azi am condus

Calm, lejer, încet, prudent, cum fac de obicei. Contrar înjurăturilor de pe aici, nu plec de acasă nervos şi cu gândul de a face raliuri pe şosea. Îmi ia de obicei 1-2 ore să mă enervez. În alea două ore merg în regim de croazieră, cu viteze legale and shiet, ii las pe alţii să se bage în faţă, mă uit după gagici, din astea. De obicei, după astea două ore se umple paharul cu idioţi care merg pe contrasens, care accelerează când vreau să îi depăsesc, care fac şicane în depăşire şi compania. Atunci uit că mai am puţine puncte pe permis şi îmi bag picioarele în ele de reguli de circulaţie. Azi:

  • nu, dacă ţi-a luat tac-tu un rahat de vectra, nu eşti stăpânul şoselei. asta presupune, cocalare, că nu mă depăşeşti, te pui în faţa mea şi frânezi, deşi ai drumul liber în faţă. b-05-cgs.

  • nu, dacă tu eşti destul de prost şi ţi-ai luat toyota, nu înseamnă că trebuie să stai în curul camionului şi să ţii încă 10 maşini în urma ta. şi nu, nu mă impresionează că te iei cu mâinile de cap şi dai cu pumnii în volan că m-am băgat în faţa ta, meltene! nu mai sta în curul camionului! bv-25-toy.

  • da, dacă eşti cu o masină mai scumpă ca a mea, mă depăşeşti şi după aia pui frană în fiecare curbă am tendinţa să râd de tine şi după aia să te depăşesc şi să fug de tine, pentru ca eşti prost. şofatul nu presupune mersul în salturi, ci lăsatul maşinii să curgă…

  • am văzut un touareg gri cu cameră video pe bord. oare o fi colaborator pe trafictube?

  • un băiat de la policolor mi-a spus azi că pot tuna meganul din cip, să aibă cu 30CP mai mult. 300€. oare merită?

  • dacă în faţă e unul care depăşeşte şi merge pe contrasens cu semnal dat, tu ca masină din spatele lui, care nu vede tot drumul, ce înţelegi? că poţi depăşi şi tu? suprinzător, doar o tipă într-un golf a înţeles asta, din cele 6-7 masini care aşteptau în spatele unui tir.

  • dacă ai un passat cu 177CP şi îi dai talpă în linie dreaptă nu înseamnă că ştii să conduci. la înghesuială te prind şi te depăşesc. nu o fac ca să îţi arăt că sunt mai bun, ci pur şi simplu mă încurci. nu, nu vreau să mă întrec cu tine.

  • dacă te-am depăşit cu 150 şi după aia te-am alergat un pic nu înseamnă că nu dau prioritate pietonilor când intru într-un sat. nu, nu mă impresionează că tot gesticulezi în spatele meu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

49 comentarii

  1. Astazi am venit de la Brasov si in serpentine (fara posibilitate de depasire) am stat in fundul unuia cu Cielo vreo 10 – 15 minute, cu luminile de ceata in ochi. Enervanti oameni…sa mergi cu luminile de ceata aprinse atunci cand nu este nevoie, nu reprezinta contraventie ?

    00
  2. in ultimul timp conduci cam mult. sau scrii prea mult despre asta. te porti ca si cum esti la prima masina. sau ai devenit atit de irascibil in trafic. deja? 🙂 daca la 10-15 ani de soferie te crizezi, la 50-60 ani n-o sa mai ai rabdare sa faci pleasure pe strada, duminica cind scoti ferrari-ul.

    00
  3. Am condus azi vreo 500 km inte 8 si 16.00. I-am vazut pe toti de care zici (aveau alte numere de inmatriculare 😀 ) si am stat la un moment dat in curul unui tir, mai mult decat ma tineau nervii, dar deh, daca n-a fost niciunul care sa mearga pe contrasens cu semnalul pus…

    00
  4. nu comentam daca nu citeam articolul in intregime. 2 ore e deja prea putin sa ti se puna capsa. eu m-am invatat sa ma enervez doar cind nu gasesc loc de pisare, intr-o croaziera de 15 ore. traficul de cacat nu e de acum, ci din 97 de cind conduceam hoinar si 99 masina. dupa revolutie s-a pierdut civilizatia in trafic, sau cel putin frica. ma minunez, dar nu ma mai enervez. ma pastrez pentru virsta aia, cind savurezi mirosul pielii de la interior in 10.000 ture, pe cote d’azur 🙂

    00
  5. chiar ai nevoie de cei 30 de cai? parerea mea e ca forteaza motorul, care , zic eu, isi face treaba cu brio
    numa bine

    00
  6. Nu eşti un pic cam impulsiv? Calmează-te, eşti în România.

    00
  7. nu mai conduce. renunta.

    00
  8. Nu te mai enerva atat, ca o sa iti sara siguranta.

    Traiesc cu speranta ca participantii la trafic din .ro se vor civiliza incetul cu incetul. Pana atunci, daca te enervezi, doar tie iti faci rau.

    00
  9. Da, vorba lui PCH, de ce ai vrea sa conduci in tara asta cand e o placere sa folosesti reteaua de trenuri de mare viteza? :)) [treaba asta mi-a amintit (lasand un gust amar in gura) cat de bine te puteai simti cu trenurile din Olanda (mergeam in fiecare weekend la mare cu trenul sau bicicleta) – si asta acum 15 ani – si cu niste preturi super accesibile 🙁 ]

    @cinicu: foarte frumos ca esti cinic, dar pe viitor, „ati” e un verb auxiliar amarat, nu-l mai mutila

    00
  10. Parca ai avea 19 ani, pe cuvant. 🙁

    00
  11. @Zoso

    Nu mai am cuvinte. Esti genial la volan, esti impresionant. Eu zic sa faci un film cu tine 🙂

    @Dorian
    E doar prea agitat. Si un pic plin de el. In rest, s-ar putea sa fie ok in trafic…

    00
  12. Nu depasesti coloane, depaseti vehicule, si la fiecare vehicul depasit trebuie sa te asiguri ca nu e intrat si el in depasire. La fel, si el trebuie sa se asigure ca vehiculul pe care il preceda in sir nu s-a inscris intr-o depasire. Asta relativ la Golf…

    Altfel, ti-ai luat statie? 😀

    00
  13. Ca fapt divers, am facut ieri o plimbarica de vreo 150 km, cu drumuri amestecate (autostrada + drum national). In aia 150 km, am intalnit trei tampiti. Doi dintre ei aveau numere de Romania. O fi vreun semn?

    Tampitul #1 (Skoda Octavia 2 TDi, numere de OT): linie dreapta, el al doilea in coloana, viteza medie 100 km/h. Gagiul intra in depasire, accelereaza pana la 110 km/h si depaseste. Si depaseste. Si depaseste. In timp ce din fata se apropia unu’. Ala disperat cu flash-uri, cu chestii, sa intre dracului la loc. Cam douazeci de secunde i-a luat sa depaseasca o singura masina.

    Tampitul #2 (Seat Ibiza, numere de leasing de B): trei depasiri la rand in curbe fara vizibilitate, dupa care a venit o linie dreapta pe care se plimba cu 90 km/h.

    Tampitul #3 (Peugeot 206 sau ceva in stilul asta): coloana, masinile 3-5 intra in depasire (eu eram a cincea), trece prima, trece a doua, tampitul (care era a doua masina din coloana) clipeste o data din semnalizator si imi taie calea, sa depaseasca si el, ca doar asigurarea din spate e facultativa. Cand am trecut de el, am vazut ca avea doi copii mici in spate. Daca-l pocneam la 120 km/h…

    Chestia asta s-a intamplat undeva, la vreo 1000 km de granita de vest a Romaniei. Nu mediul e de vina, ci oamenii. Nu sunt un sfant la volan, ba dimpotriva, dar incerc macar sa nu pun viata altora in pericol.

    00
  14. hehe , e frumos ca le dai si numarul! :))
    E bine ca condunduci prudent! 😉

    00
  15. bv 25 toy era o celica portocalie?

    00
  16. io’ brailean… si ca braila, nu-i alt oras…poate a-ti trecut pe aici…prinzi lejer 130 si mergi asa mult si bine (adica vreo 4 minute, ca se termina orasul) dar nu asta e importan… adevarul e, ca intre 8 si 22, cand dorm cateii, nu te deranjeaza nimeni… pleci pe dorobanti , te intorci pe calarasi… 130 viteza de croaziera…
    ps: 6 semafoare pe cea mai importanta strada (dintr-un capat in alutu al orasului) pe lungime 😉

    00
  17. NOU
    #19

    eu colborez cu o firma de chip tuning din Timsoara. Adica eu l duc clienti si primesc procent. Tipii care fac chestia sunt foart ok si im zic verde in fata cand se poate face sau nu. Ei nu traiesc din chiptuning si nici nu il fac in fata blocului. Ideea e urmatoarea: ei prefra sa faca chip tning in limitele a ceea ce poate masina. In cazul tau parametrii axim tind sa cred ca sunt cu 30 de cai in plus fata de ce ee acum si cuplu crest putn. Chestia nasoala pentru tine e ca nu e recomandat la renault. Adica ei au zis din capul locului ca nu garanteaza pentru renault si ca prefera sa nu <> 300 EURO decat sa se strice apoi masina clientului….decizia e a ta

    00
  18. Apropo de chiptuning – sper ca oamenii care ti-au facut oferta nu se refera la un „tuning box”, i.e. o cutie cu care pacalesc ECU, ci la remapping.
    Daca te bate gandu’ de un remap, informeaza-te intai daca te tin celelalte componente ale masinii. Primul care face probleme este ambreiajul, apoi volanta si franele, urmeaza cutia de viteze, planetarele si finalmente suspensia.
    Cel mai sigur mod sa vezi daca ar tine sau nu este sa gasesti codurile pieselor (se „gasesc” multe soft-uri de-astea, gen EPER pentru Fiat sau ETKA pentru VW) si apoi sa vezi daca piesele respective sunt folosite si pe motoare mai puternice (i.e. in zona in care vrei tu sa ajungi prin remapare). Daca da, atunci piesa e proiectata sa tina si poti sa mergi mai departe, daca motorul tau e „varful de gama” pentru piesa respectiva mai bine te abtii (sau calculezi niste bani pentru un upgrade).

    00
  19. esti exact tipul taranului care are impresia ca regulile de circulatie sunt facute diferit , dupa modelul de masina detinut, si se aplica diferit de la o masina ieftina la o masina scumpa
    esti taranelul care are o masina mediocra, dar are impresia ca este cel mai bun sofer din lume, iar pentru boost-uri de self esteem – da sfaturi de undeva din stratosfera , muritorilor de rand, care nu stiu cu ce se mananca condusul , nu te-ai gandit ca poate esti ametit de la inaltimea de unde privesti participantii la trafic, si nu judeci bine?
    esti exact tipul taranului care a stat inchis in fata calculatorului 20 de ani, iar dupa ce a prins o notorietate efemera printre alti taranei, aspiranti, ne povesteste cu patos despre realitatile arhicunoscute
    esti exact tipul taranului care pleaca in afara pentru prima data, si cand vine in tara povesteste un an prietenilor „cum e in afara”

    adevarul e, ca asa eram si eu, pana m`am civilizat naibilea…..

    00
    • @vaijamar: de civilizat te-ai civilizat, dar limba romana tot n-ai invatat-o. ceea ce anuleaza tot ce ai zis in comentariu, pentru ca agramaţii nu pot avea păreri.

  20. Cu chip tuningul eu zic sa nu te complici.
    Seful meu are si o firma de chiptuning, in afara de asta unde lucrez, si vorbeam mai demult cu el apropos de tunat. Zicea ca majoritatea masinilor vin tunate din fabrica pentru fiabilitate maxima, nu putere maxima, ceea ce mi se pare absolut normal. Adica daca o tunezi sa-i maresti puterea, aproape sigur o sa micsorezi viata unor componente. Pe riscul tau 🙂

    00
  21. da pe partea de gropi cum stai? chiar exista in romania strazi de 150?

    00
    • @gunnar: uimitor, cum ieşi din regat şoselele încep să se îndrepte. cel puţin dumul braşov-sibiu e ca în palmă, în afara localităţii, desigur. şi spre târgu mureş-sighişoara la fel.

  22. adevarul e ca sunt multi care nu se comporta intr-o alta masina decat aia pe care o au care daca e una buna si mai noua nu stiu sa mearga cu o dacie din 97′

    00
  23. NOU
    #27

    @PCH
    Subscriu.

    00
  24. La motorul tau sigur merita un chip tuning. Doar sa nu-l faci extrem.
    O sa ai putere mai mare, cuplu mai mare, viteza maxima mai mare, consum mai mic.

    Da, viata motorului se scurteaza. Ma indoiesc ca il vei tine pana la 120-150k km, cand incep sa se vada diferentele. La Megane-ul meu s-a trecut de 60k km, si am chip tuning de 50k. Merita. Atentie unde si cu cine il faci.

    00
  25. Hehe, azi am facut si eu..iar vreo 300 km.. Targu Jiu – Timisoara… am intalnit de toate felurile… la un moment dat incepeam sa-i claxonez pe idiotii care intrau in depasire ori pe Defileul Jiului, ori in curbe… trebuie neaparat sa imi iau o camera video, ca as avea material pt. trafictube :))

    00
  26. Motorul nu stiu ce parere are de chiptuning, dar consumul, surprinzator, scade.

    00
  27. In legatura cu Upgrade motor , pt 300$ este binisor 🙂

    00
  28. Cu 200 Euro iti faci CIP-ul la Renault, cu factura. Cu 100 fara factura. 🙂

    00
  29. parca te si vad cu asta in spate :)))))

    00
  30. si eu ma gandesc sa imi pun ceva cai in plus, daca nu afla Anca 🙂 Astia de la service au si cica le consuma mai putin 😉

    00
  31. Excelent sintetizat

    şofatul nu presupune mersul în salturi, ci lăsatul maşinii să curgă

    00
  32. sa vezi cum reactionezi cand stai 2 ore sa treci de Turda si stii ca mai ai 8 ore pana in Galati. te gandesti ca solutia este un tanc sa treci peste toti idiotii care iti apar in cale.

    targu mures- brasov (as zice eu), brasov-sibiu, buzau-braila si portiuni intre brasov-intorsura buzaului-braila sunt portiuni de 130-150. am uitat de cluj-zalau

    00
  33. dacă în faţă e unul care depăşeşte şi merge pe contrasens cu semnal dat, tu ca masină din spatele lui, care nu vede tot drumul, ce înţelegi? că poţi depăşi şi tu? suprinzător, doar o tipă într-un golf a înţeles asta, din cele 6-7 masini care aşteptau în spatele unui tir.

    Aici ne-ai dovedit ca de fapt nu cunosti (cel putin) o regula de circulatie, si ca (in anumite circumstante) risti foarte mult, punand viata ta si a multor altora in pericol. Pe scurt, esti un sofer prost, periculos.

    00
  34. 30 cp mai mult, inseamna ca rupi motorul, consumi mai mult si iti freci masina pentru ca merge peste capacitatea ei….. nu se merita

    00
  35. la ce iti trebuie cip tunning la masina ?nu iti ajunge cat ai acum ? crezi ca in gropile din romania ai nevoie de masina cu „reactie” ,eu nu cred.
    acum vreo 3 ani mergeam spre sibiu si am ales varianta transfagarasanului,pana sa ajung pe trans m-a depasit un touareg in linie dreapta (era normal ,eu aveam o astra rupta din 2002) ,totul bine si frumos pana au aparut curbele si serpentinele si am stat in spatele touaregului cu 40 km/h 5 minute pana nu am mai putut de spume ,soferul acela cu 50 de metrii inainte de orice curba frana pana intra cu a 1-a in curba ,l-am depasit cand am prins putina vizibilitate in curba ,dupa mine l-a mai depasit un logan si un camion.nu spun sa intrii in curbe cu 80km/h dar nici cu 10 km/h

    00
  36. o chestie:

    niciodata, dar niciodata nu iau de bune semnalele altora si ma bag in depasire. Pana nu vad eu ca am loc/vizibilitate stau cuminte in banca mea, poa sa dea tiristul semnal dreapta, poti sa stai tu in fata pe contrasens cu semnal stanga. N-am incredere in calculele altcuiva in afara de mine, eu imi cunosc masina, stiu ce/cat poate, ma cunosc pe mine. Fiecare e sofer in dreptul lui.

    asa ca nu-i blama ca n-au depasit, si eu mai fac chestia aia cand mergem la drum mai multe masini si sunt in fata though.

    00
  37. Apropo de „chip tunning” : stiai cand ai cumparat masina ca aceasta vine echipata si cu motoare mai puternice? Nu vad rostu in a cumpara o masina 1.6 cu x cai, dupa care sa o :tunezi:, sa-i „dai cai” ca suntem noi mai destepti decat aia care au facut masina, stim noi sigur ca motoru duce mai mult….vrei mai multi cai, e simplu…cumperi de la inceput motoru al oleak mai mare….
    Iar comentariul lui vaijamar mie chiar mi-a placut. Mi s-a parut la obiect. Iar faptul ca a pus vreo virgula nelalocul ei nu modifica exactitatea si corectitudinea continutului, ideii…..:D

    00
  38. Io mi-am facut chip tunning la un megane prin 2008 ( acum am un ww din octombrie anul trecut deci pot zice ca am mers cam un an cu megane-ul tunat). Faza e ca tre sa fie pe motorina ca sa poti obtine 30 cai in plus ( pe benzina obtii cam 10-15 si dai banii de pomana). Masina merge si acum ( fara absolut nici-o problema la motor/ambreiaj etc) fara cresterea consumului etc (masina e tot in firma… de asta stiu). Una peste alta, eu am dat mai putin ( tcm turbo cred ca a fost firma care mi-a facut mie chip-ul) si am fost multumit. In treptele a 3-a si a 4-a se simte foarte misto (creste si cuplul odata cu puterea). Ma gandesc acum destul de serios sa fac la fel si ww-ului ( am 140cp, dar nu asta e buba ci faptul ca are un defazaj intre momentul in care apesi pe acceleratie si momentul in care fuge efectiv – prin chip tunning decalajul asta dispare =>asa am avut si la megane si acum nu mai e).

    00
  39. Din toti astia care spuneti ca ne rupem masina in 2 dupa chip tunning – cati aveti experienta asta? 😀

    00
  40. un băiat de la policolor mi-a spus azi că pot tuna meganul din cip, să aibă cu 30CP mai mult. 300€. oare merită?

    Uzezi motorul prematur. Dacă nu ţii mult maşina, eu zic că merită. Pe termen mediu sau scurt nu are ce să se întâmple, explicaţia fiind aceea că absolut toate motoarele sunt contruite pentru a rezista în regimuri diferite (atât normal cât şi sever) doar că performanţele sunt limitate pentru o fibilitate sporită.

    @geretus

    dar nu asta e buba ci faptul ca are un defazaj intre momentul in care apesi pe acceleratie si momentul in care fuge efectiv

    https://en.wikipedia.org/wiki/Turbo_lag#Turbo_lag

    00
  41. @ 38

    Radu, Zoso s-a referit la urmatoarea chestiune:

    esti in spatele unei masini, care e in spatele unui tir. Cel din fata ta pleaca in depasire, tu nu vezi sensul opus decat pana sa zicem in dreptul ceva inaintea fetei tirului . Cel plecat in depasire sta mult timp pe sensul opus cu semnalul stanga pus, suficient cat tu sa intri pe sensul opus in siguranta, si sa vezi, pe langa el, daca vine cineva din sens opus. Asa inaintati amandoi si va repliati dupa aia, tu vazand pe langa el ca nu e nimic.
    Caci daca nu ar face asta ti-ar fi frica in anumite momente sa scoti masina jumatate pe sensul opus ca sa te asigur.
    Asa doar iti arata ca poti sa intri pe sens, si apoi vazand e ok.

    Nu e ceva orbeste.

    00
  42. ala e prost ca are toyota ,adevarul e ca si megane e mare masina !

    00
  43. @Takju
    Asa… si? Crezi ca nu stiam de ce se intampla asa? 🙂

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube