Car tuning, să moară Jeana!

bmw-balgariaAzi noapte nu aveam somn şi, din link in link, am ajuns pe 4tuning, la secţia vânzări. Nu mai văzusem atât de multe rable la un loc de multa vreme şi m-am amuzat cu meseriaşii care incercau să îşi facă atractive gioarsele. Are climatronic, frate! Dublu climatronic! Si, atentie mare, are şi VOLAN! Ce să vrei mai mult?

Dupa care am trecut la secţiunea tuning. Pentru ca imi era dor, am dat o raită şi pe la retarzii de pe reno.ro. Am aflat că sunt o cărută de dobitoci care isi tuneaza Meganurile să aiba 100CP in loc de 85. Nu ştiam că motoarele de 1.5 se pot tuna. Serios.

După aia am aflat că impozitul pe un BMW 530 vechi de câţiva ani e 1.600 lei. Usturător. Dar oare dacă pun un GPL pe un Panamera mă scot mai ieftin cu benzina? Dar dacă descarc de pe net softul de tuning şi mă ajuta un tovarăş care are cablu nu economisesc ăia 300€ pe care îi dau tunatorului?

Oamenii ăştia se reproduc. Şi votează.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

60 comentarii

  1. Craisler pa gepeleu. Omologat! :)

    00
  2. sapca ca sapca dar tot fesul e mai elegant :)

    00
  3. Tot la categoria meseriasi sunt si aia cu “e full. N-are scaune de piele si nici geamuri elecrice pe spate, dar e full.” Are aer conditionat, abs si geamuri electrice si gata, e full-options masina.

    Iar full o fi numai anuntul, dar full de BS, ce sa zic….

    00
  4. s-au inmultit masinile de bulgaria ca ciupercile. mai ales in sudul tarii, unde sunt mai aproape de bulgari. acele masini sunt doar ciurucuri. sunt ieftine, merg, dar sunt ciurucuri

    00
  5. Nu cumva soferi de rable inmatriculate in Bulgaria fac subiectul stirilor de la ora 5!

    00
  6. @RAIDER: Fiecare isi poate stabili prioritatile in viata si isi poate alege pasiunile. Unii sunt pescari, alti vanatori altii sunt pasionati de machete de trenuri. Tu ai dreptate in ce spui, nimeni nu te poate obliga sa renunti la pasiunea ta asa cum nimeni nu-l poate obliga pe taranul roman sa-si vanda votul pe o galeata de plastic.

    00
  7. tot din setul de tuning fac parte si nr. de bulgaria sau care incepe cu W daca e romanesc, geamuri negre, antena de statie si baiat cu sapca pe cap la volan (daca e si ceafa de porc, e si mai bine)

    00
  8. E, faci o laie din Matiz…din ce zic “tunerii” autohtoni se poate face tuning la motoare mici in spiritul economiei de carburant – adica daca esti zgarciob si ai un 1.2 benzina ce consuma 6 maxim 7 :) in oras te duci la nenea tuneru’ si contra a 100-200 de coco iti face din 75 de cai 85-90 si cica scade si consumul de la 6 la 4.9 sa zicem – nu-i reclama).

    Off: o intrebare: de ce nu-mi raman “user-name-ul” si parola completate atunci cand vreau sa scriu un comentariu nou?

    00
  9. @zoso: se tuneaza chiar si motoare de 1.3 – 1.2 – nu scoti mult din ele, dar se poate – e vorba doar de schimbarea softului motorului, nimic “hardware”.

    00
  10. ma, tot vad “retarzii de pe reno.ro”.
    Am cont pe reno.ro, am un Renault 25, mai gasesc si chestii interesante acolo si chiar nu ma definesc a fi “retard”.
    Platesc vreo 8 milioane impozit pe avion, nu l am mutat de 2 luni din loc fiindca am o problema la transmisie, basca am un geam spart in ajunu` de craciun cand 2 suedeji au decis prin vot unanim faptu` ca am un bord foarte estetic si casetofonu` din el era n plus.
    Masina are 21 de ani, e SCUMPA la intretinere si mult mai scumpa la retaurare. Ca asa vreau io, sa am masina scumpa la restaurare si la impozit. Ca asa vrea muschiu` meu, sa se simta mare shef intr o masina luxoasa. Uite asa, de senzatie fizica.
    Mna, si la curve te duci pentru senzatie fizica ( presupun ) si probabil ca si alea au scumpit mu*a. Platesc daca vreau da` e DE BUN SIMT sa fac comparatie intre impozitu` de anu` trecut si asta d` acuma, intre ala de acu` 3 ani si asta d` acuma etc. “tu ai vrut masina de lux, platesti, acuma nu mai comenta”. Ma vere, am vrut SI VREAU masina de lux. Ma pricepi sau tre` sa ti fac desene? Platesc si comentez cat e de scump, ca asa vrea muianu` meu. E dreptu` meu, ca i democratie. Sa dau din cioc atunci cand ceva mi se pare exagerat de scump.
    Da, ca mine alti inca 1000000 de romani cu masina de lux ( stai ca n am definit “masina de lux” ) SI TOTI facem comparatie intre ce a fost anu` trecut pe vremea asta si ce e acum. E I NE VI TA BIL. Pricepi? E logic si de bun simt.

    In acceptu` tampitilor, “masina de lux” = peste 2000 cmc. Yea, my bad, am cumparat o ruina de 2100 in care bag bani. Si daca IO zic CLAR “nu mi ajung banii da` tot n o las” nu vad de p`la mea ai tu d aici? Sau cu agariciu` care si baga GPL in motor, ori cu ala care pune Diesel de Laguna I in R25. Chiar nu vad care i problema ta acolo.

    “masina e facuta X si Y, daca nu ti permiti X si Y, cumpara ti bicicleta” e rasuflata. Rogu te gaseste ceva nou.

    P.S. cratima e facultativa daca blancu` e pus corect.

    P.P.S si da: in oras 50 la ora pe orice banda. asa scrie n leje. Stii ce mi i ciuda? Ca nu ma blitzuiesti pe mine cand is cu R25 ul:) Am niste proiectoare cat ursu` la luneta.

    00
    • @RAIDER: arata=mi unde scrie “toti de pe reno.ro sunt retarzi” şi atunci poţi să te simţi.

      altfel, tu ai proiectoare, eu am oglindă anti-reflexie. :D

  11. Green, amin!

    De aia nu mi se par anormale tuningu` la BMW ul 8** pe care l am vazut intrun post anterior, GPL ul pe X5 si Hummer si Base presedinte.

    Chestie de optiune personala.

    Yea`, recunosc faptu` ca nu m am gandit niciodata sa mi schimb motoru` n masina ori sa bag uleiu` de la cartofii pai in rezervor. Sunt chestii care nu se fac, da` nu toti is la fel de caposi ca mine. Nenea apa se plimba cu Hummer GPL? Se plimba. Asta e ideea: sa se plimbe. De aia i masina. Polueaza mai putin, are 10 lei in plus de o cafea in molus si aia de la Top Gear casca gura “ui` ce de masini benga s in Romania”. 100% pamantu` se va invarti si maine, cu tot cu Hummeru` lui pe GPL.

    00
  12. Scrie bre şi tu ‘tunning’ ca să înţeleagă şi ei la ce te referi…

    00
  13. Zoso, am zis “luneta”. Deci daca esti in spatele meu, vezi luneta. Si iti zic io: la R25 e MARE DE TOT. Am 2 proiectoare fixe acolo, imediat langa balamaua lunetei, pe interior. Excelente cand meri la iarba verde si nu mai vrei sa intorci masina ca sa faci lumina cu farurile. N au faze diferite, pur si simplu am lumina multa in spate cand le aprind. Tu mi faci cu faza lunga…eu iti fac cu chestiile alea.
    “retarzii de pe reno”. Din 2 posturi pe un forum nu poti sa faci oamenii “retarzi”. Is multi acolo care au necesitati speciale, gen “cum pot schimba motorul” “gpl pe benzinar?” “de unde iau biodiesel ca ma usca pretu` la motorina” “un alternator de benzina merge pe diesel? ” ( culmea, chiar merge, tensiunea ii buna da` nu ti mai mere turometrul in cazu` asta ) si multe altele care suna tampit. dar nu, sunt “tips and tricks” ca sa tii masina pe drum. atat.
    astea le gasesti si pe forumurile din strainezia, nu i musai sa le cauti pe reno.ro.

    00
  14. masina pentru multi romani e necesitate. pentru mine si pentru tine, e sa mi mute fizicu` din A in B. Pentru altii, masina e semn de bunastare sociala. Fiecare cu 3,14zda ma sii si cu subcultura din care face parte. Il vad pe tiganu` de la 4 cum se uita la ruginitura mea si el e cu un A6 cu piele artificiala inauntru. Sa fie sanatos, partea desteapta e ca si io ajung acolo unde ajunge el, cu diferenta ca pe mine ma costa mai mult un curatat de tapiterie decat il costa pe el sa dea cu carpa umeda pe plasticu` ala.
    Nu ma simt deloc mai jos ca producatoru` ala capsunar care n a platit cheltuielile de bloc din decembrie. Asta are, asta poate, asta arata. Bravo lui. Cu un pic de noroc ajunge presedinte, votat de toti ca el. Da io tot masina smechera am, chit ca are 21 de ani si ultima data cand am strecurat taieteii in ea, o trecut cu tot cu oala prin gauri. Si tot nu ma dau la o parte cand blitzuiesti >:)

    00
  15. Raider, daca toti de pe reno.ro scriu si gandesc ca tine atunci tind sa il cred pe Zoso.

    Pacat ca oameni ca tine traiesc in tara asta.

    00
  16. chestie de optiune personala:)

    ai un matiz si mori de ciuda cand il vezi pe ala cu A6?:)) cresti, si o sa vezi ca ala cu A6 nu conteaza nici macar cat sa faci mishto de el:)

    00
  17. Amuzant si adevarat in acelasi timp, un post bun :)

    00
  18. Nu inteleg de ce zici ca sunt dobitoci cei care isi tuneaza Renault-ul 1.5 de la 85 la 100-100 si ceva cai. Se numeste chiptuning sau resoftare mai pe romaneste si deobicei implica riscuri minime pt. motor. Iar aia 15-20 de cai si 40-50 Nm cuplu in plus se simt bine de tot. Motoarele se pot modifica aka “tuna” indiferent daca au 1000 cmc , 3000 ori mai mult. Si da, poti face un banal motor de 1.2 1.4 1.6 sa scoata cat/mai mult decat un motor de 2l daca ai banii si cunostintele necesare.
    Ps. Nu am Renault, nu iau apararea nimanui… just my 2 cents :).

    00
  19. @ zoso, se pot tuna si motoare de 1.2 si ai fi surpins la ce putere se poate ajunge. Apropo, si pe mine ma amuza extrem de mult descrierile masinior puse la vanazre de pe 4tuning si mai mult cei care au masini tunate si apoi in descriere scriu ca e intretinuta, nu s-a mers tare cu ea, nu e forjata, etc. Genial! :D

    00
  20. PS: chiptuningul aka resoftarea (mai pe romaneste) se face nu numai pt imbunatatirea puterii motorului (spre ex. de la 85 cp la 100) ci si pt economie, cu alte cuvinte un consum mai bun (mai mic).
    Numai bine! :)

    00
  21. tunning ? in ce limba ? :)))

    00
  22. oamenii astia au votat deja.

    00
  23. @zoso
    Faptul ca esti tu afon in materie inseamna ca nu ar trebui sa dai din gura, nu ca nu se poate.
    Tot de pe 4tuning:
    https://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=680654&d=1224864082
    Un amarat de motoras de 1,5 litri si 216 CP pe un Colt CZT.
    Si nu sunt cai teoretici, masina merge de rupe pe strada. Mult mai repede decat tractorasul tau.
    Exista Ibiza Cupra 1.4 TSI care face sfertul de mila in 13,4, pe turbina/compresor stock. Un amarat de motoras de 1400, ca de Dacie din 1980.

    00
  24. 64 ron Megane 2, 2008! Cat de retardat sa fi sa-ti iei un jaf de cacat pe care sa dai 8 milioane impozit? Pe bune!

    00
  25. @Raider

    Tu chiar existi sau faci misto? Serios acuma.

    Uite-te in jur cand ai timp si o sa descoperi ca 95% din poplatia Romaniei are o masina mai scumpa ca a ta.

    Daca tu vorbesti serios si chiar te lauzi cu un Renault 25, fa-ti un blog ceva, o sa il depasesti pe Zoso cu gandirea ta de posesor de Renault.

    Sincer iti cam meriti soarta, nu ma mira ca la varsta asta ai un Renault 25 la 1000-2000 de euro. Nici numai imi aduc aminte cand am vazut un astfel de exemplar pe strada :))

    In fine, cam deviem de la subiect. Las-o asa.

    00
  26. nu stii tu ce-s alea bmw-uri vechi. si tunate. esti un hater si nu-ti place ca oamenii au masini puternice.

    am observat ca multi d-astia cu bmw-uri tunate au mai mult zgomot decat viteza. adica prea mult zgomot pentru asa putina viteza.

    00
  27. @zoso: te-ai maturizat, de-aia gandesti asa. tuningul e pt pustani necopti la minte. ce mai trece timpul!

    00
  28. Va ofticati toti pe profesionistii care tuneaza cu bun gust a.k.a banda adeziva pe post de pleoape la faruri, eleron sa-si ia cat mai mult zborul plus sistem de deszapezire…
    Ce-ai frate? E din `77 masina dar are turbo pe ea..Stii cat scoate? Il fac pe ala cu masina din 2011 la orice ora!

    00
  29. Din toate comentariile de mai sus, cu o idee sunt de acord:

    – e normal sa fim suparati si sa nu ne convina impozitele astea marite care le platim la masini…pana unde poti merge cu idea asta: ” vrei masina de lux, plateste frate ” ? E normal sa faci comparatii cu nivelul impozitului de acum 2 ani sau 3 ani si sa nu-ti convina diferentele atat de mari…..

    Draga zoso, daca la anu se face impozitu pe motoru de 3 l, 85.000 de euro pe an, tot ideea asta ai s-o promovezi? ” vrei masina de lux, plateste frate”

    00
  30. Alegeri:

    – Un logan

    – O masina mai veche inmatriculata in Bulgaria

    E clar ca voi alege varianta a 2a, ma amuza cand ii vad pe toti speriati de masini de bulgaria ca de dracu’, iar eu am 2 si n-am probleme cu ele. Am platit mai putin inmatricularea, platesc mai putin impozitul, deci imi permit sa platesc benzina mai scumpa din Romania.

    Faptul ca ma simt intr-o masina veche (cu mai multe dotari si facilitati) mai bine decat intr-un Logan ma face idiot? Si ce daca masina mea a costat 1500€ + 500€ inmatricularea? Imi fac treaba cu ea? Imi fac! Imi permit consumul? Imi permit. Imi permit intretinerea (care-i mai ieftina ca la un Logan, btw)? Imi permit.

    Unde-i problema?

  31. Raider,

    basca am un geam spart in ajunu` de craciun cand 2 suedeji au decis prin vot unanim faptu` ca am un bord foarte estetic si casetofonu` din el era n plus.

    Am ras, fratele meu alb. am ras bine de tot:))))))))

    00
  32. Tunning faci cam la orice, daca doresti si zici ca merita. Si la o furculita…Puterea unui motor de serie nu poate fi crescuta din resetarea parametrilor de functionare, cu mai mult de 30-35%. Daca vrei mai mult e musai sa umbli si la piesele mecanice : materiale, dimensiuni, etc, plus echipamentele auxiliare ( turbina, bujii, evacuare, admisie, etc)
    1.5 litri ( MAS)cu 214 CP e o performanta notabila, dar deocamdata sunt motoare de aproape unica folosinta. Ca la Formula 1. Dupa o cursa “repari” si reglezi cam tot. La MAS, mai mult de 100 CP/litru nu are legatura cu aspectul practic al automobilului, ci cu filmul “fast&furious”.

    00
  33. @RAIDER ai vazut vreodata retart sa recunoasca ca e retard? :lol:

    00
  34. Znuff: nu te face nimeni idiot daca ai o masina buna si intretinuta bravo tie. Problema cu masinile de bulgaria e urmatoarea: 99.9% din ele sunt niste cazane de pe care curg tablele la propriu. Sunt genul vechilor Dacii pe care proprietarii nu dadeau 2 bani si se tarau de colo colo nestiind sigur daca ajung la destinatie sau nu. Singura diferenta e ca astea sunt importate si in loc de stema Dacia au Bmw, Opel, Vw etc etc. Si ce e mai frumos decat sa vezi un proprietar de Pisicuta de Bg cocalarita calumea care se crede regele soselei in “bolidul” sau de 1000 de euro :))? Ca tot zici de Logan, daca vrei sa razi intreaba-l pe un “rege” din asta ce parere are de Logan.

    00
  35. L-a luat la super oferta dat cu crema de ghete pe cauciucuri…Ia uite, e nou-nouta ma…pe mine ma astepta..Am prins-o ca lumea nu asa..Sa vezi ce-l oftic pe vecinu. O sa-i zic ca am luat-o mai scump sa-si bage unghia in gat. :)))

    00
  36. ba arhi de cand dacia logan are bord estetic ?
    eu nu ii inteleg pe unii care isi cumpara porche cayenne si ii face tuning ce kkt mai vrei tu la masina aia care e “cool”din fabrica?
    mirc a scris pe 7 Februarie 2011, 4:38 pm

    @zoso: se tuneaza chiar si motoare de 1.3 – 1.2 – nu scoti mult din ele, dar se poate – e vorba doar de schimbarea softului motorului, nimic “hardware”.
    Asta chiar e prost frate nu am mai auzit de tuning cu schimbarea softului motorului doh impusca-te gagiule sau te refereai la faptul ca unele masini limitate din fabrica le poti aduce la adevaratii caluti… in fine ……

    00
  37. Greu pentru unii sa inteleaga ca daca ai un seria BMW 7 sau chiar 5 nu poti fi un pustan care nu are bani de benzina. Un tunning adevarat nu e doar un chip sau resetarea unor parametri. Care e diferenta intre seria 3 si un M3 doar un chip ?

    00
  38. Dupa cum spuneam acum 10 ani telefonul era fitza…eee acum deja masina e fitza…peste vreo 10 ani elicopterul o sa fie ultima jmecherie..ma refer la aricii de ep dorobanti…

    00
  39. in romania masina e o boala psihica.

    00
  40. @cezar
    Aberezi cu avant si energie. 100 CP/l nu e F&F, ci realitate pentru multe masini actuale aspirate si minimul pentru cele turbo. Vezi Audi S3, Mitsubishi Lancer Evo X, Porsche 911 turbo. Chiar si un amarat de Golf GTI de 24k EURO are peste valoarea aia.
    1,5 turbo de ~215 CP nu e o realizare in sine. La F1 existau motoare de cilindreea asta cum ~30 de ani, cu 1300 CP si presiune de supraalimentare de 5 bari.
    1,5 turbo de 215 CP e o realizare pe o masina de 15k EURO, 150 CP stock si turbina de fabrica.

    @alex24
    ” Care e diferenta intre seria 3 si un M3 doar un chip ?”
    Un chip si 25k EURO. Asta fata de un 335i resoftat care bate M3 la acceleratie. Si daca nu esti pilot, sa i-o spui lu’ Mutu ca suspensiile si franele valoreaza 25k pentru tine…

    00
  41. @Adi

    tu ai crescut in munti pana acuma?

    cum adica un 335i cu soft bate un m3 la acceleratie? habar nu ai ce spui.

    prima versiune de 335i are 305 cp stock si este twin-turbo (atentie nu bi-turbo, e o diferente enorma), ultima versiune aparuta recent, este cu turbo simplu si are 5-10 cp in plus numai stiu exact. Dincolo de asta, dintr-un soft, castigi 60-65 maxim la acest motor iar m3 e92 v8 are 420 cp. Iti dadeam si niste linkuri de pe alte forumuri de specialitate unde se compara un 335i e92 non-facelift cu multiple modificari vs m3 e92 (date tehnice, discutii + videouri) , si ai fi fost mai mult decat surprins sa vezi de cate modificari are nevoie un 335i la motor pentru a bate un m3, numai spun de suspensii, frane etc.
    Plus ca un m3 difera foarte foarte mult de bmw 335i normal. Iti enumar cateva: distributia maselor, sunetul de v8, suspensii, frane, directie, jante cu anvelope adecvate, feelingul de motor aspirat, 8000 rpm vs 6000 cat are 335i etc. etc.

    De ce romanului ii place sa vorbeasca absolut orice ii trece prin cap cu voce tare nu stiu… la nici un popor nu vezi chestia asta.

    00
  42. @adi. Tu faci parte din cei care sunt singuri pe lume sau au o turbina in cap. Stock, bineinteles.
    1.5 L cu 215 este o realizare , da, dar “nu are legatura cu aspectul practic al automobilului”. Asta daca citesti si tu pana la capat si nu te grabesti sa imparti dreptate in stanga si in dreapta. Oricum, sunt foarte curios despre motorul asta, de care nu am auzit in oferta din Romania. Eu stiu ca GTI are un motor de 2L cu 210 CP. Mai este varianta R cu vreo 270 CP, dar nu despre asta discutam in topicul asta.
    Nu stiu daca te-ai prins dar discutam despre tunning la autoturisme familiale( despre care am si comentat) nu despre auto sport proiectate special: Evo, Mx, etc.
    Si inca ceva , daca ai prins si tu un culoar liber pe un blog general, fii moderat! Tureaza-ti motoarele de performanta pe un blog de specialitate, unde vei concura de la egal la egal cu alti neni care masoara caii putere de la 335i si le ies 340 in loc de 305,cat declara fraierul de producator-BMW. Si apropos 306/3L fac tot cam 100 CP/1L.

    00
  43. @veseldemic
    -prima versiune de 335i are 306 CP declarati si vreo 330-340 reali, masurati de diversi neni.
    -nu te-a intrebat nimeni de diferenta dintre twin-turbo si bi-turbo
    -nu exista diferenta intre twin-turbo si bi-turbo, decat in capul “inteligentilor” ca tine, care folosesc termenul de twin pentru setup-ul paralel si bi pentru cel secvential
    -N55 nu are turbo “simplu”, e la fel de “complex” ca orice alta turbina;diferenta fara de N54 e ca are o SINGURA turbina
    -N55 are tot 306 CP declarati, deci nici un “5-10 CP in plus”
    -dintr-un soft la 335i castigi si peste 80 CP la ROTI
    -imi dadeai un link dar nu ai dat
    -distributia maselor pentru 335i si M3 e identica, 51,2/48,8 fata/spate
    -335i are limitatorul la 7000 rpm

    Uite niste filmulete cu 335i vs M3:
    http://www.youtube.com/watch?v=B-tsQLbu5_c
    http://www.youtube.com/watch?v=_TKMB4msLm4

    Si uite un slip cu un 335i cu turbinele stock:
    http://www.dragtimes.com/BMW-335i-Timeslip-14053.html

    11,5 fata de 12,7 cat scoate un M3 stock e ceva diferenta…

    00
  44. @Adi: şi M3 E92 poate fi modificat. Aşa cum a fost modificat şi M3 E46, şi M3 E30, ba chiar şi M1, la vremea lui. Cam aşa fac o căruţă de dobitoci de lux, prin toate ţările pe unde circulă M-uri. Deşi nu prea se ştia că motoarele M GmbH se pot tuna. Serios.

    Numai să ai banii de componente, sau să fii capabil să strângi cureaua până îi aduni.

    (Dacă sub domnia răposatului vostru prieten Ceaşcă economisirea era apreciată, acum e considerată cocalarism de cea mai joasă speţă şi descrisă poetic în proverbul “faci foamea cu anii ca să-ţi iei bemveu, frăţioare, să moară Florin Salam” :D )

    ~Nautilus

    PS Zoso e şi el niţeluş poet. Cum spunea un personaj de film, care se credea “niţeluş catolic”.

    00
  45. Jeana ierea croitoreasa
    Si Jan frizeru o iubea
    Iea a murit tuberculoasa
    Tuberculi, tubercula

    Refren:
    Nu mai plange Jane
    Plansu ie da forma
    Jana nu ie moarta
    Jana sa transforma
    (Treptat, treptat)

    Si cand a fos la mormantare
    Plangea si ultimu calic
    Plangea cu mic, plangea cu mare
    Plangea si caii da la dric

    (Refren)

    Sus in deal la croitorie
    Statea cearsafuri la uscat
    Iara bacilii da ftizie
    Sa prelingea treptat, treptat

    (Refren)

    Sta paduchii-ntinsi la soare
    Sta paduchii cate doi
    Cum statea odinioara
    Jan si Jana amandoi

    (Refren)

    00
  46. Stau si citesc comentariile si ma crucesc!Tot romanul este specialist in motoare si masini nemtesti,de zici ca Shumacheru s-a inventat in Romania!Vorbiti frate si despre masini romanesti!Uite de exemplu eu am un Logan decapotabil,fabricatie 2011 cu motor de 1700cc,dublu turbo(adica si in fata si-n spate), sistem dual MAS-MAC(ca la telefoanele dublu SIM),caruia i-am pus un chip de Bentley furat de niste suedeji din Praga.Astfel am reusit sa scot in plus shasa cai frumosi la plecarea de pe loc,la roata.Datorita puterii suplimentare la roata(de rezerva) Loganasul facea singur drifturi asa ca a trebuit sa-i pun un eleron-lonjeron pe “porbagaj”,facut dintr-o cadita de baie de plastic(are CX-ul 0,98 din cauza materialului),asa incat acum pot tine masina fixa pe drum atunci cand ii trag frana de ajutor(de serviciu n-am deocamdata,am comandat una bengoasa,rosie,Brembo).Cutia de viteze am tunat-o si pe ea,am amestecat-o cu una de Caterpillar(un fel de Mama Omida) la sincroane,asa incat cu cele 17 viteze si cu puterea suplimentara de la chip bat suta de km/h in 3,2 secunde.Dupa ce ajung acasa.Si consumul l-am micsorat semnificativ prin schimbarea tevilor de alimentare cu unele cu un diametru de o zecime din cele originale,astfel incat si consumul a devenit o zecime de cel din fabrica.Iar in incheiere va mai dau un pont pentru tunarea reusita(putere in plus!) a unei masini:schimbati esapamentul original cu o tuba de alama!!!Merge si un corn englezesc,dar se gasesc mai greu si sunt scumpe.Si filtrul de aer trebuie inlocuit cu o strecuratoare de taitei pentru a da aerului aspirat-expirat-transpirat o miscare turbionara la intrarea in motor,astfel incat acesta sa se combine cat mai armonios cu combustibilul.Nu-i rau nici sa pui o carpa imbibata cu spirt medicinal pe strecuratoare astfel incat sa dea impresia de motor pe etanol.Sa aveti o zi buna!

    00
  47. @Arhi, si io am ras atunci. De nervi.

    00
  48. @veseldemic hai sa ti fac un desen, poate pricepi:

    io zic sa intri sub BMW ul ala, nu sa compilezi software pe el.

    sh`acu`:

    Ma…sincer, de tine imi permit sa fac misto:)
    Ma uitez in jur ( sau ma uitesc, whateva`, niciodata n am fost in stare sa conjug verbu` “a te uite”) si descopar cu placere ca 99% din poporu` posesor de auto are masina mai scumpa decat a mea:) Ma, chiar ma simt bine ca am masina cu bani putini. Am un feeling ca scot mai multi bani ca tine pentru o babeta ruginita decat tu pe un BMW ( btw, m a spart faza cu M3 ul – a se vedea cocalari.com ).
    Varu`, chiar am blog. My bad, scriu de tot cacatu`, am io piticii mei. Si intr o vreme scriam si despre masina. A se vedea totusi chestia cu “optiune personala”.
    Masina cu tot cu o droaie de piese de schimb a fost 900 inmatriculata. Cre` ca gaseam una si mai ieftina da` am vrut sa fie din judet, nu sa umblu pe coclauri dupa ea. Cat castig, cu ce ma ocup si de ce dispun, chiar nu i biznisu` tau, ma pricepi? Daca io vreau ratusca verde in vana cand mi o spal, imi iau ratusca verde, chit ca tu deja ej` baiat mare si te uiti la tanti dezbracate. Avea zoso ceva link uri p aci, vezi de te documenteaza… trucu` cu “ba amaratule, uite te la tine cat castigi” e rasuflat. L am inventat io acu` ceva timp, cand Renault 25 era masina noua.

    Ba, m am plictisit: `te n picsu` piticu` cu figurile tale.

    Dixit.

    00
  49. ouch:)

    00
  50. Exista motorizare 1.5 dci 100 cai ( sau 100 si un pic ) pe Renault Megane 2 din fabrica. cel putin pe facelift exista…

    00
  51. @Raider

    eu in locul tau nici nu imi permiteam sa postez pe bloguri daca aveam un cazan de 900 de euro. serios. Adica, fara sa ma cac pe mine, jantele mele sunt mai scumpe decat masina ta… dar deja iti dau prea multa atentie.

    cum zice si zoso

    esti prost. (punct)

    00
  52. @veseldemic
    O stii pe aia cu “Nu-ti fa gura sa rasune cand mananci ce nu se spune”?
    Daca tu crezi ca dreptul de a posta pe un blog (personal sau al altuia) este dat de valoarea harbului pe care il posezi esti dus rau cu capul!
    Doar jantele tale sunt peste 900 EURO? OK, si asta te face sa crezi ca esti “jmeker”?
    Posturile referitoare la posibilatatile de tuning arata clar ca esti un responsabil posesor de BMW care face tot posibilul sa-si arate muschii in fata altora referitor la marea lui realizare: un harb probabil inmatriculat in BG, cu X ani de rulaj si 3-5 sute de mii de km, dar “cu tuning frate, nu as da-o pe una nou-noutza”, nu?
    Si acum pentru restul:
    Cine isi imagineaza ca un producator de auto seteaza softul la computer ca masina sa consume mai mult si sa aiba putere mai mica asa, de dragul artei, sau pentru a oferi miticilor din RO posibilitatea de a-si face firme care sa schimbe softul si sa faca o masina mai puternica si cu un consum mai mic sunt intr-adevar PROSTI.

    00
  53. @veseldemic

    [aici scrie ceva pentru care mi as lua ban]

    gata acu`, tre` sa ma duc sa mi dezghet masina.

    00
  54. @bbn: “Cine isi imagineaza ca un producator de auto seteaza softul la computer ca masina sa consume mai mult si sa aiba putere mai mica asa, de dragul artei, sau pentru a oferi miticilor din RO posibilitatea de a-si face firme care sa schimbe softul si sa faca o masina mai puternica si cu un consum mai mic sunt intr-adevar PROSTI.”

    Nu putem decât să înţelegem că un DEŞTEPT susţine că softul nu funcţionează. Deloc.

    Corect?

    ~Nautilus

    00
  55. @Nautilus
    Nu man, zic doar ca este absurd sa crezi ca un producator care stie ca motorul are consumul de 6l/100km de ex sa faca prin soft ca motorul respectiv sa condume 8l/100km in conditiile in care restul parametrilor raman identici (uzura, alea, alea).
    Nu sustin ca nu se pot obtine prin resoftare performante APARENT mai bune, dar sa fim seriosi, totul are un pret.

    00
  56. @bbn:

    1. Dinamometrul susţine că softul funcţionează. (În majoritatea cazurilor, fiindcă există şi programatori proşti.)
    2. Consumul mai ţine şi de modul în care conduci.

    ~Nautilus

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.

Top articole

7 zile