Cele mai bune și cele mai proaste mașini, în viziunea lui Jeremy Clarkson

Știi că n-ai o presă auto reală când trec 24 de ore de la al doilea articol al lui Clarkson despre cele mai bune și cele mai proaste mașini și nimeni nu are curajul să aibă o opinie despre asta.

Dacă zicea ceva de România, toți ar fi sărit, dar așa, e greu să comentezi când n-ai destulă experiență să o faci și fiecare top auto românesc e făcut în funcție de cât de bun a fost importatorul cu tine, nu cu cât de bună e mașina.

Așadar, topurile lui Clarkson, jurnalisto auto de ~30 de ani:

Top 10 mașini bune

  • Mazda MX-5 Miata 2.0 Sport Recaro
  • Alfa Romeo 4C Coupe
  • Mercedes-AMG GT S
  • Ford Focus RS
  • Ford Mustang Fastback 5.0 V8 GT
  • Volvo XC90 D5 AWD
  • Vauxhall Zafira Tourer 1.6 CDTi Tech Line
  • BMW M2
  • Ferrari 488 GTB
  • Lamborghini Aventador

Articolul pe lung a fost publicat pe 15 august.

Top 10 mașini proaste

  • Vauxhall Astra SRi Nav
  • Infiniti Q30 Premium Tech
  • Skoda Superb SE L Executive
  • Zenos E10 S
  • Renault Kadjar Signature Nav
  • BMW X1 xDRIVE25d
  • SEAT Leon X-Perience SE Technology
  • Nissan GT-R Track Edition
  • Volkswagen Scirocco 2.0 TDi
  • Hyundai i800

Articolul a fost publicat pe 24 august, ieri.

Sper că nu am cititori care cred că GTRul a concurat cu Kadjar în topul ăsta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

59 comentarii

  1. Cand zici (zice) cele mai bune…cele mai proaste, la ce se refera? Bune la ce? Dinamica…fiabilitate…calitate. Topul are amestecate super-caruri cu masini de familie…

    00
  2. Cred că lumea nu înțelege că ce face Clarkson e pur divertisment. Nu are absolut nici o treabă cu lumea reală, unde mașinile se pot face la comandă, cu alegeri între 10 motoare și vreo 50 de opțiuni. Diferențele dintre o variantă cheală și una echipată maxim pot fi de la cer la pământ. Cat de relevant poate să fie un top de mașini chele?!

    00
    • Topul nu este cu masini chele. In fiecare dintre articole scrie ce versiune de echipare a testat si ce motorizare avea.
      Vorbim fara sa stim. Clasic.

      00
    • ionele!!! Macar ai citit articolul? Nu, ca daca-l citeai vedeai ca este mentionata si motorizarea, si echiparea.

      00
  3. Volkswagen Scirocco !? Si pe deasupra 2.0 TDi !? FML. nu mai are rost să traiesc.

    00
  4. Imi place ca Mustangul este in jumatatea buna. Pentru mine Mustangul din ’60 e mai romanesc decat Dacia, iar cel de acum a preluat liniile lui (din 2005 incoace).

    00
    • Pentru toti cei care mi-au dau minus : Dacia este fabricata dupa modelele Renault 10, 12 sub licenta, nu am creat-o noi, am luat-o gata facuta. Exteriorul Mustangului din ’62- ’68 a fost creat de designerul Joe Iosif Oroș, originar din Maramureș.

      00
    • Link ca nu te crede nimeni

      00
    • Alexandru, e foarte simplu sa selectezi numele, click dreapta, search Google. Te duce la pagina de wikipedia a lui Joe Oros, unde scrie ca da, a facut parte din echipa care a „desenat” primul Mustang si ca a avut parinti romani din Transilvania, care nu vorbeau engleza.
      E drept, nici eu nu am crezut, mai ales ca vazusem recent pe Netflix un documentar despre Mustang.
      Dar e mai simplu sa cauti decat sa intrebi in comentariu, sa astepti sa se aprobe comentariul si apoi sa iti raspunda omul.

      00
    • Originar din Maramures, dar nascut in Ohio. E la fel de roman cum e si Neil Armstrong. Ce ne mai place sa ne asumam lucrurile convenabile si la indemana. A avut parinti originari din Romania, dar cam atat.

      00
    • Nu esti dac adevarat daca nu ai povestit macar o data despre Nicolae Teslea.

      00
    • eddie – multumesc pentru lectia de istorie automobilistica (de Dacia stiam, de Mustang nu) :)

      00
  5. Totul bine mersi, dar cand vad ca recomanda Golf-ul si apoi spune ca restul sunt numai „appliances” ma apuca bazdacii. Nu zic ca nu e buna masina, dar mi s-a parut intotdeauna cea mai boring/predictable masina din categoria ei.
    Oricum, scriitorul Clarkson a fost intotdeauna mai buna decat prezentatorul Clarkson.

    00
    • Spune ca daca tot cumperi o unealta, poti la fel de bine sa iei Golf, pt ca e cea mai buna masina dintre tool-uri. Merita citite reviewurile complete ale masinilor, sunt trecute sub fiecare poza.

      00
    • Nu e bre. El doar a fost intotdeauna adept al Golf-ului la fel cum dintotdeauna nu suporta Porsche-urile. Fiecare are dreptului la gusturile lui, de-asta mie mi se pare Golf-ul cea mai insipida masina.

      00
    • A fost adept din aceleasi motive pe care le-am scris mai sus. Pt ca e un tool foarte bun. E alba pentru ca nu e neagra. Nu e vorba de gusturi, cat de pareri.

      00
    • Golful este o masina insipida. 90% din masini sunt insipide. Iar alea 10% care nu sunt insipide, sunt atat de scumpe incat 95% din popendulatie nu si le permit.

      Pentru banii respectivi, pentru multi, Golful este cea mai buna masina. Tocmai d-aia sunt atat de multe pe strazi. Care e faza cu voi? Va asteptati ca Golful sa va dea senzatia unui Mustang, sau ce? Ghici ce, ca sa beneficiezi de senzatia unui Mustang, trebuie sa-ti cumperi Mustang. Soc!

      00
    • @Ratonbox:
      Am condus vreo 4 variante de motorizare de Golf 7 si doua nivele de echipare si 4 din concurentii ei nu neaparat la nivel de pret: Focus, BMW1, Mercedes A, Audi A3 ( din acelasi grup). De generatie/ an de fabricatie comparative.
      Le-am condus probabil mai mult decat conduce un jurnalist roman si n-am motive „sa bag in ele”.
      Asa urat si insipid – nici mie nu-mi place, dar e cea mai inteligenta alegere. In sensul ca nu prea am vazut bug-uri, chestii puse anapoda de designeri, lucruri gandite cu curul sau care sa ma deranjeze si sa para nefolositoare, sau nelalocul lor. La toate celelalte am gasit genul asta de probleme, inclusiv recunoscute la nivel intern de fabricanti. Am lucrat/ lucrez pentru 2 din astia de mai sus. Niciunuia nu i-as cumpara concurentul Golfului pentru ca ambele-s mai scumpe si n-au nimic din calitatea pe care te-ai astepta sa o aiba.
      Indiferent de feeling, rapoartele de reparatii din service-uri, pe garantie – „vorbeste”.

      00
  6. Who the fcuk is Clarkson?

    00
  7. Păi acesta este motivul principal pentru care blogurile au atât de mult reach în Romania: faptul că presa scrisă este mai mult tabloidă și își pierde credibilitatea. Dă ceea ce consumă publicul masiv, aici și acum. În rest, pace.
    Momentul în care am realizat distanța dintre presa de la noi și cea din UK a fost în 2011: am fost în Londra în timpul unor revolte: am citit, desigur, presa de acolo. Fiecare ziar prezenta o fațetă a poveștii. Cu câte un caz aparte, investigații, nu găseai două reportaje la fel. Atunci m-am gândit la cum merg treburile la noi cu toate trase la indigo și marcând aceleași puncte: suferința victimei, cât de grav a fost, etc.
    Paranteză, simt nevoia să spun asta: scârba maximă a fost de curând, la un reportaj despre un copil de 2 ani care a căzut de la etajul 3 de la un bloc din Constanța și a murit. O reporteriță întreabă bunicul împietrit: ei și cum vă simțiți? Ce simțiți acum? Nu vreau să spun ce am simțit în acele momente. Da, domnul în cauză era terminat, ce să mai racționeze, a spus și el, sfârșit, clar în stare de șoc: cum să mă simt, doamnă? #presainromania

    00
    • NOU
      #25

      Mi se pare parerea ta extraordinar de corecta si la subiect !!
      Iti multumesc pentru ceea ce ai scris.
      O zi buna …

      00
    • vai Mirela ce dreptate ai. ce tare e presa din UK.

      pentru ei romanii sunt toti suedeji si merg in UK la furat

      ultimul reportaj Sky News al lui Stuart Ramsey care i-a turnat pe trei fraieri cu nume toate romanesti sa zica: „vindem arme si teroristilor daca ne dau cat cerem”

      …. vai ce presa adevarata aia din UK ;)

      00
    • @giastinbiba Am o banuiala ca nu citesti TOATA presa din UK. Ori Mirela tocmai asta iti explica, ca acolo este diversitate. Nu stiu, ca nu am fost. Dar si tu pari sa vorbesti doar din auzite.
      Banuiala mea e ca deja asta e un cliseu. Cliseul despre cum exista clisee in toata Europa ca romanii sunt suedeji.

      00
    • @unu

      cine poa sa zica stimabile ca citeste TOATA presa din UK?

      sau chiar si TOATA presa din romania?

      cauta ROMANIANS in google images . ia zi ce poze ies primele

      aia e opinia cea mai raspandita in UK. ca suntem suedeji. ca venim la cersit sau la furat in uk

      00
  8. bun focusul, trebuie sa gasesc bucata aia de RS din emblema, posibil sa fi cazut

    • Tre’ sa fie in targ la Vitan. Incearca la cei care au si RS6, quattro, M, M Power…

      Sa-mi spui cum trage masina dupa ce ii aplici RS-ul, ca ma intereseaza si pe mine.

      00
  9. arăta mai friendly site-ul de pe telefon acum 3-4 zile

    00
  10. Nici in ruptu capului nu mi-as lua Aventador. Voi stiti cat consuma sau cat e impozitul la ea?

    00
  11. Zafira e mașină mișto și Astra e mașină nașpa. Du-te acasă, Jeremy, ești beat!

    00
    • Când văd un Opel Zafira știu că la volan este un monument de frustrare și incompetență în ale șofatului. Problema nu este că sunt mașini bune sau nu, problema este cine le conduce. Pentru mine sunt la nivelul BMWurilor cu nr de Texas. Eu când angajez întreb dacă au rude de gradul I care au Opel Zafira.

      00
    • Iti explic eu de ce: MPV-urile nu isi pastreaza valoarea foarte bine, de aceea devin masini pentru suedejoi sau taranoi saraci, deci daca vezi un MPV cu o vechime in jur de 10 ani de la marci mai low ca Opel sau Renault o sa dai de un mare taranoi sau suedejoi inauntru. Logic, astia fiind analfabeti nu le au nici cu sofatul foarte bine

      00
  12. NOU
    #38

    cu tot respectul pentru mr C insa daca Opel Zafira Tourer este o masina buna, il rog mult sa vina sa o cumpere pe a mea … masina este o catastrofa cu C mare de la … Clarkson …

    00
  13. In afara de Opel si Volvo, lista e cam ce te astepti de la Clarkson. Omul mereu a avut o slabiciune pentru Ford. Ma mira in schimb lipsa lui Ariel Atom din lista. Nu ma mira lipsa Model S, pentru ca nu e genul ala de lista.
    Si da, Kadjar e de rahat.

    00
  14. Nu i-a placut Astra ca nu i s-a putut conecta rabla de telefon? Sau n-am inteles eu bine?

    00
    • Nu, pentru ca problema cu sync-ul pe care a avut-o el cu telefonul a fost de 10 ori mai interesanta decat masina.

      00
  15. Lamborghini Aventador in acelasi top cu Vauxhall (Opel) Zafira….

    00
  16. Ba, da’ nesimtit mai e asta. Sa nu dea el toate „premiile” posibile lu’ Das Auto – Das Fraud?

    00
  17. pana la urma la ce sunt „bune” aceste masina din lista?
    la viteza? la putere? la carat bagaje? la mers in vancante? la facut liniute? la numarul de masini vandute?
    care e criteriul?? cum poti compara un zafira cu un ferrari de exemplu, adica o masina de 30k eur cu una de 300k eur?
    la fel de bine putea introduce si cateva camioane in lista, erau probabil pe primele pozitii…

    00
    • E si un link catre articol. Citeste si vei afla.

      00
    • E simplu, te urci in ea si dupa ce te dai jos spui daca ai mai vrea sa te urci in ea. Pentru un popor care are opinii despre orice vad ca s-a pus intrebarea asta de cateva ori.

      00
    • Ce e asa de greu de inteles ca e un top facut pe feeling-ul lui despre masina?
      Omul are peste 30 de ani de experienta cu ‘jdemii de masini de toate felurile, cred ca la nivelul lui nu mai e interesant sa bage un top cu liste seci (X cai putere, Y cmc, Z% consum, etc), astea le faci si tu daca te apuci sa faci copy/paste intr-un excel.

      El a scris despre ce simte cand se da jos dintr-o masina. E impresia lui.

      De exemplu, eu (la ani lumina de experienta lui) cautam acum vreo 10 ani sa imi cumpar un Ford Focus. 6 luni am facut topuri si tabele cu tot ce tine de masina aia, am condus vreo 5 , am cautat preturi, etc. Apoi am condus 5 minute un Seat Leon si l-am cumparat. Atat.

      00
  18. Dac-o fi vreodată să mă întrebe Clarkson ce mașină am, m-am scos. Am Golf.

    00
  19. in calitate de conducator doar de second hand-uri pe la 10-13 ani fiecare, ma mir cum o masina noua nu poate fi considerata buna. adica nu am pretentii mari. familist cu drumurile de rigoare, job aproape / in oras, in weekenduri cate o iesire dinc and in cand, peridoic deplasari prin tara de 1000 km, cam o data la 2-3 luni. conduc cu 55 in localitate, cu 90, cateodata frizez 100 afara si aia e. nu ma bag in depasiri decat daca e liber si vizibil la 300/400 m in fata.

    00
    • In calitate de om care a condus majoritatea super/hypercar-urilor, sa zicem ca ala are alte standarde decat tine.

      00
  20. Oricum ar fi, omu` stie a folosi cuvintele… Chiar daca nu esti de acord cu el, e o placere sa-l citesti/asculti :)

    00
  21. ce.mi place cand il judeca unii pe Clarkson , care nici nu e jurnalist si sofer si „testator” de masini de niste zeci de ani; in momentul in care ai sute de masini conduse peste tot prin lumea asta, prin tot felul de medii si in tot felul de conditii.. parca te cred ca ai expertiza ca stii despre ce este vorba; Dar cand esti comentator pe net si zici ca X masina e mai buna ca stii tu si ca ala e un fraier ca nu ii place nu stiu ce …. parca mai dute.n…

    Ps: sunt satul de expertii de pe net cu 0 expertiza

    00
  22. Pai, Vali , legat de jurnalism, in afara de Zafira, XC90 si poate Focus RS, exista jurnalisti romani care sa le fi condus pe celelalte pentru a-si da cu parerea despre ele?
    Lasand asta la o parte, toate emisiunile, articolele de presa auto sunt realizate enervant de emotional si in general cu abureli subiective si subliniatul elementelor de design cu termeni de marketing scarbos, pe care orice om le vede singur dintr-o poza.
    Vrajeli adica. Inclusiv nenea asta – macar el a condus masinile, dar ma mira ca nu gasesc nicaieri teste cu lucruri masurabile si care conteaza:
    Cat am inchiriat ceva masini am incercat sa fac lucruri de genul asta, dar meseria mea fiind alta, nu e timp suficient.
    Ma surprinde insa ca in Romania vad ca presa/ blogurile auto atarna sa li se dea masini in teste. Te duci frumos inchiriezi masina si faci ce ai de facut cu ea. Nu costa atat de mult.

    00
    • Decizia de cumparare a unei masini se bazeaza pe elemente subiective si nu obiective. Asa ca orice reclama pedaleaza pe cele subiective.

      00
  23. Articolul a fost publicat pe 24 august, ieri.

    Azi sintem in 27….

    00
  24. si acum serios, chiar crede cineva ca incape clarkson intr-o mazda?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.