Autostrada Bechtel, fix ce vă spuneam ieri

"În România se construiesc haotic autostrăzile. Trebuia întâi să se înceapă tronsonul dintre Piteşti şi Sibiu, după care Sibiu-Nădlac, fapt valabil şi pentru Comarnic-Braşov. Autostrăzile se construiesc întâi pe rutele cele mai complicate şi periculoase, nu la câmpie. România rămâne în continuare ţara promisiunilor şi a lucrărilor amânate", a subliniat Lazăr. (sursa)

Mie imi place mult de tot asta:

Valea Oltului face parte din Coridorul IV European, care începe în Germania, la Nuernberg, se continuă pe ruta Praga, Viena, Bratislava, Budapesta, intră în România pe la Nădlac şi se continuă spre Istanbul prin Constanţa, aceasta fiind şi principala rută de export a României.

Ce dacă e principala rută? Ce, e treaba noastră să exportăm?

Potrivit ministrului Transporturilor, compania Bechtel va continua lucrările doar la tronsoanele Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii Transilvania, statul fiind liber să liciteze celelalte şase tronsoane, fără nicio pretenţie din partea constructorului american.

Şi cât ne costă asta?

Azi, din totalul de 2,2 miliarde euro prevăzute iniţial pentru executarea celor 413 kilometri de autostradă, avem executaţi 54 kilometri şi am cheltuit 1,25 miliarde euro. (sursa)

Faceţi voi socoteala. Eu sunt preocupat de altceva: până acum a mai rămas doar Albania în urma noastră, dar nu ştiu cât vom mai avea succes acolo. Presimt că în câţiva ani o să fim şi în urma lor, şi o să sară premierul albanez ca ăla bulgar, să nu îi mai compare lumea cu fraierii de români.

Bun. Avem două tronsoane grele de construit, Sibiu-Piteşti şi Braşov-Comarnic. Afară e criză, România are multe milioane de şomeri.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

12 comentarii

  1. Trebuia sa scrii si de tren, cati ani face rapidul curului pana in Viena, si de marfare care fac 2 zile. Sincer, daca dispar camioanele de pe drumuri parca autostrada nu mai e asa necesara. Si ar putea disparea pe calea ferata.

    00
  2. Are multi someri, dar toti au fite in cap. Ei fara 100 euro/zi nu se apuca de munca. Si cand intr-un final se apuca, se plang ca e greu.

    00
  3. pasul 1: lege ca orice gog cu varsta intre 18 si 50 de ani are obligatia sa aiba o ocupatie. altfel va fi distribuit de catre autoritati la ce au ele nevoie
    pasul 2: distribuim.

    Daca vi se pare ca repetam istoria, da, culoarul Bumbesti-Livezeni asa a fost spart, pardon, construit.

    Pentru un spor mai mare la munca, se pot face steaguri rosii…

    00
  4. „Bun. Avem două tronsoane grele de construit, Sibiu-Piteşti şi Braşov-Comarnic. Afară e criză, România are multe milioane de şomeri.” – gresit. Avem doua tronsoane de construit si foarte multi asfaltangii si politiceni corupti care balesc la spagile din afacerea asta. Restul e cancan …

    00
  5. OK, statul a plătit 1,25 miliarde EUR pentru autostrăzi. Câte vile s-au construit din banii ăia? (Nu, la noi nu se deturnează fondurile…)

    00
  6. Romanii au construit foarte mult inainte de 89, specialistii si meseriasii lucreaza demult prin lumea larga pe bani buni.
    Criza ar putea aduce inapoi o parte daca, repet, daca s-ar da pe brazda statul cu marile proiecte gen – autostrazi, canalul Dunare – Bucuresti etc etc.
    Ar fi bine daca firmele locale de drumari s-ar inhama la proiectele astea mari, banii ar ramane cel putin in tara, chiar daca sunt conduse de mafioti.

    00
  7. D-nu’ Lazar vbeste ca sa se afle in treaba si tu il aplauzi in necunostinta de cauza. Sibiu-Pitesti costa 3 miliarde de euro (!). Pai daca se construia aia prima, nu mai ramanea bani de NIMIC altceva(si nu numai la autostrazi ma refer, ci si la orice fel de asfaltare de dn). S-a ales inceperea cu tronsoane mai ieftine dar cu importanta relativa mare. Acolo unde dn-urile travereaza mijlocul orasului de exemplu, unde sunt multe accidente. Sibiu-Pitesti nu este in actualul exercitiu financiar, dar cu putin noroc poate Boagiu va atrage sustinerea financiara a UE pt tronsonul asta. Si mai bine acum, cand paritatea a scazut la 95 % plateste UE, 5 % plateste statul.
    „Ce dacă e principala rută? Ce, e treaba noastră să exportăm? ”
    Sper ca glumesti. Pai fix pe acolo pleaca tirurile cu dacii. Din cate am inteles, 1300 dacii pe zi (parca).
    „Şi cât ne costă asta?”
    Da, ne-a costat mult. Dar ne putea costa 6 miliarde daca le plateam daunele reiesite din contract. De vina este Nastase (si ai lui) ca a semnat un astfel de contract pagubos pt noi. Boagiu a mai dres-o pt moment. Cu ce costuri ascunse…vom vedea..

    00
  8. „doua tronsoane greu de construit”- greu e adverb in contextul asta, nu se acorda in numar cu substantivul „tronsoane”

    00
  9. mie imi place ca toti ii dau cu aborbtia de fonduri europene care e prea mica dar am de la serviciu un dosar cu fonduri europene depus la stat de 9 luni si inca nu e gata de semnat…. cica trebuie sa se intruneasca o comisie si pana nu se intalnesc toti nu se semneaza….kkturi d’astea, acum e perioada de concedii si nu misca chiar nimic.

    00
  10. NOU
    #10

    Esti nazist, bre?? cum sa obligi oamenii sa munceasca, n-ai auzit de drepturile omului?

    00
  11. @ enzo : firmele mici romanesti participa , dar nu ca lideri pentru ca nu au experienta si nu se fac loturi cu valori mici . Bun hai la autostrazi sa vina straini cu experienta , dar sa faci lot de lucrari de 500 mil lei(noi) pentru drumuri locale ( vezi e-licitatii : Tulcea+Constanta sau Harghita cu numai stiu cine ), licitatii organizate de udrea, cand se puteau organiza licitatii separate , cu valori mai mici si cerinte astfel incat sa participe si alte firme , nu numai regii asfaltului . Oricum sunt frustrat si scuze de lb.romana…..

    00
  12. cand nu se face nu e bine ca de ce nu se face, cand se face totusi ceva, tot nu e bine, ca nu se face cum trebuie… sa le luam pe rand! :) E totusi bine ca se misca ceva. tragem aer in piept si o luam de la capat.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.