Audi Q5 2017 testdrive

Am testat două zile versiunea 2.0 TDI, aia domoală și civilizată, care pornește de la 45.000€. Care e fix asta: un SUV compact pentru cei care nu vor Tiguan, că e prea ciobănesc, și nici Q7, că e prea mare. Q5 e un SUV premium simplu, civilizat, motor decent, consum decent. Stă bine pe șosea, accelerează rezonabil, are un consum de 7.7 combinat (n-am depășit 100km/h, că poliție peste tot și amenzi mari).

Controlul tracțiunii e din soft, trebuie selectat mod offroad ca să cupleze ceva, pentru că nu există buton dedicat (mă uitam la un moment dat pe configuratorul MB, că nu înțelegeam de ce nu există prea multe ML-uri cu buton de control, cum testasem pe ML350, și am văzut că opțiunea costă 1.000€ și mi-am dat seama că urcătorilor de borduri nu le trebuie, probabil așa e și aici). Am băgat-o prin zăpadă de 10cm fără să mut de „mod offroad” și nu a rămas acolo. La 20 am rămas acolo, am cuplat și am ieșit relativ ușor.

Interiorul ăla complet negru e moartea pasiunii, se văd firele de praf în poze. Loc în spate destul pentru 2 adulți înalți, iar portbagajul este decent pentru o familie.

Nu mi-a atras atenția nimic, nu iese în evidență nimic în interior, cum ziceam, o mașină domoală. Pe nișa lui mai sunt BMW X3, Mercedes GLE, Jaguar F-Pace, Lexus NX, Range Rover Evoque și probabil Maserati Levante.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. NOU
    #1

    Boss, Levante e cu Cayenne, Q7, X5/6 si GLE.

    00
    • Si Evoque mai repede e cu Q3. Din clasa lui Q5 mai repede ar fi Discovery Sport.

      00
    • NOU
      #3

      Discutabil. DS e prea „agrar”, ar intra mai degraba cu cele non-premium (vorba vine). In clasa cu Q5 e (si) Velar. LR , la fel ca si Maserati, nu prea tin cont de clase, isi fac lucrul lor.
      In orice caz, nu poti sa compari un Levante cu un Q5. Levante e ditamai animalul, cat Q7, n-are motoare mici, si cea mai ieftina versiune, „cheala” o iei la 80k.

      00
  2. Cam mic totusi 2.0 TDI pentru masina, dar ai dreptate „domoala si civilizata”.
    Singurul minus, mare de altfel, este ca totul este bine si frumos pana cand trebuie sa ajungi la service.
    Cine a avut experienta cu Porsche Ro, stie despre ce e vorba…

    00
  3. cum sa dea romanul 45.000E pe o masina fara proiectoare? vrei sa rada vecinii de el?

    00
    • Adevarul e ca e jenant ca la 45.000E proiectoarele sa nu fie standard. De ras e Audi la faza asta.

      00
    • Cred ca glumesti. Proiectoarele incepand de prin 2015 sunt incluse in farul principal. Ai buton separat pentru ele daca asta urmeaza sa intrebi.

      00
    • Tiguan 2018 are proiectoarele jos sub bară, aproape le târâie pe asfalt, doar din cauza asta Q5 e țeapă, dar nu-i nimic, românii o să le decupeze din far și o să le înfigă în bară ca să fie mișto.

      00
    • Am avut Audi A4. 2013, 39.000E, fara oglinzi incalzite. Asa ceva?

      00
    • Saracule pai de ce nu ti-ai pus oglinzi incalzite? Te-ai zgarcit la 15 euro extraoptiunea? Sau cumva ai luat masina dintr-o tara in care configuratia de baza e facuta specifica climei din zona respectiva?

      00
  4. „Pe nișa lui mai sunt …, Mercedes GLE…” GLE sau GLC?

    00
    • GLC e cu Q3 și X1.

    • NOU
      #15

      Boss, le incurci grav. GLC e cu X3 si Q5. GLA este cu X1 si Q3.

      00
    • Eu știam că GLA este echivalentul Q3 și X1. Din câte văd, cam așa sunt testate comparativ. Poate greșesc însă!

      00
    • Poate s-a gandit direct la GLC pentru ca GLA e invizibil fiind o batjocura dpdv. calitate/pret fata de X1 si cred ca majoritatea care incearca sa faca un drum de cateva min. stand in spate il va ignora din start. E la modul te urci apoi intr-un Logan si te miri de cat e de spatios si luminos :)) Afara ca multi vor crede ca ai seria A, si ma gandesc ca luandu-ti o masina premium te intereseaza macar un pic de tot si de ce vede lumea.

      00
    • GLA e mișto de tot!!! nu e premium, nu se simte mercedes, dar e o mașinuță foarte interesantă. testată aici https://zoso.ro/gla-testdrive/

    • GLA-ul l-aș băga în luptă cu Q2

      00
  5. De la Mercedes se poate compara cu GLC. ;) Suspensia era pneumatica sau clasica ?

    00
  6. NOU
    #22

    hai boss ca ai scos-o in 4 paragrafe. lucs

    00
  7. Nu scade chiar asa de mult, mai ales daca are km reali etc. nu 500000 dati inapoi la 230k – boss
    Matusa a vandut una avea 185k reali dupa 6 ani cu 18500E si . fost bataie pe ea si era si manuala (the horror), dar repet totul facut numai la reprezentata, revizii, reparatii, anvelope vara iarna la vanzare, pe 18 sau cat o fi avut noi si de maxim 6 luni, 1 an si tot asa.

    00
  8. @Bluehand o cheama Tamara?

    00
  9. Sincer, bani aruncati pe geam….sa dai 45k euro pe o masina care dupa 2 ani o vinzi cu maxim 20k euro mi se pare o proasta investie

    știu că e trecut de 10.30 și sunt șanse mari să nu mai fiu eu primul care îți spune asta, dar ți-o spun totuși: ești imbecil. nu o lua ca pe o înjurătură, ia-o ca pe o informație.

  10. Adriane, s-ar putea sa ramai uimit, dar cam toate produsele mid-high level au costuri de productie relativ reduse si costuri ridicate de marketing. Pt ca plm, masina e si Dacia, dar cine isi ia Duster nu isi va lua Q5 (inversa e si mai valabila). Idem si la ceasuri: iti iei Fossil la 150 euro, arata ora la fel ca un Rolex de la Cannes. Diferenta e de valoare perceputa, imagine, sponsorizari, retele de distributie si angajati premium la vanzari – ca nu se vinde produsul chiar singur. Si iti garantez ca Rolex-ul ala isi va pastra valoarea in timp. Cine isi permite sa piarda jumate din valoarea masinii in cativa ani isi permite. Si Duster-ul de 20.000 euro valoareaza sub 12.000 in 2 ani, deci tot cam la jumate ajungi. So your point is..

    00
  11. Cu ate cuvinte, Q3 de 2 ani la 40% din pret, cine nu ar vrea asa ceva? Hai, du-te cauta si vezi cum stau lucrurile.

    00
  12. BMW Seria 4, Q5 …dar ce se intampla? :)

    00
  13. La cum arata si ce face parca mai degraba imi vand rinichii si iau bmw-ul de ieri. Audi au ramas roata la caruta cu modelele lor q. O caruta de bani pt o carutza cu 4 cerculete. Mai bine x3 sau x4

    00
  14. Noul Audi Q5, proudly made in Ungaria, cu 3 ani garantie, in rest exceptional.
    -Maxda CX-5, 4 ani garantie, made in Japonia sau Corea de Sud, pret de la 23 000 euro.
    -Hyunday Tucson/Kia Sportage, 5/7 ani garantie, made In Cehia, pret de la 18 000 euro.
    -Dacia Duster, 5 ani garantie, made in Romania.

    00
    • Cica si toyota fac masini. :P

      00
    • Noul Audi Q5, proudly made in Mexic … nu Ungaria

      00
    • In Mexic se fac pentru piata americana, deasta le urasc americanii asa mult.
      Eu vorbeam de piata europeana.
      Preturile sunt fara TVA.

      Toyota ofera 4 ani garantie parca, dar nu stiu unde sunt facute modelele Europene.
      Americanii le lauda foarte mult pentru ca sunt facute la ei in tara.

      00
    • @Andrei Ciprian are dreptate. Q5-ul se face exclusiv în San Jose. La Györ se fac momentan doar A3-limuzină și toate motoarele de peste 1400cc.
      Anul ăsta va intra Q3-ul acolo, iar din 2019 Q4.

      00
    • Hyundai/Kia la pretul ala au motorul 1.6 benzina aspirat. Daca vrei ceva mai sprinten, e de la 25 000 in sus. Oricum, sunt best buy in clasa, daca vrei masina pentru ce ofera si nu pentru sigla producatorului.

      00
  15. Adriane, electronicele, automobilele nu sunt articole de artă, ele te ajută să produci bani și e normal să le scadă valoarea peste 2 ani, în condițiile în care apar altele mai moderne. Tu de obicei cumperi chestii ca să le vinzi peste 2 ani? cu ce te afectează?
    Cred că nu înțelegi cum merge lumea asta, dacă trebuie să îți explice cineva că modelul ceasului, calitatea și garanția trebuie să le facă/ asigure cineva.

    00
  16. Oare daca scrii despre o masina si nu apare un gog sa-ti spuna ca ii scade valoarea rapid, ai mai scris despre o masina noua?

    00
    • niciodată. practic, de asta scriu, pentru specialiștii care nu doar că nu vor avea niciodată o astfel de mașină, dar nici nu și-o permit sh. cel mult ursuleț an 1999 :)

  17. „Nu mi-a atras atenția nimic, nu iese în evidență nimic în interior, cum ziceam, o mașină domoală.” – si scumpa pentru ceea ce ofara. Cam ca tot ce e VAG…

    00
  18. „Interiorul ăla complet negru e moartea pasiunii,”
    „Nu mi-a atras atenția nimic, nu iese în evidență nimic în interior, cum ziceam, o mașină domoală.”

    Aoleu, pai cu asemenea comentarii o sa ramai doar cu review-uri la plovere si sosete.
    Look here: senzational, cel mai asteptat model audi, calitate interioara exceptionala, putere formidala, consum de 4% in oras, fun, premiat, ahhhhh……

    00
    • boxe premium, piele premium, senzație premium, preț mic, calitate superioară, stă bine de tot in curbe, consumă sub așteptări, motorul e mai sprinten ca un 3.0 turbo…
      din top!!!

  19. Pe site, la configurator, uitati care este prima dotare exterioara standard. Credeam ca doar Dacia mai lista ca dotari lucruri din astea gen centuri de siguranta, sau scaune

    https://imgur.com/a/HsGBg

    00
  20. Eu am cumparat de noua modelul precedent cu acelasi motor 2.0 TDI si l folosesc 95% doar pentru afara. Nu am absolut nimic de rau de zis… daca va luati Q5 luati Quattro ..in curbe si mai ales iarna

    00
  21. Cea mai amuzantă parte e că omul și-a ales, neinspirat de altfel, categoria de autoturisme (SUV) cu poate cea mai stabilă valoare în timp.

    Ca fapt divers, vă invit pe mobile.de să căutati modele Q5/X3/GLK 2014 sau mai noi până în 20k €. Vor fi maxim câteva zeci (din câteva mii în total de vânzare), iar 90% vor fi chele-chele.

    00
  22. Absolut geniala masina :D nota 1`0

    00
  23. Alfa Romeo Stelvio face pipi pe Q5/X3, dar normal ca tot astea 2 sunt preferatele cocleţilor…

    00
    • Adica masina alora care le fac frumoase dar le vezi numai parcate, ca nu are Terra atatia bani de cate ori se strica? Nu merci, prefer japonezele daca chiar laudam ceva.

      00
    • @Arthur

      Adica masina alora care detin Ferrari si care au investit masiv in dezvoltarea unei platforme care reuseste sa le dea un mare sut in coae masinilor nemtesti…

      Asta cu Alfa-uri cu probleme e veche si s-a perpetuat prin viu grai, dar daca intrebi pe cineva de unde stie ca sunt problematice iti va raspunde „asa am auzit”, dar el, saracul, habar nu are daca e intr-adevar asa.

      00
  24. Nu știu care e șpilul cu mașinile în general (și alea scumpe în particular). Eram mulțumit cu cea veche de 60 de cai atât în oraș cât și în afară sau pe autostradă, asta dacă nu ar fi fost toți grăbiții deranjați că nu poate mașina accelera la fel de repede pe cât vrea dânsul.

    Acuma am o mașină care lejer devansează 95% din mașinile de pe stradă așa că în acest moment eu sunt ăla care stă după toți adormiții. Mare realizare. Doar că eu nu dau flash-uri sau claxoane. Merg cu 30 – 40 cu cât merge și ăla din fața mea.

    Concluzie: Jeg laerer Norsk. Poate pe acolo lumea nu e așa ofticată.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.