Dacia anunță noul Duster 2021

Și nici un site auto nu are curajul să spună ce urmează să spun eu acum. Comunicatul e praf, pentru că așa e și mașina.

Avem cutie automată? Da, dar doar la 4×2. Avem semnalizatoare cu led, prima oară în istoria Dacia? Da, dar doar pe față. Avem volan? Da, dar doar la anumite modele. Oh, nu, au pus leduri la iluminarea numărului? Ce inovație bestială!  E jenant.

Au îmbunătățit ecranu multimedia, că asta voia publicul lor. Da, aparent de asta se plângea lumea. Gurile de la aerul condiționat sunt închise, știu și ei de ce. Au afișaj digital la AC, că asta voia publicul lor. Pornire de la buton. Nu se vede consola din mijloc, să râdem un pic că nu poți ține două pahare acolo.

La motorizări, au păstrat dieselul de 1.5, cu 4×4 și 4×2, cu cutie manuală, și o serie de benzinare leșinate, 0.9 și 1.3, fără 4×4.

Știți cum, pe vremuri, când instalai Winamp, venea cu o piesă gratis? Așa e Dusterul ăsta. Modelul se vinde, dar hai să nu le dăm oamenilor ce vor, că îl cumpără oricum. Ce o să facă, o sa cumpere Vitara? Păi e mai scumpă, așa că nu ne pasă! Nu ne pasă!

Bine, le pasă când se plâng că parcul auto e îmbătrânit și că românii continuă să aducă mașini din afară. Păi, de ce? Că nu vor mașini noi?

Și ce fac isteții de la Renault? Păi, alți producători renunță la diesel complet și se pregătesc și de benzină și ei oferă Logan cu motor de 0.9. Că sunt deștepți și că știu că, în schimbul invitațiilor la lansare, vor avea limbi de jurnaliști auto înfipte adânc. Dacia lasă enorm de mulți bani pe masă făcând stupizenii din astea. Uitați-vă câte Vitara sunt pe străzi. Alea erau Dustere, toate, dacă Renault aveau creierul pe care pretind că îl au.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

130 comentarii

  1. Stai linistit ca un Duster cu ceva optiuni si 1.5 dci 4×4 e mai scump ca o Vitara echivalenta.
    Si incepusera bine cu 1.3 tce 150cp si 4×4, dar l-au scos repede, ca prea era bun.

    00
    • Un Sandero Stepway nou, fără rabla, cu dotări e pe la vreo 15k.
      La 16.000 ai Hyundai Elantra, 1.6 benzină, 123 cai, aspirat. Și au ceva dotări. Am văzut-o prezentată de Vlad Micsunescu la Atelierul de detailing.

      00
    • alta clasa boss, stepaway – i20 cred ca au si ceva fix ca stepway si iesi mai ieftin lejer.

      00
    • K9k (1.5dci) e un motor bun chiar dacă e vechi de 20 de ani. De aia îl folosește și Mercedes Benz.
      1,3 tce e de asemenea un motor comun cu Mercedes benz
      Problema lui renault e ca dacia ar putea manca din piata și asa redusa a lui renault.

      00
    • @Ionut M, tu compari mere cu pere, caroserii diferite,dacia are interior mai bun si bine lucrat, public target diferit, doar pretul asemanator, iar hyundai, as paria ca e mai scump la intretinere, pe o perioada lunga de utilizare.
      Cat despre diversi vorbitori pe youtube, mergeti oamenilor in showroom, cereti masini la test pentru 2 ore, si formati-va opinia personala, pentru ca fiecare avem gusturi diferite, iar ce ii place unuia, altuia poate sa ii displaca.

      00
    • ¨”dacia are interior mai bun si bine lucrat,” – ce fumezi boss?

      ¨” iar hyundai, as paria ca e mai scump la intretinere, pe o perioada lunga de utilizare.” – boss, vobesti doar ca sa te afli in treaba?

      00
    • @alxzen, apelativul boss, si expresii ce fumezi sa le folosesti cu familia ta, spargatori de seminte din fata scarii, samd.Daca nu poti/nu reusesti sa comunici civilizat, atunci poate e cazul sa te mai instruiesti, sau sa citesti postarile psihologului, poate reusesti sa descoperi sursa frustrarilor ce declanseaza acest tip de comportament.
      Nu stiu unde iti faci tu reviziile la masina, poate prin cartiere, dar reviziile la dealer dacia sunt mai ieftine decat cele la un hyundai, pe o perioada de utilizare de 7 ani, sa spunem.
      Am fost detinator de dacia, cumparata noua, si pe langa alte marci, de-a lungul timpului, cumparate noi, a fost masina cea mai ieftina la intretinere/revizii.

      00
    • bine bossultane, pai ce nu ai zis ca esti sarak.

      la tiriac fac reviziile, mai scump pe ora ca la escorte, da costul de folosire e sub dacia pentru ca nu schimb nimic la ea si am garantie 5 ani, tot timpul e mai scump sa fii sarak.

      00
    • Realitatea e ca se vand exponential mai multe duster sau sandero decat vitara sau elantra in Romania.

      Interesul lor e sa vanda, nu sa satisfaca lumea care behaie in comentarii. Piata decide.

      00
    • pai normal, trebuie sa recupereze banii pe 7 modele din care se vand doar doua =))

      00
    • Se vând exponențial mai multe……

      Da-ții omului un creier!

      00
    • Si tie o carte de gramatica?

      00
    • @IonutM Sandero ala dupa rabla e 13800
      E asta pentru ca si prețul de 16000 la Elantra e cel dupa Rabla si discount producător. Deja mia aia a ta s-a transformat in 2300. Apoi pune ca si la Stepway cutia automată care e si aia 1200 si ajungi la o diferență de 3500 E. Daca mai pui ceva opționale ca Sandero ăla e full si vrei sa aduci Elantra la același nivel cam sari de 4000E diferență adică aproape o treime de Sandero. Plus ca ăia 16000 tind către 18!

      00
    • Ironic e ca nu prea sunt stocuri sa poti cumpara Vitara/SX, cel putin in Cluj. Nu glumesc, e ceva penurie de componente auto, asadar mai putine masini facute si trebuie sa te inscrii pe lista, ca poate poate prinzi o masina prin Septembrie.

      La Dacia in schimb poti cumpara direct de pe stoc. Mai astept, si eu consider ca Vitara e mai ok ca si Duster (nu pe offroad).

      00
    • @Ionut M: Elantra nou la 16000? Unde este? Serios intreb ca m ar interesa asa ceva. :)

      Altfel, cunosc 3 proprietari de duster si dupa km multi facuti cu masinile, peste 150 000, deja au tot felul de probleme care nu le aveau la masinile lor mai vechi si mai obosite. Deci duster: un mare NU.

      00
  2. Poate noul facelift, nu noul Duster.

    Diesel, jeez.

    00
    • Ce-i cu moda asta anti-diesel? Mi se pare ca zice unul „nu diesel”, preiau toti, si se duce vorba mai departe. Serios intreb! Care-i problema daca ma duc maine si imi iau un diesel nou?

      00
    • problema e că vreau să respir aer curat

      00
    • @Flat, un diesel modern, nou, respecta normele de poluare Euro6, are filtru de particule, are ad-blue, ca sa previna eliminarea de particule nocive si are si emisii de CO2 mai mici ca unul pe benzina.
      Daca ai tractor de Passat TDI din ’99, atunci da, dar altfel, nu vad problema.

      00
    • @zarax si primu tuning pe care il face romanu e dpf off, ma lasi.

      00
    • @alxzen pai problema e atunci la proprietari. La fel de bine pot circula fara ITP si fara RCA.

      00
    • Fiind prost rău la capitolul asta, întreb: e complicat ca poliția să verifice mânăriile de DPF la orice oprire de rutină? Durează mult? N-au cadru legal (lol)? Nu le pasă?

      00
    • eu zic de problema la romani, la nivel global diesel e dead end tech, era dinainte de scandal da acum buba de PR a fost cuiul in cosciug, cum se zice.

      Iti dai seama de asta cand vezi cat de complicat e un motor diesel fata de ala de benzina pentru a atinge standarde minime: DPF, adblue.

      00
    • @alxzen

      Nu prea ai dreptate cu dead end tech înainte de scandalul VW.

      De fapt, dieselul și tdi-urile ‘cleandiesel’ începeau să prindă avânt în SUA. De fapt chiar așa au fost prinși, că americanii încercau să facă reverse-engineering la tdi-urile nemțești că nu înțelegeau cum se încadrează ei în normele de poluare cu valorile ce le dădeau. Și mare le-a fost surpriza…

      Evident, acum discutăm de total altceva, și probabil lumea și-a dat seama că e așa de scump și complex să faci un diesel ‘curat’ (deși tehnic se poate, hai să nu mințim pe față) că ieși mai bine cu turbo pe benzină sau cu hibrid chiar.

      Dar înainte o duceau bine, țin minte că erau o grămadă de reviews la diesel pe youtube înainte de scandal, era considerat în creștere.

      Chiar și Chevrolet au scos un diesel pe piața americană:
      https://www.youtube.com/watch?v=5xXNs-oS2q8

      00
    • @Serban
      Treaba la bo$$i de bo$$i merge cam in felul urmator: ai om cu handicap pe numele caruia treci masina si ai om care ia talonul si se intoarce cu viza ITP.
      Astfel ai A6 TDI 3.0, cu DPF taiat cu flexul si impozit zero.

      Deci daca manevrele astea sunt deja in manualul „Scoala vetii”, fii sigur ca Politia e degeaba.

      00
    • @ Basil as vrea sa ii injur da A6 TDI 3.0 ala e Dumnezeu. Am mers cam un an cu unul nou, consuma cat benzinara mea de acum si era in alta lume.

      manu144x asa credeam si eu, ma impresionase maxim audiul ala diesel la le mans.
      Ma contram cu un amic ca e prostie ca nu au investit americanii in diesel si ca hibridele sunt praf, el imi zicea ca sunken cost ce baga europenii in diesel si ca nu se reorienteaza ca au investit prea multi bani deja.

      Pe vremea aia credeam tiguan e baza masinii pentru clasa mijlocie. Prin 2016 cred ca am patit pe un x5 faza cu „no start” ca nu avea adblue si atunci am inceput sa ma prind ca nu prea aveam dreptate si cam e dead end dieselul.

      00
    • @Xarax legat de normele poluare ca nu credeam
      Diesel euro 6 are NOx ca benzina euro 4
      Diesel euro 5 are NOx ca benzina euro 2

      00
    • Mulțumesc pentru răspuns, Basil!

      N-am înțeles care e treaba cu persoanele cu handicap și luatul DPF la pilă. Mașina e proiectată după anumite standarde pe care X se pișă. Cu toată înțelegerea pentru persoane cu nevoi speciale, de ce ar trebui să fie ținuți în brațe când se pișă pe restul?

      00
    • @alxzen, stai linistit, si la benzina au pus filtru de particule cam la toate din 2019 pana in prezent.

      00
    • Dieselul mai are viata 10 ani maxim. Audi de exemplu nu va mai investi in motoare termice. Orasele importante din Europa vor interzice autoturismele cu motoare diesel pana in 2030, cel outin in zona centrala. De exemplu la mine in oras nu voi mai putea intra in centru cu diesel euro 6 in 2030. In prezent nu se poate intra cu euro 2,3,4. Avand in vedere ca reteaua Ionity se mareste lunar, deja in europa de vest nu mai are niciun rost sa cumperi diesel sau benzina. De la Budapesta pana la Barcelona poti merge fara probleme cu electrica.

      00
    • @Sandu: eu nu fac drumuri dese de la Barcelona la Budapesta. Însă fac destul de des un drum de 270 km la ai mei la țară. Dus-întors 540 Km. Momentan, nici o mașină electrică nu e în stare să parcurgă o astfel de distanță fără încărcare.
      Pe drum nu am nici un încărcător. Și chiar dacă așa vea, de ce puii mei să opresc la un astfel de drum o oră?!
      La țară, dacă bag în priză așa ceva cade curentul în toată comuna.
      Așa că rămâne mașina diesel, cu ”range” de 1.100 de km și încărcare la pompă în maxim 5 minute.
      Iar aia cu dead-end, să fim serioși. Așa spuneau și în anii 70, că rămânem fără petrol. Iar acum rezervele cunoscute sunt mai mari decât erau în anii 70…
      Electrica e bună în oraș. Pe distanțe lungi poți să uiți de ea. Și nu am vorbit de folosirea AC vara sau încălzire iarna. Și nu am vorbit nici de cum se vor recicla bateriile alea scumpe.
      Și nu am vorbit nici de accidentele ce vor avea loc, când se vor înmulți electricele. Accidente, care în marea lor majoritate se vor termina cu dauna totală, din cauză de incendiu declanșat de la acumulatorii ăia frumoși.

      00
    • Sa ne relaxam, nici dizelaru’nici benzinaru nu vor disparea in orizontul de timp previzibil.
      PENTRU CA NU EXISTA INSA SURSA DE ENERGIE ALTERNATIVA SUSTENABILA pentru mobilitate!

      O sa se mai joace marketerii de-a electrica niste ani pana curata banii de pe fraierii ‘ecologisti’. Si vor pune ceva de-o parte pentru momentul in care autoritatile se vor trezi cu munti de masini cu bateriile duse.
      Atunci sa vezi cum va baga statul adanc mana in buzunarul tuturor ca sa curete gunoiul lasat in urma de „revolutia electrica”.
      Si gunoiul il vor duce tot cu camioane diesel…. :-)

      00
    • Zsolt,in 10 ani eu zic ca va exista retea si in Romania. Nu vei avea nevoie sa stai o ora sa incarci, daca vei avea acces la un port cu incarcare rapida, caz in care pentru aia 540 de km va trebui sa stai 15 minute pentru suficienta energie ca sa ajungi acasa cu 10-15%. Ideea e ca nu trebuie sa incarci mereu full, ci suficient sa ajungi la destinatie si sa mai ramai cu ceva. Cu electrica poti merge in prezent din sudul italiei pana la capul nord cu pauze de 20-30 de minute la 300-400 de km. Nu e ideal, dar se poate – am zis mai sus ca nu exista probeleme pe distante lungi, asta in 2021. In 10 ani vor fi mult mai multe puncte de incarcare Ionity in toata Europa si nu va mai avea niciun sens sa cumperi diesel cu benzina. Asta + politicile dure impotriva motoarelor termice nu iti vor da de ales.

      00
    • Tom, bateriile sunt reciclabile in intregime, deci nu vad cum se va trezi cineva cu baterii moarte peste noapte. Poate doar in cazul in care producatorii nu vor dori sa ia bateriile vechi inapoi sau poate in cazul in care nu vor mai exist service-uri de reconditionare baterii. Cum crezi ca se reconditioneaza bateriile la hibride in prezent? Ca analogie, momentan nu iti poti recicla motorul termic sa primesti un motor termic nou la schimb, sau ca analogia sa fie corecta, nu poti recicla rezervorul de motorina sa iei unul nou la schimb. Nio, de exemplu, nici macar nu foloseste baterii fixe, la ei iti schimbi bateria in 5 minute pe o platdorma speciala. Faza e ca nu decidem noi in comentarii cand nu se vor mai produce notoare termice. Din moment ce VAG produce VW, Audi, Skoda electrice ar trebui sa iti dea de gandit ca productia de motoare termice se va opri, asta pentru ca nu e rentabil sa tii linii de productii paralele. Deci platformele clasice nu vor mai exista in cativa ani la niciun producator de volum.

      00
  3. facelift: bla bla bla…. motoare rahitice in 3 cilindri…. nu, multumesc

    Vor sa mareasca impozitele pentru masinile vechi ca sa te oblige sa cumperi masina de unica folosinta (sau hai sa ii spunem 3 ani ok dupa care cum iti este norocul) pe bani multi? Mai bine sa aplice legea in ceea ce priveste ITP-urile. Masina mea are +10 ani, euro4, intodeauna a luat ITP-ul pe bune pana acum si in ultimii ani m-au tot intrebat careva din zona daca nu o vand. Deci nu.

    00
  4. „Uitați-vă câte Vitara sunt pe străzi. Alea erau Dustere, toate, dacă Renault aveau creierul pe care pretind că îl au. ”

    Da, iti dau dreptate. Duster-ul e mai incapator, unghi de atac mai bun, plastice la interior mai bune. Dar pe benzina doar motoare de drujba, iar SUV fara 4×4… nu-i vad rostul.

    00
    • Cel putin prin Bucuresti e plin de suv-uri care se tarasc prin trafic. Conduse de doamne/domnisoare..care chiar nu cred ca au nevoie de 4*4. Si noi avem in familie un 4*4 Kodiaq, care nu a iesit/nu o sa iasa niciodata de pe asfalt, merge foarte incet..dar a vrut suv mare si 4*4.

      00
    • @Alin: vezi articolul de azi al lui Răzvan. Cam așa stau lucrurile la achiziție de mașini: am nevoie de suv? Nu. Am văzut multe suv-uri? Vreau și eu. :)))
      Ai dat banii? Da.

      00
  5. prieten care ar fi cumparat duster nou 4×4 A, dar asa trebuie sa isi ia BMW SH ca tot romanul…celelalte nici macar nu conteaza asa mult

    00
  6. Sa inteleg ca inca mai intra frunze intregi prin ventilatie?

    PS: ai ditamai ecranul si butoane cu afisaj, high-tech bitch, dar pentru alea 2 usb-uri nu au gasit niste capacele. Romanasii nostri si-au lasat amprenta, las-o ba ca merge asa!

    00
    • 1. Capacelele la USB-uri sunt inutile, doar plastic prapadit aiurea.
      2. Ne-cumpararea acelor capacele probabil a redus costurile pt fabrica cu niste zeci de mii de euro pe termen lung.

      00
    • Daca merg porturile alea neacoperite la carcasele de PC-uri ce stau pe sub birouri, merg si la Dacie.

      Pe mine mai mult ma seaca gurile alea de ventilatie rotunde (si cotiera care era doar pentru scaunul soferului, vad ca au reparat acum problema asta).

      00
    • „gurile alea de ventilatie rotunde” macar sa aiba un design nou dar e acelasi de un deceniu(minim)

      00
  7. Cred ca daca tragi frana de mana poti sa pui doua pahare acolo.

    00
    • Din pacate nu.

      https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/dacia-duster-facelift-modellpflege-2022-daten-preise-verkaufsstart/

      Pozele 22 si 23 sunt relevante pentru „inovatie”

      1 pahar in zona usb-urilor si sau telefon. Nu au loc amandoua acolo (pahar+telefon)
      1 pahar in zona manetei de frana de mana, restul spatiului fiind ocupat de un selector.
      Majoritatea presei a „uitat” pozele astea 2 prin sertarele digitale.
      Atat s-a putut in 2021.
      Gurile de ventilatie sunt ceea ce primesti de pe wish cand ceri ce se afla pe Clasa A 2021. „Avem Clio, Arkana, Captur, Stepway, Megane ca si influente. Noi le facem putin mai aratoase decat pe Logan 2004 insa 3 pe centru ca asa e trendul.”

      00
  8. >Avem cutie automată? Da, dar doar la 4×2.

    Probabil ca e prea scumpa combinatia de 4×4 cu automata.
    Si oricum, exista cerere pentru Dustere 4×4? Nu sunt masini de coclauri, nici macar SUV-uri, sunt crossovere de oras.

    00
  9. Sunt multe Vitara pt ca sunt mai ieftine. Duster e foarte scump pt ‘civili’ pt ce ofera. Probabil este vandut bine la jandarmerie,politie, armata, padurari si atunci ii doar la banana de chestii care ar trebui sa fie gasite la banii aia…

    00
  10. Mie pozele cu interiorul imi par facute in photoshop. Si nu d-ala bun.

    00
  11. Gurile de aer condiționat se inchid automat cand iei contactul, ceva gen Jaguar, nu mai fiti hateri!

    00
  12. NOU
    #56

    Duster e pentru atunci cand pierzi un pariu si esti pedepsit

    00
  13. full de hate, mie duster mi se pare o masina reusita, care ofera mult, este fiabila, are dotari suficiente si moderne; cat despre motoare, daca 1.5 dci sau 1.3 tce e pus pe aclass sau bclass, , wow, ce motoare reusite, daca sunt puse pe dacia, sunt ascutitori (parca le-ati condus deja).
    Nu isi face iluzia dacia cu piata locala, insa in vest masina se vinde bine, iar preturile la sh raman destul de ridicate, a devenit un smart buy din low cost, iar proprietarii le apreciaza si nu vor sa se desparta; nu e perfecta, are si ea defectele ei, insa nu e neaparat un model de criticat.

    00
    • ¨ 1.5 dci sau 1.3 tce e pus pe aclass sau bclass, , wow, ce motoare reusite, daca sunt puse pe dacia, sunt ascutitori¨

      Bosultante, putina logica. Hai ca nu e greu! Eu aveam 1.5 dci pe megane logic ca era decent pt un hatchback de oras acum 10 ani. Plm, iei acelasi motor il pui pe un SUV, no problem.

      00
    • Motorul ăla de 1.3 este ok la 130 sau 150 de cai. Cei mai mulți merg cu Duster în oraș, rar să îl bage pe coclauri. De aia nevoia de 4×4 e mică, de aia nu combinații de 4×4 cu automate. Nu sunt idioți când iau niște decizii.

      00
    • @alxzen apelativul boss, si expresii ce fumezi sa le folosesti cu familia ta, spargatori de seminte din fata scarii, samd.Daca nu poti/nu reusesti sa comunici civilizat, atunci poate e cazul sa te mai instruiesti, sau sa citesti postarile psihologului, poate reusesti sa descoperi sursa frustrarilor ce declanseaza acest tip de comportament.
      Daca vrei sa probezi ceva, sa faci apel la logica, pai analizeaza cifrele: ia vezi tu cat de greu este un asa-zis suv dacia, fata de o compacta hatchback; exista undeva scris ca pentru un pseudo-suv exista un raport minim putere/cuplu/cilindree?
      Daca tot esti cunoscator, ai testat vreodata un duster 4X4, sa vezi un pic cum lucreaza combinatia de cutie cu etajare scurta in combinatie cu motorul diesel ce are cuplu decent?

      00
    • bosulache, mananci cacat da macar il mananci civilizat. Felicitari!

      ¨combinatia de cutie cu etajare scurta in combinatie cu motorul diesel ce are cuplu decent”

      Coaie, asta exprimare de vanzator de angro ajuns jurnalist auto. Ca cacat cuplu scoti tu din 1.5 de e ¨decent.? Eu am 200k facuti pe motorul ala stiu ca e slab, stiu ca era „masina de oras”.

      Pe bune ca faci comparatia la Kg, ai baut gaz in plm? una e SUV coaie! De aia are tabla de cutie de cola dusteru? „¨sa optimizeze greutatea”

      Nu am mers cu duster 1.5 ca nu sunt masochist nici sarak. Da am mers 200k pe 1.5 ala totusi.

      00
    • ” iar proprietarii le apreciaza si nu vor sa se desparta; nu e perfecta, are si ea defectele ei, insa nu e neaparat un model de criticat”
      Păi nu vor să e despartă din cauza costurilor mici de întreținere și a fiabilității.
      Că ține cu casa și nu te lasă în drum. Mai scârțâie, mai un greieraș, mai un mic inconvenient, dar per total sunt bune și iși fac treaba cu ele, fără pretenții sau bășini.

      00
    • @alxzen se vede aerul de cocalar de la 3 poste. Nu te mai agita pe aici boss sa ne arati cat de nesarak esti tu, ca nu faci decat sa demonstrezi ca la tine masina e simbol de smecherie si nu de utilitate, cum e pentru multi altii. E OK, canta la alta masa si nu mai agasa lumea pe aici cu aerele tale. Comparatia dintre motorul de acum 10 ani de pe harbul tau si motorul actualizat de acum de pe o alta masina cu alt scop este complet neavenita. Duster 4×4 diesel nu e ca sa te dai smecher la Nürburgring. E ca sa faci multi km pe drumuri accidentate. Iar la asta e printre cele mai bune din lume in clasa lui. Si la asta, culmea, contribuie „optimizarea greutatii”. Tonele alea de smecherie care iti plac tie din pacate se cam afunda in noroi si nu prea urca dealul.

      00
    • Se vand in vest din multe motive. In vest costul total lunar la duster e vreo 150 de euro cu avans 5000. Adica bani de tigari, ca un pachet de kent costa 7 euro. Apoi in vest impozitul se plateste in functie de putere, asta in multe tari, si RCA in functie de valoarea masinii, deci costuri mai mici per total. Daca ai autostrada, nu ai nevoie de putere. Pe autostrada Dusterul merge cu 130 la fel de bine cum merge si un C classe. E doar problema de confort, care pentru unii conteaza mai mult decat pentru altii. In Romania e foarte greu sa iei o masina in leasing pe persoana fizica, fiindca nu toti lucreaza in Pipera, asa ca „ocazia” de a plati 750 de lei rata la un Duster nou nu e accesibila oricui. Astea chiar nu ar trebui sa mai fie dileme „de ce isi iau romanii sh si nu masini noi”. In tarile in care salariile sunt decente si se poate obtine o masina in leasing cu usurinta, oamenii prefera sa cumpere masini noi, nu sh. Nu e cazul Romaniei, si nici cazul Albaniei, sau al Serbiei, sau al Bulgariei. Aici nu e vb de cultura, ci de saracie, iar oamenii care au suficienti bani sa cumpere sh de valoarea unui duster nou nu vor duster, fiindca vor mai multa masina de banii aia. Nu e complicat de inteles. Aia care nu isi pot intretine masinile nu vor avea bani de revizie la sh dar nici la duster nou, deci problema saraciei ramane post-achizitie indiferent ca isi ia romanul masina noua sau sh.

      00
  14. De ce sunt inchise gurile de AC? Ce balarii au pe acolo?

    00
  15. Idioții de la Suzuki nu mai au automata pr nici un model… deci sunt în aceeași barca cu idioții de la Dacia.

    00
  16. Vezi Vali, după aia te superi că nu te cheamă la lansări 🤭

    Cred că n-au pus unele chestii de care spui tu, gen automată la 4×4, sau motoare mai mari, ca să nu fure din clienții Renault. Și cu cine or mai fi ei în grup.

    00
  17. Pe Logan aveam becuri cu led in tripla spate (pozitie + frana), consumau de 10 ori mai putzin si nu se mai oxida contactul de masa. Nici nu-ti dadeai seama ca nu e bec cu filament. Dar se pare ca Renault vrea sa faca profit din vanzarea de triple spate.

    Pentru motoarele alea de 0.9 s-au facut cheltuieli masive, s-a investit in R&D, o sa traga de ele inca 10 ani de acum incolo cel putin.

    Cel mai meschin mi se pare lipsa aparatorilor de aripi, in dotarea standard, cum are Stepway-ul.

    00
    • Există ca accesorii in New Dialogys.
      Dar îți recomand să cumperi after-market, că sunt mult mai ieftine. Asta dacă nu ai ce face cu banii

      00
  18. Clientul de Duster nu cauta 90 % dintre dotarile enuntate de tine. Iar tu ai, pe masina de 30 k eur plus semnalizatoare cu bec clasic nu cu led si ai supravietuit, masina merge ok, totul e bine. Si da, climatizare de la buton rules. E si la Mazda BTW. Cine a testat VW ID3 si Golf 8 stie. Unde sunt de acord cu tine: Combinatia Cutia Automata cu 4×4 si motor mai puternic. Yup, asta ar fi trebuit oferit. Dar canibalizai Captur/Arkana si a strambat sefimea Renault din nas. So yep.. Leaving some money on the table.

    00
    • Eu am o noua mostra a tehnologiei in care nu mai am butoane fizice, inclusiv controlul climatizarii se face pe touch screen , si pot spune ca e o mizerie dpdv functional, si probabil financiar le convine , ca fac saving, deci butoanele alea la duster/renault sunt perfecte.
      Gama de motorizari cred ca este aleasa si in functie de volume (nu ar cumpara clientii de dacia decat in procent redus motoare mai puternice), si renault trebuie sa pastreze o medie redusa a emisiilor pentru gama vanduta, ca UE si alte vrajeli, asa incat , ca sa poata pune ceva de 200 cp pe talisman si kadjar, trebuie sa puna motoare mici, cu emisii reduse pe modelele de volum.

      00
    • Le-au gândit ca mașini de oraș. Își au zona lor de clienți, care știu ce vor și ce caută.
      Modelele cu GPL rup la vânzări, din cauza costului redus/100 km. Motoarele sunt bune și fiabile. Diesel nu mai prezintă interes pentru că se lucrează intens la partea de hibride, din cauza normelor de poluare. Motorul de 1 litru turbo este fâșneț în oraș. Se mișcă bine pentru ce a fost gândit. Eu nu am înțeles motorul de 1 litru cu GPL pe Duster. E mic pentru ditai mamutu.

      00
    • Arata-mi si mie un kadjar cu 200 de cai. Chiar imi plac cum arata si am cautat, dar nu imi iau pentru ca imi doresc ceva cu mai multi cai. Asta-s eu si asta imi place. Acum am qashqai cu motor de 2.0 si nu fac upgrate pentru ca cel mai potent motor al lor e de 1.3 acum. L-am testat si pe autostrada la 140 km/h aveam +4500 rpm. Orice ati spune, nu este un motor de viata lunga ala.

      Imi place sa aud motorul mergand relaxat la viteze de autostrada, pentru ca merg frecvent pe autostrada.

      De asta acum ma orientez spre mazda cu 2.0 benzina, iar daca nissanul avea motoare mai mari eram consecvent, pentru ca mi-a placut.

      00
    • Cum ar fi canibalizat modele concurente de la Renault sau Nissan? Nici acolo nu exista motor peste 150-160cp (1.3-ul), nici acolo nu exista combinatie 4×4+automata. Ca de obicei, vorbiti doar ca sa va aflati in treaba.

      00
    • Stefan fa un mic efort sa gandesti. Daca ai transmisie 4×4 motor la fel de puternic sau mai puternic, EDC si pret sensibil mai mic decat un model Renault cumparatorul rational va lua si Dacia in considerare si multi chiar o vor alege mai ales in strainatate unde lumea nu sufera de brand iar Renault nu e vreo marca premium care sa justificr badge uplift. Luca di Meo are o idee foarte bine definita privind pozitionarea marcilor ca doar a gestionat acelasi rahat la Seat cu VAG. Deci nu vorbesc ca sa ma aflu in treaba asa ca te rog sa incerci sa nu faci remarci imbecile. Nu ai contestat cu niciun argument rational ce am spus.

      00
  19. Abia asteptam sa vad ce ofera. Nu vreau ecran, leduri, automata, nu merg cu el prin oras.
    Mie imi trebuie pentru bagat prin noroiae.

    Deci sigur nu au 4×4 la benzinar 150 cai? Parca vazusem ca au 4×4 la benzinar.

    00
  20. Pentru motoarele de cicat sa multumiti UE, iar la aia cu Suzuki Vitara mașină mișto, mă faceți să râd.

    Renault știe ce să dea românului: GPL și mașină pt gropi și noroaie

    00
  21. Am Duster luat in 2020, m-am uitat putin si la Vitara si la QASHQAI. Nu e avion nici Vitara si dotarile alea care chiar fac diferenta te duc la un 5000 de euro capac. Vitara e mai mica, garda mai jos, portbagaj mai mic, eu tot modelul ala roz de femei imi vine in minte. :D Daca esti obsedat de curentul „Dacia e dacie” atunci mergi pe Vitara. Daca le analizezi cinic la dotari/marime/buget o sa mergi pe Duster. Cautati si comparatii pe net prin reviste de specialitate si o sa va convingeti.

    00
  22. Ce emoții puternice legate de mașinuța asta! Firma Renault Nissan n-o duce bine deloc, așa că încearcă și ea să scoată un ban de unde se poate. Câți din cititorii acestui articol ar fi dispuși să cumpere un Renault nou, astăzi? Nu prea mulți, este? Dar dacă echipări și finisaje relativ comparabile ar fi fost puse pe Duster, şi prețul ar fi fost cu câteva mii de euro mai mare, sigur ați fi cumpărat unul, nu-i așa?

    Apropos, eu am condus un Duster acum câțiva ani, când am închiriat unul într-o vacanță, pentru vreo două săptămâni. Model 1,5 diesel, manual. Mi s-a părut excelent pentru prețul și categoria sa, așa că n-aș ezita să fac asta din nou sau să recomand mașina cuiva cu un buget redus.

    00
  23. Nu prinde la public critica asta pentru ca dai in al doilea cel mai iubit motor in romania. Pentru aia care nu au sh cu 1.9 tdi 1.5 dci e dumnezeu. Mai ales ca au strans din buci pentru loganul ala cu 1.5 DCI.

    Nu o sa recunoasca in veci ca e un motor basit, bun pentru masini mici si ieftine. Daca e bun pentru Smart e bun si pentru un suv, lol.

    00
    • Nu imi dau seama exact ce asteptari au romanii de la masinile lor.
      La 150cp si masa de 1.2 tone, un Duster cu cutie manuala trage chiar ok.

      „Dar coae, te lasa fix cand ai nevoie sa faci o depasire” … ce depasiri faceti voi, nene? Aveti nevoie sa sara rapid de la 100 la 140kmh?

      00
    • Cred că important nu e motorul, ci cutia de viteze. Zic…

      00
    • @Iulian: in ultima vreme, in trafic cei cu Duster pare ca au ceva masina sport, asa se baga in depasiri si in curbe. Si nu neaparat masini de firma.

      00
  24. 4×4 automat nu s-a putut ca nu face fata cuplului dezvoltat de bestia de sub capota

    00
  25. Duster e o masina prea scumpa pentru ce ofera.

    00
  26. Cei de la Dacia-Renault nu au timp sa ii asculte pe clienți. Ei au timp sa țină in brate reprezentanțele ce vand masini lovite ca si masini noi… si nu nu sunt povesti ci e realitatea cruda!

    00
  27. Eu am avut doar diesel(1.5 dci, 1.7 cdti, 2.0 tdi audi euro5, 2.0 tdi Passat euro 6) și soția doar benzina (1.2 și 1.6) aspirate, de la Opel. Îmi place cuplul de diesel dar incep sa renunț. Chiar daca acum am euro 6(fără dpf off) mi se pare groaznic mirosul de noxe. Următoarea este i20 mild hybrid și peste câțiva ani când îmbătrânește dieselul o sa fie ori electric (cu riscul de a mă chinui cu încărcarea) ori benzina hybrid sau plug in hybrid. Cu părere de rau, din punctul meu de vedere, dieselul este pe moarte. Și că tot e vorba de Dacia, am tot comparat preturi la auto noi și un Sandero cu gpl și automat cu toate taxele reduse este cu doar 1000 de euro mai ieftin decât un i20 automat mild hybrid și în ce privește dotările parcă și un pic mai slab. Și un Duster bun că dotări ajunge la preț de Sportage care la bază are oricum dotări bune.

    00
    • nu stiu ce cutie are i20-ul ala automat, pe i30 e buna da daca dacia e tot easy-r ala mai bine pas.

      am incercat combinatia fatala 0.9+easy-r si mai bine iti iei trotineta.

      00
    • E dual clutch. Nu au decât DCT. Pe Opel Astra are soția easy tronic. E ok, schimba la fel cum ar schimba un moșuleț pe manual. :)
      Pentru oraș e bun orice automat.

      00
    • Am văzut că au pus CVT pe Sandero. După părerea mea (am avut CVT, DSG și robotizată) CVT e cea mai „frumoasă” cutie. Și nu am simțit lag cum se mai zicea și pe aici și pe forumurile de piloți români. A, și conduc tot felul de mașini de pe la 10 ani, am fost și pe podium la concursuri județene de carting (ce vremuri) și mai am și ceva mii de km pe motocicletă, ca să nu zică cineva că nu sunt în măsură să vorbesc.

      00
    • Eu acum ma obisnuiesc cu eCVT de pe Toyota hibrid. L-am speriat pe unul intr-o zi pe un pod in rampa, era in fata mea cu geamurile deschise si coada de fum dupa el, am vrut sa il depasesc, am bagat piciorul in podea si am trecut de el, dar am vazut cum se uita la mine, a crezut ca scot motorul prin capota, dar asa se comporta cutia.

      Dupa ce inveti un pic sa o folosesti, daca nu vrei sa faci doar depasiri din scurt, e foarte comoda pentru oras.

      00
  28. NOU
    #95

    Dar chiar poti sa mergi cu motor de 1L ok pe austostrada, cu 110 e lejer .

    00
    • 110 e viteza neadecvata pentru autostrada, pe B1 nu poti merge ca sunt toate camioanele cu 85-90, pe B2 nu poti ca ii incomodezi pe cei ce merg cu 139…

      00
  29. Scoateți review-ul ăla cu Duster de la naftalină. Apropo..chiar nimeni nu are? Să ne spună și nouă o idee ceva despre el?
    Mă tentează și pe mine, dar aștept varianta automată în septembrie.

    00
    • 4×2 cu gardă la sol 21? not a good idea.

    • De ce nu e ok tractiune fata cu garda de 21? Nu de alta, dar si modul Auto tot pe 4×2 o tine majoritatea timpului.

      00
    • @Vali. Din considerente de buget. Nu mai vreau sh sub nici o formă si cam la asta mă încadrez.
      Într-o altă viață îmi voi lua și 5.0 benzină.

      00
    • Pe drum forestier cu bolovani e OK 4×2 cu gardă 21. Până ajungi la o porțiune cu noroi ca smântâna și începe să alunece lateral, spre prăpastie. Și te miri de ce transpiri și încărunțești instantaneu.

      00
    • alin, când e să eviți o pisică sau o groapă o să afli asta.
      long story short, e o cutie înaltă și fără 4×4 e instabilă.

    • Nu tractiunea integrala „te scoate” cand vrei sa eviti o pisica sau o groapa…

      00
    • Cutie inalta cu tabla foita, tamburi pe spate in conditiile in care motorul de 150 cai poate ajunge si la 200 la ora, pret imens pt ce oferă….am Sandero Stepway luat de nou in 2017, deci sper ca imi pot permite sa imi dau cu părerea….am zis si mai sus, pentru flote de jandarmi,politie, armata, grăniceri, pădurari, sunt bune…pt civili, doar sa zici si tu ca ai ‘suv’…desi la banii aia iei o coreeană ‘cu de toate’ si care se simte cat de cat a masina si nu a troaca…

      00
    • Asa sunt si eu, ma uit dupa una noua pt 2022, buget max 20k si nu stiu ce sa aleg. Lista scurta: duster dct, i30 wagon dct, tucson / kuga / sportage manuale

      00
  30. Nu stiu cine-a venit cu un nume asa destept „Duster”. In engleza inseamna de-prafuitor/aspirator, in germana inseamna sumbru. Cam idiot.

    00
    • Tu ai fost criogenat la căderea zidului Berlinului și readus la viață în 22.06.2021 cu ocazia Sfinților Apostoli Petru si Pavel? Duster a fost lansat în 2010, Demolition Man, acu te-ai prins?

      00
    • De fapt Duster a fost lansat în anii 80, era un Aro 10 vândut în UK sub brandul Dacia, și de-asta s-a ales numele de Duster, fiindcă era cunoscut numele deja.

      00
  31. Dar care e avantajul in a avea motor diesel pe o masina de clasa mica/medie sau care nu e rulat 90% extra-urban? Desigur, sunt extrem de multe comentarii venite de la posesorii de Golf 4&5 1.9 tdi, ce critica un motor benzinar de 1.0 turbo, dar se p..a pe voi acel motor la un sprint chiar daca nu asta e idee de baza. Inainte de a se voi de un diesel euro 6, hai cu impozite de peste 2000 lei pentru agaricii astia cu diesel-uri sub euro 5!! E incredibil cate giorse pot vedea pe strazi,ce fumega ca un tractor stravechi!

    00
    • consuma putin boss.

      00
    • boss ca sa te iau asa ca asta e stilu postului asta, unae sa ai 1.9 tdi sau 1.5 dci sau ce motoare vechi vrei tu, dar atentie praf si pulbere nu admisii infundate, egruri colmatate injectoare praf turbine ce pierd ulei si presiune si lista poate continua la nesfarsit – acele gioarse de care pomenesti matale din trafic, de altfel perfect valabil pentru orice masina disel sau benzina care „nu mai este in parametrii” pt ca romanu nu baga bani in intretinere, si alta e sa ai acele motoare in stare buna.
      Am avut 3 1,5dci-uri si nenumarete tdi-uri, unele in stare mia buna altele in stare mia proasta, toate reparate de mine si aduse in parametrii normali de functionare pt ca erau masinile mele de care ma foloseam chiar dc asta a insemnat schimbat de turbine, garnituri de supape si alte minuni „sf” pt vitejii de tastatura.
      Nici unu din motoarele alea dupa reparatiile respective nu scotea fum sau noxe sa nu poti sta langa ele, ma repet „in parametrii normali de functionare” mai ales 1.9 tdi si 1.5 dci au fost renumite ca motoare ce desi euro3/4 nu scot fum – google is your friend.
      E o mare diferenta in un „cazan” ce poate fi euro 6 si o masina intretinuta chiar si de 20 de ani, romanu nu vrea sa inteleaga asta, da in schimb e ok sa iti iei duster de 20k euro cu o cutie submotorizata fata de o masina intretinuta la pretul corect, eu nu as da baniiaia nici sa ma bati pe dusteru respectiv, o masina care e de noua deja uzata moral.

      00
    • aha, deci mersi ca imi explici ce stiam deja.

      eh de aia nu e bune diseleurile ca sunt motoare complexe si romanu nu baga bani in intretinere.

      Schimbat turbina e poveste, trage romanu de ea pana crapa si dupa.
      DPF off, se stie.
      In injectoare se sufla, ca inreclama cu micutzu si tot asa.

      Una e povestea alta e realitatea.

      00
  32. In 2020 aveam de ales intre un Duster 4×4, Vitara, ASX si Qashqai (buget undeva la 21.500). In final am ramas la ASX doar pentru combinatia 4×4 si CVT, in ciuda interiorului vechi si motorului benzina aspirat 2.0 cu 150 cp (ma gandeam ca va consuma mult). Daca Duster ar fi avut benzina cu 4×4 si cutie automata l-as fi ales (indiferent de restul dotarilor).

    00
    • In urma aliantei cu Renault, nu se vor mai vinde Mitsubishi in Europa…alt motiv sa ii injuri pe frantuji…deci ai fost norocos ca ai apucat sa iei ASX…

      00
  33. Centura tot prinsă în şurub? Maşină de peste 20.000€ la care nu se poate regla centura pe înălțime!

    00
  34. DACIA – la care aerul condiționat este opțional pentru in 2021 chiar și pentru pachetul de echipare medie (preț peste 700 de euro).

    00
  35. „Gurile de la aerul condiționat sunt închise, știu și ei de ce”
    De ce?

    00
  36. Cred ca modele pe benzina sunt pentru cei din oras care au nevoie de “suv” ca sa se poata urca pe orice bordura. Nu are sens dieselul in oras.
    Si Skoda vinde SUV-uri cu motoare minuscule pt greutatea lor (1.2 benzina). Downsize, costuri, poluare, consum.
    Daca esti fermier, pare ideal 1.5. Pick-up. Sper ca are si carlig de remorcare.
    Dusterul nu e facut pentru racing pe autostrada sau E85. Sau ce alte pretentii mai aveti voi. Gen A6.
    Mai degraba e facut pentru drumuri proaste, viteza medie/mica, carat chestii.
    Nu e perfecta, dar nu cred ca merita atata hate.
    Si da, Renault merita una peste cap pentru prostiile pe care le fac cu dacia ca sa nu canibalizeze masinile renault.

    00
    • daca te uiti mai sus toti desteptii raporteaza puterea fix la masa proprie (are „decat”1200 de kg) si calculeaza PWR de zici ca e lotus elise, nu se uita la use case.

      Motorul ala de 1.5 e basit pentru carat. are 70 kW si 240 cuplu in varianta decenta ca pret si 85 kW/260 in aia care te duce la aproape 20.000 euro. Nu prea inteleg la cine te referi tu cu fermieri.

      Daca stai la tara ramai la passaturi break vechi/ touran/ sharan 1.9 TDI daca esti „fruntas”, plm e 2000 de euro un papuc 1.9D 4×4. daca esti fermier iei hilux cu 2.4/ 2.8. Cine o sa iti dea tie 20.000 euro pe un duster nou?

      00
    • Hilux: >= 33k

      00
    • stai asa ca nu am clarificat, tu ce intelegi prin fermier?

      ai idee cat costa orice utilaj agricol?

      00
  37. Dacia Duster cred ca e pe la al 3-lea facelift de la primul model incoace, ar trebui sa se numeasca Dacia Loredana…

    00
  38. Eu caut de ceva vreme sa-mi iau masina 4×4. oricat ma invart si cum o dau tot la duster ies cel mai bine.

    dar da… nu exista saptamana sa nu ies de pe asfalt daca nu la pescuit, la santier, la munte.

    eu nu am vandut masinile… absolut toate au sfarsit la fier vechi :P

    00
  39. Urasc masinile. Peste tot sunt si in BV, nu le mai suport.

    Oamenii nu pot sa mearga 100 m fara sa isi ia masina. E o nebunie.

    Unii conduc si ca tampitii. Nu le pasa de ce e in jur, ei sunt in masina, sunt zei. Trebuie sa te dai tu la o parte si sa le si multumesti ca nu te-au calcat.

    00
  40. Scaunele macar arata mai bine ca cele de pe Rav4 :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.