Bicicliști: eticheta pe trotuar

Niciodată nu ai dreptul să te opărești că un pieton a fost neatent cu tine și ți-a sărit în față dacă nu ai pistă dedicată. Niciodată.

Am ieșit să ud și un nene 40ish s-a uitat urât la mine că a trebuit să treacă cu bicla peste furtun. I-a sărit mucul din nas. Așteptam să zică ceva, dar opăreala i-a trecut repede.

Zilele trecute, juniorul ieșea din mașină, nu a fost atent și era să dea o tanti peste el. Opărită toată. A început să pufăie și să se înfoiască. I-am strigat un sincer „pe trotuar”, s-a opărit și mai tare și nu am auzit ce a zis, că o tulise.

Nu ma prind. Și eu circul uneori pe trotuar, pe porțiuni unde nu am stradă. O fac încet, atent la pietoni, că dacă dau peste el, nu e vina lui. Mai ales dacă nu e pistă dedicată.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

83 comentarii

  1. Eu as zice ca si cand ai pista dedicata pe trotuar tot nu ai dreptul sa te oparesti pe pietoni. Vrei sa fii / te consideri vehicul? Mergi pe sosea.

    Comentariu apreciat.16933
    • La noi, nu e nimic sa zica ca pietonii nu au voi pe pista – dar in alte tari mai civilizate zice clar ca pista marcata e strict pentru biciclete si pietonii nu au voie. Unde e acces spre trecere de pietoni, e marcata si trecere pe pista de biciclete. Desigur, in tari civilizate si semafoarele au marcaje sa fie clar ca se refere si la biciclete (eg: cand e verde pentru pietoni pe o trecere care include si pista de biciclete, e un rosu si pentru biciclete chiar si cand pista e marcata pe trotuar)

      Indecis. Tu ce zici?3220
    • Depinde de cum e banda. Daca e doar vopsea pe trotuar nu e civilizatie sa zici ca pietonii nu au voie, pietonii sunt si copii si batrani si oameni in carucior care au nevoie de spatiu mai mult. Ca idee, traiesc intr-o tara din vestul europei, si si aici sunt benzi de biciclete vopsite pe trotuar, dar biciclistii nu au impresia ca pot claxona pietonii. Ma rog, mai recent s-a umplut de non-europeni care livreaza mancare pe scootere electrice, inteleg ca si in Ro e la fel, dar si astia au inteles destul de repede ca e mai bine sa stea pe sosea.

      Dar daca e separata fizic, atunci da, corect.

      Comentariu apreciat.335
    • @Radu… Nu mai pot cu astea cu tarile mai civilizate…sincer fac alergie cand aud sintagma asta… Locuiesc in UK, o tara mai civilizata”, cum s-ar zice, si totusi nu vad unde e civilizatia… Toti golaneii si-o ard pe trotuar cand au ei chef, cu toate ca au banda speciala de biciclisti pe strada… Si daca comentezi ceva la ei, te mai trezesti si cu un briceag in spate…asa ca sa o mai lasam pe asta cu tarile mai civilizate ca nu tine… Pe aici toata lumea traversează strada pe unde il taie capul, beau pana se pișă pe ei sau pe ele, se omoară mai ceva ca la stirile de la ora 5 si se fura/tâlhărește mai ceva ca in Ferentari sau Giulesti in anii ’90. Toate magazinele, fie ca sunt ele buticuri sau supermaketuri, sunt pline de poze cu hoti care au furat, gunoiul se arunca peste tot(strada, plaja, padure, camp), McDonald’s urile care se afla in parcari mari, unde se afla și alte magazine, arata ca groapa de la Glina… Asa ca nu vad o țară mai civilizata… Si toate astea se întâmplă intr-un orasel mic, de vreo 200k locuitori..iar cei de fac cea mai multa mizerie, cei care fura si talharesc cel mai mult, cei care fac scandal mereu prin pub-uri si se bat si se omoara, ce crezi? Sunt englezi getbeget, nu romanii, nu suedejii , nu polonezii, nu indienii sau musulmanii.O sa vii si o sa-mi zici, da, dar uita ca in tarile nordice se face si se drege…ei bine, daca ceva funcționează intr-o anumita țară, nu e musai sa functioneze peste tot la fel. Si acum, ca sa schimb subiectul, o sa trec un pic prin revista schimbarile aduse in noul cod rutier in UK legat de biciclisti, implementate anul trecut: biciclistul chiar daca are banda speciala, nu este obligat sa o foloeasca. Deci el se poate deplasa pe banda ta, legal, chiar daca in stanga lui(fiind in UK) se afla pista dedicata biciclistilor. Trebuie sa ii acorzi prioritate daca el se afla in dreapta ta(partea cu volanul) si de exemplu vrea sa faca stanga pe o straduta laturalnica. Trebuie sa ii acorzi minim 1m cand il depășești, fara sa-i pui viata in pericol sub nicio forma cand efectuezi manevra. Daca sunt mai multi, poate sa meargă amandoi simultan unul langa altul pe aceeasi bandă, nu sunt obligati sa mearga in sir indian, unul in spatelui celuilalt. Am intampinat 2 idioti din astia care au facut o coada kilometrica in spatele lor, ca ei mergeau pe un drum de tara cu o singura banda pe sens si avea chef de vorbit unul cu altul. Si aici in UK nu prea se practică depasirile pe drumuri cu o singura banda pe sens, le este frica. Am mers odata vreo 30 de mile in spatele unui tractor ca nimeni nu voia sa-l depaseasca(aveam vreo 7 masini in fata). Acum sa trec si la partea buna a codului rutier din uk. Ai voie sa intorci sau sa virezi pe linie continua. Efectiv singurile dați cand nu ai voie sa faci asta este cand vezi semnele de interzis intorsul sau viratul pe vreo strada adiacenta. Pot sa mai aduc cateva atu-uri care fac sofatul mult mai usor decat cel din Ro, si anume: toate semafoarele sunt dublate( ai un semafor la trecerea de pietoni si mai este unul in fata la vreo 5 m sa fii sigur ca il vezi si sa nu iti rasucesti gatul in toate felurile posibile cand esti primul la semafor ca sa stii când s-a pus verde). Inainte de a se pune verde, culorile rosu si galben se aprind amândouă deodata pt a te atentiona ca vine verdele. Marea majoritate pleaca deja cand e culoarea galbena. Toata lumea te lasa sa te bagi..Toti! Nu exista sa nu te lase…mi-a intrat si mie in reflex si ultima oara cand am fost in Ro, mi s-au intamplat vreo 2 faze, de am ramas un pic uimit: prima, eramcu tata in masina, eu conducand, am lasat vreo 2-3 sa se bage, sa zic intr-un interval de vreo 5 min, iar tata mi-a zis pe un ton ingrijorator asa un pic, ca de ce ii las sa se bage? :))) …era stupefiat de acest comportament al meu..si a 2-a faza, tot asa l-am lasat pe unul sa se bage, iar pe fata lui se citea uimirea, nu mai nimerea sa bage in viteza si sa-mi mulțumească in acelasi timp. Un obicei d-ale soferilor englezi, cu care mi-a fost greu sa ma obișnuiesc la inceput, este ca daca te aflii pe strada ingusta si nu au loc sa treaca 2 masini una pe langa alta, chiar daca obstacolul care trebuie ocolit se afla pe sensul invers de deplasare al tau( deci il incurca pe celalt sofer) nu inseamna ca el trebuie sa-ti acorde tie prioritate sa treci, trecand si el dupa tine. Pur si simplu e „o mica intelegere” care pana acum a funcționat perfect, fara greseala, fiecare ii mulțumește celuilalt si isi vede de drum in continuare. De multe ori am fost in situatia șoferului care avea obstacol in fata, cel din fata imi facea semn sa trec si tot el imi multumea primul…
      Cam atat de pe frontul britanic, predau legatura

      26
    • La noi în oraș au tras cu vopsea pe trotuar. Atât. Ahhh, și au făcut săgeți. Primăria se lauda apoi cu nu știu câți km de piste.
      Și nu ar fi o mare problemă dacă o făceau cu cap, dar au reușit să tragă linii și unde trotuarul are cam un metru. Jumătate bicicleta, jumătate pietoni. Nu au loc 2 copii unul lângă celălalt, ce să mai vorbim de cărucioare sau alte invenții. Dacă am respecta la sânge „pista” am putea merge ca arabii aia de zice lumea că îs necivilizați: bărbatul în față, copiii și nevasta mai apoi, în șir indian
      #Baia Mare

      121
    • @Madd eu zic mersi ca exista si alea, problema e ca unii pietoni nu sunt obisnuiti cu ele si altii se uita efectiv la tine cum te apropii cu bicicleta de ei si nu se dau la o parte. Sau is cate 3-4, merg umar la umar, fix pe pista de biciclete, trotuarul il lasa gol.

      32
    • @Madd: asa era la arabi cînd nu era minat deșertul….acuma au inversat locurile😂

      30
  2. eticheta pentru pe bicicleta pe trotuar (adica ala care nu e pista de biciclete) e „ilegal”

    ps. da, stiu ca la alt sens al „etichetei” te refereai, dar tot nu are sens (considerand ca nu e legal sa mergi asa)

    Comentariu apreciat.487
  3. Conform legislatiei, daca nu este pista dedicata, biciclistul nu are ce cauta pe trotuar. Pe de alta parte, inteleg de ce fac asta.
    Probabil cei din exemplele tale nu stiu acest aspect

    Comentariu apreciat.892
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2141
    • @G au voi daca nu e nici strada si nici pista. Desigur, daca nu e strada alaturi, putem vorbi de trotuar? Prioritatea e 1) pista, 2) strada, 3) zona pietonala, unde prioritate au pietonii

      Comentariu apreciat.432
    • Textul de care spuneam apare in art. 161 din regulament aplicare oug 195/2002:

      (1) Se interzice conducătorilor de biciclete sau de mopede:
      c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

      Comentariu apreciat.551
    • G. Cu gura ca tine sar toti biciclistii lu peste prajit cand le spui ca nu au voie pe trotuar .

      https://lege5.ro/gratuit/geydembrha/art-161-circulatia-bicicletelor-si-a-mopedelor-regulament?dp=gmydcnjvgq3de

      Va ziceti ceva in minte (cum va convine voua) de mai multe ori pana aveti impresia ca asa este legal !?
      Repeta-ti in minte de mai multe ori : cu bicicleta (aici intra si trotineta de cativa ani) NU AI VOIE PE TROTUAR. Si apropo poate va mai si potoliti sa claxonati insistent pietonii sa se dea la o parte cand treceti pe trotuarul ala , pe care zici tu ca ai voie cu bicicleta ;)

      150
    • De ce intelegi de ce fac ei asta? A zburat azi dimineata pe rosu un imbecil cu bicicleta pe langa toti cei stationati la semafor, slalomat efectiv printre aia care aveau verde. Mai usor cu intelesul biciclistilor, pentru ca in majoritatea cazurilor sunt niste deosebiti care tipa dupa chestii, dar ei nu respecta absolut nimic. Nimeni nu te obliga sa iesi cu toagla in oras.

      11
  4. Mda e foarte distractiv cand mergi pe trotuar si te claxoneaza biciclistii/trotinetistii, care merg uneori si cu viteza mare, sa te dai din drumul lor.

    Comentariu apreciat.942
  5. Nu am nimic cu biciclistii care merg cu trotuar daca respecta niste reguli de bun simt, gen: mergi incet si atent, nu claxonezi ca nu ti-a dat ma-ta dreptul sa circuli pe trotuar etc.
    Cum m-ai claxonat pe trotuar, ti-ai anulat dreptul de a trece de mine. Nu ma intereseaza ca esti glovo sau plovo sau movo

    Comentariu apreciat.998
  6. HG 1391/2006 Art. 161 alin. k

    să circule pe aleile din parcuri sau din grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stânjenesc circulaţia pietonilor;

    1315
    • HG 1391/2006 Art. 161 alin. c

      [Se interzice conducătorilor de biciclete sau de mopede:] să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

      Comentariu apreciat.402
  7. Offtopic, preturile la autoturisme pe olx sau Autovit sunt ca la apartamente? Adică se mai lasă la preț fata de ce e afișat cînd vede banii, sau cam alea sunt? Din experiența celor care au fost săraci și au cumpărat SH? Știu că e blog de IT-isti cu Tesla, dar am riscat totuși.

    Comentariu apreciat.425
    • Se negociaza la fel ca orice alt bun. Rezultate mai bune ai dupa ce vezi masina si chiar vrei sa o cumperi. Eu de fiecare data cand am cumparat am oferit intre 10-15% mai putin fata de cat cerea. Si de acolo porneste negocierea.

      102
    • Moda e să întrebi care e ultimul preț și după ce ți-l spune să oferi cu 15-20% mai puțin decât ultimul preț. Sau plusezi cu un -50%. Sau pro tip, ceri să-ți dea gratis, că oricum nu mai are nevoie de bunul respectiv și doar nu stă el în banii ăia.

      Indecis. Tu ce zici?2811
    • Preturile pe olx sunt de obicei mai mari decat in magazin :))))

      61
  8. Pe trotoar mergi incet si ai grija la pietoni. Restul sunt manele.
    Pistele pe trotoar nu ii confera biciclistului dreptul sa mearga cu 50 la ora ca se antreneaza el pentru turul lacului amara.

    Ca nota separata, biciclistii care fac slalom printre pietoni pe trecere, biciclistul fiind pe rosu, au un loc special in iad.

    Comentariu apreciat.637
    • NOU
      #27

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 754
    • “Pistele pe trotoar nu ii confera biciclistului dreptul sa mearga cu *50 la ora“

      *90 la ora pe pista a doua

      Comentariu apreciat.331
    • Ceva imi zice ca pistele alea din vest nu sunt niste scobitori in care trebuie sa te incadrezi perfect. Stiam o zona prin Bucuresti (pe la Promenada mall) unde fiind cateva blocuri in reabilitare schelele „mancasera” temporar din trotuar. Fiind zona circulata mai ales in weekend efectiv nu aveai de ales si trebuia sa intri pe pista de biciclete. Bineinteles ca se gaseau jeguri care sa mearga ca turbatii cu bicicletele chiar si in conditiile astea.

      212
    • @Baltha Zerus, 50 la ora e viteza de mosneag, de la 100 la ora incolo vb de biciclisti.🤣
      Vorbind serios acum, bicicletele electrice au limitare la 25 la ora, ca sa ai un termen de comparatie.
      https://evelo.com/blogs/learn/why-is-there-a-20mph-speed-limit-on-electric-bikes
      @N: vestul nu e o sa tara cu reguli si cutume unice. Olanda e de departe cea mai prietenoasa tara pentru biciclisti, dar sunt unele tari/regiuni in care pistele sunt ca in Romania sau mai rau.

      52
    • trotoar ?

      113
    • @andy
      Da… mea culpa. Nu stiu de ce imi suna bina cand am scris

      12
    • Nu stiu ce ciclisti oi stii tu, dar viteza maxima atinsa de un sprinter profesionist pentru 1-2 secunde e de aprox 75km/ora, asa ca toglarii romanasi nu prea au cum sa sara de 50km/ora, nici chiar pentru cateva secunde.

      03
  9. Sincer și unde sunt piste, uneori mai merg și pe stradă, dar atenție, aproape de bordură, deci pe prima bandă, cu cască, lumini față/spate, claxon, uitat peste umăr constant, atent la mașinile parcate să nu deschidă cineva portiera din senin, prioritate la mașini, pietoni, îmbrăcat mai deschis și întins brațul la schimbarea direcției de mers.

    129
    • Am uitat să menționez că mă dau jos la trecerile de pietoni. Ok, vesta reflectorizanta lipsește, dar nu merg noaptea, aici îmi asum.

      119
    • În majoritatea cazurilor, merg pe stradă când mai ies cu altcineva și încercăm segmente pe Strava, în rest, mers lejer tot pistele le prefer.

      48
    • Întotdeauna am fost atent cât sunt în trafic, fie la volan, fie pieton, ciclist să respect regulile și pe alții.
      P.S.: Vali, unește comentariile la postarea inițială.

      58
    • @Vlad, deci incalci legea, dar doar cateodata si doar in moduri care tu consideri ca nu incurca pe nimeni.
      Poate esti mai ok decat multi alti biciclisti, dar ai in esenta acelasi comportament.

      Fix asa sunt si cunostinte de-ale mele, oameni pe care eu ii consideram ok, pana sa avem conversatii legate de comportamentul pe bicicleta.
      Pai de ce sa nu merg pe contrasens daca e mai liber? Chiar asa, sa fac x timp in trafic si cu bicicleta? Doar de-aia o am, ca sa ma strecor.

      156
    • @obositu: Dă-mi voie să nu fiu de acord cu tine. Când spun că circul pe trotuar, mă refer la pistele speciale, pe care mai circulă și pietonii, nu de puține ori. Te invit în Iași să-mi spui daca alea ți se par ție piste făcute cu cap.

      88
    • @Vlad, nu cunosc situatia din Iasi. O situ pe cea din Bucuresti, in care au desenat acum cativa ani niste piste pe trotuare in mod absurd, neramanand loc pentru pietoni pe langa ele, care au fost declarate invalide aproape imediat.
      Dar na, fiind liniile trase, unii aleg sa creada ca sunt totusi piste, dar e de fapt doar trotuar.
      Si eu ma refeream inclusiv la faptul ca zici ca iti asumi ca nu porti vesta. Problema nu e ca isi asuma biciclistul, problema e ca potentialul sofer care nu te vede si poate te-ar fi vazut daca aveai vesta nu si-a asumat nimic, dar el iese vinovat in majoritatea cazurilor.

      123
    • @obositu: De acord, dar nu se rezumă țara doar la București…

      25
    • @Vlad, am intrat doar să jur cu mâna pe prohab că mă sacrific și fac noapte albă doar să urmăresc cum îți unește Vali comentariile la postarea inițială…

      173
    • @Paco
      Si sa scoata dreacu si butonul de edit… Si sa mai dea si cu mopul pe aici, ca s-a varsat o cola

      72
    • @Adi-2: Ai atins un subiect de 10 ori mai controversat decat biciclistii de pe trotuar: voi cum ziceti: „o cola” sau „un cola”?

      04
    • In Olanda, la școală de șoferi te obliga sa deschizi portiera mașinii (cînd ești parcat) cu mîna dreaptă, pînă devine gest instinctual, tocmai că să eviți sa accidentezi bicicliștii venind din spate. Întorcînd torsul și capul, biciclistul e in cîmpul vizual al șoferului. ..ochei, e aplicabil daca n-ai mîncat mici fără număr (s-au demonstrat că un astfel de exces culinar reduce cu aprox 90 de grade raza de virare a trenului superior 😁)

      04
  10. Si cel mai important: NU CLAXONEZI!!!

    Comentariu apreciat.330
    • Este în regulă, dar nu de la 2m, claxonezi de la un 10-15 m, să știe că te apropii, să nu tresară brusc.

      Indecis. Tu ce zici?925
    • @Vlad, ba nu e ok deloc sa claxonezi pe trotuar. Incetinesti si treci pe unde ai loc. Opresti si mergi pe langa ea cativa metri daca nu se poate altfel.
      Chiar am fost foarte atent si in Amsterdam si in Copenhaga, pe care le dau ca exemplu toti biciclistii de Romania, si fix asa procedeaza. La ei pe pista claxoane si apostrofari, risti sa si intre in tine, totul justificat la ce viteza au.
      Dar biciclistul e un intrus pe trotuar, la fel cum pietonul e un intrus pe carosabil.

      Indecis. Tu ce zici?276
    • @obositu: În Iași, pistele de biciclete sunt pe trotuar. Nu de puține ori, pietonii circulă pe ele. Claxonez din timp, nu lângă ei, am mai spus.

      175
    • @Vlad, pare ca faci referite la o situatie particulara pe care nu are de unde sa o stie toata lumea.
      Ca sa clarific: pe pista de biciclete au prioritate bicicletele si e dreptul lor sa atentioneze pietonii etc. Pe trotuar au prioritate pietonii, bicicletele nu au ce cauta in general.
      Daca e pista de biciclete trasata pe trotuar (lucru pe care eu il consider absurd, dar daca legislatia permite si se face, nu am ce comenta), atunci ii zice pista de biciclete….

      112
  11. Intrebare serioasa la cat de inguste sunt unele piste de biciclete: Cine are prioritate in situatia urmatoare: eu merg pe bicicleta, dar „coarna” din dreapta imi iese in afara spatiului descris pe ciment si ating un pieton. Cine e de vina ? Ca am vazut faza asta de mai multe ori: biciclistul vede ca are pista dedicata, merge cum apuca cat sa fie pe ea, dar iese din spatiul „aerian” al pistei cum ar veni si cumva se asteapta sa il ocolesti tu ca pieton. Mie mi se pare magarie, sunt sigur ca ei stiu ce fac.

    153
    • NOU
      #52

      Ca biciclist eu evit pietonii chiar daca sunt pe pista mea. Prefer sa franez si sa stau pe loc pana ma ocolesc daca e cazul, sunt rare cazurile cand o frana si o pauza imi phute programul vs o agatare si potentiala spitalizare a unui pieton.

      212
  12. am mai zis-o. in romania singurul mod in care poti merge pe bicicleta si legal si in siguranta este sa Nu mergi pe bicicleta.

    Comentariu apreciat.427
  13. Eu încep să am o problemă și cu bicicliștii care merg pe carosabil deși este pistă de biciclete amenajată pe trotuar.

    Atâta timp cât biciclistul merge pe pista special amenajată, e de porc să comentezi că merge cu viteză. La fel cum e de porc și ca biciclistul să facă slalom printre pietoni, dacă pista de biciclete este ocupată(de un stâlp, mașină, stație de transport în comun, tonete, florăriii și alte cele).

    616
    • Tie ti se pare atunci ca exista pista de biciclete daca e ocupata de stalp, statie de autobuz, tonete, florarii?
      Sau e doar o linie desenata undeva aiurea fara nicio utilitate.
      In mod real, pistele de biciclete ar trebui sa fie trasate (sau separate fizic prin bordura) pe carosabil, asa se face peste tot in lumea care are mai multa experienta pe subiectul asta, nu au ce cauta pe trotuar.

      182
    • Biciclistii au voie pe carosabil daca nu e pista amenajata in zona. Ai uitat desenele din cartea pentru examenul auto? E plin de biciclisti in schemele alea. Sint participanti la trafic si trebuie respectati, simplu.

      81
    • Daca pista de biciclete este trasata si este libera de obstacole, ce cauti pe carosabil?

      @Dan am zis eu ca nu au voie pe strada?
      @obositu daca e trasata si semnalizata exista, ca autoritatile le fac de dragul de a le face e alt aspect.

      01
    • @Razvan C: in Bucuresti nu sunt piste omologate pe trotuar. Tu despre ce oras vorbesti?

      20
  14. Imi place cum trece timpul in Romania, 11 ani mai tarziu acelasi subiect si nici o diferenta. Mai vedem peste 11 ani. Vali sa nu stergi blogul te rog :))

    141
  15. Circul prin sate unde le-au facut trotuare noi, din pavele, frumos, curat, ordonat….satenii tot pe strada merg.

    131
    • Nu cumva trotuarele alea sunt blocate de masinile care parcheaza fix in poarta?

      60
    • nu cumva primarii ar putea pune poliția pe spinarea pripașilor care își lasă tigăile pe trotuar în fața porții?

      10
    • în orașul meu natal au fost reparate trotuarele, noi, frumoase, pavele, largi, libere, tot dichisul.
      aceeași problemă o are și șoferul de tata: de ce pietonii, mai ales cei în vârstă aleg să circule pe șosea.

      eu sunt pieton, așa că m-am învirtit puțin prin oraș când am ajuns în concediu. pe trotuar.
      una din explicații poate fi înălțimea bordurilor. măi ficiori și fete, jur, aproape că-ți trebuie scară să urci și să cobori, e crimă și pedeapsă pt genunchi.
      bine, altă explicație e faptul că-n ultimii cel puțin 30 de ani trotuarele au fost impracticabile și lumea s-a obișnuit pe stradă.

      00
  16. Si eu sunt biciclist, dar nu suport nazismul unor biciclisti tembeli, care se cred un fel de supraoameni carora li se datoreaza tot spatiul urban. Bicicleala prin oras, mai ales in Bucuresti, este o aventura in sine, un sport extrem. Pe care ti-l asumi. Are farmecul lui, dar iti asumi si esti super atent pe unde mergi, altfel nu esti decat un dobitoc manelist.

    152
  17. La câte biciclete și trotinete circulă pe trotuar, la care mai adăugăm pe cei cu role, în curând se vor amenaja piste pentru pietoni.

    110
  18. Ai putea sa iti faci pista de biciclisti in curte.

    02
  19. cateva idei:

    – conform legilor in vigoare copii pana in 14 ani nu au voie cu bicileta pe sosea, deci astia vor circula automat pe trotuar.

    – stiu ca nu e kosher dar recomand pe langa viteza mica de deplasare cu bici pe trotuar un claxon discret cand ajungi la 7-8 metri in spatele grupurilor de pietoni, mai ales la cei cu copii mici.

    – La fel si cand te apropii cu masina de un biciclist: claxon discret cu 20-30 de metrii inainte sa il depasesti, iar cand il depasesti mentine o distanta de 1.5-2m lateral fata de biciclist.

    – daca esti cu bicileta pe trotuar in zone aglomerate atunci descaleca si mergi pe langa ea.

    – din experienta cand vezi biciclist in echipamentul ala specific mulat si cu tot felul de inscriptii, culori traznite, etc mare atentie la ei pentru ca cea mai mare parte sunt in modul zombie gen viteza, schimbari de viteza bruste si fara asigurare, depasiri milimetrice, etc etc etc

    610
    • NOU
      #69

      Asta ne-ar mai trebui, sa fii claxonat si pe trotuar. Esti toata ziua claxonat aiurea in trafic, ai parte de o groaza de motociclisti cu evacuare modificata sa se aude cat mai tare, ca nu cumva sa ii incurci cand vor sa prinda peste 100kmk/h in oras, acum sa mai fim agresati si pe trotuar. Buna idee…

      40
    • „conform legilor in vigoare copii pana in 14 ani nu au voie cu bicileta pe sosea, deci astia vor circula automat pe trotuar”
      Conform legii, minorii n-au voie sa cumpere tigari, deci automat sunt obligati sa le fure.

      81
    • Decat multe claxoane scurte si dese nu mai bine stam cu mana pe claxon/clopotel tot timpul? Asa macar stim ca nu uitam sa atentionam vreun pieton/biciclist.

      20
    • Meh, cînd este trotuar, circuli pe lîngă bicicletă. Așa e cel mai de bun simț. Vrei vînt in freză, pune-ți vesta reflectorizantă, bec și fii atent pe stradă.
      In țările alea de le pomenesc unii, in caz nefericit de accident vehicul vs biciclist, partea mai slabă (ciclistul) are tot timpul cîștig de cauză indiferent de a cui e vina. Doar la cum se împart banii e o diferență. Daca ciclistul e de vină, el suporta cheltuielile pentru daunele materiale cauzate, iar șoferul îi plătește spitalizarea, daca e cazul. Șoferii aia din vest (după experientele mele ciclo din BE și DE) se feresc de ciclist cam ca ăla de tămîie, pentru că îi ard asigurările. Dacă legea română ar fi similară cu cea din vest și asigurările te-ar arde in mod similar, s-ar putea să ai o generație de șoferi și cicliști foarte atenți. Mnoa, doar o părere.

      22
  20. Eu vreau o tara ca afara, ca in Germania, de exemplu.
    Ai trecut cu țoagla pe rosu, amenda si puncte de penalizare pe carnetul de sofer.
    Mergi baut cu țoagla, amenda plus ti se ia carnetul, daca alcolemia e prea mare. Daca nu treci testele, ti se interzice carnetul de sofer.
    Neacordare de prioritate la pietoni, amenda si posibil puncte de penalizare.

    Si mai e ceva foarte dragut: se recomanda biciclistilor sa aibe asigurare de raspundere civila, in caz de accident.

    70
  21. NOU
    #74

    Eu am patit altceva, aveam de mutat un sac din portbagajul unei masini, in alt portbagaj. Fiinda sacul era destul de greu, si fiindca era seara si nu prea era trafic, am tras masina foarte aproape de masina cealalta cu 2 roti pe trecerea de pietoni. Da, stiu, nu e ok, dar sa ma ierte Dumnezeu, pentru fix 20 de secunde cand a durat mutatul sacului nu cred ca a murit nimeni.

    Un biciclist, impreuna cu doi copii, pe bicicleta si ei, trece strada pe trecerea de pietoni, alta trecere, nu asta pe care eram eu, fara a se da jos. Cand ajunge in dreptul meu, nu rezista sa nu-mi atraga atentia ca am parcat pe trecerea de pietoni. Adica nici el nu era fara de pacat, dar il deranja doar ce faceam eu. El fiind un vehicul, cat era pe trecerea de pietoni, a circulat, dar il deranja alt vehicul care era si el pe trecerea de pietoni.

    04
  22. in bucuresti de cateva luni s-a umplut de livratori de alte nationalitati care merg pe mopede sau ce rahat sunt bicicletele alea cu motor si sunt cu ochii in maps pe telefon ca habar nu au orasul si deloc atenti la pietoni/masini. mi se pare incredibil ca nu ia nimeni nici o masura

    61
  23. Românii sunt foarte încrâncenați la tot ce ține de trafic, deși încalcă cele mai multe reguli posibile. E o combinație foarte interesantă de bombardiereală latină (e democrație, facem ce vrem) și rigiditate nemțească (de ce a călcat domle un mm pe pistă)?

    Interesant de văzut ce face sărăcia și frustrarea și răutatea din oameni. La polul opus, am admirat de curând în Sevilla cum traficul prin zona centrală se desfășura foarte calm, prin aceleași străduțe trecând și intersectându-se pietoni, cicliști, trotinete, tramvai, trăsuri cu cai, mașini (care mergeau încet), dubițe de livrare sau curățare, și cam orice se poate autopropulsa. Nimeni nu urla la nimeni, nimeni nu punea frâne bruște, totul era un dans elegant al micii înțelegeri între oameni și vehicule.

    61
  24. s-a mai scris si mai sus, bicicletele legal n-au voie pe trotuar decat daca e pista. eu fac lejer 10km pe zi cu bicicleta cand merg la munca si eventual mai fac vreo 1-200 de km pe saptamana prin ture, merg frumos printre masini si pe sosea, evit trotuarele cand pot. mai sunt babuini care ma mai claxoneaza cand sunt pe sosea, dar ma doare in pl, nu-i problema mea ca n-au loc sa treaca pe langa mine, desi de obicei le las, drumul e pentru toti.

    ii inteleg pe cei care n-au curaj inca sa mearga pe strada cu bicicleta, dar la cate blocaje sunt in orase si la cum se circula, nu e deloc periculos

    12
  25. Fair. Mersul pe trotuar e un compromis prost generat de lipsa de infrastructură. Dar trotuarul este prin definiție al pietonilor. Încerc să nu merg deloc pe trotuar, dar de fiecare dată când merg pe trotuar, cer voie să trec, cer scuze, mulțumesc și nu-mi cade coada de la asta. Ba chiar încerc să pedalez în gol uneori, dacă sunt pe o bicicletă cu un butuc mai zgomotos, ca să nu sperii pietonii, care nu mă văd.

    E destul de simplu, sincer. Nu ni se cuvine mersul pe trotuar cu bicicleta.

    Mx

    100
    • poate reusesti sa faci vreo campanie ceva la coliban, venind dinspre mac spre judetean am avut senzatii tari vreo jumate din drum si ma tineam bine sa nu zbor sub vreo masina, banda 1 de coborare are niste denivelari de am zis ca nu mai trec ever pe 2 roti pe acolo

      10
    • Ha, esti nou pe 2 roti ;) Vino pe Saturn, sau mergi mai încet.

      Și pune dâmburile alea pe harta de incidente.

      00
    • @Raul: N-am ce campanie să fac. Există niște proiecte pentru piste în lucru. Sunt voluntar pe proiectul Calea Verde, care a fost blocat pentru avizare la Poliția Rutieră, căreia îi place să-și dea importanță și să se pună cu curul în drum. Grija lor: cum să desființăm niște locuri de parcare, ca să facem bandă dublă de biciclete, ce o să facă bieții șoferi? Poliția Locală, pe de altă parte, era îngrijorată că se desființează un slot de încărcare gratuit pentru mașini electrice și vai de mine, că după capul domnului Boboia ecologie nu înseamnă mers cu bicicleta, ci să umplem orașul cu mașini electrice. Ăstea sunt lucruri pe care le-am văzut eu personal că le-au scos pe gură, când am fost în comisia de circulație acum câteva luni și le exprim aici, ca să fie clar cam care e atitudinea din partea anumitor instituții.

      Referitor la ce spui, da, banda 1 e aiurea și denivelată, fiindcă pe acolo circulă autobuzele și asfaltul se deformează. Nu-mi dau seama în ce măsură treaba asta are legătură cu garanția din partea companiei care asfaltează sau cu calitatea lucrării, dar cred că ar fi interesant de aflat.

      Mx

      20
  26. Evit să mă intersectez cu trotuarul, însă nu am încotro și se întâmplă pe vreo două porțiuni foarte scurte în drum spre job – una din cauză că e drumul spart și impracticabil pe biclă. La fel, merg foarte încet. Ajută enorm „scuze” și „mulțumesc”. Dacă ești ok, pietonii sunt binevoitori.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube