După ce Autostrada Soarelui a fost terminată în 20 de ani, Ministerul Transportului se pregăteşte de o nouă reuşită, probabil pentru campania electorală din 2030: Autostrada Sudului.
Traseul cel mai probabil va fi Bucureşti – Alexandria – Craiova – Drobeta Turnu Severin şi de acolo probabil se va uni cu Lugoj şi cu Belgrad in următorii 20 sau 30 de ani. Asta nu va schimba cu nimic configuraţia judeţelor prin care va trece, care vor rămâne cele mai sărace, dar Liviu Dragnea va fi în continuare baron de Teleorman.
ploiesti brasov e non necesara
@Arhi: o să vin la bucureşti pe Braşov-Sibiu-Piteşti
Si care e motivatia economica pentru care autostrada ar trece si pe la Alexandria? E ceva in orasul ala ce mie imi scapa?
@Arthur: are dragnea casă acolo şi nişte pământuri pe unde trece autostrada.
De ce spanac nu se duce direct catre Craiova, intr-o linie cat ai scurta si dreapta? Daca e atat de important sa se ajunga rapid la Alexandria se putea face alt tronson. :))
Nu suntem in stare sa le terminam pe alea incepute, dar ne apucam de altele… tara lui Papura Voda.
Sunt idioţi, eu nu înţeleg sub nici o formă la ce nivel se coboară ăştia.
Păi câte firme sunt în cluj şi timişoara, şi nimeni nu termină amărâta aia de Autostradă, să iasă marfa din ţară mai uşor, să putem exporta.
Ca să nu mai zic de autostradă prin Valea Oltului, că vorbim de SF.
Măcar PDL-iştii nu se stresau cu scenarii fanteziste, inaugurau 10 km pe an, dar unde trebuie. Bine, în ritmul ăla ajungeam la Unguri tot prin epoca Star Trek.
Constat că oricare ar fi, că e unul, că e altul, tot o trudă e.
@manu144x: caută să vezi de cât timp se chinuie să facă 1,3km pentru ford la craiova. hai, caută
Să se facă autostradă în Teleorman, primesc. Dar să aibă patru benzi: una pentru dus și trei pentru ocolit.
Nu inteleg de ce trebuie sa trec pe la alexandria sa ajung la bucuresti? pai un drum in linie dreapta craiova bucuresti are 150 km dar astia vor sa o faca de 280 :)) sa nu cumva sa nu treaca pe la alexandria nu puteti neglija industria teleormaneana
Au pus deja panouri in Dolj, pe E70, care merge spre Slatina cu asta. Era ceva de genul: „USL o sa-ti faca autostrada Bucuresti – Alexandria – Craiova”.
Also, alta varianta pe care am vazut-o trecea prin Caracal, destul de viabila si asta, avand in vedere ca E70-ul Craiova – Slatina – Pitesti ar urma sa fie facut drum expres(sau cel putin asa se vehicula acum in urma cu ceva timp).
mie imi convine drumul asta nou, ajung mai repede la tara la bunici si poate la pensie o sa ma mut si eu acolo. 30km de Alexandria, sat Dracea, sat cu prezenta la vot 113% – cine se implica primeste :))
Planurile lor marete au si termene de finalizare marete..Dar macar candva in istorie vom avea si noi autostrazi..
Inca o autostrada care se va termina, in cel mai bun caz, la poalele muntilor fara a reusi sa ii traverseze
@manu144x te cred ca la cluj si timisoara sunt atatea firme dar nici craiova nu sta mai rau,crede-ma.cel putin din 2010 incoa’ s-a schimbat radical,este tot un oras de 300.000 loc la fel sau inca aproape la fel de dezvoltat si cu aceeasi nevoie de autostrada
Din articolul din capital înțeleg că de la Craiova la București ar trece și prin Slatina, iar în cazul ăsta pot la fel de bine să nu o mai facă, pentru că ar fi tot 245km. Eu, Craiovean fiind, nu am nici o problemă cu drumul până la București, dar îmi e foarte greu să ajung la Timișoara și la Cluj. Cel mai eficient ar fi 2 autostrăzi: Pitești – Craiova – Severin – Timișoara – Oradea – Cluj – Pitești
@done8989: o iei pe urmele lui hostiuc https://zoso.ro/domnule-hostiuc-gresiti-a3/
Se pare ca altii au inteles demult importanta autostrazilor si a investitiilor in infrastructura.
https://www.businessinsider.com/infrastructure-economic-multiplier-2012-11?r=US&IR=T
No, am zis că n-ar avea rost dacă ar trece prin Alexandria și Slatina (ar fi în zig-zag), dar dacă ar urma drumul cel mai scurt (cel în linie dreaptă) sau dacă ar trece măcar prin Caracal și nu prin Slatina (226km în cazul ăsta) ar fi ok. Dacă Slatina e oraș important (și este) atunci rămân la varianta mea cu Pitești – Craiova. Apoi, dacă eu am o problemă să ajung la Cluj și la Timișoara cred că au și tirurile aceeași problemă.
Romania are un ritm de dezvoltare a infrastructuri demn de cartea recordurilor, in senusul negativ. In schimb ne pricepem sa distrugem fabrici, sisteme de irigatii etc. Nu avem nici o scuza, fonduri europene pentru autostrazi au fost si vor fi in continuare, dar din cauza apetitului pentru jaf, nu prea am avut mare succes in accesarea acestor bani. Probabil dupa inca 4 ani cu o noua conducere vom reusi sa atingem borna de 1000 de km de autostrada.
Autostrada Transilvania, ediţia Poanta. Oare revine Bechtel? Sau aduc o companie similară din URSS?
Distanta in linie dreapta intre Bucuresti si Craiova este de 185 km. Acest traseu ideal trece la 7-8 km mai la sud de Slatina si se nimereste exact in zona cea mai ingusta a Oltului, deci in teorie podul peste raul amintit ar trebui sa intampine un numar mai mic de dificultati.
Traseul Bucuresti – Alexandria – Rosiori – Caracal – Craiova insumeaza 212 km daca se merge in linie dreapta de la o localitate la alta, iar varianta Bucuresti – Pitesti – Slatina – Craiova insumeaza 215 km. Google maps iti mentine diferenta si pe sosea, 228 km prin Pitesti, respectiv 225 prin Caracal pornind de la Universitate si pana la podul de la Electroputere. Daca insa din Bucuresti mergem direct la Rosiori, fara a mai bifa si Alexandria distanta se reduce la 195 km.
Dupa parerea mea principalul obstacol este podul peste Olt, care trebuie facut indiferent ce traseu se alege.
Mult mai logic ar fi sa se faca Pitesti – Craiova – Calafat sau Pitesti – Craiova – Drobeta … ai aproximativ cam aceeasi distanta, dar deja legi autostrada de ceva, ai avea drum ok de la Constanta pana la o alta intrare / iesire din tara.
Toata gandirea lor e gresita.
Se concentreaza pe autostrazi dinspre Bucuresti spre orice.
Lasati tampeniile si incepeti de langa granita de Vest. Incepem 2-3 autostrazi dinspre vest si mergem cu ele spre Constanta, Iasi, Bucuresti.
Poate sa dureze si 20 ani dar tot ce facem, orice km, trebuie sa fie conectat la autostrazile din Vest din secunda in care e terminat.
Pe masura ce se construiesc putem exporta din ce in ce mai mult.
Pe hartie – De la Alexadria trebuia sa plece o ramura spre Tr Magurele si de acolo spre Sofia, Salonic. La Tr Magurele era in plan o hidrocentrala pe Dunare pe care noi trebuia sa o facem cu bulgarii.
probabil de la Drobeta Turnu Severin o sa urce sus sa faca legatura cu autostrada care va iesi in Nadlac… portiunea de autostrada Arad -Timisoara e numerotata deja cu A1 si km sunt undeva pe la 500-550…