Audi A4 B8 testdrive

Cerc complet. Am participat la lansarea mașinii ăsteia în România în 2008, și iat-o din nou la mine.

Singura chestie de spus este că ceea ce era în 2008 rachetă (bine, eu veneam de pe Clio și Octavia2) acum mi se pare antică. 170CP diesel, se mișcă trist, DSGul de acum 15 ani, bordul care atunci părea mișto și nou acum e doar clasic și obosit, direcția, confortul…

Tehnologia a evoluat masiv în ultimii 15 ani. Chiar și în 10. RAVul meu este rachetă la cum merge, la cum se simte cutia de viteze, diesel versus hibrid, bordul arată de 10 ori mai bine, calitatea ecranului și alte asemenea. Inclusiv Loganul este la ani lumină față de Dacia 1300 sau ce se mai producea prin anii 90.

Nici nu vreau să îmi mai aduc aminte cum se conducea Matizul sau Oltcitul.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. NOU
    #1

    Am un Oltcit Club 12 TRS, cu niște modificări fine la carburator. Sincer? Îi dă clasă la plecare de pe loc unui Passat B6 și lasă în ceață orice Skoda.
    Direcție “analogică” 100%, suspensie care-ți masează direct coloana vertebrală și un sunet la ralanti care face să vibreze geamurile de la bloc. E tot ce lipsește mașinilor moderne: suflet.

    Indecis. Tu ce zici?61135
    • @Nea Mielu, asa e unchiule, pleaca Olcitu matale de pe loc, de incetineste rotatia pamantului. Daca esti arogant, dai jos roata de rezerva de sub capota, si cand pornesc aia 50CP, lasa-n fum si Tesla lui Musk.

      Comentariu apreciat.1589
    • Mai știam unul care făcea declarații de dragoste depre „Oltcitul lui nou-nouț refuzat la export”..

      Comentariu apreciat.531
    • Suflet, ahahaha.

      162
    • Eu inteleg ce spune Nea Mielu, acelasi suflet pe care il simti cand te speli la lighean in loc de dush.

      Comentariu apreciat.812
    • Era in piata un mos cu o Dacie 1310 break si urla la doi betivi de la crama ca el nu ar da-o nici mort pe una din astea noi, straine. Logic ca nu.

      Comentariu apreciat.381
    • Pai logic ca nu, la una noua daca s-a stricat ceva o vinde. Dacia aia e reparata de el in curte cu o sarma si ce mai da prin curte.

      203
    • Până la prima baltă mai mare

      171
    • Bine nea Vio cu olcit.

      102
    • a uitat sa precizeze ca se refera la astea cu 0.9 triplu ambreiaj, 4 turbine si propulsie pe vele.

      93
  2. Doar ca pretul desing-ului modern este calitatea de ikea. Bordul ala de B8 fac pariu ca rezista in timp mai bine ca bordul de B cat este acum.

    Comentariu apreciat.777
    • Sigur, cum sa nu, aia de la piataauto.md si un video bloger oarecare stiu treaba:

      https://audivolt.com/audis-2024-global-sales-results-key-insights-and-trends/

      Pe 2025 (prima jumatate a anului), ce-i drept, au scazut un pic in China si-n US, ca na, tarife si alte chestii.

      211
    • Sau calitate, chestii in US https://www.motor1.com/news/764216/audi-last-jd-power-initial-quality-study-2025/

      Ia sa vedem, ce avem aici?

      The study isn’t solely focused on reliability, since it also accounts for other types of issues reported by owners. For instance, J.D. Power highlights growing frustration with touchscreen-based climate controls, which many drivers find unintuitive.

      Ah, tu nu te-ai prea obosit sa citesti articolul la care ai dat link, asa-i?

      93
    • Fan audi detected :)

      77
    • Fan audi detected

      Nu schimba cu nimic faptul ca studiul ala nu se bazeaza doar pe fiabilitate, asa cum e scris chiar in articolul ala.

      94
    • NOU
      #20

      @Sabotor, era o declaratie a unui mare sef de la Audi ca in ultimii ani Audi nu tine ritmul cu BMW si Mercedes la calitatea interiorului si ca e mai demodat. Intre timp a lansat BMW noul X3 si le-au aratat ca au ei plastice mai naspa.

      Ce e drept e ca tot ce inseamna auto a crescut enomr ca si pret, dar calitatea materialelor a cam scazut si ne baga lumini ambientale si ecrane peste tot sa ne distraga de la asta + 40% in plus la pret fata de anii trecuti.

      Comentariu apreciat.280
    • M-am obosit, nu stiu ce nu iti este clar tie. Acel solely nu ti-a placut?

      04
    • @monciu

      Audi nu tine ritmul cu BMW si Mercedes la calitatea interiorului si ca e mai demodat. Intre timp a lansat BMW noul X3 si le-au aratat ca au ei plastice mai naspa.

      Nu stiu, interiorul de la Audi mi se pare mai fain decat ce e la BMW acum – ala doar o tableta lunga. De Mercedes n-are rost sa vorbim, aia au uitat ca piata lor e cam oameni trecuti de tinerete, cu ceva bani, oameni care nu vor bling-bling.

      Cat despre calitatea plasticelor, phleaz. Voi v-ati plimbat doar prin Rolls Royce sau Bentley? Nu poti – efectiv – sa compari Skoda/Kia/Renault/insert marca oarecare cu BMW, Audi sau Mercedes si sa zici ca plasticele din Skoda/Kia/Renault/insert marca oarecare sunt mai de calitate decat in BMW, Audi sau Mercedes. Da, stiu ca e la moda ca toti sa se planga de „calitatea plasticelor” ca l-au vazut pe Clarkson plangandu-se de calitatea plasticelor din cateva masini si gata, e de bon ton sa zici si tu ca-s plasticele proaste, dar sa fim seriosi, totusi.

      174
    • NOU
      #23

      @sabotor ca și om care am testat mașini la vremea mea, pot confirma ca e stupid sa spui ca skoda, vw etc au plastice mai de calitate decât mărcile premium (Audi, bmw, Mercedes). Pana la ultima schimbare de modele bmw și Mercedes erau top la interioare, Audi puțin in spate, nu ma refer la a8 și q7/q8,ci la a3, a4, a5 etc.

      BMW au trecut pe mega plasticaraie, vezi noul x3. Mercedes e Ft de calitate, dar cum zici, cam bling bling. Audi pare puțin în urmă ca și calitate și design, pare să își revină puțin cu noile modele, parcă Q3 e cel mai recent.

      I’m general piața a scăzut ca și calitate și la mașinile mainstream, cam începând cu 2018-2019. Si totusi ultimul model de rav4 e singurul cu care poți merge pe autostrada și sa nu îți pară rău ca nu ai luat o germana. E tare ciudata piața actuala, dar cu siguranță mașinile alea nu merită asa mult cât cer

      120
    • E tare ciudata piața actuala, dar cu siguranță mașinile alea nu merită asa mult cât cer

      Nu merita, dar si pentru ca producatorii-s batuti in cap, toti. Se caca toti pe ei cu touch si vrajeli, chestii care-s mult mai scumpe decat niste butoane, si drept urmare avem masini scumpe din cauza unor chestii pe care nimeni nu le vrea.

      12
  3. Tin minte ca am citit la tine atunci in 2008 despre masina si mi-a placut maxim. Cativa ani mai tarziu mi-am luat si eu una, si am fost foarte multumit de ea. Mi-a parut rau cand am dat-o, dar na, imbatranise si nu voiam sa am surprize cu ea.

    164
  4. avut un q3 nou la test, o experienta incredibil de dezamagitoare. FF low quality feel chiar si prin comparatie cu masini mult mai slab cotate, Octavia de ex ca tot o mentioneaza zoso.

    165
  5. Si eu care is fericit ca am luat un Opel Adam 1.4 aspirat…..

    1312
  6. Francezii de la Renault sunt niste marxisti mizerabili care fac masini din gunoaie reciclate pe stil comunist si le vand la preturi capitaliste.
    Captur, Talisman, Arkana gunoaie: te fura design ul si televizoarele daca esti cioban care ai vandut mnioarele ca sa-ti iei prima masina. Motor, cutie de viteza, chedere, plastice si musamale se apropie de Trabant, Wartburg sau Lada.
    Ca posesor de Audi diverse modele in ultimii 20 de ani confirm. La nivel de acesorizare, Audi este mult sub Mercedes, BMW. Eu tocmai de asta aleg Audi.

    Indecis. Tu ce zici?1648
  7. Ia te rog nu te lua de Matiz, pentru mine a fost cea mai buna masina. Fasneata prin oras, usor cu parcarile, iarna aveai servodirectie, si cand mergeai la mecanic plateai firmituri fata de costurile unei masini mai noi. Nu mai zic ca se plia toata la interior puteai incarca orice vroiai sa transporti (am dus inclusiv combina frigorifica cu ea, cat masina era).

    Indecis. Tu ce zici?317
  8. cu „raketa” asta ai avut accident? , acum producem b10

    15
  9. Cu mici exceptii, orice masina noua este peste ce se producea acum 5 ani.

    517
    • micile exceptii fiind calitatea si look-ul interiorului, si a exteriorului in multe cazuri

      150
    • Cata disperare cu “calitatea”, toti romanii sunt critici din nastere. Ia comparati tot cu un Audi A5 de acum in nivel de echipare similar.

      45
    • @ev21 da sefule ca in momentul in care dau 60-80k pe o masina ma astept in mortii mei sa nu am cel mai ieftin plastic la interior. Ma astept sa nu scartaie toate incheieturile si sa nu se miste toate grilele prin interior ca la Dacie.
      Am facut comparatie intre golf 2010 si mazda 3 2022, pai dpdv al interiorului golfu ala cu echipare medie se pisa cu jet pe mazda care a fost echiparea de top.
      Am facut si comparatie intre seria 3 G21 si G21 LCI si la fel, efectiv se observa plasticul ieftin si sa nu mai vorbesc de ecranul ala care e pus zici ca-i lipit cu guma de mestecat. Si vorbim de masini care incep de la 40k.

      120
    • Cum ziceam, comparatii aiurea si pareri subiective. Ai dat cu ciocanelul in plastice asa cum e regula? :D

      Ia Audi-ul lui Zoso si du-te la reprezentanta si vezi un Audi A5 nou si zi-mi apoi cum e cu calitatea.

      15
  10. Si-a luat un amic b8 2.7 190 cai multitronic din 2008, masina intretinuta de la o cunostinta, 330k km. Initial am ras pe sub mustati ca un neam prost ca e vechiuta si o vezi la toti, dupa am mers cu ea si am ramas masca. Apesi pedala si ai plecat racheta, fara lag, fara sa stii cand schimba, fara zgomot de turbina chinuita, totul natural, iar caroseria se vede ca a fost gandita pentru putere, nu balanseaza aiurea, sta lipita pe asfalt. A fost o masina facuta cu cap la vremea ei.

    Comentariu apreciat.363
    • Am audi A3 din 2007, motor 2L, 140 CP. Foarte mulțumit de el. Nu se compara cu tinichelele astea noi cu motoare de 1.1 L. Ma descurc singur sa schimb becurile, revizia este super ok. 35 k Km la bord, mai am pana la 1 mil. Imbunatatiri mininime, tableta navigatie si mici reparatii la bord.

      160
  11. Mașinile au devenit consumabile, țin cât e garanția. Să schimbi becurile e de mers la service, că trebuie dată bara jos (Ford Focus, dar nu numai). Asta dacă mai ai becuri. Am la Mazda faruri care sunt doar cu LED. Ca să pună capac la tot, sunt și Matrix pe faza lungă. S-a dus ceva din far, de exemplu DRL-ul, trebuie să schimbi tot farul. Nu zic că nu e fain matrix-ul, dar lumina aia e bună pe timp frumos. În momentul în care plouă, vezi mai rău decât cu faruri de Dacia “zâmbetul lui Iliescu”. Da, sunt faine mașinile actuale, comode, dar sunt niște calculatoare pe roți.
    Știu că o să fie mulți care o să dea cu minus, dar eu caut o Lada Niva cu carburator, în stare bună. Deocamdată nu am găsit una în mințile ei, cele mai multe sunt ori ruginite, ori neîntreținute, dar mai caut. Piese se găsesc, carburatorul dacă nu l-au dereglat “meseriașii” necesită doar ajustarea din când în când, în rest schimburi de ulei, filtre și celelalte fluide, anual sau funcție de kilometri. Am văzut una la cineva, de acolo mi s-a pus pata, o are aproape de nouă și e incredibil cum arată după atâția ani. Sigur, vopseaua a mai avut de suferit câteva zgârieturi, o ușă a fost înfundată într-o parcare și îndreptată “la mână”, din interior, dar în rest aș putea zice că mașina e în stare tehnică excelentă.

    818
    • Mașinile au devenit consumabile, țin cât e garanția.

      Vrajeala. Un Audi asa ca asta din articol, are 16 ani, 400k de km si inca merge fara probleme. S-a schimbat la un moment dat galeria de admisie, ce-i drept, dar nimic altceva (nu vorbim de consumabile uzuale – filtre, placute si discuri de frana). Eu zic c-a trecut bine de garantie, tu ce zici?

      166
    • Eu îți zic de mașinile actuale, tu imi zici de una din 2008. Mulțumesc, am avut Passat 2008, luat la 22000 km, dat la 184000 km. Nici nu-l dădeam altfel, dar fiind diesel nu-i plăceau drumurile scurte prin oraș. Când l-am dat avea suspensia originală. Amortizoarele e drept că erau la limită, dar dpdv legal erau bune de drum. Pentru 2008: comenzi pe volan, handsfree, senzori de parcare față și spate, parktronic, cruise control, climatizare pe două zone, auto-hold, frână electrică de parcare, stopuri LED. Portbagaj căcălău. Am făcut concedii în Grecia toți anii în care am avut mașina aia. Făceam plinul și aveam 1200 km autonomie. Dar era o mașină concepută înainte de 2005, când încă mai aveau inginerii un cuvânt greu de spus în concepția unei mașini.

      211
    • Am condus de curând un Passat fabricat în 2025. În afară de design un pic schimbat și bord mai modern, nu s-a schimbat nimic. La plin autonomie de 1200 km, consum decent de sub 5 pe autostradă în Deutschland (150 kmh constant) și Nederland. Portbagaj în care poți băga un excavator și doi porci de la tata socru. Confort în cabină. Silențios.
      Deci sunt mașini actuale făcute cu cap. Problema e cu moda. Care de obicei nu are logică.

      32
  12. Audi a lansat în ultima vreme generațiile noi de A4 (A5), Q3, Q5 și vlogherii auto erau așa fericiți că au apărut evacuările reale, de parcă asta era buba cea mare. Cred că Bratu și Giurgea se tot opăreau că mașinile au evacuările false, după care toți „specialiștii” au preluat în prezentări acest aspect.

    54
    • Nivelul de emisii determină în mare măsură taxele pe persoană fizică pentru cei care cumpără o mașină pe firmă (în UK așa este, posibil și în alte țări din vest). Exemplu real folosind o Toyota RAV4 GR Sport: £450/luna rata pe care o plătești prin firmă, la care se adaugă approx. £150/luna taxa pe persoană fizică pentru că mașina este un Benefit In Kind. Taxa asta nu se aplică firmelor care folosesc mașina exclusiv pentru activitate economică, dar dacă ai o mică firmă de IT, se presupune instant că o folosești și în scop personal, deci deduci doar 50% din TVA și plătești taxa BIK. Nivelul BIK e determinat printr-o formulă relativ complicată, dar dacă Toyota RAV4 nu ar avea 22g/km (emisii CO2), taxa ar fi mult mai mare de £150/lună.

      Partea cu adevărat proastă totuși e că la Toyota RAV4, pe PHEV, s-a introdus un filtru de particule ca pe diesel (PPF, petrol particle filter). Asta înseamnă că trebuie să conduci mașina la minim 50mph timp de minim 20 min la un interval de maxim 2 săptămâni. Cireașa de pe tort este că filtrul ăsta conține relativ mult Rhodium și orice drogat bine informat o să încerce să ți-l rupă de pe mașină.

      Și uite-asa am comandat pe persoană fizică un Volvo XC60 mild-hibrid cu leasing de £328/lună. Nivelul de emisii e 176g/km, dar cum nu e luat pe firmă, guvernul UK consideră că nu trebuie sa fiu jefuit cu taxe suplimentare așa cum as fi fost dacă luăm pe firmă. Cine a câștigat din treaba asta? Nimeni. Teoretic e o taxă de mediu. Practic, e o jecmăneală pentru firme.

      73
    • @zoso sa ii zic lu @alt mihai ca GPF-ul se regereneaza cu exces de oxigen?

      24
    • @zidanne singurul care o să aibă nevoie de exces de oxigen o sa fiu eu când o să văd cât îmi crește asigurarea după ce fură un drogat filtrul secolului.

      50
    • @zidane sa-mi cine face regenerare cu mult O2 in Ro.

      30
  13. Până și un bord de Octavia 1 dă clasă oricărui bord Toyota… Ce să mai zici de bordul de la un A4.
    Mai prind din când în când Bolt-uri cu Toyota Corolla sau RAV. Plictiseală. Lipsă de ergonomie. Vomă.

    50
    • Mai ales tableta aia televizor pusa in mijloc. Un bord decent am vazut doar la mazda. Nu zic ca nu este nevoi de o tableta, dar ceva discret micut este de ajuns, ca doar nu te uiti la filme pe ea.

      40
  14. La Audi nu e DSG, e S-tronic sau Tiptronic.
    La fiabilitate pana prin 2011, Audi sta FOARTE bine.
    Poate ai prins tu o masina obosita bine. In general merg excelent, eu conduc ceva cazan din 2010, poti zice multe, dar nu poti zice ca nu „trage”. Si comfortul este la cote ridicate intr-un Audi. Ma indoiesc ca Toyota, fie ea si noua, are comfortul unui Audi.

    22

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.