De ce avem nevoie de autostrăzi

Circulaţia TIRurilor este închisă pe Valea Oltului până la noi ordine. Probleme au fost mereu în zonă (in 2008 am stat la o coadă de 5km tot pentru nişte pietre cazute, şi nici atunci nu se muncea la reparat), dar nimeni nu s-a gândit la o rută ocolitoare.

dn1-brasov-ploiesti

După cum zice şi ZF, am preferat să facem autostradă de la Bucureşti la Ploieşti, pentru că nu erau de ajuns 2-3 benzi, şi nu una de la Ploieşti la Braşov, unde se întâmplă în fiecare weekend gâtuirea. Nu, românii noştri au făcut autostrăzi la câmpie, că e mai uşor şi baronii asfaltului nu au chef de muncă grea.

De ce avem nevoie de autostrăzi? Nu pentru public, ci pentru transportul de bunuri. Degeaba producem ceva dacă durează 2 zile să transportăm acel ceva la Viena. Să le explice cineva asta şi politicienilor români. Să le spună că le putem face concurenţă serioasă tuturor europenilor cu mâna noastră de lucru ieftină dacă am avea infrastructura.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. NOU
    #1

    Am auzit cateva exemple de firme, printre care si Renault care au spus ca sunt mult prea mari costurile de transport la noi si de asta s-ar fi facut acea linie de productie in Maroc.
    Autostrazile nu vor rezolva total problema transportului de marfuri, mai degraba ar trebui un sistem similar celui elvetian, unde TIR-urile sunt carate pe calea ferata, asta presupunand ca sa se refaca toata infrastructura feroviara astfel ca un drum Giurgiu-Oradea (pentru cei care ar tranzita Romania) sa dureze cel mult 9 ore (adica pauza pe diagrama). Un astfel de sistem ar elibera soselele atat ca volum de trafic cat si uzura lor plus ca s-ar reduce si poluarea.
    Autostrazile sunt si ele necesare, atat pentru transportul profesionist cat si pentru autoturisme, este de neacceptat sa treci prin toate catunele sa reduci viteza, o data ca se mareste consumul, se formeaza coloane de masini iar riscul de accidente este mult mai mare. Nu sunt de acord nici cu traversarea oraselor cum se intampla in majoritatea care nu au centuri ocolitoare. Sa traversezi Bacaul cu masina este un supliciu pentru orice sofer iar Adjudul conduce la numarul de pietoni calcati pe trecere (E85 il taie in doua).

    00
  2. as fi zis ca ai dreptate 100%, dar dupa ce sambata am stat 2 ore pe soseaua de centura a budapestei si dupa aia inca 3 ca sa fac zece km pe m5, pe o singura banda pe mers, zic ai dreptate doar 95% :)

    00
  3. Pai Mercedes a preferat sa deschida o fabrica la Kecskemet si nu in vestul Romaniei, cu toate ca mana de lucru e mai scumpa in Ungaria. Motivul fiind evident – lipsa autostrazilor in Romania. Cu toate ca din vest ajungi relativ usor la o autostrada din Ungaria….

    00
  4. Poate e „urban legend”, dunno… Desi, din ce e scris aici, nu pare: https://adevarul.ro/locale/timisoara/ambasadorul-germaniei-mercedes-nu-investit-romania-cauza-infrastructurii-1_50ae7d557c42d5a6639d3071/index.html
    Mercedes ar fi vrut sa vina in Timisoara (sau in jud. Timis) sa isi ridice un plant. Conditiile (forta de munca, salarizare, specializare) sunt bune in zona de vest, o zona in care automotive industry s-a intarit considerabil. N-a facut-o chiar din aceasta cauza. Nu numai ca nu exportam, nici macar nu putem produce asa cum am putea.
    In schimb, le-au facut ungurilor locuri de munca la Kecskemet.

    00
  5. @vali plesca blocajul pe autostrada a fost din cauza numarului mare de „italieni” care veneau in concediu in romania.
    acum serios, a fost o exceptie blocajul fiind din cauza weekendului F1 de la Budapesta. (aproximativ 200.000 de spectatori)

    00
  6. @liviuberdila – transportul masinilor se face cu trenul, iar 5% cu acele TIRurir.

    o autostrada in albania a fost construita in Albania, iar km de autostrada a costat 1 milion sau 4 numai stiu exact.
    in Romania se lucreaza de ani de zile, costa km cateva sute de milioane si nu e gata nici acum. trist

    00
  7. A scris si Sabotor… :) am vazut dupa ce am dat „comenteaza”. Poti sa le ignori :))

    00
  8. @vali plesca si eu am patit-o sambata. nu era problema de lucrari era problema de cum zice si @crst „italieni” obositi si carora le era frica sa conduca sau sa mearga cu viteza pe o banda. oricum de joi pana sambata am stat in total 7 ore in Stau prin Austria, Germania si Ungaria

    00
  9. O masura esentiala daca vrei sa treci la o economie de piata! Dar nu la noi :)

    00
  10. Candva aveam si noi tot ceea ce ne trebuia de la infrastructura la bunuri personale, intre timp insa au intervenit hotiile, pilele si magnatii care au inceput sa conduca tara din umbra…

    La un moment dat se auzea ceva de un tunel prin munte care sa scurteze drumul de la Brasov la Bucuresti si sa il usureze, dar la fel ca alte promisiuni si idei a ramas in eter.

    De ce te miri ca autostrada a fost facuta acolo unde nu trebuia cand in tara asta aproape toate lucrurile sunt facute pe dos…

    00
  11. Poi la ce bun nene „autostradele” ca daca faci o autostrada de calitate de ex: cluj-bucuresti care sa tina 15-20 de ani, dupa aia cum se mai imbogatesc „x si y” carpind in fiecare an carpitura de anul trecut, de unde palate, de unde baroni, de unde cretini de banii gata?
    La noi in loc sa se faca un drum nou (autostrada,european ce o fi) care sa nu treaca din 5 in 5 km prin toate satele, comunele… etc se „reabiliteaza” de 2 ori pe an aceleasi sosele de pe vremea lui stefan ce mare. Si ce e culmea de multe ori reabilitare costa mai multe decat construirea unuia nou.
    Plus ca pe autostrada cum mai mergi cu caruta?semnalizata regulamentar cu ledul de la bricheta.
    „Romania e tara unde niciodata nu se intampla nimic”.

    00
  12. NOU
    #12

    Apropo de ce zicea Zoso referitor la transportul de marfuri: Romania a ratat o sansa enorma in perioada anilor ’90, cand datorita conflictelor armate din ex-Iugoslavia transporturile rutiere pe ruta Turcia-Europa au fost deviate prin Romania (Giurgiu, Bucuresti, Valea Oltului, Arad).
    Prin taxarea acestor transportatori si prin folosirea cu cap a acestor fonduri venite efectiv ca un bonus s-ar fi putut rezolva o autostrada Giurgiu-Nadlac.
    Ma revolta lentoarea cu care se executa cea mai banala lucrare de infrastructura rutiera (reparatie sau constructie noua), nu mai vorbim de calitatea jalnica a lucrarilor. Oare contractele nu pot fi facute astfel incat garantia pentru o sosea sa fie de 5 ani si toate interventiile in perioada de garantie sa fie suportate integral de firma care a executat lucrarea?

    00
  13. Nu avem nevoie de autostrazi! A zis’o si unul prin 1998. A si ajuns ulterior presedinte. De doua ori! ;)

    00
  14. @Lucius: Uite că el şi-a schimbat opinia după ce-a ajuns preşedinte. Şi a demarat km de autostrăzi la care nici nu visam în 98. Că e încet, că e prost, păi suntem români, cum vrei să fie?

    Apropo, tu nu-ţi schimbi niciodată opiniile? Nici după 15-20 de ani, dacă se dovedesc eronate? Pentru că România e plină de oameni care merg până în pânzele albe chiar dacă ştiu că se înşeală, în loc să admită că e greşit ceea ce au crezut. Este ceea ce Liiceanu numea „prostia ca încremenire în proiect” în cartea „Apel către lichele”.

    00
  15. Eu cred că sunt retarzi. Nici să fure nu știu. Întotdeauna am zis. De ce să fure acum când țara e săracă. Să facă treabă, să aducă bani în țară și apoi să fure, ca să aibă de unde. Dar se pare că și așa e destul.

    00
  16. Ai dreptate cu ce zici, ca oamenii isi mai schimba parerile. Pe Basescu insa nu l-am auzit punandu’si cenusa in cap pentru pacatele tineretilor. Cu toate ca nu imi place de el, il consider cel mai bun dintre cei 3 prezidenti, un fel de candidat la promovare dintr’o divizie inferioara. Cat despre Liiceanu, e un gurist si un plagiator. Tipul intelecualului care s-a simtit bine in orice regim, dar Apelul suna binisor…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube