Știrile zic că Stellantis se gândește să vândă dintre mărcile auto pe care le are, pentru că nu merg vânzările.
PARIS — Stellantis will review the performance of all its brands to determine whether to reduce the size of its portfolio as early as 2026, CEO Carlos Tavares said.
Dacă nu știți cine e Stellantis, e conglomeratul rezultat după ce FIAT a cumpărat nu doar Chrysler, ci și alte mărci care o duceau atât de bine că s-au vândut la italieni numai să scape de el. Adică Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot și Vauxhall.
Bun, pentru că tocmai am fost numit CEO la Stellantis, divizia Oaș, iată strategia mea pe următorii 10 ani.
Prima chestie este să furăm de la Toyota cunoaștere. Începem să facem o strategie per grup la motoare. Renunțăm la 40 de variante de motoare, ne concentrăm pe 1.2 și 1.6 pentru mașinile mici și medii, și 2.0 și 3.0 pentru restul. Păstrăm niște V6 pentru Jeep, RAM și Maserati.
Așadar, toate cotețele alea mici de la Citroen, Fiat, Opel și Peugeot vor avea aceleași 2 motoare. Benzină și hibrid. Tocmai am economisit 48 miliarde.
DS, Alfa și Maserati vor avea aceleași 2 motoare de 2 și 3 litri. Da, renunțăm la mizeriile alea de motoare 1.6 de pe DS. Ori e marcă sport, ori e bicicletă.
Vauxhall la gunoi. E prea mic să conteze, și britanicii oricum știu restul mărcilor europene. Lancia la fel. Avem sedanuri la Fiat, dacă vreți ceva italian.
Începem să gândim practic. La mărcile de volum facem un coteț de oraș, hatchback, un sedan mic, un sedan mediu, un break. La sportive un sedan mediu, un sedan mare. Aici luăm ora exactă de la BMW. Ce e Ghibli? Seria3. Ce e Quattroporte? Seria5. Ce e Tonale? X1? Ce e Stelvio? X3 sau X5? Hai să punem totuși ordine în ele.
Facem și două dube. Una Fiat, una Citroen sau Peugeot, să concurăm cu Caddy. Nu e posibil să nu avem nimic coerent pe zona asta.
Avem atâta experiență de la RAM și Jeep și nu avem nici un truck ușor care să se vândă? De ce lăsăm piața asta pe seama Hilux și Ranger? N-ar cumpăra europenii Gladiator? Da, dacă nu îl aduceți, surpriză, nu îl cumpără.
Dat afară pe geam cine a făcut interiorul la Alfa. Mașină premium cu interiorul ăla mizer plasticos. Geez. Pe geam. Dat o primă cui a făcut designul de la Peugeot.
Și gata, că e 5 și trebuie să plec acasă.
De acord cu interiorul de la Pegeout. Nu exista nici un motiv pentru care o masina ieftina de volum sa aiba un astfel de interior. Butoane stil clapeta, volan usor turtit, display curat si cinstit. Bonus, fara MIZERIA aia de piano black ce-l mai pun unii producatori ca arata premium….
Si nici exteriorul nu este prea rau, la motorizare cam scartaie.
Piano blac e brain rot si wokenesu in materie de auto, zici ca i-a prostit un cocalar pe tiktok sa puna mizeria aia, bine ca acum nu mai urla din gura de sarpe ca pielea fake e alcantara mare kkt, totusi nu inteleg la pejo de ce vor cucpitu ala in loc sa pti da linistit o muie ca la i3 esti sechestrat de cockblock pitu ala
La motoare cam scârțâie? Ani de zile Peugeot au avut cele mai bune motoare diesel common rail, erau atât de proaste încât erau cumpărate sub licență și de Ford, Volvo, Range -Rover și alții. Nici motoarele pe benzină nu sunt rele. Când Peugeot erau deja la a 3-a generație de motoare diesel commonly rail , VAG încă produces și vindea motoarele alea de tractor pe tehnologia pompa duza care poluau și trepidau ca în UM 650 gen 1.9 TDI.
@xtz
motoarele diesel erau facute in colaborare cu ford, nu licentiate la ford. Ford care detinea volvo, range, etc.
motoarele pe benzina erau ale lor, au luat 1.6 de la bmw si l-au futut pur si simplu cand l-au pus prima data pe masini – sa vezi ce misto stateam sa incalzim bujiile cand primeam masinile iarna la dealer.
508, daca nu e varianta de varf, are o gramada de piano black. Da, e de rahat, dar e cam singura parte de rahat din interiorul ala. In rest e exact ce trebuie, de la consola la volanul ala mic, de zici ca esti la karting.
Motoarele sunt beton. Exteriorul e de intors capul dupa ea. De fapt prima data cand am vazut un 508 pe strada am zis ca aia e urmatoarea masina a mea. Si acum design-ul ala din 2019 mi se pare perfect.
@Daniel: motoarele diesel de 4 cilindri de pe Ford erau pejoaie. Motorul V6 era de LR si folosit pe ceva limuzina de la PSA.
Exact ce spune Giani mai sus am patit si eu – vazut 508 cand a aparut, am zis ca o sa fie urmatoarea mea masina. Am cumparat in 2022 un 508 GT SW, practic si acum imi place maxim si exteriorul si interiorul. Piano black nu e asa rau pe cat se spune (de ex. la Mazda se zgarie daca pui chei pe el, dar nu e asa rau la Peugeot). Fiind motor hdi asta am zis si eu – ca e fiabil – dar partea de adblue mi-a facut probleme constant. In 2 ani am fost de 5 ori la Peugeot cu asta, desi nu am platit reparatii din banii mei, timpul si drumurile ma fac sa ma gandesc daca ar fi cazul sa iau ceva mai fiabil. In rest, a fost ok ca masina, nu au fost alte probleme.
Sotiei i-am luat un C3 cu motorul ala de 1.2 benzina (sistem wet-belt) si m-as feri de motorul ala ca de dracu acum (deja dupa 2 ani manca ulei masiv). Concluzia e ca urmatoarea masina va fi probabil o Mazda (din moment ce Toyota/Lexus sunt mai scumpe).
Interesant, eu am avut tot diesel si nu am avut nici o problema cu el. Am dat-o inapoi la 100k. Si am mai condus si alte Peugeot-uri, tot diesel (un 208, un 308 si un 308SW). Tot nici o problema.
Dar te cred, am citit ca sistemul adblue poate sa cauzeze probleme la Peugeot.
Nu PSA s-a vândut la italieni. Treaba a fost cam așa: vine criza, Mercedes abandonează imensul rahat Chrysler care este aproape să dea colțul. Vin italienii de la Fiat și spun: băăă, am putea să ciordim niște platforme și motoare de la ăștia, hai să îi luăm!
Apare grupul FCA. La un moment dat, cei de la PSA au proasta idee să cumpere Opel de la GM. După aia și mai proasta idee să facă alianță cu ratații ăștia de la FCA. Ei sperau că din două mărci care merg să facă 12 sau câte moloz sunt să meargă.
Surpriză! Nu mai merge niciuna!
Corect, Vali încurcă niște lucruri. Nu Fiat a cumpărat Peugeot ci a fost cam invers prin alianță. Noroc cu brandul locomotiva Peugeot ca tine în spate restul mizeriilor gen Chrisler sau Fiat/ Alfa.
Dupa ce au luat Opel, l-au pus pe picioare si a devenit din nou rentabil
@Zorro, e rentabil prin afara, pe la noi nu se vinde deloc. Bine, au si niste preturi de mai bine sari direct la VW :))
Ai uitat sa lansezi un 406 gt sau un rcz pentru fanii viteza si pt ca seria taxi
nu ne trebuie nouă un hot hatch, lasă să vândă Yaris GR și Fiesta ST.
Păi Fiesta nu e moartă de 10 ani?
În prima lui zi de CEO, a cumpărat Fiesta de la Ford și o produce în noua fabrică de lângă Oaș.
Oare nu mai merge treabă pentru că prețurile sunt aberante ?
Pentru că orice model de oraș e spre 30 000 euro ?
Ești tu sărak
Saracia-n cur ne impunge, noi fugim dar ea ne ajunge !
Din stirile de a doua zi:
CEO-ul Stellantis, diviza Oaş, e anchetat intr-un caz de spalare de bani.
Ce vrei tu inseamna dat oameni afara… ce politician care vrea sa isi mentina scaunul ar accepta asa ceva, mai ales in Italia, SUA si Franta?
… a fost supravegheat o lunga perioadă din două Dustere albe …
Partial de acord cu tine, cu mentiunea ca Alfa nu este si nu o sa fie masina premium sau de lux, nu are acel prestigiu, este doar o masina sport insa nu o poti pune pe acelasi nivel cu Mercedes sau BMW la pret.
In acelasi timp cred ca ar trebui sa se opreasca nebunia cu scos modele noi si colorat totul la 2 ani, ar trebui sa ia exemple si de la altii, gen Mazda CX-5 in America de nord este la fel in proportie de 90% din 2017 incoace si se vinde la fel de bine in timp ce in acelasi segment altii gen Escape sunt la al doilea model si al doilea facelift.
In plus, poate ca piata nu are nevoie de toti acei senzori care cresc pretul – tinut pe banda, parcare nu stiu de care, miscat masina inainte inapoi, ecran de 2 metri, scaun cu memerii, etc.
Apropos tot de Mazda sau Toyota – de ce trebuie sa scremi niste motorase in 3 cilindri sau de 1,2 cu turbo in loc sa ai un motor clasic de 2.0 sau 2.5, aspirat?
Iti trebuie o masina cu clima dual zone, senzori de parcare pe spate, camera, un ecran cat de cat, motor de 2 sau 2,5 aspirat, fara turbo, cutie automata, simpla si rezistenta – si tot vinzi la aia pana te saturi.
Exact ca Tesla – acelasi model 3 de la inceput, se pare ca nu este obligatoriu sa schimbi modelul la 2-3 ani, oameni vor ceva fiabil, nu mereu o jucarie noua.
Din contra, alfa romeo se bazeaza pe prestigiu sa vanda, din pacate acum e doar un rahat de peugeot (tonale – junior).
@zoso, sunt fan alfa si detin o giulia de ceva timp, hai sa-ti explic cum vad eu lucrurile. Daca compari f30 cu giulia (baza), interioarele sunt penibile la amandoua. Daca e sa comparam g20 cu giulia, giulia e muuult in spate (dotari, interior), problema e ca tin de pret la o masina de generatie veche.
cautam butonul de like pentru articol…chiar, hai sa facem voturi si la articole, dar pe criterii sincere de autobaza: piatra-n pantof, nu voiam sa mai aud asta inca o data, iar are dreptate asta, hai ca bati campii, cui ii pasa? etc mai adaugati si voi
Stiu ca nu e asa usor de pus in aplicare precum ai zis dar, da, asta ar fi o forma simplificata a ceea ce ar trebui facut. Doar ca nu or sa faca asta pentru ca e greu si e cu dat oameni afara.
nu dai oameni afară și aștepți să crape firma?
Îi salvează statul italian. Iar…
Ce ai mai uitat să adaugi: diferențiere clară între mărci, că nu pot toate să fie premium.
Fiat concurent cu Dacia, Jeep orientat pe offroad/adventure, Peugeot/Citroen concurent cu mașinile de la Mazda/Toyota/Hyundai, Alfa Romeo sportivă și premium, Maserati lux și sport. De restul nu știu ce să zic, drept urmare poate mai bine renunți la ele.
Opel-masina muncitorului fara pretentii care nu vrea sau nu are bani sa cumpere VW. Asadar sa fie ceva mai sus de Trabant, un Logan de acum 20 de ani mai lucios, un singur motor 1.4 aspirat maxim 3 culori, maxim 3 interioare.
Omu’ zice de interiorul de Alfa, vine romanul classic, citeste in diagonala si zice de interiorul de Peugeot…
@RDK de acord cu tine.
Vine romanul clasic si citeste primele 3 propozitii dar se pierde in litere, cuvinte si nu ajunge pana la finalul articolului: „Dat o primă cui a făcut designul de la Peugeot.”
Toyota are crestere de vanzari pe Europa si nu e ieftina!
Oare de ce?
1. Cutii automate (stiu, cvt) pe orice masina, chiar si pe “machete”
2. Garantie 5 ani
3. Fiabilitate
4. Consum mic, ca nu si-au batut joc de ideea de hibrid, doar sa iasa la noxe pe primii 5km.
Producatorii europeni se plang in schimb de EV si chinezi!
Orice schimbare implica sacrificii, iar sindicatele abia asteapta sa dea foc la niste masini de lux.
6 ani in Romania, 10 in UK și Portugalia
1. Peugeot 208 cutie automata, 75CP pleaca de la 20.800 EUR.
2. Peugeot 5008 are motor 1.2 de 130CP la acelasi pret la care Skoda iti da 2.0 de 190.
Alea-s prețurile afișate. Anul trecut am achiziționat un 208 cu automată în 8 trepte, motor 1.2 de 100 CP cu 18.000.
Si dupa toate astea o campanie agresiva pe social media cu influencerii.
Si doatarea din fabrica al sistemului infotainment cu Carvertical, ca sa poti verifica cotetul in timp real. Evident cu optiunile Da Km inapoi si Sterge Evenimente.
da, o campanie cu influenceri care au cu totul alte mașini și/sau nu au idee despre ce vorbesc. bătrânei care conduc chevy spark puși in ghibli.
Cumpăr.
Corect e “cunpăr”
Ai ratat totusi ceva, o simplificare la problema cu marcile. Faci cum ai zis tu 1-2 modele, 1-2 motorizari, bla, bla. Cand vine clientul si alege masina, la sfarsit il intrebi, ce marca vrei sa fie? Si-i lipesti pe masina sigla de la marca pe care o vrea. Poate tii 2-3 marci sa le lipesti doar la masini peste o suma (50k) dar in rest liber la ales. Esti in Franta, esti patriot, iti lipesc Peugeot, esti neamt, iti pun opel, esti rebel si spirit liber, iti pun Alfa Romeo…
Asa pastrezi si putine modele si toate marcile din portofoliu.
Ești în România ,lipesc un Oltcit (Citroen oltenesc)
Adica faci ca mitzu bishi.. jumatate renault, jumatate nissan, ca identitatea de marca nu prea mai exista
dubele astora sunt niste gunoaie. mai bine ar cumpara tehnologie de la reno
Păi nu ziceai că la astea se rup planetarele?
Eu zic că-i invers
o planetara de 800 de lei nu se compara cu 2 pompe de apa schimbate in 30k, rezervor adblue, pompa adblue, frana de mana nefunctionala, martori in bord aprinsi aiurea, rampa de injectoare si bomboana de pe coliva: ruperea arborelui cotit. toate astea in 200k
sa nu mai zic de confort la drum. cu citroen/pejo/ficat zici ca circuli cu caruta pe camp
Eu am avut ducato de 2,3 cu 170cp. Am schimbat o planetară în garanție pe la 180k. În rest nimic. A mers până au pus băieții mâna pe el pe la vreo 480k. În 5000km iar bușit motorul. Ambreiajul era cel original. Devenise cam barcă pe la 300k, dar i-am pus amortizoare mai bune și a fost foarte ok. Era încărcat tot timpul cam pe la 3tone…
Iveco de acum e alt nivel. 3000, 180cp, automat, tracțiune pe spate. În 210k am schimbat doar osia spate completă pentru că avea o scurgere pe la semeringul de la cardan. În rest nimic.
Aș zice că mai e și utilizatorul de vină
Iveco Daily a fost produs cu durata de viata pana la 399999 km. Intreaga flota a avut probleme la RAR ca nu mai afisa cifra 4 la sutele de mii.
Având un buget de ~170-180 de euro lunar pentru leasing, în 2021 am dat o tură la mai multe reprezentanțe. La PSA au fost două situații:
– Opel Moka avea bordul și fețele de uși făcute din plastic de capac de wc reciclat. da, mai rău ca Dacia, și era mașină cu dotare superioară de reprezentanță, nu chel options ce urma să iau eu.
– Citroen C4 era mișto dar venea după 8-10 luni.
…
– Toyota CH-R era prea mică + multimedia din 1900 toamnă.
– Cupra Formentor ieșea din buget.
– Am alses Puma ST Line din stoc. După 35K km o mașină excelentă, în afară de mufa usb care întrerupe Carplay și chederele care nu șterg geamurile când le cobori nu am ce să-i reproșez (raportat la cei 160 euro/lună cât costă). Peste două săptămâni mă întorc în Germania s-o returnez.
Sunt cam 80% de acord cu tine.
DS nu se vrea brand sportiv, se vrea brand premium axat pe confort. Daca intr-adevar il vor asa, ar trebui sa scoata niste sedanuri si SUV-uri medii si sa le echipeze cu suspensia Hydractive de pe Citroenurile vechi.
Daca tai Vauxhall, tai si Opel pentru ca de 50 de ani singura diferenta e literalmente emblema. Insa ambele branduri sunt cunoscute in contextul social al industriei auto din UK si Germania, iar o eventuala campanie de promovare a brandului Opel in UK ar fi mai scumpa decat economia facuta din eliminarea singurei piese care diferentiaza Opel de Vauxhall. Personal le-as elimina pe amandoua, pentru ca nu au niciun USP, insa cred ca politic e mai ok pentru grup sa produca masini “germane” in fabricile din Germania si masini “britanice” in fabricile din UK.
But not bad for a single day at work !!!!
Când au cumpărat opelul am sperat că vor lua și motoarele pe benzină…. A fost invers, cumperi Corsa, Astra sau grandlad cu motoare 1.2 cu distribuții murate in ulei care crapă in 100k, la fel și la fiat. Acum ceva ani FIAT și Opel vindeau de rupeau in ro, acum sunt inexistenti
Au concurenta la Caddy – doblo/combo/partener/berlingo.
Nu înjurați numai stellantis-ul – toate concernele europene aplica aceleași metode.
Un amic ceva director la o firma de leasing operațional în Olanda spunea : când ai limita de 90km/h pe autostrada chiar nu mai contează câți cilindri mai ai sub capotă – așa că trebuie să înțelegem și producătorii când fac tot felul de brichete sub forma de masini
Directorul ăla să-și dea demisia și să se apuce de sapă! Că e prost de bubuie…. Cilindri nu îți trebuie la viteză constantă, ci la plecare, la depășire, la greutate…. Dar deh, atât se poate
Și tatăl meu și-a luat un clio de 75 cai pe aceleași considerente ca tine. Dar când depășește un camion face 5 cruci.
Eco-sugativele si sugatorii trebuie sa fie mandri, ei sunt cei ce au bagat industria auto europeana in criza nu chinezii, chinezii doar le arata ca s-au complacut in lasa ca merge si asa, nu mai spun de ceilalti asiatici. Trebuie sa stii si sa investesti si sa inovezi nu doar sa dai legi si sa taxezi
O decizie necesara, daca imi permiti, Maresale, este pe linie de HR. Nu se vor accepta la interviuri angajati ai VAG, in particular specialisti software, ux si automatizari care vor fi blacklistati pe viata! 😅😅
am io un băiat, Valentinu, o să fie șef la UI, să nu mai arate softul ca dracu. la UX numai românași angajez, să nu existe buguri.
Numere mr CEO, numere!
Grup Stellantis: profit operational peste 10% de la alianta psa-fca (nu, nici vorba ca fiat a cumparat psa – psa, adica grupul Peugeot, Citroen, Opel, Ds, era in pozitie financiara excelenta la momentul fuziunii. Iar achizitia opel a fost un succes formidabil pt opel si psa – vezi istoricul de profit opel inainte si dupa achizitie). Anul acesta o sa se reduca profitul operatoonal pt a doua parte a anului la 7% dupa ce s-a redus deja la 10% in prima parte a anului.
Grup VW: profit operational sub 10% in ultimii 8 ani.. si in unii ani muuult sub 10%
Toyota: profit operational redus sub 10 % in 2023 si 11% in 2024.. in medie la acelasi nivel cu Stellantis.
Iar despre motoarele Stellantis cel putin in europa ar trebui sa sti deja ca sunt ff putine deja de ani buni – si cel putin pentru marcile frantuzesti asta a fost reteta succesului (da, atunci cand faci profit mai mare ca grupul VW e succes)
Deci mie ni se pare ca Stellantis nu sta rau deloc cel putin un europa (surprinzator pt marcile lor).
De unde atunci panica cu Stellantis din presa? De la marcile din sua.. dar acolo e poveste lunga.
Deci eu zic sa te uiti mai mult la numere mr CEO sau sa iti gasesti un CFO bun inainte sa reformezi asa rafical grupul Stellantis :).
Cum plm sa faci Jeep pe platforma de Fiat 500? Castrezi marca. Da, e fain Gladiator, dar nu inteleg ce au pus pe el de costa 80.000$.
In alta ordine de idei, la inceputul anilor ’90 salivam dupa o Lancia Delta Integrale. De ce sa nu faci o relansare cu aceleasi caracteristici tehnice?
Nu ca Renault care au relansat modelele legendare 5 si 4 cu motoare de trotineta.
De când cu Ferdinand Piech, care a revoluționat VAG cu strategia asta, toți producătorii de mașini au același vis umed:
Iei o platformă de mașină de volum ieftină, tragi un brand mai scump peste ea, pui scaune de piele, xenon, și bang: profit!
VAG a reușit asta cu Audi, Porsche, Bentley, ba chiar Lamborghini Urus mai nou. Majoritatea Audi au foarte puține diferențe față de varianta VW. Au trecut vremurile quattro, acum toate au același haldex obosit, doar că branduit tot quattro.
Și asta a încercat să facă și Stellantis. Au luat platformă de volum de la Fiat, i-au tras un reskin Jeep și încearcă și ei ceva. Au vrut să facă asta pe toată gama, asta a fost rostul unirii tuturor. Să facă 2-3 platforme max => restul reskin.
Singurele platforme unice sunt Alfa Romeo Stelvio și Giulia. Și se simte. În rest totul e harababură totală.
Sunt prea multe modele de masini la ei care se canibalizeaza. Per ansamblu vand suficiente unitati, insa au prea multe fabrici si raportat la fiecare model sunt prea putine
Ma interesa eC3 acum ceva timp. In oferta de la ei, prima echipare costa 25k (cam 20k cu rabla) si avea GEAMURI MANUALE pe spate. Cat putea frate sa coste niste motorase? Cum sa ceri 25k si sa pui geamuri manuale? Si te miri ca vine chinezul si iti ia piata…
O singură chestie: dubele ălea Fiat/Peugeot/Citroen există de vreo 40 de ani, dinainte să fie toate sub aceeași umbrelă. Ba chiar și-au făcut loc și-n State, cu embleme RAM.
Mx
Eu doresc falimentul tuturor marcilor care au decis sa elimine butoane fizice (mai ales pentru clima) + piano black. Am condus un 2008 GT 2 luni si ma enerva constant. Plus vizibilitate proasta si motorul in 3 cilindrii..
cât de des umbli la climă?
Urăsc și eu destule la mașinile moderne, dar asta cu clima nu o înțeleg. Sunteți toți bătrâni, vă trage curentul?
Literalmente cred că umblu la climă odată la 2-3 luni. În rest stă pe aceeași poziție, full auto, full sync, față – spate. Clima nu e ceva la care să bâzâi non stop, n-are nevoie de butoane.
Dar de exemplu urăsc la Tesla M3 semnalizarea. E o prostie cruntă. N-aș lua nici o mașină cu semnalizare pe volan la buton. E o abominație. E ceva ce folosești non stop în trafic, trebuie să fie fluid, nu să mă chinui să văd unde care e semnalizarea.
Mamă, să moară Bibi, ce căcat aveți cu piano black? Întreb sincer, am piano black pe o mașină de 4 ani, nu mi-a futut nici nevasta, nici n-a tras stânga spre contrasens. N-am ales, așa era mașina echipată pe stoc, așa am luat-o.
NwRadu numit brand ambasador pentru Jeep, nu am auzit pe nimeni sa si cumpere jeep nou. Second nici pe atata.
„CEO la stelantis” tocmai i-a suparat pe toti.
A explicat ca EV e viitorul si ICE e retrograd si lipsa de adaptare la nou + otrava.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/seful-stellantis-isi-pune-industria-auto-in-cap-si-spune-ca-vrea-emisii-reduse-si-masini-electrice-nu-este-vorba-despre-costuri-ci-despre-minte-vei-deveni-mai-sarac-21805126
Are dreptate omul si toti idiotii care ridica injura EV-urile sunt, well, idioti.
EV-urile sunt pur si simplu urmatorul pas, iar tehnologia e suficient de avansata incat sa nu o mai poti ignora. De-aia e China all-in si de-aia trebuie sa fim si noi. Dar cu retardati care vor sa simta motorul n-ai cum.
Majoritatea romanilor vor un cal mai bun.
Tocmai au rechemat 54000 de vehicule,hibrid daca țin bine minte,au probleme cu pedala de frână,zilnic am de aface cu flote întregi,nu numai de la stellantis,ci și jucătorii mari la care unii se roagă ca la moaște,acum din interior atât pot sa va spun,mărcile premium nu mai sunt ce au fost,din 200 de mașini care vin zilnic cel puțin 160 vin cu toate „bolile” care se șterg bineînțeles cu tester original de la ei,calibrarea nu au timp ei să îl facă,mă refer la senzori de toate tipurile,nu o sa dau nume aici că o să-mi sară cocalarii în cap,in rest toate bune 😃😃😃