Brașov: aveam speranțe că ai noștri sunt un pic mai deștepți…

A trecut un an de când noul primar a preluat funcția. Știu, greaua moștenire, e greu să scoți orașul din ghearele caracatiței, bla bla. OK. Bine.

Dar chestiile de genul ăsta te râcâie pe suflet:

Maria Monica Iuca, doctorand în urbanism, a participat la un hackaton organizat de Urbanize Hub la Brașov, cu sprijinul Comisiei Europene. Scopul acestuia? Să îi provoace pe tineri să se gândească la soluții la provocările pe care le întâmpină locuitorii orașului. (sursa)

Așadar, ce avem noi aici? Un loc unde oamenii se adună ca să găsească soluții pentru traficul din oraș. Azi. Nu în 2017. Nu în 2018. Azi. N-ai cum să te uiți la așa ceva cu ideea că oamenii ăștia fac ceva util. N-au cum să facă ceva util. Vorbăria nu e ceva util. Hai să ne adunăm să vorbim. OK, am vorbit. Traficul e nasol. Turiștii vor să parcheze și să dea cu bani în noi. Ce soluții avem? Aceleași ca acum 10, 5 sau 3 ani. Aceleași. Fix aceleași. Nu sunt altele. Nu s-a schimbat nimic în bine în ultimii ani. În rău da.

S-a închis accesul pe aleea Tiberiu Brediceanu, unde erau câteva zeci de locuri de parcare. S-a făcut zonă pietonală aici, la fel, eliminându-se câteva zeci de locuri de parcare. Piațeta Sfântul Ioan? Pietonală.

Veniți să vă plimbați pe sub Tâmpa. Veniți la stadion, să faceți sport, să facă copiii sport. Haideți la cele 1.200 cafenele din Piața Sfatului. Haideți. Cum adică veniți din 2 cartiere mai încolo? Cum adică veniți din alte orașe? Păi, nouă nu ne pasă de parcări, veniți dracului pe jos! Haideti la Pietrele lui Solomon sau la Canionul 7 Scări, e mișto de tot, nu avem parcări amenajate în zonă, e o junglă, dar voi haideți!

Singura idee care le-a venit este să pună taxă pentru intrarea cu mașina în centru. Singura idee!!!!! Te iei cu mâinile de cap! Cum se va face asta? Câtă aglomerație va genera coada la taxare? Neah, nu au ajuns acolo. Până atunci, hai să desființăm parcări. Piste de biciclete? Adus canalele la nivelul străzii? Orice altceva? Nu. Nimic. Au dispărut inclusiv polițiștii care mai dirijau circulația dimineață în nodurile aglomerate din oraș.

Reiau eu aici câteva soluții:

  1. găsit o soluție pentru turiști să nu mai tranziteze Brașovul dacă vor să ajungă în Poiană. Nu, devierea lor pe ruta Centură – Lungă nu e o soluție nici măcar acceptabilă. e nevoie de un drum care să îi ia de la intrarea în oraș și să îi ducă dincolo de oraș.
  2. făcut parcare în spic aici. sunt minim 50 de locuri de parcare aici. 10% pentru rezidenți, restul 3 lei ora.
  3. refăcut parcarea în spic aici. au desființat-o ca niște idioți și au mărit trotuarul, care nu e tocmai folosit. acum brașovenii care vin la primărie sau la parc nu au unde parca.
  4. fie mutat primăria, fie găsit o soluție de locuri de parcare pentru cei care au treabă acolo. după o scurtă perioadă de confuzie, locurile alea din jur s-au ocupat iar de mașini care stau toată ziua acolo. nu, nu vin oamenii cu autobuzul, durează între 30 și 45 minute să ajung la primărie cu autobuzul, eu personal, pentru un drum de 5 minute cu mașina.
  5. același lucru și la Taxe și Impozite. e nenorocire pe strada aia. faceți măsurători, cum ocupă mai puțin loc, 2 mașini parcate pe stânga și pe dreapta sau 3-4 mașini în spic.
  6. găsit o soluție ca autobuzele echipelor care vin în vizită la stadion să nu mai parcheze pe trotuar sau pe banda 1. e mizerabil și jenant.
  7. refăcut parcările de pe Tiberiu Brediceanu.
  8. știe cineva unde sunt parcările de biciclete de la Primărie, Taxe și Impozite, Anaf sau oricare alt loc unde brașovenii au treabă? nu, mizeriile astea nu se califică drept suporți de bicicletă.
  9. pe Lungă fie făcut parcări în spic, fie pus stâlpișori să nu se mai parcheze pe trotuar. nu merg ambele.
  10. plantat niște copaci în Piața Sfatului.

Și mai sunt, dar astea îmi vin în minte acum, pe repede înainte. Dar trebuie făcute. Nu doar enunțate. Nu luat banii ca să facem întâlniri. OK, s-au făcut întâlniri, treabă când? A trecut un an de când Coliban e primar, ba chiar a fost prins parcând aiurea, inclusiv el știe cât de rahat e situația cu parcările, și totuși rezolvă nimic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

97 comentarii

  1. @zoso inca unu care a iesit in trafic la 8 fara 5… ;))

    00
  2. E frumos in Ardeal. Altă țară!

    00
    • oamenii sunt altfel, mai calmi, mai linistiti

    • Haivas, originalul este „la Cloooj e altceva”. Cand am stat acolo am auzit asta de zeci de ori…

      00
    • Nu e ca la Capitala, unde toata lumea parcheaza regulamentar si gasesti oricand locuri libere.

      00
    • @Arhi, așa credeam și eu. Daca stai mai mult printre ei incepi sa vezi semnele fine ale sfârșitului răbdării lor. Doar par mai calmi, mai liniștiți. Al doi-lea aspect e că fiind prepronderent mediul rural, acolo știm ca timpul trece altfel.

      00
    • RaduQ, esti putin rautacios.

      Am stat in Cluj unde curtea blocului era mare, dar era „domeniu privat”. Adica de acolo se ridicau masinile parcate „la tupeu” doar daca administratorul blocului platea Taxa de ridicare…

      Vine o prietena la prietena, parcheaza pe un loc din asta netrasat, langa gard, dar unde parca cineva de la alt bloc „la tupeu”.

      Ala o suna imediat si agresiv, asta coboara agitata si muta masina. Ghici urmatoarea ei replica dupa ce urca!? „Da ce numar avea…?”

      Cand i-am zis ca de CJ s-a crispat la fata, probabil urmatoarea replica era sa il faca pe ala vinitura / necivilizat.

      Iti ia 3 zile sa faci un clujean sa recunoasca realitatea de acolo, dar a 4a zis sigur o sa ti zica ca de vina sunt viniturile / moldovenii.

      00
    • Nu sunt deloc rautacios. Clujul e de cacat fiindca seamana din ce in ce mai mult cu Bucurestiul si cu celelalte orase mari, dezvoltate pe cantitate, nu pe calitate.
      Tot ce e de cacat in Cluj, e de cacat si in Bucuresti, pastrand si proportiile. Inclusiv faza cu „viniturile” o auzi si de la bucurestenii cu o generatie sau doua mai vechi decat ceilalti, doar ca in varianta „taranusi cu pamant sub unghii” sau altele asemenea.

      00
  3. > Nu luat banii ca să facem întâlniri.

    Scrum masters hate him, for this little trick. =))

    00
  4. Hackaton e folosit pentru conferinte legate de it, software, etc. S-au gandit ca suna mai bine fata de intrunire cetateneasca.

    00
  5. Am gasit parcare. Era 8 lei pe ora la cam 2 km de piata sfatului, dar am parcat :-)))

    00
    • Eu cred ca o scurtă plimbare e bună pentru oricine. Am găsit întotdeauna(de câteva ori) un loc în parcarea din spatele magazinului star.

      00
  6. Prefer oricand Sibiul Brasovului. Nu stiu cum la Sibiu s-a putut face sa fie mai mult decat decent sa circuli si sa parchezi. Poate trage o fuga primarul vostru pana la vecini si-si ia notite.

    00
    • poate pentru că la Brașov ajung de vreo 5 ori mai mulți turiști, din ce zic cifrele oficiale.

    • ce preferi in sibiu, in afara de piata aia centrala amenajata?

    • eu prefer sibiul ca acolo ajung de 5 ori mai putini bucuresteni.

      00
    • În 2035 (optimist) când termină autostrada Pitești-Sibiu se vor schimba lucrurile ;)

      00
    • Ori esti copil, ori nu intelegi infrastructura. In sibiu toate strazile din centru au cate 1 banda pe sens si se sta pe loc unde ar putea sa se circule LEJER daca s-ar face 1 sens cu 2 benzi pe o strada si reversul pe strada paralela..cum e la Brasov.
      De asemenea faptul ca am putut parca la 1 minut de restaurant in centru e alta mizerie.Plin de case vechi si arhitectura faina inabusita de masini parcate gramada in fata lor. Apropo, in centru ai podul ala pe sub care treci cu masina si ajungi in piata/parcare principala, acolo ar trebui sa dispara orice urma de masina.
      Am vazut toata tara asta in lung si in lat si nu exista oras mai prost sistematizat decat Sibiul.Pacat, e un oras frumos.

      00
    • @Gigi Floyd
      Johannis, Barna, Raluca Turcan și Trif sunt bucureșteni? Că dacă nu sunt aș vrea să se ducă de unde au venit și să îți explice cum și-au bătut joc de viața bucureștenilor pe care adori să îi muști de cur în orice ocazie.

      00
  7. Eu as vrea intai sa il prindeti pe ala care a gandit parcarea asta asa: https://www.google.ro/maps/@45.5954019,25.5532146,161m/data=!3m1!1e3 si sa il trageti pe roata.
    As vrea sa inteleg cum se foloseste aceasta parcare atunci cand este plina? Se intra si se alege la bulan unul dintre culoare, se face la stanga pe el, iar daca nu gasesti nici un loc liber pe respectivul culoar se iese pana in capat (care oricum este blocat de altii care au facut acelasi lucru + autobuze + aia care totusi vor sa intre pe interzis pe alt culoar) dupa care se iese cu stanga inapoi in DN si apoi se intra iar cu stanga in parcare si se incearca urmatorul culoar?

    Asa, si apoi sa ii se rupa mainile ITstului care a facut sistemul de parcare de la spital de la Maria, care elibereaza bonuri si ridica bariera (si afiseaza) inclusiv locuri liber negativ (am vazut cu ochii mei cu 0 a devenit „-1″ si apoi ” -2″ acum de sarbatori). Bine, aia fiind si o parcare foarte spatioasa probabil ca e ok ca sa aiba in ea mai multe masini decat locuri ca sa exerseze soferii romani „poligonul” in conditii de spatiu 0.

    In rest, f. bine ca s-au mai facut zonele alea de pe langa republicii pietonale, oricum sunt destule locuri pe castelului si aia paralela. Da, nu sunt suficiente de sarbatori (m-am invartit si 20 de minute ca nici la maria nu erau locuri), dar e normal pana la urma ca turist nu de aia ma plang.

    00
    • Chiar daca e facuta cum a vrut „muschii” unuia, parcarea aia de la Sp. Militar ajuta foarte mult. De acolo pana in Piata Sfatului faci max. 10 min (per pedes).
      Problema in centrul vechi al orasului este ca nu prea sunt spatii pentru amenajarea locurilor de parcare.

      00
    • Da, in 90% din cazuri parchez la maria, acolo cam gasesti locuri mereu, ca lumea se duce la 24lei/zi, insa sa faci sistemul ala sa nu se deschida daca nu mai sunt locuri e o chestie de bun simt avand in vedere cat de ingusta e toata parcarea. Si banuiesc ca nu necesita o investitie de 1.000.000 de eur. La fel cum aia din poiana puteau sa traga dungile alea alternativ, un culoar dus unul intors, ca in orice parcare din lumea asta, fara nici un extra efort finaciar, doar intelectual.

      00
    • Parcarea de la Regina Maria are mereu vreo 30 de locuri libere chiar daca scrie 0, pentru cei cu abonament. Am intrebat intr-o zi la paza, si ei vad numarul real.
      Acum e discutia, daca avand abonament care teoretic iti rezerva un loc, e ok sa vii si sa nu ai loc. Ideal cred ca ar trebui facut un studiu cat % din locurile rezervate stau goale si lasata doar o marja de eroare peste acel numar, dar intr-adevar este cam mult pentru tara noastra bananiera.

      00
    • Oricum, la cat s-a scumpit acum (6ron), nu prea mai merita. Noroc ca le mai iau 4.2kw cand ma incarc si ajung la break-even cu cea de pe strada. BTW, mai sunt inca 4 locuri ascunse de incarcare la etajul 1, fix in spatele celor vizibile.

      00
    • Parcarea aia are o capacitate ce a fost depasita! Ce vina are it-istul ca la 100 locuri libere sunt 110 masini? A pus si el -1, -10, sa vada prostul ca daca intra o nici pe trotuar nu poate parca.

      00
    • @Ov ca sa intri tre’ apesi pe un buton si iti da un card si iti ridica o bariera, cum ar fi sa nu faca chestiile astea cand e la 0? Sau tu cum crezi ca contabiliza cate masini sunt in parcare, daca nu era asa?

      00
    • Pai e o bariera sus si 2 jos, se elibereaza un loc, sunt 3 care spameaza butonul asa ca din 1 devine -2, dupa care se blocheaza pana cand -2 devine iar 1.
      Destul de logic daca stii amanuntele.

      De ce functioneaza toate cele 3 bariere concomitent? Probabil din motive de costuri, cineva a luat varianta mai ieftina…

      00
    • Stefan, chiar daca ar fi vreun race condition acolo (desi nu e nici unul ca nu face nimeni ddos la butoane), crezi ca nu exista solutii pentru asta? Oare stocurile emag cum nu se duc pe minus cad au de mii de ori mai multe cereri concurente de BF decat 3 bariere amarate.

      00
  8. Adevarul e ca niste piste de biciclete sunt maxim de necesare in Brasov. Okey ai desfiintat parcarile. Pune boss niste locuri unde sa-mi parchez bicicleta. Pune si niste camere de filmat prin zona sa nu dispara bicicletele asa usor.

    Personal cand vin in BV bag autopiciorul mai mult. Masina o pun undeva pe langa centru si dupa ii dau la pas. Am si 26 de KM bagati intr-o zi. (din cauza lu nevasta-mea, nu sunt eu asa mare mergator).

    00
  9. Stai să vezi la Napoca ce frumos. Geniul din Răchițele are o desagă mocănească de soluții. Desființăm locurile existente, cele rămase le taxăm la preț de Monte Carlo și înjurăm vârtos pe cei ce apelează la mașina personală.
    Ca alternativă cumpărăm cu nemiluita autobuze – câteva electrice pentru PR și niște multe seconduri diesel din occident – care stau în parcul auto de la compania de transport. Comisionul să trăiască!
    Ne dăm cu curul de pământ că musai să avem metrou, deși la fiecare strigare costul de implementare crește cu câte 2-3 sute de milioane de euro. A pornit de la 700 milioane, acum a ajuns deja la 2 miliarde.
    Declarăm că centura metropolitană e un proiect muuuult mai complex decât metroul. Deci nu doare fix în cur de ea.
    La fel, declarăm că trenul metropolitan nu e urgență. Că ăla costă prea puțin. 10% din 2 miliarde e mult mai atractiv decât din 200 milioane.
    În rest, pentru aglomerația din oraș e de vină cetățeanul. Votați Emil Bloc!

    00
    • Desi sunt de acord in rest cu tot ce ai zis, iar maestrul din rachitele a luat-o pe ulei de mult, partea cu transportul în comun eu o vad diferit. Mi se pare ca s-a investit mult, flota arata bine si e confortabila si te poti deplasa cu transportul in comun foarte bine si la niste preturi decente.

      00
    • Zsolt,

      In Cluj un Tramvai Floresti – Depou Bucium ( capat Manastur ) rezolva poate nu 50% din trafic, dar cel putin 25% lejer.

      Asta e doar „alta promisiune” a lui B(l)oc din 2012.

      In Oradea cu 11,6 mil E au facut 3,8 km de linie noua de tramvai.

      Extrem de multa „spoiala” de la PRul agresiv. Am auzit de zeci de ori inclusiv de la el cum ca oamenii sunt de vina ca nu merg cu Busul.

      In Borhanci sunt case de la 200k euro si ap de la 100k euro.

      Ghici ce!? Un singur Bus din ora in ora… iar unele strazi neasfaltate, „principala” cu o banda care zilnic se blocheaza…

      Pana si „perla Clujului”, cartierul Buna ziua cu strada vopsita rosu si verde… Zero scoli.

      Astia din cele doua nu au de ales decat sa duca copilul cu masina la scoala fie in Zorilor fie pe Brancusi / Gheorgheni.

      Pana atunci „la Cloooj e altceva”…

      00
    • Pune mana pe o carte urbanism. Acolo unde ai multe parcari vei avea si trafic. Poti sa faci 200, se vor umple. Bulevardele cu 5 benzi pe sens si mii de locuri de parcari nu sunt solutia. Rezolva problema partial, iar apoi se vor umple si ele. Uita-te la alte tari, sa vezi cum arata centrele oraselor. Mai lasa-ne cu basinile astea in care vrei sa mergi cu masina in magazin. Si toate astea vin de la un arhitect, pasionat de masini (2 masini, una de 3000cmc). Primarul ala din Rachitele probabil are ceva mai multe cunostinte de urbanism decat tine. Peste tot a fost reticenta cand s-a prioritizat traficul pietonal in defavoarea celui auto. Dar pana la urma a fost solutia castigatoare. Poate in timp ne vom civiliza si noi…

      00
    • Dan,

      Omul sta in Cluj si vorbeste de acolo. Am stat si eu acolo si chiar asa stau lucrurile, Dan are dreptate. Nu e niciun urbanism, e doar dezvoltare urbanistica agresiva. In Borhanci unde sunt case de 200k euro si ap de 100k euro… „se plimba kktul pe strazi” cand ploua si sar capacele de la atata urbanism !

      Oare „colaborezi” cu Primaria Cluj de te-ai atacat asa si esti agresiv!? Adica il acuzi de basini, il faci necivilizat… total gratis.

      Dan a zis de Centura Metropolitana, Trenul Metropolitan… infrastructura.

      In Cluj TIR-urile intra pe Blvd. Muncii pe unde trece si Tramvaiul care nu are refugiu… pentru ca NU EXISTA CENTURA.

      Un om a murit calcat pe trecerea de pietoni pe Blvd. Muncii cand alerga dupa Tramvai…

      Marele arhitect din tine nu a vazut si zecile alea de Blocuri construite printre case!? Vorbesti aiurea fara sa cunosti situatia din Cluj, dar vrei sa te bage in lumea seama ca esti tu arhitect.

      Trage apa!

      00
    • Astia nu-s in stare sa traga o banda de asfalt care sa lege Florestiul de Cluj prin spate pe la Polus. Despre sine de tramvai cred ca nici nu poate fi vorba in urmatorii 10 ani. Sau poate nea Boc ar fi vrut sa bage tramvai pe E60, ca si asa e prea liber.

      00
    • Administratia Boc nu are nicio viziune. La nimic. Oras fara parcari, fara pomi si fara flori, cu placi din beton(?) made in China, inestetice si puse prost, iti raman tocurile intre ele… Dar asta e cea mai mica problema! Recent a comunicat ca Primaria se ocupa exclusiv de proiectul Metrou, deci administreaza fondurile si licitatiile… Asta a fost miza. Adica Primaria facce in 6 (sase) ani 1,6 km de drum in oras, care se termina brusc in camp (zona Lomb) si , brusc, e capabila sa se inhame la construirea metroului. Nu sunt in stare sa faca parcari si sensuri unice, sa fluidizeze cat de cat circulatia! Anul trecut era 8 lei ora de parcare, cred ca s-a mai scumpit intre timp.

      00
    • AlinP locuiesc în Borhanci, deci pot confirma ce ai spus. Copilul venea de la școală cu autobuzul, ăla singurul. De anul ăsta i-au schimbat programul și nu mai are nici o șansă să îl prindă.
      Da, ar fi mult mai eficient să faci un tramvai sau extensie de CF spre Gilău: și mai ieftin și mai ușor de operat. Plus în Cluj ai deja infrastructura. Dar hei, Emiluț vrea metrou!
      Dane, Boc se pricepe la un singur lucru: gargară. ”Vom face, vom construi, vom, vom, vomă….”
      Ieri a scuipat în piață niște randări 3D pentru, zice el, ”hub educațional” în Borhanci. Acolo unde cetățenii s-au mobilizat și au cerut școală. Nu există încă studiu de fezabilitate terminat, dar el are randările. Randări pe teren plat, acolo unde e deal și vale.
      E prima la al 5.-lea mandat. NU a construit nici o școală. Investițiile în infrastructura educațională s-au rezumat la renovarea și extinderea unor școli din centru și a uneia din Grigorescu, construirea a două grădinițe mici (fiindcă a fost evacuat din clădirile retrocedate) și a unei creșe (obținută prin șantaj de la un dezvoltator privat mai puțin șmecher).
      Dar an de an ceartă prăinții că de ce își duc copii a școală în centru.
      Desființarea parcărilor. Eu am fost prima dată la Viena prin anii 90. De atunci m-am întors de nenumărate ori profesional sau ca turist. Numărul parcărilor subterane din centru s-a dublat. Au dispărut mașinile parcate la stradă, traficul în cifre aboslute a crescut, dar totuși nu e aglomerație. Deci teoria ta și a lui Emil e de porc. Este marota preferată a celor care nu au soluții.
      Și unii dintre noi, vrând – nevrând ne-am transofrmat în cunoscători ai urbanismului. Umblii prin lume, vezi că e mai bine acolo și începi să studiezi ce au făcut. Afli că aveau aceleași probleme, dar au lucrat inteligent să le rezolve. Și au impus reguli. Inclusiv pentru finanțatorii campaniilor de PR.
      Că tot vorbim de cartieurl Borhanci din Cluj: de ani de zile Boc declară că sunt oprite autorizațiile. Așa e, dar numai pentry amărăștenii care își doresc o casă individuală. S-a ajuns la situații în care Boc cere o creșă ca să autorizeze o casă.
      Între timp, cei cu blocuri primesc autorizații fără probleme. Inclusiv proiecte enorme cu 10 etaje. Pe teren mlăștinos…. O să fie interesant…

      00
  10. Copaci in piata si pe pietonale. Sustin!

    00
  11. „trebuie făcute”
    „găsit o soluție”

    Intră-n politică și fă-le tu, nu mai oferi asistență complet nesolicitată, de care nu are nevoie nimeni aparent.

    00
  12. Da boss, da aveți o bunăciune de viceprimar.
    Romanul, tot nemulțumit.😄

    00
  13. Nu mai este nici o surpriza pentru nimeni ca primarii USR esueaza pe banda rulanta, in toate orasele, si vor fi spulberati de PSD/PNL la urmatoarele alegeri, insa:

    -solutia pt orasele turistice, cu multi vizitatori, este sa limitezi traficul, sa reusesti sa convingi lumea sa isi lase masina in parcari la intrarea in oras si apoi sa ia taxi/autobuz
    -sincer, daca ai chef de vizitat Brasovul, e mai usor sa lasi masina in una din parcarile din Bartolomeu, Coresi, Carrefour Calea Bucuresti, si sa platesti 30 ron dus/intors pentru un taxi care te duce pana in centru, nu mai stai sa te gandesti unde parchezi, cat costa, etc; transportul in comun in Brasov este decent, comparat cu alte tari UE
    – trebuiesc construite parcari subterane, cateva amplasamente ar putea fi identificate, insa ar trebui ca taxarea sa fie pe masura, sa descurajeze traficul
    -cam peste tot in Europa pietonii castiga teren fata de autoturisme, nu vad de ce ne-am raporta la anii 80 cand automobilul era rege

    00
    • Corect. becaly pentru primărie!

      Eu aș face niște parcări imense în locuri gen ăsta (ales la marea plezneală, nu știu al cui e terenul) și aș face linii de autobuz express până în Livada Poștei, cu bandă dedicată de autobuz pe unde e posibil. Alea să fie gratis sau aproape gratis. În centru aș desființa majoritatea locurilor de parcare, ca să-l fac neatractiv pentru șoferi. Câteva locuri cu abonament pentru rezidenți (1 loc la preț decent, al doilea loc la preț de 3 ori mai mare) și sporadic ceva locuri cu plata la oră pentru vizitatori.

      00
    • ia uite tati locuri de parcare aici https://goo.gl/maps/zHrZdZhEqEEQdyrR9

    • Asta doresc sa punctez: indiferent de punctul de intrare in Brasov, ca e Bartolomeu, ca e Calea Bucuresti, ca vii dinspre Tractoru, sunt o groaza de locuri in care poti parca gratis, si poti continua calatoria spre centru in conditii decente, cu transport in comun sau taxi (care este ieftin); nu te mai gandesti unde parchezi, nu mai dai ture ca disperatul in jurul parcului central, nu stai ca fraierul pe muresenilor la coada la parcarea privata, nu pierzi timp pretios…..poate e necesara o campanie de comunicare pentru cei care doresc sa viziteze Brasovul (sunt si cei care vor sa vada orasul din masina, pt aia sincer, sa ramana la casa lor, ca nu produc decat poluare si aglomeratie).
      Ce as mai face, in perioadele astea de mare afluenta turistica, as plasa filtre RAR la toate intrarile in oras, asa nu mai vine giani cu tdi fara dpf sa intre in oras sa afume toata lumea…as veni cu trenul, ar lasa masina in afara orasului.

      00
    • boss becaly, ca si turist si acuma locuitor semipermanent al Brasovului iti spun un secret, nu vine nici pulea sa isi lase masina in Noua/calea buc/coresi/bartolomeu mai zi tu ca esti localnic mai bun ca mine, ca sa stea in frig sau sa ia un uber si sa vina in centru vechi la o cafea.
      Maxim ce poti face decent sunt parcari la 15-20 de min de mers pe jos spre centru in zilele calde da gen Brasovu e la munte gen, altfel nu isi lasa nimeni masina ca sa ia un taxi 5 minute sau 10, prefera sa vina cu masina, sa o parcheze unde are loc iar mare a majoritate nici macar nu stiu ca sunt parcari langa centru vechi, alea care sunt , cu plata evident.
      Cred ca zilnic stau dupa cate un prost din asta de merge cu 20-30 la ora ca poate poate apare un loc liber in centru vechi unde non stop e omor.
      A vrei sa fi userit si progresist sa rupi fasu? inchide tot centru vechi pana la Patria in toate directiile, fa-l pietonal si voila s00a rezolvat problema, bine probabil o sa ai alte – wink wink
      Idea lu scripchi cu parcarea sub parc la Aro, lasand favoritismele si pagile siinteresele lui, era o idee buna, sigur nu prin distrugerea parcului poate in anu de gratie 2022 s-ar gasi solutii sa nu rupem parcu ca vorbaiaa au facut altii autostrazi pe sub mare sigur putem face si noi o parcare subterana fara a strica parcu secular. Doar idei…

      00
  14. 1. eu tot nu înțeleg de ce sunt atât de mulți bucureșteni care se duc în Poiana Brașov și o iau prin Brașov și nu pe DN73A, prin Pârâul Rece și Râșnov. Poate mă lămurește și pe mine cineva.

    00
    • pe acolo îi duce waze.

    • @Vali, waze e o mizerie la care ma felicit c-am renuntat acum ani de zile.

      00
    • Pe google sunt 9 minute diferenta in plus prin BV, dar ai Mc, mall, Starbucks, Carrefour si pufuleti.

      Pentru ca oamenii nu vin la munte sa schieze sau sa mearga pe munte. Ei vin sa se distreze si pentru asta trebuie sa te plimbi de-a-n boulea cu masina.

      De asta si se blocheaza Valea Prahovei si zona, nu pentru ca vin multi, ci pentru ca dupa ce vin se plimba ca prostii cu masinile.

      00
    • @stefanb doar nu au venit la munte să meargă pe jos…

      00
  15. Inainte sa plece fostul tocmai incepusera proiectul parcarii din Livada Postei. Nu mai vorbim de proiectele cu fonduri europene, care erau aprobate, „cu banii luati”, cum s-ar zice (gen piste biciclete, parcare RAT, parc Racadau, etc.) Au murit toate….

    00
  16. NOU
    #65

    In ceea ce privește orașul nu pot să mă dau cu părerea, dar și eu sunt disperata de expresia „greaua moștenire”. Da boss, nu te contrazice nimeni că a fost PSD înainte (cazul orașului meu) și acum e PNL care își găsește aceasta scuză și culmea, mai sunt și alții care iau apărarea primarului. Dar tu ai fost primar interimar când al nostru a plecat la mititica, după care ai fost viceprimar PSD în timp ce aveam primar PSD și acum când ești primar PNL tot dai vina pe PSD? Wtf? Cât de prosti crezi că sunt oamenii? Și din păcate răspunsul e „foarte prosti” și „foarte multi”. Stau și se agață de „greaua moștenire” și „tu vrei sa vina din nou PSD la putere?” In momentul in care aprostrofezi primarul sau pagina de fb a primăriei. Asta in cazul in care nu ți se șterge comm și îți iei block. Situația nu diferă față de satul in care locuiesc părinții mei: primar PNL (de nșpe mii de ani) și acum USR. I-am întrebat, ok aveți primar nou, totuși a făcut ceva într-un an? La care răspunsul părinților mei a fost „da da a făcut, nu știu ce, dar a făcut. Da’ cat face că avem primar tânăr și frumos și cu școala și e și vecin cu noi”
    Să-ți vina sa te dai cu capul de pereți, nu alta.

    00
  17. Am sa spamez linkul asta de cate ori vine vorba de parcari.
    Pe 3 locuri la sol tii 12-24 masini.

    https://stirileprotv.ro/stiri/social/primele-parcari-inteligente-din-romania-inaugurate-in-bucuresti.html

    00
    • solutia e faina doar ca e posibil ca preturile sa fie mult mai mari, am facut iar calculul si imi da o recuperare a investitiei in 2 ani ceea ce este WoW, acum cativa ani cand am solutia asta tot la un sector din bucuresti, investitia avea peste 15 ani recuperare la tarifele platite, timp in care nu cred ca rezista sau mentenanta e prea mare.

      „Doar cei care platesc au acces aici. Un singur loc costa 100 de lei pe luna.
      Pentru 16 parcari, cu 384 de locuri, primaria plateste 180.000 de euro. Firma importatoare a adus ingineri din Singapore, care se vor ocupa de primele doua revizii. Structurile, promit autoritatile, vor fi amplasate numai in spatele blocurilor, ca sa nu strice aspectul zonei.”

      100 ron luna * 12 luni = 1.200 ron (~ 240 euro)
      384 locuri * 1200 ron/an = 460.800ron ( ~92 mii euro)

      s-a incercat si in brasov ideea, in combinatie cu o firma de ascensoare foarte faina, dar nu au primit autorizatie, si era fix in centrul orasului in zona unde … nu sunt locuri. asta era ideea si proiectul https://parcarehirscher.ro/

      00
    • Nu sunt cu mult mai frumoase decat garajele de tabla, dar au capacitate mai mare si avantajul ca poti cobori din masina direct in balconul propriu de la etajul 3.

      00
    • Nu mersi, adica in curtea fiecarui bloc sa apara o oribilitate de asta. Arata groaznic, si ok ai mai facut 10 locuri de parcare la un bloc. Intr-un an se umplu si alea si iar nu sunt locuri.
      Plus ca in astea in mod normal ar trebui sa platesti mai mult decat loc la sol. Ori cand e vorba de dat bani, vedem la universitate/centru vechi ce darnic e romanul, parcarea goala si pe strazile adiacente la la delhi.

      00
  18. Mai ai un pic de răbdare. Vine Nadia, vă face brand de oraș și cu el vă rezolvă și problemele astea. Prea simplu, prea ca ltsy Bitsy :)

    00
  19. Park&Ride pentru turisti? Parcari facute frumos la intrarea in oras, autobuze care sa-i duca (pretul biletului inclus in taxa de parcare), pretul parcarii de cateva ori mai mic fata de centru (ca sa-i motiveze sa nu mai intre in oras). Am rezolvat-o si pe asta, unde incasez 10k?

    00
    • Fugi, bai, de-aici, cu solutiile tale logice!
      Cum sa ia Geani autobuzul cu toti sarakii, cand stie el o parcare buna fix langa Biserica Neagra?

      00
  20. 1 – exista, dar trebuie popularizata ideea ca bucurestenii sa faca stanga la predeal – paraul rece – rasnov – poiana brasov

    2 – a fost parcare in zona aia, era nebunie curata, oamenii care stiau intrat acolo in dreapta in ptr-o parcare ascunsa intr-o curte dar a fost cumparata anul trecut (https://newsbv.ro/2021/06/25/parcarea-viitorului-hotel-radisson-blu-functionala-incepand-cu-1-iulie/)

    3 – acolo o fost o mare magarie, in aprilie in pandemie au topit locurile oarecum in 3-5 zile, din cate am inteles scripcaru voia parcare de 3000 locuri sub parc, dar modul de realizare presupunea decopertare completa, sapaturi si apoi peste 3-4 ani cand se termina „refacem parcul” probabil cu acelasi stil ca in piata sf ioan – 3 ghivece cu pomuleti si restul asfalt. s-au certat intre ei si scripcaru a zis ca sigur ii forteaza pana la urma inchizand parcarile pe centru sa vina propunerea de la populatie pentru „marea parcare”

    4 – aici discutia e mult mai larga, iar rezolvarea sta intr-o presiune sustinuta media in care cred ca tu poti sa faci ceva prin conexiunile pe care le ai. primaria are pentru angajati rezervate locurile din laterala parcului, in fata primariei si intre posta si primarie – bonus posta au si ei inca un rand de locuri. presiunea ar trebui facuta fix pe retorica primarului „incurajam lumea sa vina cu autobuzul la munca” sa pastreze doar locurile strict din fata primariei (vreo 10) iar cele de la parc si dintre primarie si posta sa fie in circuit liber pentru persoanele care vin cu treburi la primarie (taxa standard de 2-3ron/ora oricum nu sta lumea atat). dar la primaria brasov se vede exact ca alesii fac fix pe dos fata de cum vorbesc si anume cer ca ceilalti sa vina cu autobuzul dar ei nu ar face asta in ruptul capului. ideea e preluata si de pe alte forumuri, nu imi apartine

    5 – taxe si impozite cred ca te referi la „rosiori” care da in titulescu, solutia acolo e plata online, am dormit 2 ore cand am luat masina si am zis ca nu mai vreau asa ceva

    6 – se asteapta noul stadion/sala polivalenta din zona fostului municipal (trebuie asanata mini mlastina refacuta pe acolo)

    7 – asta a fost absolut cea mai cretina chestie, in nicio tara (in care am fost eu) primaria nu inchide parcarile din zonele de vizitat, persoanele care nu sunt sanatoase nu au cum sa mai urce cu telecabina pentru ca trebuie urcat de la Star pe jos pana la baza scarilor dinspre telecabina. nu stiu ce trebuie facut si semnalizat asta la coliban dar sansele sa se faca asta sunt minime. poate urmatorul primar

    8 – mizeriile alea :)) si la posta sunt 2 pe ambele parti

    9 – acolo ar merge parcari pe trotuar printre pomi, cam cum se face acum + marcarea si taxarea locurilor pentru riverani, acum e ok vs nebunia din anii 2000

    10 – greu sa faca asta, doar arbusit in ghivece stiu, si vezi ca e acum un proiect in achizitie niste banci de tabla vopsite verde cu un fel de ventilator deasupra

    https://newsbv.ro/2020/12/14/primaria-brasov-a-lansat-licitatia-pentru-proiectul-city-tree-aprobat-in-cadrul-
    programului-de-bugetare-participativa/

    despre ce nu ai vorbit in schimb
    – benzile speciale pentru autobuze, daca fac asta pe zona lui 5/17 spre centru si apoi pe lunga inca o banda unica, o sa fie absolut nebunie traficul in oras. iuliu maniu – eroilor e mare gatuire pentru ideea aia creata, nici 15 noiembrie nu o sa se simta bine deloc

    https://brasovmetropolitan.ro/2019/10/foto-parcare-subterana-intre-capitol-si-cristiana-in-proiectul-pietonalului-dintre-modarom-si-star-zona-va-fi-o-oglinda-a-pietei-sfatului/ zona asta pietonala care o sa blocheze traficul incredibil

    https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/turism/prima-scoala-romaneasca-unul-dintre-cele-mai-cautate-muzee-din-tara-a-ramas-fara-turisti-straini-dupa-ce-primaria-brasovului-a-interzis-accesul-autocarelor-in-zona-18985663
    aici e jale cum au gandit faza asta, le-au taiat orice turist posibil fix in aceeasi perioada cand idiotii au blocat autocarele sub tampa. daca un candidat la primarie spune ca deblocheaza sub tampa auto si autocare in piata unirii pt turisti, dupa vreo 6 ani o sa merg iar la vot (ultimul votat a fost grasul ala dat afara din forumul german)

    de prin comentarii alte idei
    @boris – parcarea aia traieste cu mult noroc, au vrut sa o desfiinteze si sa lase doar mizeria din poiana mica si sa duca lumea cu niste mini autobuze, se pare ca pt. moment nu le-a iesit faza. in poiana exista o solutie la care nu inteleg cum nu se gandesc, care ar rezolva si parcarea si relaxarea – un parteneriat public privat in care primaria da unei firme zona acelei parcari si cere doar atat „2000 locuri de parcare subterane la pret de orasul brasov, ce faceti in rest e treaba voastra, va da voie sa faceti un mall cu 3 etaje supraterane dar cu obligativatea acelor locuri de parcare cu acces pentru toti din poiana” in felul asta cu cel putin 2000 locuri de parcare s-a rezolvat iarna problema (masina sta la caldura, nu moare nimeni pt. 20 ron/zi) la final de pe partie treci si mananci ceva (nu cobori in oras sa te duci la afi/coresi pentru asta), eventual vezi un film, ai un bowling in mall (stiu ca exista centrul de agrement dar e mic), poti face enorm de multe chestii si in felul asta toti aia care se plimba ca niste gaini bete pe strazi au unde sa se duca si sa bea daca sunt cazati in poiana, etc

    @boris – parcarea de la spitalul militar e absolut retardata, am fost 1 data in ea cred ca sunt dispus sa las masina pe trotuar sa risc amenda si nu o mai bag acolo

    00
    • Raul, absolut de bun simt solutia ta, doar ca na, tu vrei proiecte de amploare, eu doar vroiam sa traga niste linii pe astfalt invers decat cum le-au tras.

      De altfel din ce am observat pana acum primarii astia „de bula” (exceptie fratuzoica de la 1) nu se baga la chestii de anvergura pentru ca:
      1. in jurul proiectelor de gen exista interese majore si ai toate sansele sa ti-o iei (mai devreme sau mai tarziu) ca ii superi pe unii sau pe altii ca tu ca fluturas de val nou ai spate zero
      2. e mult de munca (chair si daca furi)

      D-aia cred ca astfel de proiecte, ca ne place sau nu, tot d-astia de alde mazare sau negoita o sa le faca, de unde si vorba „a furat, dar a si facut”.

      00
  21. Pe la începutul lui decembrie fiind într-o scurta vacanța prin apropiere de Brașov (nu pe Valea Prahovei ca nu eram nebun), am zis sa facem o vizita prin Brașov sa mai vedem orașul. Dupa 3 ture de dat cu mașina prin jurul centrului și dupa ce-am vazut ca locurile din parcarea de la Regina Maria sunt facute pentru Tico nu pentru mașini normale, ne-am tirat înapoi. La un moment-dat pe Mureșenilor/Barițiu se facuse o coada imensa pentru ca unii așteptau sa prinda loc sa intre in parcarea de pe lânga Poarta Șchei și s-au gândit ca mai bine blocheaza banda ca sa fie siguri.
    Ulterior cautam pe net cum, la un moment dat, vroiau unii sa faca o parcare supraetajat complet automata undeva pe lânga piața sfatului (Hirscher) da’ n-au obținut avizele necesare.

    Nu zic, daca aș veni în vacanța și-as fi cazat în Brașov, aș folosi Uber/Taxi/Bolt fara probleme. Dar daca vii dintr-una din multele zone turistice din jurul orașului parca ar fi util și niște parcari în care sa ai loc sa bagi mașina (înc-odata muie alora care-au trasat liniile din parcarea de la Regina Maria ) și nici sa nu risipești mult spațiu la sol (fie subterane fie supraetajate).

    00
    • Şi credeai că ţine cineva locul ăla bun de parcare din centru special pentru tine? Şi dacă ai văzut la prima tură că e muială, de ce ai dat încă două (ştiu speranţa moare ultima)? Şi chiar nu se ştie deja de minimum vreo 7 ani că centrul Braşovului e muci la parcare? Şi cum ai văzut locurile de parcare din Regina Maria că-s de Tico? Ai intrat, după care ai ieşit imediat? Mno, tu la puterea 17 şi cam vedem cine ne încurcă prin oraş.

      00
    • Ardelean tipic, a ? Pricepeți mai greu.
      3 ture au fost așa, prima venit prin spatele parcului, intrat pe Mureșenilor, Barițiu, venit înapoi pe Grigoraș Dinicu, încercat la Regina Maria și constatând ca risc sa-mi îndoaie portierele (da, am intrat și am ieșit, platind la ieșire ca și cum aș fi stat ). Și zic asta dupa ce-am lasat mașina prin parcari din Amsterdam facute mai cu cap decât aia.
      A doua tura am dat-o prin fața parcului și la final am zis sa încerc și pe Castelului.

      Mdap, eu și alții la puterea 17 care vor sa cheltuie bani la voi în oraș. Niște fraieri…

      00
  22. La un sistem Park&Ride nu se gândește nimeni, din administrația locală brașoveană? La Iași, au în plan să facă una, mai apoi și altele, pe parcurs, în funcție de cât randament și succes are parte prima. În fine, clar nu ne comparăm la nr. de turiști cu BV, dar ca idee.

    00
    • Trebuie „împrumutate” soluții din alte țări și mai apoi, adaptate, specificului local. Nu trebuie reinventata gaura gogoașei.

      00
    • Dada, sper sa apucam aceasta parcare. 40 ani e un termen optimist zic eu.

      00
    • Brasovul nu e vreo statiune de pe coasta de azur sa faci park and ride si sa ii duci pe toti dupa in oras cu transportul in comun. Plus ca in brasov gasesti sute de locuri la orice ora din zi si din noapte (inclusiv de sarbatori), la sub 10 min de mers cu uberul de centru. E falsa problema cu nu sunt locuri. Daca vii din bucuresti si strabati tot orasul (cum zice si Vali), uita-te pe langa cate locuri goale treci pana sa ajungi la omorul din centru. Ce te face sa crezi ca ar lasa lumea masina la un park and ride pe la intrarea din brasov, cand ei vor sa parcheze toti in fata la cazare. Ai park and ride in poiana mica, du-te si vezi cati sunt acolo cand parcarile din poiana sunt pline (iar in poiana, chiar daca esti bizon, nu prea poti sa iti pui speranta ca gasesti tu sa lasi masina undeva in caz ca nu se poate in parcari, pentru ca pur si simplu nu ai unde, chiar daca ai chef sa o urci pe trotuar, bagi in padure si ce alte idei crete mai au romanii)

      00
    • @Boris: Păi, atunci, nu te mai plânge de aglomerație… Gândesc majoritatea ca dumneata și dupaia nervi, stres, claxoane etc.

      00
  23. Muahaha!
    Articolul asta a fost in totala contradictie cu 90% din comentatorii brasoveni de pe acest blog. Cum sa vina Vali sa spuna ca aveti nevoie de locuri de parcare, ca aveti nevoie de solutii pentru turisti?
    Pana acum erau o multime de comentatori care aveau 2 solutii mari si late:
    – sa se interzica accesul turistilor cu masinile persoanale;
    – sa se limiteze numarul de locuri de parcare pentru localnici si sa mearga toti cu bicicleta;

    00
    • oare ăștia nu ar vrea sa dea și ei 3 pe oră pe parcare? preferă să stea așa?

      https://i.imgur.com/pfnmXfh.jpeg

      poză făcută azi, m-am dus pe jos, 3k dus, 3 întors, până la primărie, decât să-mi bat capul cu parcarea.

    • Just sayin’: 650m de la Lidl ;)

      00
    • @Vali, problema e că îi doare la basca și pe polițiștii locali. Aia parchează chiar în fața Primăriei, acolo fiind 2 – 3 polițiști locali. Și nu fac nimic.
      Așa au început să parcheze și prin alte zone din Brașov pentru că nu vor să parcheze la 200m distanta de locul unde trebuie să-și rezolve problema.
      De ex., in Centrul Civic e o parcare imensa (cu plata). Se poate parca acolo destul de rapid, și de acolo in max 5 min ești la Spitalul Sf. Constantin, la mall, la Finanțe Brașov, chiar și la restaurantele și pizzeriile din zona. De acolo, poți să ajungi in centrul vechi in 15min (pe jos) sau in 5 min (cu autobuzul).

      00
  24. Poate ca daca ti-ai lasa masina intr-o parcare de Carrefour la intrare in Brasov si ai merge in centru pe jos sau cu autobuzul nu ai avea nicio problema. Dar cred ca asa gandesc bogatii aia care investesc cei 600 de euro, saracii mergand pana in centru cu masina, platind taxe si locuri de parcare :)

    00
  25. Well ideea nu e neapărat să facilitezi numai pentru șoferi dar dacă asta e discuția…

    Dacă tot e chiatra aia acolo, ar trebui pe model Salzburg parcare sub Tâmpa și un tarif sănătos. Dar nu 50 de locuri, de la 500 în sus vorbim.

    Dar asta împreună cu interzis accesul în centru pentru non rezidenți, ca în Italia cu ZTL. Pentru că altfel vor fi mereu cei care se învârt căutând un loc că nu vor la parcarea „scumpă”.

    00
  26. Eu zic ca tendinta tuturor primarilor si administratiilor locale este de a face precum Macron si sa „enerveze” posesorii de automobile cu taxe, lipsa de parcari, restrictii, aglomeratii, pana ii face sa renunte „de buna voie si nesilit de nimeni” la „luxul” posesiei unui automobil. Bineinteles, pentru binele lor, ca nimeni nu doreste sa traiasca in poluare si inundat de ape.

    00
    • Inundatia apelor nu vine neaparat de la masinile din orase. Vine de la vasele alea care functioneaza cu pacura sau de la fabrici si uzine din China si alte tari din Asia.

      00
  27. Cand am vizitat Brasov, am mers numai cu auobuzul

    00
  28. Mwhahahaha, ce mișto sunt comentariile de la articolul ăsta! În mare, oameni care nu stau în Brașov, dar se pricep la rezolvat problemele orașului, deși ”când am fost la Brașov, am dat 3-4 ture de centru, ca să caut parcare, și m-am minunat de trafic; chiar, oare de ce o fi trafic?”.

    Mx

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube