Cum rezolvă Brașovul problema parcărilor și traficului

update: poze cu parcometrele

Am povestit de câteva ori că, odată cu eliminarea taxei auto, orașul s-a umplut de mașini, pentru că oamenii nu se gândesc dacă au unde să le parcheze, ei le cumpără și apoi se ceartă cu vecinii pentru că logică.

Fiți atenți aici la fază de nota 20:

  1. Se mărește tariful de parcare. Parcarea în zona centrală va costa 3 lei în loc de 1,5 lei pe oră, iar în alte zone 1,5 sau 2 lei pe oră.
  2. Se pun aparate de taxat prin zonele sufocate de mașini, cu posibilitatea de achiziționare a unui abonament de către rezidenți, care costă 150 lei pe an.

Detaliile tehnice sunt aici. Mi se pare cea mai simplă soluție, pentru că aia cu „mărim impozitul pentru a doua mașină” era un pic greu de făcut, odată pentru că românii sunt creativi, apoi pentru că sunt case cu 5-8 familii.

Cea mai mișto schemă a fost asta: vrei abonament de rezident? Trebuie să (1) aduci act că locuiești acolo și (2) că mașina e înmatriculată acolo. Ambele, nu doar una dintre condiții. Nu mașina înmatriculată pe numele bunicului de la țară, să fie RCA-ul mai ieftin.

Brusc, mulți oameni au redescoperit locurile de parcare din curte. Chemi basculanta, faci curat în curte, că de 20 de ani n-ai avut timp, duci 1310-le ăla pe care îl țineai acolo că nu ocupa loc, și ai rezolvat. Presimt o creștere pe zona de automatizări porți în următoarea perioadă.

Iar cu firmele din zonă, am aflat cum am rezolvat două din ele, una dintre ele a descoperit că are loc pentru zeci de mașini în curte și nu e nevoie ca angajații să parcheze pe stradă, pe parcările rezidenților, iar alta, cu cinci mașini, bagă una în curte și una o parchează pe stradă, iar alte 3 nu mai vin pe aici. Altele vor pleca spre zone unde au parcări, ceea ce nu e un lucru rău, că sunt destule firme în zone rezidențiale care n-au motiv să fie acolo.

Din ochi, un sfert din mașini au dispărut pur și simplu! UN SFERT!!! Mă uit pe geam de câteva zile și nu înțelegeam de ce traficul e așa de lejer. La 2 lei ora de la gratis au găsit soluții într-o săptămână să nu mai vină cu mașina la muncă sau să se strângă mai mulți la o mașină. Vorbeam cu un vecin, acum putem să începem să parcăm pe două locuri, că sunt atât de multe libere și nu încurcăm pe nimeni.

România ar putea învăța ceva de aici.

brasov-trotuar-masini

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

139 comentarii

  1. acum trebuie sa vin cu 2 borcane cu marunt.

    00
  2. NOU
    #6

    Ar mai trebui ca cine își aduce mașina de serviciu la locul de reședință să plătească tarif dublu și interzisă parcarea în zonele rezidențiale a dubițelor și microbuzelor.

    00
  3. Uau, ce ar merge asa ceva si pe Bucuresti.
    O gramada de oameni isi fac contract de comodat cu vecinii care n-au masini pt a avea loc de parcare de la primarie pentru a doua sau a treia masina.
    Unde mai pui ca taxa pt un loc de parcare e o mizerie (65 lei pe an).
    Si eu am masina, dar pentru a descuraja oamenii sa aiba cate doua-trei masini de familie trebuie facut ceva de genul acesta, ca altfel murim sufocati de ele.

    00
    • La Bucuresti nu merge nimic, orasul asta n-are nicio sansa sa iasa din mizeria in care se afla.

      00
    • @Lorin ar merge, dar trebuie cineva cu c**ie ca sa implementeze niste masuri nu foarte populare in randul dacilor liberi.
      Am uitat sa pomenesc si de rable care inca sunt foarte multe, folosite ca loc de depozitare.

      00
    • nicu avea masina parcata aiurea in fata casei in filmul ala din ziua depunerii juramantului, asa ca despre ce vorbim in bucuresti?!

      00
    • ca sa vedeti cum is boi oamenii. mihai ori e pesedist ori e prost (macar la prima parte e prost dar platit)
      deci, ND isi parcheaza masina, corect, dar la 10 minute de primarie, platind locul, asa ca mihai isi aminteste ca a fost ceva cu masina lui ND, deci si-a parcat-o gresit. Cool

      „Înainte de a ajunge în sediul Primăriei Generale, acesta şi-a parcat autoturismul la 10 minute de mers pe jos de instituţie, în apropierea Parcului Cişmigiu, şi a plătit, aşa cum este normal, parcarea.”

      00
    • De ce ar trebui oamenii descurajati sa aiba cate doua masini de familie? Doar pentru a nu fi considerati chiaburi? Din acelasi motiv poate ar trebui pusa si o limita la dimensiunea TV-ului? Dat fiind ca avem si balcoane, mai avem voie sa cumparam uscator de rufe?
      Crezi ca daca brusc vom renunta la masini, vom incapea in metrou sau STB? Sau oare in ziua urmatoare cand vor vedea strazile goale si masinile rupte de aglomeratia de calatori, STB va suplimenta parcul auto?
      Inteleg ca STB-ul ar putea functiona mai bine cu mai putine vehicule pe sosea, dar explica-mi aglomeratia zilnica de la metrou. TOTI oamenii aia au lasat masina acasa sau nu au masini, vina lor care este?

      00
    • sa aiba 10 mancatzash, sa fie cate o masina pentru fiecare zi. Sa se vada valoarea

      00
    • @TheX sa zicem ca brusc Metrorex are 100.000 de abonamente in plus. Sau STB. Un abonament sa zicem, habar n-am, e 20e pe luna. 2 milioane de euro in plus pe luna. Cate garnituri de metrou sau autobuze se pot cumpara doar din banii aia?

      00
    • Hai sa clarificam unde parcheaza Nicu. La plecarea de acasa in ziua inaugurarii observam ca Nicu avea masina lasata pe strada: https://imgur.com/a/DSRIDom . Si el parcheaza pe strada. Nu are un loc de parcare platit. Nu parcheaza in curtea casei unde locuieste.

      00
    • să aibă câte poate bugetul lor, dar să nu plângă după aia că n+au parcare şi să ocupe 10 locuri de parcare pe domeniul public.
      nu e vorba stricto sensu de numărul maşinilor pe cap de om.

      00
    • @AlexM: „Metrorex a cumparat noile garnituri de tren de la firma spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care a castigat contractul in valoare de 107,2 milioane pentru cele 16 trenuri care au fost livrate catre Metrorex in 2014.” Deci din 2 mil euro… cumpara fix nici una.

      Si inca un subiect de gandire: „Metrorex a platit nu mai putin de 6,06 milioane de euro pentru fiecare garnitura pe care o vedem zilnic la metrou. Fiecare garnitura are 6 vagoane, o lugime de 114 metri si o capacitate de 1200 de pasageri. Trenurile au o viteza maxima de 80 de kilometri pe ora si sunt dotate cu zone de acces pentru persoanele cu dizabilitati.”
      Calculeaza cate garnituri ar trebui ca sa inghesui 100.000 de clienti noi despre care vorbeai.

      Sursa: https://www.cars.ro/utile/metrou-metrorex-23217.html

      00
    • @TheX
      1. Aceasta masura mai trebuie sa fie completata si de altele, cum ar fi:
      -marirea numarului de autobuze, troleibuze, tramvaie
      -pista speciala pentru transportul public in comun
      -piste separate biciclete, etc.
      2. Trebuie sa facem intr-un fel sa limitam numarul de masini ca sa putem supravietui in orasul asta. Spun asta uitadu-ma si la ce fac altii de prin vest.
      Ai dat niste exemple complet proaste: ce legatura are ce are omu in casa cu ce tine el pe domeniul public?

      00
    • @animaloo ce ai fumat? Ca sa ai cate o masina pt fiecare zi iti trebuie 7/31/365 nici decum 10

      00
  4. La Cluj in zona centrala (zona 1) e 7 lei/ora, iar in afara zonei centrale (zona 2) e 3,5 lei /ora. Cine vrea putina miscare gaseste si la 1 leu /ora, iar cine vrea sa fie „hipster” exista si mijloace in comun.

    00
    • Și abonamentul pe zona 2 e 100 lei pe lună pentru PF și 140 pentru PJ. E adevărat că nu trebuie sa dovedești că stai in zona. Ar putea fi următorul pas.

      00
    • La Cluuj desființează parcările in zona centrală, îngustează multe străzi. Că sa te o live să mergi cu metroul sau să mergi pe centuri.
      În câțiva ani o să facă și centura și apoi se apucă de metrou.

      00
    • O mișcare de ”geniu”. Încetișor centrul va scăpa și de rezidenți și de companii. Poate să vină finul Păunel să mai tragă vreo două-trei blocuri de 15 etaje în piața centrală. Dacă sapă cu talent, poate se dărâmă și catedrala aia nasoală (goticul nu are ce căuta în grădina maicii domnului!). Și atunci va mai fi loc și de un mall.

      00
    • Este foarte bine ca scoate parcarile din centru si se fac pietonale. Cat de complicat e sa lasi masina la un parking si sa mergi pe jos sau cu bus-ul?

      00
    • Da. O sa las masina in parking, traversez orasul si imi iau cealalta masina.
      Intre timp in centru se poate construi fara sa faci parcari cum e in rest.

      00
  5. Ce frumos ar fi

    00
  6. La Cluuj desființează parcările in zona centrală, îngustează multe străzi. Că sa te o live să mergi cu metroul sau să mergi pe centuri.
    În câțiva ani o să facă și centura și apoi se apucă de metrou.

    00
  7. parcarea aia cu 5 lei pe ora de langa biserica neagra e absolut adorabila. si e mereu plina. e greu cu mersul pe jos mai mult de 50 de metri.

    00
    • Ce mi-e 5 lei, ce mi-e 2 lei. Doar nu stai toata ziua. Rezolvi ce ai de facut, platesti si pleci mai departe.

      00
    • Pai si de ce nu ar profita omul de treaba asta? E parcare privata ,spatiul pe care se parcheaza apartine unei firme,poate cere si 500€/ora. Ce treaba are comentariul asta cu subiectul „parcari publice”?

      00
  8. Ies 378lei pe luma daca vii zilnic cu masina la munca si platesti 2lei/ora. Eu cred ca lumea e doar zgarcita si vrea sa fie gratis, si de aia nu mai vin cu masinile, nu ca e scumpa parcarea.

    Si locurile alea rezidentiale ar putea fi mai scumpe, macar 500lei/luna si ar disparea toate masinile folosite de doua ori pe an sau semi-abandonate.

    00
    • „Eu cred ca lumea e doar zgarcita si vrea sa fie gratis”

      No kidding?

      00
    • 378 lei e un plin. sau 15 pachete de țigări. mult.

    • Nu e de zgârcenie. Uite eu prefer să citesc o jumătate de oră dimineața și jumătate seara așa că iau transportul în comun. Din fericire acum e un autobuz care merge direct unde am nevoie și nu e departe. Dar dacă aș fi avut de schimbat 2-3 mijloace de transport aș folosi mașina mai des.

      00
    • @Eugen: m-am trezit de dimineata cu gandul ca azi sa fiu Captain Obvious :))
      @ic: remarca era pentru aia care nu au mai venit cu masina de cand a inceput parcarea sa coste.

      00
    • In Bucuresti, daca nu ai poza cu masina la profil sau daca te mananca sa comentezi de unul ca a parcat dampulea, nu te mai scoate din „iti pute mana a bara de autobuz”.
      Pentru ca taranul cu o coaja de o mie de euro nu concepe faptul ca exista oameni care prefera sa foloseasca mijloace alternative de transport pentru comoditate si timp.

      00
    • @punKreas: daca tu ai loc de parcare si preferi sa mergi cu mijlocul de transport in comun consider ca nu meriti acel loc de parcare pentru suma platita (asta daca ai loc de parcare de la primarie).

      Tu ai libertatea sa iti alegi cum vrei sa circuli ca ai loc de parcare, dar eu ca nu am loc de parcare stau cu frica sa nu imi ridice masina sau sa imi iau iar amenda.
      Sau daca gasesc loc de parcare ma gandesc de 5 ori daca sa iau masina daca am treaba in zona. (din comoditate m-as duce cu masina cum si tu alegi transportul in comun tot din comoditate)

      As plati pentru loc de parcare si de 20x suma actuala.

      00
    • @Vlad: pai ce fac daca am loc de parcare acasa si nu am loc de parcare la serviciu? De cand e conditionata achizitia unui loc de parcare dupa cat de des mergi cu masina?

      00
    • @punKreas: Cand e cerere trebuie reglementat si pretul.
      Daca pretul ar fi de 1000 lei si esti de acord cu acest pret. Iti poti lua loc de parcare si sa mergi cu masina cat vrei tu.

      In prezent, locurile sunt luate pe bani putini si blocate, iar noii veniti evident ca nu au loc de parcare.

      Locurile de parcare nu sunt proprietati personale si ar trebui ca toata lumea care se incadreaza in anumite cerinte sa aiba acces la ele.

      00
    • Aici ai dreptate, locurile de parcare sunt prea ieftine.
      In ceea ce priveste remarca ta vizavi de „noii veniti”, eu am alta nelamurire. Inainte sa se mute, „noii veniti” nu s-au interesat cum e cu locurile de parcare, daca exista sau nu?

      00
    • @Vlad „Locurile de parcare nu sunt proprietati personale…”

      Ba da! Eu am la bloc loc de parcare personal, cu CF, pentru care platesc impozit anual!

      00
    • Locurile de parcare sunt spatii publice. Ti se pare corect ca de un bun public sa beneficieze doar cineva doar pe baza faptului ca el este vechi in bloc? Pentru a beneficia de un bun doar tu, trebuie sa fie un bun personal, sa fii proprietar pe acel bun.

      Eu consider ca ar trebui modificat modul de distribuire al locurilor de parcare, pe alte criterii.

      Stiu ca e dureros pentru voi cei care aveti deja loc de parcare de ani de zile pe o suma rusinoasa si ma priviti ca pe ala care vrea sa va fure locul de parcare, inteleg acest sentiment. Dar la sfarsitul zilei eu am nevoie de loc de parcare.

      00
    • @zamaraii: Felicitari! Doar ca noi vorbeam de parcarile publice ale blocurilor, pe care oamenii se vad „proprietari”, exact cum te vezi tu pe locul tau.
      Diferenta dintre tine si ei e ca tu ai platit o suma imensa de bani si ei il au aproape gratis.

      00
    • @Vlad „Diferenta dintre tine si ei e ca tu ai platit o suma imensa de bani…”

      Diferenta dintre mine si „altii” este ca eu am cumparat apartamentul CU PARCARE INCLUSA, iar altii trebuie sa plateasca pe ea o „suma imensa de bani”.
      Vad ca faci multe confuzii! Sunt constructori care vand cu parcare inclusa, cu parcare la un pret modest sau scumpe. Uneori chiar fara parcare. Fiecare e liber sa aleaga dupa bunul lui plac (sau cont). Ideea este ca nu trebuie sa ii pui pe toti in aceeasi oala!

      00
    • @zamaraii: Nu inteleg ce nu intelegi. APARTAMETNUL CU PARCARE INCLUSA a costat bani, adica in pretul apartamentului mai mult ca sigur ai platit si pentru parcare. Pretul platit la un constructor pentru parcare este justificat.

      Noi discutam de blocurile in care parcarile sunt ale ADP.
      Unde locatarii vechi din bloc, dau 65 lei pe an, contractele se reinnoiesc anual, iar ceilalti practic nu au nicio sansa sa prinda parcare.

      00
  9. daca ar fi dupa mine as face parcarea 1000euro/an. sa mai scapam de sarantoci.

    00
    • Boc, tu ești?!

      00
    • Pentru bogatii care dau minusuri la mesajul de mai sus:
      Eu as face locul de parcare 20000 de euro/an locul de parcare ca sa mai scap de sarantocii care cred ca daca au 1000 de euro/an pentru parcare cred ca s-au ajuns.
      Bai cici, si la 100000 eur/an se gaseste unul care sa se (pune tu ceva aici) pe „valoarea”ta. Pentru ca asta e valoarea ta – 1000 de euro/an – nu problemele orasului tau.

      00
    • scuze: a se citi plusuri, OK-uri, thumbs-up in loc de minusuri.

      00
  10. Majorarea tarifului la 5/10 lei în București a dus mutarea mașinilor din parcări pe trotuare. Atâta timp cât nu ridici, lumea nu respectă. În Drumul Taberei a fost nevoie de vreo 3-4 luni de ridicări să nu mai parcheze lumea la banda de la scuar între Romancierilor și Poiana Muntelui. La Râul Doamnei și între Valea Ialomiței și Valea Argeșului a durat ceva mai puțin. Dar până i-a ridicat din 2 în 2 zile nu s-au dezvățat.

    00
    • Depinde in ce calitate vorbesti tu.
      Daca ai loc de parcare si in zona ta nu mai sunt altele libere (contra aceiasi sume de bani) nu ai dreptul sa comentezi.

      Astora care platiti 65 lei vi se pare normal sa fie ridicate masinile.
      Astora care nu platiti parcare dar mergeti cu masina 100 km in weekend, vi se pare normal sa fie ridicate masinile ca voi gasiti un loc de parcare si pana sambata nu il mai eliberati.
      Si mie mi se pare corect sa fie ridicate masinile, DOAR cand locurile de parcate sunt distribuite in mod corect, conform cu realitatea.

      00
    • Eu m-as bucura sa fie cat mai multe masini in parcare in locul tau. Sau iti plac ambuteiajele cand faci 2 ore pe un drum ce ar dura 15 minute?
      Si da, daca ti-e frica ca nu gasesti loc de parcare si preferi sa iei STB-ul e ideal.

      00
    • @Vlad: ca sa fie treaba treaba, trebuie sa ai loc de parcare si la locul unde te deplasezi. Nu e suficient sa ai loc de parcare doar acasa.
      D-asta eu, cu loc de parcare proprietate personala, cand stiu ca trebuie sa ajung intr-un loc unde nu ai unde sa parchezi, prefer sa iau taxi in loc sa merg cu masina si sa o parchez dampulea. Si poate cei care isi lasa masina pe locul de parcare gandesc la fel.

      00
    • alt prost. Vlad vede o problema, dar solutia lui e demna de pic si poc.
      Deci, daca lasi masina in parcare nu e bine, dar daca o plimbi e ok. Chit ca legea din romania zice ca tu nu ai voie sa parchezi pe locul ala, chit ca e gol

      00
    • @Vlad, ca idee in Japonia nu poti inmatricula o masina daca nu faci dovada ca ai loc de parcare. Totusi iti inteleg supararea, si mie mi se pare o diferenta de la cer la pamant intre cateva sute de lei date pe an la PMB versus cumparat locul de parcare de la dezvoltator cu 5k-10k euro in functie de zona.

      00
    • @punKreas: foarte corect. Trebuie sa iti asiguri loc de parcare si unde trebuie sa ajungi. Eu ma refeream la parcarea de resedinta.

      O problema e ca sunt prea multe masini, iar alta problema e ca sunt foarte multe masini care efectiv nu sunt folosite si automat trebuie sa ocupe un spatiu public.

      Eu fac referire la acel spatiu public (parcarea de resedinta). De acest spatiu comun beneficiaza doar unii, contra unei sume jignitor de mica. Aceasta este problema mea.

      Pe ce criterii se dau locurile de parcare daca toate locurile sunt ocupate de ani de zile?

      @Cipper: corect spus. Ar trebui sa iau STB cand prefer acest lucru, nu cand sunt fortat de imprejurari independente de mine.

      Hai sa facem un mic exercitiu de imaginatie: Esti noul meu vecin, ai masina (e treaba ta daca o folosesti sau nu) si noi in fata blocului avem un singur loc de parcare (spatiu public) si eu ma folosesc de acel loc practic gratis.

      Cum ti se pare corect sa procedam?
      A. eu sa beneficiez in continuare de acel loc de parcare, practic gratuit iar tu parchezi la 15 minute fata de casa sau ilegal;
      B. vrei sa fim oameni egali si sa avem sanse egale asupra acelui spatiu public, destinat parcarii;

      00
    • Nu ai formulat corect primul comentariu. Ai aruncat cu mânie proletară în cei care au loc de parcare pentru că tu nu ai.
      Deși am loc de parcare de la ADP, am făcut petiție către Firea să le desființeze și să facă parcări de cartier, ca în alte țări civilizate, nimic nou. Dar evident nu am primit niciun răspuns.

      00
    • @N: sute de lei? E vorba de 65 de lei pe an, cu dreptul de prelungire. Practic nu se ofera nicio sansa altuia.
      @animaloo: Iar propunerea ta legata de parcarile publice de resedinta este? Nu ai nicio propunere pentru ca o schimbare in acest sens te-ar afecta in mod direct.
      Parcare 65 lei si subventie la caldurica. Las-a boss ca merge si ajea jneboon

      00
    • @Cipper: asa este, cam acid comentariul.
      Insa mentalitate tipic romaneasca, de agatarsi, se remarca la orice pas.
      Oamenii afectati direct de o reforma corecta pentru societatea moderna ies si arunca cu ce cacat le-a mai ramas de la ultima masa.

      – CUM BOSS SA SE SCHIMBE LEGEA CA ASTA YE LOCU MEU DE 10 ANI. DE CE SA PLATESC YO MAI MULT?

      00
    • @vlad: vezi ca esti bou. Probabil tanar si nu vezi de lungu pulii, deci nu reusesti sa intelegi niste lucruri.
      Poate daca aveai curiozitatea „bah, oare animaloo a dat si el vreo parere pe aici? alta decat sa se ia de mine”. Nu de alta, dar eu am vazut plangerea ta in vreo 3-4 locuri la postu asta. Si toate sunt la fel „mi mi mi, io n-am primit loc, deci muie la toti care au”. Cat de prost esti sa crezi ca solutia ar fi ca aia sa se plimbe cu masina prin oras? Adica plm…tu vrei ca ei sa se chinuie cand parcheaza la munca, la fel cum te chinui tu cand ajungi acasa?

      nu zic ca plm, te-ai gandit ca poate nici macar nu mai stau acolo, nu de alta, dar daca citeai ce parere am eu despre parcari aflai.

      00
    • NOU
      #69

      @Vlad.
      Nu exista in Bucuresti zona unde sa nu gasesti sa parchezi legal la maxim 5 hai 10 minute de mers pe jos pana acasa. Daca vroiai sa parchez in scara blocului trebuia sa iti iei un apartament in bloc nou construit, cu parcare inclusa.
      Care e realitatea aia care iti convine tie? Ce vrei, sa iti dea loc de parcare dupa cati km faci pe saptamana?

      Eu, in calitate de posesor de masina, fara loc de parcare ADP si care nu parchez ilegal sub (aproape) nici o forma, vreau sa se ridice si mai des masinile. Prioritar alea parcate aiurea la 500m de parcarile cu plata, dupa care alea parcate in buza trecerilor de pietoni si la final alea care ocupa orice colt de trotuar liber.

      00
    • @Radu: prin natura noului program de la serviciu, o saptamana lucrez pana la ora 23:00, iar la acea ora, crede-ma ca nu exista loc de parcare (foarte rar se intampla), urmatoarea saptamana am program pana la 14:00 ceea ce e parfum, imi aleg unde sa parchez, dar si asa, imi organizez programul sa nu cumva sa mai plec cu masina dupa ora 18:00 decat in cazuri exceptionale. In saptamana cand scap la 14:00, plec de acasa la 5:30 dimineata si iti spun ca e grav cum sunt masinile parcate dimineata, la ora aia.

      Corect este ca anual, locurile de resedinta sa fie scoase la licitatie, deci sa nu se prelungeasca automat contractul. Astfel s-ar strange cred ca de cel putin 10x mai multi bani la ADP, bani cu care pot fi facute alte locuri de parcare spre exemplu. Asta ar fi o idee, nu zic ca ar fi perfecta, dar oricum, ce se intampla in prezent e de tot rasul.

      Problema e ca sunt multe masini, dar asta e alt subiect.

      00
    • @Vlad: nu stiu natura jobului tau. De obicei, cand programul se termina tarziu (ora 23 deja e ora tarzie si nu mai circula niciun metrou, iar stb sunt putine si rare cele de noapte), angajatorul asigura un decont de transport (aici nu cunosc exact gradul de obligativitate a acestui aspect).
      Ai incercat sa vorbesti astfel incat in saptamana cu program pana tarziu sa foloseste transportul public (cu decont pentru cel de la ora 23) si sa lasi masina in parcare?

      00
    • punKreas – adica sa mergi cu ratbul la munca? Ca toti saracii????

      00
    • @animaloo: nu mă plâng niciun fel. Nu am vrut sa ți-o zic dar ești prea prost, așa ca îți rezum.

      Pe mine mă deranjează faptul ca parcările ADP sunt extrem de ieftine și ca nu mi se pare in regula sa se prelungească automat contractele, deoarece ceilalți nu au șansa de a-și procura loc.

      Asta este problema mea, atât. Ca nu sunt șanse egale pentru toți rezidenții in vederea contractării unui loc de parcare ADP.

      Ai ținut morțiș sa demonstrezi cât ești de prost și ai reușit.

      00
    • Intr-un cartier sunt 100 de masini si 100 de locuri de parcare. Toata lumea e fericita. Apare Vlad cu masina nr. 101 si face galagie ca vrea si el loc de parcare. Sa se faca licitatie, ca el lucreaza la corporatie si isi permite sa dea pe locul de parcare de 20 de ori mai mult decat pensionarul de la parter care parcheaza acolo de pe vremea lui Iliescu. La care pensionarul se va intreba, pe buna dreptate, cine l-a chemat pe Vlad la ei in cartier cu masina nr. 101, cand acolo sunt locuri doar de 100 de masini si sunt toate ocupate?

      00
    • Observ ca fiecare incearca sa duca discutia unde ii convine lui, insa problema mea e destul de simpla si nu a venit nimeni cu cateva contra argumente.

      @corcodusul: Pe Vlad l-a chemat in cartier democratia si dreptul de a cumpara un imobil. Daca blocul beneficiaza de cateva facilitati PUBLICE si Vlad are dreptul la ele, ca toata lumea. Intelegi?
      De ce va simtiti atacati ca si cand cineva va violeaza proprietatea? Nu sunteti proprietari pe locurile de parcare ADP.

      Sanatate tuturor.

      00
  11. La bucuresti locul de parcare pe an ar trebui sa fie lejer 700-800-1000 de lei pe an. E decent daca vrei sa ai locul tau de parcare 12 luni !!!!! 65 de lei pe an e un pret de anul 1990 nu 2020.

    00
    • 65 lei/an e preț dă milogi, dar ce pretenții poți avea de la capitala pomenilor electorale cu subvenții pe orice? „Atât s-a putut!” :D :D :D

      00
    • pe bune ca e 65 lei pe an?
      acum 10 ani, când am venit în Brașov, era 100 și ceva.

    • Sa fie 800 de lei dar sa fie subventionat de primarie, sa plateasca omul 80 de lei.
      Si pensionarii, familiile cu multi copii si familiile care au un singur venit sa aibe gratuitate. Doar cei cu venituri medii si mari sa beneficieze de reducerea de 90%.

      cam asa s-ar implementa ce zici tu in bucuresti.

      00
    • depui două cereri scrise la primărie și plătești 2 lei pe an de rablă.

    • Mortii lor, de 2 ani jumatate incerc sa imi iau loc de parcare in zona si nu reusesc.
      Toate sunt ocupate, stau masinile nemiscate cu zilele.
      Era sa imi ridice masina ca e parcata ampulea. Pai stai coaie, ca parcarea blocului e parc auto.

      Ca sa fie corect din orice punct de vedere, hai sa anulam toate contractele de parcari si sa scoatem locurile la licitatie.
      Cine isi permite isi ia loc si cine nu, parcheaza unde gaseste, cu riscurile aferente.

      De ce sa imi iau iau eu amenda sau sa imi ridice mie masina ca vin seara de la munca la 11 si nu am unde sa parchez ?

      Cred ca jumatate din astia care au loc de parcare, platesc 65 lei pe an pentru parcare si de restul pana la 100 lei baga benzina sa le ajunga tot anul.

      00
    • Eu de trei ani plătesc în sectorul 4 (la domnu Băluță, se știe!) aproximativ 150 lei/ an pt un loc de parcare. După cât m-am chinuit să-l obțin (cereri, mailuri, acte peste acte) am avut noroc că s-au făcut străzi cu sens unic și s-au marcat locuri de parcare care s-au dat automat, celor care aveau cereri in așteptare. Sincer, aș plăti prețul ăsta și lunar ca să știu că am un loc de parcare și nu trebuie să las masina pe nu știu ce trotuar sau să blochez pe cineva. Se pare însă că alții n-au astfel de probleme din moment ce îmi găsesc locul de parcare ocupat abuziv o dată la doua-trei zile, câteodată și mai mult de 24h, iar poliția locală doar le pune un avertisment în parbriz. Am încercat să cer un blocator de la primărie dar sunt out of stock. Acum totuși mai găsești câte un loc la liber, dar ce se va întâmpla la iarnă dacă ninge și nu-și vor mai mișca oamenii mașinile? Nu știu dacă funcționeaza treaba cu ridicatul mașinilor care ocupa abuziv alte locuri de parcare sau măcar amendarea acestora, dar sincer trebuie să se pornească de undeva sau ne sufocăm de tot. P.S. Am doar o mașină și până în martie 2020 am circulat cu metroul de acasă la birou și retur, iar mașina o folosea soția, zilnic, pentru navetă. Acum eu lucrez de acasă, dar soția incă face naveta la creșa copilului și apoi la serviciu.

      00
    • Băi pe partea economică înțeleg e capitală, e populație multă concentrată, totul are sens.

      Dar la faza cu pomenile efectiv n-am înțeles care-i faza în București. Tot timpul se face mișto de alte orașe că: buei provincialilor, viața la capitală e scumpă, ce știți voi!

      Când colo: întreținere/căldura e mai ieftină (subvenționată), parcarea mai ieftină, transport în comun mai ieftin, impozite pe apartament/mașini mai mici, chiriile în afară de zonele de centru, la fel sau chiar mai ieftine uneori. Excursii gratis, totul e subvenționat, totul e ieftinit. Explicați-mi cu ce e mai scumpă totuși viața-n capitală că nu-nțeleg?

      Văd bucureșteni înjurând parcări în cluj sau timișoara de 3-5 lei pe oră. Păi bine boss dar credeam că plouă cu bani în capitală, nu-nțeleg care-i problema.

      Acuma citesc că sunt parcări de domiciliu cu 65 lei pe an?!?! Păi în Oradea încep de la 100 și ceva, și cică noi suntem săracii provinciali.

      Ar trebui redenumit din București în Subvenționești, cu sloganul că de ce să reparăm un drum când putem da căldura la sfert de preț celor cu 2 bemveuri în parcare, să se vadă valoarea :)

      00
  12. Va ajuta ideea asta..si nu prea. In rondul din Bucuresti, Alba Iulia este 10 lei pe ora de ani de zile si parcarea esta goala. In schimb in tot rondul gasesti masini dublu parcate pe strada blocand cel mai probabil masinile locatarilor.
    3 lei e putin oricum Brasovul e pe primul loc in Romania la nivel de trai (studiu 2019). Venit ca in Bucuresti, servicii si preturi la orice mai mici.

    00
    • Sa mor daca mi-am dat seama vreodata cum se intra in cercul ala:))) bine doar odata mi s-a intamplat sa nu gasesc loc fix acolo dar atunci m-am dus si am parcat mai departe. O sa ma uit pe gmaps ca crap de curiozitate. Revin

      00
    • E 5 lei ora acum inclusiv pe rond, la banci, unde parcau toti moka. Daca vrei sa faci o depunere la banca si stai 5 minute, tot platesti 5 lei. Taxiurile opresc acolo cu spaga la taxatori. Nu o data am vrut sa parchez fix in fata bancii, ca deh, daca tot dau 5 lei… Si a trebuit sa dau un taxi la o parte care bloca 2 locuri goale.
      @Ionut, daca te referi la parcarea rotunda din mijlocul rondului, e un cacat. Ca tre sa inconjori toata intersectia la pas pana la singura trecere de pietoni, cea dinspre Unirii. Altfel, daca esti sinucigas si traversezi aiurea, la ce viteza au aia in rondul ala, ai sanse mari sa mori :))

      00
    • Si acum fac si parcarea aia subterana pe Decebal. Crezi ca va parca cineva acolo?

      00
    • @Laura, fuck. Nasol

      @Cosmo. I would. Nu stau sa ma cac pe mine pt 10 lei. Alternativa e sa le dau suedezilor 5 lei, pas

      00
  13. Din 2012 parcarea din fața blocului meu, pe Hărmanului, era liberă, fără plată, fără locuri concesionate.
    Mă uit acum și nu înțeleg unde au dispărut 18 mașini din 23. A se vedea vecinul care a parcat pe trotuar. 😂

    https://photos.app.goo.gl/mrEvKPFDhUJhVNSd9

    Am fost duminică la zoo și am vrut să plătesc prin SMS cum fac de obicei. Pe siteul primăriei sunt informații la mișto, am pus printscreen. A trebuit să instalez aplicația Tpark.

    Abia aștept să merg in Poiană, acum că tariful a crescut de la 1,5 la 3 lei, sigur o sa fie locuri libere mai multe. În centru oricum mergeam pe jos.

    00
  14. de la iași privesc lucrurile astea cu amuzament și foarte liniștit: chirica nu va face nimic.

    00
  15. Vail, tu ai loc de parcare in curte ? Oh, wait….

    00
  16. „Cea mai mișto schemă a fost asta: vrei abonament de rezident? Trebuie să (1) aduci act că locuiești acolo și (2) că mașina e înmatriculată acolo. Ambele, nu doar una dintre condiții. Nu mașina înmatriculată pe numele bunicului de la țară, să fie RCA-ul mai ieftin.”

    A incercat asta negoita in S3. In vechiul regulament si masina trebuia sa fie pe adresa pe care ceri loc de parcare. Acum, din ce a zis el a pierdut in instanta chestia asta si in noul regulament s-a scos si se accepta contract de comodat.

    00
    • sincer, chiar şi cum contract de comodat de ok. cineva care efectiv locuieşte acolo şi-a cedat potenţialul drept de a avea un loc de parcare. dacă titularul locuinţei nu mai cere şi pt el însuşi loc de parcare, atunci e fair din partea mea.
      asta să fie cea mai mică problemă.
      v-am zis, nu, de vecinii mei care au o rablă abadonată pe loc de parcare plătit, dar care semnau pt desfiinţarea spaţiului verde şi transformarea în parcare pt că-şi luaseră o a doua maşină?!

      00
  17. Eu nu reusesc sa inteleg de unde e aversiunea asta fata de masinile de firma… Si nici de ce ar trebui sa fie masina inmatriculata la acea adresa.

    Politic vorbind, votul meu e acelasi cu sau fara act de proprietate pe masina.

    Financiar vorbind, banii intra la buget orice ar fi. Eventual as putea fi de acord cu o „taxa” pentru ca masina e inmatriculata in alta parte. In felul acesta toata lumea ar putea fi multumita. 150 pentru riverani cu masina inmatriculata acolo si 200 pentru riverani cu masina inmatriculata in alta parte. Re-inmatricularea masinii nu este o solutie atat timp cat exista conceptul de viza de flotant. Dar a taxa de x ori mai mult doar pentru ca masina nu este „locala” este o aberatie.

    Logistic vorbind, masina respectiva va fi parcata in acel oras / in acea zona indiferent de locul in care a fost inmatriculata. Primariei i-ar fi util sa stie cati platesc abonament de rezident vs cati platesc taxa orara pentru a putea modifica preturile in mod corect.

    – daca sunt 990 de clienti orari si 10 rezidenti, logica spune ca ar trebui marite preturile orare fiindca zona este intens circulata
    – daca sunt 900 de clienti orari si 100 de rezidenti, pretul pentru rezidenti ar trebui marit fiindca zona tot intens circulata este, dar rezidentii consuma mult din spatiu.

    Scopul final al parcarilor din oras este sa permita stationarea masinilor fara a impiedica traficul (Bucuresti)
    Parcarea platita are mai multe scopuri
    1. Imbogatirea surselor de venit pentru primarii
    2. Fluidizarea traficului prin reducerea numarului de masini (parcare scumpa, oamenii decid sa foloseasca transport alternativ)
    3. Reducerea parcului auto acolo unde este posibil (o masina ocupa 8mp prin simpla ei prezenta). Daca o persoana decide ca e prea scump sa detina una sau mai multe masini si are si o alternativa, sunt sanse sa renunte la acea masina.

    00
    • hai că-ți explică nenea.

      a. familia are mașină personală și 1-2 mașini de firmă. seara vin acasă cu 2 mașini de firmă.
      b. ai o firmă în zonă și are 50-100 angajați. brusc, toată zona s-a umplut de mașinile angajaților. pleci cu mașina juma de oră? boom, găsești una parcată pe locul tău. care pleacă seara la 6 sau 7.
      b1. autobuz parcat în zonă rezidențială. venea omul de la muncă cu el. autobuz. nu camionetă, nu basculantă din aia ușoară. autobuz.
      b2. sediu de firmă. 2 locuri de parcare. 4 mașini de firmă, 4 mașini de angajați. până nu le-au ridicat de două ori, nu s-au învățat minte.

    • şi banii din impozit intră la buget în localitatea unde ai înmatriculat maşina.
      nu acolo unde circuli cu ea, unde o parchezi, pe unde mai trece din când în când poliţia locală să arunce un ochi că e totul ok.
      intră la buget, dar nu la bugetul care trebuie, că e taxă locală.

      00
    • in romania ( ultima tara bananiera in care rca-ul este pe masina si nu pe sofer si bonus poti sa cumperi o masina pe persoana fizica desi nu ai permis ) o gramada de oameni tin masina inmatriculata pe nume/adresa de oras obscur de provincie sau comuna de tara pentru ca rca-ul e foarte mic fata de rca pe adresa de bucuresti care poate costa MULT mai mult.
      eu cand stateam in anglia am locuit intai in ipswich dupa care m am mutat la londra. imediat dupa ce m-am mutat m-a oprit politia si m-a intrebat ( era aproape 12 noaptea ) ce fac la londra cu masina inscrisa pe adresa de ipswich. i-am explicat ca m-am mutat de curand si mi-a spus frumos si elegant ca m-a notat in sistem si ca am 45 de zile sa schimb adresa si inclusiv sa schimb permisul pe adresa noua…

      00
    • De acord cu toate.

      @Vali

      a. 2-3-4-x masini in proprietate sau uz => 2-3-4-x abonamente de parcare => costuri crescute => poate ar fi mai potrivit sa le reduca numarul (aici se aplica si varianta numarului de rezidenti vs. cei ce o folosesc ocazional. Daca exista un interes crescut pentru zona, o majorare a tarifului ar fi mai greu de acoperit de cei ce detin mai multe masini vs cei ce detin mai putine)

      b. firma poate lua abonament pentru persoana juridica (care ar putea fi si am citit ca in cazul Brasov-ului e mai mare), sau angajatii pot plati tariful orar. 50-100 de masini x pret abonament firma => multi bani (~50 eur => 2500-5000 eur pentru toata flota, lunar. Un manager de firma s-ar intreba de 2 ori daca are sens sa o tina atat de mare si daca are sens sa mai tina firma acolo). Aplicam iar partea cu cerere vs. oferta, eventual nr. persoane juridice vs. nr. persoane fizice si se poate umbla la preturi din nou.

      b1. aici e simplu. Incape pe locul desenat? Are voie sa parcheze. Nu incape? Amenda.

      b2. nimic de comentat, intru totul de acord.

      @AB
      Din acest motiv am zis de acea taxa suplimentara pentru abonament. Corect ar fi sa poti face viza de flotant si pentru masina, sa o poti muta acolo unde este utilizatorul ei, nu proprietarul ei.

      00
    • b1. aici e simplu. Incape pe locul desenat? Are voie sa parcheze. Nu incape? Amenda.

      SĂ VĂD IO CUM IL RIDICĂ POLIȚIA LOCALĂ!!!
      asta era atitudinea omului.

      https://www.google.com/maps/@45.6621657,25.5810688,3a,75y,273.23h,83.71t/data=!3m7!1e1!3m5!1sE48bFlzgeEz8kiAPW7pavw!2e0!5s20120801T000000!7i13312!8i6656

      ăsta era ceva mic și bine parcat, într-o vreme venea cu unul mai mare.

    • eu am basculanta pe persoana fizica. o mai folosesc sa duc copii dimineata la gradinita

      00
  18. in bv era tot 1.5 lei?

    culmea ca la o aruncatura de bat mai incolo la Sf. gheorghe era dublu.

    In sfarsit avem si noi bucurestenii plata prin SMS :)), dar daca s-ar trezi nicusor si ar reface un tarif uman poate ar fi si folosite.

    Pe la sala palatului intai se incaleca toate bordurile si cine e mai fraier ramane sa parcheze pe locul de parcare.

    00
  19. Masurile astea sunt nimic daca:

    -nu se fac controale severe la toate service-urile cu statie ITP, suspendat licenta la cei care dau ITP-ul pe ochi frumosi (si facuta publicitate la cei prinsi cu smecherii); masura extinsa in judet, eventual judetele invecinate; in interval de un an, ar disparea foarte multe rable
    -controale in trafic (e plin de fumegatori, dpf off)….retinut talonul, 30 de zile pentru remediere; la cat costa sa montezi un filtru de particule, la fel, intr-un an ar disparea multe rable
    -un serviciu de ridicat masini parcate aiurea/abandonate, care sa functioneze in toate cartierele
    -asigurari RCA pe sofer, nu pe masina

    Cu toate masurile de mai sus, in max 2 ani s-ar ajunge la valori de trafic normale, si familiile cu 3 masini (una de buna, una de mers toata ziua si una de rezerva) ar reveni la una si buna; iar rablele, fie ar ajunge la dezmembrari, reciclat, fie ceva intreprinzatori le-ar exporta in africa cu vaporul

    00
  20. sa faci asa ceva inainte de alegeri, frumos. avicola brasov

    00
  21. Mare șef, ai cam tras-o in exagerare aici: <>
    Parcometrele pentru zonele riverane 1 si 2 nu sunt active incă. Si pun o navetă de bere la bătaie, nici nu vor fi in viitorul apropiat.
    Zic din văzute, că stau cu ochii ca pe butelie pe aia de pe strada mea.

    00
  22. „Cea mai mișto schemă a fost asta: vrei abonament de rezident? Trebuie să (1) aduci act că locuiești acolo și (2) că mașina e înmatriculată acolo”

    Legat de (2) – ce faci in situatia in care esti angajat si ai primit masina de firma inmatriculata in IF, ca acolo muncesti dar stai in unul din sectoarele din B?
    Nu prea iti poti lua loc de parcare de la Primarie pentru ca masina nu este inmatriculata pe B asa cum cere regula.

    00
  23. NU. Nicaieri in lumea asta vestica pe unde m-am plimbat io nu conteaza unde e masina. Conteaza numa unde stai tu.
    Dusseldorf: 80e/a daca esti rezident si ai voie sa parchezi pe locurile rezidentiale. NU AI LOCUL TAU in banii aia
    Stocolm: anumite cartiere: 30e/luna si ai voie sa parchezi in toata zona. Nu ai locul tau in banii aia.
    Tot stocolm: poti inchiria cu 20e/luna un loc la parcarea blocului. Daca exista parcare. Daca mai sunt locuri. Eu dau 40 ca e acoperit.
    Gavle, unde stau aici. Totu e cu plata. In functie de zona e intre 20centi si 2e/ora. Nu ai voie sa lasi masina intr-un loc mai mult de 24 de ore (bine, daca ii schimbi pozitia rotilor se pune ca ai mutat masina). Intre octombrie si mai nu ai voie sa lasi seara masina pe o anumita parte a drumului (in zilele pare nu ai voie sa o lasi dimineata 00-08 pe numerele pare ale strazii si invers). La fel, exista si locuri, ale asociatiei, unde poti sa iti inchiriezi.

    La Romania? 60lei/an loc pe strada. Amin

    00
    • de aia vor toti electrice prin nord. poate apare o aplicatie sa miste rotile la intervale predefinite.

      00
    • @animaloo sa-ti povestesc cum era in Hoslau?

      00
    • Ender – ideea e sa nu tii ocupat locu ala. logica nu prea o inteleg, dar am renuntat de mult sa incerc sa ii inteleg
      mai nasol e ca in perioada asta e cu zona si ziua. Logica aici e simpla: sa poata sa vina sa stranga zapada. Nasol e ca pe o parte ai 100 de locuri si pe ailalta ai 20 :)
      Acum am masina parcata la 1km si ceva. Si ma duc in fiecare zi sa o mut.

      Zidanne: baga

      00
    • @animaloo am stat cam 3 ani (ierni) si vreo 3 veri pe acolo. Am prins si 30 de grade la umbra (ce tari sunt norvegiencele alea made in Sweeden, 1.80+, blonde, picioare pana în gât si care suflă greu la +20 de grade. Celsius). Dar destul cu fanteziile.
      Rule 1: interzis parcat la mai puțin 5m de colțul intersecției. In bordură e o piatră de formă diferită. Ai ajuns cu bara la ea… Vine un nene, un ecuson, un telefon, poza, amendă… Vine la impozit in iunie, plătești in noiembrie/decembrie. 300ish € la 3150€ salariu mediu net.
      Rule 2: Interzis parcarea pe trotuar. Cred ca și staționarea. Cum ai lăsat mașina un localnic căruia ii blochezi lumină suna la miliție, vine un 3rd party, 250+€ plus diverse taxe. A doua oară o lași la park’n’ride.
      Rule 3: vrei sa intrii in zona 1 (aka Lujerului, Gara de Nord, Obor etc in București). Scoate banul. Electrice free (încă), benzină/hibrid vreo 15 lei, diesel daca mai loc.
      Rule 4: vrei sa mergi dintr-un cartier in altul (aka Militari – Comuna Dr Taberei in București) scoate banul. Cu cat mergi mai mult cu atat costa.
      Rule 5: ai parcare? Bun. Arunci poti cumpăra mașină. Vrei ICE (motor cu ardere internă) 100% impozit (o mașină de 45.000€ costa 90.000 după taxe). N-ai loc de parcare… E 90€ abonamentul la metrou/tramvai/autobuz/barca inzona 1.
      Rule 6: n-ai loc de parcare dar vrei sa parchezi pe stradă. Ok. 3000€/an si al tău.
      Rule 7: ai comis-o si n-ai număr de .no. Miliția coboară cu POS-ul să-ți plătești amenda. N-ai bani. Aia e… Pleci ” per pedes”. Mașina rămâne la eim
      Rule 8: 2-5€/h parcarea. Dupa 2.5h te duci sa mai bagi încă 2.5h. Cică descurajează parcarea in centru.
      Rule 9: Mașina se lasă perfect paralel cu trotuarul. Nu contează că faci 20 de manevree pentru asta. Dacă nu, vezi Rule 1.
      Rule 10: Ai mașină pe firma (număr verde, taxe mai mici) atunci nu parchezi pe locurile publice. Cel puțin nu pe timpul nopții.
      Rule 11: Vine zăpadă/polei, apar vreo 7-8 Vito cu 7 băieți cât ușa, se așează în zone strategice și opresc tot. N-ai anvelope de iarnă… Mina ce cărbune din Svalbard scrie pe tine.

      Dar, sunt 6 linii de metrou, in fiecare capăt ai 2-3000 de locuri de parcare. Abonamentul e 90€.
      La orele de vârf transportul public se mai da peste cap. In rest ai tabele electronice cu programul autobuzelor/tramvaielor și vin la timp. Maxim 1 minut întârziere.

      In fiecare an, contractele pentru deszăpezire sunt atribuite. Singura regulă e ca zăpada sa nu depășească 10cm. Pe asfalt. Parcările sunt curățate… Cand se poate. Au apărut parcări cu încălzire. Zic de alea in aer liber.

      Pentru pietoni există o piatră concasată, e aruncată pe unde e nevoie, când se topește zăpada vine cineva si o aspira.

      00
    • @zidanne: mda, tot impresia de țărani cu bani mi-o lasa. Altfel nu ar avea nevoie de amenzile alea :)

      Io in stocolm am probleme ca am doo rable, dar cu una singura era super decent. Asta și pentru ca nu am stat în centru, deci asociația avea/are parcare.
      Cu doo e mai greu, dar am noroc ca e o parcare moca pe termen lung la 1km. Atât ca lunea între 8 și 12 nu ai voie sa parchezi acolo
      Plus regula celor 24de ore, dar, din aprilie mi-am luat o singura amenda pentru asta (1100sek). I don’t care, e pe nr de România

      00
    • @animaloo regula de aur a norvegianului e: „cand trebuie să faci ceva, angajează un suedez”. Sau o o/niste suedeze.

      00
    • @Animaloo, vin amenzi din străinezia pe nume/numere de România. sunt grefier şi mi-au trecut prin mână astfel de dosare. :) dacă mai ai şi vreun cont în România….
      dar nu contează, se întoarce dosarul unde locuieşti şi te execută acolo. e o colaborare între instituţiile (pe partea de justiţie) din UE de nu-ţi vine să crezi (interpol, instanţe, anchete sociale, amenzi, executori).

      00
    • @ab: alea rutiere vin. Astea pe parcare inca nu am auzit. crede-ma, am lucrat cu multi expati aici, nu ai idee ce sume colectasera.
      E mai nasol cand aduni 2000e (echivalentu) ca iti ridica masina.

      nu e cazul meu, io am vreo 5 toate, in 3 ani. mi-am luat 2 aici la mine. Una de 24 de ore si una ca nu pusesem bine rotita cu ora

      00
    • Ar fi frumos sa il cunoastem si pe brasoveanul care a avut timp si inspiratie sa tipareasca manifestul intitulat boycott, nu de alta, dar e pacat sa nu cunoastem asa personalitati de valoare. Intuitia imi spune ca este un taximetrist convertit in uber, dar poate fi si alt tip de intreprinzator…..

      00
    • probabil un academician…

    • @Vali îți dai seama ce răzmeriță ar fi în București?
      Vlad de mai sus are un punct de vedere valid pe care îl susțin la bază…locurile de parcare de reședință sunt prea ieftine și anual ar trebui cu licitație. Pe de altă parte ar trebui să ai și mașina și buletinul pe adresa respectivă.

      00
    • da, imi dau seama. tocmai de aia ar trebui făcut acum, că în 3 ani oamenii uită că au protestat și vor avea timp să se convingă că e o măsură bună.

  24. Bravo Brasov. Bune criterii pentru eligiblitatea pentru un permis de parcare de resedinta. In Bucuresti, cu o spaga la ADP, iei si 3 locuri in timp ce altii nu au un loc Dldesi locuiesc acolo. Masini de GT, TR, DB zac nefolosite pe trotuare saptamani intregi. Masini de firma se revarsa pe toata zona din fata firmelor (dau si exemplul Digi) la sediul din Panduri sau diferite dirme de taxi. Aceste masini reprezinta lejer 20 % dintre automobilele parcate aiurea, ilegal sau abandonate cu lunile prin capitala. Pana nu vom taxa drastic atat posesia, dar si locurile de parcare problema traficului nu se va rezolva. Brasovul da un exemplu bun. BIG LIKE

    00
  25. Vali a pus între timp poză cu un parcometru din centru. E modelul nou, funcționează și cu bancnote. Dar în Astra cele negre montate sunt cum zice @Costi, modelul vechi vopsit, merge doar cu monede. Si, separat, online cu cardul. Bună treabă! Not!

    00
  26. http://WWW.TPARK.IO ???
    Cam pe unde vine asta?Ca eu am vazut asa ceva:

    .io este un domeniu de internet de nivel superior, pentru Teritoriul Britanic din Oceanul Indian. Wikipedia
    Registru: NIC.IO (run by Internet Computer Bureau)
    Scopul intenționat: Entities connected with Teritoriul Britanic din Oceanul Indian
    Data lansării: 1997

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.