Clarificări după articolul ăsta, că prin comentarii văd pe unii care au confundat blogul, așa că mă adresez întâi lor.
Așadar…
orice mesaj auziți nu înseamnă că e automat pentru toată lumea. strigă unul “Maria” în parc, nu te întorci dacă nu te cheamă “Maria”, nu? așa și ideile din articolul ăla (și din orice alt articol de pe net).
Asta e tot. Auzi o idee sau un sfat, vezi o soluție, vezi o reducere, vezi ceva pe stradă, folosești bruma de materie cenușie ca să vezi dacă ți se aplică și ție. Dacă poate să ți se aplice și ție. Dacă nu ți-ar fi mai bine urmând sfatul ăla.
Și tot așa.
Ideile din articolul ăla nu sunt pentru toată lumea. Nu am zis, sub nici o formă, “renunțați repede toți la mașini mâine” sau ce mai aberau unii pe acolo.
Reiau: ideal ar fi să te scoți din jocul ăsta al traficului pe cât posibil. Să cauți activ și constant metode să nu fii nevoit să petreci minute bune din viața ta, uneori ore, în trafic. Lasă-i pe alții. Fă tu să-ți fie bine pentru tine.
Altceva. Uită-te pe afară, cum procedează zi de zi unii mai civilizați ca noi. Ah, merg pe jos 5 minute până la autobuz/tramvai/metrou? Ah, au trenuri care merg la periferie? Poate ar trebui să cerem și noi. Au parcări la stațiile de metrou și de tren, să poți lăsa mașina și să iei metroul? Poate ar trebui să cerem și noi asta și alte metode care să mai reducă nevoia de a intra cu mașina în oraș. Poți să-ți lași mașina la capăt de metrou în Drumul Taberei sau Militari? Ce fac oamenii care ar vrea să facă asta? Ah, intră cu mașina în oraș?
O mențiune specială pentru ăia care foloseau ca mecanism de apărare “dar tu faci X”. Asta e tot ce pot și ce au. Așa funcționează creierul lor când trebuie să se apere și să reziste schimbării. Dar și ala face, dar și ăla drege și tot ce mintea lor a înțeles e să-mi arunce în față că la 2-3 luni fac un drum cu mașina la București. Atât.
Ce-i cu ieftiniturile alea? Ca sa mergi pe jos si sa nu mirosi a saracie iti trebuie incaltaminte Hoka, altfel nu se poate!
L-au cancelat pe baiatu ala rasist si negru ca ziceam de altele lmao
Ai ramas in urma, Hoka sunt 2021, acum iti trebuie On Cloud
A venit ala care face apologie si virtue signaling din faptul ca isi ia ceva mai ieftin si pare ca e manat numai de idealuri academice din aceasta cauza. Cine vrea si isi permite sa isi Hoka sa isi ia Hoka, cine vrea si isi permite sa ia Mike sa isi ia Mike. Au inceput aia care se mandresc ca isi fac garderoba cu 80 lei sa devina inalt prevalenti. O sa va faca un farfetch cu produse de la Tex pt tine.
Plină toată Elveția de OnCloud…
io #decat am Haglöfs. Talent, valoare si outlet langa cu reduceri frumoase
Balenciaga 3xl nu va mai place , nebunilor…..
@animaloo: am o jacheta Haglöfs in cos pe AboutYou de prin vara, dar nu ma lasa sufletul sa dau 600 de lei pe ea…
link?
@unsirb: bah, ele is bune. Unde stateam inainte aveam la 4km outletul lor. Acum e la vreo 15
bocanci si sosoni: toti sub 100e. da la modu ca am doua perechi de bocanci. Si am avut vreo 3 perechi de papuci luate de-a lungul timpului, in ultimii 2 ani
geaca de schi: vreo 250e. Avand in vedere specificatiile e ieftin
nevasta=mea si-a luat pantaloni de schi cu 35e. Ea castiga direct „cel mai pret”
https://www.glami.ro/haglofs/geaca-de-ploaie-hagloefs-20738823/
Ca în bancul cu radio Erevan, Volga și bicicleta: nu o aveam în coș, nu pe site-ul ăla, și nu e 600 de lei ci chiar mai scumpă.
un hardshell decent.
Am vrut sa scriu ca Altra astia nu sunt 150 de lei la Decathlon, dar au scris altii deja.
neah, că acum sunt pe fază, îi voi ține în frâu pe trolli.
Sunt foarte frumosi, zici ca-s ortopedici.
Saptamana asta am mers intr-o zi pe jos pana la munca.
Nu e solutie, am inspirat numai microparticule de motoare diesel, toate cojile de masini polueaza de rup si efectiv pe strada pute a fum de motor.
clar ca in masina (sau birou, casa, etc) filtrele retin si covidul.
Mască de filtrare? 🤔
Bănuiesc ca masina ta este noua, nu produce noxe si este dotata cu ultimul sistem de filtrare de mediu ca pe tancuri. Pana la masina porți masca cu filtru chimic, si ai compartiment de transfer cu închidere etanșă si evacuare, ca pe submarine.
Altfel, cu părere de rău, calitatea aerului din masina nu e cu mult diferit de cel din afara ei. Nu pătrund particulele mari al cărui miros il sesizezi ușor, in rest toate noxele toxice din jurul masinii sunt si in masina.
Poate daca lumea nu si-ar mai caută motive caraghioase se folosească masina pt orice, daca itp-ul s-ar face pe bune, respectiv rablele care depășesc un anumit nivel de emisii ar fi interzise in oras, ar fi si orașul ceva mai putin poluat.
Pe de alta parte, pe tine nu te deranjează sa trăiești intr-un oras poluat? Nu te temi ca poate te vei îmbolnăvi nasol din acest motiv când îmbătrânești?
La itp cred ca e cea mai mica spaga din tara asta.
Daca cunosti pe cine trebuie, pe langa taxa pt itp de aprox 120 lei, mai pui 120-150 lei si poti sa duci rabla si pe platforma si esti rezolvat. Masina poate fi taiata in 2, poate fi o bomba pe roti sau orice iti trece prin minte. Exista cineva acolo care pt 150 lei te rezolva.
Dar hei, au crescut vânzările de electrice cu 20%!
Depinde de strada, cele cu trafic greu si fara copaci pe margine sunt o pedeapsa pentru cei care merg pe jos. Eu incerc sa folosesc doar strazi „curate”, iar vara incerc sa prind cat mai multa umbra. Nu trebuie sa fie neaparat strazi laturalnice, eu merg pe Splaiul Unirii unde e plin de vegetatie. Pentru cei care zic ca poluarea din trafic e aceeasi cu interiorul masinii, voi n-ati mers niciodata pe jos langa o strada aglomerata. Si apropo de strazile laturalnice, sunt pline de Waze-eri care au cele mai bune masini si in special scutere care au un miros deosebit (mai rau decat o toaleta ecologica).
Eu fac pariu ca daca cineva striga mai tare maria intr-un parc se uita toata lumea.
Daca strigi Mariana, trebuie sa apara si macar o veverita
Pentru astia mai batrani, poate arunca si cu pietricele in geam. Alo?
Eu scriu de prin 2020 că aștept cu nerăbdare acea bucată de la un influencer care o să vină să spună: „am renunțat la mașină” și să explice de ce îi e mai bine. O să ajungem și acolo, dar ce ai scris tu aici s-ar putea să fie o ocazie și un declanșator. Sau nu. Dar tot sper. Pentru că sunt prea multe mașini, sufocant de multe, conduse de oameni care n-ar trebui să conducă pentru că n-au capacitatea, disponibilitatea mentală sau abilitățile necesare. Și vorbesc de marea majoritate a conducătorilor auto.
Între „folosesc mașina zi de zi, orice treabă am” la „am renunțat complet la mașină” sunt foarte multe nuanțe de gri. Progresul înseamnă și să renunțăm la mașină când nu e musai, să ne ducem copilul la școală cu metroul, dar să mergem în continuare la Ikea cu mașina. Să mergem la mare cu trenul, dar la țară cu mașina. Nu e niciun progres însă în a crede că mașinile trebuie conduse doar de niște indivizi super talentați, frați cu Raikkonen (asta neînsemnând că nu cred că există și persoane foarte nepregătite și care conduc foarte nasol). Din punctul meu de vedere mașinile ar trebui de fapt conduse mult mai liniștit. Fluid, dar anost, adică într-un mod care nu pune pe nimeni în pericol.
Eu am „renuntat” la masina cu ani in urma dupa ce intr-o seara am facut de la serviciu-acasa pe o distanta de 6km cam 1h si 20 min (București evident..). Aia a pus capac.
Am trecut la pe jos 12min+metrou 15 min+pe jos 10min. Dar pare ca sunt singurul, pe strada cozile de masini sunt interminabile.
Merg in schimb sambata si duminica si, din pacate, sambata e aglomerație cam la fel cu orice alta zi (nu inteleg de ce, se lucreaza 6 zile pe saptamana cumva?), doar duminica e mai lejer (dar sanse ff mici sa gasesti parcare).
Astept 20 lei litrul de benzina, poate asa se rezolva ceva.
Eu merg 15-20 minute pana la metrou si imi las masina in parcare. Doar tin la timpul si nervii mei, atat. Nu sunt eco, bio sau altceva, e vorba doar de un calcul simplu: timp, nervi, bani.
Nu am nicio problema cu cei care prefera masina atat timp cat respecta regulile si cutumele.
Fac așa până la școala copilului (3km): 12-25 minute cu mașina. 18-25 de minute cu metroul. 30-35 minute pe jos, dacă sunt doar eu, și 40-45 minute dacă suntem împreună. Am reușit în ultimele 2 luni să am un 50% din aceste drumuri făcute pe combinația metrou + pe jos.
Până la sala de sport (10km) fac 25-45 minute cu mașina și 25-30 cu metroul. Aici am 95% cu metroul în ultimul an, extrem de rar merg cu mașina, doar dacă am alte drumuri și chiar am nevoie de ea.
Astea sunt schimbările pe care le-am putut face momentan. Lucrez cu mine să le mai extind.
Daca ai merge pana la sala de sport pe jos practic nu ai mai avea nevoie de sala. Te duci si te intorci fara sa mai poposesti inauntru. Win-Win, nu cheltui bani si faci sport.
P.S. Cum naiba sa iti alegi sala de sport la 10km de casa (insert facepalm here)
Mers pe jos, bicicletă, înot, chiar și luat câteva echipamente și workout acasă, că nu mai suntem ca în pandemie, unde nu prea mai găseai gantere etc. că s-au cumpărat în draci. În schimb, mergi și simți și atingi aparatele care poate nu sunt tot timpul curățate cum trebuie de cel ce le-a folosit înainte și transpirate.
scoala la 3km? viza de flotant si dupa ne plangem
Bă, ce ne mai fute grija de alții și deciziile lor.
ce ne mai freaca grija de ce fac altii:
– scoala se alege in functie de ce crezi tu ca e mai bine pentru copil. Unele scoli sunt o jungla, nimeni nu face nimic, asa ca cine poate cauta solutii. Asta presupune coruptie? O fi, dar inaltele principii morale nu intorc mortul de la groapa. Vreti sa ma judecati ca imi protejez copilul? Mi se rupe
– sala de sport se alege dupa curatenie, personajele care se invart pe acolo si locurile de parcare din zona. Mai ales daca e vorba de o doamna.
Adrian, sala de sport nu înseamnă pentru toată lumea un loc unde merg pe bandă, nici măcar unul unde fac aparate sau yoga. Pentru aceste lucruri nu am nevoie de sală. Pentru mine, sala de sport e una de cățărat, iar asta e cea la care ajung cel mai ușor. Bașca că am acces în ea și în afara programului, și la 6 dimineața, dacă atunci am eu timp să merg. Alternativa mai bună decât sala asta ar fi să merg la cățărat în natură mai des, dar vezi tu, cea mai apropiată faleză de cățărat de mine e la 90km, peste graniță.
@ionut, școala la care merge fiu-meu e privată. Școala la care suntem arondați este în top 15% școli din București, numai că-n top cele mai slabe 15%. Mai sunt 2 școli publice ok prin apropiere (sub 1km), dar vezi tu, nu mi-am făcut viză de flotant pentru niciuna dintre ele că nu e corect. Acum, celor care doar vorbesc vorbe dar nu au fost în situația concretă de ași duce copilul la o școală din top 15% de la coadă: „hai, sictir”.
„in schimb, mergi și simți și atingi aparatele care poate nu sunt tot timpul curățate cum
trebuie de cel ce le-a folosit înainte și transpirate.”
mama…temerile astea. Fobii clasice. Surpriza: la sala au servetele si pufuri. Asa ca daca nu crezi ca ala de dinaintea ta a sters bine, stergi tu…
@ana: eram si io „wtf 10km??”. Dar, fiind sala specializata, cam are sens. Io, spre fotbal, faceam tot cam 15km, acilea pe suedia. Si, daca as vrea cu reatebeu de stocolm ar trebui sa plec cam cu o zi inainte
@ionut, mai adaug și că maică-mea încă stă unde eu am copilărit, iar școala la care eu am fost și la care apartamentul ei e arondat e-n top 5% școli, top de la cap, nu de la coadă. Dar, până la ea ar fi 6km, oriunde de la 30 de minute la o oră cu mașina, 45 cu transportul în comun. Acolo practic aveam dreptul fără nici o mutație, dar am ales această școală care e la 3km și-n drumul soțului înspre și dinspre serviciu. Nu vreau nici o statuie sau altceva, că până la urmă am ales ce am considerat eu ok pentru familia mea, care să îmi permită să mă mai uit și-n oglindă ulterior.
Ok, my bad, inteleg daca mergi la ceva specializat, dar dupa enuntul initial chiar era super ciudat sa iti alegi o sala in alalalt capat al orasului.
Da, dacă e vorba de cățărat, e de înțeles acum că puține au așa ceva…
Da, n-am specificat nici eu, că nu părea relevant. Niciodată nu mi-am pus problema de distanța față de ea, pentru că ajung super ușor cu metroul acolo (metrou direct) și mereu așa m-am deplasat. În perioada în care mai mergeam și la sală tradițională jonglam între foarte multe locații WorldClass care fiecare era la maxim 1km de unde aveam treabă. Dar na, sălile tradiționale chiar sunt pe toate drumurile, așa că înțeleg reacția. Grețuri d’astea cu „vai, e transpirat aparatul” nu prea am.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
trollezi grav la faza cu „e mai ieftin cu masina in oras”. Cred ca e mai ieftin abonamentul pe un an la transport in comun decat un plin la masina
hai sa facem un calcul simplu pentru distanță 3 km :
călătorie cu mașina Dacia logan benzina: urban: 6.3 l/100 km, preț l benzina: 6 lei : total 1.2 lei
călătorie cu mașina Opel Corsa motorina: urban: 3.8 l/100 km, preț l motorina: 6 lei: total 0.7 lei
calorie cu Opel Corsa Electric 6km/ kw preț kw 0.65 lei total 0.33 lei
pret bilet 2 autobuze 3 lei
prêt abonament 1 luna 80 de lei
Sa zicem ca faci 20 de călătorii per luna (10 dus întors) adică 1 la 3 zile cel mai ieftin mijloc de transport este mașina
Pot sa caut niște statistici, dar parca 50 sau 60% din călătorii sunt pe distante mai scurte de 3km sau 5 km
Daca sunt 2 persoane in mașina călătoria devine și mai ieftină.
Problema la mașina sunt costurile adiacente: revizia, asigurările și deprecierea care costa in minim 3 mil pe luna (premiza de la care am plecat este ca exista deja o mașina, deci aceste costuri apar in ambele cazuri)
Ion vezi ca este 1200 lei abonamentul pe un an la STB + Metrorex. Da abonament din ala pe bune, nu din ala de student mocangist care plangea ca nu i se permite sa blocheze moca locuri spre mare si munte pe CFR si apoi sa nu le foloseasca. Cam 4 plinuri la masina, nu chiar unul singur.
@nicolae: si costul parcarii?
Nicolae, ți-ai cumpărat dispozitiv de-ăla de redus consumul? Se bagă la brichetă și reduce consumul la jumate
@Nicolae > eu fac 20 de drumuri per săptămână și lucrez de acasă. Doar cu dus – adus copilul de la școală 2-3 zile pe săptămână (culmea, are și tată) și mers la sală de 3 ori pe săptămână.
Cum anume calculezi tu 10 drumuri în o lună de abonament?!
nicolae isi ia diesel pentru drumuri de 3km. Nu faceti ca nicolae
Parcare , asigurare , uzura masinii , astea nu se pun la socoteala , nu-i asa Nicolae ?
Sa nu mai zic ca si consumul real al masinilor e diferit fata de ce scrie in carte…….
„Sa nu mai zic ca si consumul real al masinilor e diferit fata de ce scrie in carte…” +100!
Calculul ala e de ras si pentru copii de ciclul primar.
Daca tot calculezi pe 3km ar trebui aproape sa maresti consumul mediu cu cel putin 50-70%, caci pornirea consuma enorm iar in aia 3km abia apuca sa se incalzeasca benzinara dar dizelara tot rece e.
Nu te avantajeaza argumentul costului per km in aceasta discutie, Ioane, cand vorbesti de parcurs urban in Bucurestiul ultracongestionat 90% din timp. Iar costul per km are mult mai multe componente decat combustibilul: impozitul, parcarea, ITP, mentenanta & consumabilele, amortizarea. Toate astea costa in mod normal o groaza de bani pe an.
Transportul in comun costa o mica fractie din asta pe an. Plus castigul de timp in multe cazuri, nu neaparat ca dureaza mai putin drumul, dar castigi timpul ala efectiv: citesti o carte, stirile, dai niste mailuri utile la prima ora, iti faci agenda zilei si in plus, faci putina miscare zilnic, iei contact cu oamenii, mai vezi una-alta interesante, iesi din bula.
@VuAD am plecat de la premiza ca ai mașina deci astea sunt incluse in ambele cazuri.
@Ana : lucrezi de acasă și faci drumuri in week end, chiar și așa break eventul pentru o mașina cu 2 persoane in ea este mult mai ieftin decât un abonament pe un mijloc de transport in comun sau cu bilete
@Animaloo: am pus exemple pentru toate cele 3 tipuri de propulsie pentru ca sa fac o comparație cât mai corecta.
In plus comparative este pe distante de pana in 3 sau maxim 5 km unde este mai ieftin sa mergi cu mașina. Fiecare tip de mașina are un punct de break even fata de un mijloc de transport in comun.
Premiza de la care plec(ca și in ce e scris mai sus) este ca exista mașina și ai de ales intre mers cu transportul in comun vs mașina.
Pe de alta parte costurile cu mașina sunt destul de ridicate aproximativ 3500 Ron pe an doar pentru ca sa stea pe loc, fără a include amortizarea și eventualele alte probleme.
Pe mine mă costă să merg aproape oriunde în București cu mașina, pe lângă benzină 5 lei pe oră parcarea, asta versus 6 lei dus întors fără niciun abonament. Iar dacă nu am parcare plătită, mă costă foarte mult timp să mă învârt ca pișatul boului să găsesc un loc de parcare decent. Decent, nu legal, că legal e aproape imposibil. Dar vezi tu, eu nu parchez pe trotuar, pe banda de bicicliști, prin stații de autobuz, pe treceri de pietoni, prin mijlocul străzii. Nu mai zic câți nervi mă costă experiența în sine.
A venit unu la mine in orășel și mi a zis că lui nu i place așa, trafic lejer, ajungi in 20min unde vrei în oraș, nu claxoane, nu ambuteiaje, șoferii se invită și își mulțumesc când sunt situații de străzi strâmte etc …el mi a zis că ” e frumos dar nu prea”… că e mai bine la București, „mai agitație, mai vibrant, mai un claxon , mai un băgat în fața, etc . simți că trăiești ” Să trăiești!
Ala pare fix tiparul de posesor de Opel TDi de 2000 euro care o baga pe aia ca „iti miroase mana a bara de metrou” unuia care probabil isi lasa acasa masina de 40 k euro ca sa mearga cu metroul.
Daca strigi ”Mario!”, se intorc si femei si barbati. Mai putin fosti conducatori de Aston Martin, ca au probleme grave la cap si la ei, oricum, nu se aude.
cum era aia?
am mers eu ca sa nu mergeti voi. am facut tendinita tibiala posterioară. de 2 nopti am dormit vreo 3 ore de durere.
nici dracu nu ma mai da jos din masina.
Ti s-a aprins becul galben in bord, si tu ai ales sa pui un plasture deasupra, nu sa rezolvi problema! Corpul tau ti-a transmis un semnal de alarma, tine de tine cum reactionezi, dar ce faci nu pare a fi solutia optima…
please do explain. ce ar trebui sa fac? poate stii tu mai bine ca doctorul care mi-a rezolvat car se poate de bine alte probleme din acelasi domeniu si exact asta mi-a recomandat. sa renunt la orice deplasare pe jos care nu este absolut necesara.
ai mers 200 km sau ce ai făcut de ai tendinită? Daca nu ai mai mers de 10 ani pe jos 1km, normal că dacă bagi 10 te accidentezi
Este super adorabil ca 2 taranusi care nu stiu probabil nici sa se lege la sireturi au ales sa il hartuiasca si sa ii faca anamneza unuia care povesteste de o mica accidentare. Simpatic cati ingineri auto se reconvertesc profesional la microbiologi, apoi la specialisti in geopolitica si apoi la ortopezi curanti.
Ne,am adunat mai multi. Prima data am zis ca nu stiu eu sa citesc si sa inteleg, dar 7 oameni chiar n,am inteles nimic din postul asta!!!
Am luat și eu o pereche de Olympus 5 săptămâna trecută.
Treaba bună.
Trăiesc intr-o tara in care oamenii se gândesc la cei de lângă ei. Lumea nu isi cumpara rable. Nu conduce in oras din nevoia de epatare, confort sau comoditate.
Am plecat cu alergii respiratorii si astm. Nu ma mai tratez pt niciuna pt ca nu mai am probleme respiratorii ca in București. Nu se parchează pe trotuare. Nu ca ar fi multe locuri de parcare. Sunt doar foarte scumpe, iar amenzile pt parcat aiurea se calculează raportat la venit.
Folosesc masina când ies din oras in zone unde nu pot ajunge cu trenul. In rest, transport in comun si bicicleta (cu motor electric instalat pe ea).
Sunt mai liniștit, mai sănătos, si mai fericit. De ce oamenii se încăpățânează sa fie sadomasochiști si sa stea in trafic, sa inhaleze noxe si sa isi faca draci ma depășește complet.
Unul nu pare sa vrea sa lase un milimetru de la el, deși daca fiecare ar lasa un pic de la el si ar lasa masina acasă măcar o data din zece situații, sau ar cumpara o masina noua mai de buget in locul unei tanc diesel la sh, impactul cumulat pozitiv nu ar fi deloc neglijabil.
In fine, faceți cum credeți. Din păcate, cum trăim in tinerețe se plătește la batranete, aducă in cel mai prost moment.
Ce’ai bre, sa rada vecinu de el ca merge cu bicicleta?
…in ce tara?…daca nu e secret…tks
prima schimbare ar fi sa nu mai existe coemtatori gen g3# Adrian, ionut care sa exprime ei pareri doar pentu ca pot si nu ca ar fi in cunostinta de cauza.
Sunt mai multi , dar astia mi-au fost la indemana acum.
,
de cand au pus stalpisori in multe strazi din Bucuresti chiar e placut sa mergi pe jos. sper sa o tina tot asa si sa nu mai fie masini pe trotuar nicaieri.
E foarte placut pentru trotinetisti si bicicliști să meargă pe trotuar, așadar pietonii nici nu mai au loc de ei. Îmi plăcea si mie să merg pe jos, din păcate aici in București doar prin mall mai pot merge in siguranță, deși am văzut într-o zi o trotineta si acolo. Bine, s-a dus paznicul și s-a luat de mârlan, dar oricum tot a stresat vreo câțiva oameni, că altfel nu se simt bine scursurile astea!
Lia, fetita, arata cu mana pe papusa unde te-au ranit trotinetistii… Ce sa vezi, eu merg si cu trotineta si pe jos. Si nici nu am dat peste nimeni si nici nu a dat nimeni peste mine. Pentru ca imi folosesc capul, ochii si urechile din dotare.
A, ca sunt si destui idioti, de acord, dar astia sunt din toate categoriile (soferi, pietoni, biciclisti, trotinetisti). Insa generalizarile astea nu fac bine nimanui.
Mama, ce progres. Am ajuns sa ne laudam cu 10 min de mers pe jos. Penibil. Cat purtati la burta? Bagati 30 min alegare pe banda si vreo 2 ore de antrenament si nu va laudati cu asta.
Stii meme-ul ala cu unul care se duce la sala zilnic si are niste picioare de gainusa vs un tata de 3 copii care nu a mai fost la sala din paleolitic si are ditamai gambele? Diferenta e ca tatal la 3 copii face „sala” cateva ore pe zi
„Au parcări la stațiile de metrou și de tren, să poți lăsa mașina și să iei metroul? Poate ar trebui să cerem și noi asta și alte metode care să mai reducă nevoia de a intra cu mașina în oraș.” – lol. Au facut parcarea de la Straulesti gratis daca ai abonament de metrou, tot goala e.
Am 2 ani de cand merg la birou (distanță de 9km) ori cu trotineta electrica ori cu metroul + uber trotineta electrica. Intr-o zi a trebuit sa plec acasa cu masina de la birou, am luat un uber, am stat in trafic de 2 ori mai mult decat cu una dintre variantele de mai sus. Am zis „nu, merci”. Si nu am ales cele 2 variante ca sa nu poluez, ci sa nu fiu parte din trafic. Merg frumos pe banda mea 8km din 9, nu deranjez pe nimeni, iar mental mi-e mult mai bine. Si am deja peste 3k KM de mers cu trotitena. Doar fortat ma mai urc in Bucuresti in masina.
Ți-au dat mânuțe roșii fiindcă ești trotinetist sau?! Sau… Frustrarea când stai în ambuteiaj și alții trec pe lângă tine, bine-mersi, pe jos sau trotinetă/bicicletă.
But, but… E vina provincialilor, „soldovenilor”, oltenilor etc. că nu sunt locuri de parcare în Mucuresti. Huoo…
Vina, din punct de vedere strict nominal, va fi întotdeauna a administrației. Că de-aia e acolo, să administreze. Faptul că administrația permite șoldovenilor și provincialilor să facă ce vor din orașul ăsta fără taxe și restricții nu duce vina asupra lor. Asta rămâne doar o realitate a impotenței unora care probabil nici ei nu-și plătesc taxele în orașul ăsta.
Unde să lași mașina la capăt de metrou în Drumul Taberei, că e nenorocire ce e acolo…