Azi am condus #575

Știți cum ar arăta știrea asta la noi, dacă am avea arme? Un BMW negru, domne. Mereu un BMW negru. Io mergeam liniștit pe banda a doua, că făceam stânga peste 4 zile, și ăla s-a luat de mine nevinovat. Da, normal că eram la telefon. Da, normal că aveam muzica blană prin oraș, dar ce, doar pentru asta meritam împușcat? Da, normal că am accelerat când mă depășea și ăla era să moară, doar am și eu mașină, ce naiba…


Făgăraș e în continuare o mizerie de oraș. Să nu faci în 30 de ani o centură? Cât de idiot să fii?


M-am certat cu un idiot care își pusese bicicleta pe un loc de parcare în linie pe o stradă aglomerată. Am lăsat geamul jos și i-am strigat un “pe bune?” și s-a simțit că e idiot și și-a mutat-o. De ce ai face așa ceva?


Două Ford-uri diferite au accelerat când le depășeam.


Da, când vezi sau auzi că e poliție, o lași la 50kmh, chiar dacă ești în afara localității și limita e la 90. Să fii tu sigur.


– De ce nu mă lasă nimeni să mă încadrez și eu în trafic?
– Uită-te cum ai făcut ultimele dăți când te-a lăsat cineva.

Nu, pur și simplu șansele ca ăla pe care îl lași să se încadreze să fie civilizat nu sunt mari. Maxim 10%. Restul dobitoci. Urcam în sus pe două benzi, un A4 era pe b1 cu semnal în spatele unui camion, îl las să se încadreze pe b2, omul intră, accelerează să devanseze camionul, după care pune frână. Pe banda a doua. Fără motiv.


Dusterele sunt noile BMWuri. Numai pe banda a doua.

Mă uitam la ceva la Sibiu. Centrul arată frumos, casele mai ales, dar renovările sunt de tip spoială. S-a adus tencuiala la nivel, s-a dat o vopsea și aia e. Nu sunt renovări care să reziste în timp, dar arată frumos, și costurile sunt mai mici. Îmi place în special schema cu “ferestre de lemn la stradă, termopane pe interior”.


De ce nu merităm autostrăzi.

Nu merităm nici două benzi. Ne punem pe a doua și ne uităm să ne mai uităm în retrovizoare. Nenea ăsta din poză m-a văzut că vin pe banda a doua și s-a pus el acolo, că avea treabă.

vlcsnap-2021-05-23-04h57m20s437

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

88 comentarii

  1. Primarul Fagarasului ar trebui sa intre in cartea recordurilor pentru cea mai multa m**e primita. Lasa centura, aia e SF pentru Romania, de un an nu sunt in stare sa refaca intrarea in oras (dinspre Sibiu), zici ca au trecut tancurile pe acolo.

    00
    • În Făgăraș s-au făcut lucrurile importante mai întâi, vezi catedrala aurită.

      00
    • @Mr.Julian daca e sa ne uitam in fiecare oras, cand te uiti la biserici ele arata uau, cand te uiti la spitale si scoli ele arata meh.

      00
    • La mine în sat, la Mioveni, școlile și liceele, spitalul, dispensarul, arată uau.

      00
    • A dracu BOR, cum în loc de școli și spitale, face biserici. Nici autostrăzi nu face și Autostrada Mântuirii Neamului, de la Arad la Constanța, ar fi mare șmecherie. „Vrem spitale, nu catedrale!”, parcă era, nu?

      00
    • @Paco
      Eu n-am zis să facă BOR școli și spitale. Problema e cu instituții ale statului care alocă bani de la buget pentru construirea de biserici și catedrale.
      Nu știu dacă și primăria Făgăraș a donat bani când s-a construit catedrala, doar bănuiesc că da. Și chiar dacă primăria nu a donat bani, cum dracu au acceptat să fie construită mizeria aia în mijlocul orașului? Nu de alta, dar catedrala din Făgăraș e un exemplu perfect de „kitsch”.

      00
    • @Mr._Julian, construcția la catedrală a început, dacă nu mă înșel prin 1994. Sunt 27 de ani de atunci. Dacă voi, după 27 de ani, nu aveți în Făgăraș centură, drumuri, spitale și școli este pentru că primăria a dat toți banii de la buget bisericii, așa-i ?

      00
    • la intrecere cu primarul din Slatina, cu jegurile lor de strazi si centura.

      00
    • @Paco
      „Dacă voi […] nu aveți în Făgăraș”
      Nu locuiesc în Făgăraș, doar am fost de foarte multe ori acolo.
      Iar faptul că primăria a dat bani bisericii e doar o mică parte din problemă. Se puteau face drumuri, spital etc. cu banii ăia, precum și cu banii furați sau cheltuiți pe alte rahaturi. E la fel cam în orice localitate din țară.

      00
    • @Mr._Julian. Ai fost de foarte multe ori acolo și tot ce ți-a sărit în ochi e catedrala. Și restul de drumuri, centură, școli, spitale,, se puteau face,, dar nu s-a făcut, e așa, o constatare. Și cine pula mea i-a oprit pe ăia să nu facă drumuri, centură, școli, spitale, așa cum ăia au făcut catedrala? Cu banii ,,ăia,, fiecare face ceva conform destinației și scopului. Ăia fac biserici și catedrale, restul sparg banii pe vile, mașini, curve, proiecte de fezabilitate și vacanțe.
      Dacă de mâine se oprește finanțarea cultelor (dacă nu știai, toți primesc bani de la buget, catolici, penticostali, musulmani, zulu ) tu pari extrem de sigur că Făgărașul devine în doi ani St.Moritz.

      00
    • @Paco
      Știu că toate cultele primesc bani și mai știu că Făgăraș nu o să devină niciodată St. Moritz.
      Chestia deranjantă e că banii de la buget care merg spre culte se văd. Și se văd bine de tot, în special prin opulența construcțiilor(Catedrala Făgăraș, Catedrala Mântuirii Neamului ș.a.m.d.). Asta în timp ce banii care merg spre sănătate, educație, agricultură, turism etc. nu se prea văd.
      Și din nou, BOR vrea catedrală, foarte bine. Dar de ce o monstruozitate care să se vadă de la 20 km? Cum dracu să dai autorizație de construcție pentru așa ceva?

      00
    • @Mr._Julian, eu nu prea îți înțeleg dilema. E ca și cum eu împart aici pe blog zece milioane de euro la zece persoane. Tu îți construiești o pensiune opulentă ( cinci etaje, piscină, teren de tenis, lupanar, salon de masaj) și restul sprijină gardurile rupte cu berea la pet în bot, după ce au futut banii pe păcănele și bolizi de lux. Crezi ca mă interesează mai mult despre autorizația ta de construcție sau despre faptul că niște săraci rupți în fund nu merită bani pentru ca nu știu ce să facă cu ei? Pensiunea ta mai aduce un enoriaș, un turist, o poză. Păduchii ăia ce aduc?
      Stau fazanii jumate de oră în soare să belească ochii la Sagrada Familia și își rup cămașa de pe ei cu #jesuis notredame, dar nouă ne put în România bisericile și catedralele. Dă-mi te rog un reper turistic în Făgăraș, în afară de Penny Market , pentru care ar merita să opresc mașina.

      00
    • @Paco iti dau dreptate, dar in Fagaras mai e cetatea de vizitat ce este destul de frumos amenajata.

      00
    • la cat h-aur a pus pe aia sau tinichea ce imita h-auru, relfecta lumina soarelui si incalzeste sufletele fagaraseilor, ar putea sa o harvesteze sa produca curent chiar, free energy.
      ia sa vedem pesedepenele de 30jdeani?

      00
  2. Am fost odată la Făgăraș, never again :)) păcat de zona ca merita de altfel, dar horror drumul.

    00
  3. Dacă niciun bmw nu ne-a supărat pe drumul acesta, ne vom imagina cum ar fi fost dacă ne-ar fi supărat un bmw pe drumul acesta.

    00
  4. NOU
    #17

    Așa le place celor care nu au bmw sa adopte un aer de superioritate și sa dea ei cu piatra în cei cu bmw ( bine, zoso a avut și el bmw, așa ca îl mai iertam). Subsemnatul, posesor de bmw, am rămas fără permis din cauza ca am depășit viteza. M-am dus sa dau examenul de reducere a pedepsei. Eram in jur de 65 de candidați. Ce crezi? Chiar toți aveau bmw? Testul ala e banal, trebuie sa fii tămâie grav de tot sa îl pici, și totusi unii fără bmw au picat. Concluzia e ca: toți șoferii romani sunt o apa și un pământ, numai ca unora le place sa creadă altfel fiindcă s-au prins ei ca dacă sunt in corul latrailor scapa la rândul lor de critica. Aveți impresia ca un șofer care de-a lungul vieții schimba mai multe mărci, când ajunge la bmw brusc se încadrează in vreun stereotip, iar apoi când schimba marca brusc e șofer model?

    00
    • NOU
      #18

      Esti cu vaca

      00
    • NOU
      #19

      De ce, bai, rățușca? Ce nu îți convine din ce am zis? Sau ești din rândul celor care cresc media analfabetismului funcțional in România, fiindcă se pare ca citești dar nu pricepi. Inimioare rău pentru tine ca ești un fulg de nea sensibil și nu accepți ca se conduce mizerabil in România, indiferent de ce mașina ai, fiindcă mașina aia pana la urma nu merge singura. Iar limita de viteaza poate fi încălcată de oricine, așa ca te rog, continua sa îmi explici cum aia cu bmw fac și dreg, in timp ce ceilalți șoferi sunt niște fecioare neprihănite.

      00
    • @Maferescdeciuma posesor de bembe?

      Azi am condus din satul meu pana in satul socrilor… vreo 60 de km din care 50 pe A1.
      Cine crezi ca depasea la limita (de vreo doua ori au trebuit sa franeze cei de pe contrasens) pe DJ-ul care se infigea in A1 ca apoi sa opreasca sub un zarzar? Un E92 316d.
      Cui ii cumparase mamica B2 desi B1 era libera si m-a fortat sa trec prin dreapta lui? Cine a accelerat cand il depaseam? Cine avea privirea umeda + BSOD neintelegand ce i se intampla? Un sofer de F30 328i ;))
      Cine mi s-a aruncat in fata cu 90km/h fara asigurare (mi-a dat masina in frane de era sa musc din volan si cel din spate deja isi vedea tapiseria maro) eu avand legalul 130? O coaja de seria 1…
      Cine a decis ca e sub nivelul lui sa stea in coada si a ales banda de urgenta (erau vreo 7 camioane pe B1 si vreo 20 de turisme pe B2) dand fix in filtru? Exact un E60…
      Pe langa asta a mai fost o tanti cu un A6 (C7) ce mergea cu 110km/h pe B2 ingrozita ca sunt TIR-uri pe B1 si un Megane GT (tce) care nu stiu din ce film era.
      Toate astea in sub o jumatate de ora…

      00
    • NOU
      #21

      @zidanne da, tati, posesor mândru de bmw. Probleme? Orice pădure are uscături, dar văd ca tu ești unul dintre aia care are impresia ca masinile merg singure și doar la volanul unei anumite masini șoferul poate fi idiot, in rest el e un exemplu in trafic. Sa încep și eu sa enumer catastrofele de șoferi cu care m-am intersectat in trafic și marca auto pe care o conduceau? Cum am și zis: dacă doar aia cu bmw o comit in trafic, de ce dracu erau așa mulți șoferi, posesori de toate mărcile auto de pe la noi, la examenul de reducere e perioadei de suspendare a permisului?

      00
    • @Maferescdeciuma orice padure are uscaturi… Numai ca atunci cand 99 din 100 de copaci sunt uscaturi aia nu mai e padure.
      Am vreo 500.000 de km (permis doar din 2007) pe vreo 4 continente (atat cu volan pe stanga cat si pe dreapta), am condus in Africa, in zona Golfului Persic si in India.
      De departe masinile cu numar de KSA sunt adevaratele bombe in trafic.
      Deasupra lor exista o categorie aparte: soferii de bembe.
      Indiferent de tara in care am fost, de masina pe care o conduceam (nissan sunny de 105CP sau C6 V10 quadturbo de 1000+ CP) se gasea la fiecare iesire cate un brav posesor sa-mi aminteasca de categoria speciala din care el face parte.
      Nu zic, exista si uscaturi, oameni care isi iubesc masinile, care le respecta si le ingrijesc ca facand parte din familie. Dar mai repede se intalneste soarele cu luna ;))
      La drum lung cel mai bine m-am simtit in compania unui sofer de A7 C8 (TDI V6).
      Am facut amandoi Bucuresti – Sibiu intr-o noapte. Exceptand viteza (nu foarte excesiva) omul ala n-a comis nimic. N-a calcat nicio linie continua si n-a facut nicio depasire la limita.
      Nu stiu cum il cheama si probabil nu voi afla ;))
      Si din 2007 pana acum n-am nicio amenda sau suspendare de permis. Si nici statie.

      00
    • NOU
      #23

      @zidanne din 2007 am și eu permis, și dacă vrei sa ma crezi am condus și eu pe continente diferite ( America de Nord, prin America de Sud, zona Pacificului, un pic de Asia, Europa nu o mai pun la socoteala), și îți zic cu mâna pe inima ca in România se conduce extrem de prost. Șoferii romani sunt in general plini de sine. Și la mine e prima suspendare de permis, ca stăteau pensați in afara localității și filmau șoferii care accelerează la ieșirea din Cleja, Jud. Bacău ( caută un pic sa vezi ce japca e acolo). Faptul ca nu ai avut abateri înregistrare oficial înseamnă cel mult ca nu ai fost prins, nu ca ești șofer model, pun pariu ca mergi cu Wazeul și încetinești când e anunțată poliția pe traseu. Sper ca nu ne iei de prosti și te aștepți sa credem ca tu la un drum ce străbate țara respecți limita de viteaza cu sfințenie. Iar statistica aia cu 99/100 e doar părerea ta personală și e fără valoare. Fix ipocriții de genul nu ii suport :)

      00
    • NOU
      #24

      @zidanne nici eu nu am stație, probabil dacă aveam eram cu permisul in buzunar

      00
    • Tot niste observatii personale, adunate in niste ani de condus:
      – depasiri la limita
      – crosetari intre benzi
      – accelerat cand il depasesti
      – venit cu flashuri si claxoane pe B2, desi B1 e plina
      – depasit cu forja, apoi repliat imediat in fata ta si franat brusc, caci e rosu la semafor (si se vede de departe ca e rosu)
      – depasit coloana la semafor prin dreapta
      – luat toata coloana prin dreapta si in intersectie facut stanga
      – blocat banda 1, aia cu verde intermitent, inclusiv cand pe B2 sunt „decat” 3 masini la semafor
      – blocat banda 1 pe o strada aglomerata cu „5 minute pe avarii”
      – parcat fix in buza intersectiei, sa iti taie vizibilitatea, desi 50m mai incolo sunt locuri de parcare, dar cu taxa
      Ei, ca sa vezi, in 4 cazuri din 5, masina e BMW sau Audi.

      00
    • NOU
      #26

      @florin șoferi romani. Dar totusi parca prea toate rahaturile le fac ăștia cu bmw. Eu nu stiu unde trăiești tu, dar aia cu blocat banda 1 cu mașina pusă pe avarii, o întâlnesc zilnic și ca sa vezi, se aplica indiferent de marca. Iar la faza cu blocat banda 1, ce are și intermitent la dreapta ( bine ar fi sa mai înveți cum se corelează și indicația marcajului de preselectate) se întâmpla cu every fucking marca ever. O dati in penibil cu statisticile astea. Când ai ochi doar pt o marca, pai numai aia o vezi. As aprecia cu adevărat și as discuta mai degrabă cum e corelata indisciplina in trafic cu vârsta și educația, atunci chiar ați da dovada de inteligenta.

      00
    • Stiu foarte bine cum functioneaza verdele intermitent si stiu ca in cele mai multe cazuri B1 are marcaje de inainte si la dreapta. Dar cand pe B2 ai 3-4 masini la semafor, eu consider o chestie de bun simt sa lasi B1 libera pentru cei care chiar merg la dreapta.
      Poate ca e „confirmation bias” si imi sar mie in ochi doar mizeriile facute de cei cu bmw si audi … la fel cum aici la Iasi ne sar in ochi prostiile facute de cei cu numere de VS si BT

      00
    • NOU
      #28

      Concetățeanule, ca tot in Iasi îmi fac și eu veacul, disputa legată de banda 1 lăsată liberă, doar fiindcă are și intermitent, deși are și marcaj pentru mers înainte, nu se va termina niciodată și consider ca e corect sa die redusă la categorisirea șoferilor in simțiți și nesimțiți. In principiu sint de acord cu bunul simt ( cum as putea sa nu fiu? ), dar problema e mai complexa. Mai tii minte semaforul de lângă facultatea de construcții? Înainte era cu intermitent la dreapta+ mers înainte. In fiecare seara pe la ora 17:00 se omorau claxoanele on zona aia. Acum au scos intermitentul. De ce? Pai pentru ca semaforul ala dureaza extrem de putin, și e mai bine sa între in intersecție masinile pe 3 rânduri, decât sa ardă gazul la relanti pe doua coloane pentru cazul in care vrea unul sa facă dreapta. Iar cum intermitentul îți da doar voie sa intri in interexrtie, dar nu ai prioritate, de cele mai multe ori oricum nu făceai dreapta. Așa ca in cazul ala intermitentul mai mult rău făcea pe total. De aia zic ca nu e cazul sa aruncam cu piatra așa usor. Iar legat pe masini puse pe avarii, te Invit pe Sf,Lazar, sau cum mergi după Colegiul Național spre fundatie, pe Copou, tot fucking Pacurariul, mergem împreuna dcaa vrei și catalogam mărcile :))) îți garantez ca întâlnim de toate. Legat de BT si VS, treaba e clară: mulți tineri cu putina minte veniți la facultate, dar cu alte preocupări. De asta zic sa te mai uiți un pic și la vârsta șoferului. Și pe mine ma enervează piloții ăștia închipuiți, cu masini fumegând și tobe care bubuie asurzitor, indiferent de marca. PS: ce părere ai de motocicliștii care accelerează in dușmănie pe bulevarde noaptea? Tot o forma de cocalarism, dacă ma intrebi.

      00
    • NOU
      #29

      PS: sper ca nu pierzi timpul pe celebrul grup de prostie autentica Radar Iasi.

      00
  5. Făgăraș e în continuare o mizerie de oraș. Să nu faci în 30 de ani o centură? Cât de idiot să fii?

    Vaslui, Vâlcea, Olt, Teleorman… hai să ne gândim de ce idioți.

    Începe cu P ile, apoi C ombinații și R elații.
    Sau dacă nu, deși nu exclusiv, poate atunci F amilism, apoi S inecuri și N epotism.

    00
    • Uite unu din Fagaras.

      Vezi tu, in Dragnea Land, din cele 5 orase, Alexandria are centura cu limita de 90 km/h, Rosiorii de Vede are centura printr-o zona de case dar nu se fac blocaje (astea 2 sunt le DN6, unu din cele mai aglomerate drumuri), Zimnicea si Turnu Magurele sunt la capat de lume deci centura e cam degeaba, iar Videle e pe un DJ.

      00
    • Ce dracu industrie și economie este in Teleorman, să se facă blocaje? Că blocajele sunt unde sunt și banii. Săracii și rupții în cur nu au ambuteiaje, pentru că nu există motive pentru ele.

      00
    • @lrpx, exact cum ti-a spus si Ionut, daca nu ai pic de industrie si niciun motiv ca lumea sa viziteze orasul tau, normal ca nu ai ambuteiaje.

      PS: discutam despre centura asta?
      https://adevarul.ro/locale/alexandria/foto-centura-alexandriei-mai-temut-drum-judet-1_54e2f6f4448e03c0fdb1d038/index.html

      00
    • @Andrei, De centura aia vorbim, si stii bine ca din 2015 pana acum au facut sensurile giratorii. Dar ce vina are drumu ca soferii sunt niste idioti.

      @Ionut M, DN6 e unu din cele mai circulate drumuri din tara. Dar ca sa iti raspund la intrebare, nu zic de marea firma de porci a lu Dragnea, dar:

      Ai atata teren arabil si este exploatat. Acu ca majoritatea pamantului e lucrat de compania puscariasului Neculae (Inter Agro).

      Fabrica de rulmenti Koyo, de la Alexandria.

      Campurile din juru orasului Videle au fost pline de petrol (inca mai au, dar nu ca in anii 90).

      Combinatul de ingrasaminte de la turnu (e tot al lui Niculae, dar mna)

      Fabrica de tevi din Zimnicea (tot a Niculae, acu ma gandesc ca mai bine ar fi Niculae Land decat Dragnea Land)

      Fabrica de textile din Rosiorii de vede.

      Sa nu mai vorbim de toate fabricile inchise din 90 si pana acum.

      Pentru un judet cu o populatie de vreo 360k (asta dupa domiciliu), fata de 270k, cat are doar resedinta judetului BV, si in care industria predominata e agricultura, e cat de cat ok.

      00
  6. “ferestre de lemn la stradă, termopane pe interior” – s-ar putea sa nu fi avut voie sa monteze termopan la strada

    00
    • Stai așa @kilroy, nu unii dintre noi se ofuschează și bosumflează că „dom’ne, cum să punem termopane la paragini istorice bune de demolat”?
      Evident, nu ai cum să „restaurezi” nicio clădire prespus istorică cu valoarea pe măsură: arhitecții, meseriașii sunt morți!

      Așa că, ce facem? Păi, fiindcă n-ai cu cine, fraierești.
      Nici mie nu-mi convine că ne coborâm la nivelul potemkiniadei, da’ na, când noi unii mai sănătoși la cap știm că nu mai e nimic de salvat și nu aduce nicio utilitate reală, sar unii că, de ce să fie demolată, că cultură, că draci cu laci.

      Mneh… bravo cu termopanele pe interior și fățișul de lemn exterior.

      00
    • Inca nu au aflat ca poti face din lemn ramele (ce forma si model vrei tu) iar geamurile sa fie „termopan”, asa ca au lasat pe exterior rama veche si au pus pe interior inca un rand de ferestre din pvc de culoarea lemnului.

      00
    • Boros, eu nu am citit ca respectivele cladiri erau in paragina. Dar, tocaria, dupa niste zeci de ani, asa lasa sa treaca un curent, de numa’, numa’. Sau, poate au instalat termopane din cauza galagiei din strada.
      Iugas, tocaria din lemn stratificat este cel putin cu 30% mai scumpa decat PVC-ul. La un moment dat, nu dispui de banii respectivi, dar nevoia (un locatar bolnav, spre exemplu) exista atunci. Nu toti castiga precum cititorul mediu de pe blogul lui Vali. Si eu castig 8000 de euro, dar nu spun in cate luni, ca mi-e lene ;-)

      00
    • Stii ce e culmea kilroy? Varianta cu ramele din lemn de stejar (facute la tamplar) si geamurile (facute la „fabrica” de termopane) a costat mai putin decat varianta PVC.

      00
    • Iugas, te cred. Am văzut așa ceva la o pensiune și mi-a plăcut ideea

      00
    • Ferestre termoizolante: din lemn stratificat, din pvc; din aluminiu, lemn cu aluminiu, aluminiu cu lemn.

      00
    • Iugas, se gasesc cumva tamplari pe toate drumurile care sa faca asa ceva?

      00
  7. M-am certat cu un idiot […] Am lăsat geamul jos și i-am strigat un “pe bune?”

    1/7, probabil trebuia sa fie „M-am rastit la un idiot… „

    00
    • Dacă își lua un glonț sau o bâtă în cap plângea 5 ani pe aici pe blog ce rea e lumea cu el, nu a făcut nimic, doar a apostrofat un biciclist… Toți suntem zmei până găsești unul mai cocoș ca tine…

      00
    • pentru că un biciclist sigur cară pistolul după el

      00
  8. @zoso si eu am condus pret se cateva rezervoare luna asta… Daca pana acum mergeam in contracurent – cand plecau bucurestenii la ei acasa in Campulung, Curtea de Arges, Slatina, Horezu, Targu Jiu sau Orsova, eu ma intorceam acasa, acum sunt prea multi care s-au prins de faza asta… asa ca evit rush-hour-ul soferilor de duminica cu totul.
    Astfel, un drum care imi ia 50 de minute sambata pe la 10, scade la 30-33 de minute. Consumul ramane la fel.

    Despre B2 lovers… numai de bine am de zis. Sa stea acolo si sa imi lase mine B1 libera.

    00
    • fmmmm de autocorect

      00
    • Contracurentul asta merge bine pana incep concediile ca apoi se deregleaza tot sistemul.

      00
    • @ev21 nu mai merge deloc de cand nu mai sunt restrictii ;))

      00
    • b1 liberă e capcană. într-un singur drum pe Constanșa-București, am pățit de două ori, după ce am depășit o mașină, adormiții rămân pe B2, eu trec pe b1, iar în procesul de devansare, își aduc aminte să se replieze și se urcă pe mine

      00
    • @itaa pe B2 prapetul este cel mai bun prieten al tau, pe B1… acostamentul (daca e suficient de lat) sau banda de urgenta (daca nu niciun tramvai pe ea).

      00
  9. Daca eram biciclistul parcat pe locul de parcare, aici in Craiova, scoteam 40RON (sau cat este taxa ANUALA de parcare) si ii lasam acolo jos.
    Si daca imi zici de sens si consens in viata, sa fim seriosi, hai sa vorbim de sensul unei masini in oras si in general.

    00
    • Voi acolo la Craiova aveți spațiu, parcări. Cât am făcut naveta pe Decebal, niciodată nu am avut probleme cu a găsi parcare în oraș. Și aveți centrul ăla foarte mișto. Oraș curat, prăzari de treabă.

      00
    • Si de ce nu faci asta? De ce nu te duci la Primarie sa iti ceri loc de parcare petru bicicleta si sa platest taxa? Asta daca tot nu ai ce face cu banii.

      00
    • Solutia mea pentru transport nu este gunoi, s-o las afara. Sta in casa, aici cu mine. Platesc deja impozit pentru locuinta.
      Sunt pentru orice fel de taxa necesara pe bicicleta, nu stiu exact cum functioneaza un sistem de taxe, dar as plati cu draga inima chiar si acum cand nu avem piste.
      Masina incurca mult prea mult si se taxeaza mult prea putin pentru asta, de asta am mentionat cei 40RON.

      00
    • te invit o saptamana pe la mine. iti platesc camera la ce hotel vrei tu, mananci la ce restaurant vrei, iti cumpar ce bicileta vrei tu. singura ocnditie e sa faci in locul meu drumurile mele prin oras cu acea bicicleta. banuiesc ca dupa cei ~500 de kilometri cu minim 40 de de kilograme de gentoaie voluminoase, prost echilibrate si diverse tepuse, trepiede si alte acareturi in spate o sa intelegi rostul masinii.

      ps, evident trebuie sa ajungi la timp acolo unde e treaba de facut SI cu echipamentele intregi.

      00
    • thebblack, m-am facut inteles gresit. Nu sunt impotriva masinilor utilizate cu cap (poate capul meu e mai special, intr-un sens anormal). Eu chiar m-as bucura enorm sa avem autostrazi peste tot (autostrada inseamna pentru mine trafic redus pe drumurile de la tara, transport rapid si in siguranta pentru oamenii care chiar au nevoie, mancare mai ieftina si ambulante/pompieri care nu stau blocati).

      Cu permisiunea lui zoso mi-ar placea sa facem schimb de contacte, sa-mi povestesti mai multe si sa-ti povestesc si experienta mea de aproape 10 ani doar pe bicicleta/autobuz/tren/ia-ma nene.

      00
  10. Uite aici boss. Daca pulifricii astia sunt animale la volan, nu-s in stare sa circule, ce te astepti de la civili?

    https://2mnews.ro/tragic-seful-biroului-rutier-al-politiei-baia-mare-comisarul-grigore-tomoiaga-a-omorat-un-om-intr-un-violent-accident-rutier/

    Oare cat de adanc sub pres va fi bagat acccidentul?

    00
  11. referitor la b2….

    vineri pe centura de nord a bucurestiului, intre giratoriul de la otopeni si ala de la tunari.

    pe banda 2, inclusiv eu, coloana aorecum compacta de masini care mergeau cu ~110. be banda 1, tiruri, basculante, cife, camionase cu masini pe platforma si alte oratanii, toate in jur de (estimez eu 70-80) si cu distante maircele dar nu confortabile intre ele. ah si cate un nefericit care a zis sa fie baiat salon si sa treaca pe b1. si acum mergea cu semnalul stanga pus in fundul tirului.

    si apare in spatele meu un vw, presupun un tdi dupa nervozitate si faptul ca in retrovizoare ii vedeam doar parbrizul, flashuri, claxoane, tot tacamul. nu m-am dat din fata lui din simplul motiv ca in fata mea la 25 de metri era alta masina care mergea cu aceiasi 110. si in fata aluia, alta tot cu 110, si alta si alta si alta.
    cand a ajuns nervul la maxim a zis ca fittipaldi e unchiul lui bun si a incercat manevra pe dreapta lui. a schimbat a accelerat sa ii sara pistoanele din chiulasa si s-a oprit in fundul tirului ca nu a reusit sa faca un logan. ala din spatele lui nu l-a mai lasat sa revina asa dar imediat dupa ori a fortat ori a fost lasat. 2 tiruri mai incolo printro manevra de genul skodei din articol l-a depasit pe ala din spatele meu si m-am trezit din nou cu el la 2 metri in spate. si surpriza… a incercat din nou depasirea prin dreapta. de data asta s-a oprit in curul unei cife. cel putin cateva sute de metri nu a reusit sa revina si dupa asta l-am pierdut.

    ne-am „regasit” la giratoriul de la a3, cand eu am stat sa fac stanga si el a mers spre stefanesti… tot cu flashuri la 3 metri in spatele unei fabii si la iesirea de pe banda ocolitoare muscat niste pietris in depasirea lui intempestiva si i-a umplut pe toti de respect. ma rog, vreo 2 secunde cand s-a oprit inca o data in curul unui tir….

    ps, hai ca am deraiat rau. plecasem de la ideea ca undeoir esti fortat sa mergi pe banda 2 daca nu vrei sa albesti. si ca din cauza acelor vehicule care chiar nu pot merge cu viteza maxima legala s-a inventat soseaua cu mai multe benzi. si cand aia lenti sunt 10 iar aia rapizi sunt 200, e foarte probabil ca banda 2 sa fie permanent ocupata.

    00
    • Ăștia sunt culmea imbecilității. S-a întâmplat, și atât de des… Mergi in coloana pe banda 2, cu 100 și ceva, viteza coloanei, și te face cu nervii un disperat din spate. Ce se gandeste el? „Mașina mea poate merge mai repede de atât, la o parte din fata mea melcilor!!!” Nu ii trece prin cap că toți aia zeci din fața lui (pe care îi vede, că sunt mai mulți de atât) au și ei mașini care pot merge mai repede, dar nu au cum. Pur și simplu nu îi înțeleg cum funcționează, ori sunt efectiv idioți total și nu procesează mai mult de „am o mașină în fața mea, pot merge mai repede, trebuie sa mă lase să fac asta”, că ce e ulterior solicită prea multa putere de calcul, ori au o viață extrem de meschină și șofatul e ocazia de trăire cu toată pasiunea într-un ocean de irelevanță.

      00
    • Cateodata se intampla ca pe A2 sa fie mai liber pe B1 decat pe B2 :))

      00
    • @punKreas la fel si pe A3, prima portiune care are 3 benzi…nimeni nu sta pe banda 1 ca deh se inchide…in 20 de km.

      00
  12. Urcam în sus pe două benzi

    Cobori in jos, luceafar bland… :D

    00
  13. Coae, in ce univers escaladezi de la „sicanare pe autostrada” la „impuscat mortal”? Like wtf, singur sunt pasi multi intre asta, foarte foarte multi pasi.

    Genul asta de discurs e aproiat de ala cu „sa se deschida totul, ce daca e covid si mori aia sensibili ca mureau oricum. trebuie sa ma duc eu la restaurant si mall”

    REPET: nu are cum sa fie echivalenta intre „sicanat cu masina” si „scos gun la omorat”.

    Sa inteleg ca daca ai putea, i-ai impusca pe aia de care te tot plangi ca ambaleaza motociclete la tine pe strada? Like, really, ai scoate pistol si ai trage dupa ei?

    00
    • Coae, in ce univers escaladezi de la “sicanare pe autostrada” la “impuscat mortal”? Like wtf, singur sunt pasi multi intre asta, foarte foarte multi pasi.

      întrebarea pe care mi-o pun e dacă înțelegi explicația, ca să nu-mi tocesc tastele de pomană.

    • https://www.mediafax.ro/social/inchisoare-cu-executare-barbatul-care-a-lovit-intentionat-o-masina-in-zona-fantanii-miorita-si-a-aflat-pedeapsa-18632932

      Cam asta e maximul din ce stiu eu in Ro, aprop de intentie

      Admit insa ca poate n-am inteles explicatia / scenariul tau, dat fiind ca suntem pe digital si ca se pierd poate unele nuante in text fata de vorbirea naturala.

      Mi s-a parit ca lasi cumva impresia ca ar fi ok sa scoti gun daca te sicaneaza, vorbesti la telefon, tii banda ocupata, ti se baga in fata la o anumita viteza, break check?

      Clar, si separat si impreuna cele de mai sus sunt de cacat. Clar, poate o parte dintre ele mai greu de dovedit. Dar gun?

      Disclaimer: nu am scris ce e mai sus cu malitiozitate, daca nu asta e scenariul pls update si sa discutam :).

      00
    • sunt două chestii de spus pe tema asta:

      1. e evident că sora mortului (ca orice victimă) face pe nevinovata. nu știu, domne, ce a avut cu mine, eu sunt inocentă ca fecioara Maria. dar în sinea ei știe că ăla nu s-a apucat să tragă aiurea în ea. da, e evident că nu trebuia și că e un dobitoc, dar nu i-a cășunat pe ea degeaba.

      2. nu ai nevoie decât de câteva faze din astea ca toată lumea să se calmeze în trafic. când știi că e posibil ca ălalalt să te împuște, nu te mai dai jos la el ca să dai cu piciorul în mașina lui. nu îi mai tai fața aiurea. nu mai claxonezi ca vita 2 minute. nu te mai înjură că a trebuit el să oprească la semafor pentru tine. nu îți mai face brake check aiurea.

      da, e nasol când se întâmplă din astea, dar efectul este că toată lumea se calmează sau, mare atenție aici, fie moare, fie merge la bulău. da, s-ar putea ca în procesul ăsta să moară și oameni nevinovați, dar, când tragem linie, s-ar putea să ieșim pe plus. nici o schimbare nu se întâmplă fără victime.

      uită-te un pic pe https://www.reddit.com/r/IdiotsInCars/
      majoritatea incidentelor din trafic, într-o țară cu 350 milioane oameni foarte dependenți de mașini, sunt din neatenție. foarte foarte rar din răutate. intenția aproape că nu există. și compară cu orice drum pe care îl faci prin România. cum ziceam în textul postării, 2 mașini au accelerat când le depășeam în 300km. doar mie. doar ieri. când știi că e posibil să încasezi un glonț când ești atât de amuzant, mai faci din astea? de câte ori până când ți-o dă unul? nici nu e nevoie să te omoare, trage în paralele cu tine și îți fute 3 gloanțe în mașină, că e nervos pentru că ești al optulea prost cu care a avut de-a face în ziua respectivă. te-a lecuit de prostie? nu contează ce pățește el după aia, aia e problema lui, dar tu te-ai căcat pe tine de frică?

      o să aibă Geani bombardierul pistol? ok. care o sa fie finalitatea? păi, fie dă de unul mai fraier ca el, îl omoară și apoi merge la bulău, fie dă de unul mai șmecher ca el, moare el, și intră ăla la bulău.

    • Nici eu nu stiu cum se pot asocia cele doua situatii….se pare ca pentru unii mersul pe banda 1 e Dumnezeu pe pamant. Un copil de 6 ani impuscat mortal e ceva extra oarecum binemeritat pentru mersul pe banda 2. Gandire nene….

      00
    • deci Zoso: tu stii sigur ca a fost de vina mortu sau masina mortului. Ala care scoate pistolu pe o autostrada cu 5 benzi e putin vinovat, dar stii sigur ca astia au fost de vina. Nici macar nu vrei sa gandesti ca poate masina astora a fost lovita din ghinion ca poate prostu ala voia sa traga in alta…
      Sau ca poate ala era prost pur si simplu, caruia i se pare ca totul este impotriva lui.

      Am patit-o in germania. M-am dat pe dreapta sa il las pe unu sa depaseasca si nu am calculat foarte bine cand m-am intors pe b2 (depaseam) si m-am intors cam cu 1 secunda mai devreme decat i s-ar fi parut aluia ca e corect. Cum era si rabla plina cred ca ala a avut impresia ca am revenit „agresiv” pe b2 pentru ca dupa ce am trecut de tir s-a lasat in spatele meu si a inceput sa dea cu flashuri….

      norocu meu ca nu eram in SUA si un zoso american sa isi justifice folosirea armei cu „nenorocitu, s-a bagat in spatele meu suparat ca l-am depasit”

      00
    • iar faci ce faci tu de obicei. exagerezi.

    • pai, daca nu io cine? Vrei sa nu ai nici o exagerare?

      eu nu reusesc sa inteleg cum dracu sa ajungi la un road rage pe strazile alea. 5 benzi, da, full, dar in mod normal daca toata lumea conduce corect ai un drum fara stres.
      As paria ca noi doi acolo adormim dracu la volan, la cat show e.

      Primele dati cand am condus in afara Romaniei am uitat sa injur. Dar, in ultima perioada, se vede ca s-au umplut tarile astea de soferi retarzi.

      00
    • cred că în Germania dimineața devreme în weekend am condus cel mai lejer.
      și Bulgaria e relaxantă și pe DN, și prin orașe.
      în SUA nu, că nu am găsit de închiriat decât Spark de 1 litru, și nema viteză, nema putere, mă uitam să nu dea alții peste mine că merg prea încet. după care am condus un M5 și la orice accelerare săream instant de limita de viteză. dar un tur de la Est la Vest nu strică nimănui. some day.
      în Grecia foarte mulți revin pe banda1 din scurt. ai impresia că îți taie calea. iar în orașe se conduce infect.
      în Italia nu mai țin minte.
      Austria/Ungaria pe autostradă sunt prea mulți români și unguri ca să nu fii atent.
      în Suedia nu mai țin minte, eram mic.

      eu nu reusesc sa inteleg cum dracu sa ajungi la un road rage pe strazile alea. 5 benzi, da, full, dar in mod normal daca toata lumea conduce corect ai un drum fara stres.

      stresul cotidian e foarte mare. presiunea de la muncă. faci ceva greșit și ajungi pe străzi. așa că tragi ceva pe nas, iei niște pastile cu rețetă sau bei pur și simplu.
      oamenii sunt stresați și, la fel ca la noi, nu ești primul prost peste care dă. ești al 3lea sau al 5lea. și atunci îi sare muștarul. nu neapărat pe ce ai făcut tu, ci pentru că i s-a umplut paharul.

    • 1. presupui, hai totusi sa nu dam vina pe victima chiar din prima, chiar daca e femeie la volan
      2. nu cred ca idea „toata lumea pistol la brau” e ceva sa opreasca. Si sigur sunt metode fara poential de *omorat random la road rage* de a educa oamenii in trafic.

      Americanii, acesti bravi gun owners au atat de multe gun death si gun violence ca nici n-are sens sa discutam.

      https://www.npr.org/sections/goatsandsoda/2021/03/24/980838151/gun-violence-deaths-how-the-u-s-compares-to-the-rest-of-the-world?t=1621903970204

      00
    • Ca sa rezum: indiferent de scenariu / intrebare cu privire la „circulatia pe drumurile publice” sigur răspunsul nu e „toata lumea cu glock, sa fie astia cacati pe ei sa nu sicaneze”. Sigur sigur.

      Asta doar pana la Mad Max, ca acolo all bets are off.

      00
  14. zic să mai bage cna-ul niște propuneri de mesaje pt interes public „pentru sănătatea dumneavoastră…”:
    …circulația se face în mod implicit pe banda întâi
    …bicicleta este vehicul, circulă pe carosabil și are aceleași drepturi și obligații
    …semafoarele de pe bulevardul UrAnus (Berzei-Buzești) au fost făcute de un retard și sunt absolut inutile și trebuiesc ignorate (și asta se aplică și la alte semafoare care sunt absolut inutile, nu folosesc la nimic, dar sunt funcționale și trebuie să stai ca prostul la ele pentru că trece o dată pe zi un orb și are nevoie de semnalele alea acustice.

    00
  15. Apropos de Sibiu, poate te decizi:
    – dacă e nerenovat că omul știe că-i trebuie un camion de bani ca să facă o treabă care să țină și să repare toate bubele (nu să facă anul ăsta ceva și să spargă la anul ca să repare altceva de care n-a avut acum bani) de ce n-a dat o pensulă de vopsea și o mătură
    – dacă a adus tencuiala la nivel și a dat un trafalet de lavabilă, nu e renovare care să țină în timp.

    Asta ca să nu băgam in ecuație faptul că unele case sunt clasificate nu știu cum (sau măcar zona) și-ți trebuie zeci de avize de x comitete și comiții și să lucrezi cu meșteri care fie nu mai există, fie sunt scumpi de-si vând și strănepoții nenăscuți un rinichi.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube