Metoda ideală de relansare a turismului românesc?

transalpina_turul_romanieiDe câte ori n-ați auzit vorbindu-se pe toate canalele media despre faptul că nu vin turiști străini în România?Eu zic că există o soluție pentru asta și nici nu costă foarte mult.

Turul Franței vs. Turul României în cifre

În caz că nu știați, competiția ciclistă Turul Franței este cel mai urmărit eveniment sportiv anual de pe planetă. Doar Jocurile Olimpice și Campionatul Mondial de fotbal întrec Le Tour la audiență. De ce n-am face și noi un Tur al României la standarde occidentale?

Competiția franceză din 2011 s-a desfășurat pe parcursul a 23 de zile, parcurgând 3430 km în 21 de etape și două zile de pauză. Turul României s-a mulțumit cu numai 1400 de km în 8 etape prăpădite.

Fondul de premiere pentru Marea Buclă în 2011 a fost de 3,5 milioane euro. Câștigătorul a luat 450.000 euro. Mica Bucla a avut un buget de premii de 25.000 euro iar Andrei Nechita, câștigătorul cursei a luat 2.900 de euro. Spre comparație, 2.000 euro ia ocupantul locului 3 într-o etapă oarecare din Turul Franței.

Organizatorii francezi au obținut în jur de 50 de miloane de euro din drepturile de televizare. Zeci de milioane de telespectatori se uită la Turul Franței la TV și alte câteva milioane sunt la fața locului, pe traseu. Organizatorii români sunt prea modești să dea publicului câștigurile. Aici e și vina televiziunilor, care dau 99% știri din fotbal, bălării și ignoră aproape complet alte discipline, cum ar fi ciclismul.

Turul Poloniei

Polonia nu e cine știe ce destinație turistică. Deși nu are un relief spectaculos sau peisaje frumoase, a reușit să organizeze Tour de Pologne, așa cum puteți vedea pe Eurosport zilele astea. Cum se promovează ea? Simplu: deschizându-și porțile oricui vrea să o viziteze, așa cum și-a deschis Sharon Stone picioarele.

Nu vreau să plictisesc și cu date din Turul Poloniei; e suficient să vă uitați la TV și o să vedeți frumusețea acestui sport și potențialul turistic pe care îl are.

Mica Buclă din Ialomița

Îmi spune și mie cineva ce e așa de spectaculos în Ialomița? Nimic. Atunci de ce organizatorii au ținut morțiș ca cicliștii să treacă pe acolo? Asta e și problema Federației Române de Ciclism (si Triatlon): are oameni incompetenți care habar nu au cum să organizeze un tur mai de Doamne ajută.

De aceea competițiile private din România au mai mult succes. Pentru că sunt organizate de oameni cărora chiar le pasă de ceea ce fac și se implică trup și suflet. Eu organizez Masa Critică în Brașov, manifestare lunară unde reușesc să strâng de fiecare dată cam 200 de participanți cu un cost de 14 bani (imprimarea cererii de autorizație) Turul României a avut anul acesta 69 de participanți.

O fi așa greu să lași orgoliul de federație deoparte și să stai să discuți civilizat cu cei care chiar se pricep? Cât de greu e să faci traseul prin județele pe unde chiar ai ce vedea – munți, chei, prăpăstii, mănăstiri, peisaje pitorești, lacuri, orașe în stil medieval – și să faci din Turul României o competiție sportivă care să merite atenția întregii lumi?

Mă îndoiesc sincer că Polonia are mai multe de arătat decât noi. Da, are drumuri mai bune, dar atât. Și noi avem drumuri foarte bune și nu e greu să ocolim zonele cu care știm că ne-am face de rușine. E nevoie doar de puțin creier în conducerea Federației. Se pot consulta bicicliștii din județe care știu exact starea drumurilor și ce e de văzut, nu trebuie să fie un om care să aleagă tot traseul. Există multe asociații ce promovează ciclismul și care ar ști să aleagă bine un traseu reprezentativ. Reprezentanții din fiecare județ vor propune federației trasee iar în urma unor consultări serioase, Mica Buclă nu va mai fi așa mică.

Următorul pas este atragerea sponsorilor și atragerea televiziunilor. Eurosport ar fi încântați să transmită un tur inedit, prin peisaje gen Transfăgărășan, Transalpina, mănăstiri, chile Bicazului, Clisura Dunării, lacul Sfânta Ana, pasuri și trecători și multe altele. Pentru asta, televiziunile oferă organizatorului bani! Nu am pretenția să ofere 50 de milioane de euro ca și în Franța, dar sunt 100% sigur că s-ar acoperi cheltuielile și ar rămâne foarte mulți bani pentru alte concursuri și pentru ediția următoare.

Cu ce se mândresc românii?

Cu RObotzi. Vuiesc forumurile despre mesaje patriotice despre cât de tari sunt românii că au făcut un desen animat cu robotei retardați care vorbesc în limba română. Cum atragem atenția străinilor când ei nici măcar nu ne înțeleg limba?

Românii ar trebui să lase deoparte modestia cu care au fost îndoctrinați de biserica ortodoxă de-a lungul anilor (biserica zice de modestie, dar ridică o biserică la fiecare 2 zile și construiește o catedrală de 600 de milioane de euro) și să înceapă să conștientizeze că trăiesc într-o țară cu un potențial turistic foarte ridicat.

Dacă s-ar reuși organizarea Turului României așa cum mi-o imaginez eu, străinii ar bate la ușa noastră să parcurgă și ei traseul pe care au mers cicliștii. Deja am văzut pe unde am umblat sute de cicloturiști străini în căutare de peisaje autentice românești. Marea majoritate se vor caza la pensiuni și hoteluri, ceea ce ar însemna relansare turismului românesc. Vor mânca la restaurante sau își vor cumpăra mâncare, alți bani în buzunarul statului român. Unii organizează excursii special pentru Turul Franței.

Da, s-ar bloca niște drumuri pentru câteva ore, cât timp trece caravana ciclistă, dar câștigul material și capitalul de imagine ar fi imens. Dacă mai adăugăm și un spot publicitar pompos care sa scoată în evidență locurile frumoase, ar rezulta un eveniment demn de luat în seamă pentru turiști.

E așa de greu să deschidem ochii și spre altceva? Meciul lui Bute a costat 3 milioane de euro și a durat 4 reprize. Ați prins ideea?

Scris de Robert

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

44 comentarii

  1. Uite, turul sibiului a fost de curand. Ignorat cu totul de toata presa. Link:

    00
  2. Articolul este parafrazat dintr-un articol din kamikazeonline aparut acum 1 saptamana sau doua..

    00
  3. „Doar Jocurile Olimpice și Campionatul Mondial de fotbal întrec Le Tour la audiență. ”

    Totally wrong, mate. Al treilea in ordinea ratingurilor planetaro-globale este Campionatul Mondial de Rugby. Lasa biciucleta. Priveste ce frumos se placheaza in direct :p

    00
  4. Turambar, arată-mi un singur site în care scrie „campionatul mondial de rugby”. n-o să găseşti, crede-mă, pentru că e vorba de cupa mondială. pe viitor, când vrem să ne dăm cunoscători, e bine să nu gafăm. măcar în postul în care atragem atenţia că nu e bine ceva.

    00
  5. Tehnica nu e noua dar ai dreptate in principiu; ciclismul ar fi o modalitate relativ usoara de a promova turismul, problema o reprezinta hotelurile in care cazezi oamenii si cat de usor e sa ajungi la spital sau sa aduci armatele de oameni necesare sportului. Ca sa explic:

    „A cycling team’s hotel floor looks like a geriatric ward: men lie prostrate on beds, pink feet pointing skyward. The hallway smells like baby shit, the eau de cologne of the endurance athlete — a day’s worth of fluid, food, and endorphins rinsed noisomely through the system. A cyclist gets up, eats, goes to the race, eats, races, eats while racing, eats once finished, returns to the hotel, eats, gets a massage, eats a lot, sleeps.”

    Aici si in alte locuri s-au organizat evenimente sportive interorasenesti cu singurul scop de a revitaliza turismul (in special de catre televiziuni si alte companii).

    Needless to say, ar revitaliza multe in Romania, de la fizioterapie si asistenta medicala pana la electronice si accesorii daca iti pierzi cardul pentru aparatul foto pe drum sau il lasi in hotel pe undeva 😀

    00
  6. Ai dreptate Vali, ar fi o metoda destul de buna.
    Ce am observat ca prinde bine la turistii straini sunt traseele montane: am fost in Muntii Rodnei, acum 3 saptamani si in 3 zile m-am intalnit cu 3 grupuri de polonezi si 2 de romani. La fel ai sanse mai mari sa dai de straini si nu de romani, daca parcurgi creasta Fagarasului.

    00
  7. Tu compari un Critical Mass cu biciclisti care vor sa se plimbe prin oras pentru ca mai mult nu pot, cu o competitie de cicilism ?
    Ai idee ce cheltuieli trebuie sa suporte echipele, dar si organizatori ?
    Spui aici despre „priceputii” care organizeaza competitii particulare. Pai alea sunt maratoane de o zi pe trasee prin paduri, nu tururi pe sosea cu mai multe etape, cu logistica, cu politie, oprirea circulatiei, etc, etc. Ce sa-i intrebe pe aia ?
    Un mare tur nu se fabrica intr-un an doi. Ar fi frumos dar nici Turul Frantei nu s-a nascut peste noapte. Zoso esti baiat simpatic, dar lasa-i pe cei care se pricep.

    00
  8. O problema e sa ai ciclisti capabili sa parcurga traseele alea, mai ales cand vorbim de mai multe zile consecutive. Personal ma antrenez de mai bine de 4 luni pentru o tura pe Transfagarasan, insa nu stiu daca o scot la capat. Iti trebuie o conditie fizica iesita din comun sa poti face asa ceva.

    00
  9. Problema: ciclismul e un sport greu de transmis la TV. Ai nevoie de mai multe motociclete cu camere, elicopter, regie ca lumea. Altfel poate fi plictisitor pe TV. Chiar, Turul Romaniei e organizat tot de politaiul ala care mai aparea pe la TV?

    00
  10. trebuie pusa si infrastructura la punct ca sa poti merge cu bicicleta pe Transalpina de exemplu. Noi cand am fost in Redescopera Romania erau zeci de ciclisti pe Transalpina, dar au venit acolo cu masinile si cu bicicleta pe plafon. Cand au ajuns in capat s-au intors si aia a fost, fiindca pe cealalta parte e jale drumul.

    Ideea in sine e buna, doar ca pentru a face niste drumuri practicabile pentru ciclisti, ai nevoie de o garla de bani.

    00
  11. Trist, dar adevărat. Nu știam că tu ești cu Masa Critică în Brașov. Felicitări!

    00
  12. @thorhammer: și unde-s ăia „care se pricep”, că rezultatele nu prea se văd.

    00
  13. Asa,sa aducem turisti straini cat mai multi ca sa distruga ce a mai ramas din natura Romaniei…Eu as zice sa lasam drq turismu’ si sa ne bagam pe inovatie,cercetare,industrie,agricultura etc.

    00
  14. Comparatia ciclista Le Tour – Turul Romaniei este cel putin inutila. Le Tour nu se compara nici cu Vuelta sau Giro, daramite cu un tur de mana a 14-a, care nici macar nu e profesionist (Turul Romaniei nu e inscris in sezonul competitional profesionist, nu are treaba cu UCI). Cu investitii de cateva zeci de milioane de euro timp de minim 50 de ani, un tur d-asta amator sau semiprofesionist gen Turul Poloniei, turul Down-Under sau mai stiu eu ce cursa prin America sau Scotia ar putea ajunge la faima unei clasice de-o zi (Fleche Valone, Paris – Nisa, poate Paris – Roubaix dar asta e o cursa unica, Liege-Bastogne-Liege). In 100 de ani se poate ajunge la faima unui mare tur. NICIODATA nu se va egala faima Le Tour.
    Apropo de spectatori: stiti cam cati spectatori are o etapa de plat din Le Tour? – mai multi decat finala CM de fotbal. Stiti cati spectatori au fost ep Alpe d’Huez in 2004 la contratimpul castigat de Armstrong? – 1 Milion. Puteti sa va imaginati 1 milion de oameni pe marginea unei sosele? Doar 22 de Km!
    Nu are niciun rost sa facem o asemenea comparatie.
    Romania va putea mai degraba sa organizeze o editie a JO de vara decat sa organizeze un mare tur, de 3 saptamani!
    A doua problema este traditia. Romania are 0 traditie in acest sport. Mai degraba avem traditie in rugby, acolo ne putem gandi la o cupa mondiala. In ciclism nu are rost!

    00
  15. … anul ăsta Turul României a avut ceva acoperire în presă, şi s-a vîndut destul de bine. A fost prima dată după 9 ani cînd finalul a avut loc în Bucureşti.
    Şi emisiunea zilnică cu rezumatul etapei a avut o audienţă neaşteptat de bună, ţinînd cont că a fost difuzată de obscurul Neptun TV.
    A fost şi primul an în care am avut transmisie din elicopter – şi s-a văzut o ţară frumoasă, frumoasă de tot!
    Da – aşa putem s-o vindem, şi o vindem bine.

    Şi da – preşedintele Federaţiei este Ion Badea, cel care făcea ‘Reflecţiile Rutiere’, după Vochină.

    00
  16. @ Baixinho: gomosule, pretiosule, chitibusarule, hai sa-ti explic, sa nu mori virgin: titulatura este intr’adevar „Rugby World Cup”, dar tehnic este un campionat, pt ca are grupe unde toata lumea joaca cu toata lumea. De-abia din optimi incolo intra in regim de cupa: cistigatorul merge mai departe. Cum de asemenea si Campionatul Mondial de Fotbal se numeste „FIFA World Cup”, dar nimeni intreg la mintea sa sportiva si lingvistica nu ii spune in limba romana „Cupa Mondiala de Fotbal”. Asa ca te rog eu, lasa-ne cu pedanteriile astea in care sa arati ce jmeker esti tu si ce prosti sint toti ceilalti si pune mina pe Regulamentul de Bun Simt al Limbii Romane. Daca nu stii, te ajut eu cu traducerea in engleza: se numeste common sense si tu nu il ai 🙁

    https://en.wikipedia.org/wiki/FIFA_World_Cup

    00
  17. @Turambur: corect, dar acolo e vorba de audienta TV. Care nu are treaba cu turismul. Ca numar de spectatori cred ca Le Tour este chiar peste JO si CM Fotbal. Ciclismul in general este sportul cu cei mai multi spectatori / eveniment. Din pacate acestia sunt diluati de aparitia curselor de mana a 5-a gen turul Poloniei, turul Georgiei, turul Down-Under si altele asemenea. Daca ar fi dupa mine am avea doar marile clasice de primavara, Giro, cursele pregatitoare pt Le Tour (Dauphine si inca vreo 2), Le Tour, Vuelta si Campionatele Mondiale. Atat!

    00
  18. NOU
    #19

    Mi se pare ca ipo are dreptate in ceea ce zice Ai nevoie de mai multe motociclete cu camere, elicopter, regie ca lumea.

    00
  19. In 2009 ( parca) Turul Frantei a trecut si prin Barcelona.
    Adica un oras deja recunoscut pentru potentialul sau turistic a facut eforturi financiare pentru a se promova si prin Turul Frantei.

    PS. Apropo, a trebuit sa vina Top Gear ca sa redescoperim Transfagarasanul ?

    00
  20. NOU
    #21

    Salut ! Începusem să scriu un comentariu dar devenise enorm. Aşa că l-am făcut post. Conţine câteva precizări/lămuriri despre Turul României, unde am fost ca blogger oficial anul acesta.

    00
  21. un pic offtopic : poate ca merita promovat si sportul in sine si nu doar turismul prin sport.

    Ai scris atat de multe articole despre planificarea vietii + educatia financiara etc etc insa nu ai scris (sau nu am citit eu articole) in care sa atragi atentia asupra faptului ca daca nu facem sport, nu prea avem cum sa ramanem productivi pana la 65 ani! in ritmul in care se traieste in zilele noastre : stat pe scaun cat cuprinde, stres, fumat, junk food etc etc … cine mai ajunge sa se pensioneze la 65 ani? Se insista prea mult pe sportul de perfomanta fata de sportul pentru mase care ne-ar ajuta mcrezi ult mai mult pe fiecare in parte dar si pe noi ca si societate. Nu ca lipsa de activitate fizica este la fel de daunatoare ca si creditele luate fara cap, respectiv nu crezi ca miscarea ajuta in sustinerea planului de viata pe care-l promovezi ?

    00
  22. Te citez: „Asta e și problema Federației Române de Ciclism (si Triatlon): are oameni incompetenți care habar nu au cum să organizeze un tur mai de Doamne ajută.”

    FRCT are aceeasi conducere de 12 ani. Cluburile afiliate sunt niste fantome, cu personaje de peste 60 de ani care primesc niste bani pentru ca sunt la conducerea unor CSM-uri fara sportivi. Personajele se aduna odata la 4 ani si voteaza aceeasi conducere incompetenta care ii accepta.

    Turul Frantei este organizat de AMAURY SPORT ORGANISATION. Federatia de specialitate din Franta nu are treaba cu evenimentul.

    Concluzie:
    1. Un buget mai mare acordat FRCT pentru Turul Romaniei inseamna doar mai multi bani bagati in buzunar.
    2. Deoarece nu poti organiza un concurs fara aprobarea FRCT nu se va ajunge prea curand la o competitie nationala serioasa. Turul Ciclist al Sibiului a fost anul acesta un mare succes dar implicarea FRCT a fost aproape 0 (vorbim totusi de un eveniment local)
    3. Cat timp conducerea FRCT este chitita pe furat nu va avea sanse sa convinga asociatiile private sa colaboreze.

    00
  23. wtf? exista turul romaniei? what?

    00
  24. Cred ca o problema este si lipsa drumurilor. Turul Frantei se organizeaza numai pe drumuri secundara, judetene cum s-ar numi la noi, si ai vazut cat de bune sunt.

    La noi nu exista drumuri fara gropi. O singura groapa e periculoasa cand mergi cu 60 la ora cu o cursiera, eventual si in pluton. Pur si simplu n-am obtine acreditarea pentru a organiza ceva de proportii, la fel cum nu vom obtine prea curand sa organizam un campionat european sau mondial de fotbal.

    00
  25. RObotzi? huh…cine-ar fi crezut… pun pariu ca au un mesaj si pe deasupra mai sunt si amuzante desenele. (HA! take that… 🙂 )
    daca nu se materializeaza un tour de roumanie at. poate un replay la central european rally…

    00
  26. Un tur profesionist al Ramaniei este un vis prea indepartat pentru ca in afara de peisaje si locuri de vitat nu avem nimic … nu avem sosele unde s-ar putea desfasura cursa (in franta se percurge pe sosele secundare sau chiar judetene, comunale), daca la noi s-ar inchide si pentru o zi o sosea … tara intra in faliment … se formeaza cozi interminabile … pt ca numai cea sosea face legatura intre X si Y. Nu am avea cu ce transmitem cursa … motociclete camere elicopter samd toate in HD … numai vise. Oamenii nu ai iesi pe strada ca sa vada cursa cu miile ca in franta … pt ca la noi merge berica si fotbalu prestate de MM si Borcea.

    In concluzie … idea ta e buna … da nu acum … poate peste vreo 50 de ani … daca ne mai civilizam

    00
  27. NOU
    #28

    @vlad – Turul Ciclist al Romaniei este o competitie UCI 2.2 Comisarul cursei este un oficial UCI

    00
  28. Chiar trăieşti cu iluzia că cineva se va implica în organizarea unui tur de o asemenea anvergură? Never. Doar dacă e cu grase dezbrăcate, cu Iri, Moni şi alte paraşute.

    00
  29. NOU
    #30

    tot @vlad – tururile de o saptamana pe care le mentionezi au rolul lor. De exemplu Turul Poloniei strange 1 milion de spectatori pe sosea plus audienta TV. Tour Down Under e cea mai importanta cursa din emisfera sudica etc Stiu ca nu sunt la fel de spectaculoase si nu au istorie in spate dar pentru un fan al ciclismului sunt frumoase. Eu urmaresc toate transmisiunile de ciclism de pe Eurosport precum si alte curse.

    @piticu21 – din 1934

    00
  30. @Dragos Irimia: asta cu turul Romaniei afiliat la UCI e de putini ani, pana acum cativa ani era complet amator.
    Tururile mici au rolul lor, perfect de acord. Rolul este marketingul. Ca Super 6 la box. In aceste tururi se nasc ciclisti „mari sperante” care vor fi intr-o zi noii Eddie Merckx (cel mai mare ciclist all-time de departe). Ei sunt de fapt doar lovituri de imagine si marketing. Cunego, Sagan. Cand ajung in marile tururi se taie ca maioneza… de ce oare? Pai tocmai din cauza micilor tururi. Acolo marii ciclisti fie nu se duc, fie nu se intrebuinteaza. Clar ca ciclismul trebuie sa creasca si asta e celalalt rol al acestor tururi, dar dupa mine, pentru a nu mai dilua audienta, le-as elimina.

    00
  31. Am facut 300 de km intr-o zi cu bicicleta in Ungaria, drumuri secundare, unele mai proaste ca la noi – deci se poate si la ei.
    Problema principala a fost plictiseala – e plat tot, au niste dealuri pe langa Budapesta si cam atat. Ce mi-a placut a fost o pista de 60 km pe malul Tisei – ca in palma, curat, ingrijit. Colegii mi-au spus ca si pe celalat mal exista ceva similar.
    Nu am fost claxonat nici macar odata.
    La noi e foarte spectaculos peisajul, drumurile nu sunt bune, dar nici foarte rele nu sunt, oricum nu cred ca se apropie de standardul cerut pentru o cursa de biciclete de viteza, poate unele portiuni ‘proaspete’.
    Marea problema sunt oamenii, te claxoneaza, te injura, te scuipa – taran cu bicicleta!! n’ai bani de 4 roti! etc etc. Desigur depinde de zone…
    Noi am putea organiza mult mai usor curse de MTB, prin munti, desigur nu e la fel de poplar si spectaculos ca si un tur de viteza, dar implica mult mai putine resurse – practic nu ai nevoie de drumuri. Cred ca sunt si mai accesibile ca nivel de efort, poate si financiar.
    La fel am putea organiza maratoane si semi-maratoane la preturi bune si locatii ‘exotice’ pentru europeni.

    00
  32. @turambar si baixinho Era vorba de competitie „anuala”. Si Cupa/Campionatul de rugby e ceva mai rar, nu? 🙂

    @thorhammer Sa-i lasam pe astia de pana acum, ca se pricep de dau pe afara?

    @zoso Ma uitam la Tour de Pologne si ma gandeam la unele chestii scrise in articol, culmea ca nu eram singurul. Parca peste tot unde mergeam se vorbea de Tour de Pologne si ce slab e promovat ciclismul pe la noi. Potential este, asta e clar. Si cei mai inraiti fani cred ca s-au saturat de Becali si alti asemena lui.
    Daca mai vrea Udrea niste capital (politic) poate o pune de un tur !

    00
  33. Nu sint turisti straini pi dracu. am fo in fagaras 3 zile numai straini sint. am schimbat „salut” cu „hello”. n-am avut de ales.

    a, da’ stai. fagarasu nu intra la obiectivele turistice ca nu e in sinaia sau mamaia. ce mamaia ma-sii.

    00
  34. O idee buna pentru Elena Udrea pentru a sponsoriza Turul României, eventual din fonduri europene, asa cum a fost cazul galei de box.

    00
  35. NOU
    #36

    @Me Again, articolul asta e scris de mine, o fi zoso din Brasov, dar nu are el asa influenta printre biciclisti 🙂

    00
  36. NOU
    #37

    @vlad – in turul Elvetiei au fost fratii Schleck si Cadel Evans, adica podiumul din TdF. Contador a castigat vreo 2 tururi „mici”, Evans altele. Si tot asa. Cunego s-a taiat ? El este totusi castigator de Giro si top 10 anul asta in Turul Frantei ! Iar Sagan are doar 21 de ani si victorii multe si importante. Imi devine din ce in ce mai clar ca nu le prea ai cu ciclismul. Dilueaza audienta ? :))

    00
  37. NOU
    #38

    @vlad – avand in vedere faptul ca ma pot insela te rog sa-mi explici detaliat ce inseamna ca „dilueaza audienta” Si te intreb: daca nu e Turul Romaniei unde alearga cluburile de ciclism din Romania ? Daca in Franta nu sunt curse mai mici unde alearga cluburile care nu sunt de World Tour ? Si tot asa. Tu zici ceva de genul „hai sa desfiintam cupele si campionatele mai slabe si Europa League si sa ramana 2-3 campionate tari si Champions League” Sper ca iti vei da seama ca asa ceva este gresit, din punct de vedere sportiv, al performantei, al audientei si marketing si ce mai vrei tu.

    00
  38. Hai ca m-ai surprins placut gazduind acest articol despre ciclism ca o modalitate eficienta de promovare a turismului autohton.
    S-ar putea, oricum Turul Romaniei, in afara de a-si zice „Mica Bucla”, apropo de „Marea Bucla” si anume Turul Frantei nu se poate asemana cu aceasta fascinanta competitie din Hexagon.
    S-au facut in ultimii ani eforturi de a o promova mai bine, dar parca au fost putin timide.
    Daca decidentii s-ar indrepta si spre o competitie de tipul Turului Romaniei si i-ar face reclama ca lumea, cred ca am avea de castigat, macar la imagine. Altii nu au ce avem noi, dar stiu, dom’le, sa se vanda.

    00
  39. @Dragos Irimia: Si Cunego avea mari victorii la 22-23 de ani ca si Sagan. L-ai vazut pe Cunego sa dea 1 pedala pe atac in Le Tour vreodata? Da, se tine decent dupa ceilalti, termina in top 10. Dar e un fel de Beloki sau Cristophe Moreau: se tine dupa cei mari, termina in top 5 – top 10, dar nimeni nu mai stie/zice nimic de el urmatorul an dupa retragere. Cand a castigat Giro, ce adversar avea – coechipierul lui Gilberto Simoni sau Garzelli pe cadere de forma?
    Ti-am dat dreptate ca sunt bune si micile tururi ca marketing si pregatire pentru ciclistii timeri/echipele mai mici, dar eu asa as vedea ciclismul – doar curse mari.

    00
  40. da, am prins ideea. de acord cu ea.

    00
  41. Da, tara are potential turistic. Era pe locul 6 intr-un top mondial. Strainilor le place la noi. Am scris despre un exemplu concret intalnit de mine de curand.

    00
  42. Tuturor le place tara noastra, numai noua nu, din pacate 🙁

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube