Bucureșteni, traficul ăla infernal e făcut de voi

Am condus vineri și sâmbătă prin București și am o concluzie puternică și neplăcută. Caricatura aia are dreptate, traficul sunteți voi. Și traficul e de rahat pentru că așa conduceți. De rahat. Ia fiți atenți la explicații.

1. Nu voi, alții

Știți placa asta, da? Nu, eu conduc civilizat, alții conduc ca animalele și de aia e așa. Doar că nu. Am mers bară la bară, am văzut tot felul de oameni și mașini, toți sunteți așa. Toți nu sunteți atenți pe unde mergeți, toți nu semnalizați, toți sunteți pe telefon și uitați că sunteți la volan, toți nu sunteți atenți la semafoare.

Și știu, vor sări unii, doar că nu e cazul. Dacă ești în mașină de juma de oră și ai uitat că trebuie să semnalizezi sau să te uiți la semafor o singură dată, ești parte din problemă. Dap, nu e așa de grav o dată, dar dacă sunt 10 care fac o dată o greșeală, sunt 10 greșeli care îi afectează pe toți.

2. Pornit de la semafor se face cu ochiul mortului

Da, Bucureștiul e un oraș sărac, nu sunt bani de cronometre la semafoare, dar dacă primii de la semafor ar porni altfel decât foarte încet, traficul s-ar îmbunătăți cu 20-30-50%. Serios. Uitați-vă cum se face plecarea.

Nu zic de cazurile unde nu ai unde să te duci, acolo și atunci e normal, zic de cazuri unde ai timp și loc să prinzi 100km/h și tu mergi cu 20, că ești atent la telefon, că dormi pe tine, că mă-ta te-a făcut prost, tot felul de motive.

Apropo de asta, care e schema cu “sunt pe banda 1, am primit un telefon, ia să trec pe doi și să încetinesc”? E ceva ce se predă la școala de șoferi mai nou?

Tot din categoria asta, nu doar că toate trecerile de șine sunt vai de ele, dar de ce ți-ai luat SUV dacă treci mai încet decât un turism peste ele?

3. Lipsa liniilor de pe asfalt

Am realizat ceva: eu conduc stresat și din cauza lipsei liniilor pe asfalt. Nu mai știu orașul, sunt zone unde nu am ajuns niciodată, nu știu cum sunt benzile, și aparent primarii Bucureștiului nu au auzit de liniile astea miraculoase de pe asfalt, la care ar putea să fure un lejer 50% la 2 ani, doar să le traseze naibii.

Serios, de ce dracu orașul ăsta nu are linii între benzi? Nu ar ajuta traficul? Nu sunt necesare? Se fac din epidermă de copii și acum nu se găsește pe piață?

trafic-bucuresti-linii-lipsa

4. Semnalizarea

Oamenii sunt jegoși. 90% nu semnalizează deloc. Deloc deloc. Indiferent de mașină, de situație, de clasă socială. Deloc. Că nu vor ei. Că sunt ocupați. Că “dă-i dracului pe ăilalți”. Ceea ce îi face pe cei din spate să fie atenți și stresați mereu, că trebuie să evite situații la limită, când prostul din față trage de volan fără să anunțe.

Și asta produce foarte multă oboseală.

5. Treceri de pietoni cu buton

Numărul mare de proști care se aruncă pe trecerea de pietoni nu are leac. Nici capul lovit de asfalt, nici mortul, nimic. A murit mă-ta pe trecerea asta de pietoni, că s-a aruncat pe ea fără să se oprească să se uite? Păi da, dar tu ești mai deștept, tu fă la fel, că ție nu ți se poate întâmpla.

Există o singură soluție: semafor cu buton. Vrei să traversezi, apeși pe buton, se face roșu la mașini, și treci. Nu te mai arunci ca prostul pe trecere, nu frânează șoferii panicați, nu se mai petrec accidente în lanț.


Așadar, nu mai căutați vinovați. Dacă se va pune poliția cu amenzi, veți sări ca arși că e dreptul vostru să circulați ca niște lepre. Dacă nu se pune pe voi, vă plângeți de trafic infernal.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

134 comentarii

  1. bucurestiul a fost primul oras cu semafoare cronometrate. le-au scos pentru ca veneau ardelenii si faceau liniute noaptea

    • e…iata si primul roman care se pune cu curu’n poteca. Senor serios…amu exact asta e ce zice „Printzesa Ardealului” ca nu voi …ailalti! Relax face bine la ten.

      00
    • Mie imi place ca zoso moare de grija Bucurestiului, si in fiecare saptamana are cateva articole despre capitala tarii. E drept ca majoritatea sunt despre trafic si despre locuinte de inchiriat – ca astea mai genereaza comentarii – da’ cred ca de la o vreme le schimba doar titlul si le reposteaza. Mai baga bre si de la voi de pe acolo, de la ursi, ca nici nu zici ca esti cu traiul in Brasov.

      La alegerile astea stiam ca Boc era primar la Cluj, Robu era la Timisoara, dar la Brasov habar nu aveam (nici acum nu am) cine tine painea si cutitul. Nicio critica, nimic, e drept ca nici despre realizari marete n-am vazut pe blog. E ca si cum n-ar exista primar pe acolo.

      Parca sa zic ca am vazut totusi aici vreo doua clipuri filmate pe niste ulite din Brasov, din alea cu trotuar cat palma, dar cam atat…

      00
    • kopa, știi că poți să nu-ți mai faci rău singur citind pe aici, da? te poți întoarce acolo unde te simți bine, între oameni la fel de utili și cerebrali ca tine.

    • Traficul de București e crunt.
      Se conduce prost, se conduce haotic, nu se mai respecta nicio regulă.
      Pe lângă Firea și oamenii sunt vinovați de balamucul de acolo.
      Tot am constant contre cu oameni când le zic că în Istanbul traficul e mai civilizat și se merge mai bine decât în București. Ei nu și nu, nu și nu.
      Pentru cine nu a condus în mai multe capitale și orașe mari nu are grade de comparație. Și ăia sunt vreo 20 de milioane, dar se circulă, nu este frica de a se urca careva pe tine.
      Pentru București bicicletele nu sunt o soluție. Nu deocamdată.
      Transport în comun pus la punct.
      Garduri de 3 metri cu sârmă ghimpată și treceri subterane la tramvai și troleibuz pentru a nu încurca traficul rutier.
      Taxe mari și impozite pe mașini.
      Poliția pe stradă este inexistentă.

      00
    • Ionut aberezi daca compari stilul „crunt” din Bucuresti cu Istanbul. Mie mai crunt decat Bucuresti mi s-a parut Roma sau Paris. Istanbul intrece orice limita insa. Ia povesteste-ne cat curaj ai tu ca pieton sa pui piciorul pe trecere in Istanbul sau la Roma, ca tot vorbesti de civilizatie.

      00
    • @Arhi – le faceau ardelenii ca voi n-aveati cu ce? sau?

      00
    • @Ionut M În Istanbul e mai bună infrastructura, dar traficul e jale. N-au nicio treabă cu regulile, circulă ca turma, iar dacă nu faci ca ei (chiar dacă e neregulamentar) e riscant. Oricum nu se compară cu ce e mai pe la est de Ankara, acolo e adevărata aventură.
      @rumbu Prefer să traversez prin loc nemarcat, sunt mai multe șanse să oprească, mai ales dacă e puțin aglomerat și nu se merge cu viteză. Când sunt la volan mă uit de vreo 3 ori în retrovizoare până să opresc la trecere.

      00
    • Rumbu.
      Odată ce înveți regulile de conviețuire socială și automobilistică ej bine mersi.
      După 10 luni de trăit prin zona aia nu mi-a dispărut nici o scamă.
      O singură dată în aeroport un deștept nu a semnalizat dreapta și când să plec mi-a tăiat fața și mi-a strâmbat o aripă și rupt urechile la farul stâng. In rest, nimic, nimic.
      Că pieton hai să te învăț eu: slalom pe trecerea de pietoni când nu se circulă.
      Numero dos: un pic de tupeu. Dacă ai pus piciorul pe trecere și ej croit să treci, te vede hotărât, opresc toți. Dacă eziți, nu te lasă.
      2 reguli sunt: regula de dreapta și regula de jmecherie.
      La semafor se făcea așa: dacă ai roșu în intersecție dar nu sunt mașini, treci pe roșu. Semaforul e cu titlu informativ.
      Ai roșu în intersecție și sunt mașini:stai la locul tău până se face verde. Dar și atunci poate veni 1 pe roșu și băga în fața ta. Aici e sparla. Că noi cu tupeu ne băgăm, ei se mai lasă și nu se supără așa grav.
      Numero tres: nu există sensuri giratorii in sensul anglo saxon. Ei au ronduri. Intri in rond și ai stop. Cedează de dreapta.
      In rest nu e nimic special. Mergi cu mașina cu 80 prin oraș bară la bară și cu piciorul pe frână.
      Foarte buni ca șoferi.

      00
    • Daca si tu recunoști ca in Istanbul se conduce dupa alte reguli decat cele din codul rutier, atunci poate iti reevaluezi propozitia care pune adverbul civilizat langa condus in Istanbul. Mersi ca mi-ai adus aminte de aia cu semaforul optional la turci, am facut 9000 de km prin Turcia cu masina, a fost unul din lucrurile cu care m-am acomodat cel mai greu. Si cu faptul ca ei claxoneaza cand te depasesc, ma simteam agresat la fiecare depasire pana sa imi dau seama ca de fapt ei te faceau atent India style.

      Si in Bucuresti poti sa te adaptezi la reguli nescrise si sa ti se para condusul mai ușor. Dar in Bucuresti inca se acorda prioritate pietonilor, trecutul pe rosu sau lipsa semnalizarii nu sunt niste fenomene atat de frecvente cat lasa altii sa se inteleaga. In Bucuresti trebuie doar sa fii mai atent decat in alta parte si sa reactionezi un pic mai repede, inca nu am rescris un cod rutier paralel.

      Nu neg existenta meltenilor cu ochii in telefon (si cel mai tare ii simti pe astia ca motociclist sau biciclist), nu neg nici vesnica problema a depasirii coloanei, dar în Bucuresti se conduce decent (cand nu se sta) pentru cat de aglomerat si haotic e orasul asta.

      Eu ca bucurestean sesizez aceasta diferenta de ritm si ma adaptez in consecinta. De exemplu, in momentul cand intru in Targu Mures (asta mi se pare cel mai opus oras din punct de vedere al condusului) trebuie sa imi fac un transfer complet de optica, altfel m-as sui pe pereti cat de calm si incet conduc oamenii aia.

      Si invers, ma adaptez in alte orase care mi se par mai „rapide” decat Bucurestiul. Chestia cu plecatul rapid de la semafor am simtit-o in multe orase europene, probabil in Bucuresti, trebuie sa se termine filmul de pe telefon la care te uiti inainte sa pleci de la semafor.

      00
    • Aveau mașini, dar n-aveau altceva.
      Money does not buy skills!

      00
    • @rumbu, am ramas socat cand am observat cat de dificil este sa traversezi in Roma.
      Daca prin centrul orasului mai opreste cate unul, la periferie si in zona metropolitana astepti si cate 5 minute pana se opreste traficul. Asta, sau sari cu tupeu si speri sa te observe soferul (dar atunci primesti si cate o injuratura).

      00
    • Mie, ca bucurestean care fac aprox 15 km pana la serviciu (Militari-Berceni), traficul in Istanbul mi s-a parut parfum.
      Daca stii sa mergi, nu ai treaba.
      Mi-au trebuit 15 minute, la ora 9.00 in zi lucratoare, sa ajung pe autostrada si sa scap de trafic. Si stateam in hotel langa Hagia Sofia, fix in centrul vechi.
      Dar se poate face test cu google maps: alege ce punct vrei acum din militari pana in berceni si vezi cat dureaza si apoi fa acelasi lucru in Istanbul si vezi cat dureaza. Mai mult, traverseaza si Bosforul si tot este mai repede in Istanbul, in conditiile in care orasul are 15,5 milioane de locuitori fara navetisti si turisti.
      Oricand as prefera stilul din Instanbul fata de prostii din Bucuresti care stau cu nănăul in telefon si care nu fac dreapta decat de pe ultima banda.

      00
    • Nu comentez la articol ca nu am de ce, dar mi-a sarit ceva in ochi :

      Articol : LUNI, 12 OCTOMBRIE 2020, 11:16
      Arhi : 12 Octombrie 2020 la ora 10:41 am

      Are acces la vip section ?

      00
    • @Arhi
      1. Unde ai fi pomenit tu ardeleni facand liniute eu nu inteleg…
      2. Si chiar si asa, cu ce te deranjau doua masini mergand cu 30/h noaptea?

      00
    • @Andrei G cu înjurăturile m-aș descurca sau aș învăța s-o fac.
      Eu aș avea o problemă cu eventualele bâte/palme/spital/morgă.

      00
    • @AB

      Am mai multe potențiale arme letale in mașină decât un taximetrist din Craiova: toporișcă, lopată de infanterie, șurubelnițe, un șuriu pentru dezizolat, niște cabluri de pornire, un levier prelungitor pentru cheia de roți, o cheie de roți de neam prost, plus ce mai găsesc prin portbagaj.
      Cel mai bun sfat pe care ți-l pot da că bărbat, către tine femeie e simplu: niciodată, dar absolut niciodată nu te da jos din mașină. Geamurile închise, ușile încuiate. Niciodată nu te da jos din mașină.
      Nici eu bărbat, cu toate că sunt o fantomă cu izmene, cu portbagajul plin de ce am zis mai sus și crede-ma că nu mi-e frică să folosesc nimic din alea, nu m-aș da jos. E posibil ca un cioban mai mare ca mine să aibă ceva mai mare și mai ascuțit.
      La final de zi, vrem să ajungem întregi acasă și liniștiți, nu cu capetele sparte, tăiați sau legați în arest preventiv.
      E foarte ușor să faci rău și ești mai bine protejat de lege, daca ești agresor și nu victimă.
      Cu toate astea, la final de zi vrei liniște, nu să folosești arsenalul din portbagaj.
      Ce îți recomand ție ca femeie e un spray paralizant anti-urs, pe care să îl ții în buzunarul ușii de la șofer.
      In caz de forță majoră și chiar esti nevoită, dai cu el. Ori tu, ori agresorul.

      00
    • @Ionuț M, merci pt sfaturi, dar eu îi răspundeam lui @Andrei G care zicea că-n Roma, ca pieton, n-ai nicio șansă să traversezi dacă n-ai tupeu să sari în fața mașinilor și să-ți asumi înjurăturile. d-aia ziceam că-s ok cu înjurăturile. că ăla din mașina poate ieși cu bâte sau palme, asta dacă mașina nu m-a trimis la spital sau morgă.
      eu sunt pieton, always pieton. unde să mă încui?!

      am scos Roma de pe lista obiectivelor turistice de văzut în viața asta. :)

      00
    • @AB
      Aa, pentru niste dumnezei si injuraturi italienesti sa nu te duci la Roma? na, ca un mic fan de istorie, am avut orgasm multiplu zilnic prin orasul ala…
      Altfel vad ca lumea a spus deja si confirm si eu: pe trecerea de pietoni cu semafor verde, te injura soferii cu ochii scosi din orbite si cu venele umflate pe frunte! :))) #nojoke!
      noi nu am stat cand soferii mai deschideau usile de la masina si dadeau impresia ca vin dupa tine sa te plesneasca, in schimb cativa italieni tineri raspundeau provocarilor si ii pocneau ei pe soferi :))) uimitoare evenimente am putut vedea in traficul din roma!

      00
    • am scos Roma din lista nu din cauză de înjurături, ci din cauză că eu n-am tupeu. :)
      Și nici încredere în frânele italienilor. Sau ale oricui.

      00
  2. La cate probleme sunt gen cu marcajele, parcari si nr imens de masini care tranziteaza zilnic orasul mi se pare un miracol ca se poate totusi circula. N-as blama deloc soferii, ba chiar dimpotriva.

    Ce e trist totusi, vad si la mine, cand iesi prin tara ramai pe modul ala tampit de agresiv de „Bucuresti”, desi traficul de acolo n-o impune deloc.

    00
    • Te invit în Salzburg să vezi cum se circulă. De Viena nu pomenesc, că plângi de fericire.
      Apropo: ăștia-s mai fraieri c-au centură.
      P-acolo pe lângă aeroport (Viena) există o porțiune cu limită de 80 km/h. În 3 ani, am văzut un singur fraier (arăbete cu număr de Viena) care s-a crezut mai șmecher, dar radarul l-a blitz-at mumos. 100 € amenda, frumos vine-n poștă. Cred c-o vrut fraierul să testeze funcționalitatea radarului.

      00
    • Aia de la Viena cand plecat de la semafor…pai pleaca nene. Eu cu 75 CP bagat a-1a pana-n 4000 si nu tineam pasu cu ei. La noi pleaca ca mosii si se opresc la 30kmh, in fata lor fiind liber.

      00
    • Treaba asta cu plecatul rapid de la semafor m-a surprins si pe mine extrem de placut cand am inceput sa conduc prin Germania. Problema e ca acum ma enerveaza de 3 ori mai tare cand vin prin Romania si ii vad cum dorm pe ei.

      00
    • @sfatuitoru, doar 4000? In oraș ai 3 trepte, 1 până la 50 (6500rpm),2 până la 80 (6500rpm), la consum a 3-a.
      Am cumpărat mașină cu 6500rmp pe turometru, păi il folosesc pe tot!

      00
    • Degeaba pleci repede cand se face verde daca la urmatoarea intersectie se face rosu cand ai ajuns la 50km/h…

      00
  3. Ai uitat semaforul rosu facultativ sau nu te-ai intalnit cu cazul asta?

    00
    • la asta ma gandeam si eu: niciodata nu pleci in forja la verde, forja in Bucuresti se foloseste la trecut pe galben tomnatec…nu la plecat la verde. plm, se vede ca-i turist Vali

      00
  4. Da. Din fericire, nu există beci sa ne bagi pe toți…

    00
  5. Da clipu din trafic ? 😁 Ala in care le urezi de sanatate ? 😆 Unde-i clipu din trafic ?

    00
  6. Problema e ca suntem prea multi si asta ne transforma in animale. Face totul sa fie impersonal, iar ceilalti oameni sa fie doar o bucata de tabla care ne impiedica pe noi sa ajungem unde avem treaba.

    Altfel, de ce m-ar fi claxonat o doamna ca am pus avariile, am bagat in marsarier si am asteptat cuminte cat mai aproape de masina din dreapta sa se faca loc si sa pot sa parchez lateral, fara sa jenez pe nimeni cu botul masinii cand virez dreapta, in loc sa astepte 15 secunde sa termin de parcat?

    00
  7. S-au făcut 6 ani de când stau în zona din captura ta de ecran. Nu-mi aduc aminte ca Strada Ritmului să fi avut vreo dungă trasă în tot timpul ăsta. Plus că se parchează absolut mizerabil în zonă…

    00
    • Ai făcut plângere/cerere la primărie?

      00
    • Am facut eu pentru o portiune (soseaua care leaga Petricani de Colentina). Procedeul e asa:
      1. Faci plangere la Politia Rutiera Bucuresti, in 30 de zile te anunta ca au somat ADP sa faca treaba,
      2. Mai faci o plangere dupa 30 de zile, te anunta ca le-au dat amenda (aici e momentul cand constati ca ai mutat niste bani de la ADP la Politia Rutiera).
      3. Mai faci o plangere dupa 30 de zile, in alte 30 de zile te anunta ca au somat ADP sa faca treaba
      4. Mai faci o plangere dupa 30 de zile, te anunta ca le-au dat amenda (aici e momentul cand constati ca ai mai mutat niste bani de la ADP la Politia Rutiera).

      Intr-un final dupa 1 an trag niste dungi pe asfalt care se curata dupa primele ploi… deci ce zice Vali „la care ar putea să fure un lejer 50% la 2 ani, doar să le traseze naibii.” se intampla mult mai bine in Bucuresti: profit 90% sau chiar 100% cand nu le trasezi…

      00
    • Dap. Deocamdată am avut succes doar cu o cerere din vreo 6 trimise la sectorul 2. Cine știe, poate ăștia care vin acum sunt un pic mai sprinteni.

      00
    • A avut, si te trezeai ca desi esti fix pe partea dreapta a jumatatii drumului, conform dungilor de pe asfalt tu erai mai mult pe contransens, pentru ca masini parcate.

      00
  8. Așa e, domnu’ Vali, aveți dreptate, șoferii de București sunt niște obrăznicături, mai ales ăștia ca mine, proprietarii de Logan :)))

    00
    • Lasand la o parte caterinca ta slaba nu marca ii face pe oameni obraznici. Educatia de acasa in schimb….

      00
    • Frate, câte minusuri… Nu mai are nimeni simțul umorului? Sau e plin de șoferi de Logan p’aici, de nici să te auto-persiflezi nu mai poți!

      @IonutO și restul: relax, e luni, începe o săptămână lungă, iar caterincăaslabă s-ar putea să fie mai bună decât încrâncenarea „grasă” ;-)

      00
    • @SS Pai stii cum e aia : Stai cu o bucă pe un cub de gheaţă, iar cu alta pe o plită încinsă. În medie îţi va fi bine

      00
  9. As plati 10 lei pe zi ca strazile din Bucuresti sa aiba dungi si săgeți corecte: Lujerului, Pasajul Mărăşeşti, Apaca, Obor. Si 100 lei pe zi să desfiinteze tarabele cu mici fix in serpentina de la Deduleşti.

    00
    • as plati 10 lei sa-l aresteze pe ala care a furat vopseaua

      00
    • dungile pe asfalt se traseaza greu mai usor cu iepurasii si chindiile si luminitele. Bucurestenii sunt cele mai proaste animale cand e vorba de respectarea legilor, toti trec pe rosu, hai sa va vad pe aia care nu recunoasteti. Eu stau ca boul la rosu ca pieton si turmele curg pe langa mine, si le zici si se uita ca bovinele la tine.
      L-am claxonat pe unu de fiecare data cand schimba directia fara semnal, la un mom dat a trebui sa dea semnal ca se oprea si probabil i-a fost frica ca i-o baga fara lubrifiant si era scumpa masina, da a dat aza mia in sictir. mortii lor.
      Pana nu se dau amenzi pt toate astea nu se rezolva nimic ca roamnu nu stie de civism si legi decat cand il arzi de sa il usture si sa planga ce muisiti sunt militieni ca l-au luat tocmai pe el

      00
    • firea si toti primarii de sectoare?

      00
    • Platesti deja. Atunci cand platesti taxe dai si aia 10 lei pentru linii si nu te lua de micii de la dedulesti:)) totul pana la mici.

      00
  10. Mie mi se pare ca ma sufoc in el din cauza masinilor.
    Toate astea pentru ca a devenit orasul masinilor, in loc sa fie un oras pt oameni.

    00
    • S-a dus Nicușor la primărie să facă pace cu mașinile și să salveze Bucureștiul, exact ca Neo. Să mai zică cineva că Matrixul nu e adevărat.

      00
    • Ce amuzanti mi se par astia ca tine, care vor un oras „al oamenilor, nu al masinilor”. Parca masinile alea sunt autonome, umbla cum si cand vor ele. Asta una.

      Explica-ne te rog cum ceilalti oameni n-au nevoie de masina, pentru ca nici tu nu ai nevoie. Asta doi.

      Si trei: daca nu mai vrei sa fii sufocat, nu mai cumpara apartament in bloc de 10 etaje in centru. La asa densitate de populatie cum e in Bucuresti, nu ai cum sa fii altfel decat sufocat. Simt si eu ca e prea mult popor pe langa mine, ma impiedic in oameni. Da’ a cui e vina ca orasul a fost condus de pesedisti din 90 pana azi, care au permis cresterea densitatii populatiei?

      Si on point: in S4 abia la o luna jumate dupa ce au asfaltat bulevardele au tras si linii. Au avut o jena pana atunci. Pe Stefan cel Mare nu mai am nicio speranta, acolo e o bataie de joc absoluta. Din 2 benzi se fac 3, din 3 se fac 4, din 4 se fac 3 apoi doua, nicio linie. Sunt sigur ca se produc si multe accidente din cauza asta.

      00
    • vezi ca ai o fractura de rationament.
      Daca cumpar mia incentru cumpar tocmai sa numai am nevoie de masina, ca daca ma mut in afara bucurestiului am belit-o fara masina. get it?
      Si da si eu sunt fix ca cel de mia sus cu un oras al oamenilor, fa-mi piste peste tot, metrou si tramvai rapid cu zonele limitrofe si vand toate masinile. sunt primu care vrea asta.
      Da ajuta-ma sa ajung din pantelimon pana in centru pe bicla fara sa mor sti? sau cand ploua sau ninge sa merge maxim 15 minute pe jos pan ala metroul usor rapid si inca 20 pana in centru si care merge non stop sa stiu ca am cu ce ma intoarce si la 4 dimineata.
      Si da dupa ce am astea le dau foc la masini.
      A si vrei tu cocletele cu bmwu la dorobanti, sigur ai taxa ce congestion cume in anglea si dc il lasi pe srada ca nu ai unde-l parca iei muie si amenda, ca ai vrut tu sa-ti bei cafeaua la botu calului

      00
    • @BGDN
      Nu inteleg de ce ai tonul asta arogant si nu poti discuta civilizat (fara sa suferi).

      Solutia ar fi multe:
      -sa ia toate rablele, sa le vaneze de fapt
      -sa faca transportul in comun acceptabil
      -sa puna taxe pe masinile care intra pe centru
      -piste de biciclete si trotinete
      -sa supraimpoziteze a doua masina din familie, etc.

      PS: Nu am apt. in centru, e chiar mai la margine intr-un bloc vechi si nu e din ala de 10 etaje (am cautat expres treaba asta).
      Cand pot circul cu trotineta ne-electrica si urasc din suflet sa merg in timpul zilei cu masina in Bucuresti.

      00
    • @Aderentiu: Zici bine tu, in cea mai mare parte. Si eu urasc sa merg cu masina, de-aia sta parcata 6 zile din 7, si in a 7-a zi merg cu ea 3-4 ore pe unde am treaba.

      Dar unele dintre masurile propuse sunt neconstitutionale – si chiar imorale. Sa iei dreptul la proprietate al cuiva care are masina (oricat de veche), asta nu va accepta niciodata CCR de exemplu. Sa interzici intrarea in centru (centrul fiind de fapt de dimensiunea unui oras maricel din provincie), la fel. Macar daca ai avea alternative, dar alternativa de a nu merge prin centru este sa faci 2 ore pe la margini, pe unde se vor inghesui si mai rau automobilistii. Orasul asta nu suporta unele dintre masurile luate prin alte parti, inca nu are infrastructura la nivelul ala.

      Asta cu taxarea celei de-a doua masini e buna, ar trebui sa fie standard; dar nu cred ca va face mare diferenta. Nu te costa nimic sa pui a doua masina pe numele sotiei, a treia pe numele fiului etc. Si aici se termina povestea.

      In loc de aceste doua masuri negative, ar fi poate mai benefice niste masuri pozitive – cum ai zis si tu (transport in comun incurajat, piste biciclete/trotinete), dar nu numai. Eu unul nu ma simt indemnat sa ies cu bicicleta acum decat din propria mea dorinta de a nu mai contribui la trafic si poluare. Un primar cu viziune optimista si pozitiva ar crea „incentives” palpabile pentru a face trecerea asta, de la poluant la nepoluant. Transport in comun gratuit de exemplu, cumparat mijloace noi de transport, imbunatatit liniile de tramvai si altele, cu siguranta mai sunt. Nu prea imi plac aceste interziceri, reflecta gradul de civilizatie al unui popor. Daca ne invatam cu interziceri, iese ce vedem acuma la infectari cu virus: cand ne-au interzis, a mers ok. Cand nu ne-au mai interzis, am dat iama in lucerna…

      00
    • BGDN, daca scoti un sifonier vechi pe strada nu inseamna ca ai vreun drept de proprietate sau ceva. e pur si simplu gunoi.
      Sunt rable fara ITP, fara RCA si fara impozit platit. unele sunt probabil radiate.
      Cand o masina ajunge in situatia asta ar trebui ridicata ca un sac de moloz a doua zi si ultimul proprietar amendat pentru depozitare de deseuri pe domeniul public.

      00
    • Exact, spatiul public nu e ca sa-si tina gigel rablele pe el, ca nu e terenu lu ma-sa.
      Noi, ceilalti cu masini functionale platim niste taxe pt a avea masina respectiva.
      Si legile de care ziceam cu impozitare sa fie facute cu cap, sa puna conditii cum trebe ca masina a doua, daca e pe numele sotiei => e masina familiei.
      In fine, trebuie sa se vrea cu adevarat si s-ar putea face multe in bine, chiar daca la inceput lumea nu ar fi de acord.
      Sau poate sa zica implementam momentan primele 6 luni si vedem apoi ce facem.
      De undeva trebuie inceput, ca altfel murim aici in trafic.

      00
  11. Si cand se fac marcajele, se fac cu vopsea simpatica. Exemplul cel mai recent si vizibil: pe Stefan cel Mare au pus gardurile pe langa linia de tramvai anul trecut. Le-a mai luat cateva luni bune sa „refaca” marcajul, pentru ca banda a treia se ingustase foarte tare. Refacerea marcajului a constat in acoperirea liniilor vechi cu smoala/vopsea neagra si trasarea unora noi, inghesuite echidistant.
    Acum, la nici un an distanta, liniile vechi inca lucesc noaptea, iar liniile noi s-au sters aproape de tot in unele locuri, asa ca fiecare se incadreaza cum il taie capul (nu ca n-ar fi facut asta si cand se vedeau liniile, dar asta e alta poveste).

    00
  12. Sunt biciclist, iar lipsa liniilor pe asfalt e moartea. Merg pe langa bordura, in 80% din timp nu am nevoie de linii pe asfalt, dar cand trebuie sa intru in vreo intersectie mai mare… nici nu o fac, de fapt. De multe ori ma duc pe la trecerea de pietoni, ca mi-e frica sa intru in intersectie. Majoritatea sunt nemarcate. La Piata Victoriei … de cand cu pandemia nu am mai fost pe-acolo. Au tras linii intre timp?

    00
    • Tot cu bicicleta si eu, de cand cu pandemia. Mi-am facut o data curaj sa traversez la Pta Unirii, venind dinspre sud, ca sa merg spre Eroilor. Acolo e sinucidere pentru biciclisti, trebuie sa mergi pe mijlocul intersectiei. N-o sa mai repet experienta, mai bine merg pe trecere si pe trotuare/prin parc in zona aia.
      La Pta Victoriei am vazut linii ok-ish, trecand cu masina, N-S. Nu sunt trase doar in mijlocul intersectiei, probabil ar incurca mai mult decat sa ajute (?), fiind multe directii posibile de mers.

      00
  13. 3. oh, daaa…desi aici mai depinde si de sector.

    De calitatea asfaltului n-ai zis nimic? Mie-mi clantane dintii in gura de fiecare cand ma incumet sa ies din cartier, pe unde stiu strazile/stradutele mai drepte asa.

    Dar de masinile parcate peste tot pe stradutele fara sens unic, astfel incat nu poti sa circuli dintr-un capat intr-altul al strazii fara sa-ti dai rand cu masinile din fata, sa gasesti locuri unde incap doua masini, sa astepti pe cei din fata sa treaca etc.? Iti vine sa-ti bagi plua in ele de scurtaturi si sa o iei pe bulevarde. Dar si acolo mersul pe prima banda devine sincopat.

    Cu bumperele vietii nu te-ai intalnit? eu le-as scoate in afar legii, sunt doar o masina de facut bani pentru firmele care le produc si care le vand. in rest, utilitate zero, dimpotriva.

    00
    • pe strada mea sunt aur, pe langa doua locuri de joaca masinile ar trece cu 100 km/h. deci sunt foarte bune!

      00
    • Si la mine la fel. Vine un flacau patron de MLM cu un Urus si trecea pe aici ca Rambo prin Vietnam. De cand au pus 3 pe strada trece ca un om normal.

      00
    • Astia cu barci (suspensii moi ) sau cu masini de firma se pisa pe bumpere. In loc sa te faca sa mergi constant cu 30 la ora, te incetinesc pana la 10 sau chiar 5, ca sa nu sufere articulatiile de loc, ca sa ai de unde accelera inapoi. Deci si consum de benzina d’ampulea, si poluare, si articulatii futute si placute cu discuri tocite. Pentru toata lumea, indiferent ca are de gand sau nu sa respecte limitarea de viteza. Abia astept sa se modifice legea si sa puna radare fixe, ca in Anglia, pe toate aleile.

      00
    • @Octav, treci cumva cu 30 km/h peste bumperele respective? Depinde ce s-a montat. In anumite zone din Brasov sunt unele destul de inalte. Daca treci cu 30km peste ele…. cam rupi masina.

      00
    • Daca puteam sa trec cu 30 la ora peste ele fara sa-mi fie mila de masina nu le mai injuram.

      00
  14. E bine ca sunt penthausuri cu 3 milioane la vanzare, ce conteaza restul, trafic infernal, ambuteiaje, duduianu, analfabeti, lipsa centura de ocolire etc.
    @Vali, ai fost vreodata in orasul Tulcea? La fiecare trecere de pietoni au pus bumpere pentur limitarea vitezei, dar trebuie sa le treci cu 2 km/h pentru ca altfel iti sar rotile. Sa le explice si alora ca se pot instala lejer semafoare cu buton.

    00
    • Ce explici tu acolo se aplica in tari/orase civilizate. Bucurestiul e foarte departe de a face parte din categoria asta.

      00
    • Aia care isi iau penthouse de 3 milioane nu au treaba cu traficul, oricum nu ies din zona aia, iar cu clanurile nici atat, poate fac parte din ele.

      00
  15. @Vali: decât civilizație „la capitală” mai bine pui la loto. Ai mult mai multe șanse să câștigi.
    Am uitat: toți vor o țară ca afară.
    Mdea…și porcul liniștit zbura deasupra catedralei tâmpirii neamului, sorbind ușor din paharul de Metaxa 7 stele luat „pe sub mână” de la patagonezi.

    00
  16. asa si traficul e naspa..evident, si crezi ca daca se imbunatatesc cele de la 1 la 5, se schimba ceva pe fond- aia e paleativul. Solutia corecta e aia dureroasa care duce la imposibiltatea folosirii masinilor(parcari inexistente, taxe mari, samd). Blogerul zoso poate ar accesa alte subiecte mai interesante.

    00
  17. ” am condus vineri si sambata prin oras” – aici e problema. Soferii de weekend sunt total diferiti de baietii mei din traficul obisnuit luni-vineri. De obicei batrani sau femei (da, am devenit misogin) care nu stiu cu volanul si experimenteaza in weekend mersul cu masina la piata. Nu-i condamn, doar spun.
    Problemele sunt asa:
    – Cea mai importanta este lipsa totala a politiei din trafic care ar putea da amenzi in stanga si in dreapta la cei parcati aiurea ( 5 minute boss), parcarea aiurea peste tot, prin toate pozitiile, dublare, triplare, etc. Brusc un bulevard cu 3 benzi s-a transformat in parcare spic, deci raman doua benzi, daca mai opreste unul pentru cafea in spatele alora parcati in spic, s-a facut 1 banda pe sens – si asta se intampla mereu in bucuresti. Daca si-ar lua 2-3 amenzi de 100-150 euro s-ar gandi de 2 ori. La oameni functioneaza doar amenda plus bataie. Cum iti explici altfel ca romanii plecati in fara se transforma brusc in niste civilizati? Nu exista civilizatie, exista frica de amenzi. Pe roman daca l-ai ars la bani l-ai cumintit!
    – semafoarele necorelate. Aici o mica observatie – semafoarele ar trebui sincronizate si in functie de intervalul orar si inca o observatie – cu cat semaforul tine mai mult, cu atat traficul se fluidizeaza si asta din cauza mortilor care pleaca incet.
    – mortii care pleaca incet de la semafor – am devenit taximetrist – verde, claxon, nu mai scuz pe nimeni, mai bine sa ma injure dar sa se trezeasca decat sa mai pierd 3 minute din viata pentru ca sta el pe telefon. Si eu stau pe telefon dar nu cand sunt primul la semafor si cand stau doar arunc niste priviri, nu sunt cu ochii beliti acolo si scufundat in el ca altii (asta din capitolul eu nu domne, altiii -dar chiar asa e).
    – locuri de parcare supra-etajate intre blocuri – sunt multe locuri unde s-ar putea face.
    – locul de parcare 60 lei pe an??? reallly? Stiu oameni la bloc cu 2-3 masini – muuuulti. Daca ar fi parcarea un 600 lei pe an (tot mi se pare putin dar e mai ok) multi si-a vinde masinile (poate ma descurc cu una, nu am nevoie de 3). Eu am dat 10k pe locul de parcare. La capitolul descurajare – impozitul – 80 lei pe an??? realy? la masini de de la 10-30k???
    – blocuri noi construite cu 5 locuri de parcare.
    – liniile pe asfalt si semnalizare nu contribuie la trafic (parerea mea), noi aici ne-am obisnuit cu masinile bemveurile fara semnalizare, suntem mereu cu ochii beliti in oglinzi (chiar daca nu sunt masini pe langa noi) – codusul preventiv si anticiparea miscarilor ar trebuie predat la scoala de soferi – ajuta foarte mult.
    – urasc trecerile cu buton si limitatoarele de viteza – sa mora in chinuri cine le-a inventat.
    – as folosi cu drag transportul in comun dar nu e posibil, masina aia sta in trafic langa mine plus ca mai opreste si in statii, per total fac dublu cu autobuzul. Am incercat si cu bicicleta si desi mi-am asumat pericolele din trafic, nu se poate merge in spatele unui „dizel fara particule” -iar cu masca la efort nu poti sa rezisti.

    00
  18. Si cand fac marcaje le fac prost rau de tot. La marele Pasaj Ciurel e de rasul curcilor ce au facut acolo, ma mir ca nu sunt accidente. Daca vii dinspre Crangasi si urmezi marcajele, in intersectia de la Ciurel, prima banda duce in a doua banda, calare peste cei care vin pe banda 2 de dinainte de intersectie. Si nu inteleg de ce au mai facut banda dedicata pentru stanga inaitne de intersectie, pentru ca nu mai poti sa o iei spre Splai, trebuie sa urci pe pod.

    00
  19. De aia nu are Tesla reprezentanta in Bucuresti ca nu sunt marcaje. Cum ar fi sa faci un test drive si cand activezi autopilot sa-ti apara ecran albastru?

    00
    • Ei, cu puțin efort din partea developerilor am putea avea pe Tesla și modulul ‘La mica înțelegere’ și ar fi cît de cît ok.

      00
  20. În apropierea blocului am trecere de pietoni semaforizată, cu buton, însă fiind un bulevard destul de aglomerat (doar la orele de vârf), prefer să trec pe roșu când e liber decât să apăs butonul și să opresc tot traficul pentru 2 secunde. Între sensurile de circulație există o linie de tramvai dezafectată, așadar dacă pe contrasens e trafic, aștept acolo până se eliberează… când sunt mai mulți pietoni aștept până se face verde.

    00
    • …preferi să treci pe roșu, ok, mersi de pont, la 5 sînt geană pe știri la ProTV.

      00
    • Să fie lege…ca s-o respectăm opțional! Vrem o țară ca afară!!!
      Ai de plm…

      00
    • Mașina e la 2-300m de trecerea de pietoni, am timp să trec în siguranță. Dacă apăs pe buton până ajunge acea mașină la semafor se face roșu pentru ea, eu trec dar semarorul mai rămâne verde min. 2.5 minute – ineficient.

      Dar văzând reacția oamenilor, o să apăs pe buton și aștept verde, să mai stea și mașinile la roșu.

      00
    • @Andrei: ineficient din ce punct de vedere?
      Ce treabă ai tu dacă șoferul stă la semafor? Doar nu stă pe banii tăi.
      P.S. Legea trebuie respectată, nu interpretată după bunul plac.
      Io tot n-am înțeles unde se grăbește lumea.

      00
    • Nu stiu cum ai făcut dar ți-a ieșit un banc ”Mașina e la 2-300m de trecerea de pietoni, am timp să trec în siguranță”
      Și cam cît timp ai dacă Gigel vine cu 120 in loc de 50?

      00
    • Eu gandesc ca Andrei. In loc sa fac rosu si sa opresc zece masini, daca traficul imi permite, as traversa pe rosu, in deplina siguranta. Daca nu imi permite sau daca sunt mai multi pietoni odata, atunci apasam butonul.
      La fel si la trecerea de pietoni pe bulevardele ne-aglomerate (ahahahahaaa): in loc sa ma arunc pe trecere cand mi se scoala mie, prefere sa stau mai departe, las masina (sau masinile) care se apropie sa treaca si apoi traversez.
      Ma gandesc ca ajut mai mult si pei cei din masini, si planeta, si pe mine daca pierd o secunda din viata procedand asa.

      00
    • Andrei ce faci tu se numește….. fluidizarea traficului! Unii nu pricep că-s prea legați de politicăli corect! Dacă treci fără să oprești 20/30 de mașini în ambele sensuri, înseamnă și poluare mai puțină. Dar unii găsesc satisfacție și în a-și face evidente drepturile (apăs butonul și vă dau roșu băăăă, trec io și voi așteptați după mine)

      00
    • eu fac (făceam) ceva asemănător cu ce face Andrei, dar fără să trec pe roșu: mă uit în zare și văd ce zice semaforul fără buton de la colțul celălalt, când se face galben, zbang și eu cu degetul în buton.
      @Fisherman, mă doare la patină de fluidizarea traficului. Treaba mea e să-mi păzesc viața și integritatea corporală. Dacă pt asta mi-a dat statul buton, îl voi folosi.

      00
    • Probabil și eu o să-mi iau minusuri, dar procedez și eu așa la un semafor. E vorba de semaforul pentru trutuarul de peste pasaj Victoria, coltul din fața de la brd intersecție Mihalache cu Titulescu. Majoritatea celor care vin dinspre guvern fac stânga spre Buzești și e liber la traversat. Eh, dacă stau sa se facă semaforul verde, trebuie să-i evit p-aia care forțează semaforul și ii prinde rosu în mijlocul intersecției și pe mijlocul trecerii.

      00
  21. Bulgarii au inventat trecerile de pietoni inaltate, marcajul strazilor si iarba taiata la marginea drumului. Asa, ca sa nu ramana cineva nesuparat, bucurestean sau nu.
    Nu zic de sistemul din Suedia cu detector de viteza si prag retractabil inainte de trecerea de pietoni. Nivelul nostru tehnic este placuta cu numar preferential, nu rondul cu panselute, nu podul catre nicaieri, nu trotuarele lipsa, nu lipsa centurii de siguranta.

    00
  22. Semafor cu buton, str. Liviu Rebreanu, in dreptul parcului IOR – vine pietonu apasa butonu, nu se pune verde si pleaca pe rosu ca nu vin masini. Cand se pune verde pentru pietoni nici urma de ei, dar masinile vin si opresc danpulea la semafor.

    Si pe trotuar suntem la fel de prosti, nu doar pe sosea.

    00
  23. La noi in sat dupa asfaltare, tinp de 2-3 sapt nu am avut linii de marcaj. Au pus cred a vro 10 panouri care anunțau faptul ca e lipsa marcaj pe sol. Asta in condițiile de strada simplă cu o banda pe sens. Probabil ca fac bani cu panourile alea. :)))

    00
  24. Pe langa cele enumarate in articol:
    – semafoare puse total aiurea, spre exemplu la treceri de pietoni, dar fara buton. Opreste tot traficul ca sa treaca NIMENI.
    – semafoare pe modul de ‘noapte’. Nu inteleg de ce e atat de greu de implementat ca seara dupa ora 23, pana dimineata la 5, sa fie semafoarele pe un alt timp setate. Daca ai de strabatut orasul pe timp de noapte, vei sta enorm de mult timp la semafor – INUTIL. Trec 2-3 masini si apoi mai stam 50 de secunde pana se face rosu la NIMENI, ca sa trecem noi.
    – semafoare sincronizate: UN VIS. Rar gasesti asa ceva in Bucuresti.
    – permis suspendat pe 1 an pentru idiotii care blocheaza intersectia. Cred ca asta e cel mai important motiv pentru care se blocheaza intersectiile in Bucuresti: vine un dobitoc care are verde; vede ca nu are unde sa inainteze, dar el totusi intra. Si apoi sta in mijlocul intersectiei, blocand accesul celorlalti care ar fi putut sa treaca daca acel dobitoc nu s-ar fi pozitionat acolo.
    – senzori in asfalt pentru a detecta traficul. Fluxurile de trafic sunt stiute. Dar semafoarele sa le sincronizezi dupa acest flux, in Bucuresti cel putin, e de domeniul SF-ului.
    – politisti pe moto care sa dea amenzi pe banda rulanta. de buna voie nu va merge cu bucurestenii, doar prin amenzi. In ultima perioada am vazut destul de multi politisti pe moto, care opreau prosti care se credeau mai destepti. Foarte bine.

    00
    • Ah, si inca una:
      – intersectarea drumului cu liniile de tramvai. Cateodata am impresia ca astia care se ocupa de drumuri/linii de tramvai in Bucuresti, sunt adusi din alte judete, si ei habar n-au de traficul asta. Sunt o groaza de intersectii in Bucuresti unde soferii merg cu 5km/h pentru ca dobitocii de la asfaltari, nu sunt in stare sa aduca la acelasi nivel linia de tramvai si soseaua. Vezi intersectia Ferdinand-Mihai Bravu, unde mergi ca melcul pe toate sensurile.

      00
    • boss linia aia se umflă nu poți să aduci la nivel pt că diferențe de temperatură și se expandează ceva acolo, asfaltul nu e fix..

      trebuie cauciuc din ăla.. vezi că e făcut așa un sens la Cașin. deci o intersecție este

      00
    • Adaug si eu una, semafoarele pitite dupa crengi. E chiar asa greu sa toaletezi copacii din jurul intersecțiilor constant? Cred ca pe splai nu s-a mai tuns un copac de cand s-au plantat. Vin pe banda 1 si incetinesc pana la 40 ca nu stiu ce culoare e semaforul.

      Sau semafor pus deasupra dar cred ca ar fi mai ieftin sa tunzi 2 crengi odata la 6 luni.

      00
    • Flat: lucrezi cumva la incompetentii astia? Bai, eu inteleg diferente de temperatura, ca expandeaza, ca explodeaza, ca ce o vrei tu. Eu nu pot sa inteleg cum de atatia ani, cineva nu a avut ideea sa le repare. Normal ca daca asfaltezi o data, va mai trebui sa reasfaltezi peste ceva timp, ca de aia exista gropi. Dar asta nu inseamna ca daca asfaltez o data, peste 10 ani sa ridic din umeri si sa zic: „boss, pai se formeaza gropi, atata fizica nu stii si tu?”

      00
    • stii cum trece loganul prin intersectia aia? vajaind….

      00
    • Boss, Flat, tu ai fost vreodata cu masina pe la nemti, austrieci, olandeji, suedeji, din astia care se spala cu apa calda de ceva vreme? Ai trecut pe liniile lor de tramvaie in intersectii?

      00
  25. Si la Constanta au asfaltat un bulevard mai rapid decat au trasat nenorocitele de dungi pe asfalt. O fi criza de vopsea, s-o face doar la comanda si nu se asteptau sa aiba nevoie de ea. Probabil se gandeau ca asfaltul se pune direct cu dungi… te doare capul.

    00
  26. >> dar dacă primii de la semafor ar porni altfel decât foarte încet, traficul s-ar îmbunătăți cu 20-30-50%.

    E, pe dr@cu. De obicei dupa semafor e o intersectie, mai sunt oameni de acolo. Nu ai ce viteza sa prinzi. Ba, dimpotriva, unii accelereaza ca nebunii. Reducere de 30%? Aberatii…

    >>Pietoni
    Mergem la o trecere, in Bucuresti, unde vrei tu, sa iti arat cati dintre soferi nu opresc? Asa, sa fim vizibili, stam la margine, regulamentar, zic. Cati nu opresc? Vreo 30-40%. Pentru ca… canalii.

    In rest, si, deci, in mare parte, adevarat. Soferii sunt precum oamenii, poate o idee mai magari: niste canalii.

    00
  27. >>Vrei să traversezi, apeși pe buton, se face roșu la mașini, și treci. Nu te mai arunci ca prostul pe trecere, nu frânează șoferii panicați, nu se mai petrec accidente în lanț.

    Soferii nu au de ce sa franeze panicati: inainte de trecere se merge cu 30km/h, exista semnalizare („urmeaza trecere”). Numai ca, din nou, acest lucru nu se prea intampla. Pentru ca politie de doi bani si soferi canalii. Mergem sa facem experiment, da? Semaforul cu buton e insa o idee buna, ca sa nu mai faci coloana de soferi pentru fiecare pieton, aia da.

    00
  28. Boss, sa ne trimiti niste giratorii de la tine din oras.

    00
  29. linii si sageti pe asfalt? pentru ce? oricum majoritatea nu au chef sau nu sunt in stare sa le respecte.

    semafoare cu buton? au fost montate o data demult pe ici pe colo, da’ nu au reusit sa le puna si un temporizator, astfel incat stateau cvasi-permanent verde la pietoni. au disparut repejor.

    plecatul de la semafor… e o regula nescrisa, pana ala din fata ta nu s-a deplasat minimi 15 metri, nu pornesti.

    00
  30. Ia sa treci ‘mneata pe la Razoare, să vezi acolo intersectie facuta fix pentru cine nu e din Bucuresti…lecuieste pe oricine de condus in Capitala

    00
  31. Aia cu marcajul pe asfalt e de bază.
    I-aș băga la pușcărie pe responsabilii de la primărie dacă strada nu are marcaje.

    Cu butonul la traversare e cu dus-întors. Pe unde sunt, apasă omul, până când i se pune verde nu mai vine nicio mașină și traversează, apoi vii tu cu mașina, stai la semafor și te uiți la trecerea de pietoni goală.

    Cu semnalizarea e boală generală, nimeni nu mai semnalizează, că e drum de țară, DN, autostradă, nu contează. Trece bivolul de pe o bandă pe alta ca vita pe tarla. Niște nenorociți.

    00
  32. Trebuie rabdare, nu ai ce sa faci. Toata lumea conduce azi si eu zic ca nu e ok. Inainte de pandemie un mos de aproape 80 de ani a facut accident de 3 masini cu copil in spate luat de la scoala. Parintii(destepti) din lipsa de timp l-au delegat pe Mos Teaca(bunicul) sa ia copilul de la scoala cu masina. In drum spre casa a intrat cu putere in masina la stop ce a intrat in urmatoarea masina. Au fost numai pagube materiale, macar atat. Masina ce o conducea mosul era destul de noua si fara pb tehnice. Pur si simplu la mosul de 80 de ani i s-a luat curentul pt cateva secunde, i-a sarit o siguranta, nu isi explica, nu se stie de ce. Asta nu e neatentie la volan. Neatentie e cand porneste cel din fata si pune frana brusc si tamponezi usor, un inghi mort, nu te-ai asigurat bine, etc. ASta a fost o transa la volan, batranete…. Asa ca bucura-te sa dai doar de cei de dorm pe ei la volan sau se uita pe telefon. :D

    00
    • Asta îmi aduce aminte de alt handicap al șoferilor din Buc: nu țin frâna apăsată la semafor. În afară de faptul că te salvează să repari bara din față, dar ajută și la fluidizarea traficului(ala cu 2 mașini în spatele tău poate să vadă când pornești și se pregătește din timp)

      00
  33. sau faptul ca militienii pizdii nu isi fac treaba, de ce nu stau 8 ore doar la impartit procese verbale? 50 de procese verbale intr-o intersectie pe repede inainte si 10 administratorului pentru lipsa marcaje, gropi, sleauri, treceri de pieton nesemnalizate/neiluminate… pestele de la cap se impute

    00
  34. De acord cu toate in afara de plecarea in tromba. Culoarea rosie la semafor e facultativa pentru multi in toata Romania, nu doar Bucuresti. De doua ori era sa ma izbeasca unii cand am plecat primul de la semafor, si tot ei erau enervati ca nu ma uit eu pe unde merg si nu ma astept ca ei sa treaca pe rosu. Unu avea si sotia si doi copii in masina. De atunci, daca sunt primul, astept 3-5 secunde, daca nu am vizibilitate si nu vad efectiv masinile ca s-au oprit in celelalte directii.

    00
  35. Filmuletu asta explica bine de ce e traficu naspa si ce se poate face. Arata si o solytie la plecarea de la semafor, sa treaca cat mai multi.

    https://youtu.be/iHzzSao6ypE

    00
  36. De prin 2009 este problema cu lipsa marcajelor rutiere în capitala smart București.

    00
  37. Mai adaug și polițiștii de la rutieră care dirijează traficul și te trezești că au blocat toată intersecția. Prima oară credeam că au avut o zi mai proastă, apoi am văzut că este un obicei, mai ales când pui tramvaiul să intre în intersecția de la Dristor și faci semne să oprească în mijlocul ei…

    00
    • Și după ce îți fut zenul extrem te mai și amenință cu amendă de ultraj.

      Am luat la înjurat bines o fufă din aia gen barbie care permitea circulația doar celor de pe Calea Victoriei pentru că așa primise ordin (cel mai probabil trecea escortă prin Piață). Și noi de pe strada lăturalnică stăteam ca proștii și vedeam cum se bloca intersecția în fața noastră de n ori, iar pe polițiștă o durea-n fofo, înghesuia conservele în intersecție deși noi stăteam de ceva semafoare acolo, chit că aveam roșu sau verde.

      Când a terminat măcelul a avut ea grijă să mă tragă pe dreaptă și să mă amenințe cu o amendă din aia. Pentru că eram cu bicla în capătul coloanei, deși și ăia din spatele meu erau cu claxoanele date tare și probabil și-o băgau la greu în respectiva.

      00
  38. Bai, da. E nasol traficul din Bucuresti, si o spun din perspectiva unui bastinas. Eu evit sa stau in masina prin oras („condus” e mult spus), doar ca azi am fost nevoit sa ma duc din Aviatiei pana pe Preciziei si inapoi. 30 min dus, 45 intors. Ba baiatule, asa jungla… deja ma gandeam la Istanbul.
    Nu o sa comentez despre soferi si apucaturile lor, pt ca eu merg cu copilul in masina si am TOATE injuraturile pregatite pt toti. Doar ca le spun asa, mai mult in gand, sperand ca fi’miu o sa devina mai tarziu expert in „urari”
    In schimb, cred ca stiu de ce nu sunt marcaje. Pentru ca, daca nu e vreo carpeala a strazii, inseamna ca oamenii nu stiu sa stea pe benzi, si ecectiv trec peste marcajele alea, care se curata. Cum e posibil ca pe o strada cu 2 benzi pe sens, in linie dreapta pentru vreo 500m, nicio masina nu stie sa mearga daca nu calca pe marcajele alea?? Si da, o sa ziceti ca e ingusta strada. E ingusta de pot trece autobuze pe oricare dintre benzi, lejer. Sa mai vorbim acum despre strazile care au si curbe?
    In incheiere, poate va era dor de „da’ noi nu avem autostrazi”, „politia e doar la panda”, „da’ eu nu incurc, stau 5 minute”. Multa iubire de mama, de la mine pentru toti cei care sunt la volan, desi nu ar trebui nici macar sa respire!

    00
  39. Vali, imagineaza-ti ca acum 50-75% din corporatisti lucreaza de acasa, inca. Astia sunt in general cazati prin periferie, merg mult cu masina, duc copiii la scoala ca altfel nu se poate, totul e pe baza de masina.
    Ei, cum ar fi sa nu fie deloc pandemie, toti cu masinile calare pe oras. Pandemia a redus traficul. Eu fac maxim 20 minute acum pina la scoala copilului, care e in drumul catre serviciul meu, de la 45 in zilele de dinainte de virus, dar ma intorc repede acasa, ca sunt din categoria mai sus amintita.

    Suntem astia care suntem, nu ne mai civilizam fara masuri punitive, iar orice masura punitiva e nepopulara, da prost la alegeri, iese pesede 80%. Astia sunt in stare sa anuleze tot ce inseamna amenzi, sa desfiinteze liniile de demarcatie, sa scoata indicatoarele, limitele de viteza, orice daca le aduce voturi.

    00
    • Bullshit, e mai aglomerat traficul acum decât era înainte de pandemie.
      Ce zici tu de corporatiști se vede la metrou, unde cel spre pipera e aproape gol, în condițiile în care era full dimineața dinaintea pandemiei.
      Majoritatea celor care mergeau cu transportul în comun sau taxi uber, acum folosesc mașina personală din cauza covid

      00
  40. Pai ai fi vazut si in Brasov oameni cu ochii in telefon la semafoare, doar ca cel mai apropiat semafor din Brasov este la Sf Gheorghe.

    Pt examenul de permis va duce la calea ferata din Bartolomeu sau cum ii spune aleia care trece prin oras, sa poata sa bifeze ca s-a dat examen si la beculete.

    00
  41. Desi nu prea sunt dus la Biserica, mereu imi fac cruce cand e sa trec printr-o intersectie care nu are marcaje dar stiu ca benzile se fac in S. Daca respecti benzile, in cel mai bun caz iti iei niste claxoane de unii care stiu ei mai bine, in cel mai rau caz, iti loveste unul portiera si ajungi la politie pentru ca el nu vrea amiabila pentru ca vrea sa te lase fara permis pentru ca tu esti de vina :)

    00
    • Si eu am chestia asta, cand stiu intersectia si s-au sters marcajele sau la ploaie cand de cativa ani nu se mai vad marcajele, inainte nu era o pb cu marcajele pe ploaie.
      In unele locuri marcajele sunt idioate, 3 benzi devin 2 dupa trecerea de pietoni, benzi care dau in banda din contrasens etc. acolo e mai bine cand se sterg marcajele.

      00
  42. Corect, lipsa marcaje rutiere, lipsa temporizator semafor, lipsa sine de tranvai la nivelul asfaltutului(se pierde enorm de mult timp la franare), lipsa buton treceri de pietoni, DAR, cea mai mare lipsa este LIPSA AMENZILOR!!! Faci stanga/dreapta de pe banda de obligatoriu inainte sau dreapta/stanga, amenda; treci pe rosu, amenda, telefon, nesemenalizare, parcari pe b1, chiar B2 etc… Am condus in Europa destul de mult si de cum intram in tara simteam lipsa amenzilor, care se exemplifica prin soferi. Nu sunt cacanar, si eu fac majoritatea lucrurilor pe care le-am mentionat, dar daca eram amendat, probabil imi era frica sa mai repet idiotenile facute.
    P.s. In toata tara e la fel, Brasov, Tm, Cj, Ct, etc…

    00
  43. Astea sunt valabile si pt orice oras mai mic sau mai mare din Ro.

    Si eu tin sa cred ca e ceva in gena unora sa fie niste jigodii, din pacate si aia care mai sunt decenti cand vad ca jigodiile scapa nepedepsite le preiau obiceiurile.

    00
  44. Confirm impresiile IST vs BUH dpdv trafic si calitatea soferilor.
    In IST soferii conduc: sunt atenti, gandesc cel putin 1-2 miscari inainte, au reflexe formate, au din plin ‘situational awareness’ si sofeaza fluid.
    In BUH soferii fac orice altceva la volan: permanent cu capul si ochii in telefon, detasati de realitatea inconjuratoare, gandesc si actioneaza intr-un univers temporal propriu. Nu stiu sa conduca, ce sa vorbim despre gandit 1-2 miscari in avans; multi nu stiu unde vor sa ajunga sau ce au de facut intr-o situatie data, gandesc ce au de facut exact in momentul in care ar trebui actionat sau chiar dupa.
    Nici unii nici altii nu respecta codul rutier. Turcii din motive de eficienta, romanii din nestiinta, impulsivitate si lipsa instinctului de conservare.

    Si la noi si la ei ca pieton iti trebuie tupeu si curaj ca sa bati prioritatea de masina si sa poti traversa.

    Si la noi si la ei biciclistii sunt o specie extraterestra care nu e bine primita printre pamantenii refugiati in spatele volanului.

    Prefer IST si soferii turci fata de BUH si natia lu’ Bucur care a lasat de curand hatzurile pt volan.

    00
  45. 1. Traficul este infernal pentru ca suntem multi si drumurile au ramas aceleasi. 2. Decand cu pandemia autobuzele sunt aproape goale, toata lumea foloseste masina. 3. Slava domnului ca lucrez de acasa. Azi am fost la birou pentru prima data din Martie si a fost infernal, nu cred ca as rezista sa mai fac drumul odata anul asta.

    00
  46. Sunt genul care semnalizeaza pentru ca este un reflex pe care nu vreau sa il pierd. Nu stiu daca doar mie mi se intampla dar am obsevat ca sunt anumiti bizoni care in momentul in care te vede ca semnalizezi se baga in curul aluia ca sa te blocheze. Aici nu ma refer atunci cand te bsgi ca ghertoiu pe banda de stanga si tu mergi inainte, vorbesc de schimbat benzile prin trafic

    00
  47. Ai nimerit-o bine de tot cu sinteza asta.
    (bucurestean mutat pe camp de ceva vreme)

    00
  48. 24. Cât nu venea nici o mașină ai stat degeaba, apoi când am ajuns eu (cu bicla) atunci ai întors și mi-ai tăiat calea super urât, pentru că ești moș la 80 de ani și vezi o pulă noaptea.

    00
  49. Hai, ma, Vali, cum sa fie vinovati pentru trafic cei care pornesc greu la semafor? Cum ar fi sa porneasca cu scart toti? :))
    Traficul nasol in Bucuresti are cateva cauze principale:
    – prima banda blocata cu masini parcate, banda a doua de stationare
    – mers haotic de catre multi bombardieri
    – anticipare si respect in trafic. Cati dintre voi treceti de semaforul verde (chiar daca intersectia e blocata) si va prinde rosu in mijlocul intersectiei, precum cocostarcii?
    E coloana in fata, strada secundara in dreapta, hai sa-i lasam liber accesul ca poate vrea unu de pe celalalt sens sa vireze pe ea. Valabil si cu trecerea de pietoni lasata libera…

    00
    • La început pornesc toți cu scârț, până se învață să pornească rapid și fără. Beneficiul e pentru toată lumea, atunci când reusim să prindem toți verde si apoi să prindem și următorul semafor verde.

      Avem nevoie de un video actualizat despre pornire, eventual și cu trafic din față și cronometrat cât câștigi la un drum dacă pornești mai vioi.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.