Budapesta interzice circulația mașinilor poluante

update: aparent, e vorba doar de Euro1 și Euro2


Și mai jos

„Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească pe teritoriul Ungariei că Primarul general al Budapestei a dispus, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 69/2008 (XII.10), ca, începând din data de 23.01.2017, să fie interzisă circulaţia vehiculelor în Budapesta care sunt încadrate în clasa de poluare 0,1,2,3,4 sau nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare. Aceste restricţii se aplică zilnic, în intervalul orar 06:00 – 22:00, până la anunțarea unor noi măsuri”.

Va fi permisă circulația doar pe M0, care e inelul de autostradă care înconjoară capitala ungară.

Știți că râdeam când auzeam știrile astea venind din Paris sau Barcelona, orașe unde se lucrează intens să se reducă numărul mașinilor și accesul lor prin zone popendulate, dar parcă nu mai e atât de amuzant când se întâmplă atât de aproape.

Ce măsuri credeți că se pot lua în București? Autobuze electrice? Interzicerea camioanelor prin oraș? Interzicerea dubelor de aprovizionare între 7 și 22? Taxi-uri Euro5?

Ideea cu stickere verzi e atât de departe, noi încă nu avem polițiști rutieri pe străzi.

 

budapesta

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

90 comentarii

  1. Singura lui problemă e că încă nu e complet inelu’ ăla și sunt anumite zone industriale la care nu poți ajunge decât prin oraș, sunt curios ce părere au patronii/acționarii firmelor respective. Altfel, da, ăsta e viitorul, dar genul ăsta de măsuri trebuiesc luate la pachet cu parcări de tip park&ride și un sistem de transport în comun bine pus la punct. În caz contrar nu știu cine se mai îngrămădește să facă city-breakuri, chestia e că mașinile E4 sunt încă numeroase prin toate țările, nu doar la noi.

    00
    • Arthur și dacă găsesc cazare în oraș, ce fac? Aștept noaptea să mă duc la hotel sau mă duc dimineața și stau la recepție până se eliberează camera?

      01
    • In Budapesta transportul in comun e ft bine pus la punct fata de ce avem in Romania. Asa ca city-break-ul se poate face cazandu-te intr-o localitate din apropiere (de ex Godollo) si sa faci naveta pana in oras. Iar in oras circuli pe jos, ca de aia e city-break!

      00
    • Plm, „Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească pe teritoriul Ungariei”. Te-au informat tocmai, ca tu, cetatean european cu drepturi, sa te informezi si sa nu-ti iei cazare in oras daca ai Golf 4 din 99.

      00
    • Arthur are dreptate. Dacă ai fi citit articolul cu pricina aflai că sunt exceptate mijloacele de transport în comun și taxiurile.

      00
  2. Avem poliţişti rutieri, dar doar pe ruta Cotroceni – Palatul Parlamentului sau Palatul Victoriei – Casa Poporului, câteva ore pe zi.

    00
    • Și ce ai vrea să facă polițiștii ăia? Crezi ca nu sunt si ei oameni? În situația actuală, când toată lumea îi înjură, sunt plătiți prost, sunt folosiți discreționar de potentatii zilei, ce ai vrea să facă?

      De ce nu ne schimbăm noi mentalitatea în trafic, si când ne urcăm în mașină parcă plecăm la război, sau pe circuitul de F1?

      Ia interacționează tu cu polițistul rutier și-ai să vezi că majoritatea sunt OK.

      00
    • NOU
      #8

      @hash Daca sunt platiti prost, valea la alt job, care e platit bine! Nu exista absolut niciun motiv pe lume sa ai un job si sa nu iti faci treaba!
      Ca am avut salariu de 100 de euro, sau 1300 euro, am muncit la fel, ca si cum as fi muncit pentru afacerea mea!

      00
    • Si totusi nu exista autoritatea statului fara politie! Solutia nu e ‘valea, alt job care e platit mai bine’.

      00
  3. Si Euro 5 de la VW e acceptat ?

    00
  4. „…dar parcă nu mai e atât de amuzant când se întâmplă atât de aproape.”
    Aproape din punct de vedere geografic, din restul punctelor de vedere ungurii sunt cu cativa zeci de ani inaintea noastra. Daca ziceai de Sofia era mai plauzibil.

    00
    • NOU
      #14

      uite zic io de Sofia

      intr-un bar. doi unguri si un roman, primul ungur catre al doilea:

      -stii care-i diferenta dintre un roman si o nuca de cocos?

      -nu

      -nuca iti ofera tot timpul ceva de baut pe cand romanul niciodata

      la care romanul de alaturi

      -nu te supara, vrei ceva de baut?

      ungurul

      -mi-ar place…

      -atunci du-te-n ma-ta si cumpara-ti o nuca de cocos

      00
    • Cu ce, exact, sunt înaintea noastră?
      Când vă aud cu cacaturile astea… au CE in plus?
      Tot niște „suedeji” sunt pentru francezi, de exemplu…

      00
    • NOU
      #16

      nu mai sunt asa departe ca acum 10 ani si peste 10 ani ne vor privi spatele. La fel a fost si cu sarbii si cu moldovenii – si unii si altii, imediat dupa revolutie, se pisau peste noi cu bolta. Acum nici cu prelungitor de p*la nu ne mai ating.

      00
    • Eu am vazut odata un avion ce pleca la unguri si nu m-au dat pe spate. Mi s-a parut ca se imbraca mai bine ca romanii, nu erau cu fes in cap si geaca aia de zici ca esti butoi, dar tot a saraci aratau.
      Noua ne strica rau de tot imaginea cacaturile alea de geci si vestele alea, zici ca nu mai exista altceva pe lume.

      00
    • Pinguinule, şi asta ce înseamnă? Că avansăm noi tare repede sau că ei stagnează şi noi de târâm pe coate? S-ar putea sa fii dezamăgit peste câţiva ani cand ai sa vezi că ungurii n-o să se uite la „posteriorul” tau, ci va rămâne fix invers.

      00
    • E doar un mit, toate orașele sunt ca Budabesta? cum nu sunt toate orașele chinezești ca Shanghai. Tot înculți, semi-analfabeți găsești și la unguri ca la noi, nu e mare diferența, au avut norocul să facă echipă cu Austria, aia pe partea a 2-a. Dar uită-te cât au evoluat de capul lor față de austrieci.

      00
    • Cum era, ma, cu „zeci de ani”?:

      „România ocupă poziţia 57 din 176, alături de Ungaria şi Iordania.
      În Uniunea Europeană, corupţie mai mare decât în România este în Italia – poziţia 60 şi în Bulgaria, locul 75.”
      http://stiri.tvr.ro/romania-se-afla-pe-locul-trei-in-topul-celor-mai-corupte-tari-din-uniunea-europeana–este-depasita-doar-de-bulgaria-si-italia_813802.html

      00
    • „cativa zeci de ani”, mai precis
      „un zece, doi zeci, cativa zeci”
      cati zeci? cativa, vreo doi zeci de ani

      00
  5. La noi daca se introduce o astfel de masura isi pierd primarii electoratul si nu mai prinde doamna Pandele al 2-lea mandat.

    00
    • La noi nunare cinesa aplice. Stateam ieri in soatele.unui autobus mercedes care arata bine pt varsta lor probabil.la cateva sute de k km. Cand accelera fum albastru cateva secunde dupa care se linistea deci pa motoru. Si ala.e de stat. O sa-l.scoata cineva de pe.sosea?

      00
    • Oricum nu-l prinde, ca o vor vota toti terminatii presedinte.

      00
    • ”Aceste restrictii nu se aplica vehiculelor indreptatite sa utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, vehiculelor care efectueaza transport in comun, taxiurilor, vehiculelor care transporta bolnavi, vehiculelor medicilor, ale celor care indeplinesc sarcini publice, transporta alimente, respectiv vehiculelor de depanare sau de transport vehicule care au girofare galbene.” deci raman pe jos doar prostii.

      00
  6. O sa vina si la noi si va fi jale. Teoretic ar trebui sa fie bine: mai putine gioarse pe drum, aer mai curat. In realitate multi nu isi permit decat rable.

    00
    • Cand am citit constitutia ultima data mi-a sarit in ochi un articol: orice roman trebuie sa aiba masina. Nu logan, ca nu ne tragem din daci degeaba si mai ales ca, cu banii de pe un logan, iti iei un bmw frate. Din 88, dar e bmw. Astea ruleaza milionul de km si nu se strica. Am vazut eu pe internet.

      00
  7. NOU
    #28

    ar fi bun sa interzica manelele in bucuresti intre 6-23

    ( in compensatie sa se poata da manelele sau alte feluri de muzica buna la maxim in restul de 7 ore. ce mai sunt 7 ore in ziua de azi?)

    00
  8. Am un euro 4 și tare m-aș bucura sa se bage legea asta și la noi.

    00
  9. Si Stuttgart au ceva pregatit pentru masinile diesel.

    00
  10. Daca se aplica si in bucuresti asta, 70% din masini ar disparea.

    00
  11. Chiar daca m-ar afecta si pe mine, as vrea sa se intample, doar ca sa pot sa rad de taximetristi ca mor de foame.

    00
    • La taxiuri nu s-ar aplica, fi serios.

    • Să nu îi bage la transport public. Și luăm mumu, tot noi.

      00
    • Hahahaha. Vezi sa nu rada taximetristii de tine.
      „Există și unele vehicule care sunt exceptate de la această interdicție. Astfel, pot intra în Budapesta, chiar dacă nu respectă nivelele de poluare indicate, vehiculele îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, vehiculele de transport în comun, TAXIURILE vehiculele care transportă bolnavi, automobilele medicilor, cele care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv vehiculelor de depanare sau de transport vehicule care au girofare galbene.”

      00
    • La taxiuri nu se aplica:
      „Aceste restricţii nu se aplică vehiculelor îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, vehiculelor care efectuează transport în comun, taxiurilor, vehiculelor care transportă bolnavi, vehiculelor medicilor, ale celor care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv vehiculelor de depanare sau de transport vehicule care au girofare galbene, etc.”
      https://www.mae.ro/node/40102

      00
    • In stire originala se mentioneaza ca in Ungaria taxi-urile vor putea intra in continuare.

      00
    • @znuff „Fi” tu serioasa, de ce sa nu se aplice? In Budapesta nu se aplica?

      00
  12. Hai să vă spun un secret: că e euro 1, 2 sau 6, un Diesel va scoate la pornire, pe frig, cam aceleași emisii de hidrocarburi. Știți fumul ăla alb de îți arde plămânii și te ustură și ochii de la el? De asta nu poți umbla pe străzi, ca pieton, iarna.

    00
    • Sa ți mai zic eu un secret. E apă de ploaie pentru environment sa ai mașini electrica deci 0 emisii. Dacă toate motoarele planetei mâine ar fi electrice am reduce toată treaba asta cu poluarea doar cu vreo câteva procente. Grosul sta în industria alimentara unde sta 60-70% din poluare.

      00
    • Si ii vad pe multi cum stau in curu masinii, cu nevasta si copii, cu nasul in gazele de esapament deszapezind masina cu dieselul pornit. Ei or fi prosti, dar copii ce vina au?

      00
    • @Booby: Pretene, pe Republcii in Cluj Napoca (aka strada aia in rampa cu gradina botanica) nu ma sufoc de poluarea industriei alimentare, ma sufoc de la jdemii de dizăluri care incearca sa urce nenoricirea aia de deal bara la bara.

      Masina diesel nu are ce cauta in marile aglomerari urbane.

      00
  13. Sa interzica si avioanele, alea polueaza cel mai mult.
    Practic daca esti amarat nici masina nu mai ai voie sa ai….

    00
    • Io nu-s amarat si am masina relativ noua. Dar nu mai merg cu ea ca nu mai am loc de toti amaratii care mor de foame dar nu renunta la masina.
      Da, sunt nesimtit si afirm cu tarie: o masina care costa 4 5 salarii medii nu are ce cauta pe strada

      00
  14. Unde? La noi unde masini parcate aiurea blocheaza mijloace de transport ore bune iar politia, cand vine, nu face absolut nimic. Unde dupa orice ninsoare dispar trotuarele sub geata si zapada cu saptamanile?

    Nah, nu o sa se intample prea curand.

    00
  15. Pai si cum ramane cu cilindreea? Cred ca un euro 6 de 3L polueaza mai mult decat un euro 4 de 1.2L.

    00
    • Standardele de poluare EuroX limiteaza cantitatea maxima de substante pe care o masina are voie sa o emita per km, indiferent de cilindree, cum ar fi Monoxidul de Carbon (CO), Oxizii de Azot (NOx) si particule in suspensie (PM). Totusi CO2, produsul principal rezultat in urma arderii, nu este limitat de aceste standarde.

      Un euro 6 de 3L va emite de ex. o cantitate de NOx mai mica decat un euro 4 de 1.2L. In schimb cantitatea de CO2 emisa de un motor de 3L va fi, binenteles, mult mai mare fata de un motor de 1.2L

      Prin urmare da, un euro 6 de 3L polueaza cu mai mult CO2 decat un euro 4 de 1.2L dar este mai safe dpdv. al NOx, CO si PM.

      https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
      Si aici mai multe despre poluantii atmosferici:

      00
    • Ce ti-e si cu credința asta în secolul 21..

      00
    • Tu ia-ti euro 6 de 3L intai.

      00
  16. La noi s-ar putea face asta doar daca ar castiga un primar care sa nu viseze si la al doilea mandat si nici la un viitor in politica. O persoana cu bani, care s-a saturat si chiar vrea sa faca ceva bun. A, si cu nervi tari, ca-l vor lua toti la plua, de la presa la cetateni de rand.

    00
  17. NOU
    #53

    Pariu ca in urmatorii 10 ani, nu se va aplica asa ceva ?

    00
    • Pui pariu că în viitorii 10 toate mașinile vor fi 100% electrice?

      00
    • Se va aplica, pentru că trebuie ca piața auto să meargă înainte. Orice guvern va veni, prost sa fie să nu susțină crearea de noi locuri de muncă. Tehnologia de azi va deveni piesa de muzeu în 20 de ani.

      00
    • NOU
      #56

      Toate masinile.. de unde ? din showroomuri ? din tara? din Bucuresti ?
      Da voi chiar sunteti visatori, mai ceva ca Sova care arunca cu autostrazile peste tot pe harta.

      Statistici 2015:
      49,7% din parcul national de automobile este mai vechi de 12 ani.
      16,9% din parcul national de automobile este mai vechi de 20 de ani.

      Deci minim 10 ani, din momentul in care electric va deveni mainstream, nu 5% din modelele unui producator, cum e acum.

      00
  18. Prima data am crezut ca e o gluma. Pentru ca in 2008 (cand parea data hotararea aia) nici nu exista implementat euro 5 (parca 2009). Apoi am vazut pe site la MAE. Pare doar o masura temporara, cum au facut si spaniolii cu par/impar, din cauza smogului. Insa sunt curios care e hotararea: au zis in 2008 ceva de genul ‘daca depasim norma de poluare limitam traficul la euro n-2’? Sau e o hotarare brusca de azi pe maine ca limitam si gata pana scade poluarea?
    Oricum e nasol, sa ramai fara masina, in mijlocul iernii, fara nici o avertizare… doar pentru ca unii nu si-au facut treaba si nu au prevenit asta din timp.

    00
  19. Voi vedeti ce scrie? Pe centura orasului Motor Way au voie, cand s-or face la noi Motor way, in 1000-2000 de ani atunci o sa avem toti masini euro 5 , pana atunci cel ce zice masina de 5 salarii medii, salariu mediu e 900 ron, deci 4500, sunt bani care se strang intr-un an, daca mai si mananci, daca platesti taxe si darile, mai iti ei o haina, in vreo 2-3 ani, deci unu amarat nu are voie sa aiba si el caruta sa mearga din A in B ca nu are loc de ala care prin furt sau dator vandut la banca, isi ia o masina care in Romania un muncitor nu si-o permite intr-o viata, poluarea e doar o scuza ca bogatii parveniti , care se dau jos din x5 in slapi sa aiba loc, pe strazi, asa inculti cum sunt si fara lipsa de bun simt, cum fac si bogatii lumii, unu polueaza cu yahtu cat 1 mil de amarati, care se spala o data pe sapt sa faca economie la apa, si ala arumca mii de galoane in piscina.

    00
    • Masini scumpe se cumpara si prin munca cinstita. Da, in Romania. Nu toata lumea cu x5 a furat banii aia. Stiu ca e mai greu de inghitit, dar eu m-am saturat sa gandesc in clisee si sa generalizez.

      00
  20. Acuma nu stiu ce sa mai zic de guvernu’ lu Orban si transformarea tarii in Ungaristan, dar Budapesta pare sa se mentina in grupul de capitale europene adevarate prin masuri de genul asta.

    00
  21. Pai e mai simplu sa interzici masinile decat sa faci drumuri si parcari. Sa nu mai vorbim de taricenii lor care vor sa te oblige sa schimbi masina cand au ei chef.
    Platesc taxe ca am masina, platesc taxe ca merg cu masina, platesc taxe ca masina mea arde motorina. Cat timp tu Statul imi ceri banii astia, tu Statul faci ce vrea p..la mea, peste ce vor pietonii, biciclistii sau carutasii, care nu platesc nimic.

    00
  22. Sunt singuru caruia I se pare o solutie de cacat?

    00
  23. Eu trag concluzia ca zilele motoarelor diesel sunt numărate in toata europa. Parca prea toata lumea se făcea ca doar co2 contează la poluare si pe forumuri persista întrebarea cum se anulează filtru de particule. Cred ca viitorul va presupune hibrid cu benzina si filtru de particule

    00
  24. Remarcati, va rog, ca hotararea primarului a fost emisa in 2008, deci acum 9 ani. Asa se fac chestiile astea, din timp, lumea stie la ce sa se astepte, nu e luata prin surprindere decat daca traieste pe alta planeta, isi cumpara masini noi etc.
    Hotararea asta + eliminarea taxei de poluare la noi => ring a bell? Masini ieftine din Ungaria.
    Dar fabulos mi se pare ca MAE roman a facut efortul sa informeze cetatenii platitori de taxe. Bravo, Mele! :)

    00
  25. Tocmai am vorbit cu cineva care locuieste in Budapesta, si n-a auzit de asa ceva. Zice ca e vorba doar de non-euro.

    00
  26. In București nu exista selectarea selectivă a deșeurilor iar apa de la chiuveta are gust ciudat și voi visați masuri antipoluare. #firea

    00
  27. Daca s-ar aplica si la noi, în cateva zile ar aparea primele masini de 20 de ani cu Euro5: cu certificare rar, etc. Romanu’ se descurca, ce zdamasii?!

    00
  28. As dori sa atrag atentia autorului ca nu a inteles despre ce e vorba. Luni 23 ianuarie, a fost alerta de smog in Budapesta si temporar au interzis circulatia masinilor din categoriile de poluare 0-4 intre orele 06-22. In Ungaria sunt 15 categorii de poluare din care categoriile 0-4 (cele interzise temporar) reprezinta masinile NON EURO, EURO I si EURO II. Categoriile 5-8 sunt EURO III, 9-11 EURO IV, 12-14 EURO V si categoria 15 reprezinta norma EURO 6. Amenda pentru incalcarea interzicerii de circulatie se amendeaza cu pana la 500 EURO. In cazul in care masurile nu aveau efect, urma sa se reduca vitezele maxime permise cu 20 km/h.
    Va rog informati-va inainte de postarea unui articol alarmant.

    00
  29. Vad ca de la directiva asta sunt scutiti cei care transporta bolnavi si alte cazuri. Daca la noi ar fi introdusa, cati oameni s-ar folosi de asta?

    00
  30. Asta e cat de cat realista. Aia cu 2030 si interzicerea motoarelor cu combustie interna in UE mi se pare insa de-a dreptul deplasata. Cel putin in conditiile in care am facut de curios (ca tot romanul) drive-test si cu ZOE si cu BMW i3(la un eveniment) si eu unul (poate sunt eu ciudat na) nu am fost deloc impresionat. 6-8 ore de incarcare si un range real de maxim 180KM la majoritatea modelelor nu ma incanta deloc- la viteze cat de cat ok. Tesla S are un range bun de vreo 400KM, e relativ ok dar again, e 70K€. Si sunt foarte curios ce se intampla cu rangeul ala la -22C. Senzatia mea e ca tehnologia nu e inca acolo pentru ce incearca ei sa legifereze.

    00
  31. Cred ca e o confuzie. Cei de la MAE nu au inteles corect. Din cauza smog-ului a fost nterzisa circulatia masinilor sub euro II de dimineata de la 6 pana seara la 22 in oras. In Ungaria sunt 15 categorii de poluare.
    Categoriile 0-4 sunt non euro, euro 1 si euro 2.
    5-8 Euro 3
    9-11 Euro 4
    12-14 Euro 5
    15 Euro 6

    00
  32. Gresit! Clasa 4 de poluare corespunde normei E2. Clasa 9 de poluare corespunde E4.
    Consulta aici:
    https://www.nkh.gov.hu/web/kozuti-gepjarmu-kozlekedesi-hivatal/kornyezetvedelmi-felulvizsgalat

    Nu dezinforma!

    00
  33. Pentru o informare corectă, nu ar strica să specifici, că masura s-a luat din cauza smogului care stă deasupra orașului de ceva vreme. Deci nu e ceva de durată.

    00
  34. In orasele mai mari din Belgia au rezolvat-o si mai simplu, au interzis complet circulatia harburilor.SI le-au dat si timp sa-si vanda cotetele prin europa de est.

    https://postimg.cc/YvCF8FYx

    00
  35. Si daca vrem sa mergem la budapesta ce facem? Ce solutie ar fi? Eu am un euro 4. Cum fac sa ma deplasez la hotel? Sa o las in parcarea de la marginea budapestei si de acolo plec cu taxi/autobuz ?

    00
  36. Inca un mic detaliu pentru cei care vor circula in aceasta perioada in Budapesta: masura se aplica doar masinilor inmatriculate in Ungaria. Deoarece ungurii au alta incadrare in norma de poluare (vezi mai sus in comentarii), niciun politist nu o sa opreasca o masina cu numere straine sa verifice ce cod motor ai si carei norme de poluare ii corespunde. Din pacate nu am gasit niciun document oficial care sa ateste acest lucru (sau nu am stiut eu sa caut ca lumea). E foarte bine ca MAE a emis avertizarea chiar daca din punctul meu de vedere nu are niciun efect daca ai o masina cu numere straine.

    PS: Chiar daca masinile euro 1 si 2 nu circula, nu am observat ca ar fi mai putin aglomerat. Fac naveta cu masina in fiecare zi din Buda in Pesta via Podul Petofi.

    00
  37. ungurii nu-s departe de noi dar Budapesta e cu mult peste Bucuresti.

    00
  38. Interzicerea dubelor de aprovizionare între 7 și 22… really? Tu realizezi cate implicatii de logistica si securitate implica asta? Realizezi ca 90% din economie implica bunuri ce necesita distributie? si cator le-ar schimba viata pe un fus normal in haos? Traiasca hypermarketurile care o sa aibe cum sa se adapteze ca in rest, doamen ajuta. Ei o sa aiba 2-4 oameni pt descarcat si in rest distribuitorii sa se descurce cum pot. Dar cum ar fi invers? Doar masini care sunt folosite in scop profesional sa circule intre 7-22? O sa vezi ca nu te mai plangi deloc de trafic. Bunurile si mancarea trebuie carate motorizat, fundul il poti cara si singur!

    00
  39. Ai face un pustiu de bine sa pui o clarificare undeva sus in articol, sa nu se mai panicheze lumea ca nu mai poate merge la Budapesta si trebuie sa doarma in parcare de tiruri pe M0…
    Stirea e din categoria „in Bulgaria se fura masinile, mai ales cele ale Romanilor”.
    Serios vorbind, in calitate de vorbitor de maghiara, iti spun ca stirea este incomplet documentata.
    Clasa de poluare 4 in Ungaria inseamna pana la euro 2 inclusiv, si se refera doar la masinile inmatriculate in Ungaria. Deci romanii pot merge cu orice janghina non-euro (cu conditia sa ajunga pana la Budapesta), iar cetatenii maghiar vor putea circula cu taxi, transport in comun si orice masina mai sus de euro 3 inclusiv.
    Sanatate!

    00
  40. La Madrid s-a facut zilele astea un studiu care a revelat faptul ca masinile nu sunt principala sursa de contaminare si ca intr-o zi de varf masinile genereaza doar 13% din nivelul de contaminare. Stirea originala aici: https://testcoches.es/actualidad/contaminacion-coches-solo-13-por-ciento/

    00
  41. Numai avem aer,pacat de tara asta ca ne batem joc de ea.Numai la noi trebuia sa se umple de rable.pacat,pacat

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.