Un pic de atenție, un pic de presiune

Mă gândeam la o fază. Eu nu îi înjur pe ăștia care nu sunt atenți în trafic pentru că am eu o plăcere absurdă să fac miștoo de posibilii mei călăi. Neah. Eu o fac pentru că oamenii din mașină să întrebe „da’ ce are ăsta de te înjură, Gigele” sau „tu nu cumva era să îl omori că nu erai atent, tati” și la final prostul să realizeze că poate vrea că copiii lui să fie în siguranță când ies cu bicicleta. Poate vrea că mă-sa să nu fie călcată pe trecerea de pietoni de un prost la fel de neatent ca el.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

88 comentarii

  1. Acum intreb si eu, nu era mai normal sa incerci sa il depasesti prin stanga? Daca erau doua benzi si erai in spatele lui cu masina tot prin dreapta incercai sa-l depasesti ?

    00
    • pe ce parte e banda de bicicliști? pe ce parte ar trebui să circuli? ești motociclist prost?
      întrebări care dor.

    • eu n-am permis da tot pot sa-mi dau seama ca tu erai in fordu ala

      00
    • dale-n plm de oglinzi. si de semnalizare.

      00
    • Apropo de stanga si semnalizare.

      Strada pe care am casa e pe stanga, adica se face un drum pe stanga din principal.

      Deci vecinii mei semnalizeaza stanga atunci cand vor sa intre pe strada noastra.

      In ultimii ani am vazut cu ochii mei cel putin 2 accidente serioase, unul cu victime, pentru ca cei din spatele vecinilor au crezut ca omul nu va vira la stanga, ci ca doar ocoleste un obstacol, si au intrat in el in plin viraj, incercand sa dubleze depasirea.

      Nu am o morala, doar mi-ai amintit de chestia asta.

      00
    • Nu sunt motocilist :)
      Da, pe partea dreapta e banda de biciclete, dar daca tu vezi banda acolo, in filmul pe care l-ai pus, bravo tie, eu nu o vad.
      Eu vad ca si ala cu masina trebuie sa se asigure. Dar, atata timp cat nu ai banda speciala de bicicleta este ilogic (in opinia mea) sa faci depasirea prin dreapta…
      Mi s-a intamplat de cateva ori, sofer fiind, sa fiu pe banda incadrat si sa ocolesc un canal tragand usor dreapta de volan. Banda 1 cu 1-1,5 m intre mine si bordura. Atunci s-a trezit si biciclistu’ sa treaca. Normal, trebuie sa ma asigur cand teoretic nu are cine trece pe-acolo.

      00
    • @ Dragoș: Tu cu vecinii tăi ați încercat vreodată să veniți acasă din sensul opus? Nu că ar fi mare filosofie, dar mă gândesc că dacă trebuie să intri în dreapta de pe drumul principal, riscul de accident scade mult, chiar dacă nu semnalizezi.

      00
    • Gicu, da, ne-am gandit, dar prima intersectie unde putem intoarce e la vreo 3 km mai in fata si, ce crezi, tot stanga trebuie sa faci ca sa te intorci, de fapt de 2 ori stanga.

      Drumul asta principal nu e extrem de traficat, e suficient sa nu te repezi brusc la stanga pe strada noastra in caz ca vezi pe cineva in spatele tau, si sa il lasi sa te depaseasca inainte sa virezi.

      00
    • @Andrei: în codul rutier zice că bicicliștii circulă pe pistă, dacă e, dacă nu, cât mai aproape de bordură. (Art 161, lit. P)

      Se interzice conducătorilor de biciclete sau de mopede:
      […]
      să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepția cazurilor în care, înainte de intersecție, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;

      Apoi, cine schimbă direcția de mers? Istețul cu mașina sau istețul cu bicicleta?

      00
    • Dragoș, am înțeles. Ca să ajungi din București la porumb nu ai găsit teren decât pe partea stângă. Măcar pe strada secundară ai casa pe dreapta sau tot stânga trebuie să faci ca să intri în curte? Îmi aduc aminte vag că acum vreun an și ceva, tot pe blogul ăsta, ai avut un comentariu despre o speță asemănătoare. Cred că ești Dragoș ăla cu piscină care a fost dat afară din USR, right? :D

      00
    • @Ionuț
      Mașinile NU se depășesc prin dreapta, doar cu o singură excepție, atunci cînd virează (și semnalizează, evident) la stinga. Altfel stai in curul ei și aștepți dacă nu ai o altă bandă sau una dedicată.

      00
    • Eu consider asta un post de trolling, ca de obicei cand baga Vali chestii cu condusul, ca sa bage batul prin gard.

      Pentru ca duca-se pe p*la legea si interpratarea ei, logica instinctului de supravietuire ar suna asa:

      „Daca vezi in BV unu cu numar de Ilfov care merge incet-incetisor pe langa un rand de masini parcate, te-oi gandi ca poate nu cauta neaparat curve pe trotuar, chiar daca scopul lui e o gaura libera”

      ….numazic.

      00
    • @marinel: eu știu ce zici, dar șoferul a pus mâna pe maneta de semnalizare abia când Vali era în dreptul oglinzii.

      Eu nu sunt șofer, dar știu că atunci când schimbi direcția de mers – chiar și pentru a băga mașina în parcare – trebuie să dai prioritate celorlalți participanți la trafic. Știu prost?

      00
    • @habarnam: cauți un loc de parcare, semnalizezi ca dacă ii bățul ăla acolo, nu trebuie sa semnalizezi doar când intri.

      00
    • cauți un loc de parcare, semnalizezi ca dacă ii bățul ăla acolo, nu trebuie sa semnalizezi doar când intri.

      jumătate din idioții care au comentat că e vina mea sunt absolut șocați!!!! :D

    • @Vali, aici este greseala ta. Oricat ar vrea biciclistii sa insiste ca ei trebuie sa depaseasca prin dreapta, acest lucru nu este nicaieri specificat in legislatie. Automat te incadrezi la regula de depasire prin stanga, la fel ca orice alt vehicul.
      Nu discutam aici de zonele unde exista piste de biciclete, fiindca acolo este altceva.

      00
    • Andrei si Andrei G: gresiti amandoi, ceea ce se intampla in video nu se cheama depasire, se cheama devansare (cand se trece pe langa alt vehicul, mai lent, fara parasirea benzii). ce va incurca e ca vedeti bicicleta ca un vehicul care ocupa o banda intreaga, ceea ce nu e, ca daca ar fi, atunci ar fi interzis ca masinile sa circule paralel cu bicicletele pe aceeasi banda si nici nu ar fi regula de 1,5m la depasire (s-ar aplica regulile normale).

      deci repet, bicicleta e constransa de codul rutier sa circule in dreapta benzii, dar nu o ocupa pe toata, practic are banda ei ingusta de 1-1,5m chiar daca nu e o banda trasata pe carosabil, cand trece prin dreapta masinii, face devansare, adica isi mentine banda, in timp ce vehiculul din stanga incetineste, nu e responsabilitatea biciclistului sa acorde prioritate masinii, ci a masinii sa se asigure ca nu vine biciclist atunci cand schimba directia de mers.

      00
    • Articolul 45: „5) Depășirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depășit. Tramvaiul sau vehiculul al cărui conducător a semnalizat intenția și s-a încadrat corespunzător părăsirii sensului de mers spre stânga se depășește prin partea dreaptă.” Ca sa nu mai spun de pleonasmul cu biciclist prost sau plin de flatulatii!

      00
    • @TheX, esti cretin, nu e depasire e devansare, de cate ori trebuie sa iti explice cineva asta? daca e depasire, atunci de ce plm bicicleta e obligata sa mearga pe margina benzii si nu ocupa toata banda ca orice alt vehicul. iarna nu-i ca vara, bicicleta nu e masina, nu se numeste depasire daca tu ca biciclist mergi in continuare inainte fara sa deviezi un nici un centimetru din traiectoria ta. la fel si cand mergi pe b1 si masina de pe b2 incetineste si da sa faca dreapta, tu ar trebui sa depasesti axul drumului si sa treci de masina pe contrasens sau sa iti continui deplasarea in linie dreapta si e responsabilitatea masinii sa se asigure in pzdms cand schimba banda.

      00
    • @Perkele

      OUG 195/2002, art. 45, alineatul 4: Nu constituie depășire, în sensul alin. (1), situația în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în același sens de circulație.

      Strada din clip are o singură bandă, deci nu putem vorbi despre devansare.

      00
    • @toby: ești prost, bicicleta are regim separat, practic are banda ei pe margine, nu ocupă o bandă întreagă de mers. Plm, bicicleta nu e mașină, de ce sunt așa mulți cretini care nu înțeleg asta și trebuie să explic la fiecare separat.

      00
    • De ce înjuri? Dacă ești așa sigur că ai dreptate, de ce nu spui exact paragraful din lege care confirma afirmația ta.

      00
    • @Perkele
      1. Nu putem sa discutam de devansare in conditiile in care ambele vehicule (masina si bicicleta) circula pe aceeasi banda. Adica dupa ce trece de masina, bicicleta ajunge in fata acesteia pe aceeasi banda.
      2. Nu exista nicaieri in legislatie regim special pentru biciclete. De altfel nu exista nici macar un site al celor pro-biciclete unde sa spuna ca ai voie da depasesti prin dreapta.

      00
  2. Eu nu pricep de ce nu semnalizeaza, in general.

    Cred ca nici 50% din soferi nu semnalizeaza, si cand o fac, o fac fix cand iau virajul sau cu maxim 2 secunde inainte.

    Eu semnalizez incepand cu 100 de metri inainte de viraj, sa stie ala din spate ce intentii am.

    00
    • Prostul ăsta a semnalizat după ce a tras de volan, nu cu 50 metri inainte (in localitate) sau 100 (in afara ei). La fel văd la giratorii, economie de curent. O fi așa greu pentru unii?

      00
    • Stai ca mai sunt și aia simpatici care semnalizează dar semnalizează prost, ca nu știu folosi semnalizarea in giratoriu

      00
    • Parca mai bine sa nu semnalizeze decat sa semnalizeze prost.

      00
    • Dragos nu stiu daca esti din Bucuresti dar iti spun o chestie care se practica pe aici. Daca te vede ca semnalizezi din timp, se baga taranul in curul aluia din fata ca sa nu te poti baga. Asta e valabil la schimbare benzilor. Eu fac fix pe dos, daca nu vad semnal, nu te las nici daca te tavalesti pe jos. Chiar azi am pizdid o doamna care ocolea o masina pe avarii si nu intelegea de ce sunt nesimtit si nu o las, i-am zis sa invete unde e semnalizarea la bmw si sa isi puna copilu in scaun, nu pe locul din fata la 4-5 ani.

      00
  3. Puteai sa astepti prostu sa parcheze sa il injuri dupa. Safety first ;)

    00
  4. NOU
    #30

    In Bucuresti se trage de volan, apoi se semnalizeaza.

    00
    • Sunt convins ca mentalitatea lor e gen „semnalizez pentru mine, ca asa e bine, asa se face”, nu „semnalizez pentru ceilalti, ca sa stie ce am de gand”.

      00
  5. Nu înțeleg de ce atâta grabă. Puteai evita un accident așteptând bine-mersi ca mașina să parcheze și gata.

    00
    • Mai bine nu mai pleca de acasa

      00
    • Emil, poate aștepta să parcheze, nimic de zis.
      Dar când bivolu trage dreapta de volan, fără semnalizare, de unde să știi?
      Că nu înțelegi ce vrea
      Predictibilitate pula, semnalizare intenție pula, pur și simplu omul nucle arată restului de pelicani, ce urmează să facă.

      00
  6. Ce mulți uită că atunci când inițiază semnalul de schimbare a direcției de mers (asta evident dacă o fac) pierd prioritatea. Și asta peste tot prin Ro.

    00
  7. si omul chiar a semnalizat. tarziu dar a dat de maneta. se vede pe oglinda.

    asta nu inseamna ca procedat corect. a semnalizat cu 5 metri inainte.

    ce nu inteleg e unde sunt celelalte 2 locuri unde nu a semnalizat. sau poate nu sunt pe filmare.

    00
  8. M-a trantit un tataienavum.2 sapt.
    Dadea cu spatele pe.o strada putin circulata, am vrut sa-l.depasesc prin dreapta cam ca in video de mai sus, fix in dreptu lui a bagat 1-a si drept in mine, voia sa intoarca defapt.
    Evitata cat am outut cazut in fata lui, julituri superficiale, ma.doare picioru inca (nimic grav) trotineta un amortizor rupt, overall ok.
    Mosu era kkt pe el, i-am.zis sa.seuite data viitoare in oglinda cand face manevre ca la.scola.de.soferi pe care a facut-o pe.vreme lu Dej…

    00
  9. Man, law of gross tonnage primeaza acolo. Iti inteleg frustrarea si enervarea, si e ok sa ii atragi atentia ca e prost omul si omoara pe careva, dar macar nu te pune in pericol tu prima data daca poti. my 2 cents.

    00
  10. Uitandu-ma inca o data la clip, realizez, si sper ca si tu ai realizat, ca boul ala putea sa te omoare daca astepta inca o secunda inainte sa vireze, pentru ca ii intrai complet in unghiul mort.

    Caz in care nu cred ca mai conta ca nu avea dreptate…

    Uite de aia nu sunt de acord eu cu bicicletele in traficul urban – ca sofer auto una e sa intri in altul, tabla indoita, se repara, dar dai peste unul din asta pe doua roti si nu il mai faci la loc.

    Si doi la mana, ca biciclist, n-as avea coaie sa fac chestia asta prin Bucuresti, in mod curent.

    Da, stiu, eco, verde, no polution, ieftin, mersul pe bicla ajuta la sanatate, alea alea.

    Dar nu si cand nu ai piste dedicate nici pe 0.1% din lungimea drumurilor, si esti inconjurat de melteni.

    00
    • O fac de aproximativ 3 săptămâni în București, pedalând pentru Glovo:D. Nu știu, până acum nu m-am lovit de niciun incident. Adevărul este că sunt și foarte vigilent și încerc să circul cu o viteză în care să pot vedea ce se petrece în trafic și care să îmi îngăduie o reacție necesară. Treaba e că în București fenomenul crescând al apariției bicicliștilor în trafic i-a obișnuit pe șoferi cu bicicletele și sunt mult mai prudenți când au ca participanți la trafic și vehicule pe 2 roți. Eu aș spune că sunt șanse mai mari să găsești bicicliști melteni în Bucuresti, care trec pe roșu, nu semnalizează cu mâna și, o chestie care mă oftică, se angajeaza pe străzi cu sens unic mergând în direcția opusă. Dar, da, nu prea există piste pt bicicliști. Iar pe unde există, rezervate stricat bicicletelor, te trezești cu oameni venind din fata, cu mame cu cărucioare și e frustrant și iritant mereu sa folosești soneria, de obicei trec pe lângă ei, dar și aici risc uneori sa intru in ei fiindcă auzind zgomotul bicicletelor se dau intr-o parte, dreapta sau stânga

      00
    • Ce cauti la oras daca nu esti tu de acord cu bicicletele in mediul urban? Urata mentaliate!

      00
    • Sunt de acord, dar in locuri special amenajate, pentru a evita problemele…

      Daca nu exista locuri special amenajate – piste dedicate – atunci mai bine nu.

      Dilema asta e ca aia cu lipsa locurilor de parcare, si atunci se parcheaza pe trotuar sau pe prima banda.

      Lipsa unui lucru nu iti da automat dreptul la a incalca dreptul altora.

      00
    • Perfect
      Deci hai sa luam prima banda de pe orice stradă din oraș și să o facem de biciclete. Sunt convins că șoferii vor exalta de bucurie

      00
  11. „A treia oara cand nu semnalizezi”. Vezi ca omu e un pericol si te bagi ca leul fara sa te asiguri ca te-a vazut. Inteleg insa ca te enervase si poate aveai pofta de scandal si sa-l sperii un pic… Ingerasul tau cred ca-si blestema zilele cu cat are de munca.

    00
    • ce bou sunt eu. și-am mai pus și clipul pe net. bou de două ori. așa te-ai gândit?

    • Soferul a gresit de trei ori. Legal, Vali nu are nici o vina.

      Io as sugera totusi pe partea de vizibiltate maximă biciclist in trafic: lumină față puternică pusă in modul intermitent, gen pulsatii, si ziua si noaptea. Il deranjeaza un pic pe soferul din față, dar te-a vazut, si nu uita ca esti in spatele lui.

      00
    • @callgate ca biciclist nu ai voie sa depasesti prin dreapta decat daca vehiculul pe care vrei sa-l depasesti vireaza sau si-a semnalizat intentia de a vira la stanga. Cand esti pe bicicleta esti vehicul pe doua roti.

      00
    • @Julian: nici atunci cand se sta in coloana la semafor?

      00
    • @vali. Bou e ala cu masina. Da cred ca e mai bine sa te feresti din calea boului. Apoi dupa ce parca puteai sa-l muiesti in siguranta si confort.

      00
  12. Nu vreau sa fiu carnat dar de ce depasesti prin dr. pe drum cu o sg. banda? Ca biciclist si sofer ar trebui sa stii ca asa ceva nu se face decat daca esti pe pista dar si atunci cu atentie sporita. Plus ca mai ai si parcare pe partea dreapta deci creste posibilitatea de viraj dr. fara semnalizare… Cand sunt pe bicicleta in spatele cuiva care incetineste ma mut spre stg. si il depasesc prin stg. dupa ce m-am asigurat in prealabil ca nu are intentia de a vira brusc stanga.

    00
  13. codul rutier la
    art. 45
    alin (1)
    depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial.

    vehicul e si bicicleta, regulile pentru depasire nu se refera exclusiv la autovehicule.

    si putin mai jos la acelasi articol
    aiin (5) depasirea se efectueaza numai pe partea stanga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a incadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stanga se depaseste prin partea dreapta.

    NU exista exceptie prin care bicicleta poate depasi o masina prin partea dreapta (mai ales cand aceasta se afla in mers).

    NU intrati in dreapta masinilor (nici macar a celor stationate).
    va puneti in pericol si mai e si ilegal.

    00
    • Voi sunteți speciali din aia care credeți că cei pe 2 roți trebuie sa stea in rand cu voi..

      Vezi că e devansare, nu depășire.
      Vali devansează pe dreapta, ciclistul nu este in același sir cu masinile. Deci lăsați gargara și uitati-va dracului in oglinzi chiar și când faceți dreapta

      00
    • @Flat: Devansarea presupune sa ai mai mult de o banda.

      00
    • @m, sau șir

      00
    • imi place ca ion singur pune definitia depasirii dar nu intelege nimic din ea

      00
    • @john2381: am explicat si eu mai sus, e devansare si nu e depasire pentru ca bicicleta e vehicul, dar are categorie speciala. daca la bicicleta se aplicau aceleasi reguli ca la vehicule, de exemplu, o masina nu ar avea voie sa depaseasca o bicicleta pe un drum cu sens unic cu o singura banda, ci ar trebui sa astepte in spatele ei sau, de exemplu, bicicleta ar putea sa ocupe toata banda circuland pe mijloc.

      terminati in plm cu mentalitatea ca bicicletele sunt fix ca masinile pentru ca nu sunt decat in capul vostru de oameni neobisnuiti cu bicicletele si dependenti de masina.

      00
    • @perkele,
      cauta pe google (nu pun link ca sa nu intarziem cu moderarea)
      „razvanbb lamurire oficiala depasire versus deansare”.

      devansarea se intampla obligatoriu pe o banda diferita.
      in interiorul aceleiasi benzi este 100% depasire.

      cat despre biciclete.. sunt fix ca masinile (cu cate mici exceptii scrise in mod explicit in legislatie).

      si iti spune unul care merge cu bicicleta in bucuresti (si nu numai) inca din anii 90 (un fel de jungla, cand soferii nu vedeau ca existi, nu ca acum cand mai sunt cativa care se cred mai cu mot doar pt ca au mai multe roti)..
      NU intra in dreapta unei masini (mai ales cand e in mers)!

      00
  14. Eu te sfatuiesc sa-ti vezi de treaba in general, ca nu stii de ce nebun dai.

    Exemplu apropiat: un prieten trecea strada in plin Manhattan (zona buna) pe verdele lui, verde si la masina sa intre la dreapta. Aici TREBUIE ca masina sa lasi pietonul, ca e nasol.

    Il atinge un portorican cu masina, din fericire numa’ il atinge (ca nu se uita ca trece si un pieton) si prietenul nostru ii zice: „hey, man, it’s green!”.

    ATAT. Nu dute-n … nu morti si raniti (ca mine sau barbata-miu de pilda, ca noi injuram in 3 limbi in cazuri din astea). Gagiul pur si simplu nu injura, deci nu l-a pulit pe tip.

    Ala trece de prietenul nostru, parcheaza masina mai incolo si se intoarce per-pedes. Asta al nostru considera discutia terminata si isi vede de treaba, fara sa realizeze ca mr. conquistador venise aproape de el.

    L-a troznit asta pe prietenul nostru in tampla, de i-a spart ochiul. Adica globul ocular. A facut 2 operatii deja si era sa nu mai poata sa vada cu ochiul. Doua luni dupa asta abia s-a refacut, nu stiu cat va costa distractia asta. Pe portorican l-au arestat, e recidivist, si desi si-a angajat prietenul nostru un injury lawyer sa-l dea in judecata, ce drac’ sa iei de pe unul care e rupt in dos?

    Asa ca mai bine ignori idiotii si ajungi sanatos acasa.

  15. Se mai luase un băiat tot așa in gură cu un șofer de Logan, ca nu păstra distanța de 1.5m fată de el pe bicicletă. Parcă prin Corbeanca. L-a învățat minte pe șofer, data viitoare sigur nu mai face.

    00
  16. Eu merg cu trotineta si sincer nu imi vine sa intru in depasire intr-un metru de drum intre mine si masini, nu ma simt in siguranta.

    Pana si pe banda dedicata in general dubele si camioanele nu au un simt al dimensiunii, nu merg in paralel cu ele, franez si stau mai in spate doar sa fiu in siguranta pentru ca ii vad ca fiind in vehicole mari ei dau inainte n-au treaba.

    Nu cred ca as fi mai safe cu bicicleta, doar par haotici si nu imi inspira incredere sa mergem noi in paralel ca prietenii :)

    00
  17. Nu știu cum înjuri, dar in text sunt trei de “că” care nu-și au locul…
    Și nici biciclistul nu avea ce căuta pe dreapta…, doar dacă dorea el locul de parcare cu pricina :)

    00
  18. Greseala e a ta. Nu aveai banda de biciclete, iar ala se vede ca semnaliza – cel putin pe oglinda i se aprinde semnalizatorul. Ai comis-o tu aici

    00
    • nu lăsa pe nimeni să te mintă când îți spun că nu ești special.

    • adevarul ca da, daca unul semnalizeaza cand deja a inceput sa vireze si e deja in drept cu tine, ar trebui sa te opresti si sa pedalezi inapoi sa il lasi sa treaca

      00
    • @Perkele ala a semnalizat la fel de corect pe cat e sa mergi cu bicileta si sa depasesti prin dreapta acolo unde nu ai banda de biciclete

      00
    • Se cheamă devansare, ești prost, mai citește comentarii că ești prea tâmpit să îți explic separat

      00
  19. Are numar de Ilfov, atat.

    00
  20. M-a depasit si pe mine un politist pe motocicleta pe banda de urgenta de pe autostrada si in primele fractiuni de secunda m-am cacat pe mine cand am realizat ca vine o motocicleta pe acolo, am crezut ca e un nebun, un pshihopat pe autostrada.
    Se grabea sa se instaleze cu radarul un pic mai incolo, cand am ajuns in derptul lui tocmai parcase motocicleta in diagonala pe banda de urgenta si se dadea jos. Un post de radar pt siguranta traficului, intelegeti.

    00
  21. Mie mi se pare SF că stăm aici pa blog și ascultam sfaturi despre cum se circulă corect de la unu’ care nu știe că depășirea prin dreapta nu e legală.
    Îți da lumea citate din lege și tu o tii pe a ta. Pedalez de 15 ani zilnic prin București, Cluj și alte orașe super „prietenoase” cu bicicliștii, dar sa am pretenția că șoferii să se asigure când fac dreapta in parcare… Da, și eu depășesc mașinile prin dreapta, dar când o fac o fac pe barba mea și nu am pretenția să mi se dea prioritate.

    00
  22. Vali, merg pe bicla si pe motor prin Bucuresti, jungla junglelor. Am si B de mai bine de 10 ani.
    Ala e un dobitoc ca multi altii, vezi zilnic cel putin unul.
    La faza asta trebuia sa-l mirosi de la distanta ca e bou si o zic in ideea sa-ti aperi pielea, in tara in care legea e interpretabila si aia ce omoara oameni pe strazi nu fac o zi de puscarie.
    Pe de alta parte, eu la scoala am fost invatat ca la facut dreapta, pe langa semnalizare & asigurare, sa ma si lipesc de bordura, ca sa fiu sigur ca nu-mi apare cineva in dreapta.

    00
    • Ca sofer ar fi mai greu (nu imposibil) sa intri intr-o parcare daca esti lipit de bordura. Motiv pentru care multi soferi conduc ca si cum ar avea TIR si trebuie sa parcheze de pe alta banda. In cazul de fata fiind parcare „in spic” ar fi putut.
      Eu personal (dar imi place sa cred ca si altii prin urbea noastra) merg cu semnalizarea activa atunci cand caut un loc de parcare. Pe strada aia e ciudat pentru ca fiind o singura banda cam incurci traficul, insa macar intelege cel din spate de ce mergi mai incet. Daca facea asta poate Vali il respecta si statea in spate sau isi cauta un loc si-l depasea pe stanga ca pe un obstacol in drum. Si nici nu-si consuma din injuraturi.

      00
  23. Sint și sofer și biciclist și pieton in BV. Ma feresc de masini si țin distanta cînd sint pieton sau pe bicicletă pentru că mă simt foarte vulnerabil. La fel ca la volan și cu bicicleta in trafic trebuie sa anticipezi tot timpul mișcările celor din jur.
    Vrei adrenalina hai pe forestier la vale.

    00
  24. scuza lui o sa fie: „dar am dat semnal” , pentru ca DUPA CE A TRAS DE VOLAN a semnalizat.

    am mai vazut comportamentul asta de gorila. intai tragi de volan si apoi semnalizezi…pentru ca…nu stiu.

    00
  25. @Vali
    Caz clar in care proba video nu conteaza: „Andrei” are 140 de like uri in 2 comentarii

    00
  26. Deja ma dispera fazele astea care si cum are dreptate.
    Spirit de conservare pwla.
    Il gasesti pe unu nervos sau nauc de cap iti fute un par in cap si te rezolva pe viata.
    Si pentru ce ?
    Vezi ca e imbecil plm te feresti si gata.

    00
    • mai e si varianta in care ii futi tu ca biciclist una in cap, iar eu port casca si cand ma duc pe bicla la magazin sa fac cumparaturi, asa ca sunt protejat la pari in cap.

      00
  27. @vali,
    indiferent ca suntem sau nu de acord daca ai dreptate in clip (ma refer la depasire, nu la semnalizare)..
    pune, te rog, un disclaimer / indemn / ceva
    pentru ca biciclistii sa nu mai intre in dreapta masinilor (macar cand sunt in miscare).

    probabil o sa salvezi cateva vieti si multe picioare / maini rupte.

    00
    • Ba tu ești copac. Dacă bicicliștii ar sta la rand cu mașinile, de ce ar mai folosi biciclete și nu mașini?

      Am incercat sa înțeleg ce gândesc șoferii de genul. De fapt e o nesimțire combinată cu entitlement.. ei ar dori sa nu mai existe vehicule pe 2 roți deloc.. pentru că le este lene sa se uite în dreapta. Asta e tot. Pentru lenea și nesimțirea unora trebuie să suferim toți în trafic

      00
    • flat, ignoră trollul.

  28. Și scrie in codul rutier că depășirea e schimbarea direcției de mers și se face prin stânga, dacă bicicleta merge drept înainte fără schimbarea direcției de mers, cum PLM e depășire?

    Ok, poate că e o situație nereglementata că la noi legislația pentru biciclete e făcută de capete de cretă care nu vor să se complice și nu ar vrea biciclete pe șosele.

    Deci repet, eu că biciclist nu trebuie să mă uit tot timpul stânga să văd dacă mașinile care merg paralel cu mine vor să facă dreapta, că eu nu îmi schimb direcția de mers. Ăla din mașină care schimbă direcția de mers trebuie să se asigure și o să militez pentru asta in ce asociații de bicicliști sunt că să scrie clar în codul rutier pentru că așa e normal și logic.

    00
    • @perkele,
      tot in codul rutier scrie asta:
      „Articolul 41
      (1) Vehiculele și animalele, atunci când circulă pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulație, cât mai aproape de marginea părții carosabile, cu respectarea semnificației semnalizării rutiere și a regulilor de circulație.”

      deci, inclusiv auto merg cat mai aproape de margine.
      asta inseamna ca nu e loc sa mergi inainte si sa treci pe acolo (cel putin nu conform legii).
      asa ca e nevoie de o depasire pentru a trece in fata unui alt vehicul care merge pe aceeasi banda cu tine.

      00
    • Cum anume decizi tu că „nu e loc”?
      Bineînțeles că e loc.

      Dacă vrei să interpretezi legea în sens strict și stupid, atunci acel „nu e loc” se aplica și în sens invers, și orice autoturism pe un drum cu o banda pe sens trebuie sa stea in spatele cicliștilor mai sa depășească doar trecând axul drumului ok? Ia sa vedem, faci așa?

      00
    • @Flat, esti de acord ca in codul rutier nu se face diferenta intre masini si biciclete cand este vorba de depasire? Adica ambele sunt incadrate la vehicule.

      Pe orice drum ai circula, doua vehicule nu au voie sa se deplaseze in paralel pe aceeasi banda. Asta inseamna ca bicicleta nu are ce cauta in paralel cu autoturismul.

      00
  29. E simplu. Mașinile și bicicletele nu aj ce cauta pe același drum dacă nu au fiecare benzi separate. E plin de oameni care vin și dau exemple din străinătate, dar nu se aplica. E altul contextul, istoricul nostru, educația oamenilor, etc. Simplu. Nu vrei sa mori? Nu te baga cu bicicleta Mai ales in Depășiri aiurea. Dar asta e doar părerea mea. Fiecare are dreptul sa abereze cum vrea.

    00
  30. 1. De asta bicicliști nu au ce cauta pe drum și trebuie sa meargă pe trotuar.
    2. Trebuia sa ii rupi oglinda și sa ii dai pedala

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.