Compania de asigurări Astra au o nouă șmecherie: livrează în contul clientului cu dosar de daună deschis o sumă oarecare și apoi închid unilateral dosarul. Detalii aici.
De ce? PENTRU CĂ POT! Sigur, e ilegal, dar cui îi pasă în afară de păgubit? Autorităților în mod sigur nu. Se vor sesiza la câteva zile după ce una dintre companiile astea vor da faliment și se vor scuza că ele n-au putut face nimic și oricum directorii la mizeriile astea sunt numiți politic, deci nu vor fi pedepsiți în nici un fel.
Asta e știut de toată lumea. Eu vreau să revin un pic la problema din titlu. Mai jos aveți prețurile pentru o asigurare RCA pentru Megane-ul meu 1.9dci. Diferența între cea mai ieftină și cea pe care o am eu este un plin de motorină. Și fix așa se pune problema: îmi iau o asigurare normală sau una cu care să fac pagubă și de care să nu-mi pese până nu mă lovește unul care are asigurare la aceeași firmă ca mine și plângem amândoi ca proștii lângă mașini?
Și asta e și motivația politică: nu poți închide asiguratorii ieftini, că iei poporului dreptul de a avea mașină. Și poporul nu te uită când faci rele și te ridică în slăvi când faci bine.
Vad ca asigurarile nu sunt scumpe pt. toti. Eu, 1.6 cc, 0 accidene, carnet de 7 ani, la Generali 1100.
Mie mi se pare normal (ce-i drept, într-un univers perfect) să mă doară în pix și să pot lua cea mai ieftină asigurare. Nu ar trebui să fie problema mea modul în care sunt reglementate asigurările. Cum nu mi se pare normală nici schimbare modului în care funcționează asigurările (adică RCA-ul tău să-ți plătească ȚIE dauna provocată de altul ). Asta-i o rezolvare românească pentru că statului îi este lene sau pur și simplu nu-i convine să reglementeze situația și să-i fută pe ăia care nu plătesc daunele cum trebuie. Și încep să mă cam satur de rezolvările românești la problemele din țara asta (vezi „rezolvarea” BAC-ului de anul ăsta).
În rest, fraier e ăla care acceptă banii așa de la Astra și nu se duce cu un avocat peste ei.
@meekuu Fraier e ala care isi face asigurare la Astra. Cu avocatul peste ei suna bine dar ne amintim repede ca suntem in Romania asa ca nu ne miram cand cineva moare cu dreptatea in brate.
Dependența aia de care zici tu la noi e mai cruntă decât drogurile. Eu m-aș duce cu un avocat plătit cotă parte din ce scoate peste ei. Zic că poate să scoată mult, trebuie doar timp.
PS: asta-i diversiune de la scandalul cu BAC-ul ?
Să vă tot lovesc eu… Am RCA la Allianz Țiriac :))
Zoso, ce varsta ai si de cata vreme ai permisul? Intreb pt ca vad ca emag iti da scoruri mai bune pt 1.9 dci decat mi-a dat mie, (34 de ani, permis de 14 ani fara incident), pt reno 1.5dci :-??
@geutz: 33, 99, 2-3 accidente.
Ce stergatoare ai la Megane? Intreb aici ca acolo unde ai pus filmuletul cu ploaia nu pot.
@Leo: unele normale, luate de la ei.
Eu saptamana trecuta am avut un incident cu un asigurat la Omniasig. Am fost ieri la asigurator si tot ieri mi-au oferit 450 de lei pe un stop spart in ideea in care nou este 280 „pe original” si 100 de lei aftermarket. Pretul oferit a fost media de pret primita de la service-urile cu care colaboreaza minus manopera si TVA. Deci imaginati-va ca un stop schimbat la ei costa de la vreo 600 de lei in sus.
Din asta constat ca problema este si la service-uri care practica preturi nesimtite atunci cand vine vorba de reparatii pe RCA/CASCO. Agentul constator era super incantat cand le-am acceptat oferta :).
Acum sa vedem daca in 7 zile imi livreaza si banii.
Preţul asigurării depinde şi de localitatea unde ai domiciliul.
Am avut de 2 ori neplacerea sa am de a face cu un asigurat ASTRA. Daca prima data m-am certat cu ei, a doua oara mi-am facut reparatia cu regres pe CASCO de la Allianz Țiriac, de unde am si RCA-ul. Chiar cum ma gandeam la o mega magarie: sa ne luam si noi restul oamenii cu bun simt inca un RCA, daca este posibil evident, de la una din firmele astea care trag clapa si in caz de incident sa il intrebi pe cel lovit de tine la ce firma are asigurarea RCA, iar in caz ca zice una din astea sa ii servesti asigurarea tot de la ei. Sa vada si el astfel ca daca il doare in cot atunci cand isi face asigurarea sa il doara tot in cot cand tot firma aia ii repara masina. Ar fi uber trolling.
Compania de asigurări Astra „ARE”
Din ce stiti voi uniqa sunt mai ok ca astra?
Ar fi ceva solutii pentru mizeriile astea: sistem bonus/ malus si pentru firmele de asigurari (adica daca o firma are prea multe plangeri/ reclamatii pe RCA, i se retrage dreptul de a vinde RCA – de tot sau pe o anumita perioada) si mai ales sa-ti repari masina pe propriul RCA – un soi de CASCO obligatoriu, iar firmele de asigurari se scad apoi cu cheltuielile intre ele. Sigur, si preturile la polite ar sari in sus.
@Cata,
Ar fi normal ca plângerile întemeiate la adresa societăților de asigurări să se lase cu niște amenzi babane și niște urmări nasoale.
Și da, probabil c-ar crește prețurile.
La urma urmei acum e normal ca orice cumpărător de poliță de RCA să plătească cel mai mic preț. Diferența de preț nu-i aduce lui nimic în plus. Obligația lui e să aibă RCA și-atât. Obligația autorităților e să reglementeze societățile de asigurări. Cine nu-și îndeplinește obligațiile în toată afacerea asta ?
Nu vom putea niciodată să forțăm marea majoritate a șoferilor să plătească polițe RCA mai scumpe. Dar cu mijloace legale putem face presiuni în așa fel încât autoritățile să-și facă datoria. Și poate, poate la un moment dat vom scăpa și de mizeriile de gen Astra/Euroins/Carpatica.
Cred ca Petreanu e intr-o ureche la articolul ala. Se scoate o taxa si pe el incepe sa-l doara de prinţipuri. S-a scos* o taxa, BA!!! Ce prinţipuri, a fost vorba de vreun prinţip cand au introdus-o?!
*numai in weekend si numai vara (asta), nu va bucurati prea tare.
@Meekuu
Vezi ca nu e chiar asa. Poti fi (ca sofer vinovat) dat in judecata de pagubitul care nu e despagubit de RCA-ul tau (vorbesc din experienta) in vederea recuperarii daunei. Urmand ca tu sa iti recuperezi suma pierduta de la asiguratorul tau RCA ce refuza sa plateasca
Astra sunt baietii aia de cartier , unde platesti taxa de protectie si totusi joci dupa cum vor ei. Ultima inventia cu plata rapida la client merge in felul urmator. Ai eveniment rutier esti pagubit te duci la Astra care iti da undeva la 20% din valoarea reparatiei si te duci tu ca amaratul la service`uri si negociezi cu service`ul adica alergi singur ca boul desi platesti un serviciu si as putea sa iti mai spun multe ca lucrez in domeniu si mie sila de cat de infecta poate fi o firma leader pe segment.
De ce nu se sesizeaza autoritatile la astfel de evenimente, e peste puterile mele de intelegere…