La cum merge clima, anvelopele de iarnă vor fi folosite în câteva orașe mai răcoroase, iar restul țării fie va trece pe anvelope all-season, fie va risca un pic cu anvelopele de vară.
Pentru că nu va mai fi nevoie. O să avem câteva zile de frig, 2-3 săptămâni cu nopți răcoroase, și cam gata. Ah, la Rânca, la Sfântu Gheorghe, la Întorsura Buzăului, la Predeal, da, acolo o să fie frig. Dar oamenii vor trece la all-season și gata.
În alte știri, m-a întrebat cineva de un hotel de anvelope la el în cartier (Dristor), așa că nu ar strica un comentariu cu unde vă țineți anvelopele, pe cartiere.
Zici ca e ok să plantez măslini de pe acum?
Smochinii sigur merg, cel putin in sudul tarii. Testat de mine.
Stanciu ,de foooarte multi ani merg si in N-V ! am cativa pe langa casa
Maslini si cafea!
Portocali!
Am trecut pe MICHELIN CROSSCLIMATE 2, m-am saturat de chinul de a ma programa la schimbare
Facem tuica de banane in cativa ani.
@Stanciu: Smochinii merg cel putin din 1975, de cand am vazut primii prin vecini, in Bucuresti. Poate doar sa le mearga mai bine acum, dar si pe atunci faceau o multime de fructe (sau, flori sau ceva de genul, ca smochinele nu sunt fructe, aparent)
Deocamdata merg si maslinele de oaie.
all season urile astea sunt bune vara? nu le ia dracu la căldură mare?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Un om simplu din popor
Da, ideal ar fi sa avem anvelope de primavara si anvelope de toamna. All-season-urile au ajuns sa fie destul de ok daca nu urci pe crestele muntilor pline de zapada si gheata. Daca te stii ca mergi frecvent la munte cand este frig, zapada ..etc sau circuli frecvent iarna prin oras cand este ghetus, zapda si tot tacamul atunci da ar fi bine sa te echipezi cu cauciucuri de iarna, altfel este o investitie inutila.
toate anvelopele sunt praf la 40-50 grade.
Posesor de CC2, pe ambele masini, un TDI de 160CP/330Nm si un TSI de 260CP/430Nm.
Locuiesc in B.
Cele de pe TDI vad a doua vara. Nimic special de raportat.
Daca te uiti pe teste comparative, exista all-season mai „de vara” (parametri mai buni la temperaturi mari si mai slabi pe zapada) si mai „de iarna” (Nokian :p)
Nu stiu in practica in ce masura o sa simti diferentele astea subtile, dar pe cifre se vad
Pe principiul asta am ales Crossclimate, ca iesisera oleaca mai bune pe caldura si pe frig cu asfalt umed (nu inghet), adica 90% din kilometrii facuti de mine cu masina
Vara pot sa zic ca cel mai tare ma deranjeaza cresterea de zgomot (comparatie subiectiva / din amintiri cu anvelopele de vara anterioare, pentru ca ultimul schimb l-am facut de la cele de iarna). Acum intra in a treia vara, ~20000 km, ma gandesc daca in toamna sa le schimb cu acelasi model sau sa mai merg sa vad cum se comporta la frig.
@Un om simplu din popor Sumahar dixit.
Hai sa-ti zic ceva ce ar putea sa-ti deschida ochii daca ai avea un pic de creier: ai o masina/SUV de familie cu care iti duci copiii la gradinita, curul la corporatie si de 4 ori pe an aglomerezi Mamaia sau Valea Prahovei? Atunci nu iti trebuie mai mult de niste cauciucuri all-season de care sa ai grija sa nu ajunga slick-uri.
Ai un hot hatch cu care faci scheme ca in GTA, sau de la M si AMG in sus, atunci s-ar putea sa ai nevoie de cauciucuri (U)UHP atat de vara cat si de iarna. In alta ordine de idei, am vazut Bentley si Maserati venite din fabrica echipate cu cauciucuri all-season.
Pentru comoditate de vreo 4-5 ani merg cu masina de oras incaltata pe spate cu allseason si le schimb doar pe fata cu roti gata facute vara sau iarna ca sa nu mai stau la coada la vulcanizari. Ce-i drept e oras de șes clima lesinata soferi la fel de prosti ca peste tot. Nu dai blana nu mergi ca disperatul nu faci liniute nu te doare capul.
@Vali
„toate anvelopele sunt praf la 40-50 grade.”
Aici ai zis o prostie. Cauciucurile se incalzesc la 50-60c la condus normal, ajung spre 90 la viteze mari sau cand le dai in gura. Cu cat e mai cald cauciucul, cu atat pinde mai bine. Vorbesc de cauciucuri decente de vara de strada pentru masina. Lasa slick-urile sau cele de motocicleta care se incalzesc la 80-100c cu tire warmers.
CC Suv prima generatie, urmate de Hankook Kinergy 4S2.
Multumit si de primele, dar dupa cativa ani se fac plastic; vedem Hankook cum se comporta, pana acum mi se par mai silentioase si comfortabile.
„toate anvelopele sunt praf la 40-50 grade.”
Cu cele de vara inca mai poti frana cat de cat, chiar si la 40-50 de grade la sol. Daca ai anvelope de iarna ai un spatiu de franare triplu. Practic nu poti frana deloc, esti cu sania.
Cu cele all-seazon nu stiu, nu am avut niciodata.
@curly, surprinzător, all-season-urile mele sunt mai bune vara ca cele de vară. Am luat țeapă și am luat all-season în Brașov și la prima zăpadă fleșcăită a plecat autobuzul înaintea mea de la semafor, așa că am pus de iarnă Continental TS 870. Iar ca să mai reduc din pagubă țin Bridgestone Allwheather A005 vara, că am dat 2800 lei pe 4 bucăți.
Micheline CC2 de 2 ani si ~20.000km.
Pe Passat B6.
Totul asa cum trebuie.
Le-am ales ca sa nu mai stau la cozi.. sa nu le mai depozitez etc.
Le mai rulez o perioada cat sunt in mintile lor si pun altele noi cum e cazul. Tot CC2.
daca o sa te uiti la teste si performantele lor o sa vezi ca niste allseason BUNE sunt mai bune decate niste dedicate mediu chiar spre high
Bună ideea cu hotelul de anvelope. La bloc, dacă nu ai ceva spațiu pe la subsol, ocupi jumătate de balcon cu ele.
Singurul lucru bun cu încălzirea globală ar fi să nu mai depindă oamenii de RADET. Boilere electrice la bucătărie și baie, lămâi ornamental lăsat peste iarnă în balcon.
Nu cred ca exista oras civilizat in lumea asta fara incalzire centralizata. Este cea mai eficienta forma de incalzire si cel mai putin poluanta daca tot vorbim de incalzirea globala.
Rumbu incalzirea centralizata e eficienta pentru ca foloseste caldura recuperata de la termocentrale, altfel nu e deloc cea mai eficienta forma de incalzire, care de fapt e pompa de caldura cu eficienta efectiva de peste 100% (in sensul ca caldura produsa depaseste energia consumata pentru ca e din caldura generata si aia pompata de afara).
Chiar daca iernile nu mai sunt ce au fost, daca intr-un octombrie (chiar calduros) , nu mai vorbesc de un noiembrie, pleci cu noaptea in cap sau ajungi acasa dupa miezul noptii, cred ca niste anvelope de iarna te tin mai in siguranta
Chiar daca nu a fost zapada, eu mi-aduc aminte de niste zile cu minus prin ianuarie, iar in decembrie temperatura medie a fost pe undeva pe la 5-8 grade. Nu as spune ca e chiar cald. Teoretic anvelopele de vara sunt facute pentru temperaturi de peste 7°C.
Pentru Bu curesti stiu eu un Hack de depozitat anvelope. Cumperi o rabla, pui anvelopele in ea si o parchezi pe trotuar ca oricum nu ti-o ridica nimeni. hahahaha si hihihihi
Incap si o 4 bucăți de la vecinul mai tare in gura.
Am 2 vecini cu câte o masina pe post de depozit. Reclamatii la primărie, nici o schimbare. Si cică nu face primăria locuri de parcare.
Fara suparare, de ce trebuie sa fie in acelasi sector sau asa aproape de casa? Inteleg ca e mai bine sa fie aproape insa practic faci 2 vizite pe an acolo (presupun ca le si monteaza), nu?
ca să nu traversezi orașul.
Până traversezi capitala si le monteaza, deja nu mai ai nevoie de ele.
Corect. Eu stau in Tineretului, schimb totdeauna anvelopele la A* la Titan. Era mai aproape la A* Dristor, dar la băjeții ăia nu intri niciodată la ora la care ești programat și tre să blochezi o bandă așteptând să încapi în curte. La ambele încearcă săte țepuiască că ai jantele strâmbe și trebuie îndreptată, că poate ar trebui să verifici geometria (că e gratis), că alea.
Nu e in cartier, dar recomand Best Tires pe Metalurgiei, Berceni. De vreo 10 ani…
Subscriu, Best Tires pe Metalurgiei de vreo 5 ani – sunt asa ok baietii ca desi m-am mutat din cartier de 3 ani, tot la ei ma duc. 340 de lei platiti azi pe schimb sezonier + echilibrare + depozitare 6 luni.
Doar hotel vrea sa e ok si o pensiune?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Sa mori tu! Vorbești sa aerisești gura. Vezi pe tyre review, anvelopele all season de la firme bune sunt cu 10 % mai slabe decât un cauciuc de vara sau de iarna. 10 % este aproape insignifiant iar avantajul este că scapi de corvoada de a schimba roti de 2 ori pe an.
Plm toți Shumacherii cu TDI de 105 cai putere știu ei că dacă pui allseason se răstoarnă mașina stând pe loc.
Am fost ok cu Euromaster 5 ani, pana am trecut la anvelope all-season. Au multe centre in Bucuresti, dar fix pe zona Dristor nu e nimic. De mare ajutor, stiu
Am tinut aici niste ani:
https://maps.app.goo.gl/EFhAYPChrTWfn7dq8
De vreo 2-3 ani le tin la Autosoft:
https://maps.app.goo.gl/bDPFowTRwXKct9Ny6
Relativ aproape de Dristor au hotel de anvelope:
– AutoSoft pe Dudesti
– o vulcanizare (mai no-name, dar și mai ieftină) pe Fizicienilor lângă Kaufland
+1 pentru AutoSoft Dudești
(asta după experiențe negative la niște alții care au stricat prezoane la fiecare schimb de roți ffs, chestie pe care nici mama nu o pățește deși le schimbă la țară)
Pentru Dristor, si eu recomand AutoSoft. Chiar daca sunt putin mai scumpi, prinzi niste reduceri daca te organizezi din timp si ai servicii de calitate, mult peste vulcanizarile de cartier. De 4 ani merg doar acolo, nimic grav de reprosat.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
In SUA si Canada toate masinile noi vin cu anvelope all season ca echipare standard. Ma gandesc stiu ei ceva din moment ce sunt una dintre cele mai mari piete auto.
@Valeriu: stiu ei ca daca e fabricata vara si o vand iarna nu vor sa moara clientul cand iese pe poarta derapand in primul stalp. Ca n-o sa stea ei sa schimbe gumele masinilor din stoc dupa cum se schimba vremea.
Vezi niste review-uri adevărate pe tyre reviews și ai să intelegi că un all season bun este doar cu 10% mai slab decât un cauciuc de vara sau de iarna. De unde până unde scoateți aberațiile cum că sunt proaste nu știu. Merg cu allseason de 3 ani și nu as mai lua altceva . Acum 2 ierni la Bușteni m-au scos din niste nămeți de nici eu nu credeam că ies de acolo.
@alunelu cred ca nu frica de a derapa clientul si eventual de a da coltul ci frica de eventualele procese care ar aparea ulterior cu pretentii de despagubiri pentru familia celui plecat
Folosesc all season de 10 ani pe suv-ish si desi madam coduce ca racer-ul, eu sunt mai batranica, inca nu ne-am urcat pe nici o masina si am pus frane pe modelul pizdeț la idioti care sar pe trecere sau care dau cu spatele si nu semnalizeaza, iar acvaplanare ori depaje foarte putine si masina s-a tinut bine catre sol.
La 2 ani daca le dau la schimb, service-ul imi da un voucher de 100 de lei / avelopa tot la ei la preturi bune, ca dupa 4 ani am vazut ca se cam coc toate.
Crossclimate pe fata si Alpin 4/5 pe spate, rezista foarte bine si la temperaturi porno de 40 grade la nivelul solului, fara boalfe sau galme … momentan nu m-au facut sa ma incordez.
My man…. și eu de 5 ani pe all season, la câtă zăpadă este…..
Cauciucurile de vara bune, sunt foarte bune si la -5 grade pe asfalt uscat. Pe zapada/zloata sunt caca… pe gheata orice fel de cauciuc fara tinte e … apa de ploaie.
Practic la clima care o avem de cativa ani cauciucurile de iarna sunt de folos cateva zile pe an.
Vorbesc despre cauciucuri de top.
Legea cu anvelope de iarna-vara e buna pentru ca chinezariile de vara devin plastic la temperaturi scazute la fel ca cele cu dot de cand era Basescu presedinte si probabil jumatate din parcul auto al tarii e echipat cu asa ceva.
„chinezariile de vara devin plastic la temperaturi scazute”
Uite, aici e ceva ce eu nu am putut sa inteleg. Nu fac misto.
Inteleg ca cele de vara sunt mai tari si cele de iarna mai moi, inteleg si cum isi schimba duritatea in functie de temperatura, insa
Daca mergi mai mult de 30 de minute cu mai mult de 50km/h, cauciucurile oricum se incalzesc datorita frecarii, nu?
Doar daca apuci alea 30 de min se incalzesc…ca e posibil sa te duci pe copca pana se incalzesc
@C dacă mergi bară la bară nu prea se încălzesc. Nu pui frâne puternice, nu există frecare la rulare, deci zero. Prinzi o bucată mai rapidă și de fapt ele sunt tot reci. Pe lângă asta, chiar dacă tu ai cauciucurile calde, asfaltul e tot rece, e mai rigid, contaminarea cu noroi, ulei, nisip, praf ș.a. la suprafață persistă mai mult pentru că nu este spălat de ploi mai serioase, devine mai alunecos, chiar uscat fiind. Nu vei observa o diferență foarte mare, uneori este insesizabilă, dar ea există.
Sigur, exclud de aici asfaltul topit de soare vara, care poate crea probleme, dar ai înțeles ideea.
@vlad am testat (involuntar) ce spui tu pe niste PS4. Pe uscat, chiar si la -5C sunt OK (la viteze de oras).
Problema e ca nu prea gasesti asfalt curat in perioada de iarna.
Imprastie baietii tot felul de solutii si, la prima ceata, se face o mocirla de nedescris.
https://premiumanvelope.ro/cms/10-contact
La Filaret, au program și sâmbăta. De 5 ani am anvelopele la hotel la ei.
All season pe un B class de 2 ani. Sunt ok, oricum nu merg cu mai mult de 120 si fac doar 9k pe an. Kumho SOLUS 4S HA32 XL 215/45 R17 91V astea au fost.
In Brasov la Sigemo pe Zizinului in Uzina 2
Nu ma prostesti tu pe mine..
Eu am vazut pe Facebook ca nu e adevarata asta cu incalzirea globala si e doar o conspiratie sa ne controleze ca sa ne vanda ei mai multe cauciucuri All Season.
La Dristor are AutoSoft. E pe Dudești, la doi pași de intersecția cu Mihai Bravu. Lumea spune că sunt cei mai buni și mai mari în materie de anvelope. Poate sunt. Sunt cert și un pic mai scumpi decât alte oferte
Eu n am bani sa merg la un hotel in Poiana Brasov cu familia si lunea isi duce anvelopele la hotel, ete bogatii!
Bucuresti – Sector 1 – tin anvelopele in garajul propriu subteran, iar boxa o tin plina cu muraturile facute de mama mea in provincie.
Primii 2 ani dupa facultate stateam in chirie in zona linistita dar cotata prost = ieftina; aveam masina dar nu aveam balcon asa ca tineam anvelopele in balconul parintilor din provincie.
Dupa aceea am evoluat gradual profesional si am schimbat 3 proprietati in 17 ani, toate cu loc de parcare si spatiu de depozitare propriu. Intotdeauna parcarea a fost dealbreaker, boxa nice-to-have.
Cata vreme am tinut anvelopele in balconul parintilor evident ca eram nevoit sa programez vizite primavara si toamna special sa schimb anvelopele. Dar sa fim seriosi: orice motiv este bun pentru a-ti vizita parintii.
Hai ca mai am putin si termin treaba de corporatist (trebuie platite cumva ratele alea) si o sa ii si sun in seara asta.
Ma mir ca nu a auzit de Autosoft, e chiar aproape de Dristor. Probabil il descurajeaza pretul.
Pentru suma corecta, au un serviciu care vine acasa si iti schimba anvelopele, sa nu mai stai tu la cozi
Ups , am uitat sa schimb anvelopele de vara cu cele de iarna . Alea de Iarna incep sa se intareasca de stat .
Întrebare pentru cei care merg la Autosoft, că fac un sondaj: ați făcut vreodată un schimb de anvelope la ei fără să vă spună că trebuie să îndreptați una sau două jante?
Eu nu in 4 ani x 2 schimburi. Asta inclusiv intr-o iarna in care am facut 3k KM. Asa fiecare schimb ajungea pe la 500Ron. Asa am decis ca din vara asta sa trec la All Season.
La mine a fost cu oferta, toate cele patru.
Ultima data am calclat pe la autosoft acum 4 ani… Decat sa ma duc la ei, mai bine imi deschid vulcanizare.
Pe fosta masina care ar fi trebui sa rămână ca secundara am pus all season Kumho, si-au facut treabă lejer vara, inclusiv la drumuri lungi, calduri mari etc, frane, ploaie(peste 6000 km facut cu 4 adulti si bagaje). Iarna nu am apucat sa le mai testez.
Pe actuala care e si 4×4(automat) am pus niste Yokohama all season, la ultima zapada, cand a cam paralizat orasul, nu am avut emotii, urcat si coborat inclusiv pante abrupte.
In contextul in care sunt doar cateva zile pe an zapada si fac destui de multi km, iar temperaturile sunt atipice sezonului, pentru mine sunt o optiune ok, mai ales ca la 2 ani ar trebui sa le schimb datorita nr de km facuti. Initial am zis ca daca nu fac fata iarna, le las pentru vara si iau dedicate de iarna, dar nu a fost cazul.
Acum daca alegi cele mai ieftine cauciucuri e clar ca nu vor fi bune de nimic, dar cam asta se aplica si la cele specifice.
eu le țin la https://www.acvila-romania.ro
și tot de la ei pentru un Ssang Yong Korando am achiziționat un set de all seasons BF Goodrich.
Sunt foarte mulțumit de serviciile lor ( au și service mobil cu care am schimbat anvelopele la o flotă ).
Trecut la AllSeason de 2 ani, cauciucuri mai proaste n-am avut pe masina pana sa trec la Michelin CrossClimate.
chiar sunt curios sa detaliezi. eu am CC2 de cand au aparut cred si nu am simtit nimic.
Sigemo undeva prin S6 pe timisoara. Ii folosesc de cativa ani si sunt multumit. Niste baieti (si doamne) top
Folosesc all season. Principalul avantaj este că nu îți mai bați capul cu depozitarea. Sunt ok dacă nu te aventurezi cu mașina departe de casă în sezonul rece fără să te interesezi măcar de cum va fi vremea în perioada cât ești plecat pe traseul pe care mergi. Sunt ok dacă nu faci mai mult de 10 mii de km pe an și nu prea ieși din oraș.
Dezavantaje: performanțe mai slabe în condiții de zăpadă. Dacă ești “cuminte” să zicem că merge, dar trebuie să te aștepți la asta. Uzură mai rapidă, mai ales pe timp de vară. Poate nu la nivelul celor de iarnă, dar se vor uza mai rapid. Uzură accelerată dacă ai o problemă de geometrie a roților, care ar trebui verificată cam o dată pe an. La fel dacă nu verifici presiunea măcar la două luni acolo. Sunt mulți care nu o fac. Mi-a dat cineva mașina cu împrumut mai demult și într-o roată avea 0,9. Nefiind schimbate și verificate o dată pe sezon, roțile se pot dezechilibra – că mai sare un plumb, că dai într-o groapă sau că au îmbătrânit – vibrează direcția dacă sunt dezechilibrate rău. O oarecare diferență de consum, dar să zicem că asta se întâmplă și cu roțile de iarnă comparativ cu cele de vară. Altfel, trebuie să te aștepți că pe la 40 de mii de kilometri să le schimbi. Poate mai repede dacă ai piciorul greu și conduci mai agresiv.
Am 63000km cu Crossclimate+, facuti in 7ani. Dupa 5 ani si 40000km se vede o degradare a comportamentului pe ud , la frana pe guri de canale, la 0-2 grade. Tot atunci am vazut microcrapaturi ca semn de imbatranire.
Dar vara fac fata cu brio si mai au 1mm pana la martorul de uzura. De departe cele mai longevive cauciucuri pe care le-am folosit, ca urmare am montat pe a doua masina Crossclimate 2, de care Americanii de pe Yoututube zic ca tin in jur de 80000mile. Eu am 20000km in 2 ani si am avut o singura experienta dubioasa, la 0 sau minus grade, pe burnita, cand, la o frana brusca, m-am oprit dupa intersectie. Am invatat care sunt limitele lor, si m-am adaptat la ele.
Singurele care am avut încrede să pun all season sunt cross-climate 2. Și alea pe mașina de oraș. Și aia 4×4. Sunt foarte ok. Are dreptate autorul, anul ăsta am avut fix 1 zi zăpadă. Și ziua aia a fost fix de la 8 dimineața fix până la prânz.
Și ca să fie meniul complet, fix în ziua aia a trebuit să merg să ridic mașina, care avea cauciucuri de vară. Am venit efectiv cu 20-30 km/h. A durat 3 zile până au venit all-season-urile, după care n-a mai nins deloc. Efectiv deloc.
Am rezistat foarte bine cu ele, iar acum cu căldura sunt chiar ok. Pe mașina principală nu mă joc, vară și iarnă, regulamentar
Dar da, anvelopele all-season au făcut progrese mari, se și vede că se investesc bani masiv aici pentru că în țările mai bogate clima le va favoriza mult în anii ce urmează, cumva e logic, nu trebuie să rămânem blocați în trecut.
Autosoft pe Dudesti.
Saracu’ Mircea Badea, cât a ‘tras’ el contra anvelopelor de iarnă … iată, prin 2034 – după vro 30 de ani – i se va face şi lui dreptate.
dacă mai trăiește până atunci.
Astea de mai jos, fata de Michelin, cum or fi?
PIRELLI 205/55 R16 CINTURATO AS SF 2 XL 94V
Cinturato acelea le am eu pe 207-le meu. Astă iarnă, când lumea se cam chinuia să plece din parcare (au fost zilele alea nasoale cu zăpadă) eu nu am avut nici cea mai mică problemă. Am testat și aderența pe gheață, am fost mulțumit de cum au reacționat, desigur, în limitele în care nu este cazul să te crezi Zeus pentru că le ai. Pe ploaie nu le pot reproșa nimic, s-au comportat ca și cum era uscat pe jos. Nu sunt foarte dure când vine vorba de denivelări însă nu sunt cele mai confortabile. Cât despre zgomot aș spune că fac cine știe ce scandal (comparativ cu cele cu care am cumpărat mașina, niște Viking-uri).
Le-am luat pentru clasa de frânare A, după ce am citit despre ele am ajuns la concluzia că din punct de vedere calitate/preț nu am să găsesc ceva mai bun.
225/50/R17 acelasi model de Cinturato, SF 2 XL, am din ianuarie 2023.
Absolut nici o problema pe zapada mica (maxim 5-6cm?), gheata, ud, trafic nasol, situatii de rahat cu franare de urgenta, situatii de rahat cu bruscat masina la viteza caci idioti… super multumit cum se misca.
Probabil SF3, modelul mai nou, sunt si mai bune…
In caz de e relevanta locatia, fiind prin vestul tarii (intre TM/AR).
Cui ii trebuie niste cauciucuri de vara continental ecotec 215/65/17, as putea zice ca sunt noi, sunt date jos de pe o mașină nouă? Noi sunt 2500 lei, eu le dau cu 1500.
Stie cineva care sunt cele mai bune site-uri de reviewuri si teste de anvelope? Ma dau mult pe tirerack dar probabil mai sunt si altele.
previziunile climatice pentru Europa sunt oleaca mai triste decat o incalzire continua :
– Curentul atlantic care tine Europa la temperaturile actuale (AMOC) incetineste odata cu incalzirea Atlanticului
– Odata ce AMOC se opreste, temperaturile in Europa vor scadea considerabil, Romania va avea temperaturi similare oraselor mari din Canada (Montreal, Quebec, Ottawa )
– Nimeni nu are idee ce va fi dupa oprirea AMOC ….
Romania are temperaturi similare marilor orase din Canada. Avem acelasi tip de climat.
Nu.
5 grade mai scazute in Canada. O valorea enorma.
Bucharest, Romania
Weather averages
Overview
Graphs
MonthHigh / Low(°C)Rain
April19° / 7°7 days
May23° / 12°8 days
June27° / 16°8 days
July30° / 18°6 days
Québec City, QC, Canada
Weather averages
Overview
Graphs
MonthHigh / Low(°C)Rain
April8° / 0°13 days
May16° / 6°12 days
June22° / 12°13 days
July25° / 15°13 days
Ca idee, temperatura medie in timpul ultimei glaciațiuni a fost cu 6 grade mai scazuta ca acuma .
Bucurestiul nu este Romania. Marea majoritate a oraselor din Romania au clima similara cu cea a oraselor pe care le-ai mentionat.
Cauta pe Google „Köppen” si „DFB” sa intelegi despre ce vorbesti.
Daca nu poti generaliza aprecierile climatice intre diverse orase din interiorul Romaniei despartite de 3-600km, apoi despre a generaliza in interiorul Canadei is a big fat non-sense avand in vedere ca intre ieasele mari sunt intre 1.5 si 5.5 ore. De avion. Gen Toronto, Montreal, (Ottawa e prea aproape de Montreal ca sa conteze), Edmonton, Alberta, Saskatchewan, Vancouver.
Toronto e la aceeasi latitudine cu Nisa dar vremea si temperaturile nu au nicio legatura, de exemplu.
Toronto e rece si umed iarna si cald si umed vara. Frigul, chiar la -25⁰ ceea ce e ceva absolut obisnuit iarna, se simte mai bine decat -15⁰ la Bucuresti. Vara, caldura se duce la 31-33⁰ si se simte mai nasol ca +38⁰ la Bucuresti.
Bottom line, probabil exista zone cu clima apropiata intre cele doua tari dar ele nu sunt reprezentative pentru Romania, cu atat mai putin pentru Canada care e a doua cea mai mare tara din lume, FFS!
Tom, exact.
pe mine ma dispera aia care imi explica doct ca la ploiesti e mai racoare ca la vucuresti. ca e mai la nord. baaaaaaaaaaaaaaaa! sunt 60 de kilometri, nu 6000.
Vara merg pe Dunlop Sport/Bridgestone sport,si iarna Nokian,cea din urma pe gheata zici ca au ventuze si se comporta exemplar (minus e ca se cam duc repede daca le folosesti in anotimp cald,nu fac compromisuri cand vine vorba de cauciucuri si apropo am o masina ieftina la ce se lauda unii pe siteuri, hint Mitsubishi 😂😂😂
Acum 3 săptămâni am decis sa nu mai pun rotile de vara, si am trecut la Continental continental allseasoncontact 2. Am rămas plăcut impresionat de acest pneu.
All Seasons forever, nici n’as mai vrea sa aud sa schimb anvelope in functie de perioada anului (mi se pare o tampenie, la cum s’a schimbat clima la noi). Asa am avut si pe Passat, asa am si pe X5, toate noi, cu DOT nu mai vechi decat anul precedent.
Iar pe cei care spun ca sunt proaste ii invit sa se documenteze si abia apoi sa deschida gura.
Best Tires in Militari – frumos si schimbul cu programare care se respecta
NASA a făcut niște avelope speciale pentru navele care circulă pe solul lui Marte. Structura anvelopelor speciale este un fel de sîrmă iar cînd vor ajunge să fie folosite și pe Terra sîrma aia va fi acoperită de cauciuc. Oare vor fi de vară, iarnă sau pentru toate sezoanele? Oricum clima se încălzește.