Azi am condus #569

Știți cum se intră pe autostradă de pe o bretea? Accelerezi, după care îți aduci aminte că n-ai sunat-o pe mă-ta. Pui mâna pe telefon, suni și uiți că trebuie să accelerezi, și ajungi de la 50 la 10km/h.

Motivul #1 pentru care nimeni nu te lasă să te bagi în fața lor este că în 90% din cazuri ăla care e lăsat va merge cu ochiul mortului.

Brașov Bistrița, 4 ore la dus, 3 ore jumate la întors. Vineri a fost liber, și se mergea, sâmbătă era festivalul ardelenilor înceți ieșiți pe șosea.

Am mers uneori în spatele unora și persoana cu care eram în mașină se întreba de ce nu accelerează. Am zâmbit. Greu pe șosea cu anvelope de rahat.

O centură care să ocolească Târgu Mureș e imperios necesară. Eventual și un gard cu sârmă ghimpată în jurul orașului. M-au șicanat și la dus și la întors oameni pe care îi devansasem pe banda 1, care era goală, că ei circulă pe banda a doua. Oameni de 40+, cu bmw-uri noi, nu erau suedeji, pur și simplu idioți.

Și la Sighișoara e nevoie de o centură. Frumos oraș, mizerabili șoferii.

După Sighișoara, accident nasol, cu un Clio fără ESP.

Rezonabil de multe mașini de poliție, din care doar una la pândă, și vreo 10 la supravegheat trafic.

Ceața face casă bună cu șoferii fără lumini.

Mi-a dat unul flash-uri de la 1 kilometru distanță. Eu eram în depășire, aveam loc destul, el a frânat ca Mariciu și a început să dea flashuri. Nu două, gen, nu, nene, nu se mai oprea. Dacă nu era înghețat pe jos, îi făceam o bucurie.

I-aș biciui cu sete pe ăia care se activează atunci când descoperă că a apărut în spatele lor o mașină și nu mai merg la aspirație.

În curând o să-mi oară claxonul la cât l-am folosit pentru a alinia idioți care voiau să plece în depășiri fără să se uite în spate.

Știți de ce au pus stâlpișorii ăștia la trecerea asta mizerabilă cu calea ferată? Că eu vedeam că tirul sau prostul abia accelerează și îi dădeam pedală, trecând mai repede de ei. Asta a fost soluția lor. NU SĂ REPARE TRECEREA. Aia ar fi fost prea simplu.

stalpisori-balaureseni

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

46 comentarii

  1. Vad linie continuă acolo, nu știu cum treceai mai repede de ei.

    00
  2. Cred ca expresia e “ca ochiul mortului”, nu “cu ochiul mortului” cum o folosesti tu. Pentru ca mergi foarte incet, de parca stai, ca orice la un mort, nu mergi la drum cu ochiul cuiva.

    00
    • Any chance of typo ? E clar că articolul e scris imediat ce s-a dat jos din mașină. Detectabili nervii apăruți in urma drumului. 😅

      00
  3. ‘Am mers uneori în spatele unora și persoana cu care eram în mașină se întreba de ce nu accelerează. Am zâmbit. Greu pe șosea cu anvelope de rahat.’

    Dezvolti un pic? Cum ai ajuns la concluzia asta in cazul ala si nu generic vorbind?

    00
    • este prieten cu Eftimie si fan SF

      00
    • sunt câteva indicii pe care le observi înainte să îl depășești și să te uiți la om. conduce în frână. mașina e vechiuță. n-are toate luminile pe ea sau nu are luminile aprinse. e înfofolit în geacă. n-are dezaburire. bagă un pic viteză, începe să îi fugă spatele și se înfige imediat în frână.

      nu sunt în ordine și nici nu vreau să spun că toți cu mașini vechi au anvelope de rahat, dar de obicei e un cumul de factori cu un topping de prostie.

    • Mai las-o-n colo, cate masini fara lumini, dezaburiri, intr-un cuvant rapciugi ai vazut tu sa le fuga spatele? Si eu conduc vreo 20 de mii pe an si nu am parte de toate aventurile astea. De curiozitate, daca asa scrii dupa ce conduci prin Ardeal, fa o excursie intre Pitesti si Craiova, Slatina, Dragasani si imprejurimi. O sa ti se para din Germania restul drumurilor de la noi.

      00
    • octav, cu ce sunt eu de vină că tu nu te uiți sau nu ții minte chestii de pe drum?

    • Octav, nu te da mare șofer cu 20.000 pe an, sunt alții care fac atât în câteva luni și nu sunt nici curieri și nici șoferi pe tir. Iar legat de ce zice Vali, sunt foarte mulți cu mici-mari probleme la mașini (fără căldură în mașină, anvelope proaste, cu lumini lipsă, conduc speriați știind ce probleme au), am în familie persoane din astea, cred că sunt doar zgârciți.

      00
    • Nu ma dadeam mare, chill. Am ajuns la varsta la care stiu cat inseamna sa conduci mult. Dar tot cam atat face si Vali, de aia am comparat.

      00
    • @Vali: eu pe bune ca nu prea dau drumul la caldura cand ma misc prin oras Am treaba in multe locuri , mi e lene sa ma dezbrac / imbrac o data la 15 minunte si ma si obisnuiesc mai repede cu frigul de afara daca nu am cald cand stau in masina.

      Si la fel de pe bune nu am cauciucuri naspa , luminile se aprind automat si stau cu geaca pe mine.

      00
    • Vali, crede-ma ca nu conduc atat de relaxat precum a sunat comentariul meu. Dimpotriva, dar pe mine ma enerveaza la culme doar o parte din aia cu care ai si tu de-a face. Pe restul nu i-am intalnit sau nu ma deranjeaza atat de tare.
      Serios, mergi mai des pe A1, pe valea Oltului si Valcea si pe A3 vara si ai sa vezi ca nu-ti mai raman nervi pentru aia fara dezaburire, cu un bec ars sau care merg prea incet. Cel putin pe astia ultimii i-am iertat de mult.

      00
  4. Și zici că primesc un premiu daca trec primul peste calea ferată, in loc sa aștept 150 de metri + inca 20 cat are terasamentul propriu-zis?

    00
    • După 50 de metri e liber la depășire. N ai voie să depășești pe intervalul dintre calea ferată și indicatorul de 50 de metri.
      Stâlpii galbeni unde s puși sau unde mai există, sunt puși pe ăia 50m.

      00
  5. Primii fulgi de nea, plin de triști cu 30km/h, intr-a doua. Băi, tata….

    00
  6. Am cauciucuri bune dar merg iarna mai incet pentru ca stiu ca nu sunt un sofer asa de bun incat in cazul in care derapez sa pot redresa masina. Totusi in spatele meu nu se formeaza coloane si merg aproape de acostament atunci cand vad ca din spate s-a dat semnal ca urmeaza sa fiu depasit.
    Sunt ala la care daca Waze ii spune 3h45 ajung in fix in 3h55.

    semnat : 13 ani de condus, cca 300.000 km cumulati in tara si strainatate, 1 tamponare usoara, 1 amenda pt rovigneta si 0 alte amenzi si multi, foarte multi nervi consumati la volan.

    00
    • Felicitari, din pacate eu sunt opusul tau la timpul de pe waze … Am ceva mai multi km facuti in euroasia doar in masina personala si mai recent si cu rulota sau remorca in spate. Am ajuns la concluzia ca daca merg regulamentar am sanse mai mari de accident decat daca nu ma depaseste „aproape” nimeni…. Aceasta e parerea mea, si nu am accidente la activ si am condus de la logan 75 cai dci la gt86 …

      00
    • @Marius
      mergand normal de foarte ori am patit ca sa ma intalnesc in 2-3 km cu cei care trecusera pe langa mine ca glontul.
      Conduc foarte preventiv, asa de preventiv incat si daca am verde la semafor ma uit foarte repede in stanga si in dreapta. Si ma mai uit chiar si la ce face a 3-a masina din fata mea. Verific oglinda din spate tot timpul. Imi place sa stiu ce se intampla in jurul meu.
      Ce urasc cel mai mult sunt soferii care merg incet pe drum liber si care pun si frana din senin cand nu e nimeni in fata lor

      00
    • NOU
      #23

      @Marius, boss, și io-s ca tine dar asta nu e motiv de laudă; limita e de fapt la noi, că nu ne concentrăm suficient în condiții de trafic normal (cît o fi de normal în RO, Dumniezo mai știe)…eu am trecut lejer de 2mil iar singurii pe care îi urăsc, din tot sufletul meu mic și negru, îs ăia cu mașini puternice care, văzîndu-se depășiți de o dubiță, activează instant fermenții de umflat orezu-n ei și îi dau talpă…pînă la prima curbă…

      00
  7. Ba, exista vreun loc din Romania unde iti plac soferii ?

    00
  8. Daca citesti atent posturile despre condus, o sa vezi ca se uraste si pe el putin :))))

    00
  9. Frate, du-te pe circuit si da-te, ai si la noi unde. Timpi, clasamente, frumos.

    Soseaua este (sau ar trebui sa fie) ca sa te duca in siguranta de la punctul A la punctul B, fara nervi, istericale si impresii de Schumacher.

    In unele orase din pacate e mai greu fara nervi, dar afara din localitate zau ca se poate.

    00
  10. Eu l-as obliga pe Vali sa circule macar 3000 de km pe luna in Romania cu un Matiz. Sa vezi cum brusc toti vor fi soferi buni. Si eu ma plimb mult prin tara dar pe bune ca nu am intalnit chiar atat de multi nebuni. Sunt unele zone cu particularitati, de genul Mures si o parte din Bihor… dar ii lasam in pace, „e si ei uameni”.

    00
  11. Calea ferata, aia ce o vrei reparata, nu tine de ala care a spus stalpisorii, administratorul drumului.

    00
  12. Articolele tale despre condus sunt un deliciu!

    00
  13. zoso e bulgar, nu stie cum e cu traficul in ro

    00
  14. Gizăs ce jeg.

    00
  15. Inteleg soferii de dube care au de descarcat ceva urgent,dar acei soferi precum cel din video merita arsi pe rug.

    00
  16. Zilele trecute, fază văzută într-o zonă reclusă, nu de circulație importantă de tranzit să zici că nu se știe/nu s-a știut.

    În față, un Audi cu numere de Bulgaria, în spate un Fiat supermini. Drum cu 4 benzi. De pe banda 1, pe banda 2, accelerare, să fie depășit acel Audi cu nr de Bulgaria. Cel din Audi vede că un Fiat supermini (cu nr de România) vrea să-l depășească. Ce face ăla din Audi, pe banda 1? Începe să bage viteză, să fie bară cu Fiat-ul de pe banda 2. Șoferul Fiat-ului vede că ăla din Audi persistă & mai bagă viteză fiindcă n-are cu cine. Audi-ul la un moment dat simte că nu e bine ce face pe banda 1 (și faptul că se apropia de o altă mașină tot pe banda 1) și nu persistă cu viteza.
    Fiat-ul depășește și se bagă pe banda 1.
    Ce se întâmplă? Vine Audi-ul și depășește Fiat-ul, înapoi pe banda 1. Abia a trecut pe banda 1 că pe urmă semnalizează că dă pe un alt drum, pe dreapta, într-un sat, comună. Fiat-ul continuă drumul înainte până face și acela la dreapta, pe unde s-a dus.

    Tot un aspect: ambele mașini, și Audi-ul și Fiat-ul, erau mașini vechi. Se vedea. Audi-ul era din ăla, din prima generație A4, Fiatul era un supermini city car.
    Diferența e că numai unul a fost un tâmpit muribund care s-a săturat de viață. Dovada clară că nu modelul (ex. „[de] ultimă generație”) unei mașini face șoferul, ci modelul de mașină definește șoferul.

    00
  17. Rau esti ma la volan! :)))

    00
    • Cel mai probabil cand urca in masina se da de cateva ori cu capu de volan. Ca sa intre in stare. Ca un boxer montat pentru lupta.

      00
    • nu, plec de acasă liniștit, relaxat, și în vreo 10 minute reușesc să mă enervez. că șoferii sunt de obicei de căcat.

  18. De fiecare cand posteasa Zoso despre condus, eu sar direct la comentarii

    00
  19. la iesirea din Comarnic inspre Sinaia, unde din 2 benzi pe sensul de urcare, drumul se ingusteaza la o banda fix intr-o curba stransa, cu parapet pe dreapta, ei bine in curba aia un idiot a oprit. Nu era tras pe margine (n-avea unde), ci oprit in mijlocul drumul. Nu avea vreo problema, pur si simplu a oprit. Cand in spatele lui doua masini s-au lovit usor, in una din ele fiind eu, pentru ca na, nu te astepti sa dai peste un idiot oprit in mijlocul drumului in curba, a fugit imediat. Nu l-am prins, ca altfel ar fi fost accident cu victime.

    00
    • Nu te supăra pe mine, dar vina e a ta. In trafic trebuie sa fii pregătit de orice. Daca după curba era o căprioară? Sau un bolovan căzut? Și am pățit și eu, drum drept, liber, soferul din față a frânat brusc și fără motiv aparent. A stat câteva secunde oprit și apoi a plecat. I se făcuse rău? Se speriase de ceva? Nu știu și nu contează. Am ținut distanta și am avut timp sa opresc.
      Daca tu nu intrai cu viteza in curba aia, cum fac majoritatea, nu se întâmpla nimic.

      00
  20. Conduita preventivă un mister

    00
  21. la aproape 90km/h viteza medie … nu inteleg de ce te miri

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.