VW Golf, Peugeot 208 și Dacia Sandero au fost cele mai vândute mașini în Europa anul trecute. Pejo, nene! Cine ar fi zis acum câțiva ani că vor ajunge aici?
Dacă Toyota și Hyundai mai aveau 100.000 mașini pe stoc, probabil le-ar fi vândut pe toate. 141.000 Tesla Model3, nu e rău deloc, Musk are dreptate, lumea vrea o electrică bună și ieftină, doar să fie făcută cu cap și să aibă autonomie rezonabilă, nu 90km.
Altfel, rămâne cum am stabilit în 2017: europenii vor SUV_uri mici și hatchback-uri. Primul sedan e pe locul 16 la vânzări, următorul pe 25.
Marque | 2021 | % | |
1 | Volkswagen | 1,274,137 | -6.2 |
2 | Peugeot | 724,383 | -2.3 |
3 | Toyota | 712,574 | +10.2 |
4 | BMW | 682,895 | +1.2 |
5 | Renault | 678,736 | -17.1 |
6 | Mercedes | 642,948 | -12.5 |
7 | Audi | 597,428 | -0.5 |
8 | Skoda | 589,170 | -8.5 |
9 | Ford | 523,970 | -19.2 |
10 | Hyundai | 515,886 | +21.6 |
11 | Kia | 502,677 | +20.6 |
12 | Opel | 486,503 | +0.1 |
13 | Fiat | 475,502 | -3.2 |
14 | Citroen | 445,650 | -0.7 |
15 | Dacia | 410,788 | +1.3 |
16 | Seat | 400,155 | +6.8 |
17 | Volvo | 289,301 | +1.1 |
18 | Nissan | 249,232 | -14.2 |
19 | Mini | 175,867 | +1.7 |
20 | Mazda | 155,434 | +4.0 |
Interesant ce marci sunt pe crestere (semnificativa): Toyota, Hyundai, Kia. La Toyota intelesesem ca au avut stocuri semnificative de semiconductori
Toyota a fost in crestere pana la articolul lui Vali de ieri…
true story.
După articolul de ieri toți talibanii și-au dat foc la camionetele Toyota din solidaritate.
Tudor, sincer si eu ma uitam la Rav4 dupa ce au marit preturile in nesimtire la Sportage. Dar dupa articolul de ieri am hotarat sa ma abtin si o sa iau probabil Tucsonul, daca au ceva promotie dupa ce porneste rabla. Desi nu prea ma omor cu designul la el.
Sau mai trag de a mea 2-3 ani pana se linistesc apele.
Deci articolul lui Vali chiar schimba optiunea de cumparare a unora. Asta inseamna sa fii influencer cu adevarat.
serios te suprinde?
Hyundai, Kia si rup peste tot in lume.
Sa vezi cand prind tarile dezvoltate Ionique.
Toyota au investit din timp in hybride si au prins perioada asta de tranzitie ca punctul lor de a tine cota de piata.
Romanu nu vede dincolo de gard, vezi articolul de ieri unde tot cu TDI-ul o dadeau baietii, tot cu passate/ golfuri, toate janghinele rebuturi de pe la francezi si nemti. Eventual daca e ceva reconditionat dupa inundatii sa fie „ieftin si bun”.
Pe mine Pejo ma surprinde, nu ma asteptam la revenirea asta dupa cateva buseli cu dizelare lesinate de oras.
Si crezi ca Tucsonul nu are probleme ?
1. Nu are butoane fizice pentru clima
2. motor mic turbo, consum mare, lipsa putere sub 3000rpm, posibil 3 cilindri cu dezactivare in mers (efectul cangur), consuma ulei.
3. mild-hibrid, bullshit de marketing masina nu e hibrid.
4. system 4×4 haldex,
Hyundai și Kia sunt în mare aceeași mașină.
Haldex ca 4×4 are și VW
La mild-hybrid costa reviziile triplu fata de benzina, din motiv de uzura a plăcutelor și discurilor de frână cauzată de recuperarea de energie la frânare
Ce treabă are recuperarea energiei la frânare cu plăcuțele de frână? D8n potrivă, acestea se consumă mai puțin cu cât mașina e mai electrică. Musk spunea cândva că plăcuțele de pe Tesla ar putea fi lifetime. Bine, el exagera, dar e ceva adevăr acolo.
@Catalin – recuperarea de energie la franare nu se face cu placutele, se face cu motorul electric la hibride sau cu starter-generatorul acela la cele mild-hybrid. Alea incarca bateria.
Daca apesi mai tare frana prind si placutele. Asa ca placute+discuri se folosesc mai rar si se consuma mai greu.
Dacia a pierdut locul 2 la mustață…
Asta ma gandeam si eu, dupa toate articolele lunare in care dacia rupea vanzarile prin occident, la final doar locul 15.
Mustata de la cur probabil.
Faci confuzie intre clasamentul unor modele si suma tuturor vanzarilor.
@nuIO ai rezumat intr-o propozitie toata discutia pe subiectul asta cheers! faptul ca brandul X de hartie igienica cu un singur strat are cele mai mari vanzari nu inseamna ca e mai buna decat brandul Y care vinde mai putina hartie igienica cu 3 straturi. La final fiecare este liber sa-si miroase degetele…..
Apropo de hatchback, la pozitia 14 scrie doar Toyota Corolla, dar e poza de hatchback. Intrebarea e daca se refera la toate modelele de Corolla sau strict la hatchback? Poate ma ajuta cineva sa inteleg de ce ar cumpara lumea Corolla hatchback in loc de sedan cand spatiul e mult mai mic si in rest e aceeasi masina. Stiu ca hatchback are si motorizarea de 2.0 dar ma indoiesc ca de acolo apare diferenta, mai ales ca deja vorbim de alti bani.
Pentru că sedanul e făcut în Turkiye cum vrea baștanul local să redenumească …iar hatchback-ul în UK.
Am găsit că 80146 au fost sedan din cele vândute în Europa în 2021.
Mai mult spatiu de stocare in portbagaj pt hatch, ai flexibilitate la asezarea lucrurilor in portbagaj.
Pe langa asta, mie de exemplu imi place si cum arata hatch-ul, pe cand sedan-ul nu. Probabil nu-s singurul.
> Primul sedan e pe locul 16 la vânzări
Și nici măcar nu e sedan! 😀
Vezi ca ii superi pe cei ce si-au luat octavia pentru ca nu le-a placut passat.
@ev21, cui ii pasa? Cumparatorul obisnuit se uita si vede ca arata ca un sedan si il cumpara. Il doare in cot ca e o compacta pe platforma de VW Golf.
@Zarax exact, ideea era ca e atat de sus in top tocmai pentru ca e liftback si nu sedan.
@ev21, eu nu inteleg de ce nu fac toate sedanurile asa, in stilul Superb/Octavia. E mult mai practic un hayon. Si desing-ul poate ramane neschimbat.
Inainte Octavia era considerata hatchback si acum a trecut la denumirea de liftback.
@Zarax in unele piețe gen US e preferat sedanul vs hatchback/liftback. Tu ai prefera un seria 3 gt versus seria 3 sedan? Uita-te la ce succes are A3 sedan versus hatchbackul care e mult mai practic. Mazda 6 avea varianta liftback la care au renuntat si acum au doar sedan, eu de aia mi-am luat Superb și nu Mazda 6. Practicabilitatea nu e cool, bro.
Era interesantă și diferența în numere, nu doar procente.
Poate vor oamenii mai multă calitate la un preț accesibil, și nu zeci de opționale inutile și scumpe.
Toyota, Hyundai și Kia, au câteva opționale, în rest 3/5 pachete de echipare standard ce conțin chiar și în varianta de bază, majoritatea opționalelor.
Nu știi sa faci o înmulțire cu procentul ca să afli cantitatea?
Am vazut un Sandero din asta nou, Stepway, si e super OK pentru banii aia. 11K l-a costat pe respectivul proprietar. La ce preturi sunt mai nou, sincer ca, daca mi-ar trebuie o masina noua, m-as gandi serios.
La noi e un fenomen ciudat cu generatia asta de Logan / Sandero. Pe forumurile de proprietari abunda de postari cu probleme, cu proprietari tot mai verbali, care se declara dezamagiti de achizitie.
Problemele fiind:
1. gravitate medie – la masinile cu GPL eroare la un senzor, se rezolva in reprezentanta in cca 1 luna pt ca nu sunt senzori pe stoc, timp in care se foloseste masina doar pe benzina. Tot aici as include si probleme ce tin de turatie variabila la relanti, chestii destul de comune la GPL, dar nu la masini noi.
2. gravitate mica – mesaj incarcare baterie la masini de cateva mii de km.
3. multe probleme cu gravitate mica , chedere, erori in bord, dar inflamate pt de la reprezentanta sunt trimisi la plimbare, pe motiv ca masina functioneaza in standard, sau ca nu se conforma problema.
Ca si fapt divers, asa este pe orice grup cu masini noi, vandute in volume semnificative?
Statistic, cu cât mai multe modele vândute, cu atât mai multe probleme raportate. Păcat dacă-s probleme, pentru că Sandero Stepway arată bine de tot. Cred că a doua opţiune după el ar fi un Suzuki Swift.
Ia să vedem ce mai zic ”japonejii” de primul loc…
n-ai idee ce multumire sufleteasca am sa vad Mazda pe ultimul loc. E un fel anume prin care iese in evidenta printre VAGoane.
La aia cu Tesla nu cred ca e vorba de masina electrica musai ci de brand. Musk a construit un brand cu un cult in jurul lui, exact cum are si Apple, indiferent ce alte telefoane sunt pe piata sau cat de performante ori de ieftine oamenii isi vor cumpara Apple.
La fel si Tesla, continua sa vanda desi acum incep sa fie multe masini si din ce in ce mai misto pe piata, de la VW ID1.4 la KIA EV6.
nu stiu daca a facut asta in mod constient, probabil ca da, ca marketing-ul vine din sua, insa vad pe zi ce trece tot mai multi tesla fanboys, destul de habotnici in gandire; eu cunosc persoana care e la a doua tesla, si nu mai concepe altceva…….asa ca si-au facut o clientela serioasa.
Am citit ca din martie incepe productia in fabrica din Germania. Asta echivaleaza cu un morcov destul de gros infipt in dosul producatorilor europeni. Despre modelul ID4 am citit ca are foarte multe probleme. L-am vazut de aproape, arata bine, dar conteaza si experienta soferului. EV6 cred ca va fi intr-adevar foarte misto
Există un cult și mulți fanboys Tesla dar crede-mă că până nu ai trăit cu una vs celelalte e greu de înțeles.
E incomparabil experiența generală de zi cu zi. Ai ajuns la charger, bagi priza și gata. Nu tu card, aplicații, conturi, încărcat credit, poate merge poate nu, nimic. Și merge la 150kwh nu zice că e de 50 dar de fapt încarcă cu 20. E mai simplu ca la benzinărie.
Ai o problemă la mașină, deschizi aplicația, deschizi un ticket, faci poză sau filmare, atașezi și trimiți, apoi răspund ei, îți fac programare la service direct, pe când ajungi piesa e acolo, bei o cafea si mergi cu ea reparată.
Orice rută faci îți ia încărcarea în calcul, mură-n gură, la celelalte e haos cu softul, unele au asta unele nu, au diferite chargere, nu îți arată daca e charger rapid sau nu.
Update-uri la mașină remote.
Iar ca și calitate, componente, tehnologie caută pe youtube sandy munro tesla, ăia au dezasamblat mașina până la ultimul șurub și explică atât părțile rele cât si cele bune.
Și crede-mă faza cu fanboys nu ar fi așa tare dacă mașina ar fi nasoală. Știu personal 2 cunoscuți care erau anti tesla (nu în România) și acuma după ce și-au luat nu le mai tace gura. N-ai văzut nici la proprietari de Mercedes așa ceva.
Doar că sunt (încă) scumpe, ăsta e adevărul.
Am să spun doar atît. Sursa articolului ăla e biased (să nu zic că dă limbi în cur la cine plătește reclamă). Koreenii șii Toyota pe creștere, toți restul stagnează sau scad (dramatic). Ce lipsește din lista aia e Tesla. Probabil cu pretextul că Tesla nu raportează numărul de mașini vîndute decît pe quarter, și nu defalcat pe țări. Dar dacă bagi capul în nisip, nu scapi nefutut. Și nu că nu ar avea datele, dacă ar vrea. De ex. în articolul de pe același site (link mai jos), unde e defalcat ce s-a vîndut în Germania, Tesla figurează cu 40K, creștere de 140%. Și le-au importat din China. Dacă aduni ce a vîndut Tesla în Europa, subit topul ăla arată altfel.
https://www.best-selling-cars.com/germany/2021-full-year-germany-best-selling-car-brands/
E cum zice cineva mai sus. E greu să pricepi pînă te urci în una, apoi nu mai vrei altceva (dacă ți-o poți permite – dar dacă ai bani de BMW/Audi/Mercedes nou, atunci ți-o permiți).
Și încă ceva, Tesla vinde așa cu 0 costuri de publicitate. Pe cînd ceilalți cheltuiesc fiecare miliarde pe an. Aș zice că acum că s-au trezit ăștia vechi să chiar facă reclamă la electrice, și să zică pe bune de ce îs bune, de fapt fac reclamă la Tesla mai mult. Că un client o să vadă o reclamă la VAG, e intrigat, apoi întrebă: și care-i cea mai tare frate, că pe aia o vreau.
Nu mai zic că producătorii vechi, cu electricele astea noi, nu o să ia clienți de la alte branduri. Ci de la ei înșiși. Și asta o să doară foarte tare, pentru că scăderea vînzărilor la cele cu ardere internă se prăbușește spre 0 în următorii 3-5 ani, iar electrice nu pot face destule pentru că nu au baterii. Nu intru și în discuția că și pe alea care le fac vor avea profit mic spre 0 încă mulți ani de acum încolo. Viitorul e foarte maro pentru mulți producători auto, vom vedea în curînd falimente răsunătoare.
Masinile electrice (Tesla in special) sunt un trend impus si fortat prin legi si subventii, nu o cerere a pietii. Uita-te la americani si o sa intelegi exact ce alege omul cand poate – au benzina ieftina si nu au 7 mii de norme de mediu – cele mai bine vandute masini sunt pick up truck-uri si totul este benzina.
Tesla are cifre foarte bune pentru ca au fost primii si restul nu au stat in loc sa fac asi electrice, dezvotand partea de hibrid mai mult insa acum incep sa apara tot mai multe modele interesante si Tesla o sa aiba de suferit prin prisma asta – Audi E tron, Ford Mach e, Ioniq, EV6, ID.4, Polaris si tot asa. Vezi peste un 1 sau 2 ani cum o sa arate piata si vanzarile.
Plus ca de ceva timp Musk promite insa nu mai livreaza nimic serios, a venit cu acel cyber truck si inca nu se stie cand o sa fie pe strada pe cand Ford a scos deja Lightning, primul truck complet electric.
lumea are pickup truck că face ceva cu el. la noi și-l ia domnul director și circulă ușor cu el, să nu îl murdărească. uită-te în grecia câte sunt. oamenii mișcă lucruri cu ele. spiritul antreprenorial dintr-o țară e măsurat în numărul de pickup trucks.
@Bigbear apropos „acum incep sa apara tot mai multe modele interesante si Tesla o sa aiba de suferit prin prisma asta”. Nu. Și nu discut că un brand va fi mai bun decît altul (deși dacă Skoda ta electrică consumă odată și jumătate ca o Tesla, va trebui sau să aibă baterie mai mare deci mai scumpă pentru aceeași autonomie, sau va face rabat la autonomie). Dar hai să nici nu intrăm în asta, pentru că eu cred că ce vor vinde ca pîine caldă absolut toate pe care le poate produce fiecare brand.
Argumentul tău pică pentru că nu există baterii. Prin 2016 Tesla producea cam jumătate din tot ce se fabrica baterii Li Ion pe glob. Fabricile Tesla noi vor produce fiecare baterii de sute de GWh pe an. În Europa deocmdată e o singură fabrică de baterii, Northvolt, care produce 60GWh, din care 40 e pt VW, pe restul se bat toți ceilalți. Sau dacă vrei altfel, vezi linkul de mai jos. Din graficul ăla Tesla, Panasonic, ceva din Samsung, ceva din LG, mare parte din CATL sînt pentru Tesla. Pe restul se bat „tradiționalii”. Va fi foarte trist.
https://www.statista.com/statistics/1103401/predicted-lithium-ion-battery-capacity-by-company/
2021 a fost nasol pentru flote, pentru ca nu au fost stocuri pentru a le inlocui.
Partea urata e ca in 2024 si 2025 iar va fi nasol pentru flote. Nu se inlocuiesc flote.
Pe de alta parte am vazut o crestere de 10% la pretul de lista intre 2019 si 2021 pentru un Superb, la aceleasi dotari selectate.
Ma intreb cat a fost diferenta intre pretul final in 2019 si 2021.
15%? 20%? Nasol pentru Skoda.
Una e sa dai 38.000 euro si alta e sa dai 50.000 euro pe un Superb.
Unde e passatul? :O
de obicei in targurile de masini din zalau si maramures, proaspat aduse si cu namolu curatat din interior.
Stai tu linistit ca e plin de gugustiuci care abia asteapta o super oferta la un TDI 2.0
alxzen, esti atat de limitat si ai o ura atat de viscerala, ca si daca se vorbeste de navete spatiale sau mancare asiatica, tu tot cu passatul tedei o futi in sus si in jos.
Hai sa iti spun un secret: da, mi-am luat in vara lui 2020 un Passat, Comfortline automat cu ceva dotari (scaune ergo comfort, led, clima 3 zone, jante, pachet iarna). Nou si benzina, nu TDI de la Zalau, inainte sa faci atac cerebral.
Efectiv, umblam cu 24000 de mii de euro in cont, si nu aveam ce sa iau nou la banii astia, clasa medie sau SUV.
La acest buget absolut toti vroiau sa imi dea compacte, nici macar dotate ca lumea. Kia imi dadea Ceed, Hyundai imi dadea i30, Ford dadea Puma si Focus, Pejo 208 si 2008, Renault Megane si asa mai departe, ai prins ideea. Pana si Skoda oferea doar Octavia desi e clasa inferioara si in acelasi grup.
La japonezii aia considerati buni Toyota imi oferea Corolla (din aia de Turcia) sau eventual un CHR amarat manual, Mazda imi dadea 3 manual, iar dintre maretele japoneze ramase, Suzuki Samurai nici nu m-am mai urcat in ea cand am vazut tabla, plasticurile si finisajele, iar la Honda Civic am renuntat cand am aflat oficial, la dealer, ca schimbul de ulei se face mai des decat la Dacia 1300 (oricum era 28 k euro).
Orice altceva cu dotari similare sarea de 30k uneori chiar bine, si eventual venea dupa 6 luni.
Cerintele mele au fost putine:
– benzina cu numar par de cilindri (citeste 4) si automata
– sa incap in ea la 1,90/110 kg si sa aiba un portbagaj pentru o familie care pleaca 7-10 zile undeva, sa incapa doua trolere MARI fara sa fac tetris.
– sa aiba butoane pentru comenzile din bord, nu touchuri aiurea
Sunt la fel de multumit ca in prima zi, toate butoanele si comenzile unde trebuie, silentioasa, sta bine pe drum ,trage suficient la 150 de CP, consum mediu de 7, garda la sol suficienta pentru mers decent, 4 ani / 120 kkm garantie.
Asa ca da-i cu hate-ul in continuare. Acum, la 24 de mii nu stiu ce mai iei, cu aceleasi dotari si automata, probabil nimic.
Alxzen, arată-ne pe păpușa unde te-a atins Passat 2.0 TDI
Am tot vazut ca sunt din ce in ce mai multe „problemute” si la asiatice. Au crescut numarul de vanzari si au scazut un pic calitatea in acelasi timp sa egalizeze cu europenii?
eu deduc altceva din topul asta: cati bani au europenii, cat sunt dispusi sa cheltuie pe masini, ce nevoi reale au. Curios ca pe locurile 2-5 la topul pe modele, sunt modele frantuzesti. Fabia e pe 39, polo pe 12…astea ce au ?
VW te pune sa platesti orice rahat care la restul sunt standard. Compara Clio pleaca de la 13k, Polo 17k.. cu diferenta aia iei un Clio dotat fata de un Polo modest.
Mercedes sub BMW… nu ma asteptam dupa design-ul dubios din ultima perioada.
Nu inteleg cine a cumparat atatea Panda si Golf (modelul nou) ca in Romania abia daca vezi cateva bucati pe strada
Panda rupe tot în italia. Ei au și ceva sistem de rate cu care sprijină populația în achiziția de mașini produse autohton, aka Fiat.
Lumea e mulțumită de ele, sunt ca loganul, ieftine simple și își fac treaba.
Fanu, tu știi că în Europa sunt vreo 30 de țări, da?