Camperan XGO X-VAN 2 testdrive & nu numai

Pentru că anul trecut au fost la mare căutare soluțiile pentru timp liber care asigurau o distanță  rezonabilă față de oameni și de orașe, am petrecut vacanța de vară cu o autorulotă închiriată, într-un tur al României preț de aproape 20 zile și 2.500km.

Experiența s-a potrivit așa de bine încât după primele zile am început să căutăm o variantă prin care să avem la dispoziție permanent o asemenea jucărie, în așteptarea deschiderii granițelor și a perspectivelor.

Așa am ajuns la dorința de a efectua o conversie și am cercetat piața dubelor și a accesoriilor pentru autorulote, însă am optat în final pentru un model de serie, deoarece voiam o platformă nouă sau aproape nouă, iar customizarea cu echipamentele la care ne gândeam acum câteva luni ar fi dus prețul final peste buget.

Am optat pentru o conversie efectuată de un producător consacrat într-o dubă Fiat Ducato, pentru că nu atrage excesiv atenția, asigură accesul în majoritatea parcărilor de oraș (autorulotele ‘clasice’ au în general dimensiuni mai generoase), cu bucătărie și baie funcționale, pat confortabil și spatii suficiente de depozitare.

Așa am ajuns la ce se vede aici, un model compact, entry-level ca dotări și preț în lumea autorulotelor, cu care am parcurs de la finalul verii ~10.000 km prin România și care ne-a făcut să ne schimbăm optica cu privire la vacanțele petrecute în Europa.

Practic, avem două zone distincte la interior:

  • cabina/zona pentru condus, care este un Fiat Ducato clasic, cu doua airbag-uri, volan reglabil pe înălțime, scaune reglabile în toate sensurile, oglinzi electrice încalzite, AC manual, cutie de viteze manuală cu 6 trepte, spațiu de depozitare răcit, 4 cotiere, sistem multimedia aftermarket, cameră marșarier aftermarket;
  • interiorul/zona pentru locuit, care se desfășoară pe o lungime de 4m, o lățime de 2m și înălțime de aproape 1.9m, în care au fost incluse toate piesele de mobilier și utilitățile necesare unui ‘tiny home’.

Autorulota se conduce cu permis categoria B, fiind foarte manevrabilă și confortabilă, odată ce trece perioada de acomodare cu gabaritul acesteia. Ca la toate dubele, oglinzile laterale sunt foarte de încredere, iar in combinație cu sistemul video pentru marșarier elimină din riscurile care pot apărea în timpul manevrelor cu spatele.

Față de varianta de serie – standard – am configurat campervan-ul pentru a fi independent, de aceea am optat pentru o baterie pentru zona de locuit, în combinație cu un panou solar, existând și un sistem care asigură încărcarea bateriei în mers, prin alternatorul bateriei dubei. În plus, consumul de energie electrică pe care-l avem este redus, în afară de frigider, telefoane și laptop neavând consumatori constanți de curent.

Rezervorul de apă asigură o utilizare confortabilă de minim 3-4 zile (poate fi extinsă pana la 6-7 zile în condiții de confort redus), aceasta fiind și singura limitare serioasă în off-camping, care poate fi acoperită printr-o rezervă sau un sistem de filtrare al apelor din pârâuri etc., dacă suntem în natură; sistemul de încălzire pe gaz poate asigura o temperatură de 23 grade în interior cel puțin pentru 10 zile în timpul iernilor cele mai geroase (-15 grade constant), iar sistemul electric face față 3-4 zile, după care pornirea motorului pentru 1h în fiecare zi mai acoperă o zi suplimentară.

Am petrecut până acum 30 nopți în autorulotă și pot spune că reprezintă pentru noi varianta ideala de a călători în următoarea perioadă, libertatea de a sta aproape oriunde neputând fi egalată de nici un check-in hotelier, mașini închiriate și așa mai departe.

Detalii tehnice:

Model: XGO X-Van 2

An fabricație: 2020

Platforma: Fiat Ducato 2.3,120CP, Euro 6d cu AdBlue

Lungime X Lațime X inălțime: 6m X 2.05m X 2.66m

Masa maxima autorizata: 3.5t, sarcina utila 730 kg

Inaltime interioara: 188

Locuri în mers: 4, dormit: 3

Pat spate transversal 140cm X 192cm

Pat fata: 80-120cm X 185cm

Scaune rotative fata

Sistem incalzire: Truma 4 combi cu boiler apa calda 10l, dus interior si exterior, incalzire pe gaz

Rezervor gaz: GPl 2X27 (44l net) cu alimentare din exterior, senzor șoc pentru utilizare in mers

Frigider: Thetford t1090 cu compresor, 90l și congelator

Aragaz cu doua ochiuri si aprindere electrica

Rezervor apa: 85l, apa gri 90l

Toaleta cu caseta 19l, golire exterioara

Panou solar: Carbest 100w monocristalin

Baterie interior: Carbest AGM 100Ah

Marchiza: Fiamma F80s

Suport biciclete: Thule Elite Van XT

Sistem detectie gaz și gaze narcotice

Sistem multimedia cu Android, camera marsarier

Alarma Starline S96

Plasa insecte la toate geamurile si folii izolatoare vara/iarna si zi/noapte integrate in geamurile din fata si in celelalte ferestre/trapa.

Multiple spatii de depozitare

Prima revizie pentru partea de motor, la 2 ani sau 45.000 km

Buget:

Preț campervan de serie, cu toate costurile incluse până la livrarea în România: 41.500€

Accesorii (marchiza, rezervor gpl, suport bicicleta, multimedia, sistem fotovoltaic, baterie auxiliară, senzor detecție gaze narcotice, alarmă etc): ~4.000€

Casco: ~800€ în cazul meu, fără franșiză; de menționat că toți asiguratorii sunt de acord să includă valoarea de factură pe poliță, fără însă a acoperi dotările interioare, ceea ce reprezintă un minus dacă nu vorbim despre o daună totală.

RCA: 800 lei în cazul meu, B4 bonus-malus.

Impozit: 900 lei.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

108 comentarii

  1. Bun, cum e cu izolarea si incalzirea iarna dupa o tura de schi? Vad o poza la baza partiei cu geamurile bocna.

    00
    • Salutare,

      E cald, termostatul sta permanent pe 7 grade (ca si cand pleci de acasă, nu oprești cu totul căldura), izolația pereților e conceputa si pentru temperaturi scăzute, singurul loc pe unde se face transfer termic fiind ferestrele, pentru care am făcut un strat suplimentar de izolație dintr-un material textil impermeabil si vatelina). Am stat la – 10 grade in mai multe rânduri, se face cald repede și se menține bine temperatura

      00
    • nu exista, e doar pentru instagram.

      exceptie doar pentru cei care au dormit iarna sus pe Negoiu la refugiu

      00
    • @wtf, la Negoiu e cabana, nu refugiu. Asta ca idee.

      @Autor , lamurit, multumesc.

      00
    • @Mahtub
      Pe varful Negoiu nu e nimic, cel mult o capra neagra.
      Dar daca urci dinspre Sibiu da, ai o cabana cu mult pana la varful Negoiu. Insa daca urci dinspre transfagarasan ai un refugiu.

      Doar ca nu despre asta era vorba ci despre faptul la cum sunt femeile in Romania, mi-e greu sa vad care si-ar misca curul cu camparul sa-i inghete cateva nopti la ski. Cand oferta de cazare in zona e cu duiumul.

      Exceptie fiind cei care oricum urca echipati pe munte iarna. Procent nesemnificativ.

      01
    • @wtf, nush ce femei cunosti tu, dar multe din alea pe care le stiu eu, se umezesc la un camper.

      00
    • Andrei

      bine ca n-ai scris „iarna” 🎅🏻

      altfel vara, bineînțeles ca e fun cu camperul pentru cei care au ieșit cel puțin o dată cu cortul.
      pentru ca dacă nu-ți place viata la cort, nu văd cum te-ai acomoda cu camperul

      01
  2. Foarte tare.
    Interesant patul transversal.

    00
    • Ducato/Boxer/Jumper sunt preferate pentru conversie datorită lățimii interioare – se poate pun un pat pe lățime de ~2 metri

      00
  3. Destul de discreta. Am citit inainte sa vad pozele si ma asteptam la ceva atasat dubei, mai lat/inalt, dar din ce vad, daca ai mai condus o duba inainte, nu vei avea probleme.
    Bine, e si un compromis la spatiu, fata de cele mai late.

    Pretul e… ceva. Adica altii isi cumpara apartament la banii aia. Dar daca iti permiti, e misto. Apropo, ai facut un calcul, in cati ani ti-ai recupera investitia in comparatie cu inchiriatul?
    Ce as vrea de la asa ceva? Tractiune integrala. Nu stii pe ce drumuri ajungi, pe unde te prinde o ploaie/viscol si trebuie sa pleci urgent.

    Se lasa asteptati haterii cutiei manuale :P

    00
    • Se conduce foarte, foarte usor, chiar si fara experienta pe duba sau masina mare.

      00
    • O cazare in europa civilizata incepe de pe la 50-60 EUR / camera, poate un pic mai sus in zonele turistice. Hai sa zicem ca iei la 50 EUR ca nu esti pretentios la margarete.
      O tura de schi dureaza cam o saptamana pana te plictisesti de zona respectiva; sa zicem ca esti palmas IT’st cu 30 de zile de concediu pe an.

      30 * 50 = 1500 eur / an, concedii.

      Sa zicem ca mai mergi in weekends in citybreak-uri in apropieze, cale de o zi de condus (pleci vineri dupamasa , conduci cat apuci – 5-700km de granita dupa care dormi sambata noaptea , duminica inapoi pe drum)
      2 nopti pe citybreak * 8 iesiri pe an sa zicem = 16 * 50 = 800

      Cu indulgenta, 2300 eur / an, economie din cazari. Ii mult, ii putin ? Nu stiu. Problema care o vad eu ii ca dupa 2-3 ani te saturi , ai cam vazut tot.

      Daca nu esti legat de zilele de concediu si-ti faci tu programul, atunci da, ii altceva. Dar trebuie sa ai si persoana de incredere care sa te inlocuiasca.

      00
    • Salutare,

      E o investiție pe termen lung care aduce beneficii in special la utilizare frecventa (mai mult de 30 nopti pe an).
      Dat fiind ca intentia e sa dorm in ea ~80 nopti pe an, iese ‘avantajos’.

      De altfel cheltuiala se suplimentează permanent cu câte ceva (consumabile etc) , estimez ca pentru doua săptămâni pe an inchiriatul rămâne de dorit

      00
    • N-ati pus pretul combustibilului in calcul. Care este extrem de important, pentru ca un camper consuma mult mai mult decat masina personala.
      Sa ma corecteze autorul daca gresesc, ca si noi eram interesati de o rulota, pentru inchiriat, dar cand am adaugat costul combustibilului, a iesit mai avantajoasa cazarea la hotel.

      Asadar, da, pe termen lung merita, daca stai mult timp intr-un loc si nu o misti prea des de acolo (gen, te duci sa faci Europa in 2 luni si o campezi cate o saptamana intr-un singur loc). Dar cum a zis si autorul, la mai putin de atat, nu merita. Efectiv te indoaie motorina la buzunare.

      00
    • Este relativ consumul, in medie 8.5l/100 km cu varfuri de 10-11l/100 km in regim de autostradă (110-120 km/h).

      Spun ca este relativ pentru ca depinde la ce ne raportam: distanta parcursa, pretul carburantului in țara in care mergem, daca ne grabim sau mergem in tihnă etc.

      Pentru mine nu e un soc, cealaltă masina are motor de 1.2l benzina in 3 cilindri si consumă aproximativ la fel

      00
    • Ooo, da, am uitat sa adaug si asta. Si astea sunt de luat in calcul.
      Tin minte ca am fost intr-o vacanta Romania- Germania si noi eram 4 persoane intr-o Octavia automata, motor de 2.0 motorina si niste prieteni erau cu o Corsa de 1.4 benzina, tot automata.
      Efectiv au consumat dublu fata de noi, trebuiau sa opreasca mai des si sa alimenteze, manca masinuta aia benzina pe paine. Si erau doar doi in masina, nu e ca si cum era greutate pe ea.

      Mai ales pe o manuala, clar diferenta o face soferul.
      Si ca sa specific, ma refeream strict la vacante in afara tarii, ca despre asta se vorbea.
      Pentru ture prin tara da, e convenabil sa ai o rulota.

      00
    • Da. O rulotă lăsată în Grecia. Pt vacanțe de câte o lună. Păcat că au cazările prea ieftine.

      00
    • Combustibilul costa, camping-ul costa etc. E clar ca nu mergi moca doar pentru ca ai camper. DAR … e BETON jucaria. Asta e visul nostru, poate dupa ce luam ceva casuta, sa nu mai platim o avere pe chirie (si, ca orice roman, sa lasam ceva la copchil). Noi probabil vom merge pe varianta mai ieftina (second hand), ca nu am de unde sa scot atatia bani prea repede, dar isi merita cu siguranta fiecare cent.

      Pare utilata super OK si pentru 2-3 oameni e perfecta.

      Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de fiecare calatorie. Mai ales acum pe cacatul asta de pandemie, un camper e o idee geniala … stai „in casa”, numa’ ca nu acasa.

    • Salutare, Dojo,

      Mulțumesc, exact asta a fost ideea: sa facem ceva ‘away from home’ dupa ‘work from home’, ca să fie bine, să nu fie rău.

      Au fost nopti cand am dormit la 5km de casă, dar eram plecați și asta în sine era ceva :)

      Numai bine!

      00
    • Ma intriga ca apar comentarii legate de pret, in condițiile in care nu tin minte sa se fi sesizat cineva la articolul cu CR-V-ul ca o amarata de Honda e fucking 42k EUR (repet, o Honda, nici macar mare producator premium sa zici ca mai platesti si numele!!). In aproximativ aceeasi bani, primesti de 2 ori mai multa masina. In care poti sa si locuiești, pe perioade scurte, ce-i drept, but you get the point. Nu e pentru mine, nu se pliaza nici pe stilul meu de viata si nici nu mi-as permite sa o iau, dar pentru oameni mai aventurosi e ideala si ii respect pe cei care achiziționează asa ceva daca stiu ca se si vor bucura de ea. Uitându-mă recent la ce preturi aberante cer producatorii pe masinile noi (modele de clasa mica de la branduri mainstream care deja sar de 20k in configuratoare, fara chiar sa aiba toate opționalele bifate), pretul mi se pare chiar mic; fara sa cunosc preturile din piata asta de rulote, ma asteptam serios sa coste cu cel putin 10-15k mai mult si nici atunci, ca profan in domeniul asta, nu mi s-ar fi părut exagerat de scumpă.

      00
  4. Parca vad specimene de kokalarus carpatikus: boss, de banii astia imi cumpar un beamveu.

    00
  5. Ca posesor de rulota (tot pe platforma Fiat, dar semnificativ mai veche), nu exista cetateni mai enervanti (tarani mai mari) decat cei cu rulote inchiriate.

    00
  6. Unde parchezi asa ceva cand stai acasa? Ma gandesc ca in curte nu ai loc(daca ai curte), si pe strada ocupa spatiu si poate atrage „curiosi” daca sta mai mult timp in acelasi loc.

    00
    • Salutare,

      Stau la bloc, o parchez într-un camper stop convenabil (zona Cluj vorbesc), la distanță de mers pe jos de acasa.

      00
    • lol :))) sta la bloc….in chirie, banuiesc :)))))

      00
    • Cici, sa ne anunti cand isi ia ceva din banii tai, ca sa apreciem comentariul tau de nimic.

      00
    • @jupanseasa ti-ai luat casa de pe veronica micle?

      00
    • @cici
      Hahaha, ce ne-am mai distrat noi pe aici la glumitele tale.

      00
    • lasa bai, ca nu mai intru. prea multi milionari pe aici. apartamentele si tramvaiele sunt pentru prostime. noi ne luam rulote si le parcam in fata blocului, ducem copiii cu masina la gradi, nu mergem pe valea prahovei ca toti meltenii. noi mergem sa ne cumparam al 2-lea teren cu japoneze nu ca amaratii cu sandero. laptele e Pilos nu Dorna ca citim etichete. noi o ardem savant cu fulerene nu ca prostii aia din pipera care abia stiu sa instaleze win cu licente de 10 euro.

      00
    • @Cici, ce spui tu aici e de o relevanta maxima.
      Nu planuiesti sa te faci vreo influenserita, ceva ?

      00
    • nu @Mihai, eu sunt cu cârca prin corporații, platesc 1000lei lunar asigurari de sanatate si merg in concediu 21 de zile pe an. dorm la hotel unde platesc (nu stau prin parcari de masini, ca alea sunt de masini, nu de basculante/autobuze/ rulote discrete.
      eu n-am pareri, eu nu (prea votez) n-am aur, n-am bitcoini. am doar perspectiva ca se inchide fabrica.
      n-am case inchiriate ca alti grasi. nu sunt meneger care viseaza sa cumpere si sa inchirieze garsoniere in regie. dar nici fantezii sa dorm in cabana in fân.
      n-am nici centrala. nici parcare. nici nu pot sa imi pun centrala. nici nu pot sa imi cumpar parcare.

      dar, trebuie sa tolerez toti hoțomanii din corbeanca/tunari care vin in bucuresti cu euro 0/sau suv (de n-au loc sa ia curba) al lor sa lucreze in centru. ca e si orasul lor/platesc si ei taxe, nu?

      eu sunt ala care da report la anuntul de pe imobiliare, ca au pus locatia in centru desi e la mama naibi. si ce face imobiliare? imi sterge mie contul.

      si ca sa revenim la influenceri: eu sunt ala care ia de bune toate recomandarile de cacat, de la plush la invata un curs nou, asa ajungi CEO.

      ce, ai vrea sa citesti hate zilnic?

      00
    • @Cici
      Ia un Snickers, ca nu esti tu cand ti-e foame.

      00
  7. Ce e ala senzor de gaze narcotice si ce face?

    00
    • Salutare,

      Hotii din rulote/autorulote din Europa pot folosi gazele narcotice pentru a adormi ocupanții, când decid sa încerce un furt si nu simt siguri daca e liberă sau ocupată.

      E o măsură de precauție suplimentară

      00
    • daca te simte fumat te da jos si isi blocheaza geamurile, in timp ce suna la 112

      00
  8. Ce variante ai gasit pentru a face dus pe timp de vara/iarna ?

    00
    • Salutare,

      Folosim dușul și iarna, cam ca vara.

      In afară de o atenție sporită pentru a feri rezervorul de apa gri sa înghețe, nu simt restricții

      00
  9. Unde e făcută conversia?

    00
    • In italia, e o firma care produce mai multe branduri. Vânzătorul este german, iar dealerul este român, e o afacere intracomunitara :)

      00
  10. Foarte fita! S-o folositi cu placere!

    00
  11. Nu am înțeles niciodată cutia manuală pe RV-uri. Parcă răpește din plăcerea condusului.

    00
    • Salutare,

      Susțin, conduc o automată in rest, dar in cazul acesta a fost simplu, diferența pana la cutia automata era de 10% din valoarea de nou :)

      Pe de altă parte cutia asta are si calități: are cursa scurtă pentru toate treptele si in combinație cu cuplul mare e suficient de elastică încât sa nu necesite schimbatul excesiv a treptelor; per total merge, nu e o experiență dăunătoare.

      00
    • NOU
      #50

      Poti sa-i dai balans cand te-mpotmolesti.

      00
    • Da, corect, sunt si avantaje, mai ales in sezonul acesta.

      Pentru când (dacă) mă impotmolesc am si un set de plăci dedicate, dintr-un material foarte rezistent care se așează sub roțile cu tracțiune si care au un profil special pentru a pune in mișcare atelajul, plus lanțuri.

      De altfel, acesta ar fi riscul cel mai mare cu o asa mașina in sezonul alunecos: se poate impotmoli si la greutatea asta șansele să poată fi scoasă facil dintr-o situație delicată sunt destul de mici.

      In plus, tracțiunea față nu este ideală pentru drumuri alunecoase in pantă, dar trebuie sa ni me pierdem spiritul de aventură :)

      00
    • Nu am înțeles niciodată cutia manuală pe RV-uri. Parcă răpește din plăcerea condusului

      cred că e ca să nu adormi.

      00
    • Vali zice bine. Dar unde să adormi in Ro la ce trafic nebun există. Fiat-ul asta pare minunat la condus. Am avut pe mană un Mercedes T1 din anii 80, avea 4.6 tone, motor de 3000 diesel si cutie manuală. Pe drumurile patriei (care nu erau ca in palmă) trebuia mare grijă cum conduc, aveam senzația că sunt pe apă cu o mare barcă. Dar era super spațios si comfortabil.

      00
    • Pai ce,e masina sport sa aiba curse „scurte” cutia de viteze? Nu prea are logica ce zici tu aici

      00
    • Salutare,

      Sunt sigur ca ai inteles ce am vrut sa spun

      00
  12. Foarte misto, speram sa ne cumparam si noi una, cand o sa merite cheltuiala (ca e o cheltuiala in cazul nostru, nicidecum o investitie).
    Poate dupa 40 de ani :))))

    Sa o stapanesti sanatos!

    00
    • Mulțumesc!

      E un efort si o cheltuială deloc neglijabile înainte de a fi o investiție (m-am exprimat greșit :), dar cu potențial sa ne faca viata mai frumoasă.

      Țin pumnii sa iasă toate planurile

      00
    • vai…..acel moment cand isi face cineva planuri indepartate pentru batranete …si pentru altul e trecut :))))))))

      00
    • Haha, sorry Atilla, mai suntem si cititori sub 30 pe aici :)))

      Cum te simti tu acum, e cum mi-am luat eu facepalm pe youtube. Comentasem ceva la un joc, unul zicea ca a jucat undeva la 300 de ore si altii eram „wtf, unii mai avem si job sau copii” si comenteaza un mucos gen „vai da cum sa te joci la 25 de ani, ca esti batran!” sau ceva de genul. Mi-am dat seama instant cam ce varsta are cel care a postat.
      Mai ales in comunitatile de gaming, aria de varsta e super variata, uneori nu stii daca citesti comentariul unuia de 15 ani sau de 35.

      00
  13. The dream… dar mai incolo probabil pentru mine si sotie. 3 saptamani de vacanta pe an la o diferenta de 300 de lei pe noapte platiti intre cazare si cati ai da la un loc de campare inseamna 1300 de euro pe an economisiti doar din asta. Daca mai si gatesti acolo (fara sa mananci la restaurante fiecare masa) cred ca amortizezi „investitia” in 15-20 de ani.

    Partea negativa pe care o vad eu ar fi ca esti limitat la o anumita zona in jurul Romaniei… cam greu sa ajungi in Portugalia cu campervan-ul cand ai o vacanta mare de 2 saptamani pe an, sa zicem… la pensie, alta o fi situatia :) .

    00
    • Salutare,

      E adevărat ca există mai multă flexibilitate in proiecția bugetului atunci când ai cazarea rezolvată dar – obiectiv vorbind – după ce adaugi toate costurile adiacente (carburant, taxe drum, consumabile, camping in țările unde off campingul nu este permis), estimez un cost exclusiv pentru cazare similar cu un hotel de 3*, in aproape toată Europa, mai putin țările scumpe (Elveția, țările nordice).

      In rest, si eu cred ca se poate face economie daca optezi pentru luat masa ‘acasă’, însă per total nu ma aștept la costuri mult sub bugetul unei vacanțe ‘clasice’.

      Depinde de stilul fiecăruia, însă nu ma aștept la o reducere semnificativă a bugetului, încât sa iasă economia care spuneai

      00
  14. Am sentimente amestecate, te urăsc și ma bucur pentru tine în același timp.

    00
  15. Buna configuratia, bun si pretul. Poti sa intei si in oras sa o parchezi oriunde. Isi mentine valoarea la vanzare.

    00
  16. E cam scumpa, e drept dar e faina. Ii faci plinul, ceva provizii si te plimbi pana te saturi.
    Anul asta as vrea sa iau o rulota second hand sa o duc langa Valenii de Munte unde am un teren sa pot merge in weekend la gratar si la drumetii prin zona.

    Mi-am adus aminte de tanti asta si de enorma difernta de mentalitate intre popoare. La noi la varsta aia investea banii in loc de veci si lucrari pentru cavou.

    https://infocamioane.ro/2020/11/03/petra-schurman-viata-la-puterea-8×8/

    00
  17. Faina si rulota si descrierea, cred ca o metoda de a mai reduce din amortizarea investitiei ar fi sa cumpere 2 familie o singura rulota si sa o foloseasca alternativ, daca o singura familie nu calatoreste mai mult de 30 de zile

    00
    • Salutare,

      Asa e, am văzut asemenea programe de time sharing si la firmele de închirieri (tu o cumperi și cât nu o folosești o administrează ei iar venitul se împarte), cred ca funcționează.

      Poate fi o soluție, deși de multe ori după ce o încărci cu de toate nu îți mai vine sa te tot muți :)

      00
  18. Da. Si eu visez la ceva de gen. Daca te gandesti in termeni de recuperare a investitiei vs cazare nu merita. Dacavte gandesti in termeni de libertate miscare si placere personala faca toti banii. Deci nu e investitie e cheltuiala dar daca o ai pe bucket list e ok. Eu am in plan o calatorie lunga de cateva luni prin Europa cu fiu-miu cand creste un pic mai mare. Ar fi ideala pentru asa ceva. Of, ma duc la munca sa imi permit :)

    10
  19. O intrebare. Unde golesti rezervorul de 19 l. Adica cum procedezi?

    00
    • Salutare,

      In camping de cele mai multe ori, in toalete publice de tipul celor ecologice, in toaleta din fundul curții etc :)

      In general nu au fost probleme in legătură cu asta, cand ies pentru week-end pur si simplu o golesc acasă la întoarcere.

      De asemenea – nu a fost cazul – cum ‘conținutul’ casetei wc este tratat chimic și hârtia igienică este una care se dizolvă până la golire, in natură rezervorul acela poate fi golit chiar și într-o groapă săpată suficient de adânc si acoperită.

      Cel mai important lucru rămâne sa respectăm natura, si in domeniul acesta.

      00
  20. E simpatica „dracovenia”. Am tot stat si analizat de cativa ani, cumpar, nu cumpar. Inteleg perfect ideea de libertate. Sincer, eu imi doresc sa stau cat mai mult offcamping. Nu prea vreau campinguri, sau locuri aglomerate de cazare. Din pacate, am inteles ca, Europa dupa valul de migratie, a cam schimbat optica, nu opresti unde vrei, pe timpul noptii.
    Cine calculeaza preturi, nu a facut turism cultural, vizitari de tari pentru a vedea locuri si oameni. Cu casa pe roti nu prea mergi pe autostrazi, drumuri simlle, rurale, tragi la o crasma pe marginea drumului, bei, papi si dimineata te trezesti la 2 pasi de o priveliste superba. Cafeaua/ ceaiul e cel de acasa, iar tu iti dai sema ca deja esti cu picioarele in mare.
    Da! Asta e autorulota sau camperul. Pretul unui concediu de 14 zile in casa pe roti e mai scump ca 5 stele la UAI.
    Cred ca se preteaza pentru tineri, respectiv domni/doamne a caror copii s-au cam stabilit pe la casele lor. Nu stiu.. cat de atrasi sunt copiii de camper. Multi vor piscine/colace/mari. Atunci confortul e mai bun la hotel.
    Scria cineva mai sus ca 40000 e un apartament in unele orase. In 2019, acolo s-au dus banii familiei, am preferat sa ne dezvoltam investitional, nu turistic. Iar in 2022 tot pe investitii as merge.
    A… si inca un punct .. mi se pare ca necesita si ceva cunostinte sau rabdare in a repara, inlocui, face, drege.. mai pusca ceva, mai scartie dupa 5 ani de utilizare. E o chestie „de love”: scoti din cutia din dreapta sus, aghiasma ascunsa in carpele de ulei, tragi o dusca si repari tu, ceva, 1 ora – doua.
    Sa te bucuri de ea! Timp liber cat mai mult!

    00
  21. Se scoate manual caseta respectiva si se arunca in Romania unde vrei. In tari normale pt asemenea tutism, gasesti locuri speciale de devarsare.

    00
  22. Eu zic ca iti trebuie sa o folosesti cel putin 20 de ani pentru a o amortiza. Mult, foarte mult. Tine oare 20 de ani fara sa bag intretineri majore in ea? Asta daca nu apare un nou Euro X care te obliga sa bagi gramada de bani in sistemul de evacuare.
    In 20 de ani se strica prea multe la ea. Bateriile tin max 5 ani. Celulele solare poate 10 si lista e deschisa. Toate inseamna bani.

    Am vecin care are rulota. Cred ca e oboala americana asta.
    Cu o luna inainte de a pleca in concediu sta si o curata, verifica motor, curele, ulei si mai stie dracul ce ca doar e un motor care a sta nefolosit 10 luni.
    Apoi pleaca si conduce 2500 km (Montreal-Florida) si se intoarce dupa o luna de concediu.
    A lui e mult mai mare si cu siguranta e mai scumpa.

    Apoi daca rulota de care vorbesti tu costa 40000 euro, ma gindesc ca asta inseamna 20 de ani de concedii de aprox 2000 euro fiecare in care stai la hotel si mininci la restaurant si nu doar slanina si ceapa. Cu siguranta la inceput e totul perfect in 5 ani te saturi de ea.

    00
  23. Prefer sa stau la hotel si sa am toate conditiile, cand plec in concedii.

    Asta cu rulota mi se pare ca si cum ai merge cu cortul, doar ca ai si o buda.

    E un fel de poster child al hippiotilor cu corporatristii.

    00
    • Și eu obișnuiam sa gândesc exact ca tine, dar viata m-a trecut printr-un eveniment major.

      La 30 de ani mama m-a dat afara din casa fiindca „sunt prea bătrân sa ma mai întrețină” și, după ce m-am angajat, mi-am dat seama ca am dreptul sa fac ce vreau eu cu banii mei, indiferent de părerile mult mai avizate ale altora.

      00
    • Dude, te inteleg, si eu prefer sa citesc comentarii, daca nu informative, macar pozitive… asa, pt confortul meu psihic.

      Asta cu comentatul negativ agresiv e ca un fel de”dick measurement” prost inteles, adica nu te lauzi ca o ai mai lunga sau mai groasa ci te lauzi ca ai o fofoloanca larga.

      00
    • @Dragos

      00
    • Nu toata lumea isi doreste vacanta la hotel de 5 stele
      Nu poti sta la marginea padurii la 50 de km de orice DN. 3 4 zile fara probleme. Omul poate are pasiuni conexe, gend birdwatching sau astrofotografia si isi ia casuta cu el atat vreme cit are un drum decent de acces.
      Iti alegi o solutie in functie de preferintele personale si pasiunile pe care le ai. Nu prea merge totul cu hotelul.
      Felicitari pentru alegere, sa-l stapanesti sanatos!
      Eu sunt calat pe o mult mai ieftina, cort de acoperis peste un 4×4 vechi, apa, webasto si grup electrogen – pescuit si astrofoto…
      Sau, ideal, ceva de genul https://www.tinycampercompany.com/upgrades-3/rugged-sleeper-4×8-and-5×8-check-for-prices-

      00
  24. De 60k euro stau numai la 4-5 stele în vacanțe toată viața.
    De ce 60k? Preț + asigurare, casco, revizii etc

    00
  25. @autor:Ce înălțime /greutate aveti? Nu e deranjant de mic patul?
    Cu sexul cum e?

    Nu înțeleg de ce sunt atâtea comentarii cu „nu recuperezi banii de hoteluri”, e noaptea minții 😂

  26. Salut, concedii placute cu campervan-ul!

    Imi zici te rog cum se numeste combi-ul chiuveta-aragaz? Sau firma care le vinde?
    Vreau sa cumpar separat pentru o cabanuta.

    00
    • Salutare,

      E exact cum ai spus, pe google merge usor dupa ‘sink cooker combination’, pentru preturile din afara.

      In Romania se gasesc cel putin pe xgocamping.ro, motorhome.ro, exis.ro; mai sunt si alti distribuitori. Un exemplu aici: https://cutt.ly/ejhRI8i

      Pe site-urile chinezesti sau pe ebay oferta e foarte diversificata.

      00
  27. Odata cu pandemia putem spune ca a ajuns si in tara noastra microbul autorulotelor. In conditiile in care inchiriatul uneia ajunge 150 de euro / zi(pentru un weekend au inceput sa ceara chiar 500 de euro), pentru cineva care vrea sa petreaca astfel de concedii/weekend-uri achizitia e solutia.

    00
  28. Salut. Initial ai zis ca te-ai gandit la o conversie, inainte sa cumperi camperul nou – ai fi vrut sa o realizezi tu sau sa apelezi la o firma care sa faca conversia (pe duba second hand, ma gandesc)? Poti sa dai mai multe detalii de ce ai renuntat la o conversie? Multumesc

    00
    • Salutare,

      Am renuntat pentru ca voiam o duba noua, pentru a evita surprizele la partea mecanica, deoarece planuim sa calatorim 30.000 – 40.000 km/an cu ea.

      O asemenea masina poate ajunge pe la 22.000 + 25.000 Eur, iar pentru conversie as fi apelat la o firma specializata, pentru partea de omologare/RAR/etc si pentru ca desi stau foarte bine cu teoria, nu am abilitatile necesare sau timpul pentru o astfel de lucrare.
      O conversie de genul acesta (cu baie integrata) poate ajunge usor la 15.000 – 20.000 Eur si in total s-ar fi adunat acelasi cost sau mai mare, deoarece orice e custom made costa mai mult decat un produs de serie.

      Separat de asta, stiu persoane care au facut conversii foarte reusite cu un buget la 50% din acesta sau mai putin, tot cu firme specializate; as zice ca e mai mult vorba de nevoia pe care o ai.

      Daca te intereseaza subiectul, iti recomand interviul de aici legat de conversii: https://www.youtube.com/watch?v=A36isVxJ3Z0

      00
  29. Mișto rău jucăria! Sa o stăpânești sanatos. Ideea de a nu fi legat de ceva anume când ești în vacanță mă împinge și pe mine cu gândul, daca nu la cumpărat, macar la închiriat una.

    00
  30. Sa o stapanesti sanatos !
    Doar mie mi se pare foarte mare timpul/km comunicat(i) pana la prima revizie ? 2 ani sau 45k km ?!? E enorm, chiar daca rulota ar sta pe loc majoritatea timpului. Eu as schimba uleiul anual sau maaaxim dupa 15k km (poate chiar 10k km in loc de 15k).

    00
  31. daca vrei noua si gata facuta este 40k eur
    daca iei SH si ti-o faci tu ajung la 19k eur. Mai jos sunt costurile celor de la Brambura pe roti si care arata super:
    https://youtu.be/cuylJpekUiQ

    00
  32. ceva e putred cu impozitul ala. e autoturism in CIV?

    00
    • Autovehicul special M1

      00
    • baga un ochi aici, e relativ recenta discutia https://www.forumrulote.ro/topic/7653-incadrare-impozit-autorulota/
      nu e normal sa platesti impozit ca pentru autoturism.
      ma rog, e cu dus si intors, ca daca scazi impozitul, cresti rovigneta…

      00
    • Multumesc, George, studiasem topicul acela.

      Stiu ca tine de fiecare primarie cum face incadrarea etc (de obicei intra la rubrica de ‘alte’, nefiind o categorie foarte comuna deocamdata), dar pana la urma nu ma astept sa platesc pentru un autovehicul recreational ca si pentru o masina mica.

      E in regula sa platim taxe asa cum zic ei, ca sa putem pe urma sa-i intrebam pentru ce au folosit banii pe care i-au cerut :)

      00
  33. is misto camperele, dar financiar deloc nu imi da suma. Dar is misto.
    nefiind banii mei nu pot decat sa iti urez vacante placute. Si putina invidie ca deh, e frumos cu cortul, dar e mai misto cu camperu :)

    00
  34. @Autor: ma tentează de mult timp un concediu cu un camper închiriat (posibil mai multe daca constat că îmi place) :)
    Eu as fi interesat de un articol despre concediile cu camperul (recomandări de zone/trasee in Romania/Europa, chestii de evitat etc

    00
  35. Salutare,

    Majoritatea firmelor mari de închirieri de la noi au pe site-uri sugestii de trasee in tara si in afară, este o selecție destul de bogată.

    Sunt puține limitări la astfel de excursii, asa ca poti sa mergi cam oriunde îți planifici (mai puțin in locurile in care nu încapi sau sunt interzise camperele :))

    00
  36. Camperul de inchiriat iti este prezentat ca o camera de hotel pe 4 roti, care-ti permite sa te opresti oriunde, sa iti stabilesti singur traseul si opririle si pe dracu’ ghem.
    Realitatea, cel putin dupa experienta mea de 2 saptamani de inchiriere cu 2 firme, e putin diferita.
    Am condus 2 tipuri de autorulota:
    asta anul trecut – https://www.buerstner.com/fileadmin/_processed_/5/c/csm_LyseoTD-Harmony-Line_MJ21_736_Freisteller_Kapiteleinstieg_6d374b0dd4.png
    asta in 2019 – https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQU2v_9YenOj5sVIk1vtt2phGP5P-f7sTFkvA&usqp=CAU
    De bine overall:
    – paturi full size
    – comfort ca acasa, doar putina inghesuiala.
    De rau overall:
    – 130 de cai pe gabaritul prezentat mai sus e putin.
    – daca n-ai experienta e obositor condusul. 500 km pe zi pentru mine a fost la limita superioara a decentei.
    – viteza de deplasare e cam limitata. cu prima dupa 120 parea instabila, a doua de la 110. vorbim de autostrada, pe drumuri judetene, mers batraneste, pana in 100 ca sa poti s-o opresti si sa ai timp sa eviti diverse obstacole.
    – e mare si nu prea poti sa te bagi pe unde te taie capul. e si lunga si lata si inalta si trebuie sa tii minte tot timpul asta. Daca cu latime si lungimea te obisnuiesti, cu inaltimea e mai dificil.
    – nu prea poti s-o parchezi unde te taie capu’. In primul rand pentru ca atrage priviri si parca ai vrea sa te campezi undeva, sa stai linistit, nu sa vina toti sa te intrebe cat costa, cat consuma si alte chit-chat-uri.
    Al doilea motiv e ca daca te duci pe coclauri, la cat e de mare e destul de dificil sa gasesti un loc unde sa stea drept sau cat de cat drept.
    – n-ai autonomia prezentata de firma de de inchirieri. Presupunand ca gasesti dealul unde poti sa intri cu ea, sa nu fie lume care sa te frece la melodie si sa gasesti si loc drept s-o parchezi, noua (2 adulti si 2 copii) ne-a ajuns apa 2 zile si curentul doar 1 zi. treaba cu curentul e relativa, ca poti tine motorul pornit, dar apa se va termina la un moment dat. curentul se poate rezolva si cu panouri solare, dar nu prea am vazut la firmele de inchirieri astfel de dotari.
    – ai mobilitate, dar nu prea. daca ajungi undeva, despachetezi, cand pleci trebuie sa strangi absolut tot si sa pui la loc, ca sa nu-ti zboare prin masina. deci, daca ai apucat sa pui cina si constati ca ti-ar mai trebui ceva de la magazin, optiunile raman sa te duci pe jos dupa ceva-ul respectiv, sau sa renunti. Ca sa te duci cu masina trebuie sa impachetezi tot, apoi sa despachetezi cand te intorci. Din cauza asta am preferat sa stau mai multe zile in camping amenajat, iar intermediar am mai stat cate o noapte pe unde s-a putut.
    – 2 zile din perioada de inchiriere sunt pierdute. Prima cu preluarea si impachetare/pregatire, iar ultima zi cu depachetare, curatenie cat de cat si predare.
    Ca sfat, daca inchiriezi, ia-ti fie campervan (ca asta din postare), fie gama deluxe (primul link din ce am postat eu). Se simte aerodinamica la consum si stabilitate, am avut diferenta de 5l/100 km la consum intre cele 2. Ai senzatia ca decolezi cu amandoua atunci cand depasesti tir-uri pe autostrada, dar cu aia care are „cozoroc” e mult mai amplificata senzatia. La consum am avut cam 5-6 litri diferenta pe computerul de bord (11 la prima, 16 la a doua).
    Alta chestie importanta, fa 100000 de poze cand faci preluarea. Fiecare zgarietura, verifca toate echipamentele/accesoriile sa fie functionale. Ce e pe principiul „merge asa” scrie in PV-ul de predare/primire, ca sa nu fie probleme cand o aduci inapoi.

    00
    • in completare, calculeaza-ti trasee pe unde vrei tu, e 3.5 tone, euro 5 sau chiar 6, nu ai restrictii prea multe.
      cum am mai scris, tine cont de gabarit. adica intr-un orasel gen Sighisoara, o lasi la intrare si mergi la pas pe unde ai treaba, ca nu vrei sa ajungi pe stradute late fix cat duba. cu un copilot bun in dreapta, te descurci oriunde, dar e preferabil sa eviti, daca se poate.
      ca distanta, ca sa ai timp si de relaxare, cred ca 3-400 km pe zi sunt suficienti. autonomia de apa si curent tine de tine, dar cred ca mai mult de 3 zile off camping nu poti sa stai din cauza ca ramai fara apa. apa in Romania si Bulgaria am gasit pe la benzinarii. Ca sfat, discuta direct cu baietii de la pompe. Am fost la Mol in Buzau, la casa mi-au zis ca n-au apa, baiatu’ de la pompa pentru 5 lei mi-a aratat unde-i furtunul… Dupa asta am invatat sa-l caut singur.
      Rezervorul de apa gri l-am varsat in canale cand n-am gasit camping-uri (ai o teava sub masina, parchezi sa aiba teava cadere pe o gura de canal, deschizi robinetul si doamne ajuta). Apa gri e apa de la chiuvete si dus. Adica preponderent apa si sapun sau detergent.
      WC-ul se goleste ori in toalete, ori in locurile special amenajate din camping. E ca un troller, la 4 persoane ne tinea 3 zile.
      Locuri de parcare gasesti fie on the spot, daca stii zona, fie cu park4night. E o aplicatie de Android/iOS unde posteaza lumea diverse locuri de campat (camping si offcamping). E bine sa studiezi legislatia referitoare la camping in tarile pe care le vizitezi. Spre Vest e tricky cu off-camping-ul, pe la noi si pe la vecinii de la sud merge cam pe oriunde. Sunt diverse chichite legislative despre ce inseamna camping. La unii inseamna camping doar daca iesi afara din masina, la altii e suficient sa parchezi masina si sa stai in ea…
      Ca firme de inchiriere, am avut experienta faina cu Haff; pacat ca s-au retras si o experienta meh spre naspa cu Gocamper, filiala Bucuresti.
      Ca durata de inchiriere, mergi pe minim 1 saptamana. Cum am zis, ziua de start si aia de stop sunt cam moarte. Cu Haff m-am inteles super si pentru preluare si pentru predare, cu Gocamper BUCURESTI n-a fost sa fie.
      Urmeaza sa incerc rulotescu de la Sibiu. Par interesante chauson-urile alea, sunt automate si mai puternice decat ducato-urile pe care le-am testat la ceilalti 2. Vedem cum stau pe zona de servicii. Incerc sa nu-mi fac asteptari prea mari.

      00
  37. Salut,

    Unde e patul din fata? Se intinde scaunul peste masa, sau cum? Ai vreo poza, te rog? Mersi mult

    00
  38. Salut,

    Felicitari pentru achizitie.
    Noi realizam conversii de vehicule in campervan in Brasov. Nu o sa dau numele firmei.
    Am vazut mai multe comentarii referitoare la pret si rentabilitate. Chiar daca experienta de a trai sau a-ti petrece vacantele/timpul liber intr-un camper este priceless, totusi asta vine cu un pret.
    De obicei persoanele care au educatie financiara nu gandesc in preturi de achizitie ci iau in calcul TCO – total cost of ownership. Sunt sute de articole pe net despre acest subiect.
    Referitor la brandul achizitionat nu sunt multe informatii. Cert este ca are cel mai mic pret de pe piata avand in vedere faptul ca este un brand realizat pentru piata din Romania.
    Piata fiind noua si clientii doritori dar necunoscatori, a dus la un succes al brandului.
    Totusi si pe aceasta piata exista Logan, Audi sau Mercedes.
    Fiabilitatea se va dovedi sau nu in timp.
    De curand am realizat un upgrade la un camper Westfalia, un brand destul de cunoscut.
    Izolatia lipsea, podeaua era din osb (material care ar trebui sa lipseasca din campere fiind sensibil la umiditate). In spatele peretilor era plin de mucegai dupa 3 ani de utilizare.
    In concluzie nu cred ca ar trebui sa se compare camperul cu hotelul, fiecare alege stilul de viata care i se potriveste sau cel care ii impresioneaza pe altii daca asta ii face sa se simta bine.
    In conluzie brandul este low cost dar satisface cerintele unor clienti exigenti pe o piata fara traditie. Echipamentele sunt calitative. S-au folosit materiale cu un look care sa atraga clientii (de obicei femeia din cuplu alege). Pentru diminuarea costurilor la mobilier s-a folosit polipropilena fagure in locul placajului de lemn.
    Ca recomandari – de facut mentenanta anual, sa se aeriseasca zilnic, depozitarea ar fi indicat sa se faca in garaj eventual incalzit.

    Iti doresc drumuri lungi si bune!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.