Cred că unii dintre noi avem nevoie de un tatuaj pe braț care să zică ceva de genul:
uită-te în față și apoi în retrovizoare, dacă pe banda din fața ta nu e nimeni, dar în spatele tău e coadă de mașini, problema ești tu.
Am condus 1.000km, Brașov Mako și retur. Zero poliție pe drum. 7 ore dus, 6 ore retur, pe ruta Brașov – Sibiu – Cenad – Mako.
La dus, totul a fost excelent. Liniște, pace, goală autostrada, excelent. La întoarcere a fost horror. Am pornit cu același calm, că nu ne grăbim, că hai să stăm liniștiți, dar credeți-mă, după al 3lea ambuteiaj deja căutam mental mașini cu motoare de 3 litri să scap de aglomerație. Pur și simplu de câteva ori i-am dat +150km/h ca să fug de idioți. Nu unul, că nu era doar prostul care se punea pe banda2 cu 100km la oră, erau și cei care, odată bandă liberă, mergeau cu 110km/h, că uite, e aglomerație, ce rost are sa ne grăbim. Ambuteiaje care la dus nu erau.
M-am uitat pe filmări. Un TIR a depășit un alt tir, pe urcare, 3 minute pe ceas. Am trecut 2 mașini, după care TIRul depășit s-a mutat pe banda a doua ca să depășească TIRul care tocmai îl depășise.
Depășiri pe banda a doua cu 100km/h. Pur și simplu se arunca pe b2 și dura o săptămână să treacă de un TIR. Și revenea pe b1 nonșalant.
Toți au drepturi. Obligații spre zero.
Plus, nu am citit Codul Rutier în ultimul an, dar aparent TIRurile sunt obligate să depășească doar la urcare.
Cel mai isteț șofer din Bacău a venit în spatele meu agitat, cu viteză, în timp ce noi eram o coloană de mașini care aștepta 2 dube să depășească niște TIR-uri. Flash-uri, gesticulări, nervi. Mă gândesc că se aștepta să mă bag sub TIR ca să treacă el.
Și soluția mi se pare, de fiecare dată, încă 200CP în plus, să apeși pedala și să fugi. Pentru că, din nou, fugi de idioți și apoi poți conduce liniștit. Am făcut asta, funcționează. Bagi un pic piciorul în accelerație, prinzi 1-2km distanță de ei și apoi conduci lejer, 130, nu ajungi prea des din urmă alt blocaj de idioți.
Tare de tot mă mănâncă să îmi iau un 3 litri, dunno, ceva să mă pot delimita de mizeriile astea. Să pot fugi. Neapărat break. După care îmi aduc aminte că nu am nevoie, că oricum conduc puțin, și îmbătrânesc oricum. Pun cauciucuri noi pe bicicletă și aia e.
Nu, nu sunt de vină obstacolele, noi suntem. Te uiți doar la 5 metri în față și gata, nu mai ai nici o obligație. Nu să ai lumini, nu să semnalizezi, nu nimic.
Încă o dată, nu vă luați RAV4 XA50, insonorizarea e praf!!! Știu, nici acum nu am ajuns la insonorizare, este vina mea.
Ăla care a scris pe Republica e un dobitoc care la întâmplarea cu BMW-ul spune că e perfect normal să gonești ca boul cu familia în mașină și să nu te uiți la semne. Și, apoi, de unde plm 600000 km parcurși? A avut 9 vieți ca pisica și în toate a fost șofer de TIR?
Zice 600.000 km in 30 de ani. Media e de 20.000 km pe an.
Daca depasea tirul nu prea avea cum sa vada semnele, ca erau mascate de tir. Are dreptate, e o capcana. Doar chestie de statistica si timp pana se intampla din nou.
Dat fiind volumul traficului si importanta drumului, e criminal ca nu s-au gasit solutii pentru Valea Oltului, suntem totusi in 2024. Au trecut vreo 30 ani de cand se circula mult mai intens in zona decat atunci cand a fost proiectat drumul. N-am mai fost de foarte mult timp pe acolo, dar daca ne uitam la DN1, prin comparatie, a fost modernizat destul de mult in timpul asta.
@emi:
Nu, ala din Republica spune ca lipsa unor semnalizari corecte, sansele sa te faci praf indiferent de viteza, cresc semnificativ. Daca adaugi la asta lipsa educatiei rutiere, lipsa unor sanctiuni mult mai dure si lipsa prezentei autoritatilor in zonele in care se stie foarte bine din statistici ca se intampla lucruri, atunci dezastrul este la un pas.
Am permis din 97 si peste 1M km parcursi foarte mult prin “Occidentul” decadent.
Primele “socuri” ca sofer mi le-am luat in Spania unde pe vremea cand nu existau GPS-uri, era aproape imposibil sa te pierzi datorita “indicatoarelor” absolut genial amplasate peste tot ca pentru prosti. In Benelux autostrazile erau luminate nopatea iar marcajele si semnele rutiere erau “fosforescente”. In Germania mi se parea absolut absurd cum se semnalizau lucrarile de pe strazi si gandeam atunci ca atata risipa de bani nici in Ro nu vezi. Era de domeniul SF cum aparea Politia pe autobahn hodoronc tron si te “saltau” instant sau cum erau gandite intrarile si iesirile de pe autostrazi si cum erau gestionate „stau” urile: presemnalizate inainte cu 10-15 km prin panouri de atentionare. Iti apareau „brusc” si dispareau la fel acele ambuteiaje imprastiind traficul prin orase intr un mod inteligent.
De fiecare data cand reintram in Ro ma simteam pur si simplu “orb” nopatea si singurul “avantaj” pe care il aveam atunci era ca stiam la propriu fiecare groapa din asflat insa daca aparea vreo “nesemnalizata” sansele sa se intample ceva cresteau enorm.
„Există restricții de viteză, dar mai nimeni nu le respectă” Atat. Restul e poveste.
Iar pe jos B2 are in zona respectiva marcaje de restrangere dese, pe o distanta de +300m. Care te obliga sa te retragi pe B1. Mai greu sa le observi cand dai forja noaptea. Marcajele sunt clare si bine facute, am trecut acum 1 sapt pe acolo
https://maps.app.goo.gl/1Y55fKe4125KxKiH7
Nu vezi un semafor de tir, semnele puse din loc in loc le vezi, ca doar nu mergi paralel cu tir-ul un km. Dar, da, eu gresesc fiind vocea ratiunii pe un blog de priceputi in ale traficului
@Emi: Permis din ’97, spre 800k-900k condusi. Nu, nu sunt sofer de tir.
Pentru un SUV de dimensiunile RAV4 cu 200 CP in plus si insonorizarea dorita ar mai trebui decartat 20-25k EUR in plus fata de pretul actual al RAV-ului nou. Deci, pt ca nu conduci f mult si imbatranesti ( scade acuitatea auditiva ), o sa ti se para tot mai rapida si mai bine insonorizata chiar si asta care o ai
Eu tot nu inteleg de ce vrea lumea SUV. Un A6 avant mi se pare racheta pe langa un dulap din asta. Si da, am renuntat la a cumpara Toyota din cauza de galagie.
@Gogu
„Un A6 avant mi se pare racheta pe langa un dulap din asta.”
Nu cred ca isi ia lumea „dulap” pentru viteza, te ai gandit la asta?
Da’ pentru ce-și ia lumea dulap RAV4? Că nici de offroad nu e ..
doar 40cm mai lungă https://i.imgur.com/arq8vGN.png
nu mai zic că e 60K cheală, cu motor de 2 litri, ditai maldărul de 2 tone.
@zoso cand mai ajungi in Militari da o tura la PBV1/2.
La ultima vizita… m-am simtit la ca la Ford…
Eu am condus 3 litri v6. Parca plutesti pe pernele alea de aer. La 140 se simtea ca la 100.
pernele alea sunt mișto până se strică. după aia nu mai sunt.
@vali
Tot așa ziceam și eu, nu mai sunt vremurile alea. Majoritatea sistemelor de perne acum post 2010 sunt foarte ok.
Probleme apar cu ele după 10 din cauză că îmbătrânește cauciucul, cumva, undeva, tot cedează ceva. Orice cu perne mai vechi de 10-15 ani clar va fi problematic vs una cu suspensii clasice unde le schimbi lejer.
Deci dacă iei ceva de maxim 2-3 ani, te poți folosi de ea liniștit 10 ani. Mi-a explicat și mie un tip care se pricepea, cât timp nu iei mai vechi de 10 ani e ok, mai ales la non-suv care oricum nu-s frecate pe offroad ca și cum ar fi fost un suv.
La insonorizare – mi-am izolat fonic partial Ford-ul Focus anul trecut, a scazut cu vreo 7 Db C media. E mult, dar ma asteptam la minim 10-12.
Am facut-o eu, in garaj, complet atehnic dar motivat. Costuri sub 1000 euro, durata vreo 3-4 saptamani, ca o faceam seara dupa lucru. Izolat usi, podele complet, portbagaj, alea de roti. Mai ar ramane tavan, haion, partea dintre motor si habitaclu (asta ar avea un impact mare dar nu ma bag singur la a desface bord si motor).
Sa le iau la toti fabricantii in p**a cafeaua, ca ar putea sa bage mai multe vopsele insonorizante ca lumea din start pe toate masinile. Sau sa ofere premium asta pe toate gamele, nu doar pe mega-premium-uri.
Sunt mai multe motive pentru care nu fac asta. Principalul cred că e costul. Trebuie să împingă pe ăia care-și permit să ia modelele mai scumpe. Până și modelele premium vând insonorizare extra. Mercedes are „Acoustic Confort Package” pe E-Class de exemplu, care îți dă geamuri laminate și burete în plus și mai gros. Chestii care ar trebui să fie standard la o mașină de genul dpmdv. Audi fac la fel. BMW nu știu.
Adăugând insonorizare mai bună, crește greutatea mașinii, scade consumul. Și cum majoritatea se uită la ultima zecime de combustibil pe 100km, e clar că nu dă bine la marketing să facă mașina mai grea.
Majoritatea oamenilor conduc mare parte a timpului la viteze destul de mici cât să nu producă mult zgomot. Până pe la 100km (o viteză aleatoare, diferă de la mașină la mașină), nu simiți așa tare diferența de zgomot dacă drumurile sunt relativ OK.
Mulți oameni, de exemplu părinții mei, au insonorizarea built-in, vine cu vârsta. La ei nu e problemă zgomotul de rulaj.
Concluzia mea, după ce mi-am bătut capul cu asta mult timp e că trebuie să economisesc bani de Rolls (care are problema opusă: ți se face rău că e prea liniște) sau să te chinui cum poți (cauți modele un pic mai silențioase, cumperi pachete extra, adaugi insonorizare singur).
Am una coreeana, cum sar de 90 nu ne mai intelegem om cu om. Nu are nimic, nici un fel de izolare fornica, nimic.
Am ales sa merg cu 90 si sa depasesc cu 120 si revin la 90. In felul asta putem sa vorbim in masina, trece timpul mai usor decat sa-mi huruie creierii tot drumul. Alta masina nu se pune problema pt ca si pe asta o folosesc rar de tot. Am investit banii intr-un apartament intr-o zona buna decat sa-i bag intr-o masina comfortabila. Merg pe jos peste tot in oras.
@Luxian inteleg ce zici cu 2 remarci
– insonorizare numai pt modele scumpe – producatori modele ieftine pot castiga mult mai mult din volum luand 2-3-5.000 extra pe ‘izolare fonica ca la high-end’. Si sunt modele care nu au alternative, gen dube mici mini-van-uri; la aia nu le ia nimeni banii extra care i-ar cheltui.
– insonorizarea vine cu varsta – nu chiar. Chiar cand pierzi auzul, sunetul de 80-90 db tot tare il resimti, chiar daca nu mai auzi nimic sub 60db. Pierderea auditiva nu e ca un filtru care iti da impresia ca zgomotul ala e mai slab.
„Mă gândesc că se aștepta să mă bag sub TIR ca să treacă el”
Parca asta se tot cere pe aici. Acum nu e bine, de fapt?
Contează ca de obicei de care parte a p… asta… motorului care depășește te afli.
Foarte enervanta lipsa de anticipare care merge la pachet cu vazutul doar la 5 m in fata. Merg pe autostrada, depasesc o coloana care are in fata un tir, il vad de la distanta ca se apropie de tir, si aici dilema, incetinesc sa-i fac loc sau o calc sa trec mai repede. Ce credeti ca se intampla? Fix cand ajunge in curul tirului atunci baga semnal si se arunca in fata mea.. desi avea timp sa faca manevra asta pana sa ajung eu in dreptul lui.
Am patit fix asta de vreo trei ori la acelasi drum, prin Ungaria, de la autocare. Chiar ma miram ce rapid vireaza sa intre pe banda 2, parca duc cartofi nu oameni.
Prioritate de camion… Mă mir că nu cunoașteți..
„7 ore dus, 6 ore retur, la intoarcere horror” cum vine asta?
„condus pe deșelate”.
La dus nu a fost horror, la întors a fost horror.
La intoarcere e la vale
La dus a scris el recenzia, la întoarcere au scris-o pasagerii.
@Sorin: cursurile Oltului și al Mureșului ar vrea să te contrazică.
Sunt vreo 500 de metri diferență de nivel față de nivelul mării între cele Brașov și Mako. Da, știu, erai sarcastic.
7 ore la dus – mers încet, în ritm cu toata lumea, calm și bine.
6 ore la întors – grăbit, prins din urmă pe ăia care fac 7 ore că sunt mocăiți.
Google Maps îmi dă 5h35 pe Brașov-Mako, și 5h53 pe Mako-Brașov pe același traseu, deci din start aveai 20 de minute în plus, fără ambuteiaje and stuff. Tu ai tăiat alea 20 de minute și încă o oră față de dus, care erau șansele să prinzi din urmă pe unii care mergeau cum te-ai dus tu la primul drum? (Nici o scuză pentru tiriștii care depășesc tiriști).
Tzancă Uraganu la maxim, și ai scăpat de problema insonorizării.
Da, dar zgomotul enervant rămâne!
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Șoferii de tir sunt unii dintre cei mai faini șoferi. Rar am găsit cate un prostănac printre ei. In general mă ajută, semnal că pot depăși, sau merg tare pe drum de 1 banda pe sens și poți ține 80 in satele lor relaxat (nu lipit de el, lasa 50-100 m și vei merge ‘la consum’) etc
Cei mai deranjanți sunt pilotii amatori care au burtă, chelie și ceva de dovedit din spatele volanului – lipit de mașina din față, really I hate you guys.
inseamna ca ai avut tu noroc si eu ghinion. Unul venea pe contrasens pe ceata in varf de deal fiindca depasise ca un idiot si venea pe frana spre mine, era sa omoare o familie intreaga. Am patit de multe ori sa se bage ca tembelii in depasire si sa ma oblige sa franez, ca doar nu sunt tampit sa mor nu? Sau sa treaca fie cu capul de tir sau cu remorca de axul drumului in curba, fiindca el e grabit, iar eu nu vreau sa mor. Mai sunt aia care fac trenulet de 3-4 tiruri si nu lasa loc sa poti sa-i depasesti, asa ca trebuie sa depasesti 4 tirui deodata. Mai ii prind si cand depasesc cate o o duba care merge cu 2km/h mai incet decat ei, asa ca stam 10 masini dupa el sa depaseasca.
Dar da, #oamenifaini eu is prost ca nu stau in spatele lor la consum si sa iau pietricele in parbriz.
De acord cu Hash. 18 ani și parbrizul e intact.
totusi nu inteleg ce sa faca si aia cu Dacia daca merg cu 100 sa depaseasca un tir.
Ar trebui sa nu mai depaseasca niciodata? sa ramana in spatele tirului forever? e clar ca tot timpul vine cineva din spate cu 130+ … dar absolut tot timpul.
să o ducă măcar in 130.
Se poate, însă trebuie distanță. Nu poți? Poți opri în 10km de chinuială, nu e nici o rușine. Nu suntem la competiție.
La fel, Schumacher cu multi cai sa nu facă manevre periculoase.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Hai sa nu incepem asa de luni cu electricele. N-auzi ca omu a facut 1000km in 6h? La stilul lui de condus cred ca scoate o autonomie reala de 150km.
La Tesla, eu va recomand si o casa inteligenta cu incarcator din ala mare, plus un milion de euro in cont (nu se stie niciodata cand ai nevoie).
@Gogu pai Bogu are tot ce ai zis tu plus un dizelar de 3l pentru cand are nevoie cu adevarat sa mearga undeva
Paradoxul este ca pe DN oricat o forjezi, nu consuma impresionant, pt ca problema e de cosnim
La viteze de peste 120km/h, constant.
Vali nu merge tare pentru ca primeste premiu, ci pentru ca uraste prostii.
Am mers si eu pana la Budapesta din Bucuresti si am oprit la Sibiu, Timisoara si Budapesta.
Da, am ajuns cu 30 min dupa cei cu diesel, nu a murit nimeni. Si ceilalti au oprit pt benzina, pipi, mancare. Diferenta a fost insa la buzunar si mental.
Poate te enervezi la volan din cauza insonorizarii N-ai nevoie de 3 litri ca sa scapi de agomeratie, te descurci bine si cu 2 intr-o masina bine insonorizata. La a mea nu se simte nicio diferenta la interior intre 140 si 180, ceea ce e naspa uneori.
Mi-e mila de RAV-ul ala. E ca si cu femeile: viata e prea scurta sa stai cu una care-ti displace atat de mult si sa te gandesti la alta cand esti in ea asa cred ca ar fi mai bine pentru amandoi sa va despartiti amicabil
Ce masina ai, de e silentioasa la 180? Adun sugestii, multumesc
E skodar, probabil 2.0 TSI L&K, full ;))
@unsirb pai cauta o masina pe care poti configura geamuri duble pe fata cel putin, chedere groase sau duble la portiere, izolare fonica buna la capota, un motor maricel sa nu fie nevoie sa stai mereu in 4000 rpm si anvelope premium si obtii o insonorizare interioara foarte buna chiar si la o masina non-premium
Nu ma pricep, si nu sunt in target pentru masini noi oricum, asa ca singura tangenta cu configuratul de optiuni o am cand mi se pare ca am timp liber si ma mai uit pe la cat ajunge pretul la vreun model (hint: prea mult). Nu am vazut niciodata dublarea geamurilor sau grosimea chederelor in lista, dar poate nu m-am uitat eu bine
La VAG geamurile duble erau in configurator, m-am uitat acum rapid si la VW si au „pachet acustic” si contine:
„Geamuri laterale laminate si izolate fonic, privacy glass pentru geamurile laterale spate si luneta
Izolare fonica suplimentare interioara”
Megane RS break si ai rezolvat orice problema cu depasirile.
Eram pe autostrada cu un prieten cu bmw care se ambitiona sa nu se lase depasit de un Megane… la 240 a trecut baiatul din Megane efectiv razand pe langa noi.. am ramas profund impresionat.
tu ai ramas traumatizat :))
Pai eu am Duster pe benzina.. eu am vazut 240km/h doar in filme.
Fa-ne un bine și denunță-l pe prieten, e cazul sa rămână pieton. Nu vreau să împart drumul cu idioți, vreau sa ajung întreg acasă, eu și familia mea.
Nu exista Megane RS break.
Se refera la hatchback
Iti dai seama ce petarda de BMW avea prietenul tau daca v-a rupt in 2 un megane break? PS: Nu exista megane RS break.
Also, daca v-a rupt asa tare un megane, ce cautati cu BMW-ul ala la 240 cand era clar ca nu e facut pt asa viteza? :))
Numai si numai specialisti. RS / GT / SLR /PLM ce o fi fost era misto. Nu ma pricep la masini.
Semana cu asa ceva: https://www.auto-moto.com/electrique/renault-megane-4-rs-break-2616
voiau să vadă la cât le crapă motorul.
La BMW e ca la iPhone. Lumea nu precizeaza modelul. Doar marca. Cand practic modelul e cel mai important. Ca degeaba ai iPhone daca e 7 si degeaba ai BMW daca este E46. Mai mult daca Megane avea 300 de cai si BMW avea 200 e logic ca meganul sa fie mai rapid.
Sa inteleg ca o masina de 3 L vine cu elice sj aripi?
Also, daca sunt minim 2 benzi pe sens si cineva merge pe b1 cu o viteza decenta sub limita legala, hai sa nu fim carnati si sa il injuram. Dam semnal stanga, ne asiguram si am rezolvat.
Eu nu inteleg unde fugi si de cine N-am mai auzit de tactica asta… esti urmarit?
Mergi pe autostrada cu 130. Automat esti intre aceleasi 10-20 de masini.
Mai ii ajungi din urma pe unii cu 120, mai te depasesc aia care baga 150, dar in general esti aproximativ intre aceleasi 10-20 de masini care merg cu viteza similara cu a ta.
Eh, daca printre astia sunt prosti (ca e unu care nu da semnal, care se arunca-n depasire si toti franeaza din cauza boului, ca taie fata cand revine din depasire, etc_ e mai bine sa fugi de ei. Ori ii dai un pic in gura cat sa te distantezi, ori faci o pauza de pipi/cafea.
O să fiu de cacao acum și o să întreb: de ce tot insiști să te simți „incomodat” de alții în trafic care nu vor să circule cu viteza cu care vrei tu să circuli? Că ultima oară când am verificat limita minimă de viteză pe autostradă era vreo 70 km/h, nu minim 130+. Te deranjează că unul depășește cu 100 la oră? Ok, ai încercat să mergi și tu cu maxim 110 și să nu mai stai să aștepți să elibereze alții banda ca să îi dai tu tare? Aa nu, fiindcă e dreptul tău să îi dai 150+? Așa este și dreptul altora să meargă cu 100 la oră pe autostradă.
PS. Poate ți-ar prinde și ție bine un bilețel pe care să îl vezi mereu la volan și pe care să scrie: „Am boala condusului și a mersului tare. Dacă mă simt nervos fiindcă alții merg încet poate problema este la mine”.
Cred ca e o chestie din nastere la el. Si daca ii dai o bicicleta, tot cu 150 merge.
Sigur, e dreptul lor sa mearga in paralel cu tirul 5 minute….mai ales al celor care se baga sa depaseasca tirul fara sa se asigure ca nu sunt depasiti de altcineva.
Legea nu specifică o durată de timp minimă pentru depășire… Dacă tu te grăbești, scoală-te mai devreme, nu trebuie să fug eu…
În linie dreaptă sunt toți viteji, cum vin curbele cum calcă frâna în mod absolut inutil în fiecare curbă, cum nu folosesc mestecău de la cutie cum trebuie, merg încet și taie curbele… Dar hei, ei merg tare….
@MihaiDB: nu stiu daca tii cu dinamo sau esti din dambovita, desi posibil sa fie corelate si astea, dar atunci cand esti pe autostrada si vrei sa devansezi un vehicul care merge mai incet, atat timp cat te-ai asigurat cand ai schimbat banda si nu ai pus niciun vehicul sa incetineasca LA MOMENTUL RESPECTIV, ai tot dreptul sa devansezi, tinand cont, bineinteles, sa ai o viteza superioada fata de vehicului devansat. Acum na, daca viteza asta e de 1 kmh sau de 20 kmh, asta poate doar sa masoara cantitatea de carne pe care o vei avea in frigider.
@oxy
Nu puține au fost cazurile cînd la depășire în curbe (ușoare) a mai picat cîte ceva din/de pe camion, așa că e bine să eviți ”cadourile”.
E bine măcar că ai venit relaxat din concediu.
PS. nu știu cum mergea ăla cu BMW-ul, dar chiar și eu, ca un melc ce sunt, consider că presemnalizările în România sunt o bătaie de joc. Efectiv am trecut de la ”să conduc și pentru alții” la ”să conduc cu ideea că fiecare curbă, petec de asfalt, intersecție, etc. oferă o surpriză”.
” fugi de idioți și apoi poți conduce liniștit…. Bagi un pic piciorul în accelerație, prinzi 1-2km distanță de ei și apoi conduci lejer”
Si ce faci daca prinzi pe altii din urma ?
Bagă iar piciorul. „Numa’ idioți pe drumul ăsta, dom’le”.
Toți care merg mai încet sunt niște melci, iar cei care merg mai repede niste nebuni.
Ne-ar trebui un VAC (Vali Asistent de Condus) care sa ne zica ce viteza sa avem ca sa nu il incurcam.
M-o depasit zilele trecute un RAV4 pe DN6 Cenad – Timisoara, sper ca daca era Vali, nu l-am incurcat prea tare. Mergeam cu 90, la consum.
repeți.
weeq… te pricepi la marketing ca pisica la staniol.
avem sistem garantat „Asista Vali la Condus”.
Cauta locul acela mitic, Nirvana soferilor. Doar dupa ce ai depasit toti idiotii, inclusiv pe big boss-ul lor suprem ti se arata. E drumul complet gol, cu asfalt uscat d-ala negru perfect pe care masina toarce multumita si tu zambesti, fericit ca intr-un cocoon…
Avem cativa km de autostrada si deja toti am devenit experti. Trebuie sa fie perfect pt regii soselelor sa nu cumva sa intarzie 10-15 minute dintr-un drum de 6 ore sau sa piste din greseala frana pe tzatza de autostrada. Mergeti mai incet, lasa-i si pe aia mai lenti sa depaseasca, asta e drumul, astia sunt oamenii, important e sa ajungem toti intregi acasa , nu sa ne incordam.
Ai vandut BTC de te uiti dupa 3l?
am vândut ceva.
Corabia japoneza o mai ai?
Mai bine ca nu era politie, poate iti lua permisul. Oare si in Ungaria tot cu 150 ai bagat?
Am vazut o faza misto in weekend. Mergeam in spatele a doua TIR-uri la o distanta respectabila, sa se poata baga oricine doreste si sa pot pune frana in caz de orice. Cred ca aveam 100-110km/h, pe drumul european spre Giurgiu, iar omul din fata mea era relativ constant desi era ucrainian.
Din spate vedeam un agarici intr-un Golf 4 obosit care tot facea depasiri cate o masina pe rand, probabil nu il tinea mai mai mult motorul. La un moment dat TIR-ul din fata mea s-a decis sa il depaseasca pe coleg si chiar atunci agaricul cu Golf-ul s-a gandit sa se bage subit in fata mea, apoi sa faca un zig zag intre cele doua tiruri pentru a intra intr-o benzinarie. A ajuns cu 30 de secunde mai devreme in benzinarie, a scutit 30 de secunde. Daca eu sau sau ala din TIR nu eram cu bagare de seama asta ajungea acordeon. Pentru 30 fucking seconds!
S-a oprit să schimbe chiloții…
Tempomat sau cruise control sau cum ii mai zice setat la 140 kmh.
Real e la 133 sau 134 kmh.
Daca setezi la 145 kmh, depasesti 90% din masinile de pe autostrada.
Restul de 10% sunt rachete si nu are sens sa te chinui cu ei.
P-aci pă la mine dacă setez ACC-ul la 110kmph pe autopista sunt mai rapid decât 90% din trafic. Dacă il pun la 120kmph (limita legală) sunt mai rapid decat 99% din trafic. Majoritatea circulă in jur de 90-95 kmph. Se merge la greu pe B2 cu astfel de viteze și nu au nicio problemă să mearga pe B2 cu 0.005kmph mai repede decât ăia de pe B1, depăsirea producându-se abia după dupa 7-800-1000m.
O altă meteahnă imbecilă este frânarea pe banda de accelerare la intrarea pe autostradă ca să dea „cedează” la ăia de pe B1 de pe autostradă. Nimeni nu incearcă sa accelereze la viteza traficului in timp de speculează momentul de intrare pe B1 a autostrazii.
De ex., in US la scoala de soferi, daca atingi frâna intimp ce rulezi pe banda de accelerare la intrarea pe Hwy sau daca vitezometrul nu indica min 100kmph la intrarea pe B1 a autostrazii, ai picat examenul cu brio.
O altă minune este că atunci când ăștia de aici se pregătesc sa iasă de pe autostradă frâneaza cu mult, mult timp înainte, pe B1 fiind, de la 90-95kmph, cu cât merg ei de obicei, până la 65-70kmph și abia apoi se încdrează pe banda de ieșire.
Crecă bietu’ Vali ar dezvolta afecțiuni coronariene in 2-3 luni de condus p-aci.
am condus 3 săptămâni, e horror.
da, și aici toți acceleram să intrăm pe banda1, meserie din capul coloanei o lasă la 70și apoi frânează, deși TIRul care venea se mutase pe B2 ca să ne facă loc. cei mai buni șoferi din europa.
Recunosc, eu sunt ala de va enerveaza pe toti. Merg la 110-120 pe autostrada, dar merg in felul urmator.
Stau pe B1 pana ajung din spate un TIR care merge cu 90-100 in cele mai multe cazuri. Il depasesc dupa ce ma asigur ca nu vine din spate un voinic cu masina puternica si eventual fitil scurt.
Dupa depasire, ma repliez pe B1 din nou fara sa incomodez TIR-ul.
Unde vad ca se intra din lateral pe autostrada, ma dau pe B2 sa fac loc alora care atunci intra pe autostrada, apoi ma repliez pe B1.
Scopul meu e sa ajung cu cat mai putin efort „intelectual” la destinatie, sa pot purta o conversatie in masina, sa admir locurile prin care trec. Nu sunt fan-ul mersului tot timpul concentrat la drum, gata sa speculez orice portita sa-l depasesc pe ala din fata. La toate calculele mele am economisit 15-20 minute in plus, dar cu stress maxim, la un drum de 3-400 Km. De cand conduc, cat sa fi perdut pe drum cumulat, o saptamana? dar cu cat mi-am lungit viata nefiind stresat? cine stie…
Asa ca se poate si mai chill… chiar daca masina poate (aprox 200CP).
Viteza maxima pe autostrada e 130kmh. Maxima. Exista si o minima, inclusiv pe B2, care e de 70 km/h cred.
Nu esti obligat si nu poti fi obligat sa mergi cu 130 pe B2.
Cand merg cu 110-120 pe B2 pentru ca trebuie sa depasesc vreun TIR sau pe cineva care merge cu 80-90, si am in spate vreun grabit care imi da flashuri, incetinesc dinadins pana la 110.
Apoi, in timp ce il simt facand bulbuci in spatele meu, pun mana pe batonul telescopic de sub scaun, si incep sa zambesc malefic.
Se grabea domnule, avea treaba domnule, il enervam, domnule.
Intr-o zi unul din grabitii astia imi va pune frana in fata si ma va obliga sa ne intalnim pe banda de urgenta, sau intr-un Peco.
Sweet sun of mine…
Stii pe aia cu „prostul nu e prost destul daca nu claxoneaza”? Eh, cam asa esti tu, nu o sa ajungi pe banda de urgenta, o sa ajungi la urgenta. Dar ai avut dreptate, ai respectat legea, bravo tu!
De ce spui asta, Eugen ? Esti din ala care da flashuri pe banda a doua ? Din ala care claxoneaza dupa jumatate de secunda cand s-a facut verde ?
Esti grabit, Eugen ?
Nu exista viteza minima pe autostrada in Romania, decat in zonele in care ai indicator rutier care obliga la o viteza minima.
In Romania exista indicator rutier pentru autostrada cu limitare la maxim 80kmh pentru perioadele in care exista precipitatii.
Portul neautorizat de arme albe se pedepseste conform legii.
De ce nu mergi pe drum national european daca mergi cu 110 kmh?
De la Arad la Sibiu e drum european in paralel cu autostrada.
Inteleg ca nu stii care e rolul autostrazilor.
Ideea la mersul cu o viteza crescuta, in zona 130 – 150 kmh, e pentru a asigura fluenta traficului.
Am vazut asta mergand in Germania unde pe zonele fara limita de viteza, traficul e mult mai fluent.
Daca mergi cu viteza redusa, mai ales in conditii de trafic aglomerat, produci un dop care ingreuneaza traficul.
Am patit asta de nenumarate ori in Ungaria si in Austria.
Lasa ba vrajeala cu drumurile nationale, am scris clar ca merg cu 110-120 doar cand trebuie sa depasesc vreun TIR, asta insemnand ca 110-120 e suficient.
Dupa ce ii depasesc, revin pe prima banda.
Bine ca pe nesimtitul care da flashuri desi incalca legea de cele mai multe ori depasind cu mult 130 km/h, e ok, ca isi asuma, nu e treaba ta sa-i faci educatie, de fapt e vina ta.
Eh, daca ala „isi asuma” sa mearga cu 140 sau 160 si sa ma futa pe mine la cap cu flashuri, care circul in conditiile legii, atunci imi asum si eu sa-i rup muia.
@Pasoptistul Nu am nici masina, nici experienta sa dau flash-uri, ma confunzi in furia ta impotriva tuturor ce nu sunt tu. Dar ma enerveaza aia care fie merg mult prea incet, fie aia care se dau mai catolici decat papa si incurca inutil.
Fac des drumul Bucuresti – Ruse, de doua ori pe saptamana minim, la orele diminetii sau seara tarziu, am intalnit multi idioti. Range Rover incarcat cu baloti de paie pe drum european cu max 100 km/h, el merge cu 50-60 km/h. Retardat cu Golf, numere de GR, merge oscilant pe ambele benzi, la intrare in localitate franeaza brusc la 40 km/h desi era portiune de 80. Rahat cu ochi in BMW-ul de la tati ma depaseste de mai multe ori pentru ca eu merg constant, dar el se blocheaza in TIR-urile cu numere de UK ce merg intotdeauna, dar intotdeauna in coloana. La un moment face si un oarecare brake check pentru ca ii aparuse politia cu radar pe Waze.
Astia, ca si tine, nu fac decat sa incurce treaba. Nu sunteti mai buni, nu sunteti mai corecti, sunteti doar idioti. Mergi in plm cu traficul, nu te bagi cand vezi ca nu poti, nu te dai grozav in fata alora care vor sa se duca, o fac pe tabla, permisul si viata lor, in ordinea asta.
Ce te ataci pisoias… aaahh…pasoptist?
Esti tare in clantau doar daca ai batonul telescopic?
Vezi sa nu ajungi si tu ca muistul ala din Bucuresti ce si-a luat bataie cu propria bata de baseball. Bonus: l-a saltat Politia.
Si batut si futut.
Mergi pe drumul european cu 100 kmh.
Autostrada e drum de viteza mare.
Mergi cu 130 kmh si nu se intampla nimic.
Ca altfel pentru ce plm ne-au facut astia autostrazi? Ca sa ai tu un colt de strada in care sa iti iei bataie cu propriul baton telescopic?
Bă, da’ numa’ oameni bogați pe-aici! Minim 130, dacă e posibil 200 chiar, dă-te bă să trece io!
Dacă merg relaxat cu 110/120, nu am probleme cu zgomotul, deși băbuța are doar 5 viteze, plus „sicriul” Thule deasupra. Consum cam 8lt GPL. Dacă merg ca voi, vitejii lupei, 130/140, am zgomot aerodinamic și de la anvelope, plus un 10/12 lt… La un drum Italia-România se traduce în maxim 2 ore în minus. Însă ajung mult mai odihnit, pasagerii mai mulțumiți… Măcar în concediu să ne relaxăm, zic….
Nu am bă chef să merg cu 130, mai ales când e liberă autostrada, de fapt mai ales când e liberă.
Mi se pare o viteză ușor excesivă, cred că undeva la 100-110 e perfect, și nu îmi place nimic mai mult decât să bat bizoni cu bastonul :))))
Mai mult, obișnuiesc să dau pe stație vitezomanii, 112, reclamagiu de profesie.
Ai dreq cu viteza voastră, să nenorociți oameni nevinovați, aceeași tagmă de imbecili care depășesc și pe DN-uri, că le pute la 60km/h…
Pasoptistul, daca ai scris pe bune, nu la misto, te rugam sa iti lasi permisul primului militian intalnit. Nu ai nevoie de el se pare, ia, nene, microbuzul sau trenul, vad ca nu te grabesti nicaieri.
Studiu de caz:
Merge cineva cu 130kmh pe b2 cu b1 liber, vine cineva in spate cu flashuri si o viteza superioara.
„Huoo, muta-te pe b1 ca esti obligat de codul rutier”.
„De acord, dar codul rutier specifica si viteza maxima pe autostrada”
„Daa, dar ala merge cu viteza asumat, isi risca permisul lui”
„Si eu merg asumat cu 130 kmh pe b2, imi risc permisul meu”.
De ce mereu e mai ok ca isi risca permisul ala cu viteza decat ala care nu se muta pe b1?
„doar eu pot să aleg ce legi să respect, alții nu”
Poți să mergi și cu 200, dacă b1 e liberă, acolo e locul tău. Că poate trece un nebun cu duba, LEGAL, prin dreapta ta cu 20km/h în plus, și îți uzi pantalonii….
Pentru că ești OBLIGAT să te repliezi de pe B2 pe B1 dacă aceasta din urmă e liberă.
@marinel: la fel esti obligat sa nu depasesti viteza legala :))
POV
În RO se conduce execrabil și ultra-periculos pentru că lipsă de:
1. Infrastructură
2. Educație rutieră, inclusiv în școală. Și de educație în general.
3. Prevenție și aplicare a legii, pe termen lung, nu două zile pe an (pânda cu radarul în boscheți e frecție la picior de lemn).
Bun simț, în primul rînd…
Politie, in primul rand.
Ma gandesc serios sa ma duc si sa le cer sa plimb o masina de Politie prin oras, num-asa. Ar fi mai mult decat suficient. A, si as mai apasa pe claxon can vad pe unul stationat neregulamentar. Cred ca nu m-as deosebi de unul real, eh?
Ordinea corecta a importantei este: 2-3-1.
2 si 3 fac ca traficul din vest, cu bunele si relele lui sa fie de 100x mai sigur si eficient decat cel din RO.
Doua exemple:
1) regula fermoarului cand doua benzi sau 2 strazi converg e respectata de probabil 80-90% din soferi si astfel traficul e cursiv si sigur.
2) incadrarea pe banda de preselectare potrivita la apropierea de intersectie. Se intampla ca pe drum cu 2 benzi, unde B1 inainte sau la dreapta e aglomerata cu zeci de masini coada intinzandu-se pe 2-300m, iar B2 care e obligatoriu la stanga e…absolut goala, nici macar un scuterist nu depaseste jmekereste coloana pe acolo. Coada aia, care in RO te-ar intarzia 20 min, aici se misca, merge la pas, astfel incat in maxim 5 min ai trecut; pentru ca nu vine nimeni sa se bage in fata, lumea respecta incadrarea pe banda si locul in coada.
1 e factor facilitator, nu determinant. Prin tari cu mai multa apa calda decat RO sunt drumuri gen DN sau DJ al caror asfalt dateaza probabil de pe vremea regelui Alfonso XIII. Si cu toate astea se circula civilizat si in siguranta.
Numai la noi am vazut obsesia asta ca drumul trebuie sa aiba calitatea circuitului de la Silverstone ca sa putem circula legal, calm, civilizat si sigur. Nimic nu e mai departe de adevar.
Vali, e dezastru si trebuie sa ai rabdare si nervi de otel pentru un asemenea drum dar sa stii ca la fel se intampla si de la Mako spre Budapesta si mai departe, unde multi soferi dorm pe B2, multe tiruri si multe autobuze depasesc pe urcarile si coborarile de dupa Budapesta catre Győr, natiile obisnuite, romani, sarbi, mai imbecili ca noi cu mult, samd. Abia de la patria mustaciosului incolo treaba e mai ok, poate din cauza radarelor fixe si a politiei care mai patruleaza pe autostrada, habar n-am…
„Abia de la patria mustaciosului incolo treaba e mai ok,” – adica din Teleorman?
Când două tiruri depășesc, aștept fără nici o problemă.
Când o mașină depășește încet, o las în pace.
Când cineva merge încet, îl depășesc cu grijă și dacă s-ar putea as zice și un „Bună ziua, să aveți un drum bun”
Nu înțeleg de ce ai fi bădăran. Știu de unul în Franța care dădea flash că treceam cu grijă peste o cale ferată de îți rupea mașina. Mă rog, francezilor nu le pasă.
o chestie draguta https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/2-ani-de-inchisoare-cu-suspendare-pentru-un-sofer-care-a-ucis-un-barbat-pe-o-trecere-de-pietoni-din-biharia-4541139/