Bad timing

Imaginea de mai jos este o reclamă pentru un site nou lansat de către un gigant mass-media. Am putea discuta despre idioţenia reclamei sau despre simţul de business care îţi spune că e indicat să lansezi un site de vândut maşini în plină criză financiară, dar hai să nu o facem.

Hai să discutam despre asta:

Numărul maşinilor care se întorc la companiile de leasing deoarece clienţii nu îşi mai pot plăti ratele a înregistrat un salt de circa 25% în octombrie, în contextul episoadelor de depreciere abruptă a leului şi al majorării substanţiale a dobânzilor, afirmă manageri de pe piaţă.

Daţi o raită pe autovit.ro şi vedeţi câte oferte de preluări leasing sunt. Câţi idioţi şi-au cumpărat maşini cu dotări maximale cu gândul că o să aibă mereu de unde plăti rata. Câte Golfuri cu rate de 4-5-600€ rată sunt. Favorita mea e Chryslerul de 1.000€.

Cine vrea să îşi ia maşină şi mai poate aştepta 3-6 luni cu banii la ciorap, să o facă. O să poată cumpăra ieftin.

ps: cumpar vw polo

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

60 comentarii

  1. Ca sa nu mai spunem de timing-ul in contextul alegerilor americane…

    00
  2. NOU
    #2

    mie mi se pare ca ideea reclamei ii, sa nu iti iei masina decapotabila, ca poti fi inpuscat in cap :); poate de aia la pus pe kenedy in imagine…poate ma insel…

    00
  3. Zoso,

    Astept ziua in care se va ivi o chestiune in lume la care sa nu te pricepi. Estimativ asa…mai am mult ?

    00
  4. @Codru: nu ma pricep la masini si la femei. in rest, am diploma in orice.

  5. A buna ziua, daca e numai 1000E Chryslerul, dati-mi si mie vreo 2-2.5 kilograme. In poza arata ok, dar ma intreb daca iti da doar rotile sau il da pe bucati…

    00
  6. Un coment pe zi dai, si l-ai irosit pe mine, dis de dimineata. Ma simt vinovat. Oricum…keep walking…

    ps: cumpar schnautzer urias 7-9 saptamani. mascul, nu muiere.

    00
  7. Sunt doar eu sau pe imi urmareste mouse-ul un fluture enervant ?

    00
  8. @Jobdent: mai sunt 26.000€ de platit la el, poate omul nu vrea sa piarda mai mult.

  9. @Codru: pentru film porno sau pentru uz casnic (muscat vecini)?

  10. …”cati idioti si-au luat masini”…? Da’ cati si-au „luat” locuinte pe considerentul ca i se mareste salariul cu 300%, castiga la loto, are „boom” in afeceri etc?!
    Comertul cu masini e-n picaj, insa.., pierzi „niste mii” de euro, mai treaca-mearga, cu toate ca si aici e multa lacomie si idiotenie, iresppnsabilitate, dar cand ramai te duci pe canal, in boscheti sau…la 2 m sub pamant (fereasca Dzeu) ca ti se ia casa, e nasoleala maxima!
    Numar de tranzactii? Pe real, nu…”gargara”: 4, in 24 de agentii (in Bucuresti), intr-o luna, oct (si agentii cu staif)…

    00
  11. Zoso, glumitzele astea imi displac teribil. Pai cum sa pun cainele pe vecini, te ai dilit ? 🙂

    00
  12. @Codru: radem, glumim, dar eu l-am pus sa isi faca CVul…

  13. @Jobdent

    Mosule, daca nu eram un asa ageamiu in ale sofatului, te invitam sa i facem un drivetest. Pe Zoso il rugam sa lase buletinu’ si l luam si pe el. Apoi ii dadeam bice…baaad to the boneee.

    00
  14. Pe ce te bazezi cand spui sa asteptam 6 luni pentru a ne cumpara o masina?

    Oricum eu tocmai mi-am luat una. N O U A ! CU BANII JOS

    00
  15. @Codru: nu am decat pasaportul la mine 🙂

  16. Caline,

    noua SI cu banii jos ? si costa mult?
    bravo, omule. sa stii insa ca tolo.ro are trafic mai mare, fugi acolo si zi le si alora.

    00
  17. Zoso,

    you elitist little prick!
    ok, las eu buletinul, dar aleg muzica in masina. fara radiozu-uri pe buletinul meu.

    00
  18. Mie imi place printul. Are un concept interesant si memorabil. Sunt, in schimb, deacord cu ideea ca avem parte de o multime de imbecili fuduli pentru care impresia altora despre ei face mai mult decat orice in viata. Pentru asta, face baiatu` un credit sa-si cumpere „bemveu” ca merge si la vecini si la fomei. Bine macar ca, la un moment dat, vom profita noi de pe urma lor :).

    00
  19. Asta să fie explicaţia faptului de că de vreo 2-3 săptămâni traficul din Bucureşti este mai suportabil? Pe Dr. Taberei-Dorobanţi am făcut în medie cu 10-15 minute mai puţin…

    00
  20. sau sa iei masina cu banii jos si gata, scapi de durerea de cap 🙂

    00
  21. ba ar trebui discutat și despre idioțenia reclamei. că încep să ne sufoce. mi’aduce aminte de alta, nu-mai-știu-ce-mașină versus mercedes, după moartea prințesei diana. dacă ții cu tot dinadinsul să fii funny sfârșești prin a fi idiot (despre reclamă e vorba).

    00
  22. al_core, nu i corect sa scrii cand esti beat si eu nu. 🙂

    00
  23. zoso a scris pe 5 Noiembrie 2008, 9:48 am
    @Codru: nu ma pricep la masini si la femei. in rest, am diploma in orice.

    …și la fotbal?!?

    00
  24. @Codru: nu’i beție, e prea puțină cafea. e prea devreme, totuși…

    00
  25. Numarul imbecililor e strict proportional cu gravitatea crizei. La fel si numarul smecherilor.

    00
  26. Sa stii ca intr-adevar peste vreo 3-6 luni se preconizeaza ieftiniri imense in domeniul auto. Insa si creditele vor fi la fel de greu de luat. Deja Opel pentru Astra H are reducere de aproape 3000 euro fata de pretul care era in vara. Si scaderile continua. …

    00
  27. @www.vinemosul.ro: luam cu banii jos, ca avem de unde 😀

  28. Ii dau dreptate lui zoso. Eu vreau sa-mi iau masina si am studiat toate variantele posibile. Vroiam sa-mi fac credit, dar noroc ca am niste cunostinte la ING si la Kiwi…”Faci cea mai mare greseala daca-ti iei credit acum!” A fost raspunsul amandurora. Pentru 30 000 lei pe 5 ani dadeam inapoi aproape 70 000 lei; suma asta e fara comisionele lor ascunse si nu mai luam in calcul faptul ca acel contract e facut astfel incat banca sa-ti poata cere oricati bani doreste inapoi, oricand doreste. Deci creditul iese clar din calcul, cel putin pentru moment.

    Iar faptul ca pretul masinilor vor scadea e cat se poate de logic.
    Sa presupunem ca o persoana si-a luat acum ceva timp o masina in leasing si a platit cateva rate si ca o alta persoana si-a facut credit si si-a cumparat masina. Majoritatea companiilor din Romania deja incep sa simta criza si inca nu s-a ajuns in punctul culminant. Atat ala cu leasingul cat si ala cu creditul nu isi vor mai permite sa plateasca ratele. Ce credeti ca vor face ? Vor incerca sa scape de rate. Ala cu leasingul vrea sa scape de el si fiind disperat va da masina moca numai sa nu mai fie nevoit sa achite rata lunara pentru ca nu mai are de unde. Ala cu creditul, care deja a platit ceva rate, va pati la fel. Si cea mai viabila solutie va fi sa vanda masina si sa returneze banii la banca. Credeti ca va pune masina la un pret mare in conditiile in care el este disperat sa dea banii inapoi la banca pentru ca aia ii baga dobanzi si il ameninta ? Nu, va vinde masina cu un pret mic pentru a o da mai rapid, sa poata da banii la banca, chiar daca nu pe toti.
    Si va asigur ca cel putin 60% din masinile din Romania sunt luate in leasing sau de persoane care au facut credit sa poata cumpara masina. Iar cand acestia vor scadea preturile pentru ca sunt disperati, credeti ca ceilalti 40% vor mai putea vinde o masina asemanatoare la un pret mai mare ?

    00
  29. PS: Daca Dacia va da faliment, ceea ce e foarte posibil in momentul de fata, ce credeti ca vor face cu masinile sa scape de ele ? Bingo! Vor aparea reduceri imense.

    00
  30. @Cristian Banu: cred ca.

  31. @ Maddy Asa am zis si io…

    @ Codru Am luat un Fiat Punto clasic, care nu a costat asa de mult. Am luat-o pe programul rabla, pe considerentul ca e noua si nu si-a varat nici un dobitoc piciorul prea adanc in acceleratie, nu a umblat nime la motor, mai precis e o masina fara „pete” in dosar, a carei istorie va incepe cu mine. Voiam doar sa dovedesc faptul ca se poate, si ca o masina odata luata apartine proprietarului, nu firmei de leasing, nu bancii care te imprumuta.

    Nu stiu ce sa caut pe tolo.ro. Discutia era aici

    00
  32. in primul rand, mi se pare normal sa-ti faci reclama la masini si sa incurajezi cumparatorii, atunci cand scad vanzarile si cumparatorii sunt reticenti. Asta e scopul, nu? Iar despre calitatea ei: a fost destul de frapanta incat sa-ti atraga atentia. Si asta urmareste, nu?

    00
  33. Nu pot decât să mă bucur, având în vedere că intenţionez să-mi schimb Dacia prin primăvară . 😀

    00
  34. lol … avem de unde … pana ramanem fara serviciu sau „combinatii” 🙂 si trebuie sa incepem sa traim din rezerve 😛

    00
  35. ar fi frumos sa mai scada putin preturile la masini. daca tot ai stocuri imense si te vezi nevoit sa tai productia de ce nu incerci si niste mici ieftiniri? sau macar niste promotii? ar trebui sa aibe ceva inventivitate si baietii aia de la marketing.

    00
  36. iDeea reclamei de a face o paralela intre statele unite prin aparita stegului nu mi se pare cea mai stralucita, iar analogia intre faptul ca suntem la sfarsitul anului si nu e momentul sa iti iei masina decapotabila nu e decloc stralucita. La urma urmei reclama e banala si lipsita de stralucire. Dar de ce ma iau eu de altii poate daca nici ideile mele nu sunt cele mai geniale, nu?

    00
  37. iti vand eu un 307
    ce zici?

    00
  38. Nu-mi pare rău de şmecherii care-şi iau maşini pe care nu pot să le plătească. Prostia şi fudulia se plătesc.

    Poate îs eu paranoic dar nu mi se pare de bun augur să văd poza lui JFK acum când Obama devine preşedinte… :)):)):)) Mi-e să nu fie vreun mesaj subliminal, ceva, să se se obişnuiască lumea cu ideea… 😀

    00
  39. Nu vor scadea preturile la masini. Producatorii au redus productia pentru a preveni ieftinirea masinilor. In industria auto e mai profitabil sa iesi pe pierdere un trimestru decat sa vinzi masini la un pret derizoriu.
    Intr-adevar, vanzarile au scazut, dar nu dramatic.Vedeti pe strazi o revolutie a biciletelor cumva?

    00
  40. Trantisem un comment si pe celalat post. Ar fi de studiat incapatanarea autoritatilor de a refuza inmatricularea multor vehicule luate la second. Am un prieten in Franta care-mi spune ca situatia pietei second de-acolo este dezastruoasa. In Romania este la fel.

    Cum piata auto este in cadere, producatorii fac orice pentru a bloca vanzarile la second care oricum merg binisor pe la noi (pana acu’ trei luni mergeau excelent).

    Problema cu piata auto si cu stagnarea (urmata de prabusire) este ca oamenii care trebuiau sa-si ia masini noi si puteau sa o faca in baza unor finante reale au facut-o. O masina este un bun pe care-l schimbi la 4-5 ani minim. Cum ofertele si miile de modele au inundat piata, mai toti cei care puteau cumpara first hand au facut-o.

    Singurele solutii raman blocarea pietei second, restrangerea numarului de modele si inchiderea temporara a fabricilor pentru a nu suprasastura si mai mult piata. Multi fabricanti de esalonul doi (precum Seat, masini interesante dar cu o pozitionare vaga si lipsita de forta) vor fi nevoiti sa se retraga de pe pietele mici.

    00
  41. zosole daca tot ai drumuri prin berlinezia iti gasesti peacolo polo’uri la preturi mai bune ( de la 200 de euro in sus 😉 ) si rulate dincolo, nu prin romanistan – data viitoare vii cu masina nu cu avionu’ :))

    00
  42. Bun, mai exista si categoria celor care au preferat sa dea 3000 de euro avans pentru o masina noua si sa plateasca 4 ani leasing. care conduc o masina noua (clar fara „pete” in dosar) si care isi permit lejer rata de leasing, chiar si crescuta 😀

    In momentul in care alegi o asemenea solutie e indicat sa nu te bazezi numai pe un salariu amarat. Daca nu castigi de cateva ori mai mult decat rata, poate ca e mai bine sa stai in banca ta …

    00
  43. cam nefericita reclama. L-au pus pe Kennedy intro masina decapotabila desi acesta a fost ucis cand se afla intr-o masina decapotabila asemanatoare cu cea din reclama. Aiurea

    00
  44. Vecinu meu de palier, si-a luat un vw passat nou nout,full options, din magazin, anu trecut, 28.000 euro pret cash. N-a avut cash omu si s-a aruncat la rate. In final ca sa fie al lui va ajunge sa dea 43.000 euro ! la care se mai adauga o rata reziduala. Spera, in mintea lui , sa-l dea cu 20.000 cit a platit pina acum +diferenta de rate pina la 43.000 ))))) ca si in natura, si in economie functioneaza legea selectiei, nu oricine se crede leu ajunge euro ….i-am dat un link d epe mobile.de , unde masina lui cu aceleasi dotari , an si km a ajuns undeva la 12.500 euro , si nu oricum ci PREMIUM selection, toate consumabilele schimbate, cauciucuri, polish, verificare tehnica si garantie 12 luni de zile, ca nemtii (fie ei si arabi proprietari de parcuri auto) isi respecta clientu.

    00
  45. Eu sunt de părerea că mai bine aştepţi ceva timp o lună, două sau chiar un an, doi până aduni ceva bani şi apoi îţi cumperi o maşină, DAR dacă ai terminat celelalte priorităţi (casă etc) şi dacă ai absolută nevoie de acea maşină.

    00
  46. nu-ti recomandam ford, ideea era ca ai „profetit” ca vine mosul, si ma intrebam daca ai avut inside info de la romcar

    00
  47. „Un pret mic nu inseamna intotdeauna o afacere buna in acest domeniu ci in general tocmai invers !!! Inainte de a plati asigurati-va ca stiti ce si de unde cumparati!” No comment.

    00
  48. @canadianu’: nu imi plac fordurile.

  49. @cristis: cu cat?

  50. NOU
    #51

    Chiar frumos CHRYSLER 300 C la 1000 EUR dar si o rata de 800 EUR pe luna dupa e foarte frumoasa, genul asta de masini este bine sa il iei second hand si cu bani jos din West. Apropo de preturile la masini pana la urma e chiar buna criza financiara intodeauna tre sa planga cineva ca sa poate rade altul.

    00
  51. Despre reclama asta am scris şi eu. Tot ieri. Culmea. Tot de pe acelaşi trust R.-C. am luat-o şi eu. Culmea. Dar cu câteva ore ( şase la număr ) mai devreme ca tine. Bine ales titlul. „Bad timing”. Că eu nu cred în ghinion şi noroc. Dar nu la faza cu criza economică mă refer. Mă refer la întârzierea ta. Ce să zic… Coincidenţă. Muahahaha.
    Te citesc de ceva vreme. Dar nu sunt omul care comentează prea des la bloggeri mari să-şi facă trafic. Că asta ar fi singurul meu spam de altfel. La cei 50 de unici ai mei ( într-o zi bună ) nu prea pot comenta multe. Îi las pe alţii să comenteze. Pentru că mă gândesc că alţii sunt mai îndreptăţiţi ca mine să se exprime. Poate ştiu mai bine, etc. Dar m-am săturat de toţi pupincuriştii de pe aici care tânjesc şi eu după un pic de trafic şi atunci trag un comment la secundă.
    Nu sunt de prea mult timp în blogosferă şi nici nu ştiu cât timp îmi voi mai petrece pe aici pentru că blogul deja se transformă în hi5. Vom avea în curând pitziblogul. Tot mai multă prostie găsesc. Acum vreun an era totul mai ok. Doar oamenii capabili scriau. Cei care aveau ceva de spus. Ceva inteligent de spus. Acum sunt bloguri de labă, bloguri de campanie, bloguri de poze cu fete sexy. În fine.

    Salut.

    P.S.: Keep up the good job and congratulations for 1st place.

    00
  52. Mea culpa: „Bine ales titlul. “Bad timing”. Că eu nu cred în ghinion şi noroc. Dar nu la faza cu criza economică mă refer.” Ruşinică, ruşinică. Erată ( :)) ) : „Eu nu cred în ghinion şi noroc.”

    00
  53. congratulations for THE 1st place …

    00
  54. pfffff, era o gluma …

    00
  55. @canadianu’: nu stiu despre ce vorbesti. nu am nici un prieten care sa lucreze la romcar 😀

  56. @canadianu’: citeste mai atent comentariul meu de mai sus 😀

  57. ignora pretul din anunt
    zi tu cat dai

    00
  58. @cristis: nu vreau sa te jignesc spunandu-ti ca valoreaza de fapt masina ta.

  59. Faci bine daca te orientezi catre un Polo , VW sunt masini foarte bune si fiabile sunt de 3 luni proprietar al unui Golf si am numai cuvinte de lauda, deasemenea nici varianta audi A3 nu e rea deloc , dimpotriva, e putin mai costisitoare dar merita pe deplin. Hatchback is the way ! 😀

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.