Bicicliști: care e eticheta aici?

Mă uitam la o fază. Dreapta verde intermitent, înainte roșu. Nenea cu bicla a stat unde e punctul roșu, spre deliciul tuturor celor care au făcut dreapta. N-am filmarea, că făcusem update la firmware și nu erau comenzile vocale activate.

Ca biciclist, nu e logic să stai pe banda care stă și nu pe aia pe care mai trec mașini?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

46 comentarii

  1. ca biciclist si sofer, eticheta e simpla… ala e un ghertoi.

    00
    • ca sa ma fac inteles… in situatia asta gogu trebuia sa se aseze un pic in fata masinii de pe banda 2.

      da, cei mai multi soferi ar reusi sa il ocoleasca pentru dreapta, dar cei mai multi nu sunt toti, si toti nu sunt perfecti.

      si oricum trafic inseamna sa nu ii incurci pe ceilalti.

      00
    • Putea sa nu fie taran. Dar de ce sa faca asta?
      Nu mai bine urla pe internet ca biciclistii nu sunt respectati in trafic? In conditiile in care unii dintre ei nu respecta nimic.

      00
  2. Daca mergea inainte s-a pozitionat aproximativ corect. Eu ma pozitionam in fata masinii chiar daca ma injura soferul, aveam tot dreptul sa fac asta.
    Daca ramanea pe dreapta toti cei care intrau pe intermitent ar fi fost incomodati. Ulterior, cand se facea verde si pentru inainte, el risca sa il ia unul pe capota cand facea la dreapta.

    In Anglia exista un segment marcat (la semafor)de cativa metri unde au voie sa intre doar cei pe biciclete Cand se face verde cei pe doua roti pleaca si se incadreaza pe lateral iar cei cu masini pornesc dupa cateva secunde.

    Vezi aici explicatia

    https://www.brighton-hove.gov.uk/content/parking-and-travel/travel-transport-and-road-safety/cycle-advanced-stop-lines-asls

    00
    • E un articol cu fix doua paragrafe, cum ai reusit sa intelegi fix pe dos?

      00
    • @Boris
      Nu stiu de ce ti se pare ca nu am inteles.
      Citeste inca odata ce am scris si poate ca te prinzi ce am spus.
      In rest chiar cred ca este inutil comentariul tau!

      00
    • Boris ești beam cu Dalton și Căpitanu Evident să înțelegi ce zice Boris?
      Dacă zona aia e marcată pentru țoacle, fix cât e banda de mare, in fața mașinilor, tu ce deduci de acolo?
      Se face verde și îi iei pe capotă, ca la popice? Suferi de sindromul țiganului tip Rambo din Săcele?
      Sau ii lași să elibereze tarlaua și un pic in spatele lor până când ai loc?
      Cumva conduci în Slatina, de ești așa?

      00
    • In plus, in UK, trebuie sa mentii o distanta de minim 1.5m (2m daca ai viteza peste 30mph) fata de biciclisti (inclusiv cand ii depasesti). Si cam toata lumea se comformeaza sau, cei prinsi (de camere sau de politie) platestc amenda £100…

      https://www.google.co.uk/amp/s/www.express.co.uk/life-style/cars/1000728/driving-car-too-close-cyclist-fine-overtaking/amp

      00
    • Regula învățată de la un nene pe care o aplic la depășit de babe și bicicliști: in momentul când depășești un pieton/bicla/moped, dacă unu din ei cad, li se face rău, trebuie să dea cu capul de asfalt, de bordură, de ciment, nu de mașină, altfel ai supt-o.
      Ești vinovat, chiar daca ești nevinovat.
      Că tragi mașina 50 de metri mai în față să acorzi un prim ajutor apoi, că ești obligat legal și moral e cu totul altceva.
      Asta scutește de probleme.
      Ușor cu cazurile particulare când e strada îngustă și manele din ăstea. Esența contează. Suficient de departe când să o mierlească din cauze ce nu țin de șofer.

      00
  3. Legal, are voie sa stea acolo. Chiar daca e verde intermitent dreapta, poti stationa pe prima banda daca e rosu pentru inainte. Nu esti obligat de lege sa te dai la o parte.
    Moral, e un mare nesimtit, mai ales ca e mic si se poate muta foarte usor putin mai in fata si la stanga.

    00
    • Legal nu ai voie sa stai pe banda aia cand e verde intermitent decat daca marcajul benzii indica inainte si dreapta. Si oricat de imoral pare ai dreptul sa stai pana se face verde. Daca marcajul benzii indica doar dreapta atunci este ilegal sa astepti acolo sa se faca verde pentru inainte. Biciclistul oricum un cacanar ca a blocat o banda cand putea linistit sa nu faca asta.

      00
  4. Biciclistul nu e de vina pentru ca legea e proasta.
    Daca dorea cineva sa faca dreapta la verde intermintent un claxon scurt si un „-Te dai putin la stanga te rog!” ar fi rezolvat situatia.
    Cateodata ne enervam sau revoltam pe lucruri prea marunte si apoi ne miram ca 100 de boli cauzate de stres la 50 de ani.

    00
  5. Pai se aplica ca si la masini:
    – daca banda 1 era marcata strict pentru dreapta, a stat bine
    – daca banda 1 era marcata inainte si la dreapta ar fi trebuit sa stea acolo, dar in practica si-ar fi luat multa multa m*** ca soferii nu stiu legislatia de fapt cu verdele intermitent :D

    00
  6. In lipsa unei piste de biciclete, pe drumul public, biciclistul trebuie sa se comporte in trafic ca si un autovehicul.
    Trebuia sa stea pe banda 2 daca merge pe directia inainte. Aceeasi lucru daca facea la stanga

    00
    • Fals
      Pentru directia inainte conducatorul auto/ biciclistul se poate incadra pe oricare din cele 2 beni.
      A gresit moral si nu legal. Am zis si mai sus: Nu e vina biciclistului ca legea e proasta.

      00
    • @Psionics ai dreptate. Cred ca nu exista marcaje pe asfalt pe cele doua benzi si cel mai probabil a gresit moral exact cum spui tu.

      00
  7. Ca sa mearga inainte trebuiee sa stea pe banda a 2-a cat mai aproape de linia din dreapta.

    00
  8. In fantasticul multilateral dezvoltat oraș Brașov nu sunt marcaje rutiere? Adică chestiile alea carr reglementează pe unde să te incadrezi? Dacă marcajul indica banda la dreapta înțeleg carnea vârâtă in frigider biciclistului. Altfel vi s-a inflamat pitpalacul în piept degeaba.
    Da știu moral putea sa să stea in banda doi sau cat mai lipit de ea. Dar parca nu e asa de fun să ai toate șansele sa te ia unul pe capotă cand te repliezi înapoi in unu și și un bombardier vine lansat din spate că vede că are culoar de zbor!

    00
  9. Eu d-aia recomand mereu sa stai in fata mașinii care merge in fata. Aici nici nu se pune problema unde trebuie sa stea

    00
  10. @zoso daca nu ma insel, asta e locația:https://maps.app.goo.gl/AWJRd941MCQK3tB88
    Nu se vad prea multe marcaje. Băgasem un comentariu mai lung dar… Data viitoare.

    00
  11. Io sunt pe biclă și mă așez pe banda a doua, a treia, șamd. În orice caz, plec mai repede la verde decât restul lumii, pentru că n-am scaun unde să îmi pun repede telefonul, așa că mă uit la semafor.

    00
    • Daca in loc de semafoare ar pune astia niste televizoare care in loc de rosu ar difuza Acces Direct, si la verde ar baga publicitate, ar fluidiza traficul simtitor.

      00
    • Azi la gară, motociclist depășește coloana de maxim 5 mașini și se pune în fața mașinii pe banda de stânga. Se face verde, motociclistul se uită la pereți, fac stânga pe lângă el, ghiciți cine s-a ofticat. #motocliciștilivesmatter

      00
  12. ca biciclist, daca vrei sa mergi inainte te pozitionezi pe banda de mers inainte, banda de facut intermitent drepta trebuie lasata libera, eu cel putin asa fac.

    00
  13. NOU
    #29

    Deliciul celor care vor sa faca la dreapta sunt conducatorii auto care intra pe prima banda pe rosu ca nu au chef sa stea dupa 2-3 masini pe banda 2. Cati conducatori auto fac asta vs aerianul ala, care pana la urma s-a incadrat unde trebuia.

    Eu ca biciclist in situatille in care as ajunge sa ma incadrez pe banda 2, mai bine ma duc pe langa toacla pe la trecerile de pietoni. Din cauza de soferi cretini.

    00
  14. Banda aia e pt „inainte si la dreapta”, deci cretinii aia de care zici tu respecta legea pe care tu nu o cunosti

    00
    • NOU
      #31

      Deci sa inteleg ca tu esti unul din conducatorii auto care au rosu pe banda 2 spre inainte, vede ca e banda 1 are intermitent dreapta, dar totusi te bagi pe ea ca doar mergi inainte si ii blochezi pe cei care vor sa faca dreapta ? Nu zice nimeni ca e ilegal, dar tot conducator auto de top esti, poti sa fi mandru de tine. Sa nu uiti sa te iei de mana cu biciclistul respectiv.

      Si cand am zis cretini nu m-am referit la cazul de fata unde e o problema de morala mai mult, care tie iti scapa in calitate de conducator auto de top. Ci in general, de atitudinea soferilor de top vs biciclisti pe drum.

      00
    • Tinere sofer, legea spune ca ordinea de ocupare a benzilor este 1, 2, etc.

      Daca banda 1 este libera si nu are indicator de obligativitate la dreapta, atunci merg pe 1.
      Daca banda 1 este ocupata trec pe 2 pentru a impartirea echilibrata pe benzi.

      Probabil nu stii care este diferenta intre o intersectie cu 2 benzi si una cu 3 benzi pe sens.

      00
    • NOU
      #33

      Deci da, esti un sofer de top si esti mandru de asta.

      00
    • Bai Zerus, omul iti explica exact cum scrie la lege si tu tot prost ?

      00
  15. În legea cretină spune, dacă nu mă înșel, să mergi lângă borduri, fără să precizeze nimic suplimentar. Deci, teoretic ar trebui să stai la bordură și să faci stânga de acolo.

    00
    • S-a schimbat legea de prin 2017. Acum ai asa:
      Art. 161 (1) Se interzice conducatorilor de biciclete:
      p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar in functie de directia de deplasare;

      00
  16. Hot porn:
    https://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/un-troleibuz-a-luat-foc-in-bucuresti-1319258

    Aș fi vrut să ia foc puțin mai în fața, pe la gheorghe manu sau occidentului și eventual mâine pe la ora 17:00, să afume puțin mașinile parcate și casele, până reușeau pompierii să își facă loc pe străduță.

    Sexy firea bineînțeles pasează vina. Ea vrea vehicule noi când cele actuale sunt prost întreținute, doar nu a luat foc troleibuzul pentu că avea componentele verificate la zi.

    00
  17. Sunt 2 posibilitati: 1) te incadrezi pentru banda de mers inainte sau 2) stai frumos langa bordura astfel incat sa nu-i incurci pe cei care fac dreapta. In varianta 1 esti prins in offside daca dai peste unu care merge inainte de pe prima banda pentru ca tu imediat dupa intersectie trebuie sa revi la bordura. Daca ala vine si lansat poate fi problematic – ramai intre masini. De aceea recomand varianta 2 unde, cand se face verde pentru mers inainte, tot ce trebuie sa faci e sa te asiguri ca nu vine nicio masina care face dreapta.

    00
  18. Sunt doua benzi acolo, daca erau trei, cea din dreapta era cu obligatoriu spre dreapta. In cazul asta banda ai are inainte si la dreapta. Daca esti primul la semafor si vrei sa mergi inainte, intermitentul nu e pentru tine, pleci la verde indiferent de cat claxoneaza istericul idiot din spatele tau care vrea la dreapta.

    00
  19. Etic ar putea să arate cam ca aici, cu zonă de colectare și de prioritizare a traficului velo https://www.bikepgh.org/2015/09/22/understanding-the-bike-boxes-appearing-on-the-new-bayard-st-bike-lanes/

    00
  20. Care e problema aici? Treceau camioane pe prima banda si n-aveau loc de biciclist?

    00
  21. Eu sunt biciclist din ăla care nu are și mașină, și nu înțeleg care e problema.
    Explicați ca la proști, pentru că eu nu vad nimic gresit in poza, iar mâine voi face la fel ca omul din poza.
    So… ce a facut gresit gagiul?
    Nu incap masinile pe lângă el? In curbă se intr cu viteza, încât să dai peste biciclist? Nu e retras suficient de pe banda aia? CE e gresit, explicați ca pentru proști.
    Multumesc.

    00
    • Poate ca ajută logica mea în explicatii: sunt biciclist, deci știu ca nu pot avea demaraj ca o mașină. Așa ca nu vreau sa încurc nici cand vine verde, nici la verde intermitent. Mă așez „intre”, cat mai aproape de banda de inainte, ca eu acolo vreau sa merg. Eventual las doua-trei masini in fata, fără sa incurc… pana pleaca a treia din coloana, am si eu „demaraj” suficient.
      Daca nu vine nimic din spate, stau in punctul roșu. Dacă aud camion sau sunt claxonat pentru că nu incape vrro mașină, intru pe banda mea.
      Dar in general, benzile sunt suficient de late incat doi cu viteza mica, biciclist si automobilist, sa se înțeleagă.
      După cum am descris, cred a sunt destul de „impaciuitor” ca biciclist, in problemele de trafic. DA, este trafic. Trebuie sa ne intelegem intre noi.
      Daca ar incepe verde pe banda doi, stiu ca mulți se vor oftica ca-i incurc, asa xa stau mai pe banda unde nu vad masini încă…

      00
  22. Acolo as fi stat lipit de bordura, cuminte, pana se facea verde. Mai sunt zmei ce demareaza in viteza pe langa tine sau destepti ce merg de pe banda la dreapta inainte si risti sa fii prins intre 2 masini ce merg mai repede ca tine.

    Stai linistit pe treaba ta la bordura, astepti sa se faca verde si te asiguri inainte de a porni. In sensurile giratorii e alta mancare de peste

    00
  23. Ha, ce fraer. Semafoarele sunt pentru mașini.
    /s/s/s/s/s.

    00
  24. Eticheta de siguranta ar fi fost sa stea lipit de bordura. Cand era sa plece semnaliza frumos cu mana stanga, se asigura ca e vazut in caz ca mai era si o masina care voia sa faca dreapta in timpul ala si se reincadra unde trebuie pana trecea intersectia. Asa pot si cei de pe banda de inainte sa plece cat vor ei de repede fara sa-i incurci si esti si tu safe in caz ca vine unul care face dreapta mai aproape de banda de inainte. Cei care fac dreapta oricum reduc viteza ca sa faca dreapta iar de obicei au si pietonii verde oricum asa ca masinile chiar sunt nevoite sa opreasca.

    Eticheta legala il lasa sa stea pe banda de inainte, nu pe linie sau dincolo, dar mie mi se pare cam riscant la noi sa faci asta.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.