Conform datelor publicate de Asociația Producătorilor de Automobile din Europa, grupul VW și-a păstrat supremația, vânzând 3,3 milioane automobile, urmați de grupul PSA cu 1,4 milioane și grupul Renault, cu 1,2 milioane.
În topul țărilor care au cumpărat cele mai multe mașini, România ocupă locul 22, cu 70.000 bucăți achiziționate, o creștere de 20% față de 2013.
În privința modelelor cele mai vândute, Volkswagen și Ford au câte două în top 10: Golf, Fiesta, Polo și Focus, cu un A3 în închiderea clasamentului.
Subliniez și aici că mărci precum Audi, BMW sau Mercedes concurează cu succes la volum cu mărci mult mai ieftine.
Sold 2014
|
Sold 2013
|
% Change
|
|
ALL BRANDS |
13,006,451
|
12,336,883
|
5.4
|
VW Group |
3,313,435
|
3,095,392
|
7
|
-VOLKSWAGEN |
1,619,921
|
1,553,251
|
4.3
|
-AUDI |
726,059
|
694,600
|
4.5
|
-SKODA |
582,140
|
511,172
|
13.9
|
-SEAT |
328,334
|
289,356
|
13.5
|
-Others |
56,981
|
47,013
|
21.2
|
PSA Group |
1,390,900
|
1,341,221
|
3.7
|
-PEUGEOT |
782,855
|
739,944
|
5.8
|
-CITROEN |
608,045
|
601,277
|
1.1
|
RENAULT Group |
1,237,606
|
1,095,707
|
13
|
-RENAULT |
874,504
|
801,273
|
9.1
|
-DACIA |
363,102
|
294,434
|
23.3
|
FORD |
947,951
|
901,343
|
5.2
|
OPEL Group |
924,275
|
968,448
|
-4.6
|
-OPEL/VAUXHALL |
885,372
|
824,787
|
7.3
|
-CHEVROLET |
38,560
|
143,274
|
-73.1
|
BMW Group |
833,312
|
794,697
|
4.9
|
-BMW |
676,410
|
641,196
|
5.5
|
-MINI |
156,902
|
153,501
|
2.2
|
FCA Group |
767,856
|
741,788
|
3.5
|
-FIAT |
586,271
|
573,674
|
2.2
|
-LANCIA/CHRYSLER |
72,168
|
74,847
|
-3.6
|
-ALFA ROMEO |
59,198
|
64,510
|
-8.2
|
-JEEP |
41,378
|
24,391
|
69.6
|
DAIMLER Group |
708,002
|
682,651
|
3.7
|
-MERCEDES |
652,373
|
617,244
|
5.7
|
-SMART |
55,629
|
65,407
|
-14.9
|
TOYOTA Group |
558,459
|
545,593
|
2.4
|
-TOYOTA |
527,380
|
521,742
|
1.1
|
-LEXUS |
31,079
|
23,851
|
30.3
|
NISSAN |
477,183
|
422,043
|
13.1
|
HYUNDAI |
424,467
|
422,444
|
0.5
|
KIA |
353,719
|
339,306
|
4.2
|
VOLVO |
254,610
|
230,063
|
10.7
|
MAZDA |
175,028
|
147,461
|
18.7
|
SUZUKI |
162,828
|
152,341
|
6.9
|
JLR Group |
144,442
|
136,262
|
6
|
-LAND ROVER |
115,826
|
108,865
|
6.4
|
-JAGUAR |
28,616
|
27,397
|
4.4
|
HONDA |
133,268
|
140,061
|
-4.9
|
MITSUBISHI |
102,364
|
81,861
|
25
|
Car Sales 2014
|
Car Sales 2013
|
% Change
|
|
AUSTRIA
|
303,318
|
319,035
|
-4.9
|
BELGIUM
|
482,939
|
486,065
|
-0.6
|
BULGARIA
|
20,359
|
19,352
|
5.2
|
CROATIA
|
33,997
|
27,802
|
22.3
|
CYPRUS
|
8,347
|
7,102
|
17.5
|
CZECH REP.
|
192,314
|
164,736
|
16.7
|
DENMARK
|
189,051
|
182,201
|
3.8
|
ESTONIA
|
20,861
|
19,500
|
7
|
FINLAND
|
106,236
|
103,455
|
2.7
|
FRANCE
|
1,795,885
|
1,790,456
|
0.3
|
GERMANY
|
3,036,773
|
2,952,431
|
2.9
|
GREECE
|
71,218
|
58,694
|
21.3
|
HUNGARY
|
67,476
|
56,140
|
20.2
|
IRELAND
|
96,344
|
74,367
|
29.6
|
ITALY
|
1,359,616
|
1,304,648
|
4.2
|
LATVIA
|
12,452
|
10,636
|
17.1
|
LITHUANIA
|
14,503
|
12,152
|
19.3
|
LUXEMBURG
|
49,793
|
46,624
|
6.8
|
NETHERLANDS
|
387,835
|
416,730
|
-6.9
|
POLAND
|
327,219
|
289,913
|
12.9
|
PORTUGAL
|
142,827
|
105,921
|
34.8
|
ROMANIA
|
70,172
|
57,710
|
21.6
|
SLOVAKIA
|
72,249
|
66,000
|
9.5
|
SLOVENIA
|
53,296
|
50,878
|
4.8
|
SPAIN
|
855,308
|
722,689
|
18.4
|
SWEDEN
|
303,948
|
269,599
|
12.7
|
UNITED KINGDOM
|
2,476,435
|
2,264,737
|
9.3
|
EU
|
12,550,771
|
11,879,573
|
5.7
|
Make & Model
|
Cars Sold in 2014
|
|
1
|
Volkswagen Golf
|
520,958
|
2
|
Ford Fiesta
|
308,999
|
3
|
Renault Clio
|
300,924
|
4
|
Volkswagen Polo
|
280,378
|
5
|
Opel / Vauxhall Corsa
|
252,420
|
6
|
Ford Focus
|
222,834
|
7
|
Peugeot 208
|
215,312
|
8
|
Skoda Octavia
|
206,362
|
9
|
Nissan Qashqai
|
204,200
|
10
|
Audi A3
|
200,157
|
(sursa)
Ma uit la cifre si realizez cat de sărăntoci suntem ca tara.
Ne putem compara doar cu tarile a caror popendulatie e de cel putin 2-3 ori mai mica ca a noastra.
e obligatoriu ca toti sa avem masini?
nu conteaza popendulatia ci salariu minim-mediu, la noi majoritatea cumpara o masina second si folosesc mai mult masina cumparata decat altii din tari cu venituri mai mari. Ne putem compara doar cu anul trecut si nu stam rau deloc cu o crestere de 21%
Asta se-ntâmplă când Isărescu „ajută exportatorii”: importatorii o iau în mână.
Daca pana si Fiat e pe crestere, e clar ca piata a inceput sa miste.
pai nu ziceai tu ca VW sunt praf? Si ca doar Subaru stie cu profitul?
e bine că ai ințeles esențialul.
chevy au avut o strategie proasta cu echivalentul loganului in europa. inainte de asta eu aveam o parere buna despre masinile lor brute si puternice si cred ca daca tinteau europa cu acelasi concept, pentru care erau cunoscuti din filmele americane, poate aveau o sansa. daca depeche mode vor canta din 2016 manele in cluburile specifice din din romania, nu inseamna ca neaparat vor avea succes.
Nissannu e din grup cu reno? Adunate daubalte cifre..
Cifrele Grup Renault cuprind Renault+Dacia, Nissan fiind mai jos in clasament cu ~477k veh vandute.
adroidul cu sobolani: scaderea Chevy se datoreaza faptului ca au anuntat ca se retrag cu totul din Europa anul trecut si au inchis o gramada de dealershipuri.
Asta nu inseamna ca inainte era un succes total si se vindea ca painea calda ca altfel banuiesc ca nu se retrageau
Dar se vede ce proastă a fost decizia GM de a scoate Chevy din Europa. Grupul Opel a ieşit pe minus. Vânzările „puține” ale Chevrolet-ului s-au distribuit în creşteri pe toată piața, nu doar pe grupul lor. Măcar dacă păstrau Volt-ul şi Spark-ul electric, pentru europenii ecologişti.
Intrebare scurta: Opel Insignia sau Golf 6?
clase diferite. aș lua golf pentru că e mic și agil și insignia pentru că e sedan premium.
golf 7, nu merita 6. Am avut. Saltul dintre 6 si 7 este atat de mare incat daca vreodata o sa te urci intr-un 7 o sa iti tai venele
Am fost astazi si am vazut vreo 10 Insignia si cateva Golf-uri. E grea decizia. As alege Golf pentru ca e VW si as avea incredere mare in masina. Insignia arata superb. Mai am ceva timp pentru o decizie.
Multumesc de raspunsuri.
cea mai buna idee de reclama. cum isi taie unul venele intr-un Golf 7. lol
Insignia clar, nu-mi vine sa cred ca ai pus aceasta intrebare. VW nu mai face masini bune de vreo 7-8 ani… doar renumele ce i-a ramas.
Insignia este peste Passat, care la randul lui este peste Jetta care e un Golf transformat in sedan.
Deci?
@Alexul:
Pai trebuie sa crezi. Nu stiu foarte multe despre masini. Am un Golf 4, dar il voi schimba prin martie sau aprilie. Pana atunci am timp sa ma decid la o masina. Avand Golf, e normal sa ma uit tot la Golf. Insa, in timp ce cautam VW, iar de banii pe care sunt dispus sa-i dau pe o masina, am vazut ca-mi permit si o Insignia din 2011+ si kilometri sub 90 000. Am cautat apoi insistent acest model, am fost si am vazut si cateva pe la dealerii de prin zona, si m-am indragostit de acest model.
Vreau sa ma informez cat mai mult si de aceea pun si intrebari care pot suna aiurea pentru unii. Insa, vreau sa primesc diverse sfaturi sau pareri.
Curios ca Bulgaria a cumpărat doar 20k față de 70k ale noastre.
Diferențe culturale sau au picat mai mult ca noi dpdv economic?
Bulgaria are o popendulatie de 7.2 milioane iar noi suntem aproape 20 de milioane (conform wiki).
”nu coae ei au bani de aruncat pe masini”
Bulgarii sunt de 3 ori mai putini … Si nu au taxa stupida, deci poate e mai ok sa cumpere second …
Arata cam urat listele tale.
Nu imi vine sa cred, skoda ajunge audi din urma.
Iar Dacia depăşeşte Seat sau Kia.
Chevrolet a scazut foarte mult, iar la SMART era de asteptat, noul model de smart a început sa fie comercializat în 2015.
La romani, a avea masina e un moft, nu o necesitate. Tocmai de aceea unii au cate 2 si ocupa locurile de parcare, dar ce mai conteaza? Macar de-ar fi 2 si bune, dar asa gandeste romanu`. Si e obligatoriu in nebunia aceasta de Bucuresti sa ai si masina?
E saracie mare in Romania, multa lume nu are ce manca !