Azi am condus #594

Astea sunt dintr-o singură zi, de la un drum Brașov-București și retur.

Bună ziua, doriți să mergeți din Militari spre Brașov? Da, ia luați-o dvs. prin oraș, că n-are nimic dacă e un pic de trafic, e ok.

Eu, un pic mirat, bă, dar e 8 seara, nu mai bine pe centură? Ce, e plin de camioane pe centură la ora asta? Răspunsul e da. E mai scurt să înfrunți traficul infect din oraș decât să o iei pe centură. Durează minim dublu.


Numărul mare de oameni care se opresc la trecerile de pietoni să discute și nu vor să traverseze se poate reduce prin instalarea unor zgărzi cu electroșocuri. Să îți dea șoferul un impuls dacă ești prost.

Am pățit-o de 3 ori într-o singură zi. Eu, un singur șofer.


Am mers pe banda1 prin oraș prin tot felul de situații, pentru că toți românii circulă pe banda a doua. Și menționez aici, banda1 era circulabilă, nimic oprit pe ea, nu era bombardată, nu nimic. Unii șoferi sunt pur și simplu jegoși. Am numărat la un moment dat, din 10, 9 făceau dreapta și s-au încadrat în ultimele momente pe banda1, unde eram eu. Jegoși.

Știți cum folosesc oamenii care se duc acasă pe bucata aia de autostradă cu 3 benzi? Cum vă așteptați: pe telefon, circulând pe banda a doua și făcând dreapta de acolo.


Pe dubiști (și nu doar pe ei) îi apucă respectarea limitei de viteză pe banda a treia a autostrăzii. Fix acolo. În rest, lumini nu, semnalizare nu, telefonul la ureche, dar viteza pe banda a treia, aia trebuie respectată cu sfințenie.


A ieși de pe o stradă lăturalnică pe banda a doua a bulevardului, în fața unora care circulau pe banda a doua, să te înjuri cu ăia că sunt nesimțiți că au ceva cu tine și apoi realizarea că tu ai treabă pe banda1 e normalitate.


400km, am văzut o singură mașină de poliție, la Bănești, se ducea acasă.


Am văzut un cetățean care a apăsat pedala să intre într-un giratoriu și apoi a început să se uite în telefon. În mers. Preț de 2-3 secunde.


Poate să fie cea mai luminată și cea mai semnalizată șosea din lume, idioții obișnuiți să meargă noaptea cu faza lungă nu dispar. Eram o coloană de 3 mașini care mergeam cu aceeași viteză, ajungem din urmă un Focus care circula pe b1 cu fază lungă, o stinge, devansăm, ne repliem toți pe b1, omul aprinde din nou faza lungă. Sigur știa el ceva.


În zonă avem două treceri de pietoni cu semafoare cu buton. Că știți cum e, șoferii mai uitau că trebuie să dea voie pietonilor să traverseze. Eh, ce fac acum pietonii nebătuți? Traversează și apasă pe buton în partea cealaltă, să mai stai la trecere o tură.


Din nou, un instantaneu de pe autostradă, eu mergând pe banda 1 mai repede decât ăia de pe b3, cărora le știți placa: mă dau dacă vine cineva, e mai liber, e mai bună, sunt jegos.

202112059082407

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

51 comentarii

  1. Ai condus de 594 de ori !

    Comentariu apreciat.363
  2. Sa inceapa discutia despre poza de mai sus.
    xx7 km/h

    Eu zic a era 177 km/h, ca a 180km/h ramai fara carnet.

    Cine da mai mult, cine da mai putin?

    Comentariu apreciat.966
  3. Neaparat zgarzi. Ca te simt ca esti om rau si.. nu traverseaza

    231
  4. La ăia cu patreon nu e ascunsă viteza.

    Comentariu apreciat.1180
  5. E simplu. Nu mai conduci.

    111
  6. Circul prin Bucuresti saptamanal, cu treaba, de fiecare data aleg B1 – mult mai safe, se merge mai lejer, nu ii lasi pe aia din B2/B3 sa se incadreze in ultima secunda, ajung acasa si am destule in frigider.
    Pe toate Autostrazile se merge la fel – baietii lipiti de B2/B3 si se dau doar dupa ce le zici de mama ceva. Astia sunt raspanditi peste tot, dar mama e aceeasi.
    Politia s-ar sesiza instant la o poza in care apare ca mergi cu 157Km/h. Dar cand trebuie sa stea cu radarul pe strazile cu cele mai multe accidente rutiere din cauza vitezei….meh

    193
    • „Sunt multe zone în care se întâmplă accidente din cauza vitezei excesive. Doar unde merg eu cu viteza excesivă e safe, nu știu de ce sta poliția acolo” – Români românind.

      106
  7. Referitor la banda 1 libera, da e libera pe foarte multe bulevarde.
    Pentru ca majoritatea stau si „citesc ziarul” evita B1 pentru ca trebuie sa fi un pic mai atent, mai ingusta din cauza masinilor parcate in spic, mai iese unul cu spatele fara sa se asigure, se mai pune cate unul pe avarii sa ia 2 covrigi, mai trebuie sa lasi si autobuzul sa iasa din alveola etc

    Comentariu apreciat.260
  8. I-ai uitat pe ăia care croșetează benzi in aglomeratie, că ei ‘se grabesc’ și ‘nu sunt fraieri ca ăilalți’

    91
  9. (a) ”Am văzut un cetățean care a apăsat pedala să intre într-un giratoriu și apoi a început să se uite în telefon. În mers. Preț de 2-3 secunde.”

    E ok, am vazut un cetățean care a apăsat pedala să plece primul de la semafor și apoi a început să se uite în telefon. În mers. Preț de 2-3 secunde. În marele rond semaforizat de la Obor.

    (b) În oraș, cei mai mizerabili sunt cei care stau pe ceea ce cred ei că e ”banda 3”, în realitate este banda de făcut stânga în intersecție, conform indicatoare & marcaje.

    (c) Jeg level 999+: intră in intersecție pe banda din dreapta cu verde intermitent și apoi din scurt se pozitionează in fata benzilor 2&3 (dacă mai e si linie de tramvai care face dreapta, asta e bonus), apoi stau pe telefon și nu înțeleg de ce îi claxonează fraierii din spate când se face verde.

    91
    • Azi dimineata pe Pallady. Coada pe banda de mijloc, banda a 3-a era cat de cat ok. Dar stiam ca ca mai fac stanga la intersecita de la Ozana si mai sunt si d-astia care se baga ca sa intre pe Steriadi. Dar parea prea libera banda asa ca am riscat. Am avut noroc, nimeni nu a stat sa faca stanga peste linia de tramvai, nimeni sa se bage cu botul pe banda mea. Si uite asa cred ca am salvat 3 semafoare :))

      43
    • Claxonează când e încă roșu și intersecția e liberă… 😬 Poate îl vede vreun polițist….

      71
  10. Traficul inca este OK in Romania pentru ca este intretinut, inca, de cei multi cu bun simt, pentru ca politia este inexistenta 363 zile pe an. ( de 2 ori pe an au campanie de dat amenzi).

    52
  11. Este ireal: ziua nu exista aproape deloc Politie Rutiera pe strazi, in oras. Dai cu tunul si nu gasesti.

    Seara/noaptea mai organizeaza niste filtre in aceleasi zone predilecte, cateva radare puse in aceleasi zone unde stiu ca au clienti rapid si… atat.

    102
    • Azi e plin, peste tot. Ca vine Zele.
      Si desi era haos in trafic, stateau la caldura in masini. Se deranjeaza cu 5 minute inainte sa treaca coloana oficiala.

      120
  12. NOU
    #31

    cam da, da’ se pare că nu ai fost foarte atent la trafic; unde-s proiectoarele și luminile de ceață? mulțumesc Marelui Manitou că au dispărut Cielo-urile de pe șosele!

    21
  13. La trecerile de pietoni cu buton, dupa ce ala a trecut si apasa dincolo, nu se pune iar imediat rosu la masini. Au un timp de X minute in care masinile au liber. Deci putin probabil sa mai prinzi o data rosu ca masina. Eu personal nu apas butonul daca strada e libera, tocmai sa nu perturb traficul.

    138
  14. Semafor cu buton pentru pietoni, era rosu de 2-3 minute de când mă apropiam de trecere. Apăs butonul, trec 20-30 de secunde, nimic. Mai apăs de 2-3 ori, poate nu am apăsat bine. Trec alte 20-30 de secunde, tot nimic. Nu vine nici o mașină, traversez. Se face verde la vreo 10 secunde după ce am ajuns pe partea cealaltă, aproape un minut jumate a durat să se schimbe la verde, în condițiile în care mașinile au avut 2-3 minute de verde anterior.
    Da-o-n fras!

    65
    • Repeta dupa mine: Temporizator. Adica, din momentul apasarii butonului trece timpul X , se pune rosu la masini, verde la pietoni, adica perioada Y si apoi din nou verde la auto. Apoi DOAR dupa timpul Z (indiferent de cate ori apesi pe buton), se incepe secventa X. Si tot asa.

      44
    • Repetă tu: temporizator. Dacă tocmai s-a pus verde pentru mașini și apasă pietonul butonul, e ok să treacă un minut, hai un minut jumate până se face verde din nou pentru pietoni (orice semafor care tine rosu mai mult de un minut jumate, indiferent că e pentru mașini sau pietoni este o căcănărie).
      Și mai repetă odată: fucking temporizator! Dacă mașinile au deja verde de 2-3 minute ar fi OK să se facă verde la câteva secunde după ce pietonul a apăsat pe buton. Suntem în secolul 21, automatizări din astea chiar nu sunt grele de făcut, în tari civilizate se poate, și civilizația nu doare!

      84
    • Hai cu exemplul concret al trecerii de pietoni. Pin location.
      Ca ti se pare tie obligatoriu ca daca ai apasat butonul sa se faca verde in cateva secunde, e fix problema ta (proasta dealtfel) :)

      43
  15. De obicei b1 = canale in care iti indoi jantele sau faci galme la cauciucuri.
    Eu sunt unul din aia care merg pe b2 cu +10 viteza legala, uneori mai mult.
    Daca drumul e bun, merg pe b1, cu conditia sa nu am soferi lenti in fata.
    Unele portiuni de autostrada sunt varza pe banda de camioane, valurile marii. la 130km/h nu te simti deloc in siguranta dansand pe asfaltul deformat. Asa ca aplicam aceeasi regula 138 km/h pe gps si b2, facem loc la cei mai curajosi si cu masini mai puternice cand este cazul.

    97
    • Prin alte țări ai ieșit? Și dacă da, ai făcut la fel? Și dacă da, cum ți s-a părut amenda? Plm, în afară de 20km la ieșirea spre Constanța și încă 20 km spre Pitești, n-ai nici un val. Dar lasă, că pă Românica putem să mergem pe unde vrea plua noastră, că putem să ne certăm cu poliția ca apoi să avem motiv să urlăm că locuim într-o țară de căcat. Să se schimbe, da’ schimbarea să înceapă de la ceilalți, că eu sînt ocupat momentan.

    • Da nenea, am iesit.
      Tu ai circulat pe showwwwselele tarii in afara de cei 20km de autostrada pomeniti?
      Nu e prea dificil sa faci un Sibiu-Deva sau Sibiu – Cj. O sa ramai surprins de unele portiuni.

      25
  16. Se poate schimba ceva macar, incepand din scoala de soferi. Acolo instructorii auto trebuie sa-i invete pe elevi sa nu fie idioti. Insa cei mai multi instructori, din dorinta de a nu stresa suplimentar elevii, nu le explica si chestiunile logice, cum ar fi sa gandesti in avans putin miscarile si manevrele.
    Ma rog, nici nu s-ar prinde de toti invataturile astea, dar macar daca unul din zece elevi ar ramane cu ceva, tot ar fi un inceput.
    In rest, da: plin de oameni care nu gandesc la volan, care nu tin cont de traficul din spate/fata sau de anticipat momente si asa mai departe.

    51
  17. Plin de șoferi inovatori, cum o să respecte ei vreo regula. Știu ei mai bine!

    00
  18. Bucureștiul e un fel de școala vieții pentru șoferi.

    De exemplu azi am aflat că, dacă mergi cu spatele pe toată lungimea unei străzi, nu se cheamă că ai intrat pe interzis atâta timp cât mașina era cu fața spre sensul corect de mers.

    40
  19. Jesus, de ce nu iei trenul daca esti asa de frustrat?

    53

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube