CFR Călători sunt idioți

Duminică am o șustă în Oradea, orașul tinereții mele. Sâmbătă am o șustă în Cluj. Luni după masă am dentist. Trenuri de la Cluj la Oradea găsesc. Trenuri de la Oradea la Brașov nu prea. Chestia asta începe la 4, iar ultimul tren cu cușetă pleacă la 7. Ultimul tren din Oradea, de la 23, nu are cușetă. Că, de ce ar avea?!

Și nu e doar asta. 400 kilometri, Oradea – Brașov, e realizat de CFR Călători, în anul domnului 2015, în 10 ore. 400 kilometri, 10 ore. Cu mașina, în 10 ore ajungeam la Viena.

N-aș merge cu mașina. Singur, noaptea, adorm, e meh.

Nu s-au schimbat prea multe din 2009, când am filmat acest clip:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

38 comentarii

  1. Chiar duminica seara am pornit spre Oradea din Bucuresti : 15 ore!!! Acum ma intorc in Bucuresti si sper ca cele 13 ore care sunt trecute pe bilet vor fi cat de cat respectate.

    00
    • Eu zic că nu vor fi. Din 2007 mă tot plimb pe traseul ăsta. Oradea-București. De atunci a ajuns în timpul înscris pe bilet de vreo 3-5 ori. Slabe șanse să ajungă la timp. CFR a „rezolvat” problema întârzierilor simplu: a crescut durata călătoriei. Nu mai întârzie 3-4 ore. Acum întârzie minim jumătate de oră, maxim 5 ore (atât am avut cel mai mult întârziere). În 2007 timpul pentru Oradea-București era de vreo 10-11 ore, acum e direct 13 ore și nici așa nu se respectă. Cam de un an am renunțat. Merg cu mașina deși am oroare de traficul de prin unele zone din București

      00
  2. pfff … ternați la 8, la 8 și 5 te ia Bulan la ia-mă nene și te lasă-n Cluuuuj, la gară. El se duce-n Mănăștur, tu mai stai juma’ de oră, dai autografe, și vine și trenul care a plecat la 7 din Oradia, cu care pleci spre Brașov.

    00
    • De la Brasov la Cluj Napoca sunt 320 kilometri cea mai scurta linie, de la Brasov la Oradea sunt 483 kilometri (via Sighisoara). Mai bine apelam la firmele private feroviare sa intre cu TRENURILE LOR.

      00
  3. Se mai circula cu trenul in Romania?

    00
  4. Ia numără trenurile directe București – Cluj Napoca. O să îţi faci o idee de ce ne urăsc ăia atâta în timp ce își doresc cu ardoare să ajungă să muncească aici. :D

    00
    • Mai bine numara zborurile directe Bucuresti – Paris si o sa-ti faci o idee despre ultimele evenimente din Orientul Mijlociu si de ce-si doresc americanii un presedinte ca Basescu.

      00
  5. Oare de ce am senzația că la accelerat e pe fast forward? :D

    00
  6. Nu avem infrastructura pentru trenuri rapide desi CFR are ceva trenuri foarte bune.

    Nu e cazul sa compari Romania cu Germania pana ce „ai nostri mareti conducatori” se vor destepta („din somnul cel de moarte”) ca o infrastructura cat mai mare inseamna o economie foarte buna.
    Vesticii au inteles-o de mult… Noi ne cumparam SUV-uri pentru „craterele” din strazi – problema rezolvata !

    00
  7. Trenul de ora 23.00 are vagon se somn, dar fiind in trafic international biletele se vand la dormit doar in sistem international (nu iti da pe intern). Dar poti face altfel. Iei bilet la clasa a doua, iar daca mai sunt locuri la cuseta platesti in tren diferenta la pret de casa (nu la suprapret). Asa se face la toate cusetele de trenuri internationale cu cei care merg in trafic intern. PS: Daca iei bilet Oradea – Dirste (cartier al brasovului) o sa iei bilet mai ieftin (se da 10 la suta reducere la mersul cu 2 trenuri). Cobori normal la Brasov, dar iti iese mai ieftin biletul.

    00
  8. N-ai merge cu masina ca adormi? Fii sincer si spune ca futeti acolo o bauta de nici trenul nu pleaca la timp. :)

    00
  9. Știi ce mi se pare interesant? Regiotrans și Softrans reușesc să circule pe aceleași linii cu 100 km/h, iar CFR nu poate!

    Am venit de la mare cu Softrans și nici nu mi-am dat seama cât de repede a trecut timpul. Parcă aș fi mers cu 5-ul de la un cap la altul.

    Și Regiotrans merge bine când nu e zăpadă (că nu-i lasă CFR să circule). În 3 ore ești la București, fără pic de întârziere și cu 25 lei bilet întreg dus!

    Cu ceilalți operatori privați încă n-am mers! Vezi că pe Oradea și Cluj circulă Interregional Călători; poate-ți vor fi de folos! Se numeau odată via terra spedition.

    00
  10. Facem pariu că un km de cale ferată la noi (să zicem la întâmplare între București și Ploiești) unde trenurile circulă cu cel mult… cât? 120? 140 km/h, a costat mai mult decât o lucrare similară în Austria?

    00
  11. Boss… CFR-ul are o optiune dus-intors extrem de rapida si ieftina.
    Se numeste: Statul pe loc.
    Si asta din orice punct al tarii.

    00
  12. Dude, în gară acolo zici c-a filmat o veveriţă care a luat ecstasy :D

    00
  13. Pai daca investim bani in autostrazi se pare ca nu mai ne raman bani si de infrastructura feroviara deci ghinion.
    Are tara alte prioritati acum’, plus ca tre’ 2% la armata din pib,si ar mai trebui cateva f16-uri asa de sperietoare de rusi asa ca nu’s bani.
    Plus ca in acesti 25 de ani de dupa revolutie, in convulsia facerii democratiei si a capitalismului romanesc nu mai e prioritar acest mijloc de transport… so!

    00
    • @Tim: CFR calatori ar trebui sa se poata sustine din incasarile pe care le are si sa plateasca si impozit la stat ca sa cumpere statul F16. E singura companie feroviara romaneasca pentru distante lungi. Nu stiu ce dracu o fi asa de greu sa fie profitabila.

      00
  14. Doar studentii saraci si pensionarii mai merg in ziua de azi cu trenul. Chiar nu aveti bani de un Logan amarat?

    00
    • Exact. Si aia merg ca au reducere.
      Fara reducere, la ce preturi practica mai nou CFR, iesi mai ieftin cu o masina economica gen Clio diesel sau Logan pe gpl. Plus ca ajungi mai repede. Daca mai iei 2-3 persoane cu tine si impartiti pretul combustibilului mergi aproape pe gratis in comparatie cu CFR. :D

      00
  15. Bucuresti – Timisoara (la inceput de decembrie 2014): 12 ore (3 ore intarziere). Vagon de dormit, clasa 1. Pret bilet: 250 lei. Bonus (pe langa intarziere): stricat locomotiva de 2 ori = asteptat sa vina alta = fara caldura pana se schimba locomotiva; stricat vagon = fara caldura de pe la Mehadia (cred) = m-am trezit inghetat.

    00
  16. Punem chetă de benzină boss? Sau de o instalație GPL?

    00
  17. Ma ofer sofer. Garantez adrenalina.

    00
  18. Timisoara Nord – Baia Mare, sageata albastra – de obicei are 1 singur vagon (desi pe unele bilete scrie „vagonul 2”) si nu ai loc nici macar sa te misti din cauza a e aglomerat. Pana acum vreo 2 ani puneau cate 2 vagoane sa nu se inghesuie lumea in tren. Prize ai doar langa toaleta daca ai nevoie de un laptop urgent si trebuie sa iti incarci bateria. Uneori ambele prize sunt ocupate. Am mai vazut pe unii care veneau cu prelungitoare astfel incat sa poata lua si altii curent. :)

    In schimb, de obicei Timisoara Nord – Craiova – Bucuresti are vreo 7 vagoane si majoritatea sunt cam goale. Ah, si in fiecare compartiment este cate o priza. Pretul biletelor pentru ambele trenuri e acelasi, fiindca ambele sunt tip InterRegio. E inadmisibil asa ceva.

    00
  19. pai tot de la „nemti”se trage.
    daca nu-si bagau habsburgii coada acum 160 de ani, sa puna niste baze solide, nu ajungea CFR-ul atat de die hard..
    Ca se chinuie de 25 de ani si tot n-au reusit sa-l puna pe butuci

    00
  20. E trucaj, cand ai filmat Intercity-ul din Romania, melodia a devenit putin mai lenta. Trebuia sa incerci un Rammstein, preferabil in cabina la mecanici/conductori sau cum le-o spune :D

    00
  21. D-aia e Ro mai frumoasă, că ai timp s-o admiri.
    CFR călători va deveni cu adevărat rentabil (știu, în puține țări transportul de călători pe cale ferată e rentabil) peste vreo 50 de ani, cînd europenii și americanii vor da buluc spre a trăi pe viu cum se călătorea la ei în țară acum 200 de ani.
    Doar nu vrei să spui că tu n-ai luat niciodată bilet la celebra ”mocănița”? Ăla era un tren celebru chiar și pe vremea lui Ceașcă (pe cînd acceleratele mergeau chiar și cu mai mult de 120 km/h!).

    00
  22. Te invit la un cico daca ajungi in Oradea.

    00
  23. wow ce viteza in germania

    00
  24. ba voi mai mergeti cu trenu?

    00
  25. trenule….masina mica….

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.