CFR protestează, dar nu se schimbă

Compania aeriana română Tarom are 6 curse pe zi pe legătura Bucureşti-Oradea. AM zburat de câteva ori pe ruta asta, unele sunt aproape pline, altele eram doi inşi in tot avionul  (şi o cretină ne-a spus că nu ne putem aseza in alta parte, trebuie să stam unul langa altul). Necesitatea acestor gen de curse e discutabilă, dar, de cele mai multe ori pot fi reduse la 4 sau 3 pe zi.

La CFR, chestia asta se intampla la nivel mult mai mare, pentru că nu toate oraşele au aeroporturi. Tot cu Oradea, in timpul săptămânii exista un Intercity si doua accelerate, trenuri care pleacă la o oră şi jumătate distanţă (asta e relevant in context pentru ca intreaga călătorie durează 13 ore). Am documentat aceste fapte acilea.

Azi, din cauza tâmpeniei şi ineficienţei proprii, CFR are datorii de 5,3 miliarde lei şi va fi restructurată sau vândută. La auzul acestei sumbre idei, liderii sindicali s-au sesizat si au inceput să ameninţe cu proteste. Pana la urma, asta e treaba lor: vor să dea afara dintre ai nostri, hai sa punem mâna pe furci!

Ma gândesc. Eu am fost şef de clasa. Scopul meu era să fie bine pentru ai mei, dar nu cu preţul dărâmării şcolii. Nici un lider din ăsta de sindicat nu a văzut in ultimii 20 de ani că infrastructura se deteriorează, trenurile intarzie, transportul feroviar e din ce in ce mai scump (ilogic, până la urma. dacă nu investeşti in infrastructura) şi mai prost? Nu a văzut nimeni că se scufundă corabia sub ei?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

33 comentarii

  1. Majoritatea ceferiștilor nu sînt de acord cu greva impusă de „liderii” de sindicat. Ăștia luptă numai pentru a-și menține avantajele, strict pentru interesul lor personal.

    00
  2. acum ceva timp am fost cu trenul vreo 400km si am avut norocul sa primesc un scaun de copii. (Ala, jumate de scaun) Oricat de amuzant ar parea si o doamna de 80kg primise celalalt scaun de copil.

    ideea e ca a venit controlorul si, evident, am sarit la gatul lui, mai mult doamna. am avut noror ca nu s-au ocupat toate cele 6 locuri.

    urmatoarea data cand am fost sa iau bilet i-am spus doamne ca nu vreau scaun de copil ca nu prea am loc in el si a zis ca nu poate sa aleaga, ca trebuia sa vin cu 24 de ore inainte.

    pai sa ma *** pe sistemul lor informatic daca nu e in stare sa puna un asterix la scaunele de copii ca pun pariu ca a fost sute de mii de euro.

    00
  3. Esti sigur ca are 6 pe zi spre Oradea ? Acum 1 an am zburat si cred ca erau 2 sau 3 pe saptamana!

    00
  4. Eu zic ca in 10 ani o sa dam la fiare vechi cam 90% din infrastructura CFR; vor mai ramane cateva magistrale importante gen Constanta-Bucuresti-Arad si cam atat. Transportul pe distante scurte este deja acaparat de „dube”, pe distante medii de catre autocare iar pe distante lungi singura solutie ca sa nu tragi un pui de somn pe drum…. avionu’. In perspectiva vor fi chiar si mai multe curse interne (de avion zic) decat in ziua de azi.

    00
  5. Dan: adica tu spui ca totul o sa se mute pe infrastructura rutiera ce nici ea nu exista? Smart

    Suntem noi contra trendului, dar peste tot in tarile pe care le luam ca model lumea se muta in transportul public (ce include culmea, si trenul).

    S-o misca si CFR-ul peste cativa ani. Partea misto e ca pana in 2000 se faceau pana la mare 2:20 cu trenul din Bucuresti. Acum, dupa marea modernizare, se vor face 2:30.

    00
  6. Șefii de sindicat sunt tot ăia, controlorii sunt tot ăia… Făcând mereu aceleași greșeli, vei avea parte mereu de aceleași eșecuri, spunea cineva.

    00
  7. Pai n-ai voie sa schimbi locul pentru ca atunci cand se prabuseste avionul, cadavrul tau desfigurat ramane prins de scaun si poti fi recunoscut dupa loc. Alta logica nu vad.

    00
  8. e tarziu. calea ferata nu poate fi reabilitata,modernizata fara minim 10 miliarde euro. nici vanzarea nu rezolva mare lucru dar macar nu mai produce paguba.

    00
  9. Da, si eu am facut in Germania 4 ore pentru 300km cu doua schimburi de tren la diferenta de 5 minute. Da, si era sa pierd avionul deoarece una dintre conexiuni a intarziat 15 minute. In acelasi context, in Olanda am mers „cu nasul” la propriu.

    Si, apropos de Olanda. La ei caile ferate sunt in mare parte private. Sunt vreo 4 sau 5 companii care opereaza trenuri. Poate asta ar fi si solutia pentru noi.

    00
  10. acum nu mai sunt intarzieri la cfr. au modificat orarul putin si au bagat si intarzierele in timpul normal de calatorie. deci … e ok. :D

    00
  11. @manole, vagonul cu etaj nu are voie să circule peste o anumită viteză. Așa că ceva logică există în spusele lui Danyzus.

    În altă ordine de idei am aflat că deja există trenuri private care circulă pe infrastructura CFR. Și surpriză, sunt mai ieftine decât celelalte.

    00
  12. Nimic nu se va schimba, oricât te chinui.

    00
  13. Cand regimul Ceausescu a dezvoltat CFR, a profitat la maxim de aceasta regie si inca traim pe infrastructura de dinainte de revolutie. PSD-istii cat au fost la putere au privatizat cat de mult au putut din regiile statului insa Basescu nu a apucat sa scoata si el un ciubuc , ca sa isi ia costum curat, camasa si pantofi (ca tot se plangea la radio) asa ca se incearca din greu sa distruga CFR-ul pana cand nu mai este utilizabil, ca apoi sa il vindem la cine ofera primul. Pana ii expira mandatul are tot timpul din lume.
    Asta e, rusine Dinu Patriciu! Probabil ca vom reintroduce carutele pe DN-uri si Autostrazi (ca deh, avem 2). Eu zic ca vor castiga teren repede astia cu maxi-taxi-urile si autocarele.
    In ritmul asta cred ca strang bani si o sa imi deschid o sifonarie ca usor usor dam inapoi timpul.

    00
  14. Sa inteleg ca tot angajatii aia care fac protest sunt vinovati ? Intreb, pentru ca de ceva timp, asta cu „dezinteresul la locul muncii” e mainstream pe zoso.ro .

    Eu sunt de acord cu tine ca oamenii sunt lenesi de felul lo, dar asta cu romanii sunt lenesi e o lamentare, punct. Din ce inteleg nu ai lucrat cot la cot cu un neamt. Iti spun eu, sunt cel putin la fel de lenesi, asta ca sa nu spun mult mai lenesi.

    Placa cu angajatii romani lenesi e departe de solutia problemelor in institutiilr din RO.

    Problema pleaca din management, punct. Angajatii au nevoie de management sanatos pentru a fi productivi. Sunt absolut dar absolut sigur ca daca populezi aceste institutii cu management nemtesc sau nu, dar de calitate si angajati romanii selectionati de oameni experimentati nu de pi%^ batrane sau tinere cu „isigne” HR, aceste probleme pot fi rezolvate.

    Pana atunci hai sa nu mai frecam placa cu dezinteresul ca e cel putin infantil sa crezi ca altii sunt vinovati pentru ca tu nu stii sa-ti manageriezi viata si timpul.

    00
  15. Sunt nesimtiti mari astia de la cfr. Platisem odata un bilet la rapid intre Galati si Bucurestisi imi baga un vagon din acela cu etaj care in mod normal sunt la accelerate. Stiti ce mi-a zis conductorul: „pe unele relatii aceste vagoane merg pe trenuri rapide”. Iar eu i-am dat replica:”intre Brasov si Bucuresti e chiar personal, are loc si pentru biciclete”

    00
  16. FMI -> imprumut Romania -> oamenii mei cumpara ce s-a degradat constient de 20 de ani incoace -> $$$$ -> Romania fara datorii.

    E chiar atat de greu?

    00
  17. Chiar din vina lor se scufunda corabia. A sindicatelor si a conducerii CFR.

    Oricum se va privatiza, are grija FMI-ul sa cumpere altii ifetin de la noi.

    00
  18. @Danyzus tu esti ala prost la faza asta! „vagon din ala cu etaj” poate fi si la personal si la accelerat si la rapid! O sa te intrebi de ce ai platit bilet de rapid. Pai diferenta dintre cele doua este timpul in care ajunge trenul la destinatie, nu dupa „vagoane cu etaj”.

    00
  19. @zoso

    Nici un lider din ăsta de sindicat nu a văzut in ultimii 20 de ani că infrastructura se deteriorează, trenurile intarzie, transportul feroviar e din ce in ce mai scump (ilogic, până la urma. dacă nu investeşti in infrastructura) şi mai prost?

    Ha, Ha. Pai tu crezi ca vreun lider de sindicat merge cu trenul ? In Romania orice sefulet strimba din nas la asa ceva: cum sa se inghesuie el cu subalternii ? El e SEF !!!!

    Asta trecind peste faptul ca sefii de sindicate sunt ca politicienii: pusi pe capatuiala si ii doare in basca de muncitori. Fac gura doar din cind in cind, ca sa para ca le pasa. Problema lor e ca la mai putini angajati sunt mai putine cotizatii la sindicat si pierd ei bani.

    00
  20. LOL@Ubercool

    Inca un distrus care nu doarme noaptea de frica ca-i fura FMI izmenele murdare.

    Stai linistit ca nu cumpara nimeni ieftin daca nu sabotau si capusau romanii tot ce puteau. La cum au avut grija de propria tara, mai bine o dadeau gratis altora.

    00
  21. Faza cu schimbatul locurilor in avion are o logica. Nu ai voie sa schimbi locul inaintea decolarii, ca regula generala (toate companiile au aceeasi regula). Ideea din spatele regulii e ca setarile pentru decolare se fac in functie de floor-planul dat de sistemul de check-in. Dupa ce avionul e in aer poti schimba oricand locul.

    Problema in cazul tau ar fi trebuit evitata la check-in. De obicei pe cursele neocupate ii poti ruga sa „blocheze” scaunul de langa tine. De fiecare data cand s-a putut au facut asta, si am stat confortabil.

    00
  22. Oare cat va mai dura pana vom ajunge si noi in situatia asta https://youtube.com/watch?v=LwWhVhJc318&feature=player_embedded ?

    00
  23. Eu am zburat la Timisoara si eram peste 100 de oameni in avion. Am zburat cu un Boeing 737, am ramas uimit ca baga avioane atat de mari pe o ruta interna. Cand m-am intors eram 22 de persoane intr-un ATR42-500, asta la ultima cursa a zilei. La CFR e necesar un manager cu mana de fier sustinut politic si cam atat.

    00
  24. @Sofokle: cea mai mare parte din infrastructura era facuta d-inainte de comunism.. Stai linistit ca nici ceausescu nu s-a omorat cu cfr-ul.. Solutia nu sta in privatizare dar nici pe sistemul de pana acum nu mai merge. Am mai vazut un prost care avea impresia ca privatizarea e singura solutie pana ce..surpriza: compania unde lucra a trecut la privat. Companie straina dom’ne. Tradusa in vechea ‘voi va faceti ca munciti, noi ne facem ca va platim’. Nimeni nu va cumpara in veci o companie ca cfr-ul pe ideea de a o face viabila. Daca n-ai iesit din bordeiul tau pana acu s-ar putea sa crezi asa ceva. Dar realitatea e ca o companie strategica(asa cum e, orice ar zice unul si altul) nu va fi in veci profitabila, de capul ei. Fara sa fie subventionata nu va functiona. Aaa..ca o va cumpara pe fix nimic(hehe.. Unii cred si acum ca erste ne-a dat o avere pe bcr) si o va vinde pe nimic+1…

    00
  25. E o regula la zbor: orice loc ai avea, dupa decolarea avionului ai voie sa il schimbi, ocupand oricare alt loc liber, in masura in care ramai la aceeasi clasa.
    P.S. Cand ai fost sef de clasa? Liceu sau generala? :)

    00
  26. Asta este conceptia. De ce sa faci ceva, sa modifici, sa fie mai bine, cand poti lasa asa cum este, chiar sa furi daca poti, ca e de unde, statul plateste.

    *Incredibila faza cu avionul. Probabil dadeati peste cap asezarea pasagerilor pe scaune etc.

    00
  27. Toate sindicatele, TOATE, sunt conduse de „gimihofa” locali, multi si prosti.
    Am lucrat multi ani intr-o autobaza. Soferii care cheltuiau si din banii proprii ca sa-ti tina masinile in buna stare de exploatare erau si cei care faceau cele mai multe cibucuri. Masina nu era a lor, insa intelegeau ca nu este bine sa faci ciorba din „gaina cu oul de aur”.

    00
  28. Ai fost sef de clasa la primara, secundara sau liceu ? Dar la gradinita nu ai avut fo functie ?

    00
  29. Tampenia si ineficienta, atatea cate sunt, is mai putin nocive decat clientelismul de partid si furtul institutionalizat. Sa nu uitam ca declinul CFR a devenit mai evident de la Necolaiciuc si Bucsaru incoace -printre altele, primul a dotat Astoria cu fete de perna la pret de anvelopa de masina iar al doilea a livrat 4 lopeti ruginite facturand 10 lopeti noi. Unde mai pui ca in vagoanele CFR e mai complicat sa pastrezi tapetul cu afise „Basescu pentru Romania” ca sa te realeaga aia care te-au reales iar de furat materiale e mai complicat sa inlocuiesti sina de cale ferata decat sa adaugi inca un metru cub de nisip la mixtura asfaltica.

    00
  30. de EX: intre sinaia si busteni sunt 8 km. Sunt mai multe trenuri zilnic si toate fac cam 18minute. Personalul costa 2.8 lei, acceleratul 9 lei si rapidul 17 lei. Diferenta cica ar fi suplimentul de viteza dar TOATE fac acelasi timp . Penibila logica si profit la maxi taxi.

    00
  31. Mă întreb dacă n-ar fi o idee bună darea CFR-ului în administrarea unei firme private, cu clauze contractuale clare şi publice. S-ar putea ca acum să nu mai fie nimeni interesat de aşa ceva, acum 20 de ani însă ar fi fost o soluţie bună. În măsura în care continuă creşterea preţului carburanţilor (şi pe termen lung va continua) soluţia ar putea fi atrăgătoare pe partea de transport marfă în special.

    00
  32. CFR-ul e o mizerie, n-am mai mers de 1000 de ani cu el.

    Tarom-ul in schimb mi se pare ok. Nu am zburat intern, a fost cursa externa, insa pot sa o compar cu alte companii, si chiar e mai mult decat decenta ca si companie.

    00
  33. Oare cat va mai dura pana vom ajunge si noi in situatia asta:

    https://youtube.com/watch?v=a8dnPsUyvg8

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Top articole

7 zile