Azi am condus #582

Odată și odată tot o să mi-o fur cu lipsa avertizării sonore la golirea rezervorului. Eram pe autostradă, ajung în spatele unui Benz vechi, și mirosea puternic a benzină arsă. De curiozitate mă uit pe tableta din bord și am văzut că mai am 47km autonomie. Pe autostradă. Frumos. La 43 s-a aprins becul între ceasurile din mijloc.


Aș putea să spun că înțeleg oamenii care stau foarte aproape de mașina din față pe DN. Nu o fac, că nu îi înțeleg. Dar văd asta mult prea des și pe autostradă. Sau pe serpentinele alea strânse, unde se circulă cu 30-40-50, stând prea aproape de TIR-uri. Oameni care n-au văzut Final Destination.

Dar la faza asta cu stat în fundul mașinii din spate pe DN. OK, vrei să depășești. Trece prima ocazie, a doua, a patra. Nu ai putere să depășești din scurt. OK. Dar dacă eu pot să te depășesc pe tine, nu te agita că m-am băgat între tine și ăla de care stai lipit. Ai răbdare un pic. Hop, l-am depășit și pe el. Gata. Ți-am arătat că se poate, și e și de la mașină, și de la faptul că nu sunt prost și mi-am lăsat spațiu să îmi iau avânt să depășesc.


Am mers în spatele a doi idioți care călcau linia dintre sensuri după 2-3 mașini, ca să vadă dacă pot depăși. Nu aveau creierul necesar pentru a se uita mai departe de 1 mașină. Scoteau capul, vedeau că vine o mașină, se băgau la loc. Mai stăteau un pic, mai scoteau capul iară. Dacă ridicau capul din când în când, vedeau că vin 20 și aia era, puteau sta relaxați.


Waze e absolut oribil uneori. E trafic mare pe strada principală, mă deviază pe niște străduțe și ajung la mila ălora care stăteau în trafic. Practic nimic.

 

20211205908133272

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

66 comentarii

  1. Ai incercat sa mergi cu trenul?
    E mai relaxant :D

    00
  2. Calm … ca nu e bine. :) Cand mergi la drumuri dintr-astea iti pui un audiobook sau muzica buna si noua si te detasezi putin. Uneori asta este, mergi in coloana. Stiu, e de cacat sa mergi uneori cu 70 pe drum national dar nu merita nici stresul depasirilor si nici salvatul a 20 de minute riscul unui accident. Multe accidente se intampla ca ala incearca de 2 -3 ori sa depasca si nu poate si a 4-a oara nu se uita in oglinda cand vii tu tare si se intampla beleaua. Face parte din conducerea preventiva: daca vezi ca se incearca o depasire in fata nu veni tu „miez” din spate chiar daca ai V8.

    00
    • ce V8, daca ai passat de 1.9 produs dupa 1998 deja te caci pe toate masinile in afara de bmw si audi (astea e „tata lor”). nu se invata la scoala, dar deprinzi regula asta prin experienta.

      00
    • da, traiasca podcasturile si audiobook-urile. acum vreo 4-5 ani mi-a luat vreo ora si ceva sa fac vreo 5km sa ies din Iasi din cauza unui accident care blocase tot, cred ca am ascultat vreo 3 episoade de podcast in timpul asta si am fost foarte chill

      00
    • Hmmm, „muzica buna si noua”, eroare404 :))

      00
    • Aia cu passat-urile alea (in mare parte) se numesc subspecii.

      00
  3. Tot încerc să îmi imaginez cum naiba stai în fundul mașinii din spate și nu reușesc. Ce fel de yoga mai e și asta?

    00
    • Yoga??!? mai curând respectivul este șofer kamikaze. Mai sunt cei care merg în fundul autotrenului (tirului) ăștia sunt o categorie aparte.

      00
    • Precum oxiurii ;-)

      00
    • NOU
      #13

      Exavt ce zice Vali, veneam odata spre bv si un prost dei era semi bara la bara, fix pana in curu meu cred ca 10cm isi lasa defiecare data. Am.scapat odata piciorud epe frana si l-am atins usor, secrispaserau cand m-am.datjos.
      Ce faci boss? Iti place pe dindos?era blank. Stai drQ mai inspate, unde crezi ca poti sa.treci prin mine?…
      De obicei incetinesc pana se umfla.pufuletii in pulete si se face rosu si trebuie sa ma.depaseasaca. stiu e de kkt da nu am.gasit alta solutie si sunt multi infecti din astia

      00
    • Octavian nu face brake check, deși pare. Că de aia ați dat cu roșu. Stați mai în spate, minim o mașină. Acum mulți au frâne automate, dar și eu mai fac câte o frână de motor mai puternică, dacă prostănacul stă la nici jumătate de metru…..

      #lasăînplmdistanță

      00
  4. daca esti primul nu te mai enerveaza nimeni

    00
    • Te enerveaza cei din spate care stau lipiti de tine.

      00
    • Daca te enerveaza ca sta un bou lipit de spatele tau, dai semnal dreapta sa se duca. Daca isi da seama ca n-are unde se duce, se prinde si nu mai sta lipit. Altfel, opreste la prima parcare si lasa coloana sa se duca; ultimii din coloana sunt mai relaxati si stau la distante mari unul de altul.

      S-au dus zilele condusului ‘competitiv’, fluxul de masini este mult prea mare pentru 2 benzi ca sa mai depasesti – risti sa creezi incidente. 70-80 e o viteza absolut decenta pentru un astfel de drum.

      00
    • Daca esti primul, te enerveaza aia din sens opus care se bage kamikaze în depasiri.

      00
  5. Nu mai folosesc Waze de ceva timp, mi se pare ca „optimizeaza” mai mult decat trebuie. Duminica pe bulevard, vad cu ochii mei ca e liber pana in celalalt capat si Waze imi recomanda sa fac acrobatii pe stradute ca sa ies 1km mai in fata. Era misto acum ~10 ani cand folosea putina lume, acum cred ca e strategie mai buna sa fii anti-waze, sa mergi pe drumul „aglomerat” care probabil e mai liber ca tot se duc dupa Waze.

    Ocolirea aia clasica la Breaza mi se pare mereu amuzanta. Iti rupi masina prin hartoape ca apoi sa faci stanga pe drumul aglomerat de pe care ai iesit, si multa bafta sa faci stanga acolo fara near death experience, toata strategia sta in faptul ca te bagi cu japca pe DN ca altfel nu ar renta, 100% gusturi romanesti.

    00
    • mai merge si schema cu Breaza, trebuie sa simti traficul :)). Uneori te mai ajuta politia care dirijeaza sa nu mai stai la mila altora. Also, da, n-am folosit niciodata Waze, am incercat la inceput dar n-am putut cu grafica aia de cacat. Google maps e ok, stie trafic si intelege ca uneori mai bine faci cu 1 minut mai mult dar tii drept de volan.

      00
    • Am venit duminica din Zarnesti in Bucuresti. Ora clasica de aglomeratie, 5 dupa amiaza. Waze pur si simplu refuza sa imi dea ca ruta Predeal-Ploiesti-Bucuresti. Nici macar ca alternativa. Imi dadea de ales intre ruta pe Targoviste sau Brasov-Cheia.
      Stiind ca majoritatea sunt la mare de 1 Mai, m-am incapatanat sa o iau pe drumul clasic.
      A fost mai liber ca niciodata… Nu imi explic de ce a refuzat Waze sa ma bage pe acolo.

      00
    • NOU
      #22

      @Zarax asa a hotarat AI sa testeze daca alternativa e corecta sau nu si ii trebuia un anumit numar de subiecti. E un pic inspaimantator, nu-i asa, ca un creier artificial poate astazi sa impinga un numar asa de mare de oameni pe un drum aglomerat? In teorie poate sa aiba si un scenariu in care sa vrea sa testeze intr-o zi cum ar fi daca ar indruma toti soferii de pe o raza de 10km sa intre pe o singura strada ingusta doar ca sa aiba un termen de comparatie pentru testele urmatoare.

      00
    • @alexnicolae vreau si eu ce fumezi tu…

      00
    • Eu cred ca AI stia ca nu o sa faci ce zice si a actionat in consecinta.

      00
    • Ba, cand dracu se fumeaza gluma cu “vreu si eu ce iei tu?” Eu de la palinca, peste 500 bat tot satul… sau ma culc

      00
    • „Nu imi explic de ce a refuzat Waze sa ma bage pe acolo.”

      pentru că de regulă știe că e futai și aia e ruta care crede că e cea mai bună. totuși trebuia să știe că nu sunt mașini

      00
  6. La aia cu ” nu te agita că m-am băgat între tine și ăla de care stai lipit” n-am de ce sa ma agit. Ca nu intri. Eventual schimbi directia de deplasare cu 180 de grade lipit de radioatorul aluia care vine din sens opus.
    Pe principiu asta n-ar trebui si tirurile sa se opreasca din 15 in 15 minute sa faca loc sa optimizeze traficul pentru d-astia fara rabdare.

    Hai cu minusurile….

    00
    • Ești ”viteaz de tastatură”.

      1.Dacă ăla care te depășește vede că impactul frontal este iminent ce crezi, merge liniștit la moarte sau trage dreapta și te aruncă pe tine în șanț?

      2.Să zicem că totuși că își ține direcția dreaptă și are loc un accident în dreptul tău, chiar crezi că o ia 180 de grade înapoi, nu ricoșează (și) în tine?

      3.OK, presupunem că scapi neatins, o să dormi bine noaptea? Ala de pe contrasens n-avea vreo vină…

      Minus nu îți dau, că mi-e frică :)

      00
    • Vijan, trage stanga sau dreapta..,..asta e 50/50 ca-s multi prosti, dar in 99% din cazuri o sa se bage in frana serios si o sa intre la loc in spatele meu.

      Acu’ pare ca m-ai luat f. in serios ca l-as baga pe unul sub tir, si te intreb si eu serios, daca ala pune frana brusc sa revina in spatele meu (cum e normal pana la urma cand ratezi depasirea) si pun si eu fix la fel ca sa ii fac loc in fata si raman in paralel cu el e mai bine?

      Hai sa ne intelegem, cand depasesti nu trebuie sa il faci pe ala pe care il depasesti sa puna frana cand revii tu.

      Indiferent ca ala merge mai incet ca are tir in fata sau ca asa vrea pla lui.

      Eu nu merg lipit de tiruri pentru motivul pe care l-a zis si vali, ca pentru a face depasire iti trebuie elan, dar totusi, daca eu si tirul mergem cu 60-70-80 cat o fi, si tu vii lansat din spate cu 130 si nici macar nu incetinesti in spatele meu si dai direct semnal si intri in depasire ca te bazezi pe diferenta mare de viteza, pe langa fapul ca eu nu mai pot sa depasesc ca tre’ sa te feresc si pe tine, daca cumva ai calculat prost nu ma face pe mine sa franez ca sa iti fac tie loc sa intri intre mine si tir si sa, guess what, stai tu lipit in spatele tirului asa cum nu se face.

      00
    • …pe drum cu o banda pe sens, eu nu depasesc decat carute/tractoare sau masini care merg mult sub viteza mea si asta daca nu se vede nimic la orizont. Nu am cu ce, si nu am de ce. Cand vine cate-un viteaz(@zoso) si-l vad ca a muscat mai mult decat poate sa mestece, trag dreapta cat de aproape de linie pot, incetinesc usor si ii fac loc in fata mea. Daca n-a invatat sa nu se bage in kkt pana acum, nu mai invata pana moare, iar eu prefer sa nu moara in fata mea, ca am vrut eu sa-i arat ca am coaiele mari.

      00
    • Chestia e ca toti vitejii astia ar trebui sa pupe mana partenerilor de trafic care le fac loc sa faca manevrele alea in siguranta. Ca unde se intalnesc doi ‘profesionisti’ cu orgolii d-astea, citim de ei pe la stiri.

      00
    • Am salvat vietile multor prosti care s-au bagat aiurea in depasire, facandu-le loc sa se replieze in fata mea. De ce? Pentru ca si eu am fost la un moment dat prostul ala, si tare bine mi-a prins ca ala pe care-l depaseam a fost mai destept decat mine.

      00
    • @hash:
      Exact asta e si teoria mea: Cele mai multe accidente se intampla cand doi factori contribuie concomitent. De exemplu daca un sofer din cei doi face o prostie, celalalt poate face o manevra sa evite accidentul.

      Daca insa unul e giani/ e beat/ e neatent/ s-a blocat/ supraincrezator/ prost la matematica* si se intalneste cu al doilea cu aceleasi caracterisitci, accidentul e gata.

      * „I have mathematically calculated the risk, but, boy, do I suck at math…”

      00
  7. si eu nu ii inteleg pe aia care stau fix in fundul tau cand se pregatesc sa depaseasca si nu trebuie sa o faca din scurt (nici cand trebuie sa o faca din scurt nu inteleg, dar asta e alta poveste, parerea mea e ca daca trebuie sa depasesti din scurt mai bine nu depasesti). care e problema lor, n-au motor suficient de puternic si au nevoie sa stea la aspiratie? atunci cine ii pune sa depaseasca? (disclaimer: eu am o rabla cu motor de 1.6 care acum cred ca face mai putin decat alea 2 biciclete pe care le am, nu ma bag in depasire decat daca vad vreun km liber in fata, mai ales cand am si bicicleta sus pe masina si imi mai ia din aerodinamicitate, in rest stau chill ca alea 10-15 minute pe care le pierd nu-s esentiale).

    acum cativa ani aveam un cretin din asta fix in fundul meu undeva pe un DN la tara, vad ca sare in drum un caine la vreo 30-50m si franez poate mai mult decat ar trebui, ala se enerveaza si imi da claxoane, dar l-am pus eu sa stea la sub 1m de mine? noroc ca avea reflexe bune si a franat si el.

    00
  8. Pana la urma ce faci cand cel din fata semnalizeaza dreapta sa opreasca?

    00
    • Il claxonezi si-l intrebi daca i-a luat ma-sa strada de s-a gândit sa opreasca fix cand ai prins si tu demaraj.

      00
    • Devansezi prin dreapta sa il fortezi sa continue deplasarea, doar nu stai dupa toti prostii…

      00
  9. NOU
    #38

    „E trafic mare pe strada principală, mă deviază pe niște străduțe și ajung la mila ălora care stăteau în trafic” – definitia perfecta a Waze-ului

    00
  10. Ba, da voi nu stiti sa mergeti la „aspirare” ?
    Optimizare consum :))).

    00
    • mi-am luat 220CP să merg încet?

    • Nu…. in Romania NU exista aceasta notiune, de a merge in rand cu toti.
      Ori merg prea incet (de obicei localnicii sau cei mai in varsta care au masini mai vechi)
      Ori merg tare si foarte tare.

      Nu inteleg ca daca toti ar merge constant (sa zicem un 64-69 kmh in localitate), atunci toata lumea ar fi mai in siguranta. Nu ar fi nevoie de depasiri, ai avea timp sa franezi la timp, nu risti o amenda mare…etc. Siguranta in trafic ar fi mult mai mare pentru absolut toti participantii. Am mai zis si o repet: daca ai in fata ta pe unul care merge bine si stie drumul (de obicei sofer de TIR), atunci ajungi super-mega odihnit la destinatie. Nu mai ai grija drumului. Singura ta preocupare e sa tii distanta fata de cel din fata ta.
      Pietonii nu sar in fata ta sa traverseze, daca vad ca e ditamai coloana de masini ce se deplaseaza constant. Conducatorul coloanei (soferul de TIR in cazul cel mai ideal) nu are nici un stres ca are in fata lui un turism care merge cu viteza mica.
      Everybody is happy.

      Atunci cand NU respecti regulile de circulatie, e doar o chestiune de timp pana iei o amenda. Nu conteaza cati cai putere ai. Poti sa iei amenda si cu 75-90 CP. Cu cat ai mai multi cai putere, cu atat ai sanse sa ti-o furi mai repede.

      00
    • Domnu’ Zoso, nu conteaza caii, conteaza masina.
      Sa fie din aia scumpa. Pun pariu ca multi din cei cu masini scumpe habar nu au cati cai putere dezvolta motorul.
      Ajutam intr-o zi o vecina cu niste curent la baterie. Are un A class mai vechi si bateria e sub scaunul pasagerului, am legat acolo cablurile. A venit un alt vecin, cu bmw clasa7 destul de nou, sa ne zica ca suntem prosti ca nu acolo e bateria ca aia e sub capota! I’am zis ca ii dau 50 lei daca gaseste bateria sub capota la A class. Believe it or not, s-a apucat sa o caute!

      00
    • @Enzo daca-i spui ca a lui e in portbagaj și că vine la pachet cu pași adiționali (gen înregistrare schimb baterie în computerul de bord, ca de nu o sa-i dea erori peste erori) atunci când o schimbi ce față o sa facă?

      00
    • Chestia asta cu mersul la aspiratie au invatat-o un dubar si ceva putzoi cu masina de firma in felul urmator.

      1. Trecere de pietoni la Busteni, oprit din timp, eu frane bune prostul din spate cu duba a trebuit sa se duca pe contrasens. (Am patit si eu sa fiu nr 2 in situatia asta si la politie am platit toate oalele sparte – mai mult la mine.)

      2. Trecere de pietoni pe Castelului, prostu’ din spate ma tot ‘impingea’. Mergeam cu 35-40 (mult pentru strada aia), trecere, pietoni angajati in traversare. Dupa ce a oprit la 2cm de mine cu scrasnet, la pornire sa vezi ce distanta tinea baiatu’ ! No a invatat ceva in ziua aia.

      Cea mai nasoala faza cu ‘aspiratia’ apare cand ai un motociclist, ca in caz de, ala cu franele lui se lipeste de tine ca musca de numar, asa ca aveti grija la sinucigasi d-astia. Am oroare, ii fac loc sa se duca in ma-sa, sa nu-l stiu in spate.

      00
  11. „Waze e absolut oribil uneori. E trafic mare pe strada principală, mă deviază pe niște străduțe și ajung la mila ălora care stăteau în trafic. Practic nimic.”
    Si eu cand va zic…practic stai la mila lor sau te bagi in fata, ocolind coada. Waze sucks (de cele mai multe ori)!

    00
  12. Tu ai nevoie de o limuzină :)

    Un S klass, un A8, ceva din astea care să nu inspire grabă. Nu rezolvi nimic oricum.

    Eu setez pilotul adaptiv la 110, suspensia pe confort și o las să meargă lejer. Dacă nu e ceva bou care merge cu 60 pe național sunt ok.

    Avem niște drumuri de anii 90, cu trafic de 2020.

    00
  13. Sa vezi dracie cum de ceva vreme s-a decis Waze sa mute traficul din „principala”, plina ochi dimineata, la mine pe straduta. Doar ca straduta a devenit cu sens unic, practic, intre timp, din cauza masinilor parcate pe ambele parti. Asa ca zilnic avem rodeo, cu urlete, amenintari, claxoane si chiar batai. Cu ocazia asta mi-a optimizat si mie programul, nu mai plec intre 07:30 – 08:15 ca nu am pe unde iesi…

    00
  14. @zoso legat de accidentul de la Tecuci pe trecerea de pietoni ajuta la ceva culoarea de la îmbrăcăminte ?

    00
    • Am auzit de unii care aveau centura si au murit in accident sau care erau vaccinati si au murit de covid sau care luau tratament si au murit de boala sau care aveau folie pe telefon si si-au spart ecranul.

      Ajuta la ceva aceste exemple?

      00
    • @Stefan când te bagi așa fără sa știi discuția inițială…

      00
  15. Pe aia care se baga „intre” si pun frana i-as biciui cu lantul de distributie peste dinti.

    00
  16. Asta cu lipitul de cel din fata mi-a trecut de cand cu accidentul… Nu, nu am fost implicat, am fost prima masina dupa.

    Acum multi ani, in secolul trecut, conduceam o Supernova dinspre Bv spre Sf Gheorghe. Pe drumul de o singura banda dintre localitati (spre Lunca Calnicului), coloana formata din TIR, matiz alb, renault 25 visiniu, eu cu Supernova, un Nissan Patrol dupa mine (lipit de ii vedeam doar sigla si bull-bar-ul in oglinda), si apoi un Land Cruiser, etc… toti mergeau pe la 90 la ora; deh, TIR-ul facea muzica.

    Matizul, care fusese lipit tot drumul de numarul TIR-ului, prinde un spatiu liber pe contrasens si se baga in depasire – problema e ca a subestimat grav spatiul disponibil si, in disperare de cauza, trage brusc de volan cand inca era in dreptul cabinei TIR-ului. Asta il vede, probabil in ultimul moment, si blocheaza brusc toate rotile, se opreste pe loc, ca sa nu il mototoleasca pe Matiz. (Matizul, probabil foarte mandru de depasirea pe care a facut-o, si-a continuat drumul fara sa stie nici azi ce a urmat):

    TIR-ul oprit in cativa metri de la 90 la ora pe loc, cu franele in fum negru , aproape diagonal pe strada.
    Renault-ul, care intre timp luase locul Matizului sa depaseasca si el, se infige in TIR ca la EuroNCAP, fara sa apuce sa schiteze vreo frana. I-am dat 5 stele, ca a iesit ala din masina imediat pe picioarele lui si se uita la ce a ajuns mandretea lui de masina.

    Eu, suit pe frnele Supernovei si tras de volan spre dreapta, am depasit cu cativa cm Renault-ul, asteptand cu ochii inchisi impactul din spate cu Patrolul.

    Patrolul a oprit mult in fata Renault-ului, noroc ca se eliberase contrasensul si a avut unde sa eschiveze.

    Land Cruise-ul a oprit la fel, dar in dreapta mea , jumate de masina pe iarba.

    Concluzia: Lasati spatiu de franare, ca nu se stie cand franeza ala din fatza.

    00
  17. „Dar la faza asta cu stat în fundul mașinii din spate pe DN. OK, vrei să depășești. Trece prima ocazie, a doua, a patra. Nu ai putere să depășești din scurt. OK. Dar dacă eu pot să te depășesc pe tine, nu te agita că m-am băgat între tine și ăla de care stai lipit. Ai răbdare un pic. Hop, l-am depășit și pe el. Gata. Ți-am arătat că se poate, și e și de la mașină, și de la faptul că nu sunt prost și mi-am lăsat spațiu să îmi iau avânt să depășesc.”

    Am avut o rudă care făcea asta, mai ales mai spre seară sau noapte sau când era obosit.
    Nu era vorba să depășească, era șofer care conducea extrem-extrem de grijuliu în privința vitezei, ci să-l urmărească pe cel din față fiindcă era mai ușor cu condusul („nu trebuia să fie foarte atent”, „mă luam după cel din față să o ia înainte”, „e altfel când ești tu în față fiindcă trebuie să fii foarte atent” „cu cel din față nu trebuia să dai mai multă atenție, decât să ții distanța rezonabilă și pregătit să calci pe frână”).

    00
    • La chestii d-astea daca nu ma depaseste, incetinesc usor la 40 la ora; daca chiar incetineste si el, trag pe dreapta. N-am chef cand merg noaptea sa fiu „bronzat” de unul din spate, pentru el o fi comod, dar pentru mine e extrem de obositor. Ori sta la 200 m distanta cel putin, ori se duce.

      00
    • NOU
      #61

      Hash ajuta geamurile.fumurii. foliile.fac minune iti poti pune pe spate pana la.90% eu asa am nu vezi nimic de afara in masina si nu m-a deranjat nimeni niciodsta cu nici un far, faza,leduri, xenoane, lampi de.urmarire etc…
      Si legat dece azis omu si.eu fac la.fel .ai ales noaptea, ma.postez in curu unui tir si bagam.constant amandoi ca ala nu o lasa sub 70.prin sate si cat il.duce pe afara, belive it or not consu.u e parfum si se merge constant.

      00
    • „90% eu asa am nu vezi nimic de afara in masina si nu m-a deranjat nimeni niciodsta cu nici un far, faza,leduri, xenoane, lampi de.urmarire”

      nu te deranjează nici gagică-ta dacă pune la geam semn cu help, sau dacă vreau și eu să văd prin luneta ta dacă pune cineva frână și tu te duci ca berbecul.

      00
  18. „de la faptul că nu sunt prost și mi-am lăsat spațiu să îmi iau avânt să depășesc.”

    Nu așa funcționează depășirile.

    00
  19. Să te pui la influensăr fun săptămâna asta pentru că folosești telefonul și faci poze în timp ce conduci..

    00
  20. NOU
    #66

    Românisme. Lipsa asta de răbdare te va duce la belele. Am fost la sârbi weekendul trecut și nu se agită așa ca un Pepsi. Și, vorba aia, neam de agresivi și ăia, “necivilizați” de marea UE. Și uite că se conduce mult mai bine ca la noi. Până nu știi cum e să fii expus pe o motocicletă, de exemplu, toate articolele astea sunt, așa, amuzante. Prea mult efort pentru nimic. Întrebarea importantă, dacă tot e să ne dăm catolici, este: depășești pe absolut toată lumea în așa fel încât nu trebuie să pună frâne, recte să nu-i incomodeze cu nimic? Că acolo e șmecheria. Se poate depăși oricând și pe oricine, dar o faci corect sau doar te urci pe toată lumea?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.