La ce sunt bune bordurile înalte

Îl mai țineți minte pe nu știu care campion național de raliuri (Titi Aur?) care zicea că bordurile alea despărțitoare de pe Calea Victoriei nu sunt bune, că e risc de accident, că bla bla? Câte accidente s-au întâmplat din cauza bordurii ăleia?

Eh, trebuie mai multe borduri de genul ăla. Și explicația e în link-ul ăsta și-n poza pe care v-o las mai jos, care e făcută prin zona aia, pe Colentina, cred că prin august. Dacă vă e lene să dați click, situația e cam așa: pe Colentina, paralel cu șoseaua, sunt niște parcări similare cu alea de pe Splai (sau din Pantelimon), practic o străduță paralelă cu locuri marcate. Ce face colentineanul?

Urcă cu mașina din stradă, că îi e lene să intre în parcare. Și, în acest proces, se urcă și pe  un spațiu care ar trebui să fie verde. Opelul ăla, de exemplu, e pe un loc de parcare inexistent. Între copacii ăia încap două mașini, sunt trasate locuri pentru două mașini, a băgat-o cum a apucat. Loganul a urcat acolo din stradă, că de ce nu?

E fix aceeași categorie de oameni ca asta de mai jos: ești la IKEA, la ridicat marfa, e plin de locuri de parcare, tu o lași în mijlocul drumului (poza asta e de prin iunie, cred). Literalmente în mijlocul drumului, blocând calea de acces, astfel încât ceilalți șoferi să iasă… pe la intrare. Și da, boul a parcat-o acolo, nu e nimeni în mașină, deși în spatele lui are loc s-o lase (deși nu e loc de parcare, dar chiar și-așa, de ce să nu încurce oamenii?)

Ah, și mai e și genul ăsta de idioți, care au treabă fix, dar fix în locul ăla (ăsta cred că e undeva prin zona Muncii, dar i-am văzut peste tot, și prin sectorul 3, și prin 4. Are loc de parcare – nu unul, două! – doi metri mai în față, mai erau și-n spate, el a vrut să se așeze fix acolo (de ăla cu duba nu mai zic).

Pe ăștia din ultima categorie îi văd de fiecare dată când vin în țară, unii stau pur și simplu în mașină, ocupând prima bandă, câte 20 minute, cu scuza că “da, dar ocup un loc plătit, așa că mai bine îi blochez pe alții”. Pur și simplu, le e lene să dea cu spatele mai târziu, că e mai simplu să blochezi o bandă. Și nu-i vede nimeni.

Știți, deci, de ce-s bune bordurile înalte? Pentru că e o metodă bună de a ține mașinile departe de trotuar sau de spațiul verde. Problema e că, pe lângă borduri, ar mai trebui niște camere video și niște poliție. Că bordurile rezolvă o parte din probleme, dar nu dau amenzi.

PS: Da, da, știu, “să ne facă mai întâi parcări”… bla bla.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

51 comentarii

  1. Cred ca cel de la Ikea a uitat sa traga frana de mana

    Comentariu apreciat.2550
    • Deci e de două ori bou, prima dată că a parcat mașina la încărcare marfă fără să încarce nimic, a doua oară că nu a tras frâna de mână

      153
    • Ce parsive sunt si masinile astea, asteapta sa cobori, sa dai coltu abia apoi o iau la vale dupa ce nu le mai observi.

      190
    • Se intimpla dupa ce se racesc putin discurile si scade frictiunea cu placutele, daca o lasi fara frina trasa si e putin pe vale. Nu c-ar fi șmekera masina…

      51
  2. La cel de la Ikea mie îmi pare că nu a tras frâna de mână și mașina s-a scurs până când s-a oprit roata în bordură.

    Comentariu apreciat.1060
  3. Zilele trecute m-a scoat o vita care-si adusese vitica la scoala. E o straduta cu sens unic si masini parcate pe ambele laterale. A pus pe avarii in dreptul curtii, a dat vitica jos, a inceput sa o imbrace, i-a mai aranjat un pic parul, i-a dat o imbratisare, un pupic (vorbim de cateva minute aici) si cand in sfarsit s-au despartit, nu, nu s-a urcat la volan si a demarat, a mai urmarit-o 1 minut sa fie sigura ca nimereste usa scolii…

    Comentariu apreciat.1588
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 34234
    • Dacă fata nu e vițică acum, va fi sigur ca adult. Doar o are pe mă-sa de model

      Comentariu apreciat.1697
    • Pe principiul ‘ma doare-n cur de ailalti’.

      Comentariu apreciat.771
    • Bah, bou, bou, dar vezi ca e usor sa le nimeresti? Chiar sunt betiv. :))

      Comentariu apreciat.882
    • Eu parchez pe dreapta cand ajung langa scoala, deschid usa din spate, iese ficiorul, ii dau ghiozdanul si plec. Dureaza maxim 20-25 de secunde.

      Dupa aceea ma urc in masina si dau semnal sa plec. Cam tot a doua zi se gaseste una cu masina care vine din spate, nu ma lasa sa ies, trece in fata mea sau in stanga, opreste in mijlocul drumului, pune avariile si scoate copiii. Pe una am intrebat-o – nu va suparati, daca ati vazut ca am semnalizat stanga si dvs oricum opreati, de ce nu m-ati lasat sa ies si ramaneati acolo si lasati si copilul cu un drum? Raspuns – nu v-am vazut.

      Comentariu apreciat.542
    • si claxoane? sau mai elegant, injuraturile cele mai spurcate spuse in gura mare?

      191
  4. Tot nu inteleg care-i faza cu bluratul numarului. Date personale se refera la persoane. Masina nu este persoana (mai ales ca soferul nu se afla in cadru). Este ca si cum ai blura un numar de casa, sau un nume de firma cand faci poze random pe strada la cladiri – google face asta la case particulare, doar in anumite tari si doar la cerere – daca nu ma insel.

    Comentariu apreciat.4613
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1643
    • suni la 112:
      Tu: Buna ziua!Tocmai au spart o banca niste indivizi si s-au urcat intr-o masina si au plecat!
      Operatorul: Ce numar de inmatriculare avea masina?
      Tu: nu pot sa va zic deoarece incalc directivele GDPR, o zi buna!

      cand esti in spatiu public iti asumi ce expui publicului, stai in padure daca nu doresti sa te recunoasca lumea!

      Comentariu apreciat.7814
    • Adi, soferul poate fi diferit de proprietarul masinii, la naiba proprietarul poate fi chiar firma. Atata timp cat soferul nu apare in cadru, repet. Si la baza DRPCIV nu are acces oricine. Deci despre ce persoane vorbim care ar fi identificabile ?

      125
    • @heffe: zici și tu numele băncii, nu numărul de mașină :))

      42
  5. Meseriasu ala de la IKEA a uitat sa traga frana de mana, nu a parcat acolo. A ajuns acolo.

    Comentariu apreciat.541
    • Am patit sa imping masini lasate asa aiurea, care-mi impiedicau accesul. Geam deschis, intrat, tras frana de mana, impins, tras frana la loc.

      141
    • Eu am pățit ceva similar.
      Am fost o dată la o cârciumă prin Ploiești. Nu săriți, eram the designated driver, n-am băut alcool.

      Am parcat pe stradă într-o zonă unde era permis (conform semnelor de circulație), nu era în dreptul unei curți sau ceva, era distanță de 5m față de prima ieșire din curte în față, 8m în spate.

      Când am ieșit de la cârciumă, am găsit mașina mutată pe cealaltă parte a străzii, dar la un unghi de 45 de grade, peste un morman de zăpdă :)) Tot între alte 2 curți, dar de data asta peste bordură, peste trotuar, cu fundul ieșit în stradă cam 0.3-0.5m

      Nu exista nicio zgârietură pe mașină, nicio aripă îndoită sau ceva de genul. Niciun vandalism. Stau și mă întreb cu ce/câți oameni au fost să mute o mașină de 1700kg fără nicio stricăciune. :))

      În locul de unde a fost mutată nu era nimic parcat.

      132
  6. stai ca sa rezolvat problema cu revolutia parcarilor ca a inceput scoala si nu mai e nici draq la dat amenzi prin centru, ce sa zic de extinderea si civilizarea inginerilor de bucuresti. S-a anchis boss nu se poate, ma mai votati voi cand vin alegerile.

    716
  7. Ar trebui o lege care sa permita ridicarea masinii parcata asa, in orice conditii – daca se produc daune masinii in acest proces, sa fie vina proprietarului.

    In felul asta vii cu un motostivuitor, o iei si o arunci intr-o basculanta.

    Indecis. Tu ce zici?1621
    • Se pare ca nu știu gramatică ..

      21
    • Este ilogic sa fie vina proprietarului cand ii face un Dorel paguba de mii de euro.
      De aceea exista un tarif achitat pentru ridicare, se considera ca este efectuata de catre profesionisti (amenda + tarif ridicare + tarif depozitare).

      140
    • eu zic totusi ca in romania, in loc de “te amendam” sau “ti-o ridicam” mult mai eficient ar fi “ti-o zgariem”.

      22
  8. Una e treaba cu despartitoarele cu pisat de biciclete (unde e foarte aglomerat) si alta e bordura de la trotuar….. da’ in fine….

    57
    • E fix același lucru, că dacă era bordura înaltă, nu se mai urca pe-acolo, că-și bușea hîrbul.

    • Nu bordurile sunt soluția pentru a nu mai parca aiurea!!!!… AMENZILE… frate!!! doar așa vor fi EDUCAȚI să parcheze unde trebuie și cum trebuie … cine să dea amenzi și ce trebuie să se facă cu banii ăia … e o altă discuție mult mai amplă și complexă …

      93
    • Prin Egipt am vazut niste borduri prin orasele mai mari de nici cu Humvee nu le escaladezi fara sa ramîi suspendat. Ca la noi degeaba platesti militenii sa faca treaba, ei dorm prin birouri sau prin masini, la umbra.

      32
  9. curios de aflat daca ala de la ikea, cand a plecat si-a lasat bara fata acolo :)))

    141
  10. Bordurile alea înalte nu sunt bune când imprejmuiesc un copac dintr o baterie de parcare…eram provizoriu cu o mașină mai joasa decât ce sunt obișnuit și când am tras de volan dreapta sa alinieze masina, zbang cu pragul în bordura…fmm baluta

    516
  11. în alte țări din vest se elimină borduri, se merge pe trotuar la nivelul străzii, pentru a ușura mobilitatea urbană și a facilita spații pietonale vaste

    la noi BORDURI BORDURI BORDURI, GARDURI, ca la VITE

    Indecis. Tu ce zici?3613
    • Cand ai de-a face cu vite, cam cum ar trebui sa actionezi, le pui Mozzart sau apelezi la bici? Gardurile alea dintre tramvaie si strada au fost cea mai buna masura luata de bovina de firea, biciul cu care s-au mai calmat niste boi. La semafoare ar trebui pus un sistem de porti care sa nu mai permita fentatul coloanelor, pe strazile cu sens unic cutite de taiat guemele daca o iei invers etc. Doar d-astea merg la romulania cat timp pulitia e degeaba si complet absenta.

      Comentariu apreciat.525
    • Pai da.
      La noi daca vrei sa protejezi ceva de caini ridici un gard de 2 m si eventual cu ceva sarma ghimpata sus. In alte tari doar pui un panou “Hunden Verboten”. Cainele vine, citeste panoul si se indeparteaza.(licenta J K Jerome)
      La fel si pentru alte vite.

      173
    • Pai nu ne-a zis marele filozof Videanu ca bordura este element de civilizatie …

      23
    • Lipsa unor mizerabili acolo unde le e locul e rezultatul la,, o las un minut pe avarie boss , da ce plm am făcut, am parcat pe trecerea de pietoni să iau un covrig, am luat SUV că mai urc o bordură și dă-l în dracu de spațiu verde că oricum a luat șpagă primarul pentru trei tuia și două lalele.,,. Unde sunt mizerabilii? După ultimele informații, prin boscheți.

      71
    • @jay, lasa-le dracu’ de borduri. Trimite Politia sau Politia Locala sa de amenzi tuturor celor care urca cu masina pe spatiul verde. Sigur, nu o sa-i gasesti pe toti, dar daca faci o campanie din asta de 3-4 luni, o mare parte din astai care parcheaza aiurea vor primi cel putin o amenda.

      101
  12. Nenea sefu de la blog, sterge repede articolul inainte sa-l vada videanu ca il apuca iar doru de primarie si ne trezim cu borduriada peste borduriada.

    84
    • N-o sa uit vreodată anul de grație 2005 când Videanu a schimbat pe Iuliu Maniu bordurile deși cele vechi erau perfect in regulă (erau probabil prăfuite). Apoi în 2006 și 2007 s-a ajuns la al doilea și apoi la al 3-lea rând de borduri. Deja nu le mai scoteau pe cele existente că erau nou-noute (și însemna munca suplimentară să le scoată), pur și simplu mai adăugau un rand. Regret că nu mai am poze cu tâmpenia aia, e de povestit nepoților.

      191
    • Eu chiar sunt curios de pozele alea Alt Mihai, nu de alta, dar prin 2009 Iuliu Maniu avea gardulet pe jumatate, dupa cum se vede pe google streeview din 2009: https://goo.gl/maps/Z78z8UmS8ipxAV7T7.

      Sa ne inteleg, Videanu e o jigodie de om, si a pus multe borduri in Buc dar bordurile duble de pe Iuliu Maniu sunt opera lui Mutu ca pe vremea lui s-a semnat contractu ala de “cosmetizare”

      00
    • @Alt Mihai, stai linistit ca nici acum nu este mare diferenta. Da, nu mai sunt 3 randuri de borduri, dar sunt cate 2 randuri aproape peste tot.

      10
  13. zid…cum a facut Trump. Din ala trebuie.
    Idioti ca ala de la Ikea e plin, vazum la LIdl, juma de parcare goala, 5-6 masini parcate fix langa peretele magazinului blocand o banda.

    112
  14. Titi Aur iti vinde si niste “chestii” ca sa spargi geamul la masina DACA te dai peste cap cu ea si DACA nu reusesti sa iesi. Ca e clar ca dupa ce te rostogolesti de 2-3 ori cu masina si te dai cu capul de toate alea, mai esti in stare sa iti aduci aminte unde e dracia aia si ai suficienta forta sa spargi geamuri si sa iesi prin ele, ca in filme

    514
  15. Comentez doar prima parte, soseaua Colentina. Acolo nu este o straduta paralela asa cum e pe Splai sau in Pantelimon, acolo e trotuar. Jesus. Zona trebuie regandinta, stalpisori la intrarea/iesirea de pe trotuar, facute locuri cu acces din sosea si atat (pt ca trotuarul e lat si permite).

    55
  16. pot sa arat ce se va intampla dupa ce se vor pune borduri “inalte”?

    (daca linku e de rahat imi asum injuraturile)

    40
  17. Soluția nu este să punem borduri mai mari, ci să se dea amenzi. Facem orice ca să evităm interacțiunea între organele de poliție și animalele care parchează așa, pentru că: 1. nu avem organe competente și 2. pentru că animalele au gură mare și pile de tot felul. Nu, soluția nu e să le ”îngrădim”, ci să le facem să plătească că nu sunt chiar animale, sunt oameni de care ne lovim peste tot în societate și care trebuie educați.

    20
  18. “Îl mai țineți minte pe nu știu care campion național de raliuri (Titi Aur?) care zicea că bordurile alea despărțitoare de pe Calea Victoriei nu sunt bune, că e risc de accident, că bla bla? Câte accidente s-au întâmplat din cauza bordurii ăleia?”

    eu mi-am stricat un cauciuc fata stg in bordurile de pe calea victoriei colt cu sevastopol.

    a fost foarte instructiv dpdv lingvistic, ca sa schimb roata am pus masina pe pista de biciclete…… atata carne mi-am luat ca puteam sa deschid cocosatul II

    01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.


Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.