Avem nevoie de verificări la anvelope

Am un vecin peste care a dat criza și și-a dat seama că are în curte un Cayenne de care se tot împiedică. Mașina are 12 ani, stare bună, dar are motor +4000 și e Cayenne. Adică nu e ieftină întreținerea. Și vin tot felul de săraci să o vadă, că mașina e 14 mii. Știi cum e, dai 14 mii și ai Cayenne, chiar dacă e 2008. Piața pentru mașinile astea e foarte nasoală, nu pentru că prețurile sunt joase, ci pentru că mașina nu mai valorează mare lucru după 10 ani. Prea mare bătaie de cap cu întreținerea.

De aia oamenii se orientează către mașini mai omenești. Audi, BMW, Benz, din astea. Fiți atenți la nenea ăsta: și-a cumpărat în 2020 un Audi Q7 din 2015 cu anvelope din 2008. Clasica samsareală, iei niște anvelope la nimereală și le arunci pe mașină și anvelopele le vinzi separat. Că neamțul nu poate trece ITPul cu anvelope mai vechi.

După ce realizează asta, omul nostru își cumpără un set de Bridgestone cu…drumroll…700 lei. Anvelope de 2 ani cu 7mm, în condițiile în care una, o bucată, de Bridgestone de iarnă nouă costă 1.200 lei. Probabil cel care le vinde făcea aceeași schemă pe care a pățit-o el sau vânduse mașina și rămăsese cu anvelopele (că la noi îl jecmănești pe ăla când vine să o cumpere, bos, eu am zis în anunț anvelope de iarnă, dar nu am zis că sunt incluse în preț, tre’ să le cumperi separat). 700 lei cu tot cu montaj, patru anvelope. Pana mea, Nokianurile mele au costat +600 lei bucata, ăsta a dat atâta pe toate patru.

Topicul e aici.

De curiozitate, ce credeți, la anvelope de vară o să își ia ceva nou sau o să umble cu scheme istețe și o să se arunce la niște Tigar cinstite? Cu care o să rupă asfaltul, că el are Q7.

De asta zic, avem nevoie de polițiști care să facă verificări în trafic și să rețină taloane. Dimineața, la semafor, sau pe Valea Prahovei, în înghesuială, când mașinile merg încet. Nici nu trebuie să le oprească pentru asta. Cine are sub 3mm, tras pe dreapta, confiscat talonul, înapoiat talonul după ce revin cu factură pentru anvelope noi, cu numele de pe talon pe factură, și cu deviz de montat pe mașină. Să fie cu acte, să se plătească și taxe.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

112 comentarii

  1. Lasă bo$$ ca oricum trece la ITP.
    FACTURI ÎN ALB? AIa e greu de găsit?

    00
  2. Eu cred ca ce încerci tu să scrii aici e ca avem nevoie de un stat funcțional. Aici ma refer la articolele de pe blog indiferent că e vorba de anvelope sau disciplina în construcții.

    00
    • cam așa ceva.

    • Orice țară are nevoie de un stat funcțional, mai curând mi se pare că prin articolele astea autorul încearcă să schimbe așteptările publicului cu privire la administrație și aleșii lor.
      La fiecare ciclu electoral ori o dăm că sunt ăia corupți și au furat 20 de ani ori că ăștia noi sunt pâinea lu’ Dumnezeu și or să rezolve totul de la corupție la poluare .
      Măsuri precum astea cu verificatul mașinilor costă aproape nimic ( epoleții sunt deja pe stradă și decontează orele respective oricum ) și sunt de efect dar nepopulare ( vezi restul articolelor cu ”să se aplice legea dar să nu înceapă cu mine, mă dau eu pe brazdă când vor fi toate roz” ) .
      Politicienii care vor pune în aplicare măsurile nepopulare cu success ( Băsescu cu chioșcurile și maidanezii, ăla cu exproprierile de la Oradea pt. a face loc arterelor de circulație ) își vor asigura mandate consecutive și vor putea fura sau ”face bine” la timpul potrivit.

      00
    • si mie imi place sa visez dimineata cu ochii deschisi, la cafea.

      00
    • Marian, ala cu exproprierile din Oradea risca sa piarda alegerile tocmai din aceasta cauza. Una e sa demolezi 4-5 case sa faci drum express (vezi str Pasteur) alta e sa dai jos niste case bune doar fiindca vecinii din blocul de langa tre’ sa aiba loc de parcare neaparat unde era casa vecinului. In Oradea dreptul de a detine o masina e mai sus fata de dreptul de-a detine un imobil, casa si curte, in cazul de fata. Si nu e nevoie sa-mi explice cineva care nu sta aici cum de fapt bolojan e Mesia. Chiar nu e. Noroc cu Protv-ul ca l-a laudat excesiv, ani la rand, incat toti romanii au ajuns sa aiba impresia ca ei cunosc specificul locului si-si dau cu parerea aiurea.

      00
    • @ovi
      Eu explicam ce spune autorul. Poate la fel de bine să fie pe lângă .
      Faptul că riscă să piardă voturi prin aceste măsuri este parte din argumentul lui Vali ( nu e un contra-argument observația ta). El spune și că va câștiga alte voturi prin aceste măsuri.
      Înțeleg că tu ești acolo în miezul problemei. Cunoști și ești nemulțumit. Cu cine votezi ?

      00
    • logica functioneaza: darami casa unui om (pierzi un vot) ca sa poata parca acolo locatarii din bloc (castigi 50 de voturi)

      00
    • E mai complicat decât ‘parcare pentru blocul de lângă’. Se lărgește bulevardul de fapt.

      E vorba de proiectul ăsta:
      https://www.ebihoreanul.ro/stiri/finantare-europeana-de-11-milioane-euro-s-a-semnat-contractul-pentru-reabilitarea-coridorului-nufarul-cantemir-din-oradea-157404.html

      00
    • @ovi bati campii la povestea cu pierde alegerile. as face pariu ca de fiecare data cand bolojan va candida la primaria oradea va castiga alegerile detasat pentru multi ani de’acum incolo.
      acum… ori esti un postac ignorant din opozitie, si iti inteleg postarea, ori efectiv nu vezi ca lucrurile merg inainte. intr-adevar cu tot disconfortul creat(the price you pay).
      ar fi o idee sa iti dai obraza jos si incerci sa-ti faci o imagine de ansamblu asupra santierelor din oradea. e vorba de binele „mai mare” vs cel „mai mic” care te afecteaza direct pe tine… gen, tu vezi doar gropa din fata casei vs nevoia unui drum expres ce sa ocolesca orasul.
      si da… in acelasi „disconfort” sunt implicat si eu in fiecare zi, dar cand se vor termina santierele, va fi mai bine. garantat! asa a fost si cu santierele trecute, asa va fi si cu cele curente/viitoare.
      nu zic ca oradea e cel mai misto oras din tara, departe de mine asta, pur si simplu punctez ca multe din marile lucrari ce s-au facut in ultimii in oras au imbunatatit conditiile de trai aici. ca nu au iesit bine toate, vezi dealul ciuperca, e alta poveste, dar nu toate au fost un epic fail.

      00
  3. WTF, anvelopa din poza are niste crapaturi in striatii. Asta inseamna un lucru: sunt vechie, gen 5-6 ani, materialul de cauciuc s-a plastifiat si o sa aiba mumu aderenta. Am si eu niste Goodyear Duragrip de 6 ani si am aderenta mumu, daca ma infing mai tare in frana intra ABS, scartaie de le ia naiba si au crapaturi mici. La vara le schimb si anu asta trec pe alea de iarna mai devreme, ca daca ma prind drumurile ude si sub 10 grade o sa fiu in sant.

    00
    • La vara adica la vara viitoare? Tu mergi asa cu ele contient ca ele prezinta un pericol pentru integritatea ta si a celorlalti participanti la trafic?

      Tata? Tu esti ?:)))) /jk

      Lasand gluma la o parte du-te schimbale, nu te caca pe tine cand e vorba de siguranta. Asa a facut varu lu nevasta-mea si la ultima curba inainte de casa a traversat un gard.

      00
    • Da, vara viitoare, ca acu nu mai conteaza. Nu e ceva critic, ca nu ma dau pe circuit. La mers prin oras, la mers in afara orasului cu 80-90 nu e bai. Zic ca nu au aderanta de cand erau noi, se observa bine diferenta, si nu, nu ma duc in sant.

      00
    • Treaba ta. Cred ca o bara fara, radiatoe plus farurile sunt mai scumpe va o pereche de cauciucuri. Tu acum faci ce crezi tu ca e mai bine ot tine. August Septembrie, Octombrie si jumatate de Noiembrie pe niste parciuri eu zic ca e riscant

      00
    • @IonutO e si treaba noastra, ca daca bara lui fata se infinge in masina in care sunt eu sau tu sau direct in noi cand suntem pe trecerea de pietoni, eu zic ca nu e ok deloc.
      De asta sunt legi, reguli si norme. Si tot de asta trebuiesc respectate si sanctionati cei carora nu le pasa sau zic ca mai merge o vara.

      00
    • Am observat vara asta comportamentu asta. La manevre mai bruste se vede diferenta de aderenta intre noi – si acum. Si nu ma infing in nimeni…jeezaz. Si altceva am mai mentionat, ca o sa trec la alea de iarna mai devreme, gen inceputul lui Septembrie, nu risc toamna nu ele. Am luat la cunostinta, ma pricep, am sa indrept lucrurile.

      PS: voiam sa evidentiez ca nu doar adancimea striatiilor conteaza, ci si ca materialul se plastifiaza dupa niste ani si scade aderenta in conditii mai grele (manevre bruste, apa…) folosindu-ma de exemplu real….adica eu.

      00
    • @cineva, nu exista legislatie sau norme la ce perioada se schimba, conteaza compozitia cauciucului, conditiile de pastrare, e greu de zis o data fixa. Ale mele sunt la jumatea uzurii ca adancime a striatiilor.

      00
    • @sfatuitoru. Cred ca consensul general e ca ar cam fi cazul sa te duci sa le schimbi cauciucurile. Mai departe alte comentarii nu-si mai au rostul.

      00
    • Clasic. Câți merg așa, eheee…

      „Mai au carne pă ele. Mai merg până la anu'”.

      00
  4. Pe caţi nu ii vad in trafic cu cauciucuri vai de mama lor, nu neaparat pe bolizi dar oricum era unul cu un peugeot 406 break cu coji de lebenița pe spate, efectiv nu mai avea profil pe partea exterioara a gumelor, probabil au fost intâi pe faţă cu unghiul prost reglat si apoi a zis ca sunt bune pe spate…

    00
  5. Imi place logica asta de bombardier, abia isi permit cauciucuri de origine dubioasa, dar vor sa isi puna jante mai mari, care de obicei necesita cauciucuri mai scumpe. Si pe urma te miri de ce vezi idioti care ies cu lateralul/spatele din viraje si fie cu mila de prinzi un prost dinasta sa ia si pe altii cu el.

    00
    • fără mișto, sunt firme chinezești care s-au prins de schema asta, și livrează oamenilor ce vor. știu că la un moment dat văzusem un X5 cu uniroyal sau ceva asemănător, anvelope de 200 lei bucata pe mărimea de SUV.

    • Pai dupa aia apar unii cu Honda sau Subaru care se lauda ca i-au facut pe astia cu X5 sau Q7 pe curbe.
      @Vali, Uniroyal sunt super bune pentru zgarciti din astia. Stai sa vezi Sunny, Linglong, Sailun, Triangle, etc. Alea-s si mai bomba.

      00
    • așa, tati, Sailun, cel mai bun preț pentru X5ul tău!

    • In china se folosesc alte standarde de siguranta. Dar sa vezi ce e in Brazilia. Acolo 5 Stele Ncap valoreaza cam o stea juma la noi. Renault si altele profita de treaba asta ca sa mai faca niste banuti.

      Aparent pe alte continente viata unui om are o valoare mai mica, pe sistemul mai dai dracu ca si asa sunt cam multi.

      00
    • @Vali, uite ce mai livreaza chinezii, au copiat chestia asta:

      https://fr.aliexpress.com/item/4000307951495.html

      dar problema e ca l-au copiat asa de prost, (am facut noi reverse engineering dupa copia lor), ca atunci cand il monteaza fraierul pe masina, genereaza DTC si intra in safe state. E totusi cutia de viteze.
      Cat de tampit sa fii sa umbli la schimbatorul de viteze?
      Ce asteptari sa avem la cauciucuri? Cred ca le fac aia din guma de mestecat.

      00
    • uniroyal sunt facute sub licenta michelin, eu unu chiar recomand uniroyal rain sport, pe apa sunt excelente, pe uscat sunt decente

      00
    • Ionut, ai vrut să scri Continental?

      00
    • Uniroyal suna chinezesc dar e companie americană de pe la 1900 și din 90 e în grupul Michelin (business-ul pe Americil. Interesant e că business-ul european a fost cumpărat de Continental AG.

      E departe de Sailormoon alea.

      00
  6. fu, inseamna ca eu is fraier ca le schimb la 3 ani (30-40k km) si dau 250-300 pe bucata (195/65/15)
    ia sa iau si eu de la baieti cu 300 toate 4 :))

    00
    • Cam exagerezi. Un cauciuc bun tine ceva mai mult de 3 ani si 30k de kilometri.

      Ai diesel TDI, nu?

      00
    • inconstientilor! 3 ani? 30k de km? eu le schimb la fiecare 100 km.

      00
    • ce relevanta are motorizarea ? Merg cu viteza destul de des , se mananca mai repede la 150 decat la 80, tu ce zici? si pana la urma 3 ani cu 30-40k km la cauciucuri all seasons mi se pare de bun simt si decent. decat sa le schimb la sezon, mai bine la 3 ani iau noi de calitate.

      am avut si pe sezoane si n-am simtit nici o diferenta fata de astea acum, asa ca e irelevant pentru mine/stilul meu de condus. poti sa aluneci iarna si cu cele mai bune cauciuri.

      00
    • Nu cred ca exagereaza prea mult, si la mine e a 4-a vara pe cauciucurile astea si e ultima, la vara iau altele, astea s-au cam tocit. Am facut 60k km pana acum, dar iarna le pun pe cele de iarna, nu stiu exact cati km am facut doar cu unele sau cu celelalte.

      00
  7. De aia s-a inventat gpl-ul pus pe SUV-uri, pentru oameni de genul acesta.
    Conteaza doar ca scrie pe ea audi/bmw/mercedes si atat!

    00
    • Așa apar și versiunile „poverty pack” la mărcile premium, ca să poți lua și tu un merțan în leasing. Renunți la opțiunile premium, dar păstrezi problemele modelului respectiv.

      00
  8. Offtopic putin…1250/buc pe emag (tert)…840 in mod mormal. Daca e sa consideram ca o anvelopa noua are intre 7mm si 9.5mm, a fc o afacere buna pt dot2018 si 7mm. Sa nu zic ca in toata Europa profilul minim e de 1.6mm si producatorii de anvelope recomanda la 3mm (deci nu stiu ce sa zic cu trasul pe dreapta). Ok stiu, am gandire de sarac, nu imi permit, blabla…

    00
    • Suna bine „afacerea”, dar te-ai uitat si la poza din articol cu una dintre anvelope? Cum ti s-a parut? „Tipla”, nu? :-D

      00
    • pai omul zice poze cu anvelopele noi si cu cele vechi. Eu vad doar o poza cu anvelopa deci nu stiu care naiba e🙂…nu am cont pe audi sa vad in detaliu. Dar anvelope dot2018 sa fie deja praf, deja e ciudat.

      00
  9. Eu as interzice comercializarea cauciucurilor second sau le-as reglementa serios vanzarea. Camioane intregi de cauciucuri schimbate in vest ca nu treceau ITP-ul acolo cu ele sunt perfecte la noi si vandute pe preturi de nimic….WTF…

    00
  10. Mereu am emotii cand opresc la semafor pe portocaliu pentru ca stiu ca sunt multi „business men-i” care au masinile incaltate cu astfel de coji la „pret de nerefuzat”. Nasol cand vezi in oglinda ca vine o astfel de sanie spre tine.

    00
  11. Pai politia rutiera ori sta cu radar, ori la treceri si semafor sa ia permisul, ori dirijeaza coloane oficiale. Pentru dirijat circulatia in intersectii nu se mai murdaresc pe maini, ca exista comunitarii.
    RAR-ul e doar o piesa din banda rulanta a samsarilor. Cum dau ei certificate de conformitate la toate chinezariile si cate se verifica in realitate… naiba stie.
    Service ITP? Pai daca ei comenteaza ceva nu mai vine clientul la urmatoarea inspectie la ei.
    Ramane responsabilitatea fiecarui proprietar de masina. Doar ca la noi conteaza sigla de pe capota ca sa moara vecinii de ciuda si eventual sa mearga masina gratis.

    00
  12. Mda, si multi sunt in situatia asta. Masini pe bulgaria cu motoare de 5000 si cauciucuri la 200 lei bucata cu dot de acum 7 ani. Sa nu uit, motorina de 50 de lei sa mergem in centru la shaorma

    00
    • E valabil si ce se spunea: cand mergi la benzinarie, acolo se vede cine e jupan. Cine face plinul si cine baga de 20 de lei (50 e mult, e seceta, tati)

      00
  13. Observ ca multi posesori de masini premium, luate sh, sunt figuristi pe burta goala. Anvelope din targ sau d-alea chinezesti, piese sh puse la „stiu eu un mecanic bun”, isi iau diesel sa consume putin, dar n-au bani de inlocuit EGR si DPF cand se strica, asa ca le anuleaza si multe altele. In schimb avem Audi, BMW, Mercedes, altfel ne vede lumea la semafor in oras si babele de la tara.

    00
  14. Inteleg ca nu toata lumea are bani pt anvelope noi bune(Continental, Michelin, Nokian etc) dar sunt si anvelope de buget mai redus care sunt ok, de ex Continental mai produce si Semperit si Barum, care sunt mai ieftine si sunt mult mai ok decat o avelopa second de 4-5 ani.

    00
    • mane, dacă bridgestone sunt 1.200 lei bucata, un barum sunt minim 400 lei. 1.600 lei 4 bucați?! păi ce facem aici? tu n-auzi că omul a luat 4 cu 600 lei?

    • In cazul aluia, nu e vorba ca n-are bani, tocmai si-a luat Q7 de minim 30k euro.
      Cele mai scumpe anvelope sunt undeva la 1200 de lei bucata, cum a zis si Vali.

      Adica, iti iei masina de 1 miliard si n-ai, hai, nu zic sa dai 4000 de lei, dar sa n-ai 2000 de lei de anvelope noi la o masina de 1 miliard, e de rasul curcilor.
      La fel ca toti taranii fara dinti in gura, dar cu Iphone in mana si BMW la poarta.

      Astia merita sa faci misto de ei, pana te doare gatul. Si as face si de asta, daca situatia nu ar fi periculoasa si chiar ilegala. Poate sunt chiar eu, aia care se nimereste sa fie in traiectoria unui bou de genul, atunci cand cauciucurile ii dau eroare si derapeaza fix in mine. Nu mai e asa amuzant.

      00
  15. anvelopa ca anvelopa, dar măcar telefonul să fie de ultimă generație și poza neapărat verticală

    00
  16. Complet offtopic – e ok prețul ăsta la un Subaru Forester?

    https://autorulate.radacini.ro/secondhand/subaru-forester/

    00
    • e foarte bun prețul, dar…

      1. la 150.000km tre să schimbi garnitura de chiulasă. minim 1.000€
      2. lipsa ramelor produce un vâjâit mizerabil în interior la 100km/h
      3. cutia de viteze e prea mișto, chiar dacă e brutală.
      4. e o mașină de 14 ani. e mișto, are tracțiunea aia superbă, dar are 14 ani.

    • Îți mulțumesc mult!

      00
    • garnitura cred ca e mai mult. Pe mine m-a costat cam 7000lei toata schimbarea. la smt e 10000

      masina e misto. cat timp iti asumi consumul. Asta e marele bai. Bine, si cate un senzor sau cacat. Dar pe macadam e caterinca maxima cu el. Plus ca ajunge peste tot, aproape.
      am zis ca vand forester nu?

      00
    • ce consum, bos? crezi că la XV scot mai puțin? :D

    • Nu mai e valabil anuntul asa ca nu stiu la ce te uitai dar eu am un 2.5XT 2007 cu 100.000km (pe bune). Daca te intereseaza cere adresa mea de email de la Vali.

      00
  17. Anvelopele Continental cu care a venit Loganul meu (195/55 R16), costa 450-500 ron bucata pe epiesa. Ce pretenții sa ai de la aștia?

    00
    • Nu intereseaza pe nimeni cat costa pe un site anvelopele cu care a venit Loganul tau. Mai stam de vorba dupa ce ii cumperi tu un set, sa bagi mana in buzunar sa scoti banii.

      00
    • @MihaiDb
      Chiar si asa, daca 2000 de lei ti se pare mult, ca tre’ sa dai la cativa ani, pe anvelope, inseamna ca nu iti permiti, de fapt, sa ai o masina.
      Mie mi se pare extrem de putin. Chiar si la o masina de 5000 de euro (adica vreo 25000 de lei), 2000 de lei e sub 10% din costul masinii.
      Cam cat vreti sa coste anvelopele, de va plangeti atat?! Totusi, e siguranta voastra in joc.
      Da, scoti bani din buzunar fara sa comentezi, ca doar ai vrut masina. Nu inteleg ce sari asa, omul a dat un comentariu de bun simt. Taranul ala si-a luat masina de 1 miliard si n-a avut bani de un set decent de anvelope, in timp ce pe logan pun cauciucuri de 2000 de lei. Are dreptate, sa rada de ala.

      00
    • @Jupaneasa Nu m-am plans, eu dau aproape dublu pe un set de anvelope . Cred ca si tu ai Logan cu Continental de te-ai atacat asa. Constatam doar cum e usor sa te lauzi ca ai Continental in conditiile in care masina a venit deja echipata cu ele si nu au fost achizitionate separat. Mai avea sa ne spuna ca si cureaua de distributie e Continental. De bun simt au fost comentariile care au spus „mi-am cumparat Continental/Pirelli/Michelin ca aderenta mai buna si vreau sa fie safe masina”. Iar taranul ala cu Q7 si anvelope SH e un alt idiot care o sa tipe in cateva luni ca Audi sunt proaste si service-ul e scump.

      00
  18. Simpatici idiotii cu masini scumpe care-si iau anvelope ultra uzate, suv mare cu motor diesel si culoare alba, ca-i cea mai ieftina dar tot astia rad de cei care isi pun gpl. Pai coaie, tu ai Cayenne/Touareg /Q7 si n-ai bani de motor mare pe benzina ( si impozitul aferent)?!

    00
  19. Pai, sa vina firmele astea producatoare de cauciucuri, sa puna mana de la mana, sa faca mai multe maini, sa le dea si la politistii nostri ceva de haleu si mai vorbim apoi de controale. Pana atunci, da-i dreaq, lasa-i sa-si rupa gatul.

    00
  20. culmea e ca acum vreo luna am vrut sa iau 2 anvelope si am ales de pe emag marketplace niste pirelli. ei bine, au venit cu dot…. 2015! noi. wtf! stiam ca nici nu mai am voie sa fie vandute asa vechi. am facut retur si am luat de la autosoft acelasi model putin mai scump dar dot 2019. asa ca ce pretentii sa ai de la bombardierii astia daca in mod legal (?!) se gasesc de vanzare anvelope noi vechi de 5 ani

    00
    • O scurta lectura despre riscurile si legalitatea anvelopelor de 5 ani.
      Stim, toti dorim sa achizitionam anvelope proaspete, calde de pe linie.
      Desigur, 5 ani e deja o extrema, dar nu e chiar asa de speriat.
      Daca e sa fie cu un discount semnificativ, anvelope noi, fabricate acum 5 ani, sigur sunt mai bune decat 90% din SH-urile de pe sosele.

      00
    • nu era nici un discount. cred ca depinde si cum pastrezi anvelopele alea. daca le tii intr-o gramada cu inca cateva calare pe ele parca nu le-as mai lua. daca le tii in picioare si le rotesti periodic ca sa nu stea pe ac parte, poate da….

      00
    • NOU
      #69

      maxp, tu ai citit ce ai scris? Serios, cine îți închipui tu că stă și întoarce un depozit de cauciucuri ca să se păstreze perfect pt tine?:))))))))))))))))

      00
    • Imcercam sa subliniez ca desi teoretic sunt ok si alea vechi de 5 ani, practic nu

      00
  21. Mai da-o-n plm de saracie… iti pica vopseaua de pe casa si tu iti iei q5 (sau ce cacat e).

    Si nu asta e problema… Deci nu cred ca alea sunt cauciucurile ‘noi sh’ puse pe masina. Ala e pericol public. Am in curte vre-o 2 perechi de iarna si una de vara in stare mult mai buna, le tin sa faca sotia nu’s ce nimicuri prin curte.
    Am o Kia de 7 ani, teoretic as putea sau o schimb cu Cayenne-ul din articol fara mari eforturi.
    Dar prefer doua saptamani pe an in plus in Grecia, cu cauciucuri de maxim 4 ani, cu reviziile calumea facute, cu peretele de la casa re-vopsit la timp, cu curatenie generala in casa o data la 7-10 ani, cu vopsit gardul la fiecare 3 ani, cu mobila reinoita cand se simte nevoia, si cu o multime de alte lucruri mici si marunte care mananca resurse dar iti imbunatasc viata de un infinit de ori fata de o masina.

    00
    • stai ca mi se cam duce logica. tu preferi toate chestiile alea de jos, dar tii in curte cauciucuri vechi pe care sa faca nevasta chestii, in loc sa le arunci si sa-i iei o masa, o banca, un scaun sau ce tine locul caucicul ala?!?

      00
    • credca vrea ceva de genul: http://tiny.cc/t33lsz … cauciucurile stau in magazie.
      P.S. cauciucurile nu se arunca, se predau la un centru de colectare sau le lasi la vulcanizare… ca sa la vanda la saracii cu Q5. :)

      00
    • a, ok. eu din ce ai scris am inteles ca le foloseste cand are treaba. in loc de masa, scaun, etc.
      cand am zis le arunci, la asta m-am referit. eu le las alora cand mi le schimba.

      00
  22. Cat ma?

    Batuti cu matura de nuiele pana la sange!

    00
  23. am un focus din 2007. mai face 2000 euro. revizii la zi, mecanica pusa la punct. am dat pe 2 michellinuri 700 lei.

    00
    • Zoso.ro e locul in care orice ai spune, primesti niste dislikeuri.
      Daca intreaba cati ani au cititorii si raspunzi in commenturi… Dislike!

      00
    • Dislike! Nu serios acum. Si eu aveam pe Cielo niste cauciucuri care ii dublau valoarea😂.

      00
    • pt altcineva face 2000. pt mine, stiind ca e o masina bine pusa la punct, e un motiv suficient sa ma faca sa nu dau 6000 pe alta masina. exact invers gandesc cei care isi iau cauciucuri sh.

      00
  24. Spre sfarsitul lui 2018, asteptam la vulcanizare sa pun michellin noi pe Toyota;
    In fata mea era un Range Rover Velar si punea pe ea anvelope chinezarii care erau deja la mana a2a (spusele lui).

    Cand mi-a venit randul, vorbeam cu cel care imi punea roțile : e la norma zilei sa nu dai bani pe gume cand ai jeep scumpișor.

    00
  25. Trebuie sa schimb anvelopele, dar furnizorul nu are ce vreau eu decat cu dot din 2018 (mihelin energy saver+). Ati cumpara pentru o reducere de 12%? Michelin spune ca a facut ceva teste cu anvelope vechi de pana la 2-3 ani si ca se comporta la fel ca unele noi daca au fost depozitate corespunzator. Mie mi se pare cam logic ce spun ei, dar nici nu ma pricep foarte bine, poate fi doar marketing ca sa scape de stocuri. Ce parere aveti? Ati cumpara/cumparat anvelope cut DOT mai vechi de un an?

    00
    • Nu, categoric nu. Daca nu ma strange buzunarul, prefer sa platesc pretul intreg si sa am un DOT de anul asta, maxim final de anul trecut. Am pitici pe creier care imi zic sa aleg cele mai bune cauciucuri si cele mai noi, altfel ajung iar in sant (am patit pe cauciucuri vechi de 10 ani, pe vremea cand nu stiam cu ce se mananca treaba asta)

      00
  26. din alta zona de bani. Astia cu suvuri mari de lux si cauciucuri de cacat imi amintesc de baietii cu bicle de 2000e si lant de 20 de lei de la Decathlon care se mira ca le-a fost furata jucaria. eventual „din bloc cu interfon”

    00
  27. https://imgur.com/Ct5LgXf
    Logan, in jud. Cluj, folosit zilnic.

    00
  28. Daca te plimbi prin parcarea oricarui centru comercial si te uiti la anvelopele masinilor premium, in special la SUV-uri, vei observa ca majoritatea sunt praf. Astia sunt de obicei protagonistii stirilor de genul „Nu a adaptat viteza la conditiile de drum”…

    00
  29. vand prezervative second, marimea XS

    00
  30. Eu inca am ramas la anvelopele de iarna nokian. Fabricate in iarna 2016 mai au vreo 4mm de carne dar le-am lasat peste vara sa se uzeze deoarece urmeaza sa trec pe michelin crossclimate+. Na ce drac, huooooooooooooo huooooo, anvelope all sizan’. Nu ma duc la munte iar la oradea ninge o data sau de doua ori pe an si zapada se topeste intr-o zi doua… jante tabla r16, gume 205/55, masina compacta nemtoaica cu suflet italian.
    In teorie limita minima de uzua este deja trecuta in legislatie, 1.6mm sau martor uzura dar na, rar-ul cand iese la control in trafic opreste doar vechituri ieftine de 20 de ani(logan, megane, opel, golf etc)

    00
    • man, tu ai mașină de 6.000€ nouă, nu de 50.000€.

    • A fost vreo 23000 noua acum 15 ani cand a cumparat-o neamtul. Acum valoreaza 1000 dar chiar si asa ale mele anvelope sunt mai scumpe decat 2 seturi de-ale lui.

      00
  31. In ultima perioada, mai mult ca hobby am inceput sa ma uit la anvelopele pe care le poarta diverse masini, pe la semafor si prin parcarea de prin fata blocului. Ceea m-a frapat nu au fost faptul ca unii isi iau masina de peste 30k de euro, dar nu au bani de anvelope. Ci faptul ca oameni cu masini oarecum noi(vechime undeva la 3-4 ani) fie au niste anvelope nasoale, fie preferatii mei au anvelope cele mai ieftine ca na viata-i scumpa in Bucuresti.
    Si acum realist ma intreb, de ce te scumpesti la niste anvelope, care uneori iti pot face diferenta intre viata si moarte? Adica ii inteleg pe astia care isi iau barci de tip Cayenne sau Q7, dar nu au bani de cauciuri, dar ceilalti care au masini mai omenesti, de ce se scumpesc la anvelope?

    00
    • 1. românul își ia mașină de toți banii. are 10 mii? își ia de 10 mii. are 20 mii? își ia de 20 mii. nu se gândește niciodată să ia de 18 mii și să aibă o rezervă. și când se trezește cu anvelope uzate caută soluții ieftine.
      2. până nu te duci sanie de câteva ori nu-ți pasă. unora nici după faze din astea. preferații mei sunt ăia cu opel astra break. cu cât mai pocnitoare mașina, cu atât mai cretin șoferul.
      3. teoria mea e că suntem prima generație care află că mașina are nevoie de întreținere. unii înțelegem asta, alții negăm cu toate puterile.

    • Vali, la punctul 1 te contrazic. Are 10 mii, își ia de 12. Are 20, își ia de 25.

      00
    • Va contrazic pe amandoi: nu are bani deloc, face imprumut pentru o masina de 10.000 de euro. De ce nu mai mult, pentru ca e suma maxima acordata de banca.

      00
  32. Ăștia care se bucura acum de un set de anvelope R19 la 700 de lei sunt urmașii celor ce se bucurau de o oglindă de BMW second hand cumpărată de pe okazii. Știm cu toții unde s-a ajuns.

    PS: Duminică, DN1 Făgăraș – Brașov, ora 13, ploaie ușoară, 4 mașini date peste cap în 65 km. Astra G, Berlingo, Symbol șamd.

    00
  33. Apropo, cam cat costa o revizie de Cayenne? De curiozitate, ce e asa scump? Intra mult ulei, sunt filtrele mai speciale sau sunt si alte consumabile de care eu ca muritor de rand nici nu am habar ?

    00
    • E marcă premium, ceea ce se va simți automat atât în prețul pieselor cât și al consumabilelor. Din experiență îți spun cum am resimțit eu trecerea de la Focus la A6, cel din urmă cu doar 4 ani mai „tinerel”. Întreținerea e de 2x pana la 3x mai scumpă: ulei, filtre, distribuție, etc, toate sunt mai „premium”. De multe ori și costul manoperei e afectat: dacă la Ford distribuția se schimba doar cu mașina pe elevator, la astalaltă trebuie dată toata bara față jos, cu subansamblele aferente. Suspensie, bucșăraie mai complexe, nici nu mai vorbesc…concluzia simplă cred că ar fi: confortul se plătește.

      00
    • @EGO. O mașină de 12 ani nu are nevoie doar de filtre și ulei. Se întâmplă ceva și vrei o diagnoză cu testerul din reprezentanță nu cu tester universal, plătești. Vrei vreo prostie de piesă care nu vine pe aftermarket plătești preț de Porsche. Sau te împrietenești cu dezmembrările, cu rezerva că fiind o mașină destul de rară nu vrei găsi ușor.
      O mașină cu cât îmbătrânește cu atât „consumă” mai mult. Fie bani, fie timp, cel mai adesea o combinație din cele 2 în proporția pe care și-o permite proprietarul.

      00
  34. Oribil, oamenii de aces tip nu numai ca pun in pericol propria lor viața dar și a celorlalți participanți in trafic. Dacă nu îți permiți sa îți cumperi un set noi de anvelope odată la 3 ani cum poți sa crezi ca e OK sa deții o un SUV de lux care cântărește 2000kg pe puțin și are și motor mare.

    La un simplu calcul, dacă un set de anvelope AllSeason costa 3600lei, sa spunem ca le ții 3 ani la un 15000km pe an (așa procedez eu), asta însemna 100lei pe lună in plus la întreținerea mașinii sau 0.08lei pe km in plus. Dacă nu îți permiți 100lei pe luna ca sa îți întreții mașina de 65k€ MSRP of 30-40k€ SH atunci nu îți permiți respectiva mașina.

    Interesant cum acuma câțiva ani avem anvelope mai scumpe pe 1.0TSI decât au alții pe Q7. Dar na, eu eram muritor de foame și el barosan.

    00
    • Adăugând o experience proprie: Acuma cu 2-3 ani în urmă, intr-o iarnă mergeam relativ încet 40-50km/h prin oraș când un deștept sa gândit sa sară de pe trotuar pe trecerea de pietoni când mașina era foarte aproape. Am apăsat frâna disperat când am observat asta și pentru 3-4 secunde cât a durat ca ABS-ul sa oprească mașina am trăit cea mai mare spaimă a mea. Pe atunci avem numai 3 ani de permis și a fost prima mea experiență de genul. I kid you not, pentru următoarele 5 minute mi-a tremurat piciorul pe acceleratie.

      Norocul tipului era ca de spaima sa oprit in fata mea uitându-se speriat la cum vine mașina spre el deoarece pe banda din drepta mea unul cu o mașina de 3-4 ori mai scumpă ca a mea a reușit sa oprească după ce a trecut de trecere, dacă tipul o lua la fugă mai mult ca sigur îl lovea.

      Nu se merita sa îți riști viața sau viața altcuiva pentru o suma de bani.

      00
    • Cred ca sunt mult mai mult, eu dau 6000 de lei pe un set de anvelope si nu am SUV. Ma astept ca la ei sa fie mai mult, au dimensiuni mai mari.

      00
    • Pe urma raman surprinsi cand zbori pe langa ei in curbe sau minim de umezeala.

      00
  35. Daca tot suntem la Auto, a sablat/reconditionat cineva jantele ? E vreo problema cu acest procedeu?

    00
    • Ce problema sa fie cu acest procedeu? Este ca si cum ti-ai vopsi masina. Este vreo problema in asa ceva?

      00
    • Da. Eu. Jante de tabla, în pic cam ruginite. 200 sablat + 200 vopsit. După două ierni sunt mai rău, rugina la greu. Bani și timp pierdut.

      00
    • Vopsite in camp electrostatic sau cu bidineaua? S-au vopsit cu primer de vopsea sau direct peste vopsea? Ale mele jante de tabla dupa 15 ani abia ca au rugina… la 200 de lei vopsitul ai primit 200 de lei si calitate…

      00
  36. Ar trebui sa fiti fericiti ca nu isi pun pe ele gume Colgate.

    00
  37. Tocmai ce discutam cu niste prieteni, pe tema asta, cu schimbatul anvelopelor si ca eu am o regula „cu ce atingi pamantul sa fie de calitate”!
    Ei nu pot percepe de ce vreau vara urmatoare sa imi iau micheline crossclimate+ si cand va fi cazul de placute si discuri direct TRW si ca „ei nu ar da atata” ….

    00
  38. Ieri pe Cluj-Turda se facea control ITP pe loc. Te scotea politia din trafic si te urca o unitate RAR mobila pe tamburi. Verificare completa (directie, frane, becuri, etc.)

    Deci se poate, doar ca mai rar.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.