Azi am condus #570

Sunt prea multe mașini cu zăpadă pe ele. Și nu mă refer la SUVuri cu zăpadă pe plafon, ci la faze gen Pejo 107 cu zăpadă pe plafon, pe geamurile din spate și pe lunetă. Pur și simplu oameni de kkt. Știți genul, să avem o Românie mai bună, dar să se înceapă din altă parte.

Ignis albastru, după un set de frâne aiurea, o dată că bătea vântul și s-a speriat, altă dată că era în giratoriu și nu venea nimeni, s-a pus pe banda a doua a centurii ocolitoare și nu s-a mai dat de acolo. Se ținea cu două mâini de volan în timp ce era devansat prin dreapta.

Și aceeași schemă, zi de zi, hai să zicem că nu te uiți la mine, că RAV4 nu e tocmai bolid de lux, dar vezi că am în față un Hilux și în spate un X6, circulăm cu 120km/h, că e înghețat pe jos, și tu ne depășești, deși ai tracțiune față? Nici o urmă de creier.

Diferența de mentalitate a omului se vede pe mașină. Îl claxonez pe un cetățean cu un X3 că avea un cot de tobă care stătea să cadă, mi-a mulțumit, a mai mers un pic și a tras pe dreapta să se uite. Îl claxonez pe un cetățean cu o Astra gri 2002 că nu avea nici un bec pe spate, deși faza scurtă era aprinsă pe față, a ridicat din umeri, părea că i-am zis ceva de ecuațiile mă-sii.

Cu cât ninge mai tare, cu atât oamenii refuză să semnalizeze schimbarea direcției.

awd-04

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

81 comentarii

  1. Si eu am bagat un 500 km azi…dupa ptimii 20 obosisem sa atentionez lumea care circula fara faruri pe ceata/conditii departe de a fi optime.

    00
  2. Am vazut specimene de genul celor de care zici si pe ploaie torentiala unde nu vedeai la 2m in fata si omu’ dadea flashuri din spate. Ce e drept, pe A1, dar totusi, eu alesesem banda 2 tocmai pentru ca pe prima se stransese apa de nu puteai inainta.
    Fie polei, fie zapada, BMW si sange sa ai. In rest, ca ai tractiune spate si anvelope DOT2010 in 2021 nu mai conteaza. Noi sa fim sanatosi!

    00
    • Nu inteleg de ce iei minusuri. Atata timp cat banda 1 nu e sigura din cauza de sleauri cu apa si incompetenta CNADNR de a mentine respectiva banda in limite de siguranta ma lasa rece povestea cu revenitul pe banda 1.

      00
    • Ia minusuri pentru ca el presupune ca toti posesorii de BMW au anvelope cu DOT 2010 si nu zice nimic de cei cu anvelope chinezesti, de cei cu anvelope uzate sau de cei care merg cu anvelopele de vara (pe motiv ca legea spune ca ai nevoie doar cand e zapada sau polei , ca pt ei nu conteaza aderenta pe ud sau aderenta la temperaturi scazute).

      00
    • Nu, de fapt ia minusuri pentru ca nu conteaza cat de proaste sunt conditiile de vizibilitate, daca ai pe cineva in spate care circula mai rapid decat tine, te dai la o parte pana te depaseste.
      Nu impui tu viteza pe sectorul respectiv de drum.

      00
  3. Hilux cu 120 km/h si pe jos gheata nu-mi suna a bine. Nu e cea mai stabila masina la viteze mari. Iar tractiunea 4×4 de pe Hilux nu ajuta la absolut nimic la viteza mare. De fapt nici la celelalte SUV-uri nu ajuta mai cu nimic la viteza mare. Ba chiar e posibil ca o masina joasa sa fie mai usoara si mai stabila.
    Altfel si eu vad mereu lenesi cu zapada pe masini, iar eu mai am un fix: Plecat azi din B spre munte, de dimineata. Autostrada spre Ploiesti aglomerata, dar nimeni (sau doar un aiurit – eu) pe B1. De ce toti circula pe banda din mijloc? Am mers pe B1 devansand pe cei cu 100-110 de pe B2 si nu m-au „incurcat” decat vreo 2 camioane pana in zona unde se trece la 2 benzi.

    00
    • Cand sunt 3 benzi, cei mai prosti soferi merg pe mijloc si merg adesea incet, in coloana.

      Vezi asta pe A3 si DN1, portiunea pana la Aeroport.

      Explicatia e simpla: se simt in siguranta pe mijloc, adica pe banda 1 sunt gropi si ies/intra.
      Pe banda 3 se merge tare (teoretic). Pe mijloc se simt in siguranta, si se tin cu dintii de volan, nu doar cu doua maini crispate.

      Si da, majoritatea romanilor sunt prosti, nu doar execrabili soferi.

      In rest, Zoso tot scrie despre anvelope, dar realitatea ne spune ca la ce preturi au anvelopele bune de iarna, si masinile premium au trecut pe Sailun si MaxGrip (China).
      E o discutie intreaga aici, dar romanul e sarac, iar saracia merge in stransa legatura cu prostia, de aceea in Romania se vand in draci anvelope SH, aduse din Germania.

      00
    • Sau anvelope din karfur si kofland toate cu E si G la aderenta dar care sunt lucitoare si miros tare

      00
    • @Bogumil poți să mă înjuri cat vrei eu sunt unul din cei care prin Otopeni către București nu merg pe banda 1 pentru că e plina de canale. E drept și plină de autobuze, dar mai mult de canale mă feresc. Aleg celelalte benzi și merg in ritmul coloanei. Dacă pe banda a doua se merge sub viteza legala mă bag pe a treia la ritmul ei să nu țin traficul, dar dacă banda a doua merge cu 70-80 rămân acolo.

      00
    • Ma simt vinovat si eu prin Otopeni pt B2. Dar e de inteles de ce, asa cum au spus si ceilalti. Si nu incurc traficul. Daca merg pe B2 merg cu viteza coloanei.

      Insa pe A3 banda 1 este excelenta nu prea sunt motive pentru care sa nu fie folosita. Nu sunt gropi, nu masini oprite sau care sa mearga foarte incet, de regula nu e nimic care sa incurce. In exemplul de mai sus eu circulam doar cu 120 km/h pe B1 care era libera, iar B2 era mai lenta de atat. Si asa se intampla de fiecare data.

      00
    • Probabil le-au rămas imprimate în creier gropile de pe A2 B1. In Moldova nu avem autostrăzi, deci nu avem astfel de discuții. :(

      00
  4. 3 masini cu aerodinamica și greutate de elefant merg cu 120 km/h ca au 4X4.
    Cu ce crezi ca îl încurca pe ăla tracțiunea fata când el merge la regim de autostrada? O mașina 4X4 înaltă nici nu frânează mai bine și nici nu evita mai bine un obstacol ca un sedan cu tracțiune fata de sărac. Datorită percepției ca tracțiunea integrala e centrul siguranței auto ajung mulți cu SUV-urile in santuri și copaci.

    00
    • Mai vad destepti care au trecut de la masina mica la SUV si au impresia ca 1.6 130cp al lor trage la fel de la 130km/h in sus. Ii vezi dansand pe autostrada si cum nu pot tine banda cand bate vantul mai tare + ca le consuma si mai mult masina.

      00
    • Plin de meseriasi care cred ca 4×4 e ca pe ARO.

      Da, 4×4 nu te ajuta daca franezi ca vita, dimpotriva, e de dorit sa nu franezi, pentru ca atunci sistemele inteligente au putere de la motor si variind tractiunea pot redresa masina.
      Ex:intri in curba si pierzi aderenta (se poate intampla si la 20 km/h). La tactiunea fata iti fuge spatele si nu ai nicio sansa de redresare.
      La 4×4 de calitate, daca mentii forta de tractiune, ai sanse de redresare.
      La fel, daca iti patineaza o roata din fata pe cativa metri, ai mari sanse sa dai de gard.

      Desigur, nu e de dorit sa ajungi in acea situatie, dar dupa ce am condus 15 ani tractiune fata, acum conduc de 15 ani xDrive, si zau ca nu prea iti pot explica verbal diferenta.

      00
    • @bogumil.. sper ca realizezi ca 4×4 e total diferit de xdrive… Adica 4×4 nu este egal cu xdrive sau awd…

      00
    • @Parvu Daniel – merg pe autostrada / centura, nu pe Brasov – Sinaia… Cei care merg pe banda 2 cand ploua / ninge doar fiindca, nu stiu, refuza sa se uite in retrovizoare sunt idioti. Aia e. Da, surprinzator, mereu sunt unii care vor merge mai tare, lasa-i sa se duca in treaba lor.

      00
  5. Alta văzută azi în dorobanti: bmw e36 cu volan pe dreapta (b-105…) și esapament tip Copșa mica făcea livrări Glovo. Nu am văzut anvelopele dar bănuiesc ca erau slick/sârmă. Sharing economy e viitorul!

    00
  6. Coae, ti-am mai spus, dar vad ca nu vrei sa-mi publici comentariul: in Brasov sunt cei mai cretini soferi din tara. Ever. Si am condus prin toata tara. Am mers azi de la Coresi pana la magazinul Mielesi am vazut 3 accidente. E zona crepusculara aici.

    00
    • coae, nu mai bea.

    • Tu n ai fost in iasi :)))
      De fiecare data in brasov cand puneam semnalizarea ma lasa cineva sa ma bag, in iasi nu vezi asa ceva, poate doar dupa vreo 50-100m.

      00
    • Cu parere de rau Mihai trebuie sa iti spun ca cei mai prosti soferi din tara sunt:
      Locul 5 BH
      Locul 4 DB
      Locul 3 AR
      Locul 2 MH
      Locul 1 AB

      00
    • @Robert Ce-i drept, in Brasov te cam lasa. Aici nu se conduce agresiv, se conduce incet si imprevizibil. Pe centura e regula sa mergi cu 70 pe banda 2 in timp ce te depasesc tirurile prin dreapta.

      00
    • 50 de metri? doamne dumnezeule mare si toti sfintii din calendar. 50 de metri? adica ca in codul rutier?

      00
    • @Mihai eu nu cred ca ai trecut prin Alba ca ai sa-ti schimbi parerea.

      00
    • …sau prin salaj

      00
    • @Psionics: :))))
      buna asta, nu stiu de BH, DB etc…dar cel putin in ultimele luni vad soferi cu masini de AR si imi par toti niste drogati, serios!
      Total neatenti, absoluti relaxati si linistiti cand fac cele mai monstruoase nelegiuiri in trafic!
      Bai, evident ca mai observ greseli in trafic, nesimtiri, etc, chiar si la mine, dar la AR se sparg bariere deja!

      00
    • @Claudiu – nu m-ai crezut cand ti-am spus ca am condus prin toata tara:

      – pe zona Nord-Vest sunt deacord ca albanezii sunt cei mai prosti soferi;
      – sa fim seriosi, salajenii bat toata europa si samsaresc 50% din masinile vandute in Cluj. Singurii salajeni care conduc prost sunt batranii care vin la spitale in Cluj. Dar tu ai vazut ce trafic e in Cluj si ce strazi inghesuite au? E normal sa fii pierdut cand esti batran venit din SJ la spital in CJ.

      Pe de alta parte, Brasovul are bulevarde largi si drepte, centura ca in palma, trafic aproape inexistent fata de Cluj, dar sunt cei mai cretini soferi, chiar daca majoritatea nu sunt Brasoveni. Azi dimineata in fata la Miele, unde sunt 6 benzi, au reusit sa se ciocneasca 2 prosti fiind doar ei pe drum. Si au mai chemat si politia, care a dat geamul jos, a urlat la ei sa elibereze drumu, si aplecat.

      Fac si eu un top al celor mai prosti soferi din BV:

      1. CV
      2. BC
      3. CT
      4. GL, BR
      5. BV

      00
    • 1. GR
      2. VL
      3. AG
      4. IL
      5. DB

      Banuiesc ca peste tot e ca in DB (unde am luat si eu carnetul acum 12 ani): scoala facuta la misto si politisti extrem de toleranti ca sa poata trece lejer cei care dau spaga, chiar si cu martori.

      00
    • @Robert: sa înțeleg, tu ieși de pe o drum fără prioritate, dai semnal stânga sau dreapta și șoferii care merg pe drumul cu prioritate vrei sa oprească să poți trece tu? Sau ai un exemplu mai bun?

      00
    • Vad ca dati tot soiul de clasamente, dar sesizez doua mari nedreptati: unu, taranetele cu indiferent de masina si cu numar de IF unde este? Doi, masinile cu numar de GJ, ai caror soferi sunt renumiti prin agresivitatea si prostia lor nu apar in clasament. Tovarasi, ceva mai multa atentie pe viitor ;-)

      00
    • @ray nope, ma refer stat bara la bara pe ambele benzi, pui semnal ca vrei sa treci pe alta banda si nu te lasa nimeni

      00
    • @Robert, conform codului rutier cand schimbi banda de circulatie trebuie sa semnalizezi cu „cel putin” 50 metri inainte.
      Deci, daca sunt soferi care te lasa sa te incadrezi dupa 50 de metri este perfect normal. N trebuie sa dai semnal si imediat toata lumea sa franeze.

      00
    • Nu prea a condus lumea prin regiunea sateasca Moldova, de fapt nu a avut pe ce drumuri sa ajunga: SV – VS – BT – NT – PH (topul meu 1-5)

      00
  7. Inghetat pe jos si mers cu 120 in coloana. 4×4, 4×2, tot 10 cm de cauciuc pe asfalt la o franare de urgenta.

    00
  8. Ah, îi urăsc grav pe leprele care nu își curăță mașina de zăpadă și pe cei care merg fără lumini in condiții de vizibilitate redusă. Cât de putoare ordinară sa fii? Partea proastă este că am cunoscuți cărora deși le-am zis sa aprindă farurile mereu nu considera necesar acest lucru.
    Cobora unul ieri din Poiană efectiv cu bordul plin de zăpadă. Număr, faruri nu se vedea absolut nimic. Nepăsare? Durere in cur? Doar ei știu..

    00
    • NOU
      #40

      Nu curăță fiindca mulți nu ai cu ce fiindca sunt idioti. Ii vad dimineața eu cu perie, cu soluție de dezghețat geamurile laterale. Ei cu o manusa/mânecă

      00
    • Ce e obsesia asta cu farurile aprinse ziua si in oras? Adica esti chior, nu vezi ditai masina dar vezi doua luminite? Noaptea sau pe drumuri extravilane pe care se merge cu viteza inteleg sa va luati de astia fara faruri, dar in oras, chiar si pe vizibilitate scazuta, caci banuiesc ca nu e mereu ceata de s-o tai cu cutitul.

      00
    • Octav: daca ninge și totul e alb, inclusiv tu fara lumini, nu te distingi de decor, respectiv nu-mi dau seama dacă mergi sau staționezi. La asta contribuie zăpada/ploaia care cade continuu pe parbriz. Dintr-o mașină cu parbrizul plin de picături de ploaie/fulgi nu se vede la fel de bine ca de afara, ca pieton, de exemplu.

      Nu mai fiți mârlani și faceti-va cat mai vizibili pe vreme nasoală. Sau lasati-va de condus dacă mergeți dupa propria lege și nu după codul rutier.

      00
    • Octav a dat cu minus, Octav inca nu intelege.

      00
    • @Octav – Ia treci in Bulgaria fara lumini aprinse (inclusiv ziua) si pune-le intrebarea cretina care ai pus-o aici! Si dupa aia vino si spune ca bulgari jegosi se iau aiurea de roamani si ca vor spaga… ;-)

      00
    • Neata! Ce noapte intensa ati avut. Vorbim de oras, da? Va e clar?

      00
    • Exista lepre care nu își curăță zăpadă de pe mașină pentru că există alte lepre, cu caschetă, plătiți chiar, care ar trebui sa fie în trafic și sa le dea amenzi primilor. Dar e iarna, e frig….

      00
    • @Octav: dupa primul coment ti-am mai dat o sansa
      dar vad ca insisti sa fii prost …

      00
    • @Octav, cred ca sunt bune totusi luminile astea aprinse chiar si ziua. Altfel nu ar mai fi devenit obligatorii daytime running lights.

      00
  9. Cat ti a consumat in medie Rav ul prin BV, mers normal zilele astea? Chiar as vrea sa compar high level cu un Hond CR V hybrid.

    00
  10. ei au 666 de cruci in parbriz dar voi vreti sa curete zapada de pe masina…

    00
  11. @zoso săptămâna asta am condus cu spatele in pioneze… La câte specimene am întâlnit (me included) as face material de știrile prânzului timp de o săptămână. Și am ieșit doar de 4 ori…
    Și deja iti sunt dator cu vreo 4-5 articole ;))

    00
  12. NOU
    #59

    Lipsa lumini pe ceata și ninsoare check, zăpadă pe mașini check, dar am observat ceva ciudat în ultimul an, se taie virajele și intra peste tine în prostie + nu au loc pe banda lor nici pe drum drept tot mai mulți oameni indiferent de masina

    00
    • Tăiatul curbelor este sport national. Eu cred ca le este frica ca se răstoarnă masina pentru ca nu-mi explic cum eu pot merge cu 90kmh in curba aia pe banda mea si sa nu fortez deloc iar el sa reducă la 60kmh si sa taie curba (am o mazda3). Asta urasc la mersul pe drum virajat – te trezești cu cate un idiot pe banda ta.

      00
    • Sa vezi ce distractiv e cand esti pe motocicleta.

      00
    • n-au cauciucuri de aia incetinesc ca se duce maasina in lateral si te caci pe tine de frica.
      In other news – Brasov, drum principal viteza cam 60 a mea, iese el cu pisicuta dintre blocuri unde are cedeaza, nici urma de intrare in intersectie atenta, cred ca avea minim 30 in fata mea fara pic de asigurare o calca derapeaza, fum negru. A trebuit sa franez violent si cand l-am prins la stop dupa 200mp i-am explicat cu jargonul de Giulesti despre ma-sa tacsu sor-sa si tot neamu.
      Era foarte nedumerit ca ce ma intereseaza pe mine ca scoate fum tigaia si era sa ma faca praf…

      00
  13. Ce lipseste in Ro, pentru mai putin stres in trafic: RCA care sa coste serios. Dar care sa si acopere. De la facut masina, la tratamente medicale dupa accident, plata salariilor pierdute, cat inca te refaci etc. RCA care creste DUPA fiecare accident (chiar si ala care nu este vina ta). Atunci invata romanul sa mai si evite cate ceva, nu doar sa se bage in curul aluia din fatza sau sa sicaneze. Ca orice cacat apoi te costa in plus. Si asa se mai linistesc vitejii din trafic.

    Amenzi serioase pentru viteza. Am 2 cazuri in familie care au trecut cu doar 20 de mile / ora viteza legala din zona respectiva (50 mile/h, ei aveau 70). Au ajuns sa dea cu subsemnatu’ la criminal court, una a scapat cu 200 de dolari si umblatura, alalalt pilot de incerca sa decoleze cu masina s-a ales cu 700 de dolari amenda.

    Nu discut de sosele, centuri, autostrada cu mai mult de 2 benzi pe sens, ca alea is deja SF-uri.

    • De acord cu ambele puncte.
      Am exemple asemanatoare cu cele prezentate de tine cu amenzile de la cunoscuti ce locuiesc in Suedia. Cateva mii bune de coroane suedeze (echivalent a cateva sute de euro) pentru depasirea vitezei cu putin peste limita. Iar Suedia e una din tarile cu cele mai mici limite de viteza maxima din Europa, desi au drumuri de calitate mult peste cele din Romania.

      00
    • Dojo, mânuță roșie = de ce să îți crească rca-ul dacă nu ești vinovat de accident? Te auzi ce spui?
      Și doi la mână, poate nu realizezi câte mașini circula în România FĂRĂ rca. Și asta tot din cauza celor cu caschetă care ar trebui sa fie în trafic și sa controleze acte.

      00
    • Ce de comparatii mere vs ananas

      Cu permisul este o loterie de fapt. Ca tu nu faci nici o greseala grava in cele 10-20 minute cand esti examinat la proba de traseu NU ESTE O GARANTIE ca nu vei face o greseala cand te urci la volan ziua urmatoare. Dpmdv este OK sa fie lejer de luat permisul (nu ‘lejer’ in sensul ca oricine trece), DAR cu sanctiuni mai mari in caz de incalcare a regulilor dupa (in special in primul/primii ani). Nu mai vbim de cazurile cu accidente/victime etc.

      @Wildchild Suedia are si conditii climatice mult diferite poate o fi avand si aia legatura cu limitele de viteza, oare ? Hai sa ne comparam cu Alaska atunci macar stim o treaba.

      In plus limitele de viteza, ca si concept, au aparut pentru a diminua consumul de combustibil, dar unora le plac tot felul de juguri pe care le poarta fluierand de fericire. In anumite situatii se poate argumenta ca limitele de viteza sunt justificate, dar sa treci pe un sector de 500 m cu 5-6 indicatoare diferite de limitare de viteza este idiotenie crasa. Ce fac ajung sa ma uit mai mult pe vitezometru decat pe traficul din jur ?

      00
    • E o treaba! Bravo! Am masina parcata regulamentar si vine unul rupt de beat si mi-o face acordeon, sa-mi creasca RCA-ul! Pentru ca merit, ca traiesc in Romania dupa regulile unora care nu gandesc! Multumesc!

      00
    • Pare idiotic sa platesti mai mult, doar ca ai avut accident FARA vina ta. Eu am avut 3 buseli cu masina, una dintre ele in timp ce dormeam, ca a dat vecinu cu curu’ in masina mea, iar eu nici nu eram in zona. In cazuri din astea, sa ai RCA marit e aiurea.

      Asta se intampla insa foarte rar.

      Motivul lor .. e doua … prin asta obligi soferii sa fie atenti si „proactive”. Unele accidente se pot evita, dar, stiind ca nu e vina ta, te bagi aiurea, ca stii ca plateste altul. Daca stii ca orice buseala se lasa cu niste dolari in plus pe luna, poate reusesti sa mai si eviti. E ciudat sa observ ca, desi sunt mult mai multe masini, circulam pe autostrada cu 4-5 benzi pe sens si masinile toate au foarte multi cai putere, soferii sunt in general mult mai atenti. Putini is aia care stau in curu’ masini din fata (noi, romanii in general, ca inca nu stim sa pastram o distanta serioasa). In afara de cateva cazuri de soferi de duminica, in general se circula atent si fara chestii de kamikaze, ca te stii de neatins.

      O alta chestie probabil este ca, NY este „no fault state”. Asta inseamna ca, vinovat sau nu, cand busesti masina, ceri asigurarii sa iti plateasca chestiile medicale, fizioterapie, salarii lipsa (daca nu poti merge la munca etc.). Probabil ca de asta cer bani mai multi cu orice ocazie, ca un RMN sau dracu’ stie ce mai fac astia, costa ca dracu.

      Banii in sine nu sunt multi, daca ii compari cu veniturile.

      Barbata-miu plateste anul asta cam 110 dolari pe luna (anul trecut era 250, ca era primul an asigurat aici) la un salariu de 2400. Asigurarea ma acopera SI PE MINE, deci suntem 2 asigurati pe masina in cauza.

      A scazut la mai putin de juma’ pentru ca a condus OK un an, fara evenimente etc.

      Chiar lucrez cu o tagma mai speciala de doctori (car accident doctors) si din ce stiu de la ei chiar plateste asigurarea, cand e nasol, asa ca probabil isi iau si banii cumva.

    • Draga mea, daca o lege e tampita intr-o tara nu trebuie sa o importam. Daca e doar partial tampita, importam partea buna. Si eu sunt de acord sa creasca la amandoi cand sunt smardoi in trafic, pun frane bruste, nu vrea sa-l lase sa se bage etc. Dar cand eu sunt in casa si unul imi loveste masina, sau stau la stop si ma loveste unu, nu vad de ce as plati in plus. Spre deosebire de americani, care trebuie dresati cu biciul, romanii sunt dresati de saracie…Majoritatea au o singura masina si nu-si permite sa dea cu ea sau sa se creada zmeu, ca daca o buseste nu mai are cu ce circula. Evident, sunt si smei cu o singura masina, dar astia sunt foarte putini. Legea trebuie „acordata” la tara, la specificul local, la gradul de cultura al societatii, la puterea de cumparare, la standardul de viata. Meh…

      00
    • Majoritatea are*

      00
    • @dojo, asigurarea aia de care spui tu ca se majoreaza la fiecare accident (chiar daca nu este vina ta) sigur este RCA? Nu este un fel de CASCO?

      00
  14. Din articolul asta am inteles ca te pricepi la claxonat, bravo !

    00
  15. „…chiar si ala care nu este vina ta”. Pentru genul asta de idiotenii ai primit „dreptul” de a nu avea voturi sau cum?

    00
    • Știu că pare ciudat dar sunt țări unde vina în caz de accident “se împarte” la ambii șoferi. Nu în mod egal și nu în orice situație, dar se merge pe ideea de prevenire.

      00
    • Serif, vina se imparte daca se stabileste ca spre exemplu ai circulat cu viteza prea mare. Sau, in tari unde este permis, consumasei alcool chiar si sub limita legala. Sau, in Germania, aveai peste 130 km/h si se stabileste ca accidentul ar fi putut fi evitat daca circulai cu maxim 130. Dar nu exista sa creasca RCA dupa fiecare accident, indiferent de circumstante. Chiar saptamana asta a virat un ametit cu tot cu mine si mi-a zgariat partea dreapta fata. Cum ar fi sa-mi creasca mie asigurarea…

      00
  16. Lumea supraestimeaza eficienta 4×4 pe asfalt, fie el cu zapada, etc.
    Mult mai important e sa ai niste anvelope bune. O masina cu anvelope premium si tractiune fata se va comporta mult mai bine pe carosabil inghetat/inzapezit decat o masina cu 4×4 si anvelope de 2 lei.

    00
    • Pai ia pune premium si pe 4×4 si vezi care se comporta mai bine .

      00
    • In general, anvelope de 2 lei vezi pe masini cu tractiune spate respectiv la cazane cu tractiune fata. Si incearca sa compari mere cu mere, nu de alta dar o senilata da mare jet la anvelopele tale premium.

      Lumea nu supraestimeaza eficienta 4×4 ci propria capacitate de a conduce autovehicule.

      00
  17. Despre omul-sofer, Carlin a ajuns in doar cateva cuvinte la esential :))

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?

    00
  18. @Vali:zapada aia lasata pe plafon este lasata cu un scop precis,anume pentru a-i putea tine berbecului de la volan temperatura normala a creierului din cutia ucrainiana.Cand se incing prea tare creierii melteanului,este musai sa aiba o sursa de racire deasupra capului,asta realizandu-se ecologic cu zapada inghetata de la ultima ninsoare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube