Bucureștiul și traficul (2014)

Bucureștiul nu s-a schimbat din orașul de coșmar, care miroase urât și unde oamenii nu zâmbesc deloc, din ultimii ani când am trecut prin el. Traficul devine din ce în ce mai infernal de la an la an și autoritățile par că nu fac nimic. Ca să ne facem o idee despre ce vorbim, azi dimineață mă plângeam că e trafic și nu mai fac 4 minute până în centru, ci 6.

Ce mă aștept eu, ca om care vine cu treabă în oraș și stă câteva ore sau câteva zile:

  1. Să nu dureze o jumătate de oră să intru în parcarea unei clădiri de birouri. Înțeleg problemele de securitate și bla bla, dar nu e posibil să faci o clădire pe 12 etaje cu 40 de locuri de parcare și să se ducă tratative de fiecare dată cu recepția, directorul, piarista și portarul când vine cine în vizită. Pur și simplu nu e posibil așa ceva.
  2. Să existe parcări de 30-50 locuri la intrarea în oraș, unde să îmi pot lăsa mașina și de unde să mă pot urca în taxi sau în metrou pentru a ajuns unde am nevoie. M-am obișnuit să o las la Casa Presei sau la Operă, dar parcă aș vrea asta și prin alte intrări.
  3. Să am semne cu parcările peste tot prin oraș. Prin centru, știu doar 3, Unirii, Universitate, Diverta. Uneori am treabă în Iancului sau în Dorobanți, și am oroare de a-mi lăsa mașina pe unde apuc.
  4. Poliția să fie mai exigentă cu șoferii, să sancționeze mai des oprirea aiurea, lipsa semnalizării sau “aici mi-a zis clientul să opresc, ce să fac dacă încurc tot traficul”.
  5. Să existe marcaje. Sunt zone unde fiecare merge cum crede, pentru că strada a fost asfaltată acum 3 ani și de atunci nu s-au trasat liniile de separare a benzilor. Pățesc asta des când ies din Pasajul Lujeului, de pildă.
  6. Să existe timere la semafoare. Nu mă interesează că se fac curse, nu e problema mea, dar nu omori un trafic imens din cauza a 20 de imbecili care au chef să se întreacă noaptea.
  7. Să nu mai miroasă a canal pe stradă, prin Centru.

Nu sunt chestii ieșite din comun. Sunt chestii normale într-o capitală europeană.

primul-meu-taximetrist

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

51 comentarii

  1. Lucrarile sunt o mare problema si asta nu doar in Bucuresti ci peste tot. E bine ca se fac lucrari si e clar trebuie sa intelegem. Ce nu inteleg eu insa este de ce se deschid 7 santiere deodata, se sparge tot si apoi se repara/reface in luni sau ani de zile. De ce nu se merge pe strategia efortului concentrat ? 7 firme sa lucreze pe un bulevard/strada, deviezi, l-au terminat, treci la urmatorul.

    00
  2. La semafoare nu inteleg ce era asa greu sa afiseze doar secundele ramase de verde, nu si de rosu. Si atunci ramaneau racerii fara cronometru la start.

    Si sa stii ca ti se pare tie ca e aglomerat orasul. Se circula asa de bine ca primaria a taiat 3 benzi din calea Victoriei ca pur si simplu nu mai era nevoie de ele…

    00
    • eu as pune si o taxa speciala in zona zero a bucurestiului. romana, universitate, unirii. vrei sa treci prin buricul targului? 5 lei!

      00
    • Mihai, tu esti ala micu’ a lu’ mazare?

      00
    • Cred că se referă la alt tip de timer.

      00
    • Decat timer,este mult mai bine ca verdele sa clipeasca intermitent de 5-6 ori,dupa care sa treaca-n galben/rosu.Stiu un semafor din asta in Militari,aproape de Metro,unde intorc niste trolebuze.Este supermisto chestia cu verdele clipicios.
      O alta rezolvare a traficului este sa puna astia un articol in codul rutier prin care sa dea liber la virajul la dreapta in toate intersectiile,chiar daca nu exista acel “verde intermitent” pentru dreapta.Se aduna niste cozi cateodata de te ia capul,pentru ca tu n-ai voie sa faci dreapta,din cauza ca e rosu semaforul,iar prin intersectie nu trece nimeni.

      00
  3. Daca te-ai dus ieri-alaltaieri, apai inca l-ai prins intr-o forma destul de light. Iulie si august mereu sunt mai lejere, multa lume in concedii + studentii plecati acasa.
    Sa te duci mai in toamna, gen Marti 14 Oct ora 17:30 pe ploaie … plangi cu vorbe 😀

    00
  4. Pai punctual ar fi cam asa:
    1. Exista posibilitatea ca un smecher sa zica “hai sefu ca am treaba la etajul 7, stau 5 minute” el neavand treaba in cladirea respectiva. Concluzie: tu care ai treaba in aceea cladire nu o sa ai loc de parcare pentru ca unul a fost smecher. Asta este, cateodata smecheria genereaza birocratie (exceptam faptul ca parcarile aferente birourilor sunt subdimensionate, asta-i alta poveste!)
    2. Ai ideee cat costa metrul patrat in zonele de intrare, de exemplu Otopeni? Plus ca degeaba ai parcare in Otopeni daca nu ai si transport decent spre interiorul orasului. Cunoscatorii stiu la ce intervale de timp circula 449 si 783 din zona aferenta Otopeniului!
    3. Exceptand parcarile din centru in rest mai greu cu parcarea in celelalte zone ale orasului (nu spun ca nu sunt).
    4. Politia nu mai e demult in trafic in Bucuresti! ( chestii flagrante: ocolirea indicatorului de la refugiul tramvaiului prin stanga si depasitul coloanei la semafor plus tusti in fata primului fraier de la stop sunt sport national in Bucuresti si Politia NU LE VEDE!!!! exemple: peste tot in Bucuresti dar de exemplu la Baneasa, la statia de tramvai de la fosta Apicola, ridici in jur de 100 de carnete pe ora lejer)
    5. Asa si asa: exista dar se sterg repede, banuiesc ca-i vorba de proasta calitate a materialelor combinata cu traficul intens.
    6. ar fi bune si nu am idee de ce nu sunt implementate (poate nu-i o afacere foarte banoasa pentru cine trebuie)
    7. Nu stiu/nu ma pronunt.

    00
  5. NOU
    #10

    O aplicatie de navigatie pe telefon care iti da toate parcarile din oras. Asta ca tot am vorbit de navigatie pe telefon acum cateva saptamani.

    Primaria merg pe principiul “ce, nu stie toata lumea ca e parcare acolo, de ce sa o mai semnalizam?”

    00
  6. Să fie bine, să nu fie rău.

    00
  7. nu-ti zambeste nimeni ca esti brasovean. sau urat

    iar bucurestiul, noua ne place asa.

    00
  8. Perfect de acord, cu toate ca, la punctul 4 ai doar pe jumatate dreptate. Da, intr-adevar politistii trebuie sa fie mai exigenti cu cei care opresc/stationeaza aiurea, dar cu taxiurile e greu, desi in lege scrie clar
    “Nu se considera oprire imobilizarea vehiculului atat timp cat este necesara pentru imbarcarea sau debarcarea unor persoane, daca prin aceasta manevra nu a fost perturbata circulatia pe drumul public respectiv”

    Iti spun din surse sigure ca politistii (atat rutiera cat si locala rutiera) sunt instruiti sa puna in aplicare doar pana la virgula 🙂 cel putin in Pitesti

    00
  9. Eh… te-ai obișnuit tu la țară. :))

    00
  10. E realist ca te asteptai ca intr-un oras cam de 10 ori mai mare ca Brasovul sa faci tot 5 minute pana in centru.

    Banuiesc ca vii in Bucuresti pentru ca ai foarte multi clienti prin Brasov, Bran, Medias, Buzau si alte orase din astea in care traficul e lejer.

    In Bucuresti ce circula MULT mai multe ca acum cativa ani. Vad ca tot mai des ai posturi din astea de imbarbatare ca ai luat o decizie buna cand ai plecat din Bucuresti. Si totusi unora le place Bucurestiul.

    00
    • n-am zis că mă aștept să fac tot atâta, nu fi căcănar. am zis că mă așteptam ca traficul săse normalizeze.

    • Unora le place Bucurestiul pentru ca nu au avut ocazia sa locuiasca in alt oras. De ce crezi ca in weekend toata lumea fuge din Buc sau se refugiaza prin parcuri?

      00
  11. Cateva chestii, eu locuind aici:
    1. traficul e mizer adevarat, din cauza participantilor, multe maimute, foarte multe, dar mult mia lejer fata de acum cativa ani. Pot spune ca ma plimb la 8.30 acuma fata de 2008

    2. TaximeTRISTII sunt o specia aparte, am avut o discutie cu unu vreo doua stopuri in care el incerca sa ma convinga ca e “user frendly” faptul ca a oprit ca idiotu si astepta in mijlocul drumului si nu mia putea trece nimeni de el, desi la 10m mai incolo se putea retrage lejer fara sa incurce traficul.
    Altul, mi-a ocupat sa zicem locul de parcare, stand in masina, asteptand clientul si nu s-a dat de acolo pana nu a venit, vreo 15 minute, eu stand dupa el si avand o discutie ireala despre de ce nu vrea sa iasa de acolo daca tot pleaca…

    3. Garcii sunt la fel de prosti si nesimtiti, parca mai idioti pe zi ce trece, eram in spatele unuia si si-a aruncat pe geam tigara si apoi a facut o dreapta fara semnal, asa de-anpulea…

    00
  12. NOU
    #20

    – Dupa ce am mers prin Cluj, care este de zece ori mai infect la capitolul trafic, am pupat asfaltul bucurestean.Ce sa mai vorbim, daca esti in Bacau, te invarti in cerc pentru ca asa te dirijeaza indicatoarele, trebuie sa ai GPS sau sa iti arate vre-un bastinas pe unde s-o iei.
    – Parcare pentru cei care vin din provincie va exista la Doi Cocosi, cand se va termina statia de metrou si la “Capatul lui 14”. In rest, poti sa lasi masina linistit prin parcarile hipermarketurilor. Doar la Carefour Vitan t-i se cer bani daca o lasi mai mult de o ora si scapi de plata daca arati un bon de minim 50 de lei.
    -In zona iancului chiar nu ai parcari ca sa-ti indice vre-un semn spre ele, la fel si in partea ailalta.
    -Daca ai vre-o ruda sau vre-un prieten de sprit la UTI, vorbeste sa puna numai semafoare cu timer. In rest, nu prea avem sanse.
    – Zi mersi macar ca ai asfalt bun, vopsit sau nu.
    – Cu mirosurile e in functie de obisnuinta. Nici eu n-as sta in Ploiesti, sa-mi puta a gaz tot timpul. Cand mergeam cu trenul, Ploiesti-Sud era singura gara unde nu-mi aprindeam tigara.

    00
  13. Pe mine, care vin din Pantelimon, punctul 2 ma arde cel mai rau. Sunt zeci de terenuri paraginite in zona Republica – Costin Georgian si sunt paradis de homeleși in loc sa fie parcari pentru tot poporul care vine din “comunele limitrofe”

    00
  14. Si sa nu se mareasca trotoarele aiurea pe strazi care nu vor mai deveni vreodata atractii pietonale.

    00
  15. 7. si prin Cotroceni.

    00
  16. nu miroase a canal in centru in Bucuresti cum nici traficul nu este atat de groaznic, dar din pacate se lucreaza in 7 zone strategice ale orasului cel putin in zona de nord si este o senzatie de mers de melc… se rezolva pana in septembrie cand va fi cu adevarat aglomerat, sau daca vrei sa vezi recordul de aglomeratie incearca sa traversezi Bucurestiu pe 1-5 decembrie inainte de Mos Nicolae, imediat dupa black friday 🙂

    00
  17. Chiar ti-ai lasa masina intr-o parcare de la intrarea in oras, in care paznicul (in caz ca exista) doarme beat intr-o ghereta?

    00
    • care e diferența dintre a o lăsa acolo și a o lăsa pe stradă, in fața blocului?

    • Ca să îți găsești doar caroseria când te întorci.

      00
    • Probabil depinde cum privesti problema. Eu prefer s-o las intr-un loc mai aglomerat, pe unde mai circula lume, decat intr-un loc ferit. Ma gandesc ca exista mai multe sanse sa-ti sterpeleasca unu’ oglinzile sau rotile daca-i in camp, decat intre oameni 🙂

      00
    • Masina este a unui amic si a lasat-o în fata blocului.. Dupa 3 zile a reapãrut :

      Cicã Megane se furã cel mai usor 😀

      00
    • NOU
      #33

      @Vali Petcu:diferenta este ca pe strada in fata blocului n-ai paznic beat care doarme,pe care sa-l platesti….

      00
  18. Ai dreptate, dar inca e destul de ok fata de alte locuri. Poate ai drum vreodata intr-un orasel numit Tulcea, merita sa faci un topic doar despre asta. Sa vezi cum pe o strada de 2 km, sunt 10 treceri de pietoni, si la fiecare exista limitare dinaia de viteza, ce aduca a bordura defapt

    00
  19. cum nu face statul nimic? prima masina pentru tineri.

    iti dai seama ca daca se face programul asta 90% din target sta in buc…fucking great!

    cat despre parcari iti dau exemplu concret: cladirea de pe Strada Gen. G Constantinide nr 10 are in planurile PMB 4 etaje si parcare la subsol. Ce a facut genialul propietar la subsol? garsoniere. pentru ca poate. amenda? demolare ceva. nimic. si mai am exemple…

    00
  20. Eu locuiesc in provincie si vin in Bucuresti, doar cu treburi, dar pot sa vad mai bine ca exista schimbari, poate nu la nivelul astepatarilor voastre de locuitori ai acestui oras…

    O zi buna!

    00
  21. NOU
    #37

    Sa se faca niste campanii de constientizare si invatare a soferilor, despre lucruri care salveaza viata pietonilor. Cum ar fi parcatul inaintea trecerilor de pietoni. Sau incetinitul in dreptul trecerilor plus depasirea in dreptul lor

    00
  22. In Bucuresti e bine pe langa la noi in Iasi…

    00
    • NOU
      #39

      Claudiu, iti vine sa crezi ca lucrarile alea nu s-au terminat nici acum? De fapt, sunt chiar mai multe. Tot neterminate

      00
    • Am locuit 5 ani in Iasi, pana acum 2 ani cand m-am mutat in Bucuresti. Sincer.. niciodata n-am avut nici o problema cu traficul din Iasi. Inafara de zona Fundatie – Casa de cultura a studentilor unde erau lucrari pe vremea aia.

      00
    • NOU
      #41

      La voi in Iasi,mi-au placut sinele de tramvai.Nu pricepeam neam de ce nu pot merge cu rotile pe sine,la fel ca in Bucuresti,pur si simplu nu-mi iesea manevra.Pana am tras pe dreapta si am studiat bine “fenomenul”.La ecartamentul mic ma refer…:)))

      00
    • Trafic in iasi?Poate doar la Fundație cu lucrările ,mai prindeam in sesiune trafic nasol pe acolo. Toti se uitau la studente

      00
  23. Traficul e chiar lejer in perioada asta: copchii de gradinita si elevii stau acasa sau merg la bunici, studentii se intorc la tara, pensionarii stau la umbra ca sunt cardiaci :D, multa lume e in concedii…
    E ok. Dar lasa ca vine toamna si se duce totu dreq…

    00
  24. un bloc cu 10 etaje e o cladire pe 4 etaje cu 6 etaje, cred ca am inteles >:)

    00
  25. La metrou Pacii exista o parcare publica amenajata in parteneriat cu primaria, dupa ce s-a schimbat primarul s-a si inchis parcarea, acum e teren viran ..

    00
    • NOU
      #46

      Fosta Autogara Militari.In loc macar sa lase autogara ca sa descongestioneze zona de microbuze si autobuze,acum e pustiu,in schimb microbuzele gatuie cele trei benzi spre autostrada,la una singura…Militia sta si se uita ca vitelul la poarta noua!

      00
  26. Da, Bucurestiul e un cosmar, dar nu numai din pct. de vedere al traficului. Discrepantele intre smekeri si pulime nu sunt nicaieri mai mari. Sclavi corporatisti cu microfoane-n birouri, cu PC-uri monitorizate si care muncesc pana la 7-9 seara pe cateva masline, inchipuindu-si ca au o “cariera”, nu prea vezi in alte parti. Parasute, kile de ofiterasi acoperiti pe mp care put de la o posta, bagatori de seama, nomenclaturisti pe sinecuri uriase, figuri de smekeri care n-au muncit o zi in viata lor si au la degetul mic procurori si politisti, pumnu’n gura cand incerci sa-ncropesti ceva al tau, etc. E un oras al naibii de frustrant daca muncesti pt. altii. Si e locul din care se vede din avion in ce tara mafiota traim.

    00
  27. @zoso : ori faci misto in argumentatie, ori e o fisura anal-itica a rationamentului :
    despre ce capitala ieuropeana vorbesti ?
    Ca la Romanica e imposibil sa crezi ca va exista asa ceva.
    Furunculul ala purulent cunoscut sub numele de bucuresti nu va fi niciodata asa ceva, in termenii cei mai deplini ai denumirii.
    Acum vor scoate capetele din borcan toti cei care-si mai trag in creier ideea ca locuiesc in micul paris si vor veni cu retorica ieftina.

    00
  28. Imi doresc sa existe doar parcari cu taxa peste tot din centru la periferie, iar daca vrei sa-ti lasi masina in spatele blocului sa platesti 25% din pretul unei ore normale si asta doar in zona blocului tau. Sa se amendeze la sange cine nu plateste parcarea, sa se ridice masini, sa fie impozitul calculat la valoarea de piata a masinii nu la cm3 si uite asa 50% din masini vor fi vandute pt ca proprietarii nu isi vor mai permite decat mersul cu autobuzul care in acest caz va veni la timp si va merge excelent printr-un oras aerisit.

    00
  29. ba s-a schimbat, in ultimii ani s-a umplut de moldovenii de peste prut, care vin pentru o viata mai buna in occident si care se vand pe salarii de mizerie, scazand piata muncii

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile