Diana Mihăilă e o tipă ok, dar a încăput, din nefericire, pe mâna specialiștilor online de la Kooperativa 2.0. Ăia în care unul dintre executanți a văzut că șeful și-a pus la titlu managing partener și și-a pus și el la fel, că atât îl duce capul. După care a făcut un plugin ca al meu pe care nu l-a pus pe nici un blog din rețeaua lor, că e greu cu gânditul.
Diana are un blog praf și pulbere. E genul ăla de blog pe care îl aveau secretarele scăpate nesupravegheate, care adăugau toate prostiile găsite pe net pe el, că nu se știe la ce sunt bune. Am făcut un screenshot și explic pe rând, poate se prind și alții de prostiile pe care le fac.
- vremea în București. sincer, ați mai văzut widgetul ăla pe vreun blog sau site, în afară de imbecili gen RomâniaLiberă.ro sau ȘtirileProTV.ro? serios, eu credeam că au murit acum cinci ani și că n-ai nevoie să vezi vremea pe un site oarecare, sunt site-uri specializate care fac asta, nu e nevoie să îngreunezi încărcarea cu o fracțiune de secundă cu mizeria aia. plus, eu sunt în alt oraș, de ce aș vrea să văd vremea în alt oraș?!?!?
- data. pentru că ceasurile, telefoanele și ceasurile computerelor sunt demodate.
- breadcrumbs fără explicație.
- tag-uri puse sus de tot, pentru că vreau să dau click pe ele înainte de a citi articolul.
- butoane de share puse sus de tot, pentru că vreau să dau share înainte de a citi articolul.
- numele autorului pe un blog prenumenume.ro, pentru că așa se face.
- „sfaturi practice” sunt de fapt related posts fără un scop anume.
- calendarul, pentru că nu-mi doresc altceva decât să știu în care zi din lună a scris ce a scris.
- plugin cu „mai multe articole” activat la scroll in pagină.
- related posts înainte de ultimul paragraf.
- prenumele autorului și o inimă neagră.
- butoane de share sub newsletter.
- încă un rând de related posts.
- încă un rând de butoane de share.
- biografia autorului sub fiecare articol. cât de narcisist să fii?
- încă un rând de related posts. de data asta nu mai sunt 3 sau 4, sunt 6, pentru că se știe că oamenii sunt atrași de cât mai multe opțiuni.
- text cu follow me on instagram, pentru că butoanele din dreapta sus și dreapta jos nu sunt de ajuns.
- copyright 2016.
- fonturi de 3 dimensiuni doar în textul articolului, pentru a fi mai ușor de citit.
Și știu placa:
vreau să fac online serios, dar nu înțeleg de ce cititorii nu revin, așa că am pus 12 metode de a-i fideliza, și la naiba, fug și mai tare, așa că am lăsat așa în loc să întreb pe cineva care se pricepe.
Am auzit-o de prea mule ori.
Partea tristă e că cocoșeii ăia de la Kooperativa, care ar trebui, chipurile, să priceapă la faze din astea de webdesign și usability, sunt la fel de varză ca și ea. Dar dacă îi întrebi, se bat cu cărămida în piept că fac și dreg. Doar că n-ai de ce să îi întrebi, munca lor vorbește pentru ei.
update: pe un blog cu sub 1.000 unici pe zi normal că ai nevoie nu doar de google analytics, ci și de altă metodă de măsurare, să nu cumva să te fure la unici cineva, și de un plugin de cache configurat prost.
Bo$$, asta e consultanta high level de IT, in tari normale e big $$$. De la asa ceva a inceput The Oatmeal. Timite-le un bill for „services rendered”
nu plătește nici naiba așa ceva in românia, de aia o dau gratis.
Dacă s-ar plăti, care ar fi prețul?
„butoane de share puse sus de tot, pentru că vreau să dau share înainte de a citi articolul.” – plus ca nu prea se mai incarca restul pana nu trece de buton / butoane.
daca vorbeste cineva cu hoinaru poate sa ii pomeneasca si lui de treaba cu butoanele pe homepage combinat cu read more.
iar faci necunoscutii cunoscuti. e un fetis?
Pentru o „organizatoare” profesionista e cam dezorganizata.Sau ca sa te organizezi primul pas e sa fii dezorganizat adica sa ai o baza sanatoasa de unde sa cresti.
Eu am o teorie. Usability e un har, nu o stiinta. Eu il am, tu il ai, dar iata ca nu toti ! Marea provocare e sa gasesti un „codac” care in afara de programeza sa intuiasca macar elemente de usability. Eeh, vise
le spui degeaba ce și cum, ți se răspunde că ești un simplu codac și știu ei mai bine, cea mai amuzantă fază a fost când o nevastă de codac, ajunsă webdizainăr mă întreba cât să fie de mare poza din slaidăr pe un site de-l făcea ea și o măsura cu degetele pe ecran „atât de mare, sau atât?” – mi-a adus aminte de bancul ăla cu unu’ de și-a trimis nevasta să cumpere prezervative și a-ntrebat-o vânzătoarea „Cât de mare să fie?” – „cam așa https://imgur.com/a/kWkvR”
De cand astept un blogi cu rubrica de ”curiozitati”…”stiati ca”… eventual si apreciata rubrica ”umor”.
In multe situatii e si clientul de vina cu varf si indesat. Vrea tot felul de aberatii si imposibilitati „cum a vazut la xulescu” situatie in care ai doua posibilitati: fie ii faci cum vrea si il lasi in pace (dar pe urma iti auzi vorbe) fie ii explici de ce nu se poate si nu e recomandat si daca nu intelege il trimiti la plimbare. Pierzi un client pe termen scurt si poate castigi ceva reputatie pe termen lung. Problema e ca majoritatea sunt asa si vin deja cu „temele” facute si cu lista de fantezii „vreau butoane ca la cutareasca / cutarescu” „vreau x butoane de share” „vreau slider cu poze in p1” „nu vreau SSL ca pierd like-urile” „am hosting la un prieten bun” „vreau pop-up sa strang like-uri” etc.
Mai e si categoria a doua, aia care au fost pe mana celor ce au facut exact ce au vrut, dau de greu si vin la tine sa le „repari” sa „optimizezi” inoptimizabilul ca baiatul care s-a ocupat „nu era serios”. Greu la deal cu boii mici si la vale cu pisici.
ce să optimizezi aici? https://zoso.ro/img/2018/04/explorer0606.png
Cineva, poate pafaristul acela care se dă expert IT la ei in firmă, a turnat o temă free pe blogul ei, care temă free e ceva să mulțumească pe toată lumea. Probabil i-a tras o localizare și cam atât. Mno, eu aș zice că ăla care face teme și webdesign la Chinezu este extrem de slab pregătit profesional și aș putea să-l nominalizez dacă aș ști cum îl chemă. E Dulea? Că și Dulea e slab, eram interesat dacă există un al doilea slab.
nu știu dacă mai e cineva in afară de dulea, dar dulea e ca și ciobanu, ii zici ceva, aude, dar nu înțelege.
Tot ei aveau și ceva bannere cu Lays si nu au știut să scoată bara de scroll de la iframe, parcă. Una e să nu ai idee cum se face, dar nici curiozitate, puțin efort ceva? Că din 2 clickuri și puțină curiozitate în Firebug tot descoperi ceva util.
După ce le-am zis cum pe Twitter a și dispărut bara, dar s-au făcut că plouă.
Daca nu ma tine pe mine prost memoria sau tema este newspaper de pe envato facuta de tagdiv firma romaneasca si probabil cea mai veche si vanduta tema de pe envato.
Tema asta daca este probabil una dintre cele mai misto teme, avand un api si unul decent.
La un simplu inspect gasesti ” …themes/Newspaper/includes/demos/fashion/demo_style.css” adica nici macar nu s-au complicat sa ii faca un design sau ceva decent, au activat un demo din lista de demouri.
Baietii astia au luat si ceva bani pe ce au livrat ? Sunt curios daca are licenta individuala pentru tema si fiecare modul in parte.
Mda, este lansata in online, are blog? … are… si acuma sa ajuta in Organizarea dulapului cu haine (dressing)
Zoso, vrem un articol cum iti organizezi dulapul.
usability cu dulapul?
„vă ajută”
Calmati-va tzatzele… vorbim de o bloggerita infipta in sistem…
faze din astea, fără nume, fără detalii, sunt egale cu zero.
OK, sa o lăsăm asa atunci.
De acord cu majoritatea chestiutelor, chiar daca au impact minor si sigur nu va pierde trafic din Google din cauza lor, si nici nu va castiga – cu exceptia:
3- singura problema pe care o vad la breadcrumbs alea e ca repeta titlul articolului, ar trebui sa se opreasca la categorii.
4- tag-urile puse sus pot fi utile pe unele site-uri, iti ofera din start un fel de conspect al temelor articolului. Daca solutia asta se potriveste pe site-ul ei,- asta i-o poate zice doar analytics, dar la unele site-uri, in functie de continut, poate fi utila asezarea aia. Tag-urile nu-s butoane de distribuire ca sa se justifice plasarea lor numai dupa ce ai citit articolul.
Oricum, esti constient ca si pentru blogul tau se poate face un carnat asemanator de chestiute d-astea, poate mai putin penibile insa.
Vad ca iti place sa dai sfaturi gratis. Fa-ne un favor: daca vreun PSDist isi face vreodata blog/vlog/orice te rog sa te abtii de la a-i da sfaturi
Salutare,
Începând cu anul 2017, Kooperativa 2.0 este o agenție de social media, nu mai este o rețea de bloggeri, iar Diana a făcut parte din vechea noastră structură. Mulțumim pentru sesizarea legată de utilizarea numelui Kooperativa 2.0 pe paginile blogului Dianei. O să-i spunem să scoată de pe blog acel lucru.
În comentariul anterior n-am specificat faptul că noi nu am fost implicați în dezvoltarea sau aranjarea blogului Dianei. Iar cine dorește să se convingă de competența noastră ne poate trimite un mail pe office@kooperativa.ro și discutăm acolo.
competențele voastre se văd pe blogul lui chinezu, cu pluginul ăla amuzant de social media, care și voi știți că e in eroare, dar îl păstrați că vă arată cifre in plus.
Ma leg un pic de acel plugin de cache. Asa ceva mi-am pus si eu in site. L-am testat pe telefon si arata groaznic, asa ca l-am dezactivat si sters. Problema e ca inca exista ceva acolo, intr-un colt. Stii, randul ala cu tipul de pluginuri… am active, recently active si apoi il am pe magarul asta de wp-cache. Stii cumva cum il pot alunga de tot?
probabil trebuie șterse niște fișere și directoare din ftp
A trecut si pe la urechea noastra un client care facuse AdWords cu ei si nu le iesise.
Oare tot Dulea asta seteaza si campaniile de PPC, sau o fi celalalt profesionist?
sunt numa specialiști acolo, e greu să dea greș