Bucureștiul pe locul 2 în topul celor mai aglomerate orașe

A publicat Financiat Times ieri un infografic cu cele mai aglomerate orașe. Bucureștiul e pe locul doi, după revoluția în trafic a Gabrielei Firea și nimicul lui Nicușor Dan. Și o să rămână așa până când se vor lua măsuri reale, nu cârpeli. Linii pe asfalt, amenzi multe și dese, limitat la o mașină per familie, limitată aprovizionarea, semafoare cu cronometru și tot așa. Măsuri pe care toți le știu, nimeni nu vrea să le pronunțe pe gură, că înseamnă voturi pierdute.

Până atunci, bucureștenii își vor găsi la orice oră un drum de făcut cu mașina, că de aia au luat-o.

bogota-bucuresti-manila

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

226 comentarii

  1. Stai putin.. nu e in Constitutie dreptul de a avea cel putin 3 masini si dreptul de a le parca oriunde atata timp cat spunem ca avem o urgenta fix acolo?

    Comentariu apreciat.22548
  2. ” limitat la o mașină per familie”
    Adevarul e ca daca stai in Militari residence si lucrezi pe soseaua fundeni alegi sa schimbi 3 mijloace de transport in comun fara AC unele din ele in detrimentul masinii tale.
    Sau in Rahova si trebuie sa ajungi pe centura… o iei pe jos de la metrou pacii nu?

    Asta cu muncitul de acasa nu prea se intampla la toti. Si nu de ieri de azi.

    Indecis. Tu ce zici?128119
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 78111
    • Inchiriezi in Militari residence si te muti cu chirie pe soseaua fundeni.

      Indecis. Tu ce zici?7161
    • Daca vrei confort, platesti. Sunt sute de mii de bucuresteni fara masina, nu inteleg cum or supravietui. Dimineata si seara sunt autobuzele si microbuzele pline la intrarea im Bucuresti, eu nu inteleg cum traiesc oamenii astia fara dreptul e a conduce o masina.

      Comentariu apreciat.14954
    • Fix! Se știe ca toți oamenii din Militari Residence lucrează pe șoseaua Fundeni, asa cum toți locuitorii din Rahova lucrează pe centura (duh!)

      Sunt și eu de acord ca ar fi o decizie cel puțin dubioasă dacă nu ia în calcul fiecare particularitate a fiecărui locuitor din București. Cat de greu sa fie sa ții cont de 2 milioane de posibilități atunci când vrei sa schimbi ceva?

      Stâlpișori pe borduri? Dar Gigel de la obor ce mai face, ca nu poate merge mult pe jos. Gata, fără stâlpi în oraș ca îl încurcă pe Gigel la obor.

      Parcare cu plata în centru? Dar Marcel care trebuie sa umble în 14 locuri ce face, ca nu își permite. Hai, toată lumea gratis la parcat.

      Banda dedicata pentru autobuzul care cara 30 de oameni o data? Pai și Ionel ce face acum, ca tre sa stea în trafic încă 15 minute, ii dă toată ziua peste cap, măi!

      Comentariu apreciat.13822
    • @weeeq, flo
      Si cu sotul/sotia ce faci ? De fiecare data cand iti schimbi jobul trebuie sa-l schimbe si el/ea ? Si copiii scoala/gradinita ?

      Comentariu apreciat.7549
    • De ce stai în Militari Residence?

      Comentariu apreciat.7330
    • @Andrei
      Eu am vorbit doar de partea cu limitarea masinii si am dat un exemplu pt a se intelege ca este cam utopica ideea asta. Nu am zis nimic de parcari fara plata sau parcat pe trotuar sau de reguli de circulatie nerespectate.

      Indecis. Tu ce zici?2329
    • @Cristi
      Nu stau acolo si lucrez de acasa. Si nici nu am 2 masini.
      Militari residence a fost folosit doar pentru exemplificare.

      Indecis. Tu ce zici?3317
    • Adevarul e ca daca stai in America si lucrezi in Africa alegi sa schimbi 400 de autobuze si 30 de avioane low-cost, unele fara bagaj de cala inclus??

      Chiar am nevoie in cazul asta de un submarin nuclear si chiar nu inteleg de ce nu as putea avea unul. Mai ales ca pot sa il las 5min in port in Constanta daca am o urgenta. Si eventual sa duc si copilul pe Dunare la gradinita aia buna pe care am gasit in Braila.

      Se poate, dar nu se vrea..

      Comentariu apreciat.8229
    • @dny: tu ai dat un exemplu 1 la un milion :)))))))))))))))))

      „Sii cu sotul/sotia ce faci ? De fiecare data cand iti schimbi jobul trebuie sa-l schimbe si el/ea ? Si copiii scoala/gradinita ?”

      O duci pe sotie pana la prima gura de metrou, apoi se descura. La copii e simplu pentru ca banuiesc ca sunt dati la gradinita/scoala din proximitatea domiciliului. Daca nu, atunci ghinion tatutule, nu e treaba noastra, iti asumi.

      Deci, hai sa nu me mai cacam pe noi cu exemple fanfasmagorice de soti si sotie care lucreaza pe centura si copilul care e dat la gradinita in Brasov ca am fumat de mult scuzele penibile.

      Comentariu apreciat.7836
    • @dny
      Cand iti schimbi job-ul iei in considerare si cat faci pana la noul serviciu, ce optiuni ai, si tot asa. Daca esti intr-o situatie nasoala si nu ai de ales, singurul job e cel de pe soseaua fundeni, ar trebui sa iesi din situatia nasoala, nu sa astepti sa-ti rezolve Nicusor sau Gabi problema facand o autostrada din Militari pana in Fundeni. Nu cred ca jobul de pe Soseaua Fundeni e o super oportunitate la o super firma.

      Indecis. Tu ce zici?3718
    • @dny Eu am refuzat oferte de munca pe motiv de distanta.
      Cand iei decizii importante (schimbat job, cumparat locuinta) pui in balanta toate acestea, nu te trezesti dupa aia ca ce ma fac daca eu stau in Oradea si am locul de munca in Constanta.

      Comentariu apreciat.519
    • dny, ce vor oamenii să-ți spună e că ai dat un exemplu absolut imbecil în încercarea de a aborda apucătura „orice altceva”. să se facă orice altceva.

    • Pai de ce stai acolo?

      56
    • Soția mea merge cu trenul din Malmo in Copenhaga de luni pana vineri. Nu i-a căzut un picior.

      Cât am stat in București, in timp ce, decla an la an, s-a umplut de rezidențiale de tip ghetou, si provinciali cu rable, nu am condus prin oraș decât atunci când am avut nevoie sa ies din el. Am mers cu RATB ca orice om normal la cap, care nu suferă de el însuși, si își imaginează ca este sustenabil sa ieși cu masina din casa pe post de umbrela, sacoșa si mijloc de transport la munca, sau amanta.

      Loc de munca am ales mereu in funcție de proximitatea de unde locuiesc: Sema parc, AFI parc. La cumpărături ma duceam pe jos. Nu mi- a căzut un coi.

      In fine. E ca povestea cu drobul de sare. Prostului ii place sa trăiască in mizerie, gălăgie, trafic si poluare, si sa se plângă de asta altora ca el in timp ce nimeni nu face nimic pt a îmbunătăți ceva. Nimeni nu ar renunța la un milimetru pentru binele comunității.

      Comentariu apreciat.7527
    • Cica in Bucuresti
      „Public transport is extensive with the metro system providing convenient travel around the city as well as buses, trams, and taxis.”

      https://www.internations.org/bucharest-expats

      65
    • @Ioan: a mea stockholm-uppsala :)

      11
  3. Eu as plusa pe lângă o mașină pe familie cu doar un plin pe luna pe cartela, ce naiba. Ce idei aveți unii…

    Comentariu apreciat.14057
    • Si eu sunt curios cum ar implementa Vali asta cu o singura masina pe familie …

      Comentariu apreciat.4410
    • Simplu, n-ai parcare n-ai masina. Ai loc de parcare in curte pentru o masina, ai o masina, ai loc pentru 2, doua masini. Aaaah ai loc pe strada sa-ti pui masina? Nici o masina atunci. Stilul japonez. Se poate acolo, se poate si aici.

      Indecis. Tu ce zici?6241
    • Dar noi la bloc ce facem? Licitezi pentru locul de parcare :) Nu e nici un loc de parcare in zona? Ghinion.

      Indecis. Tu ce zici?3013
    • la bloc e mai simplu: o mașină per apartament.

      cristi, știi că poți să gândești, da? nu e încă ilegal…

    • @zoso: limitarea de care vorbești nu ar rezolva problema de fond, dar nah, e ușor sa arunci cu idei de genul. Hai sa mergem pe firul logic și sa limitam la o casa, un copil, un credit șamd, per familie. Eu cred ca o soluție ar fi dezvoltarea transportului în comun on mediul urban și crearea unor alternative pt transportul interurban, dar asta înseamnă să muncim și sa gândim și clar e mai simplu sa interzicem ceva în loc sa ne luam cu treaba. Încă o chestie, cunoscuta, sa nu uitam de politia romana care practic nu face nimic iar șoferii se comporta cum se comporta pt ca nu exista consecințe.

      Comentariu apreciat.5117
    • Pe sistemul limitarii putem sa rezolvam si cresterile de preturi si orice ne dorim. Putem sa limitam consumul de energie al unei familii, sa spunem ca nu ai dreptul decat la 300 kwh pe luna pe apartament. Sau ca nu ai voie sa cumperi decat 2 baxuri de Coca Cola si 2 sticle de Drambuie pe an.
      Sau … ca sa rezolvam si criza locuintelor, stabilim un maxim de 30-40 mp / persoana. Cine are casa de 150 mp in care locuiesc doar 2-3 persoane sa fie obligat sa mai primeasca 2-3 oameni in chirie.

      Este o prostie sa spui ca trebuie sa ai maxim o masina pe familie. Daca vrei sa limitezi numarul de masini, pui niste taxe prohibitive. Si uite asa, cei care muncesc pe branci isi vor permite 2-3-4 masini, iar ceilalti vor circula cu autobuzul (daca exista in zona).

      O alta varianta ar fi sa pui o limita pe numarul de km ce pot fi facuti cu o masina. Ca nu ajuta la nimic daca eu am 3 masini pe care le tin in curte si merg cate 100 km / luna cu fiecare, iar vecinul are o singura masina cu care circula 2000 de km pe luna.

      Indecis. Tu ce zici?3620
    • @Cristi, degeaba pun 40 de autobuze pe linia lu 136 daca 136 nu are pe unde sa circule.

      Cumpar elicoptere ce fac?

      Trebuie sa limitezi numarul de masini si in acelasi timp strazile se elibereaza si autobuzul ala o sa poate circula dupa un program. Nu ai cum sa faci autobuzul sa circule la program daca ai strazile pline.

      DUPA pentru ca observi ca iti merg autobuzele pline suplimentezi…..

      Indecis. Tu ce zici?2211
    • @IonutO, in Bucuresti pe anumite trasee s-au montat garduri pe langa liniile de tramvai… ca sa aiba acces nerestrictionat. Pe langa asta, inclusiv autobuzele au dreptul sa circule pe liniile de tramvai.

      Uite, pe traseele astea se putea incepe suplimentarea mijloacelor de transport in comun. Doar ca nu s-a intamplat asta…

      156
    • limitarea nu trebuie sa fie propriu-zisa, nu va mai agitati in gol. pui o taxa suplimentara de 500% la impozit la a doua masina si 1500% la a treia masina. si in felul asta, nu ingradesti drepturile oamenilor ci te asiguri ca cei care isi cumpara 2-3 masini chiar au nevoie de ele si sunt dispusi sa plateasca pt a aglomera orasul cu ele.

      Comentariu apreciat.358
    • banda dedicata mijloacelor de transport public in comun, dat liber la vatmani sa impinga „gentil” cu tramvaiul masinile care ocupa liniile de tramvai cat sa poata sa treaca tramvaiul ( fara a fi nevoie sa opreasca si sa cheme militienii). solutii exista , vointa de implementare a solutiilor de catre autoritati nu exista …

      177
    • Andrei, Gardul ala e de la Big pana la Eroii revolutiei, corect? Corect :) cam cat de mult crezi tu ca ajuta autobuzul ala pe 4 statii?

      Hai sa nu facem comparatii de genul asta, eu chiar sunt din Bucuresti.

      Iti mai dau exemple? Ia vezi 41, circula bine sau nu circula bine? Eu zic ca Circula bine

      32? Ar circula si el bine dar de la Chirigiu nu mai are gard si sincer nici n-ai cum sa-i pui.

      Vrei sa mergem prin Vitan? Are tramvaiul linie separata? Are, vine tramvaiul la timp? Vine. Cine vrea sa mearga de la Big inspre Stefan cel Mare sa zicem, merge bine cu tramvaiul? Merge bine.

      Argumentele sunt pentru.

      109
    • exact asta vroiam sa zic si eu @michael, e normal sa supraimpozitezi tot ceea ce nu e necesar unei familii pentru un trai decent: a 2-a masina, al 2-lea apartament sau a 2-a casa, al 2-lea teren, etc…am vazut multe cazuri de familii care nu isi permit intretinerea unei masini vechi de 12-15 ani dar detin vreo 3, toate imprastiate pe unde apuca, iar primaria nu face nimic. De ce ar munci oamenii din primarie? In primul rand ar trebui rezolvata colectarea/amendarea, apoi supraimpozitarea!

      1513
    • @IonutO, ma refeream de fapt la gardul ala de pe tot traseul Vacaresti – Mihai Bravu – Stefan cel Mare, adica cel mai lung traseu din Bucuresti.

      Si spui ca tramvaiul 41 circula repede doar pentru ca sunt garduri? Sau pentru ca a fost gandit total diferit de la inceput, cu un alt fel de terasament si cu tramvaie speciale. Adica tu crezi ca un autobuz, daca nu ar fi nici o masina pe sosele, ar circula la fel de rapid? Gandeste-te ca nu poti avea peste tot linii de tramvai.

      310
    • nu as baga o masina per familie, dar taxa de congestie prin centru si zonele mai aglomerate, din aia inteligenta care iti scaneaza automat numarul si-ti trimite factura, as pune. si banii aia sa fie folositi la dezvoltarea transportului si la rute noi (din toate ghetourile „Residence” spre unde au treaba oamenii aia de obicei, de exemplu), ca nu e sustenabil ca majoritatea sa floseasca masina personala ca principal mijloc de transport. sa aiba cate masini vor de familie daca au unde sa le parcheze, treaba lor, dar sa plateasca daca vor sa treaca in unele zone.

      si alta chestie foarte importanta: locurile de parcare, angajat parcagii peste tot, cum a parcat cineva deampulea, cum vreo 2-300 lei amenda, daca nu sunt locuri de parcare, o sa foloseasca mai putini masina. iar cu locurile de parcare, pus taxa peste tot in centru si eventual oficializat ca locuri de pacare unde oricum se parcheaza de obicei

      57
    • Stai, de ce o limitare cand poti pune taxa progresiva pe a2a, a3a, etc. ?!

      75
    • Sau de ce taxe progresive cand poti sa pui taxe mari pornind de la prima masina?
      Daca imi pui taxa abia la a doua masina, nu ma impiedica nimic sa o inmatriculez pe numele bunicii. Ba chiar voi plati si niste asigurari mai mici.

      123
    • @Andrei, e uite ca tramvaiul e solutia aia buna. Si metroul. Sa extindem liniile de metrou. Sa-l ducem in Comuna Berceni. Sa-l ducem in Bragadiru. Sa-l ducem la domnesti si peste tot pe unde nu este mlastina. Pe modelul Londrei.

      Daca ai terasament bun si tramvaie bune ca astea de pe 25/41 te-ai scos. Te urci usor cu carutul in ele.

      In paralel trebuie incurajat uzul de sapun si pasta de dinti /nojoke Sincer, redus tva-ul la sapun si la pasta de dinti. Sunt importante pentru sanatate si igiena. 5% cum s-a dat azi la rumegus….

      Pune 5% in plus la alcool si la tigari si scade-l de aici.

      103
  4. Companie selecta!

    311
  5. Repetati dupa mine: transport in comun, transport in comun. E singura solutie.

    Comentariu apreciat.7240
    • Asa e, dar…

      Indecis. Tu ce zici?1911
    • Problema nu e că e cald și incomod să mergi cu transport în comun. Problema e că e mai comod să mergi cu mașina decât cu transport in comun.

      Indecis. Tu ce zici?2829
    • Ia sa stai sa cauti parcare pe bune 10-15 minute in fiecare zi, in loc sa o lasi pe primul trotuar, sa vezi cum devine comod transportul in comun.

      Comentariu apreciat.6817
    • @Andrei: oare de ce e asa? De ce nu merg autobuzele mai repede? Nu au motoare puternice saaau…? Oul sau gaina?

      Indecis. Tu ce zici?1617
    • Hai sa disecam putin: metroul e ok, daca e in apropiere; cateva linii de autobuz (sa zicem jumate din ele) au aer conditionat si soferul il si porneste; tramvaiul 41 si inca vreo cateva linii sunt ok, daca sunt in apropiere; restul sunt de nefolosit (jegoase, zgaltaie la greu, statii departe, mori de cald legaturi proaste, etc). Cred ca primele sunt mai putine decat ultimele, si la diferenta mare.

      1513
    • NOU
      #48

      Soția merge la birou cu transportul în comun și asta durează vreo 40-45 de minute. (Nu avem stația de autobuz la scară, deci trebuie să meargă pe jos până acolo, vreo 25 de minute de mers cu autobuz, apoi iar pe jos de la stație la locul de muncă) Dacă o duc eu cu mașina durează 15 minute (traseul pe care merg eu, deși e unul cu străzi principale, nu prin cartier, nu are traseu de autobuz). Ce crezi că e mai preferabil?

      Indecis. Tu ce zici?4826
    • @Remington Steele: daca ai unde sa parchezi la job si acasa, cred ca nu e nimeni cretin ca sa aleaga transportul in comun in dauna masinii. Problema e ca astfel de cazuri sunt foarte putine.
      Si eu fac mers pe jos pana la metrou si birou 40 de minute. As putea sa iau masina (chiar daca probabil fac cam la fel), dar nu am unde sa parchezi si nici nu vreau sa dau 50 de lei parcarea pe zi daca ar fi sa o las legal. Bine, ar mai fi si posibilitatea sa o las pe un trotuar si pe urma sa-mi ridic „fusta” in cap sa ma plang ca nu sunt locuri de parcare, ca sa faca primaria ca d-asta platesc 300 de lei impozit pe an (lol), unde se duc aceste taxe imense? Dar nu sunt idiot :)

      Indecis. Tu ce zici?3216
    • @remington nevasta-mea face 40 de minute pe jos pana la munca, silnic si 40 de minute intors. Nu i-au cazut sandalele. Se duce de placere.

      Unde mai pui ca mersul pe jos e si sanatos.

      Indecis. Tu ce zici?2729
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 533
    • eu ii gasesc amunzanti pe cei care von cu exemple personale cum ca ei pot si ii pleznesc cu gratie pe cei care vin cu exemple cum ca ei nu pot… vezi doamne nu ar vrea.

      ma duc in fiecare zi in alta parte, nu intotdeauna in zone acoperite de teansportul in comun, uneori la ore pe care unii le gasesc inumane, carand intre 30 si 50 de kilograme de echipament.

      asa e, merg cu masina ca sunt un boss antisocial si am ceva cu voi.

      Indecis. Tu ce zici?288
    • Eu am unde parca la munca si acasa. Merg si aproape gratis cu masina, ca e plugin hibrid. Ajung mereu mai repede cu masina decat cu STB-ul. Si totusi, cand nu e vacanta, prefer STB. Ajung MULT mai linistit la birou. Deci, sunt cretin?

      235
    • IonutO: si cand are timp sa faca de mancare si curatenie?

      36
    • Problema unora e că ar vrea bus/metrou/tramvei până în văgăunile lor, eventual să fie stație chiar în fața scării/casei… Nu cred că în București mergi mai mult de câteva sute de metri, în medie, până la orice statie de transport public suprateran sau sub.

      138
    • daca ai unde sa parchezi la job si acasa, cred ca nu e nimeni cretin ca sa aleaga transportul in comun in dauna masinii

      money quote. atâta timp cât parcarea costă 2 pachete de țigări pe an, n-ai nici un stress.

  6. „Limitata aprovizionarea”. Cumva asta imi aduce aminte de „sa se dea dom’le cate unu/una, sa ajunga la toata lumea…”
    „Limitat la o mașină per familie”. Exista undeva in Europa regula asta? Intreb pentru un prieten.

    Indecis. Tu ce zici?3517
    • Exista undeva in Europa regula asta? Intreb pentru un prieten.

      Poate să existe la noi.

      Indecis. Tu ce zici?627
    • dufu, ideal ar fi să nu iasă dubele de aprovizionare in trafic când tu mergi sau te intorci de la muncă.

    • @vali, mai tii minte cand militai pentru ca magazinele sa se inchida la ora 18:00 sau 20:00 cel tarziu pentru ca vanzatorii sunt si ei oameni si trebuie sa stea cu familia?
      Cum se leaga lucrurile astea doua?

      Daca soferul de duba nu are voie sa faca aprovizionarea in timpul zilei, ca este aglomerat, se presupune ca face asta seara. Atunci el nu mai trebuie sa stea cu familia? Sau vanzatorul de la magazin care primeste marfa nu trebuie sa stea cu familia?

      Indecis. Tu ce zici?256
    • De acord cu Andrei, când ar trebui făcută aprovizionarea? Noaptea la 12? De către cine? Roboți?
      Nu înțeleg disprețul față de furgoane și camioane de aprovizionare, service, reparații urgente sau coletărie. Oamenii ăia sunt la muncă! Strada e serviciul lor.
      Există in București parcări dedicate pentru aprovizionare. Să fie libere? Dacă nu atunci despre ce vorbim?

      216
    • Eu lucrez si seara, si in weekend, si de sarbatori. Stiam de la inceput cand m-am angajat, am acceptat asa.
      Soferii aia de furgoneta asa sensibili ca trebuie sa stea in fiecare seara cu familia sunt invitati sa se mute la alt job cu 4 ore pe zi si program de spa.

      217
    • NOU
      #63

      Mai da-i in mortii lor de sarantoci, si soferii, si tiristii, si aia cu vidanjele care spala stazile, si aia din constructii, toti au treaba fix la orele de varf

      Sa lucreze dreq in schimburi, platiti dublu.

      Ah, nu vor patronii ? Stai asa…

      1712
    • @Add, eu nu am zis ca soferii de furgoneta sunt sensibili si ca nu pot lucra seara. Doar ca tot aici pe blog s-a propus ca toate magazinele sa se inchida devreme, pentru ca vanzatorii sunt sensibili si trebuie sa stea cu familia seara.
      Si atunci, voiam doar sa arat ca cele doua idei/propuneri se bat cap in cap.

      135
    • andrei, ești lovit la cap? era vorba să nu facă aprovizionare între 7.30 și 9 si 16.30 și 18, cum se procedează prin alte țări civilizate. cine plm a zis să nu se facă aprovizionare toată ziua?

    • In mod direct nu exista, dar cand ai voie sa iti faci un singur abonament la parcare rezidentiala, iar la cea de a doua masina trebuie sa platesti parcarea la ora ( asa la vreo 3 euro pe ora ), atunci putini isi pot permite extravaganta de a avea 2 masini per familie.

      00
  7. Singura măsură reală de reducere a traficului este taxarea.

    Impozite de la 1000 euro pe an in sus + Taxa de oraș de la salariul minum in sus pe lună.
    Și desfințarea locurilor de parcare + taxarea cu 30 de lei pe oră parcarea în oraș.

    Și orice strada care are mai puțin de o bandă pe sens și traseu STB să fie inchisă circulației mașinilor private.

    Asta e singura soluție pentru trafic. Să fie deranjant și scump să mergi cu mașina.

    Indecis. Tu ce zici?6658
    • De-abia astept sa vad noile borduri si panselute puse din mia aia de euro. Sper sa am o bordura cu numele meu inscriptionat pe ea.

      Indecis. Tu ce zici?3220
    • Și ce punem în loc?

      78
    • @Sorin: Așa că mai bine mergem cu mașina, nu? Ca să protejăm bugetul local.

      Unii ar face orice, doar să nu renunțe la mașină.

      Indecis. Tu ce zici?1624
    • LE: Am 2 mașini și locuiesc în Ilfov. Să nu se înțeleagă că pe mine nu m-ar afecta.

      Indecis. Tu ce zici?1828
    • Singura măsură reală de reducere a traficului este taxarea.

      Asta e singura soluție pentru trafic. Să fie deranjant și scump să mergi cu mașina.

      Taxarea e apă de ploaie pentru cei ce își permit & pedeapsă („discriminare” aș putea zice) pentru cei care nu merită.

      Confiscat & direct la remat, făcută cărămidă.

      Câte SUV-uri, Porsche, Biemveuri, Mercedesuri, un Lamborghini acolo ar dispărea.

      „Am bani, fără număr, să plătesc taxa/amenda!”
      Nup, direct la remat. Smiorc, smiorc…

      „Tu știi cine e tata/mama!?!”
      Nup, direct la remat. Smiorc, smiorc…

      „Tu știi cine sunt eu?!?”
      Nup, direct la remat. Smiorc, smiorc…

      Indecis. Tu ce zici?932
    • Cum ar fi sa se fie permis doar accesul masinilor inmatriculate in Bucuresti? Pentru restul o taxa zilnica.

      Indecis. Tu ce zici?2020
    • Andrei, uite un concept interesant: poti sa ai masina si sa NU mergi cu ea zilnic prin oras ca disperatul. Simplul fapt ca detii o masina nu te face o cauza a traficului, si nu ar trebui sa fii pedepsit prin taxare excesiva si nediferentiata.
      Are mai mult sens un sistem de plata per acces (cum s-a facut Firea ca vrea sa implementeze), combinat cu plata parcarii.
      Am platit deja masina, TVA-ul pe masina, locul de parcare de la bloc, impozitul ala penibil de 20 de ori mai mic decat vrei tu, cred ca sunt destule taxe pe masina.

      215
    • @Bogdan, adica cam ce propuneau brasovenii pentru turisti? Sa plateasca taxa de acces in oras?
      Doar ca asta ar fi o discriminare destul de urata. Poti in schimb sa faci abonamente lunare pentru parcarile publice, abonamente pe care majoritatea vizitatorilor ar evita sa le plateasca (nu platesti pentru o luna daca stai 2 zile), si astfel poate ca unii ar lasa masina la intrarea in oras.

      54
    • Am inteles Andrei ca te incurca saracii in trafic, dar dacă l-ai întreba pe Țiriac, probabil ar prefera un impozit de câteva zeci de mii de euro lunar și o taxa de oraș echivalenta cu un salariu mediu de IT.

      157
    • @Eu: Deci ai prefera să dai 4000 de euro pe an doar ca sa nu mergi cu STB-ul? Perfect. Să facem să coste 10.000 pe an și să nici nu ai unde să parchezi.

      Toată lumea înțelege prin reducerea traficului faptul că o să ajugă mai repde cu mașina unde au ei treabă.

      1116
    • @Andrei
      Aberezi si esti plin de idei comuniste.

      Culmea e ca toate orasele din lumea asta au rezolvat macar in oarece masura problema asta a traficului fara sa puna o taxa de 1000 de euro an + taxa de oras un salariu minim / luna.

      1511
    • @Sabotor: Cum au făcut?

      711
    • Simplu:
      1. Cel mai important, transport in comun decent, autobuze cu benzi dedicate, combinat cu politisti care sa dea amenda alora care intra pe banda de autobuz. Bine, in orasul in care cocalarii parcheaza pe linia de tramvai si sta tramvaiul dupa ei asta n-o sa se intample vreodata.
      2. Parcari in centru cu plata (inclusiv cele pe strada). Aia de stau in zona platesc un abonament anual de vo’ 100 de euro, vizitatorii 3-4-5 euro pe ora. Combinat cu niste politisti de la locala care sa verifice masinile parcate (si sa le ridice pe alea pentru care nu s-a platit parcarea) si cu un transport in comun decent si problema se rezolva de la sine. Plus parcari P+R la marginea orasului.
      3. Pana acum s-a construit in prostie si aiurea, dar macar de acum sa nu se mai dea autorizatii pentru bloc construit langa bloc, cu o poteca pe post de strada. Nu, strazi largi, iar dezvoltatorul imobiliar nu primeste autorizatie de constructie pentru bloc nou daca nu se fac si parcari pentru masini (pe strada).
      4. Investitii in infrastructura. Chestia asta ar fi pe locul 2 ca importanta, dar e de lunga durata. Bucurestiul nu are o centura decenta, normal ca mare parte din trafic trece prin centrul Bucurestiului. Trebuie (trebuia de vo’ 20 de ani) o centura in regim de autostrada, cu 3 benzi pe sens, o centura la care sa nu ai semn de STOP pentru masinile care circula din comunele adiacente spre Bucuresti. Tunel unde nu e posibil – in multe din orasele de care vorbeam s-au facut tuneluri (Graz are tunel de 10 km, Praga are un tunel care ia tot traficul nord-sud de vo’ 30 de km, in Brno se construieste al 2-lea tunel, Munchen are o groaza de tunele si asa mai departe.)

      153
    • Pana se aproba comentariul care e in moderare, fac o analogie:

      Intr-o comunitate de X oameni ani la randul nu s-au preocupat sa adune gunoiul intr-un loc dedicat ci l-au aruncat pe unde au avut chef. Drept urmare, 20 de ani mai tarziu, comunitatea aia traieste efectiv intr-o groapa de gunoi. Solutia ta la problema e „pai ok, de acum ii taxam cu 1`000 de euro pe zi pe aia care arunca gunoi pe jos, ca atunci nu vor mai arunca gunoi si speri ca si dispare ca printr-o minune gunoiul adunat timp de 20 de ani”. Solutia reala e sa te pui sa strangi gunoiul, dar dureaza mult si e greu al naibii.

      Apoi, daca ar fi sa mergi pe idea ta, cum o implementezi? 1000 de euro in Bucuresti, unde sunt prea multe masini, iar in cucuietii din deal unde nu este problema asta, tot 1000 de euro? De ce sa plateasca 1000 de euro ala din cucuietii din deal, ca la el nu-i aglomeratie de masini. Plus, el chiar nici n-are transport in comun, cum ajunge – de exemplu – unde are treaba, la 10 km distanta? Pe jos? Daca ala din cucuietii din deal nu plateste taxa de 1000 de euro, ci doar de 100, o sa vezi ca brusc nu mai exista masini inmatriculate in bucuresti, ca toate-s inmatriculate in cucuietii din deal. Dar circula prin Bucuresti.

      153
  8. Ai condus in Istanbul? Cum poti sa compari Bucurestiul cu Istanbul?

    Indecis. Tu ce zici?2224
    • Tu locuiești în Istanbul?

      614
    • hai să vedem cum rezolvăm traficul din bucurești și apoi ne facem griji pentru istanbul. doar o idee.

    • Am condus in Istanbul, singura diferenta a fost ca banda lor de autobuz era libera si transportul in comun mergea, in timp de masinile stateau. Your point is?

      Indecis. Tu ce zici?264
    • “Ai condus in Istanbul? Cum poti sa compari Bucurestiul cu Istanbul?” Just! Aș alege oricând Istanbul în dauna Bucureștiului. Și am condus câțiva ani pe acolo. Nu se poate compara.

      69
  9. Daca limitezi la o masina pe familie va exploda rata divorturilor.

    Comentariu apreciat.486
    • Flat, bani sunt, si multi. Ca de aia se schimba borduri și pavele la 3 ani și se pun în fiecare an panseluțe. De unde kkt crezi ca au avut fratii neacoita bani sa cumpere terenuri și sa faca blocuri ?

      60
    • Limitez o masina pe adresa. Nu mai divorteaza nimeni.

      10
  10. mă cert zilnic cu idioții care cer 2 milioane de locuri de parcare fără să specifice unde, din ce bani, în cât timp se construiesc și de către cine. și mai ales UNDE/ că nu e loc dracului

    popor de proști și nerezonabili, oameni abrutizați de comunism cu frustrări ancestrale și suprema realizare o troacă pe 4 roți

    Comentariu apreciat.6619
    • Primăriile pot cumpăra teren de la privati (daca nu au deja teren in proprietate) si sa faca parcari de resedinta supratejate în care sa închirieze locul cu 100 euro pe luna. Și după ce le fac , sa puna pe toate trotuarele stâlpișori sau bolarzi. Dar nu fac asta pt ca nu ar mai fi votati de melteni.

      Indecis. Tu ce zici?1321
    • @car: borduristii astia au facut atac de cord cand s-a facut parcarea 600 de lei pe an si tu vrei sa dea 100 euro pe luna? =))))))))))))))))

      Comentariu apreciat.3610
    • @car boss, oamenii vor sa parcheze fix in buza blocului in fata geamului, nici mai in stanga nici mai in dreapta. Aici in Bercenas oamenii primesc loc de parcare poate is 2 blocuri mai departe si tot se plang. unii au primit loc de parcare peste bulevard si nu se duc sa parcheze acolo, parcheaza intre blocuri pe o straduta. Ce spui tu nu ar avea nici un efect.

      176
    • Atunci sa stam așa ,sa acceptam ca suntem o corcitura de țărani cu țigani, și sa nu mai mâncăm kkt despre cum ar trebui să arate civilizatia

      Indecis. Tu ce zici?284
    • @car, ești privat și ai teren în intravilan București semicentral sau cartiere din astea. cât ceri pe teren? mii de euro mp, să merite. că orice dezvoltator poate construi acolo un bloc, da? de unde crezi că are primăria bani să plătească? să zicem că primăria cumpără, cumva, printr-o minune terenul. de unde crezi că are primăria bani să sape și să construiască structuri supraetajate de milioane de euro? nu realizezi că aceste idei sunt aberante, dacă era profitabil făceau deja privații astfel de parcări. dar nimeni nu face, oare de ce? cei care mai au o curte cu pietriș pun prețuri de 30 de lei pe oră, vezi prin Victoriei.

      76
    • Strainii aia destepti au descoperit ca poti baga masinile sub pamant…

      127
    • Eu stau de 30 de ani in blocul asta, am tot dreptul sa parchez in fata usii de la intrare!!!

      244
    • aveti aici cum se face doua linkuri. Sunt curios cati o se uite la ele complet sa intelega ce au facut uni si altii pentru a rezolva – traficul/poluarea/transportu in comun/timpul de tranzitie intre casa-munca-birt.
      Singura chestie pe care trebuie sa o realizati e ca „locuim” in orase ca sa fim mai „aproape” de bere/bordel/casa.
      Nu are nimeni nevoie de masina sa mearga 3-4-10km zilnic dus intors cand „locuieste” in oras, dar nefiind taxe imense locuri de parcare cu plata/amenda, fiecare face ce vrea. Vedem daca macar asta o sa faca nicushordan, a inceput, daca la anu mai fae 80000 de locuri de parcare albastre plus masinile alea de amenzi rapide, romanache o sa invete rapid ca trotuaru nu e loc de parcare si ca nu are nevoie de masina sa ajunga la mol la frappe. Macar atat sa faca pana vine pesede iar, ca alea odata implementate pesede nu os a le scoata ca vin bani la uget si pot sa dea vina pe el, ca nu noi nicushordan v-a civilizat – platiti amenda in 24h…

      https://youtu.be/sEOA_Tcq2XA
      https://youtu.be/ayeiAy7ug88

      52
    • Strainii aia destepti au descoperit ca poti baga masinile sub pamant… plătind pentru asta. Că nu se deschide gratuit pământul și zice poftiți domnu, băgați aici mașina moka

      175
    • @Flat, chiar si romanii au descoperit ca se pot baga masinile sub pamant. Vezi parcarea subterana din Sectorul 3 (de sub Bulevardul Decebal). Si aici discutam de terenuri care sunt in proprietatea Primariei.

      102
    • Acum ca taxa pentru un astfel de loc de parcarea ar fi foarte mare, este alta discutie. Dar macar nu ar mai avea niciun posesor de masina motiv sa comenteze ca nu are unde parca.
      Toti vor avea o optiune „capitalista”: platesc chirie pentru parcare sau renunta la masina.

      63
    • @Flat, am zis eu ceva de gratis ? Ti-am dat doar solutia la „nu exista loc”.
      Loc exista, dar trebuie lucrari, mai greu de furat cand faci chestii pe sub pamant, complicat.

      33
    • Da, Andrei, parcarea făcută cu scop electoral de primarul-infractor al sectorului 3, care sparge bugetul cetățenilor pe lucrări megalomanice fără utilitate. Parcarea Decebal conține 700 de locuri ce nu rezolvă nici 0,04% din problemă, ba mai mult tronează mașinile cocalarilor pe trotuare deasupra, în zona cafenelelor

      811
    • @Flat, fii atent aici: o parcare supraetajată costă o treime din costul unui bloc. Este extrem de ușor de întreținut. Problema este cu românul care nu înțelege să meargă 300/500 metri pe jos. Sau că trebuie să plătească pentru parcare.

      94
    • @Flat, deci daca este in scop electoral, nu mai este buna.

      In plus, normal ca o singura parcare nu rezolva problema din tot Bucurestiul. Dar cum ar fi daca in ultimii 30 de ani fiecare primar ar fi facut cate o parcare din asta la fiecare mandat? Si sunt sectoare cu buget mai mare decat Sectorul 3, deci unii ar fi avut resurse sa faca cate doua pe mandat.

      72
    • „o parcare supraetajată costă o treime din costul unui bloc” sursa?
      eu cred că costă cam 80% – e vorba de aceeași structură, minus finisaje, plus rampe plus ignifug instalații și și chestii de siguranță ISU , bariere, pază, camere..

      711
    • @Andrei, 30 de ani, 7,5 mandate, 6 sectoare 45 de parcări, luăm rotund 500 deci cam 22500 locuri. 1 miliard de euro. cam SF, cost-wise. și le dădeai la oameni cu 10 euro pe lună? cum scoteai costurile? se degradau instant, erau folosite de majoritatea pe post de depozite de murături

      +22500 de mașini se înmatriculează în București în 3 luni și tu zici că acopereau 30 de ani

      68
    • @Flat, haide sa luam 7 primarii (6 sectoare + capitala) si sa rotunjim la 8 mandate si 700 de locuri/parcare cum este cea de pe Decebal.
      Si avem 39.000 de locuri de parcare.
      Nu acopera necesarul unui oras ca Bucurestiul, dar este un inceput.

      Si cine a zis sa dai acces cu 10 euro pe luna… de ce sa nu pui 100 de euro/luna?
      Ai bani sa cumperi o masina de 30.000 euro, iti permiti si sa platesti 1200 euro/luna parcarea.

      Peste tot in tarile civilizate pe care le ridicati in slavi asa s-a procedat: au crescut costurile pentru detinerea unei masini pana cand multi au renuntat de buna voie. Desigur, asta s-a intamplat concomitent cu dezvoltarea transportului in comun.

      Nicaieri in lume nu exista o limita de X masini pe familie. Nici macar in Olanda, care este tara bicicletelor si a mersului pe jos.

      83
    • @car Atunci sa stam așa ,sa acceptam ca suntem o corcitura de țărani cu țigani, și sa nu mai mâncăm kkt despre cum ar trebui să arate civilizatia

      Nu asta e solutia. Sa ne punem cu curul in drum. Daca nu se face ca mine nu se mai face deloc! Nu trebuie sa reinventam roata. Pur si simplu copiem ce au facut cu success altii.

      „Da dar aia au si dreg” Cum ziceam mai jos, n-ai cum sa pui oul inaintea gainei.

      Impozitarea celei dea 2-a masini de cap de locuitor/familie nu cred ca e o solutie chiar corecta pentru ca unii chiar au unde sa-si parcheze masinile. Au curti mari, au terenuri, treaba lor.

      Solutia corecta ar fi, n-ai loc de parcare la adresa din buletin n-ai voie sa-ti cumperi/inregistrezi masina. Ca sa nu existe workarounduri cu loc de parcare la mamaie la tara.

      „Dar daca eu vreau sa am o motocicleta de teren la mine la mamaie in Vaslui, ce facem atunci?!!!” O treci pe numele lu ma-ta mare! ca sa nu existe destepti sa vina sa ma contreze cu intrebari inteligente

      75
    • cea mai bună glumă e aia cu „o parcare costă 80% din costul unui bloc”.
      no, it fucking dont. finisaje, instalații electrice și termice, parchet, geez.

    • @VladM, nu ai zis gratis dar ai gândit. Cumva să se facă. Cine să facă? Primăria? din ce? din impozitul pe care-l dai tu 20 euro pe an? hahahaha

      Parcările alea pe care „le-au făcut străinii” sunt PRIVATE. repet. pe bani. privat. scoți banu gros și intri în ele să parchezi.

      @vali trebuie să existe printre cititori un inginer structurist sau ceva imobiliar cunoscător. sunt și eu curios de prețuri. ține cont că o parcare are instalații electrice la nivel mai puternic, totul e controlat de ISU nu merge cu ieftinături, cât poa să fie diferența din parchet și faianță?

      Dacă e așa ieftin să se facă parcări, de ce nu construiesc domnule dezvoltatorii imobiliari? Ia uite ce business model bun, faci o parcare în loc de bloc, costuri 1/3, și încasezi.. ce? ciuciu, aia încasezi, nici dracu n-o să parcheze în ea la 100 euro pe lună sau cât o fi minim să recuperezi investiția nu zic în 10, 20, ci în 30+ ani

      55
    • Putem sa luam ca exemplu parcarea supraterana construita langa aeroportul Otopeni (Olimpia Parking).
      Din spusele administratorului costul investitiei a fost de 20 milioane euro si include:
      – 1500 de locuri de parcare;
      – 37 de statii de incarcare pentru masini electrice;
      – sistem de supraveghere video cu 380 de camere;
      – 5 cai de acces prevazute cu bariere;
      – nu specifica nicaieri daca este inclus si pretul terenuluo, dar probabil ca da.

      Asadar undeva la 13.000 euro pentru un loc de parcare ce ocupa in general minim 18 mp (loc efectiv de parcare plus calea de acces). Deci un cost de 720 euro/mp pentru una dintre cele mai moderne parcari din Romania (din spusele administratorului).

      51
    • La 100€ pe lună cu ocupare 100% ai scos banii în 6 ani. La 50% in 12. Dar poți mari abonamentul, sau dai cu ora, ziua, mai scump. Dar dezvoltatorii vor banii imediat…

      40
    • NOU
      #114

      Eu inchiriez loc de parcare subteran cu 100€/luna. Sa-l cumpar ma costa aprox 15.000€ si am facut calculul ca ies mai bine asa vs sa-l cumpar (aprox 14 ani). Mai ales cand masina nu valoreaza banii aia. Dar avand in vedere ca e walking distance fata de centru ma gandesc sa renunt de tot la ea. Pentru munte poti inchiria ceva, pentru oras folosssti transport public sau uber/bolt.

      00
  11. ia incercati sa va suiti in tramvai cu caruciorul cu copil.
    mergeti cu copil de cateva luni la clinica la consult cu transportul in comun si vedeti care sunt provocarile vs masina sau uber.
    Coborati la metrou la Obor cu caruciorul cu copil si iesiti inapoi.

    Se pot face cele de mai sus si mergand pe jos sau cu transportul in comun, insa confortul si siguranta sunt net superioare in masina.

    Comentariu apreciat.6118
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1956
    • Sigur, dar si costul e mai mare. Si eu folosesc masina cand ma duc cu fetita la control sau in parc. Si imi aleg locatia si in functie de locuri de parcare disponibile.
      Dar asta nu inseamna ca daca ai 2 copii, trebuie sa ai si 2 masini, nu?

      Indecis. Tu ce zici?1221
    • nu, doar subliniam ca trebuie sa ai infrastructura necesara si un transport public bine pus la punct.
      Iar asta este sarcina primariei, ca nu o sa ma apuc eu pe persoana fizica sa pun lift la metrou la Obor.

      In rest, desi am masina de serviciu, prefer sa merg 50 min pe jos pana la birou vs 30-40 aceeasi distanta cu masina.

      Ideea e sa incetati sa dati vina pe cei cu masini, care da sunt o parte a problemei si sa cerem alternativa viabila la masina personala, un transport in comun civilizat, eficient.

      Indecis. Tu ce zici?2111
    • @Lucifer: iarta-ma, dar nu primaria le parcheaza masinile pe trotuar si pe trecere.
      Daca nu sunt wc-uri publice prin zona, nu ma apuc sa ma p… pe trotuar si sa dau vina pe primarie :)

      1115
    • nu te apuci sa te pisi pe trotuar, corect. dar daca nu sunt si nu mai poti tine te pisi pe tine. Dar acolo e vorba de necesitati fiziologice.
      Noi aici vorbeam de ce prefera lumea sa mearga cu masina si ce ar putea face primaria inainte sa interzica lucruri.

      63
    • @Lucifer: chiar si-asa, nu ma p pe trotuar in vazul oricui. Mai strang in booci si caut un loc retras care sa nu deranjeze pe nimeni.

      51
    • Sa nu neglijam: E mai usor sa te p… pe trotoar la adapostul masinilor parcate acolo.

      140
    • Sunt destui care fac asta si nu au murit. Fatalailor. V-ati nascut toti in puf, dar inca miroase a balegar.

      28
    • @Petre: unii au murit si nu au mai patit nimic….

      41
    • Hai că nu mergi in fiecare zi cu copilul la consult.

      Pentru ca doar cand mergi cu el la consult il scoti in casa, in rest il tii inchis in casa.

      89
    • @Sabotor dar picioare nu are ? copilul? use ‘em!!

      810
    • Copilul ala care e in carucior e asa, de schema, ca altfel poate sa mearga pe jos 3 km. Bai, voi judecati inainte sa apasati pe „Trimite Comentariu”?

      84
    • @flat: ce ai vazut tu pe animal planet cu puii de antilopa care alerga la 5 minute de la nastere, nu se aplica si oamenilor. Ce sa vezi, al meu copil la 4 luni nu isi foloseste picioarele decat sa mai suga cate un deget de la ele.
      Iar mama lui la 50 si un pic de kile nu poate efectiv fizic sa urce singura in tramvai cu caruciorul sau sa coboare la metrou (am dat exemplu Obor ca acolo nu este lift).
      Dar nu e bai, copilul creste.
      Dar oamenii in carucior cu rotile ce fac? Ca aia cred ca nu conduc masini si parcheaza aiurea pe trotuar. Ei au dreptul la transport in comun civilizat? Dar batranii care merg cu cadru sau baston?
      poate mai usor e sa aplicam eugenia in Bucuresti decat sa facem transport in comun functional.

      43
  12. NOU
    #129

    Sa se electrifice tot transportul in comun si fiecare sector sa inceapa treptat implementarea unui plan pe 8-10 ani prin care din ce in ce mai multe strazi sa devina pietonale sau parcuri.

    Toate concomitent cu construirea a inca pe atatea magistrale si statii de metrou.

    Asa nici nu intri cu sula in coastele cetateanului, dimpotriva ii va placea ca orasul va fi aerisit si verde.

    189
  13. La noi, mașina e o extindere a personalității… Exact, un cazan pe 4 roti, care nu va mai avea nicio valoare în 10-15 ani, să spunem.
    Orașe extinse haotic, cu locuri de parcare deficitare, însă lumea continuă să-și cumpere și câte 2-3 mașini de familie, deși văd ce și cum…
    Nici pe trecerile de pietoni nu mai poți merge normal, nu zic ca melcul, dar nici mai să alergi, că sunt unii pe care ii observi că nu au răbdare și mai că te-ar lua pe sus…

    1610
    • Bloc nou langa mine. 100 locuri parcare la suprateran. 6 masini parcate, restul gol. In schimb in strada sunt cam 15-20 masini si in fata blocului pe locurile pt. vizitatori alte 15 masini.
      Locuri sunt, dorinta de cumparare nu prea este, ca lasa, „ne descurcam”

      Comentariu apreciat.352
    • Pai si? A cui este vina aici? Nu a Primariei care nu trimite Politia Locala sa dea amenzi?
      Ideal ar fi sa incepem sa ii amendam pe cei acre au alternative la a lasa masina pe strada si apoi, cand terminam cu acestia, sa trecem si la cei care nu au alternative de parcare si sa ne gandim cum ii facem sa renunte la masini.

      105
    • @sfatuitoru: Acolo e de la sine înțeles, că trebuie avertizați 1-2 ori și dacă continua să facă, amendați la sânge, dar cât să-i facă să-și dorească să parcheze de acum înainte în locurile dedicate.
      Apropo, mânuțele roșii le justificăm și noi sau date așa doar ca să fie? Chiar vreau să văd soluții mai bune față de ce se discuta în toate comentariile.

      51
  14. Judetul Ilfov trebuie sa dispara. Tot ce e practic lipit de Bucuresti se integreaza in Bucuresti, iar ce e mai departe (Moara Vlasiei, Branesti, 1 decembrie) integrat in judetele din jur. Apoi pus sensuri unice, luat din benzile de masini si facut benzi de autobuz. Cine merge pe ele amenda dupa amenda.(in 3 luni nu mai indraznesti nimeni sa mearga pe acolo). Reparat sinele de tramvai, cat mai repede. Mai usor cu diluatul detergentilor la curatenie din STB. Ar merge sa fie niste polisti mai masivi din cand in cand in prin transportul public.
    Apoi, hai sa construim birouri si prin alte zone. Ca sa nu se mai frece lumea din Berceni sau Dristor tocmai la Pipera.
    Intr-un final cel mai greu si nu depinde de primar prea mult: imbunatatit transportul feroviar zonal. Are Bucurestiul 6 gări functionale, dar sunt ca vai de mama lor.

    In Bucuresti sunt mult prea multe masini. Si sunt asa multe pentru ca alternative de transport sunt slabe rau. Folosesc masina odata la 5 zile in medie, dar inteleg de ce e full de masini in rest. E pur si simplu mai rapid si mai comod asa in foarte multe cazuri. De asemenea, daca conduci ca un bizon, ajungi mult mai repede peste tot. Politia e degeaba in 95% din cazuri.

    183
  15. Eu unul imi limitez deplasarile cu masina prin oras. Nu traversez Bucurestiul pentru a duce copilul la scoala sau la nu stiu ce cursuri/optionale, aleg un supermarket apropiat de casa, nu imi fac de treaba in centru cu masina, incerc pe cat se poate sa rezolv treburile administrative online, ca slava cerului unele chestii se pot face si asa.
    Pe de alta parte e plin de masini abandonate pe care nu le ridica nici naiba, de melteni care parcheaza pe trecerile de pietoni sau un statiile de autobuz, trotuare pline de masini si motociclete parcate. Legi exista dar nu se aplica.
    E aiurea sa stai cu orele in trafic si sa te plangi de aglomeratie. Plm, TU esti traficul.

    Indecis. Tu ce zici?3112
  16. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1249
    • Si daca mai are si activitati extra in alte locatii? Eu zic ca 4 masini ar acoperi cererea :))

      Comentariu apreciat.3813
    • De ce nu e fezabil? De curiozitate

      96
    • Nu se poate și cu „sula-n cur și cu sufletul în rai”, asta este… Trebuie făcute compromisuri. Vrei casă în zona metropolitană/periferie, îți asumi, că pierzi zilnic pe drum 1-2 ore. Vrei apartament/casă în oraș, îți asumi că nu vei avea confortul unei case și curți generoase, însă ai magazinele, serviciile, instituții publice, entertainment, facilități sportive etc. mult mai aproape. Choose your poison. Datul din taste pe forumuri, bloguri, social media nu rezolvă nimic. Mult mai eficient e ca lumea să pună presiune pe autoritățile locale.

      63
    • Nu e fezabil pentru că dacă nu ai ajutor (bunici, bona) trebuie dus și luat de la ceva grădiniță/after school cu program prelungit.
      Dar programul ăla nu îți permite să îl duci dimineața, sa ajungi la locul de munca sa stai 8 ore și apoi să te duci sa îl iei. Poate daca stai mai puțin să poți să faci asta. Nu mai zic că nu găsești chestii de genul chiar în drumul tău către birou.
      Iar cu bona este o discuție similară. Daca nu iei o bona filipineza sa stea in casă, cine o sa accepte să îți vina la 8 dimineața și să te aștepte pe tine sa te întorci de la birou la 19.
      Din ce am văzut în jur (in corporații ce e drept), toți cei care nu au ajutor au un program asemănător (fara sa vb neapărat de 2 mașini aici).
      Doar că dacă stai in Tunari de exemplu sau militari residence sau orice alt loc fara metrou o sa cam faci tot ce poți să iei a 2 mașina.
      Iar ăla care zice de bicicleta sau altceva in București fara să meargă zi de zi cu un copil in spate/fata e de 2 ipocrit.

      Daca sunt oameni care au copii și se descurca altfel fără ajutor scrieți aici, să știm ce ne așteaptă și ce variante avem.

      1114
  17. Nu, limitarea trebuie sa fie la parcatul pe asfalt pe treceri de pietoni, oriunde…daca trebuie puși stâlpișori sau bolarzi de aia peste tot, ca sa nu mai își urce meltenii fiarele, sa se pună. Animalele se disciplineaza si cu biciul…Dar nu se pun pentru ca asta înseamnă ce ai spus, voturi mai puține…asa ca, hai cu duamna firea înapoi la primarie,mai da-i in plua noastra și pe moșii aia chinuiți la azile, ca oricum erau bătrâni, nu ne interesează de ei…

    185
  18. Prostii! Lunar merg la București și nu mi se pare atât de aglomerat. În 2018 am fost în India și acolo mi s-a părut dezastru. Cum se face că Mumbai este sub București când de fapt este de o mie de ori mai aglomerat și haotic? La noi problema este soferii indisciplinați care blochează intersecțiile și toți stau după aia ca vitele. Sau mai este boul care nu stă liniștit în coloană și se apucă de croșetat și per total încetinește viteza coloanei.

    Comentariu apreciat.363
    • Tu locuiești în Mumbai?

      Indecis. Tu ce zici?624
    • @Phaff, se discuta de infograficul de la care a pornit acest articol. Si daca este sa ne luam dupa informatiile de acolo, aglomeratia la nivel de Bucuresti nu este deloc grava.
      Adica la 10 km circulati zilnic la orele de varf, se pierd 107 ore, ceea ce se traduce in mai putin de 20 de minute pe zi.

      41
    • Mumbai-ul are o populație de 17 mil, București-ul în jur de 1.8 – 2 mil și probabil mulți doar cu actele. Știu caz cu 270 de moldoveni la aceiași adresă cu spațiu locativ prin Napoli sau Milano.
      Îmi aduc aminte că am fost la plimbare pe străzile lor și am fost cu ghidu’ într-o piață de unde am crezut că nu mai scap. Bucureștiul și nici un oraș european nu pot fi comparate cu orașe din lumea a 2-a.

      51
    • Graficul e pe ore pierdute. Am fost si eu in India, „haos” ca acolo greu de crezut ca exista in alte parti, zeci de mii de motorete, tuc-tucuri, mai putine masini, autobuze, claxoane.. Bah dar mergeau!
      Saptamana trecuta in Bucuresti, pentru 8km google zicea 52min. In realitate am facut 56min. Si e un timp bun, pe acelasi traseu am scos si 1h15min in alte dati! Graficul e ff corect

      32
  19. Soluțiile sunt simple dar nepopulare:

    – Taxă de intrat în centru așa cum există deja în multe alte orașe și am fi avut și noi dacă ar fi îndrăznit Firea și Nicușor să ducă propunerea până la capăt. Ai treabă prin centru la ora de vârf? 20 de lei trecerea. Ai treabă când nu este oră de vârf? 10 lei trecerea.
    – Parcare cu plată peste tot. Nu contează dacă ești în centru sau la periferie, ai parcat pe stradă, trebuie să plătești. Ești rezident? Nicio problemă, îți faci abonament în zona în care stai și plătești lunar.
    – Benzi dedicate pentru transportul în comun și camere care să supravegheze că doar autobuze/taxi-uri circulă pe acele benzi. Ai circulat pe banda de autobuz și nu aveai voie? Amendă în plic acasă.
    – Reabilitarea liniilor de tramvaie și montarea de garduri pe lângă șine, practic ar trebui transformat tramvaiul într-un metrou light.
    – Lărgit trotuarele, creat piste de biciclete pe bune (nu două linii trasate pe trotuar, ci efectiv pistă de bicicletă care se ia din banda de circulație), redus carosabilul disponibil pentru mașini personale. Există dovezi concrete: dacă vrei să reduci numărul de mașini personale în oraș, nu o să faci asta cu mai multă infrastructură care să acomodeze mașinile.

    Comentariu apreciat.388
    • Si un singur primar cu o singura primarie in capitala. Nu in lupa calului 7 primarii cu consilii, politii locale si asa mai departe…

      242
    • Nu trebuie sa existe parcare de la primărie 24/24 sau blocată. E teren propriu, faci ce vrei. De la primărie trebuie sa fie dreptul de a parca acolo: ca in Nisa unde daca aveai abonament parcă-i într-o anumită zonă, nu pe locul X. Sau alternativ, rezervat doar seara 20.00-08:00

      62
    • Aia cu taxa pentru centru nu e o masura pentru imbunatatirea traficului ci pentru reducerea poluarii. Masura ar complica si mai mult traficul in afara centrului.

      64
    • Cum este in Austria si in alte tari de la vestul Ungariei incolo. Este drept ca noi am murit la Revolutie pentru dreptul de a parca pe trecere

      23
  20. Cum sa nu vina inapoi sa fie primar, draga de ea, Găbița aka faraoanca fatarnica, cu centura de aur batuta cu diamante la lins icoane.
    Pai uite, are un nou obiectiv: sa depaseasca Istanbulul.

    Va rezolva ea, asa cum i-a rezolvat si pe seniori.
    O sa va papati hainutele in trafic.
    O sa va cacati pe voi.
    O sa va bata cate un smardoi.
    Din astea, sa simtiti ca traiti.

    57
  21. Noi patim acum ce au patit tarile vestice in anii 70, unde Amsterdam era bucsit de masini, de exemplu. Solutille sunt aceleasi, dar nu stiu cine o sa le aplice.

    Romanii au inceput sa aiba acces la masini personale cam incepand cu 2004, marea majoritate, ca pana atunci erau mai putini care isi permiteau. In majoritatea familiilor, parintii, bunicii, nu au avut masini si nu avem cultura utilizarii lor. De aia vedem si comportament salbatic, mersul cu masina si 50m sa duci gunoiul, si dorinta de tot mai multe masini/familie….e ceva nou si grozav pentru noi.

    186
  22. Da bah. Si ND asta nu lasa blocuri noi in centru. Ca se stie ca asa rezolvi problema

    93
  23. Cui nu-i convine, sa se mute la Vaslui sau Slobozia.
    Eu prefer sa folosesc masina in detrimentul mijloacelor de transport pline cu oameni certati cu sapunul si oameni dusi cu pluta care vorbesc singuri. Imi asum timpul pierdut pentru a nu-mi distruge confortul. Plus ca predictibilitatea transportului de suprafata nu exista, ai sanse sa stai 20 de minute in statie cand e soarele mai puternic sau ploaia mai deasa.
    Si din pacate metroul nu cred ca acopera nici 50% din suprafata Bucurestiului.

    Indecis. Tu ce zici?2430
    • genul de atitudine egoistă care ne-a adus aici. nu-i nimic, cu stâlpișori și amenzi vă veți potoli și veți constata că mașina e doar pentru cine plătește acest lux.

      Indecis. Tu ce zici?2023
    • NOU
      #157

      Astepti 20 minute pt. ca autobuzul e blocat in trafic de atatea masini, masini ale unora care au zis ca asteapta 20 min.

      Indecis. Tu ce zici?2212
    • @Stanciu: exista aplicatia infotb unde poti vedea in timp real unde se afla autobuzul / troleul / tramvaiul.
      Daca te referi la a nu merge mai mult de 1 minut pe jos de la gura de metrou, da, nu acopera 50% din tot orasul.
      Altfel, daca iti parchezi masina legal si nu ca toti borduristii, e dreptul tau sa folosesti ce e mai comod pentru tine atat timp cat iti permiti costurile.

      96
    • @punkreas
      Folosesc cât pot de mult transportul în comun, dar aplicația aia infoTB arată foarte mișto cum sunt deseori câte 3-4 bucăți de 335 blocate pe Dorobanți și toate vin la o diferență de câteva minute și apoi nu mai vine niciun autobuz în următoarele 20 minute. Ce spune Stanciu e o chestie reală și soluția poate fi doar banda dedicată pentru transport în comun pe Dorobanți/Kisellef în acest caz.

      71
    • @Claudiu: si oare de ce sunt 4 autobuze blocate unul langa celalalt?

      45
  24. Andrei, punkreas, sorin si restul civilizatiilor/superiorilor cum le stiti voi pe toate- ce si unde au altii voie, cati copii sa faca, unde sa lucreze si mai ales cati bani sa dea pe diverse sa va fie voua bine.
    De ce nu incercati cu cianura? Sa se dea cate o pastila sa ajunga la toata lumea si ati rezolvat

    Indecis. Tu ce zici?1127
    • Daca asta ai inteles, esti idiot. Nu ma intereseaza unde lucreaza si cati copii are, ma intereseaza sa respecte regulile. Si da, eu mor pe idiotii care parcheaza unde apuca. Pentru ca eu parchez la 5 minute de locatia unde am treaba si imi platesc parcarea, dar pe trotuar trebuie sa dau de idioti d-astia care au drepturi.
      Nu imi plac oamenii care dau vina pe orice altceva in afara de a-si asuma faptul ca sunt comozi pe burta goala. Inteleg comoditatea, o aplic si eu, dar imi asum costul si nu dau vina pe luna si stele daca sunt un chitros nenorocit :)

      194
    • Marian: Plm, scuze eu că vreau să fie ca la Copenhaga și nu ca la Istanbul.

      55
  25. Locuiesc in Militari, Gorjului, bloc nou, iar Loganul meu sta pe loc de parcare privat, cadastrat si impozitat :)

    O propunere: dublarea impozitului auto si introducerea unei taxe standard, nu foarte mare (100 euro/an) pentru toate automobilele ai caror soferi vor sa poata sa parcheze pe spatiul public din Bucuresti, indiferent de sector. Nu ma refer la locurile de parcare de la primarie (alea merg inainte in sistemul actual) ci la spatiile de pe strazile secundare, cele dintre blocuri etc.. Ai parcat masina pe spatiul public si nu ai fluturasul cu cod QR in geam, sa arate ca ai platit taxa? Amenda de trei ori taxa anuala, care, neplatita in 30 de zile, sa duca la suspendarea de drept a inmatricularii autoturismului.
    Taxa asta ar trebui sa se aplice la toate masinile, inclusiv cele inmatriculate in alte judete (ai caror soferi ar trebui sa poata cumpara si fractiuni de taxa, gen 5 zile minim, ca la rovinieta, pentru cazul in care vin in Bucuresti doar in vizita).

    Cu banii obtinuti de pe urma masurilor de mai sus, primariile de sector ar trebui sa cumpere terenuri de la privati si sa faca parcari din ele (eventual supraetajate, daca se poate). La cate case si maghernite se mai afla inca printre blocuri, mai ales in cartierele „dormitor”, s-ar putea creste semnificativ numarul locurilor de parcare.

    Un calcul simplu: intr-un an, la o taxa anuala de 100 euro/masina, un milion de masini (doar din Bucuresti) ar aduce 100 de milioane de euro. Practic se taxeaza ceva ce se foloseste oricum, pentru ca peste tot prin Bucuresti sunt masini parcate pe spatiul public, iar proprietarii lor nu platesc nimic la bugetul local – asa cum platesc proprietarii de parcari private sau cei care inchiriaza loc de parcare de la primarie.

    Nu stiu cate terenuri are putea fi cumparate intr-un an, cu 100 de milioane de euro, prin cartiere gen Militari, Crangasi, Drumul Taberei, Rahova, Berceni, Titan, Giulesti, Balta Alba. Dar cred ca exista oameni pe aici, pe la domnu’Vali, care se pricep la imobiliare si ar putea sa ne ofere o estimare ;-)

    Btw, un rezultat indirect: terenurile transformate in parcari ar disparea de pe radarul dezvoltatorilor imobiliari, care s-au obisnuit sa „infiga” bloculete sau viloaie printre blocurile socialiste, pe orice petec de pamant pe care pot pune mana, aglomerand si mai mult zonele respective.

    136
    • Nu e nevoie ca primăria să cumpere terenuri la suprapreț… e suficient să amendeze pe oricine parchează aiurea ori de câte ori a parcat aiurea și ca prin minune privații care au câte în zonă un petec de teren care stă degeaba îl vor amenaja și vor face parcare cu plată. Momentan nu face nimeni asta pentru că statul face concurență cu parcare fără taxă pe trotuar sau în ușa blocului.

      111
    • Cum adica sa dublezi impozitul? Pai si aia care platesc 300 de lei pe an si vor loc de parcare moca (acoperit si vreo 5 spalari gratis) ce o sa mai faca? :))

      73
  26. De ceva ani mai trec prin capitala si ma surprinde ca artere mari ale Bucurestiului nu au trasate linii. DE ANI.

    180
    • Mai traseaza linii din cand in cand, dar cred ca folosesc creta ca sa iasa mai ieftin. Ca oricum in maxim 2 luni se sterge orice linie.
      Sunt doar firme de casa ale Primariei care fac lucrari doar ca sa fie, fara sa ofere niciun fel de garantie.

      121
  27. La limitatul masinilor la una pe familie/apartament probabil ca legal nu poti s-o faci. Dar poti sa cresti pretul parcarilor, atat celor de la blocuri cat si celor din zona centrala astfel incat sa nu iti renteze sa mergi cu masina. Plus parcari paek and ride la pret decent la intrarile in oras. Cam ca pe la viena. Si mai degajezi din trafic putin.
    Sau nu stiu, ar ajuta poate si vreo centura cu regim de autostrada?

    53
  28. In Bucuresti e cum e… te descurci de bine de rau. Dar iti arat o localitate aleator pe harta si sunt sanse mici sa poti ajunge acolo in timp mai scurt si mai ieftin decat cu masina. Poate sa se mareasca de 10 ori pretul parcarii, tot voi avea masina, pentru ca nu vreau sa fiu captiv in cele cateva orase mari in care poti ajunge decent cu trenul.
    Microbuzele nu se pun, in mare parte sunt o bataie de joc.

    152
  29. Pana acum 4 ani foloseam tramvaiul 1 sa merg la munca.
    Intre timp s-au gandit ”ei” sa fractioneze linia si din 45minute am ajuns sa fac 1h sau chiar mai mult, cu masina fac 25 de minute.
    Am reincercat zielel astea STB, aglomerat, miros si fara AC.
    In Bucuresti chiar e cald ziele astea.
    Dar in Bucuresti si densitatea de locuitori pe kmp este f.mare, mai ales ca se mai construiesc blocuri intre blocuri.
    Aglomeratia e data si de cei care vin de la periferie, Popesti, Rosu, Chiajna, etc…care isi duc/aduc copii la scola/gradi…etc.
    E drept ca nici administratia nu le-a construit scoli sau gradinite, dar majoritatea nu au CI in acele localitati! Cum sa puna presiune pe primar? In baza a ce?

    Da, sunt multe masini, asta pentru ca ne permitem sa le intretinem dar nici CFR nu e un loc in care sa-ti potrivesti ceasul…
    Mai discutam de ce mergem la mare la BG? Unde majoritatea statiunilor sunt accesibile doar cu auto?
    Doar Varna are gara…

    93
    • In BG trenurile exista pentru ca trebuie sa existe, nimic mai mult. Sunt mai proaste ca ale noastre – vagoane mai nasoale, mult mai incete, mult mai putine curse zilnice. Au cheltuit ceva in ultima vreme din banii de la UE pe trenuri, dar nu au fost cine stie ce imbunatatire semnificativa. In plus nu prea sunt folosite, reteaua de microbuze/autocare e relativ bine dezvoltata si destul de ieftina.

      60
    • Adevărul e că în unele localități nu ai licee sau vreo școală mai decentă.
      S-a făcut un recensământ, nu are treabă cu domiciliul, dacă s-ar dori, s-ar face școli și prin comunele din jur adaptat la populația reală, nu la cea de la Evidența Populației.

      Însă da, multe probleme prin București-Ilfov pleacă de la asta: lipsă domiciliu la adresa reală, plimbat copiii la școli din București => aglomerație.

      101
  30. Nu stiu de ce li se pare unora asa de greu de implementat treaba aia cu aprovizionarea in afara intervalelor aglomerate. Cand era parca Basescu primar si cateva luni s-a impus ca aprovizionarile cu masini peste 3.5t sa se faca doar noaptea lucram la McDonalds. Aia sunt super stricti la redus costurile cu personalul, dar tot au adaugat inca o persoana pe tura de noapte pentru descarcat camionul de reaprovizionare si nu a murit nimeni ca sunt indicatorii de profitabilitate pe restaurant o idee mai mici. Deci se poate.

    121
  31. Singura solutie care a functionat vreodata a fost desfiintarea locurilor de parcare.Exact asta a facut Viena si se vede de la o posta ca nu se creeaza ambuteiaje,plus ca lupta intr-adevar cu poluarea.Coroborat cu punerea la punct a transportului local ai rezolvat problema.
    Sau daca sunt atatia dornici de 3-4-5 masini care sa stea parcate,sa le puna tarif dubla la a 2-a masina,triplu la a 3-a masina si tot asa
    E pur si simplu strigator la cer,sa ai aceleasi discutii an de an,primariile(oricare or fi ele) sa fie nevoite sa faca noi locuri de parcare,cu plata sau fara.

    145
    • Desfintezi locuri de parcare ca oamenii sa renunte la masina si sa o inlocuiasca … cu ce mai exact? Sperante si fluturasi?

      916
    • Adevarul e ca austriecii sunt prosti,de asta arata Viena asa de rau si e aglomerat mereu.Uite ca functioneaza asa,iar parcarile cu plata au preturi exagerat de mare,tocmai ca sa nu iti lasi masina cu zilele pe acolo,ca e foarte ieftin.Am cel putin 10 vecini la bloc cu 3 masini,fara sa ii numar pe cei cu 2 masini.Daca asta este normalitate,iar municipalitatea este obligata sa satisfaca niste capricii ale unor oameni..Vrei 6 masini?Ia-ti casa si fa-ti garaj pentru cate masini vrei tu.Trebuie sa inteleaga toata lumea ca asa nu se va mai putea.

      176
    • @Pedro, tu spui ca in Viena nu este aglomeratie pe sosele doar datorita faptului ca s-au desfiintat locurile de parcare?

      Nu crezi ca are legatura si cu urmatoarele criterii?
      – densitate de locuitori aprioape la jumatate fata de Bucuresti;
      – 104 statii de metrou fata de doar 63 in Bucuresti;
      – flota de autobuze si tramvaie cu cel putin 50% mai mare decat in Bucuresti;

      144
    • @Pedro
      Prostie mai mare nu mi-a fost dat sa aud. Auzi ma, cica in Viena s-au desfintat locurile de parcare.

      Strada oarecare in centrul Vienei:
      https://www.google.com/maps/@48.2047315,16.3555825,3a,75y,154.68h,71.34t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7KhWQBn8SpGXESctYND1Lw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

      langa Rathausplatz:
      https://www.google.com/maps/@48.2109728,16.3618209,3a,75y,300.32h,87.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1sizmo_xYIw_WtDT3Js575Ug!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

      Harta parcarilor supraetajate din Viena:
      https://www.wien.gv.at/english/transportation/parking/multi-storey-car-parks.htm

      Hai, mai zi inca odata, s-au desfintat parcarile in Viena?

      95
    • @Andrei G noooo… n-are cum. Doar pulimea e de vina ca e orasul aglomerat.

      43
    • Andrei,tu vorbesti din ce ai vazut la televizor,eu iti spun asta pentru ca am stat acolo si urmeaza sa ma duc inapoi,cu toata familia de data asta.Si a fost campania asta de desfiintare locuri parcare,tocmai pentru ca lupta impotriva poluarii si a traficului auto.Cand faci locuri multe de parcare si omul are tendinta de a-si mai cumpara o masina.
      Vad ca se uita repede ca s-au facut parcari supraetajate cu plata,iar lumea parca pe trotuar,ca era gratis.Solutii sunt foarte multe,dar nu pot sa merg eu pe strada sa iau lumea la rost,de ce parcheaza pe prima banda,sau de ce parcheaza pe tot trotuarul,astfel incat sa nu poti merge cu copilul pe trotuar.
      Mai este o solutie,tarif anual de parcare de 3000 de lei

      Si ca sa mai intelegi ceva..in Viena,lumea prefera transportul cu trenul prin oras,ca e mult mai simplu si mai rapid.Macar nu au chestia asta romaneasca,ca daca nu ai masina mirosi a prost

      76
    • @Pedro, haide ca am mai uitat un criteriu minor… oare nice cele 3 autostrazi catre traverseaza orasul nu au nici o legatura cu faptul ca soselele sunt mai libere?

      In plus… ai mai zis si tu ceva important: „in Viena,lumea prefera transportul cu trenul prin oras,ca e mult mai simplu si mai rapid”
      Oare de ce este mai simplu si mai rapid? Nu pentru ca reteaua de transport in comun este mai dezvoltata decat la noi?

      Pot sa mai continui daca vrei… oare faptul ca Bucurestiul este inconjurat de orase-dormitor nu are legatura cu aglomeratia? Adica da, avem o populatie oficiala de sub 2 milioane de locuitori. Dra practic toti cei din orasele din jur lucreaza si merg la scoala in Bucuresti. Daca ii adaugi si pe acestia plus cei fara buletin de Bucuresti, ajungem la peste 3 milioane de locuitori.

      Asadar, poate ca a ajutat si reducerea numarului de locuri de parcare, dar sunt multe alte criterii care fac traficul din Viena sa fie mai aerisit decat cel din Romania.

      65
    • @Pedro, intre timp s-a aprobat comentariul lui Sabotor si m-am uitat si eu de curiozitate pe Google Maps.
      Vad ca este plin de locuri de parcare pe marginea drumurilor peste tot in Viena, si in centru si la periferie. Deci… care sunt zonele in care s-au dezafectat parcarile?

      M-ai acuzat ca eu vorbesc din ce am vazut la televizor. Dar se pare ca tu, chiar daca ai locuit acolo, nu prea te-ai uitat in jurul tau.

      00
    • @Andrei G
      Pedro a aplicat pentru loc de parcare al lui si n-a primit pentru ca probabil pentru cladirea in care sta sunt ocupate toate locurile ce pot fi rezervate si a tras el concluzia ca in Viena se desfiinteaza locurile de parcare.

      Acu’ eu nu stau in Viena, dar stiu cat de usor gasesti in Viena loc de parcare, chiar si-n centru; e MULT mai usor decat in Bucuresti sau Brasov.

      00
  32. Ma gandesc ce fain ar fi sa se scoata home office-ul complet. :D Nu stiu de ce nu apare Cairo in lista.

    44
  33. Eu astept sa am un singur numar de inmatriculare la mai multe masini, asa cum se poarta in Austria si Germania.
    Am mai multe masini si nu merg cu toate odata.

    74
  34. No problem, dar la poluare i-am luat pe capitalisti. Iashington power FTW!

    11
  35. Din toate alea de mai sus sunt cateva care pot fi traduse relativ repede in legislatie:
    – limitarea aprovizionării, big +1
    – linii pe asfalt, și aș plusa cu semafoarea separate de stânga pe oriunde se poate asta (cu toate ca la intersectia Pantelimon cu Fundeni sunt linii clare pe jos pe unde sa faci stanga, dar proștii tot ocolesc centrul intersecției)
    – amenzi dese, plus camere video in intersectii care sa-i prindă pe ăia de trec pe roșu (am observat că culoarea roșie a semaforului a devenit facultativă)
    – semafoare pe cronometru, big +

    Limitarea la o masina pe familie este foarte greu de transpus legal pentru ca sunt multe portite. Ce inseamna „familie”? Cati membri trebuie sa aiba, maxim?
    Ce ar fi o chestie misto ar fi limitarea pe adresa – doua masini pe aceeasi adresa? 50% in plus la impozit la a doua. Da, exista portite si la asta, dar e complicat.

    44
    • Sunt oameni care nu mai stau la blocurile de resedinta,dar au pastrat locurile de parcare in eventualitatea vanzarii apartamentului. Eh,acesti oameni sunt prieteni cu vecini care au mai mult de o masina si le dau in folosinta astora locurile.Si uite asa te trezesti ca pe locurile cu plata de la primarie,ai familii la apartamente cu 2 camere care au 3 masini. Mai mult de atat,din rea vointa,isi lasa cateodata masinile pe locurile fara plata(ca avem si din astea la bloc),numai sa nu isi parcheze altul masina acolo.
      Vorba unui stand uper,ca nu ii retin numele,oamenii astia care s-au mutat la parter sau etajul 1 au crezut ca s-au mutat la casa si au pus blocul deasupra lor,iar drept rasplata fac ce vor acolo

      44
    • pentru că li se permite. aceste practici sunt ilegale și poliția locală ar trebui să treacă și să amendeze mușterii, suplimentar să rupă și contractul cu șmecherii care subînchiriază locurile primăriei. A încercat Ciucu la sectorul 6 cu QR codeuri dar degeaba

      cel mai simplu ar fi să se desființeze acest sistem comunist cu ALOCARE loc, lasă abonament pe zonă. nu pe loc. parchezi unde găsești, nu îți aloci 12mp din spațiul public pe bani de bambilici, așa ceva e absurd

      72
    • Am aplicat pentru loc de parcare,dar raspunsul a fost nu sunt locuri disponibile,sa aplic pe 16 ianuarie.Zis si facut,la fel nu sunt locuri.M-am apucat si am facut documentare,sa arat ca sunt oameni de la alt bloc care parcheaza in alta parte(nu mai mult de 30m de bloc) si am documentat ca sunt vecini care nu mai locuiesc aici si au locuri.Mi-au zis sa mai incerc peste un an,poate se elibereaza ceva.Am un vecin care mi-a spus ca indiferent ce pile as avea,fara bani(spaga) nu pot obtine un loc de parcare.Spaga ajunge lejer la 1000 euro plus taxa aia anuala.Am si gasit o solutie pentru asta si am vandut masina.

      Varianta cu politia locala e de ras,cel putin.Parcasera niste suedezi din ucraina,in fiecare zi pe locul altcuiva,venea politia locala si nu avea ce sa le faca,ca ei spuneau ca nu au acte.Politia locala vorbea romana,ucrainienii vorbeau tiganeasca ucraineana,cumva cred ca se intelegeau

      64
    • SENSURI GIRATORII, SA MOARA GIGI

      Sunt câteva intersecții în rahatul asta de capitală unde un sens giratoriu ar face minuni.

      Și da, există si sensuri giratorii cu șina de tramvai: https://en.wikipedia.org/wiki/Tram_roundabout

  36. E top de aglomerație? Credeam că e top de corupție :))

    13
  37. Babaiete…. am batut detasa MUMBAI la capitolul trafic. Repeat after me: MUMBAI !

    https://metrocount.com/wp-content/uploads/2018/11/646301-traffic-malad.jpg

    23
  38. Mi se pare o onoare sa fim pe un loc fruntas cu asa concurenta… totusi sa fim inaintea Mumbai-ului, a Manilei …noroc ca ii importam pe acesti soferi iscusiti care cu timpul o sa rezolve problemele de trafic din Bucuresti.

    Cautati un video cu traficul din Mumbai… ca sa vedeti ca aia pierd mai putin timp in trafic.

    12
  39. TomTom e folosit la greu in Bucuresti. Credibil studiul.

    131
  40. @Vali
    Masuri reale:

    – INTERZICEREA masinilor cu EURO3 si sub (s-a incercat).
    – MODIFICAREA impozitelor pe masini (si asta s-a incercat).

    Ce spui tu cu amenzi si tampenii este fix statul politienesc – hai sa ii pedepsim pe toti din cauza unui procent de cocalari, care strica traficul.

    310
  41. Ca exemplu ‘cum se face la altii’, titlul unui articol de azi:
    ‘Parisul pune taxe mai mari de parcare proprietarilor de SUV’

    https://www.g4media.ro/parisul-pune-taxe-mai-mari-de-parcare-proprietarilor-de-suv-care-ar-putea-fi-exceptiile.html

    43
  42. Obligatia de a-ti da copilul la scoala la Balotesti sau Sabareni daca acolo ai domiciliu si inspectii unde zici tu ca ai flotant sa verificam daca exista camera copilului acolo si ca acesta locuieste acolo

    85
    • Nu mai bine faci altfel? Nu mai dai autorizatii de constructie in Balotesti sau Sabareni daca nu exista un numar minim de X scoli la 1000 de locuinte.

      40
    • cum adica, Andrei? deci eu nu pot sa imi fac casa la balotesti daca nu sunt x scoli? pai, poate nu vreau sa fac copii, te ai gandit la asta? sau ma obliga statul?

      13
    • @ac, nu te obliga statul sa faci nimic. Poti sa faci sau poti sa nu faci copii.
      Eu pur si simplu spun ca nu ar trebui sa se acorde autorizatii de constructie in zonele in care Primaria nu poate oferi serviciile publice necesare dezvoltarii societatii.

      Poti oricand sa construiesti casa in alta zona… nu este ca si cum Balotesti este ultima localitate locuibila.

      02
  43. În opinia mea nu există aglomerație în București. Pur și simplu traficul este o iluzie. Există doar niște cozi fantomă. Cozile alea de obicei sunt până la primul semafor, acolo unde te lămurești care e de fapt problema: intersecții complicate masiv, plecatul greu de la semafor, neutilizarea tuturor benzilor, un șir de 3 mașini care fac stânga și blochează toată intersecția deși ar avea loc să intre 10 mașini, treceri de pietoni plasate lângă alte treceri de pietoni semaforizate (pușcărie 10 ani pentru cine le gândește pe astea), treceri de pietoni plasate la fiecare stație de autobuz, șamd

    93
  44. Solutia e una singura: amenzi la aia parcati aiurea. Amenzi serioase si ridicari de masini.
    Restul se va regla de la sine, cocalarul va invata repede ca e ff scump mersul cu masina. Majoritatea vor gandi de 3 ori inainte sa ia masina. Se vor muta repejor la autobuz, tramvai, bicicleta, „pejou”. Prețioșii aia carora le pute bara la tramvai nu au decat sa se caute serios la buzunar si sa ia taxiul (in Germania e vreo 4eur/km, oare de ce?).
    De ce oare nu se dau amenzi in ro la parcari aiurea e greu de inteles..sau nu?

    66
  45. + in bucuresti se conduce încet si prost. Majoritatea încetinesc excesiv pt orice și oricând

    57
    • Sunt gropi bre, ma scuzati dar nu le vedeti din inaltimea suvului cu roti de 20″. Sunt si aia parcati pe prima banda a oricarei strazi. Nici astia nu sunt vizibili cand te numeri printre ei.

      31
  46. hai sa mai arunc o idee…

    orasul suporta un anumit trafic. atata carosabil ai, atatea locuri de parcare, atea semafoare, etc.

    la prima vedere suprataxarea(fie ea prin impozite, taxe, accize sau limitari de genul o masina per familie ar rezolva problema.

    daca te uiti mai adanc un pic insa o sa constati ca sunt in mare 3 categorii, aia care merg degeaba, ca ar face pe jos 15 20 de minute, aia care chiar produc ceva cu masina aia, si aia care isi permit orice din surse neprecizate.

    solutia suprataxarii in prima faza ii va elimina pe primii, care la un moment dat vor prefera sa mearga pe jos alea 15 minute.

    ce te faci insa cand orasul ii suporta doar pe aia din a treia categorie? eu, care fac parte din a doua, voi fi nevoit sa inchid. se duce dracu un venit, un impozit, si in general un intrreg lant economic, ca nu sunt doar eu.

    poate ar trebui eliminata coruptia inaintea traficului?

    34
    • cred că categoria principală e ăia care o ard aiurea. ăia care au transport in comun până la muncă, dar ei ies cu mașina. ăia care stau la 4 stații de autobuz de serviciu și se duc cu mașina. ăia care își găsesc drumuri.

    • o alta problema mai e si tranzitia.

      daca maine, prin interventie divina, toti aia care nu au nici o justificare reala pentru a merge cu masina nu ar mai avea masina si ar capata vointa de a merge cu transportul in comun, sistemul ar face fata?

      ca nu e chiar la modul „mai cumparam 1000 de autobuze”. pe langa alea 1000 de autobuze iti trebuie soferi, mecanici, garaje/depouri, piese de schimb, consumabile si toate astea mai des, pentru ca si rulajul va fi mai mare, nu mai face 1000 de km pe saptamana ci in 3 zile. si dupa aia inca o armata de oameni in spatele astora.

      11
    • @thebblack, eu nu militez pentru interzicerea masinilor, dar situatia nu este chiar asa cum spui tu in primul comentariu.
      Daca taxele cresc atat de mult incat cei care produc ceva cu masina nu si le mai permit, oamenii astai vor fi nevoiti sa creasca preturile. Si clientii vor plati preturile crescute pentru ca nu va exista o alta varianta, toti care lucreaza in domeniu vor cere bani mai multi.

      10
    • si cum se cheama fenomenul in care preturile si salariile cresc in spirala fara o crestere reala a valorii/productivitatii?

      00
  47. 10km in Bucuresti inseamna sa mergi destul de mult. Si daca ai ghinion sa stai in cartierul gresit, da, stai foarte mult in masina.

    Dar pentru ca m-am plimbat prin destule orase la ore de varf si la pranz, si pe ploaie si pe zapada, nu mi se pare realist topul respectiv.

    32
  48. tocmai ce am luat o amenda de viteza cand coboram de pe podul lui Firea. Bucureștiul e sufocat dar e bine ca 5-6 polististi isi faceai datoria si ii prindeau pe prosti. Am gresit, platesc, dar am ramas cu gust amar si ma tot intreb de ce platesc taxe. Nu par sa ajute la ceva.

    62
    • pe vremuri stăteau cu radarul la coborâre de pe podul grant. mă grăbeam într-o zi la aeroport, am luat amendă pentru că era limită la 40km/h. LA PATRU DIMINEAȚA!!!!!!!!!!!!

    • Indicatorul e acolo ca sa vezi fetele care noaptea vând p**** la colt (Dupa blocuri – BUG Mafia).

      00
  49. Benzi exclusive pentru autobuz si taxi cu camere ce sa amendeze cei ce nu respecta. Apoi sa vedeti cum se rezolva traficul in doar cateva saptamani. Pana una alta, eu am decis acum 10 ani sa traiesc intr-o societate ce face acest lucru.

    Inchiriez o masina de vreo 4 ori pe an si e ok, chiar mai ieftin decat daca as fi proprietar si ar trebui sa platesc mai mult pe parcare decat pe combustibil.

    73
  50. NOU
    #226

    daca toti terrani se muta la bucale:)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube