Bicicliști, ce combinație de mască/ochelari folosiți ca să nu vi se aburească ochelarii?

Cu noile reguli, masca trebuie purtată constant, mai ales când e de pedalat prin zone aglomerate. Și chestia care mă omoară e că mi se aburesc ochelarii. Fără ochelari pedalarea e nasoală. Fără mască e mortală.

Caut soluții și idei pentru o combinație de mască + ochelari care să îmi dea voie să pedalez liniștit, respectând normele în vigoare.

biciclete-23

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

91 comentarii

1. 1. Masca reutilizabila simpla, lipită cu leucoplast peste nas și obraji.
    2. Masca fp2 sau fp3 cu supapa și prindere după cap.

2. Incearca o masca cu clip metalic sus, care se muleaza bine pe forma nasului. Eventual ceva care se leaga cu doua snururi, teoretic unul in partea de sus a capului, si unul in partea de jos a capului. Poti incerca sa le legi in x (ce trebuia sus, jos, si invers). Chestia asta face un fel de „burta” pe laterale, pe unde ar trebui sa iasa excesul de aer cald.

Aici ar merge si o discutie legata de eficacitatea mastilor dpdv al potrivirii pe fata, dar aia e o alta discutie, si din pacate nu se poate avea public pentru ca retarzi care „nu cred in guvid”.

3. O masca chirurgicala mai buna (probezi cu bricheta) aplicata corect merge. Prin corect inteleg cat mai sus pe nas si banda metalica mulata foarte bine pe forma nasului. Marginea de jos a ochelarilor va veni peste masca. Daca ai masca n95 merge si mai bine.

4. este la decathlon un gel antiaburire. oricum, substanțe antiaburire sunt multe în comerț.
    și sunt și alte soluții, de la lipit masca de nas cu o bandă adezivă la șters lentilele cu spumă de ras și apoi clătit cu apă caldă.

• bine, asta cu apa caldă e ceva mai complicat în bucurești…

• Asta cu gel antiaburire e vrajeala pt aia care nu poarta ochelari……. Am incercat cand au aparut am vazut ca nu functioneaza si am revenit la laveta/servetele cu alcool pt cand se aburesc .

• NOU
      #17

Zilelea astea stem ok, sa vedem ce-om face cind s-o mai racori.

5. O masca cu supapa ar trebui sa fie suficienta, cam asta e rolul supape.

6. totobobo se etanseaza mai bine pe nas/obraji dar nu are arici la spate, mastile de biciclist, alea cu arici la spate sunt mai bune ca fixare, dar doar fiindca am coada si le priponesc deasupra cozii pe care o strang pe ceafa, daca as avea par scurt sigur mi-ar aluneca la spate, iar la alea cu prindere pe urechi ma dor urechile; toate sunt chinezesti, deci n-as garanta filtrele alea de le zic ei ffp4, le folosesc prin casa/pe afara de vreo 2 ani, cînd ies la sport din cauza alergiei la ambrozie, de aburit ti se aburesc un pic ochelarii in partea de jos dar nu deranjeaza la vedere, nu se acopera toata lentila cu abur, n-am incercat sa o etansez cu niste silicon lipit pe marginea de sus, ma gandesc c-ar fi o idee

7. parca este mentionat ca in cazul in care persoanele care depun efort fizic intens nu au obligatia purtarii..

anyway, cred ca ochelarii de ski ar fi ok

8. La turele de bicicleta utilizez ochelari Bikefun Ace, sunt cam 70 de ron in magazinele de specialitate si o masca reutilizabila normala. N-am avut probleme cu aburit de ochelari inca.

9. – Masca chirurgicala simpla, cu elasticele incrucisate.
    – Daca e posibil, ochelari cu rama mai mare
    – Ochelari spalati cu lichid de vase

10. Masca lui Zorro.

11. Cand am facut scuba diving, instructorul ne-a pus sa ne scuipam ochelarii, intinzi bine pe interior, apoi ii clateam cu apa. Totul ca sa nu ni se abureasca ochelarii sub apa. ”
    N-am incercat pe alte tipuri de ochelari, dar „If it’s stupid, and it works, then it’s not stupid

12. Sunt niste masti speciale de poluare pentru motociclete. Sunt din material cauciucat/elastic si se muleaza mai bine pe fata + au 2 orificii pe unde iese aerul expirat. Se pot refolosi. Eu aia folosesc la moto de mai multi ani.

• Am si eu masca din asta cauciucata pentru moto dar in nici un caz nu as pedala cu asa ceva pe fata.

• Cu orice masca e greu pana la urma :|
      Mai sunt solutii neortodoxe preum Casca FullFace care e ok in loc de masca (mi s-a confirmat in starea de urgenta) sau sa iei masca asta moto si sa „anulezi” o valva (pare ca ai masca, poti respira mai bine dar nu te protejeaza).

13. Lentile. Altă soluție eficientă eu nu văd..

• Nu prea e treaba cu lentile pe bicicleta / moto, ca ai tendinta sa tii ochii mai mult timp deschisi (clipesti mai rar) si in plus de la vant, ti se usuca foarte tare si te ustura :(

• pe testate? ca eu nu am problema asta.

• Posibil sa fie accentuata senzatia in casca moto, si pe caldura mare, intr-adevar :)

(pe de alta parte, pe mine ma ustura ochii si la viteze mici :P )

• cred ca vali se refera la ochelarii de soare… zic si io.

• Eu asta am facut.
      Am luat ceva lentile de contact (de unica folosinta, de 1 zi). Merg folosite fara probleme pentru pedalat in oras. Nu am avut probleme cu uscatul ochilor.

La ciclism (pe sosea) le folosesc impreuna cu ochelari d-aia de ciclism care sunt aproape etansi si au rama mult mai mica decat ochelarii de vedere. Nu port masca daca merg la o tura de 30-40km.

14. Am vazut asta si solutia cu servetelul functioneaza, desi e cam incomoda.
    Dar daca trebuie sa tin masca pe fata pentru o activitate un timp suficient de lung cred ca renteaza.

• Mastile Respro sunt perfecte pentru orasele din Romania…
      – Poluare la greu… toate masinile poluante circula pe strada
      – Polen… copaci plantati aiurea
      – Praf… orasele sunt neasfaltate, nespalate
      – Virusi… te protejeaza de SARS 2, noile tulpini gripa care apar la toamna, rujeola

• nu exista copaci plantati aiurea, doar oameni in plus :)

15. Incearca sa indoi masca dinainte sa o pui pe fata astfel incat sa faci loc nasului. La ochelarii de vedere merge.

• exact așa fac și eu. Mulez bucata aia de metal aka antena 5g pe barnău și așez ochelarii un pic mai în față. Problemă rezolvată. Dar normal că nu e OK, dacă nu recomanzi toate rahaturile gen ochelari cu infraroșu și dezumidificator , gel de falus de velociraptor , măști din carbon spațial și alte aberații.

• Paco, daca umbli mult la antena 5G, nu vei mai prinde bine semnalul de la Bill Gheitz, vei avea paraziti ;-)

16. Nu merge cu o viziera? (in loc de ochelari de protectie, daca-s ochelari de vedere atunci e nasol)

17. am o pereche de ochelari anti-fog iar cu masca, atunci cand o foloseam, incercam sa respir in jos. Mi s au abrupt dar doar in 2 3 ocazii cred, nimic dramatic.

18. am testat acum, 3 tipuri de măști, date cu alcool, toate au aburit ochelarii.

19. Spalat ochelarii cu sapun lichid/detergent de vase. Clatit bine, sters si lasat la uscat. Cam odata la 2 iesiri trebuie repetata procedura. Ce mai ajuta e sa folosesti ochelari cu lentila ceva mai mare sau ceva cu rame mai subtiri. Eu am ceva replica de Rayban clubmaster cumparata din Primark . Fiind rama mai subtire in partea de jos se ventileaza relativ decent.

P.S Evita sa folosesti sapun care contine lotiune hidratanta pentru piele sau alte briz-briz-uri. Cu alea iti faci mai mult de lucru (sunt patit!).

20. Cauta ceva de la ResPRO , dar stiu ca dupa pandemie , nu mai era nimic disponibil … posibil s-au reconfigurat pe productia de masti uzuale la care profitul e foarte mare .

• Nici inainte de pandemie nu era nimic disponibil, am vrut eu sa-mi iau pentru mers pe strada pentru ca ma omorau gazele de esapament.

21. Spala ochelari cu spuma de ras, apoi clateste usor cu apa rece. Nu sterge cu material. Ar trebui sa ramana curati. Nu se vor mai aburi o perioada.

22. pentru bicla: masca de bicla. Problema cu ea e ca iti cam taie din respiratie, dar te obisnuiesti.
    Aici sunt mai multe, dar cam asta e ideea

• cineva mi-a dat minus ca am zis ca se respira greu in alea? Curiozitati curiozitati.

• te referi la masca anti-poluare? purtam din alea toamna/iarna cand eram mai frig dimineata sa nu respir direct aer rece. depinde ce fel de miscare faci, eu n-as prea vedea cum se poate urca la deal cu orice fel de masca.

• mai ignora si tu frate, lumea are opinii si pareri. Uneori pierzi vremea incercand sa intelegi o logica inexistenta.

• dap. Alea antipoluare. imi luasem pentru bucuresti. Din pacate combinatia de cap mare si barba ma faceau sa arat ca dracu cu aia. Si nici nu statea bine.

Sunt unii de se antreneaza cu ele. Spera sa le creasca capacitatea pulmonara

23. nu port masca pe bicicleta, mai mult de jumatate din drumurile pe care le fac cu bicicleta sunt de fitness si sunt pe sosea (sau drumuri pietruite/de pamant), iar acolo chiar nu pot purta masca, se imbiba cu transpiratie, nu ma lasa sa respir etc. si in plus, nu prea trec la mai putin de 2-3 m de oameni.

cand mai merg prin oras la vreo terasa sau magazin insa, am o masca la mine pentru zone mai aglomerate, dar inca n-am apucat sa ies in ultimele zile de cand s-au schimbat recomandarile. cum ziua lucrez si ies mai pe seara si merg cu viteza relativ mica atunci cand nu sunt intr-o tura, nu prea am nevoie de ochelari.

24. Eu am masca de bumbac… si ochelari din aia de la decathlon cu multe lentile (nu mai gasesc link acum). Am fost ieri pana la cumparaturi, e ok, nu s-a aburit nimic.

25. Trieye.com
    Nu ieftini, dar nu în liga ochelarilor de „firmă”.
    Se aburesc, dar au găuri bine plasate de aerisire și rezolvă singuri problemă practic instantaneu.
    Eu ii am de aproape 2 ani și oglinda aia ajută pe bicicletă mai mult decât îți poți imagina!

26. Incearca bandana sau masca de bicle. Si asa nu e foarte ok sa respiri prin fibra aia cand faci efort.

27. oare cresc vanzarile de pasta de dinti acum cu purtatul mastii?

28. Incearca asa ceva: https://www.decathlon.ro/marker-anti-aburire-inot-id_8400299.html

Nu am apucat sa folosesc dar am inteles ca isi face treaba. Mi-a recomandat un tip pentru problema cu aburirea in timp ce jucam airsoft. Am ochelari de protectie cu insertii de vedere + masca, aveam balta pe lentile…

• am incercat eu,nu merge. ii pateaza rau de tot, e degeaba.

spalare cu johnson baby, stersi un pic de surplus, asteptat sa se usuce. tine vreo 2 ore.

29. Un hint pentru pus masca bine pe față (e mai complicat de citit – și de scris, decât e de făcut) :
    – se pune masca pe față, cu elasticele puse normal după urechi.
    – alonja (sărma) se apasă UȘOR cu două degete peste partea de sus a nasului.
    – apoi se ridică de pe nas și se continuă presarea alonjei ușor, până aproape i se unesc laturile.
    – se reașează pe nas, apăsând ușor cu două degete către vârful nasului, peste cartilaj. După ce s-a așezat bine pe nas, degetele continuă mișcarea pe marginea de sus a măștii, pe obraz, pe sub orbite.
    – la final, cu un deget, cu o miscare circulara de jur-împrejurul urechii, de JOS în SUS, se reașează elasticul pe fiecare parte astfel încât să se elimine tensiunile și masca să stea pe față cum am așezat-o, peste vârful nasului și pe sub orbite.

Cu metoda asta nu am avut probleme cu aburitul ochelarilor în tot sezonul rece.

30. Mutatul in padure.

31. Incearca o masca 3M 9320 (FFP2); are un burete pe nas si sigileaza bine; la mine nu e cazul dar cineva care poarta ochelari mi-a zis ca sunt misto, nu e i se mai aburesc ochelarii.
    Eu am cumaprat de la mondo-romania.ro, cam 120lei setul de 10 bucati; intre timp vad ca nu le mai au pe site, dar au inceput sa se gaseasca in .ro

32. Intr-o tara de isterici trebuie folosita masca de gaze pe bicicleta. In restul Europei se folosesc pletele in vant!

• va fi win win
      daca nu scad cazurile se dovedeste ca masca e apa de ploaie, daca scad, e win pt ca, no, e bine ca scad.

33. Nu sunt biciclist , dar zic ca poti sa mergi la sigur cu https://respro.com/store/product/ultra-light , e cam nasol cand intru intr’un spatiu inchis cu ea , dar ptr outdoor e perfecta si de fapt e ptr poluare , dar na filtru Hepa are aceleasi specificatii cu o masca P1/N95 .

34. Masca normala cu elasticele încrucișate, și ochelari spălați cu săpun normal. Eu n-am cei mai buni ochelari și sarma de la masca mă deranjează așa că am scos-o. Masca aia cu elesticele încrucișate ridicată bine și ochelarii aia spălați cu săpun și așezați peste mască, sunt ok pt mine.

35. Si ce manusi folositi, ca sa puteti pipai femeile aflate la jogging?

36. cum dracu sa mergi cu masca pe bicicleta? ok, esti la brasov, nu in locuri mai soft pe covid, ca mine. dar daca un loc e aglomerat la nivel dw purtat de masca inseamna ca e prea aglomerat si pentru mersul pe bitza.

37. Mască normală și ochelari choppers, ai lentile de schimb la ei (albe/galbene/oglindă/smokey) au buretele ăla pe margini, sunt ușori, sunt rezistenți și dacă ai fizionomie mai deosebită, poți să-i păcălești un pic la cald ca să se așeze perfect. Dacă i nenorocești, sunt ieftini.
    Nu se aburește nimic, îi port de ani de zile cu tot felul de bandane la casca open face, noaptea pe răcoare sau ziua la 30 de grade… nici o problema

38. Masca normală, aia albastră. Și pe mine mă enerva când purtam ochelari că se abureau. Daca o pliezi foarte bine in partea de sus nu ar trebui să ai probleme. La mine funcționează.

39. cumpărat ăștia, dat cu dezinfectant Farmec (70% alcool), se aburesc imediat dar în 30 secunde de purtat le trece

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.