Bolojan versus restul lumii

CJ Bihor anunță că e la 50% cu centura unui oraș din zonă. Se lucrează pe bani europeni, se face, se mișcă, se întâmplă.

În timpul ăsta, la CJ Brașov se doarme. Bine, se fac clipuri penale, cu care PSD speră să câștige votanți care nu stau în Brașov. Că ăia care stau știu situația.

Pentru că orice om cu capul pe umeri care vede clipul ăla întreabă “OK, ce a făcut CJ Brașov în 4 ani?”. Și șobolanii politicienii se vor răspândi instant. Vreo centură? Vreo lucrare utilă? Orice în afară de cârpeli? Când e gata centura Făgărașului? Când e gata centura Codlei? Ceva orice la Predeal?

Ah, nimic, doar gargară pe net? Și mai vreți un mandat, nu? Cu 0 proiecte de infrastructură noi?

Se face autostradă până la Buzău. Cât mai durează până le vine ideea de a face o autostradă care să lege Brașovul de Buzău? Cine să aibă ideea asta și când? Peste 10 ani? Și după aia 5 ani planificare, 3 ani studiu de fezabilitate și 12 ani execuție?

 

centura-beius-bolojan

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

79 comentarii

  1. NOU
    #1

    n-aibi di grijî, carasu’ auriu will strike again la alegeri…

    Indecis. Tu ce zici?2821
  2. Brașov-ul va inventa teleportarea…nu investește în tehnologii folosite tocmai de pe vremea romanilor… drumuri pietruite/autostrăzi…

    Comentariu apreciat.748
    • Are aeroport! Ce le mai trebuie?

      40
    • @sovieticul

      Cateva heliporturi/helipaduri. Tramvai/Metrou/etc sunt nasoale, deranjeaza masinile, constructia dureaza, etc.
      Poti pune un heliport intr-un copac mai mare si oamenii fac sport urcandu-se.
      Sau si mai bine, faci precomanda la cateva Airlanders si nici nu trebuie sa le misti, merg ca niste pasarele aeriene ancorate. Oamenii se urca printr-o parte si coboara pe cealalta.

      21
  3. Nu poti face autostrazi fara bani europeni, banii europeni sunt periculos de furat deoarece Kovesi, sa faci autostrazi fara sa furi ceva nu se merita, asa ca avem un cerc vicios.

    Comentariu apreciat.14514
    • https://cursdeguvernare.ro/radu-craciun-romania-se-apropie-de-marea-resetare-fonduri-ue-decretei-pensii.html

      O primă mare resetare va fi legată de statutul pe care îl are România în UE. Încă de dinainte de aderare și, ulterior, ca membru cu drepturi depline, România a beneficiat de programe de finanțare masive din partea UE care au stat la baza dezvoltării accelerate a țării. Conform Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, până în primăvara lui 2023, România primise de la UE, începând cu momentul aderării, o suma netă de 56 de miliarde de euro. Este o sumă fără de care dezvoltarea economică a României nu ar fi fost posibilă, în condițiile în care bugetul subdimensionat fie a neglijat în mod constant nevoia de finanțare a dezvoltării favorizând consumul, fie, atunci când a finanțat proiecte, a făcut-o într-un mod păgubos prin calitatea sau oportunitatea investițiilor.

      Și astfel am ajuns la momentul resetării pentru economia României. Pentru că, începând cu 2026, robinetul finanțărilor din partea UE se va închide. Motivul este simplu și ușor de anticipat: finanțarea noilor aspiranți la statutul de membru al UE și, mai ales, finanțarea efortului de reconstrucție al Ucrainei. Suma necesară reconstrucției, estimată la peste 500 de miliarde de dolari, va fi asigurată într-o bună măsură de UE și SUA.

      Asta va face ca, cel mai probabil, și România, alături de celelalte state membre, să devină un contributor net la bugetul UE. Din acel moment, dezvoltarea României va fi finanțată în primul rând din resurse interne. Va fi o schimbare totală de paradigmă, o resetare a modului în care a fost finanțată dezvoltarea din ultimele decenii ale României. Iar dacă doriți să aflați cum ar fi arătat România fără aceste finanțări masive, este suficient să priviți la dezvoltarea și nivelul de trai al țărilor din regiune care nu sunt membre ale UE.

      Și nu este vorba doar de preluarea de către România a finanțării noilor proiecte de infrastructură sau energetice. Este vorba, în același timp, și de întreținerea celor care, în tot acest timp, au fost create prin finanțarea UE, dar care, de acum încolo, vor trebui să fie întreținute prin finanțare locală.

      Ca să înțelegeți mai bine ce vreau să spun, priviți la autostrăzile construite cu bani europeni și ale căror benzi de rulare, instalații de iluminat sau balustrade nu sunt reparate cu lunile sau anii. Pe măsură ce rețeaua de autostrăzi se va mări cu finanțare europeană, întreținerea lor va deveni din ce in ce mai costisitoare.

      (…)Dincolo de 2026 nu ne vom mai putea dezvolta pe banii altora, iar numărul pensionarilor va exploda.

      Dacă ne luăm după textul scris de Crăciun:

      – România nu s-a dezvoltat cu bani europeni pentru că asta ar fi însemnat mentenanță locală;
      – Circoteca cu Kovesi nu demonstrează altceva decât că există o complicitate pe chestia „anticorupție” & că de fapt a fost totul o prevenire („Nu e voie”), nu preempțiune („Corupție, corupție, corupție, de-aia nu se face nimic”);
      – Polemica aceea cu „nu se vrea” devine total profetică;
      – Nu trecem la euro fiindcă Isărescu&Co, pe intern & extern, e pe ordin cu linia prevenirii – și dacă ar muri mâine toți din consiliu, tot nu e voie;
      – Decizia cu vizele pe SUA pică al dracului la țanc drept coincidență și că tot acest timp vizele nu aveau nicio legătură nici cu nivelul de corupție sau procentul arbitrar cu refuzurile (și atunci, de ce ni s-au livrat butaforii & minciuni? de ce am fost mințiți? cuiva i s-a părut că am fi „beneficiat” de prea multe și ni s-au filtrat lucruri prin cozile de topor servante îmbrăcate în Armani?);

      Simt că am fost trădați, din nou.
      Prima oară la Potsdam.
      A doua oară, pe sesiune prelungită, între 2007 și 2026 (de ce 2026 – când afirmă Crăciun cu „resetarea”).

      Simt că am fost trădați, din nou…

      15
  4. Ar trebui să zici mersi că nu a făcut nimic. Ăla de la Neamț a „reabilitat” un pod care s-a prăbușit, de era să omoare și câțiva oameni.
    La noi in județ îl avem pe celebrul „tablă”. Sunt convins că va fi votat la fel cum a fost votat și tâlharul de la baia mare.
    Ce vreau să spun este că poți număra pe degetele de la o mână investițiile demarate în toată țara de consiliile județene. Oamenii care lucrează acolo sunt tot funcționari publici, așa că nu fac nimic, prin urmare tot nimic avem.

    Comentariu apreciat.764
    • Plus că majoritatea șefiilor de CJ nici nu se pricep la chestii din astea. Fură nu numai pentru că pot și vor,nu numai pentru că trebuie să cotizeze la partid,ci și pentru că asta e tot ce știu. Mai toți au reușit prin viață prin combinații,nu i-a interesat nimic decât combinațiile așa că de ce ar ști ei cum să construiască un pod sau o autostradă pe bune?

      Prin urmare rămân blocați într-un cerc al corupției care nu se mai sfârsește. Pentru că asta e tot ce știu.

      Comentariu apreciat.373
  5. Brasovul a rezolva traficul, are aeroport.

    Comentariu apreciat.1051
  6. Bolojan face în același timp centura Beiuș din video,centura Aleșd, centura Nojorid,centura Sanmartin/Băile Felix, centura Osorhei si drumul de legatura cu A3.Apoi se apuca de inelul metropolitan Oradea.

    Comentariu apreciat.10212
    • Se apuca si de autostrada Oradea-Arad. Uitasem

      Comentariu apreciat.6613
    • @Ninu , autostrazile sunt executate de CNAIR, nu de autoritati locale.
      Bolojan vrea sa se ocupa de Drumul Expres:

      În paralel, în primele zile ale lunii ianuarie vom preda CNAIR toată documentația și în prima jumătate a lunii se va decide modalitatea de realizare a implementării proiectului, cine va face licitația, CNAIR sau cele patru administrații publice locale”, a declarat BIHOREANULUI, vineri, Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, care împreună cu CJ Arad și cu primăriile Oradea și Arad și-au asumat realizarea acestei șosele, al cărei proiect fusese abandonat de fosta CNADNR în urmă cu mai mult de un deceniu, din lipsă de bani.

      „Estimez că în a doua jumătate a lunii ianuarie va porni licitația pentru selectarea constructorilor care să execute lucrările. Acestea vor trebui finalizate în 2 ani”, a adăugat Bolojan.

      Comentariu apreciat.373
    • @Mahtub . Exact. Bolojan face drumul expres Oradea-Arad si îl va preda la Cnair si aia va fi autostrada Oradea-Arad. Cnair nu e în stare de 30 de ani sa ne facă o autostrada.

      Comentariu apreciat.4810
    • NOU
      #18

      *centura Alesd e inca o sosea care merge tot prin localitate, tot printre case
      Nu imi dau seama daca asa a iesit, sau le-a facut si Bolojan o Maradona europenilor :))

      61
  7. Știu cum arăta Oradea (și județul Bihor în general) înca de pe vremuri (a se citi „după Revoluția din 1989”) … Era un județ oarecare al României, ca oricare altul, absolut nimic special. Dupa destul de mulți ani de „absență” de prin zonă, sporadic am avut ocazia să trec prin Oradea, iar ce am remarcat eu ca „trecător” este că aproape de fiecare dată când trec pe acolo nu mai recunosc locurile!

    În Oradea au avut loc schimbări de-a dreptul spectaculoase (pentru nivel de România)! Sunt schimbări (în bine!) la nivelul Poloniei! Și sunt convins că locuitorii de acolo, trăind zi-de-zi acolo, nu percep la fel ca mine schimbările, însă eu spun ca sunt spectaculoase pentru nivelul României! Și sunt convins că mulți bihoreni nu sunt foarte „bucuroși” de „deranjul” creeat, ca na, vorba aceea: praf, șantiere, drumuri blocate pentru lucrări, drumuri deviate, etc… Dar Bolojan face bine ceea ce face…

    Meritul este clar al lui Bolojan, un om a cărui activitate o urmăresc de o vreme bună și despre care cred cu tărie că face ceea ce ar trebui să facă orice primar sau președinte de CJ în zona lui! Și e cam singurul din țară, cu foarte mici excepții (foarte mici ca „număr de excepții”), de exemplu primarul din Ciugud, județul Alba și încă vreo 2-3 „rătăciți prin România” de acest gen…

    Nu fac parte și n-am făcut parte niciodată din niciun partid politic, nu sunt PNL-ist, nu sunt votant PNL! Dar dacă vreodată Bolojan se gândește să candideze la președenția României, îl votez cu două mâini!

    O spun ca simplu „observator”, ca simplu cetățean care nici măcar nu locuiește prin acea zonă (Bihor), doar am trecut de mai multe ori pe acolo de-a lungul anilor…

    Comentariu apreciat.11229
    • Mai degraba prim ministru, presedintele se ocupa mai mult de politica externa. Nu as dori inca un presedinte jucator implicat peste tot.

      Indecis. Tu ce zici?3518
    • @Dorin, din păcate eu ca cetățean doar președintele mi-l pot alege/vota, nu și prim-ministrul! Iar eu ștampila de vot pe PNL n-o să o pun doar pentru că Bolojan e din PNL, asta e clar! Nu sunt votant PNL! Pe Bolojan însă l-aș vota pentru orice funcție ar candida și (aproape) indiferent din ce partid ar face parte.

      Comentariu apreciat.379
    • Da, multi bihoreni nu sunt incantati dar in general ei sunt niste oameni speciali si nimic nu e suficient de bun pentru ei. Ar vrea toate aceasta infrastructura dar sa se intample peste noapte iar beneficiile financiare sa vina de ieri. Foarte putini circula spre E tarii sa vada dezastrul, punctele lor de referinta sunt din V unde aceste lucruri exista de mult timp. Dar nici nu sunt in stare sa inteleaga ca acolo nu au aparut peste noapte.

      Pe de alta parte toate aceste lucruri reprezinta normalitate si nu trebuie sanctificata nici o persoana care isi face treaba pt care este platit/ales. Dar suntem atat de fututi prin si din toate partile incat orice semn de normalitate e ceva wow!

      Comentariu apreciat.4115
    • Dacă ai știi cat hate își iau autoritățile pe faptul că în continuare cu aceste investiții salariile sunt mai mici în bihor/oradea decât în alte județe gen cluj.

      Deci e noaptea minții efectiv cum oameni fără nici o meserie se uită pe o hartă și văd mediile și medianele salariale din cluj și se gândesc cum gata, cumva, în cluj, și el ar avea acel salariu frumos ca și aitistul clujean chiar dacă el e șofer.

      Degeaba explici omului că acolo e o aglomerație de meserii, și nu doar în it, și în alte domenii, care ridică media, nu înseamnă că gata, dacă te muți în cluj ca șofer de dubă nu rezolvi nimic.

      Apoi se fac comparații cu alte județe sărace unde cel mai mare angajator e statul și din nou, media e peste bihor. Nu contează că șomajul e enorm, media se face cu ăia din instituții și poate vreun combinat sau vreo chestie mamut ținută în viață artificial de stat.

      Dacă s-ar umple și Oradea de aitiști, economiști, chimiști, fizicieni, doctoranzi, ar veni și corporațiile cu salariile babane, imediat ar crește și cifrele, dar dacă nu ai cu cine ce poți face?

      223
    • @Manu: doar un aspect legat de salariile din Cluj: ITul doar a ridicat mediile tuturor celorlalte meserii din Cluj! ITul a dat mai mulți bani pe sănătate, a investit mai mulți bani în proprietăți vândute prin Birouri Notariale, a încercat să mananace mai bine și să și fie servit în același timp. ITul a încercat să epateze cu bolizi și cat mai multe proprietăți închiriate… ITul a generat toate veniturile conexe

      41
  8. Fiți vocali, cereți programatic lucrurile astea! Astfel va fi creată o așteptare în societatea locală.

    Buzău, localitate înfrățită cu Brașovul. Pare un banc, dar nu e.

    Comentariu apreciat.395
  9. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 57125
    • Singurul viciu in acest enunt este ca omul CHIAR face lucrurile sa se miste.
      Da afara angajatii inutili, vinde/doneaza masinile in plus de prin institutie. Se incearca controlul si auditarea la orice risipa. Au scazut cheltuielile interne cu 70%.
      Oricum ai lua-o, asta nu mai este marketing si propaganda.
      Desigur, nimeni nu este perfect, uneori hotararea si determinarea se transforma in incapatanare, unele solutii nu sunt cele mai fericite.
      Diferentele nu sunt doar pe hartie, de la proiecte minuscule, facute cu chiu, cu vai in administratia PSD-UDMR s-a ajuns, in doar 3 ani la niste proiecte extrem de mari pentru un judet „average”.

      Comentariu apreciat.5318
    • Stanciu e un cancer al comentariilor de blog, oriunde performeaza, e malign

      Indecis. Tu ce zici?4534
    • Stanciu, un clasic în viața.

      64
    • @Stanciu – Nu știu cine și ce investește. Știu doar că anul trecut când am ajuns Oradea am crezut că sunt pe undeva prin afara țării…

      133
  10. @Stanciu, dacă nu știi cum arătau Oradea și Bihorul în urma cu 30 de ani atunci n-o să poți înțelege ce-i cu „fenomenul Bolojan”. Dar oricum, înainte de a afirma că e „marketing și propagandă” eu zic să te duci până la Oradea, să stai vreo câteva zile pe acolo, să vezi locurile, să cunoști oamenii din zonă… și abia apoi să tragi concluzii.

    Comentariu apreciat.5929
    • pentru alde stanciu e relevant doar ca a disponibilizat bugetari.

      116
    • NOU
      #33

      Bolojan beneficiază de pr grupa mare. E umflat, absolut. Sigur, e unul dintre puținii primari din România care a făcut. Dar el e privit ca un zeu tocmai pentru că ceilalți sunt extrem, extrem de slabi. Dar el n-a transformat Oradea și Bihorul într-o oază de prosperitate. Da, ai infrastructură, dar nivelul salarial din Oradea și Bihor e sub media națională. Așa că dincolo de o seriozitate pe care o admir la el, în sensul în care nu acceptă ca firmele cu care lucrează să-și facă de cap, nu știu ce altceva a mai reușit.

      Cât despre disponibilizările de la cj, oamenii din zonă știu foarte bine că mulți dintre cei dați afară, au fost de fapt transferați către primării din zonă conduse de primari liberali, primari liberali pe care el i-a girat în campanie, el fiind locomotiva electorală a partidului în județ.

      Pe de altă parte, să mă ierte Dumnezeu, dar eu n-am să pricep în veci, cum se poate ca Boc să câștige în Cluj cu procente mai mari decât câștigă Bolojan la Oradea. Nu de alta, dar nu există niciun grad de comparație între realizările lui bolojan și cele ale lui Boc. Bine, o explicație ar putea fi că clujenii sunt ei mai speciali nițel.

      Indecis. Tu ce zici?1922
    • @ Mihnea

      Către tine și alții ca tine: explică-mi te rog cum sărăcie poți ridica media salarială cu o populație slab educată? Pentru că dacă găsești soluția la asta, ce bolojan, premiul nobel te așteaptă.

      Fără nici un mișto, să zicem că umplem oradea de autostrăzi suspendate, trenuri de mare viteză, tot ce vrei, ce poți face dacă vine corporația aici și nu are pe cine angaja?

      Toate aste se fac pentru a crește calitatea vieții și pentru a convinge oamenii educați să nu plece la cluj/timisoara/bucuresti si eventual pentru a atrage pe alții să vină aici ori să se mute, ori măcar ca turiști să spargă bani. Atât.

      La Oradea universitatea e fief psd. Crede-mă că a încercat bolojan să intre și acolo pentru că e conștient de ceea ce zici, nu poți crește veniturile fără o populație bine educată. Dar au așa sprijin puternic de la centru că nu poți intra în ei.

      Am mai zis pe aici că eu aveam profesor care locuia în Austria și venea odată pe lună în Oradea, preda toate cursurile în aceeași zi și își lua salariu ca și angajat full time. Și asta e încă ceva mild, O bătaie de joc colosală pe la toate facultățile ce aparțin de Oradea.

      Primăria face ce ține de ea, clădiri noi, campus înnoit, toate cu fonduri UE, rețeta deja clasică.

      197
    • NOU
      #35

      @Manu, tu esti genul ala de adulator al lui Bolojan, care pe termen lung ii face mai mult rau decat bine. Pentru ca tu te faci ca nu-ntelegi, si sari repede sa-l aperi. Eu nu am pretentia ca PIB-ul per capita in Bihor sa fie peste Cluj, as fi absurd, pentru ca-nteleg de ce CJ-ul, datorita infrastructurii universitare genereaza resursa umana mult mai bine platita, si de ce companiile migreaza tocmai acolo unde e resursa umana. Doar ca Bihorul, fieful lui Bolojan, se compara cu judete precum Hunedoara, Caras Severin, Valcea, judete vai de mama lor, care nici macar nu se bucura de pozitionarea geografica a judetului Bihor, fix pe granita de vest a tarii.

      Ori se pare ca-n realitate nu se verifica teoria conform careia daca dezvoltam infrastructura, si-n Bihor infrastructura e dezvoltata foarte bine, sa nu mai vorbesc de Oradea, cu centurile si pasajele ei, si facem parcuri industriale, brusc se urca banii pe noi.

      Caci la nivel de infrastructura Oradea e sigur pe podium, daca nu pe locul 1`, intr-un top al oraselor din Romania, dar cand vine vorba de castigurile salariale, e-n jumatatea de jos a topului national.

      Asadar, discrepanta dintre infrastructura din zona si castigurile salariale e mare, absolut uriasa.

      Si uite, sa-ti dau un exemplu, pornind de la centura orasului Beius, care costa vreo 50 de milioane de euro. O investitie absolut uriasa pentru un orasel de 10.000 de locuitori, orasel care ar fi avut mult mai degraba nevoie de-o investitie intr-un Aquapark, pentru a se dezvolta pe modelul hajduszoboszlo, decat de-un proiect urias, cu centura. Investitia intr-un aquapark de 20 de milioane de euro ar fi generat ;e orizontala oportunitati cat si plus valoare la nivelul micului oras, si i-ar fi schimbat complet fata. Lucru pe care centura n-o face. Ori Bolojan a ales sa faca centura, nu ceea ce-ar fi putut sa genereze o schimbare fundamentala. Poate si pentru ca un Aquapark in Beius ar fi concurat cu cel din Oradea.

      Indecis. Tu ce zici?1420
    • Le explici degeaba ca acest unic și inegalabil Bolojan este umflat cu pompa de servicii și servit pe tavă prostimii ca alternativă la dulapul Klaus. O viitoare marionetă pentru Cotroceni este pe cale de apariție.

      Indecis. Tu ce zici?726
    • NOU
      #37

      @stanciu, asa cum observ campaniile de adulatie la adresa lui Bolojan, n-am cum sa nu recunosc si meritele lui. E un om de cuvant. Cand a ajuns la conducerea CJ, a promit ca in 2 luni se va circula pe DN76, care la acel moment era de vreo 12 ani in reabilitare totala, de pe vremea lui Boc, Blaga si Udrea, si erau o gramada de segmente de drum unde efectiv nu era astfalt. Si s-a tinut de cuvant. M-am intersectat cu el prin diverse restaurante prin oras, si omul mi s-a parut de-o decenta iesita din comun. In acelasi timp stiu ca e un dictator si-un om incapatanat, care tine cu dintii de unele idei pe care si le pune-n cap. Ceea ce de multe ori foarte si trecut la calitati, alteori la defecte.

      Este, fara doar si poate protejat de servicii si DNA, ca dovada ca n-a avut niciodata probleme penale. E prieten bun cu Maia Sandu, care l-a si vizitat la Oradea, dar nu cred ca e pregatit, cel putin nu pentru turul asta de prezidentiale.

      Una peste alta, cu bune si rele, mi-as dori mult mai multi primari ca Bolojan, care sa traga de firme sa lucreze, sa nu accepte s-o lalaiasca ani si ani de zile cu lucrarile, si care sa reuseasca sa finalizeze, in timp, lucrari de infrastructura mare.

      201
    • In martie anul trecut noi din Arad, am mers la Oradea sa nasca sotia, pentru ca o clinica privata e mai buna acolo, ma rog asta e detaliu, dar era inceput de cateva luni din cate am inteles santier peste tot. Anul acesta am fost acum 2 weekend-uri, toate santierele s-au finalizat si au aparut 7 pasaje rutiere sau cate. O fi si putin marketing, dar lucrurile se misca atunci cand se vrea de la conducere.

      80
    • @Stanciu

      În mod ironic, știu pe surse că a fost blocat fix de servicii la câteva proiecte care călcau pe proprietățile oamenilor bine conectați, sau care le creau disconfort.

      Toate care au făcut atingeri de genul au fost date la refăcut și azi lumea se întreabă care-i faza cu unele trasee sau unele decizii care par să n-aibă sens și îl bănuiesc de combinații.

      Ce ironic, așa-i? :))

      52
  11. „Cât mai durează până le vine ideea de a face o autostradă care să lege Brașovul de Buzău? Cine să aibă ideea asta și când?”

    Mai durează mult și bine, că acum o autostradă între Buzău și Brașov e o idee proastă. În primul rând, abia acum ne scremem să trecem munții cu o autostradă pe Valea Oltului. Târgu Mureș – Iași, Brașov – Bacău, Ploiești – Brașov și Craiova – Lugoj sunt în chinurile facerii pe hârtie. Și astea sunt rute foarte importante.

    DN10 nu e și asta se vede în valorile de trafic: sub 5000 de vehicule pe zi. Nu finanțează nimeni un drum de mare viteză pentru așa ceva. Tot ce pot să sper este că vor face niște centuri din loc în loc (deja se discută la Vernești) și că vor îndrepta un pic drumul acolo unde se poate.

    Indecis. Tu ce zici?2310
  12. @Denis vrei sa spui prim-ministru

    47
  13. @Al harumi, da, l-aș vota ca prim-ministru, doar că eu, ca cetățean nu pot vota prim-ministrul, doar președintele mi-l pot alege. Prim-ministrul e pus prin tot felul de „combinații” și „înțelegeri” de către dobitocii din partide făra vreo legătură cu voința poporului ori cu „intenția de bine” pentru popor…

    Indecis. Tu ce zici?276
  14. Nu am inteles niciodata la ce e nevoie de consiliile judetene ? Drumurile trec prin mai multe judete. Bazele sportive, inspectoratele, politie, spitale, etc ar putea trece la primariile mari. Cred ca nu-i nevoie de mai mult de un an sa le iei atributiile si sa le inchizi linisitit.

    204
    • Mai mulți bugetari la ciolan, mai multe voturi. Cerc închis.

      213
    • Nu am înțeles niciodată la ce e nevoie de consiliile județene ?

      Consiliile județene sunt mai importante decât primăriile. Consiliile județene sunt cele care împrăștie (sau nu) banii.

      Cine controlează sovieturile județene controlează modul cum se cheltuiesc banii.

      Comentariu apreciat.315
    • Municipiile mari ar putea decide foarte usor in locul Consiliilor Judetene prin extinderea de atributiuni. Chiar nu ai nevoie de ele, crede-ma.

      20
  15. Stiu ca exista proiect pentru continuarea autostrazii A13 de la Sibiu la Brasov (Fagaras) mai departe pana la Bacau.

    Intre Brasov si Buzau nu cred ca se poate executa o autostrada, relieful nu o permite, ar fi extraordinar o modernizare a DN10 insa.

    114
    • de putut orice se poate, intrebarea e cat costa si daca merita.

      61
    • S-au inventat tunelurile. Dacă ai posibilitatea să faci o tură pe o autostradă din nord-vestul Italiei, parcă făcută de Benetton, să vezi acolo 3 tuneluri și 2 poduri pe kilometru.

      70
  16. Dar și cînd s-or apuca de rîmat o să dureze mai mult de un cincinal, ca la Constanța. Că muncitori nu vezi deloc, nici măcar să se reazeme în coada lopeții…

    114
  17. A pus mha pavele, borduri și garduri cum a pus neacoita la S3 ? Nu ?
    Atunci despre ce performanță vorbim ?

    233
  18. Buzău are cadastru? Întreb, nu dau cu parul.

    141
  19. Ma mir cum de Bolojan nu a deranjat pe nimeni la „centru”, sa se apuce astia sa-i fabrice ceva.La cita ticalosie e in tara asta totul e posibil.
    S-ar putea ca si omul sa se tina la distanta, la fel ca si ala de la Digi, care sta la Oradea, nu s-a mutat in capitala si nici nu s-a bagat in politica.

    Comentariu apreciat.315
    • îl toacă Cațavencu la fiecare 2 săptămâni.

    • Asta e un lucru bun pentru un politician. Cam cum era Antena 3 pe vremea lui Basescu, nu erai politician serios daca nu te injurau zilnic Gadea, Ursu & Co. Sa te toace Catavencu e un titlu de glorie.

      185
    • NOU
      #60

      @vali, catavencii îl toacă pe bună dreptate. N-ai cum să te apuci tu, cj, să-ți înființezi firmă de transport aerian, doar pentru a dovedi că aeroportul din Oradea e rentabil, când el în mod evident n-are cum să fie. Pentru că deși Oradea s-a dezvoltat la nivel de infrastructură, deși au venit multe firme în zonă, nivelul câștigurilor e sub media națională. Ca atare orădenii nu-și prea permit să zboare.

      Ori el e încăpățânat să facă din aeroport o poveste de succes, tocmai pentru că pe vremea când aeroportul era administrat de cj-ul condus de UDMR în alianță cu PSD, bolojan critica managementul și susținea sus și tare că el poate fi administrat astfel încât să devină o poveste de succes.

      Ori cj, prin bolojan, deja a dat subvenții de vreo 800.000 de euro Ryanair, care au zburat de pe Oradea câtă vreme au primit subvenția, când s-au terminat banii, au anulat cursele. Pentru că orașul și județul nu generează îndeajuns de mulți călători pentru a justifica zboruri de pe aeroport. Doar că bolojan e căpos, și insistă cu acest proiect, unul falimentar.

      155
    • @Mihnea

      Ai dreptate cu aeroportul dar doar pe jumătate. Hai să te-ntreb ceva, crezi că Wizzair face profit pe rutele din Debrecen? Sau oare tot prin subvenții se mișcă și acolo treburile? Crezi că n-a contat la investiția BMW faptul că wizzair are curse de germania? Clar subvenționate.

      Pentru că da, ai dreptate, Oradea nu generează trafic rentabil îndeajuns pentru curse regulate comerciale încă. Clar. Dar Bolojan mai știe o chestie ce sunt convins că o știi și tu. Nu poți cere unui CEO să vină să bage zeci și sute de milioane euro în investiții la tine în oraș/județ și să-i zici că trebuie să vină cu mașina de la budapesta că tu n-ai legături aeriene. Pur și simplu nu poți. Da, convingi unul sau doi de asta, dar ăia mici și mulți care n-au propriul avion privat corporate nu vor veni.

      Da, știu că ar fi subvenție, știu că ar dura ani de zile până s-ar coagula ceva, dar lumea nu vine efectiv, am participat la multe discuții cu italieni, nemți, francezi, ba chiar și americani, imediat întrebarea era: bine bă, ce curse aeriene aveți pe-acolo să văd cum ne putem mișca cu echipa. Le ziceam că budapesta sau debrecen, bine atunci, de ce nu mergem acolo că deja salariile pe acolo sunt oricum?

      E un rău necesar zic eu, n-ai ce face. Nu știu dacă o să-i iasă, nu știu dacă ideea aia cu propria companie aeriană e bună, habar n-am sincer că nu-s în domeniul aerian. Dar tot ce pot zice e că banii investitorilor nu vor veni fără ceva legături aeriene.

      De turism în Felix și Aquapark și altele nu mai are rost să zic că și acolo clar ar ajuta.

      194
    • NOU
      #62

      @Manu, eu sunt uluit de modul in care poti sa gandesti lucrurile. Pentru ca eu mi-aduc aminte ca am zburat de pe aeroportul din Oradea prin 2017 in multe orase europene. Era pe vremea cand ajunsese sa fie mai ieftin sa zbori de la Oradea la Bucuresti cu Blue Air, decat sa mergi cu trenul.

      Uite ce consemneaza presa vremii despre acea perioada „Anul 2017 a însemnat pentru Aeroportul Internațional Oradea un an plin de evenimente și de realizări. Au fost adăugate destinații noi: curse regulate (București – Iași, Barcelona – Girona, Milano – Bergamo, Londra – Stansted, Memmingen, Dusseldorf – Weeze) și curse charter (sezoniere) Constanța, Antalya. Toate acestea s-au regăsit în creșterea numărului de pasageri și a numărului de zboruri.

      Astfel, Aeroportul Internațional Oradea a înregistrat în anul 2017 un trafic aerian de 162.902 pasageri față de 41.867 pasageri înregistrați în anul 2016 (creștere de 289,09%) iar numărul mișcărilor de aeronave în anul 2017 a fost de 2.857 față de 1.823 în anul 2016 (creștere de 56,72%).

      Recordul de trafic pentru o zi în anul 2017 a fost înregistrat în data de 30.12.2017 când aeroportul a fost tranzitat de 1.320 pasageri.

      Anul 2018 a început cu un nou record de pasageri, astfel că în data de 2 Ianuarie s-a înregistrat un trafic aerian de 1.411 pasageri.”

      Toate astea s-au intamplat organic, fara subventii, pentru ca costurile zborurilor aeriene erau foarte mici. Zburai cu 10-15 euro la Girona si alte orase din Europa. Ori intre timp, pe masura ce preturile au crescut, din ce in ce mai putini oameni isi permit sa zboare, ca atare companiile s-au retras de pe aeroportul din Oradea, pentru ca nu e rentabil. E simplu. Eu inteleg noima unor curse doar daca exista cerere, nu subventionate de catre stat.

      Asadar totul se reduce la bani. Daca oamenii din judet castiga putin, nu vei avea cerere pentru zboruri de sute de euro, regulate, saptamanal, catre orase din Europa. E simplu. Sa nu-ntelegi asa, si sa te incapatenezi sa-ti faci tu companie aeriana la CJ, e ceva fara precedent, din cate stiu eu, si nu inseamna decat sa arunci niste bani pe geam.

      60
    • Era pe vremea cand ajunsese sa fie mai ieftin sa zbori de la Oradea la Bucuresti cu Blue Air, decat sa mergi cu trenul.

      confirm, era 50€ în 2009. 30 dacă zburai de pe Arad.

  20. Cum îl cheamă pe puletele tupeist din clip?

    03
  21. NOU
    #65

    Bolojan e un baron local, fără doar și poate. Unul care are acces la fonduri, așa cum aveau baronii din Moldova, într-o vreme. Dar face, în mod evident. E serios, nu acceptă ca firmele să lungească lucrările, nu participă pe la chermeze și chefuri bizare cu fel și fel de patroni de firme de construcții.

    Poate să facă și pentru că înțelege ce înseamnă să cooperezi, nu să îți faci imagine înjurându-i mereu pe alții.

    Bolojan l-a invitat pe Ponta la inaugurarea unor proiecte, pentru că erau proiecte demarate pe vremea lui Ponta, și guvernul alocase bani pentru acele proiecte. Iar bolojan a-nțeles să fie om. Bolojan e cel care prin podcasturi vorbește despre colaborarea cu alți politicieni din alte partide, pentru a reuși să demareze proiecte, nu să te înjuri cu ei.

    Bolojan e omul care s-a deplasat într-un oraș condus de-un primar PSD, o lună de zile, pentru a-l ajuta cu campania pentru un referendum local.

    Bolojan înțelege să construiască, să facă, în contextele României de azi, cooperând cu toți decidenții politici de la putere, în timp ce românii preferă politicienii și primarii care urlă „nu mă lasă mafia să fac!”.

    Altfel, acea centură pentru acel mic orășel e o investiție absolut astronomică, care pur și simplu nu se justifică.

    Indecis. Tu ce zici?295
    • Ca să nu mai răspund dincolo, răspund aici:

      Din câte știu toate centurile se fac unde se fac în vederea și proiectelor parcurilor industriale care vrea să le facă tot în aceleași zone, deci nu e neaparat doar ca să nu se plimbe lumea prin centrul beiușului:

      https://www.cjbihor.ro/parcurile-industriale-din-judet-intr-un-stadiu-avansat-de-realizare/

      Deci fix în Beiuș, Ștei, Aleșd unde acuma se fac și centurile.

      Sunt de-acord cu tine că trebuie și niște investiții care să genereze locuri de muncă pe orizontală, știu că la Beiuș există niște rezerve geotermale însemnate (din moment ce tot orașul se încălzește cu ele) dar aici e vorba de parcuri industriale.

      Cum zicea bine și blogherul șef pe aici, drumurile se fac în primul rând pentru mărfuri, pentru industrie, nu să meargă civilii la ski.

      Așa, privind în vid, fără context, ai dreptate, n-avea sens la atâția locuitori ditamai centura, dar privind prin prisma planului de a le face centre regionale, să aducă oamenii din sate la lucru în ăștia câțiva poli de creștere prin parcurile industriale + un pic de infrastructură (totuși nu le face autostrăzi, ci niște amărâte de drumuri cu 1 bandă pe sens) și lucrurile se vor mișca.

      Nu uita că totuși se începe de la zero, Mang și udmr în afară de combinații cu cărbune și terenuri n-au făcut nimic 20 de ani.

      50
    • Ultima afirmație este una făcută cam degeaba.
      Ba se justifică. Orașul Beiuș este superaglomerat mai ales în timpul zile și are nevoie de centura.
      Am trecut pe acolo pentru ca e un drum mai scurt din București spre Oradea, prin Deva pe DN76 decât prin Cluj. Drumul e reabilitat și de la Deva încolo nu e aglomerat. Trafic de marfă este foarte mare și pe zona aceea.

      121
    • NOU
      #68

      @Tino, orasul Beius este aglomerat tocmai pentru ca e un mic centru pentru toate satele din zona. Centura nu va usura traficul in oras, tocmai pentru ca majoritatea traficului e generat de oameni veniti de pe sate fie la munca, fie pentru cumparaturi. Traficul pe DN76 e foarte slab, avand in vedere faptul ca vreme de vreo 10-12 ani drumul, de la Oradea la Deva a fost in reabilitare totala. Lucru usor observabil daca mergi de la Oradea la Deva, pe varfuri si-n zona Brad abia daca intalnesti vreo masina din cand in cand. Asadar, se va observa in urmatoarele luni, cand centura va fi data in folosinta, faptul ca traficul in oras nu va fi unul mai mic.

      35
    • NOU
      #69

      @Manu, tu stii ceva, doar ca stii doar pe jumatate, iar restul pui de la tine. Deci hai sa-ti explic cum stau lucrurile.

      Da, in Beius urmeaza a se dezvolta un parc industrial. Bine, nu mai e parc industrial clasic, ci acum ii zice Parc Industrial cu Specializare Inteligenta, banii nu mai vin de la ministerul economiei, ca acolo se terminasera fondurile, ci de la ministerul cercetarii si inovarii. Iar centura, ce sa vezi, nu trece pe langa parcul industrial, din contra, trece fix prin partea cealalta a orasului. Sa-ti explic, ca pare ca cunosti zona. Centura porneste de la intrarea in oras cum vii de catre Oradea, si incepe sa ocoleasca orasul pe partea dreapta, iar parcul industrial urmeaza a fi construit fix cum te uiti in partea stanga la intrarea in oras. Sigur, deja s-au inceput la constructia unui drum care va lega parcul industrial de centura, un drum de vreo 2 km. Initial centura a fost in plan sa o ia in stanga, cum intri in oras de catre oradea, astfel incat sa treaca pe langa parcul industrial, n-ar fi presupus niste costuri atat de mari de constructie, doar ca ar fi trecut o portiune din ea, fix prin oras, fix pe strada unor cetateni, plus pe niste terenuri ale armatei. Sigur ca Bolojan nu s-ar fi impiedicat de disconfortul cauzat acelor cetateni, dovada ca la Alesd fix asta se-ntampla, atat doar ca n-a reusit sa se inteleaga cu armata pe acele terenuri, ca atare planurile cu centura s-au schimbat.

      Pe de alta parte, da, Beiusul are apa geotermala pe care o foloseste atat la incalzirea centrala, cat si la incalzirea caselor, existanta o retea in zona si-o firma care exploateaza acea retea. Sigur, reteaua, atat cat a fost ea construita, a fost construita cu bani publici. Acum reteaua e-n administrarea unei firme private care exploateaza atat resursa de apa geotermala cat si reteaua. Transgex se numesc ei. Toate blocurile sunt racordate la reteaua de apa geotermala. Costuri mici, caldura berechet. Problema vine cand vorbim de reteaua de distributie a apei geotermale pentru clientii de la case, acolo unde majoritatea dintre cei care si-au tras, si-au tras pe banii lor. In sensul in care cu bani de la buget s-a tras cam prin tot orasul coloana principala, iar cetatenii s-au adunat cati erau pe-o strada, si si-au tras conducta pe banii lor. Vorbim de investitii de 10-15.000 de lei pe familie. Costuri uriase. Din pacate sunt zone in care n-ai nici macar magistrala centrala la care sa te legi, asa ca oamenii asteapta ca primaria sau firma care exploateaza apa geotermala sa-si faca mila si de ei si sa traga conducta in acea zona. Si vorbim chiar de zone centrale. In acest context in care primaria n-are cateva milioane de euro pentru a extinde reteaua de apa geotermala in tot orasul, astfel incat toti cetatenii sa beneficieze de apa geotermala, eu vorbesc de-o investitie uriasa de 50 de milioane de euro in centura de ocolire a orasului.

      Altfel, daca ai fi din zona, daca ai cunoate problemele orasului, ai intelege de ce centura asta faraonica, desprinsa parca din tari precum Germania sau Austria, n-are niciun sens si nicio noima langa un orasel care nu duduie din punct de vedere economic, si care nu e sufocat de traficul care tranziteaza orasul, avand in vedere ca traficul pe DN76 a fost omorat datorita lucrurilor intinse pe 10-15 ani, de reabilitare a drumului.

      Cat despre locurile de munca, ele exista, exista excedent de locuri de munca, dar toate platite modest, iar in momentul in care cererea a depasit oferta, ce sa vezi, n-au crescut salariile, asa cum teoretic ne explica intr-una niste teoreticieni, ci firmele au adus cu sutele muncitori din tari asiatice. Iar centura asta faraonica, nici macar nu trece pe langa acele fabrici deja exista si dau de lucru sutelor de oameni din zona.

      14
    • @Mihnea

      Omule eu nu mai zic nimic, dacă tu crezi că centurile sunt niște investiții proaste în niște orașe în care se dorește dezvoltarea, și consideri că Beiușul e un oraș mic dă-i încolo de beiușeni, să suporte toate tirurile prin centrul orașului că nu-s nemți să aibă pretenții de centură.

      Nu, nu sunt din Beiuș, n-am nici neamuri sau ceva, dar mi se pare o prostie să numești o amărâtă de șosea cu 1 bandă pe sens ceva faraonic.

      Știi și tu bine că sunt câteva orașe în Bihor care pot fi poli de dezvoltare, Aleșd, Marghita, Beiuș și Ștei. Atât. Nu e ca și cum s-au apucat de făcut centuri aiurea prin câmp, s-au făcut totuși la orașele principale, în care se dorește dezvoltare.

      De extinderea rețelelor de gaz la sate ce zici, și alea sunt degeaba? Nu vor ajuta pe viitor?

      10
    • Am uitat să menționez Salonta în lista orașelor.

      Și cele din jurul orașului nu se pun, fac parte din zona metropolitană, se vor uni cu orașul oricum în câteva zeci de ani, trebuie altă strategie.

      10
    • NOU
      #72

      @Manu.

      Vezi? Tu ai pareri fara sa fii din zona. Eu vorbesc tocmai pentru ca sunt din zona si stiu cum stau lucrurile. Si da, e o centura faraonica, de 80 de milioane de euro pentru 7 km, mare parte din acesti km fiind facuti pe stalpi de beton, plus doua poduri de traversare a crisului. Lucru observabil din filmarile cu drona. Centura e una faraonica, intr-un mic orasel care nu e-n stare sa faca rost de 2-3 milioane de euro pentru a-si extinde in tot orasul reteaua de apa geotermala.

      Iar eu n-am spus ca nu e buna, spun doar ca mi se pare o investitie inutila, care nu va dezvolta orasul asa cum ar fi facut-o investitia intr-un Aquapark uriasa, pe modelul celui de la hajduszoboszlo, care a transformat acel mic orasel ungar intr-o statiune turistica care misuna de turisti pe timp de vara.

      Nu-s vreun absurd, nu-s vreun gica contra, pur si simplu mi-am exprimat nedumerirea legata de costul investitiei. Cost de 8.000 de euro per cetatean, la cei 10.000 ce locuitori ai orasului. E ceva urias.

      Altfel, n-am decat laude pentru Bolojan si pentru modul in care s-au facut lucrarile care au inceput anul trecut pe vremea asta.

      A, si-nca ceva, ca si comparatie, centura Alesd, care are vreo 6 km lungime, deci doar cu 1 km mai putin decat cea a Beiusului costa vreo 100 de milioane, doar ca-s lei, nu euro, deci 20 de milioane de euro. Deci e de 4 ori mai ieftina decat cea din Beius. Acum intelegi de ce-am numit-o faraonica?

      12
    • NOU
      #73

      @Manu, as fi tampit sa comentez la introducerea gazelor pe sate. Problema e ca-n Beius nu exista gaz si nici nu exista planuri in acest sens. Cetatenii o ard cu butelii, ca acum 50 de ani. De asta mi se pare cumva ireal sa ai centura de 80 de milioane de euro, cand tu n-ai in oras unele dintre cele mai banale chestii, cum ar fi gazul.

      11
    • în oradea e gaz peste tot? că în Rogerius unde stăteam eu nu era în 2009.

  22. Trebuia să scrii „la Cj, Brașov” că și la Cluj e dezastru. Boc promite o centura metropolitana de 15 ani și nimic încă, acum ne prostește că face metrou. In schimb înlocuiește spatiile verzi cu dale de granit cu o viteză amețitoare.

    91
  23. Citind comentariile, trag concluzia: a facut, dar e un nenorocit. Sunt si ceilalti nenorociti, dar macar nu au facut. Fabulos.

    72
    • Păi normal,lumea s-a săturat de A Furat Da A Și Făcut și acum preferă opusul din ciudă.

      Mai serios,cred că pur și simplu majoritatea oamenilor urăsc politicienii așa de mult încât oricine,indiferent de ceea ce face,e de căcat doar pentru că e politician și prin urmare complice prin asociere cu alți politicieni. E rezultatul logic al gândirii Toți E Hoți: politicienii sunt hoți,el/ea e în politică deci automat e și el/ea hoț/hoață și nu are rost să ne preocupăm cu chestii gen votat sau proteste.

      Fermierii ce protestează sunt cel mai bun exemplu,majoritatea au probabil același viziune politică ca Aur sau Șoșoacă dar sunt împotriva lor prin simpul fapt că sunt într-o funcție publică și deci automat răi.

      Uitați-vă și în toate sondajele de opinie,nicio figură politică nu trece de 28% în cel mai caz. Până și în sondaje comandate de ei Ciolacu și Ciucă nu trec de 26% ca popularitate,nimeni nu vrea politicieni. Majoritatea nici nu merg la vot sau se implică în vreun fel,sunt profund dezinteresanți de tot ce vorbim noi.

      01
  24. Eu stau la bloc acolo în Rogerius. Am căldură în sistem centralizat, apa calda permanent. Nici nu îmi amintesc ultima avarie.
    Nu avem gaz în bloc, folosim butelia, sunt firme care ti-o aduce pana în casa cu montaj cu tot. Cei care își renovează apartamentele majoritatea își cumpără aparatura pe energie electrica și nu mai folosesc butelii.
    Gaz este la case în Rogerius.
    Eu prefer asa, decât sa vad conducte de gaz în tot blocul.

    11

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.