De ce sunt atât de multe accidente de ploaie…

Pentru că a plouat destul de mult și pentru că șoferii români sunt proști, în ciuda a ceea ce cred ei despre ei. Ați văzut în weekendul ăsta, a fost crimă pe șosele.

De ce sunt proști? Pentru că nu știu sau nu pot să conducă pe ploaie. Nu pot să conducă pentru că nu au anvelope decente, preferând una de 200 lei uneia de 500 lei și pentru că nu au 20 de lei să își măsoare singuri din când în când adâncimea șanțurilor anvelopelor (cu ăsta). Și pentru că sistemul corupt le permite să circule așa.

Nu există răzbunare mai mare decât să auzi că i-au murit rudele unui jeg de la RAR sau ITP care a luat șpagă să treacă mașini pe nașpa, mașini care sunt pe șosea și omoară oameni. Cum nu a existat bucurie mai mare pentru mine ca șofer să aud că polițistul care a dat din umeri când l-am întrebat de ce nu face ceva cu curba aia în care m-am răsturnat cu mașina și care mi-a explicat că eu sunt de vină că nu am adaptat viteza, deși era curbă și circulam cu viteză mică, a murit în aceleași condiții. Ups. Nasol.

Și ce se întâmplă: mergi in curul unui idiot care n-are bani de cauciucuri și merge cu 30 și îți faci nervi și când apuci depășești și ajungi să greșești din cauza lui. Și el trece apoi pe lângă tine și spune “nasol, domne, unde te grăbeai, uite, eu circulam încet și ajung acasă”. Și n-are remușcări și doarme ca un bebeluș. La fel și polițiștii care au trebui să îi oprească și să îi confiște mașina, la fel și șefii lor care ar trebui să îi scoată din case pe ploaie, la fel și politicienii care au trebui să îi susțină cu legi mai bune.

accident

“accident” via shutterstock

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

115 comentarii

  1. am un retardat pe scara cu mine care are slick-uri la logan. nu ,nu asa au venit din fabrica…sunt doar cauciucurile alea cu care a venit masina in 2005 si cu care a facut 140.000 km

    00
  2. Deci erai în depășire. Dă-ne mai multe detalii.

    00
  3. Limita de viteza in conditii dificile e 30 km/h. Daca tu il depasesti si ajungi in sant e vina ta.

    00
    • legea nu se aplică pentru SUV-uri

      00
    • Forester nu e SUV. E compact crossover :D

      00
    • PLM, plouă. Nu suntem în Sahara. Chiar este asta o condiție dificilă?
      Pe de altă parte, nu sunt de acord cu Zoso că din cauza anvelopelor merg românii încet cînd plouă! O anvelopă de calitate față de una ”parașută” nu se diferențiază la viteze de sub 60km/h (sau, oricum, nimic notabil)! Un alt motiv (muuult mai plauzibil!) ar fi că românii nu prea își schimbă ștergătoarele de parbriz (și prin urmare ei, de fapt, nu văd prea bine cînd plouă!)… Bineînțeles, e de ajuns să ai unul dintr-ăsta în coloană și te-ai scos…

      00
  4. Week-endul trecut am fost la Brasov. Doua accidente, ambele in zona curbelor de la Timis, unul la dus (Fabia combi, model 2005, partial in santul de pe interiorul curbei), altul la intors (Megane combi, model 2006-2007), intrat aproape la 90 de grade cu fata in parapetul de pe exteriorul curbei). Le-am prins pe GoPro pe ambele.
    La dus, in apropiere de Brasov, un coca, cu Passat CC, generatia anterioara, depasea in curba, cu peste 100 la ora. S-a redresat complet de-abia la 2-3 metri in fata mea. Mergea atat de repede, incat camera setata pe 1080 cu 30fps nu i-a putut „citi” placuta de inmatriculare. Fun!

    00
  5. exact..la fel era de vina si nevasta-sa:

    Am facut masina praf. Si ieri ii facusem plinul, in p… mea. Oricum nevasta-mea e de vina pentru astea.p…p…p…
    – Ce treaba are femeia?
    – pai atata m-a f…, ca i-am cerut cheile si nu voia sa mi le dea. Ca-s beat, ca p… mea, ca unde plec eu cu masina beat la ora asta…
    -si ce vina are ea? Ea te sfatuia de bine.
    – pai daca zicea: „poftim dragul meu cheile, sa conduci prudent”, nu se mai intampla nimic in p… mea, dar asa…am plecat nervos si stresat.

    00
  6. Ti s-a intamplat tie sau unui prieten? Sau vorbesti ipotetic?

    00
  7. Daca gresesti, e vina ta!!! nu e vina nu stiu cui mergea mai incet ca nu era confortabil cu conditiile meteo si te-a „fortat” pe tine sa depasesti periculos. Daca esti nervos ia-ti pastilele cu tine si in loc sa gresesti ca te-a fortat cineva….bagi o pastila

    00
    • Daca nu esti confortabil cu o ploaie, stai acasa. Prefer sa fiu inconjurat pe drum de oameni care se bazeaza pe ei la volan, nu de fraieri pe care ii sperie o ploicica si reduc la 20km/h. Ei sunt primii care se pierd la volan in cazul unei derapari si reactia lor e sa calce frana ca boii.

      00
    • Eu prefer, in loc sa fiu inconjurat de oameni bazati pe ei la volan, sa fiu in trafic cu oameni decenti si fricosi (cum zici tu) care isi cunosc limitele si merg cu o viteza cu care se simt ei confortabil in acele conditii. Mult mai bine decat soferi bazati, care deseori supra apreciaza exact cat de bazati sunt si intra in primul copac…sau mai rau pe contrasens (vezi povestea cu tirul)

      00
    • îți doresc să ai parte numai de oameni temători.

    • Oameni care se bazeaza pe ei nu inseamna ca sunt idioti. Ca sa fac o analogie interesanta sa ii descriu mai bine pe astia slabi:

      6 barbati se duc sa vaneze, dintre care 2 raman tot timpul in urma, sunt fricosi, ei nu se catara pe stanca aia ca e prea inalta, hai sa prindem puiul ala de caprioara ca cerbul are coarnele prea mari etc etc. Din cauza la astia ajunge aproape tot grupul sa fie ranit si sa nu prinda nimic.

      inb4 sunt retardat, eu traiesc in salbaticie, unde vad eu cerbi pe drum bla bla.

      Slabilor.

      00
    • NOU
      #33

      Super, deci nu esti in stare sa conduci in conditii decente pe o ploaie, dar totusi asta nu inseamna ca atunci cand ploua ar trebui sa stai relaxat acasa in loc sa incurci lumea pe strazi.

      00
  8. Sigur, doar şoferii români sunt în stare de aşa ceva. În restul Europei, şoferii inconştienţi şi anvelopele chinezeşti sunt interzise prin lege.

    00
  9. NOU
    #35

    Am remarcat o noua tendinta najpa: trecut pe rosu. In ultimele doua saptamani am numarat eu 5 asemenea episoade prin Bucuresti. Nu ca aveau viteza si au ciupit galbenul, nu, ci trecut pe rosu-rosu, fara jena.
    Iar militienii zac prin boscheti la cersit pe depasit viteza. rusine!

    00
    • Confirm – mi se pare ca de anul trecut pe la final si anul asta la greu se merge mega magar. Nu doar ca melteanu trece pe rosu dar cand e sa te ciocnesti cu el, te clacsoneaza ca de ce nu il lasi sa treaca ca uite, era aproape trecut.

      Iar politia rutiera e absenta.

      00
    • Doar 5 în două săptămâni?!? ia să fii mai atent!

      00
    • Multi soferi care s-au format initial biciclisti, carele are voie sa treaca pe rosu daca nu deranjeaza pe nimeni, ca asa e (doar) in Olanda, si care fac la fel odata ce au masina.

      00
  10. Cu cateva posturi in urma Zoso spunea ca depasea pe ploaie masinile care circulau regulamentar cu 30kmph. La fel il deranjau cei care ii dadeau flashuri cand il vedeau ca nu respecta limita de viteza.

    Azi avem post despre accidente pe ploaie.

    A, si limita de viteza de 30 inseamna ca NU trebuie sa treci de 30 NICI in timpul depasirii. Daca depasesti e doar vina ta. Nu gresesti din vina lui.

    Poti avea orice anvelope vrei. Poti avea orice masina. Poti avea RollsRoyce din diamante Swarovski iar anvelopele din piele de pui de panda.

    Limita de 30kmph se aplica oricarei masini pe ploaie torentiala.

    „Pentru că a plouat destul de mult și pentru că șoferii români sunt proști, în ciuda a ceea ce cred ei despre ei”

    00
  11. Pe ploaie poți sa ai mama cauciucurilor. Totul se rezuma la aderență. În momentul în care ai rupt aderență nimic nu te mai scăpa. Asta e ai motivul pentru care atunci când ploua nici nu ma stresez sa reduc viteza, mai ales cu moto. Sunt ca o saluta :D

    00
    • Ce va rupe aderenta mai intai: un set de sava din 2001 sau un set de michelin crossclimate xl 2015? Pe testate?

      00
    • suplimentar iti dau si o punga cu suruburi pentru o aderenta suplimentara :D
      si te asigur ca tot in frana/acceleratie sta toata jmecheria.

      si ca un amanunt,
      80% din cei pe care ii stiu si s-au dus pe lume cealalta
      s-au dus pentru ca au crezut ca tehnologia le salveaza viata mai mult decat propria indemanare.
      americanii ii spun „overconfidence”

      00
    • N-am contestat faptul ca skillul soferului este important, insa un accident are nevoie de 3 factori principali: 1. eroare umana 2. bad fucking luck 3.mijloace tehnologice proaste. Daca pot sa elimin punctul 3, de ce nu? Intelegi ideea?
      Nu are nici o treaba cu bazatul pe tehnologie. Asta e un fel de „eu merg cu 200 km/h, ca am cauciucuri Michelin, deci ma opresc repede” si nu despre asta e vorba aici. Hai sa ne gandim altfel: „coa, nu ies pe strada cu gume sava din 2001, in special pe ploaie, ca sunt periculos de alunecos, nici nu trebuie sa fie foarte multa mazga pe jos si sa ma duc sanie”.

      00
    • @Paul: Ecranul albastru poate aparea oricand, cu orice hardware ;) Si asta e pe testate.

      00
    • la fel de important precum cauciucul e si
      parbrizul curatat,
      lichidul de frana neexpirat,
      placutele de frana netocite,
      presiunea din anvelope,
      planetarele
      etc.

      bineinteles ca ai sanse de un drum mai sigur cand partea tehnica e pusa la punct si nu-ti mai faci griji pentru ele,
      insa nu poti spune ca vei ajunge la destinatie in siguranta pentru ca ai lichidul de frana in termenul de valabilitate sau ca ai cauciucuri potrivite. sau o poti face, dar te vei mintii singur.

      00
  12. As mai adauga un motiv de aici:
    http://0-100.hotnews.ro/2015/08/11/sondaj-ce-tip-de-anvelope-folosesti-vara-si-de-ce/

    14% + 10% folosesc petarde…
    Inclusiv noul proprietar al bestiei de 130cp, asta ca sa aveti subiect de discutie cand va mai vedeti.

    00
  13. NOU
    #51

    Exact la ultimul fragment m-am gandit ieri.

    Dar m-am gandit si ce am vazut mai prin AUGUST: intr-o parcare spic din 5 masini la cate m-am uitat, 2 aveau cauciucuri de IARNA

    00
    • Nu știu la care ultim paragraf te referi, dar am impresia că mulți consideră că anvelopele de iarnă ar trebui să fie ”tata lor” pe ploaie. Nimic mai fals.

      00
  14. Mai subtire cu bucuratu’ la dat coltu’ unu si altu’, karma is a bitch.

    00
    • când ăla spune „da, știm sunt accidente aici in fiecare zi aproape, au și murit unii” și peste un an afli că au mierlit-o in aceleași condiții in loc să facă ceva, well…

    • Da, dar nu politistul care ti-a scris PV pune semnele pe drum…

      00
    • dar el poate recomanda, face referate, vorbi cu ăia care se ocupă.

    • Poate recomanda la fel de bine cum poti si tu. Ai facut ceva sesizare/petitie/ cerere la administratorul drumului in care sa semnalezi ca sunt probleme?

      00
    • am făcut după ce a murit polițistul și colega lui, nu s-a rezolvat nimic.

    • @Florin:
      Ca șofer care ai condus (presupun) pe șosele din afara zonei unde viețuiești (și pe care le știi ”pe de rost”): dacă ți s-ar întîmpla (sper să nu) ceva pe un drum nefrecventat pînă atunci, ai face sesizări oficiale (cum despre acestea știe tot omul că nu sunt luate-n seamă, merg în pasul superior mai departe: faci grup pe FB sau chemi TV). Vorba e că tu nu știi cîți s-au mai dus pe plă acolo. Poliția, da, are cum ști. Și chiar știe. Și cum să nu te ia cu năbădăi cînd afli că ei doar țin scorul? (În schimb dau amenzi la ”plesneală”. Prin asta vreau să zic că am cîștigat, pe drept, proces cu ei care ziceau că am avut 75 în zonă de 60). Poliția se ține și detrăsnăi (explicație ”din inside”: din 10 ”plesniți”, doar 1 contestă).

      00
  15. Ieri pe ploaie, pe traseul Sinaia – Tg. Mures am dat peste 5 accidente. 4 dintre ele derapaj in santul de pe marginea drumului.

    00
  16. Reamintim, şi pe această cale, şoferilor români că nu s-au modificat, încă, următoarele legi şi formule: prima lege a dinamicii sau legea inerţiei, legile frecării, legea conservării impulsului total (ciocnirile plastice), formula de calcul pentru forţa centrifugă. Mai multe detalii în manualul de fizică de clasa a IX-a.

    00
  17. aș mai adăuga că mulți scot mașina doar cînd plouă. probabil nu au auzit de umbrelă și de transportul în comun. și, pentru că plouă, parchează doar în buza magazinului sau a spitalului, prefeabil cu botul pe trotuar. eu le urez să aibă un copil în cărucuior sau un părinte pe targă și să nu poată trece din cauza lor.
    în ce mă privește, drumul la job îl fac cu bicicleta atîta cît se mai poate, că altfel pierd prea mult timp în mașină și nu merită. pe ploaie pun „sacul de nailon” pe mine și la revedere.

    00
  18. Cum da o picatura de ploaie sau un fulg de zapada, soferii inebunesc de zici ca ploua cu virusul turbarii. Nu stiu cum se poate ca intr-o secunda sa t-i se aboleasca discernamantul, doar ca ploua sau fulguieste un pic.
    Pe langa ca minunile tehnologice montate de UTI la coltul strazii se blocheaza de zci ca au ajuns pe fundul oceanului, mai trebuie sa ne luptam si cu bezmeticii care au atacuri de panica la volan.
    Militia, daca nu sta cu radarul la panda in boscheti, sta la coltul intersectiei sa-i ia pe cei care fac stanga, ignorand total pe ceilalti contravenienti.
    Drumurile sunt pline de cotoarbe, de cocalari, de pizde, de bosorogi si cucoane care merg cu 30km/h in afara localitatii. As vrea sa ii vad disparuti dar parca mai rau se inmultesc.

    00
  19. Cand ploua oamenii sunt grabiti sa fuga la adapost. E o ramasita evolutionista. Ciudat, cand sunt in habitaclul masinii se comporta la fel pe timp de ploaie.

    00
  20. Nu este tura in care sa trec prin Vl Oltului pe ploaie sa nu fie cel putin un accident, acum doua zile au fost 3. Nu e prima data cand au fost atatea.

    00
  21. Daca „Subarul” tau era din ’99, tot 500 de galbeni dadeai pe o anvelopa? Comentez de pe un Pegas (sa moara Gibilan).

    00
  22. „Ecjista” posibilitatea.

    00
  23. Sa mai zic de stimatii care au impresia ca masina e umbrela? Si nu e vorba ca sunt mai multe masini. Dar ies pe strada toti aia care nu au mai condus de la ploaia trecuta.

    00
  24. Vali, problema nu e curba sau drumul, problema e asa cum ziceai tu ca sunt soferi prosti + nesimtire. Marea majoritate a soferilor nu respecta regulile….Am circulat cu masina prin Romania (anul acesa 3 saptamani) dupa multi ani petrecuri in afara si iti spun sincer (pentru ca eram cu copii) n-am condus niciodata noaptea deoerece erau numai nebuni pe strada. Daca e limita de 50 toti mergeau cu 100 te claxonau din spate de ce nu mergi mai repede….A fost o experienta groaznica, deci in orice moment puteai sa ai un accident, toti circulau pe sens contrar fara nici o problema si trebuia sa tragi pe banda de urgenta, banda care nici pina azi romanii, marea majoritate, nu inteleg ca NU SE CIRCULA pe ea.

    Eu daca vad 50 km/h restrictie nu merg mau mult de 50, indiferent daca e trafic sau ce masina am…Asta face diferenta sa fie accident sau nu….Soferii romani sunt extrem de nesimtiti in trafic, cred ca drumurile le apartin si nu stiu sa imparta drumurile, deoarece nu stiu sa traiasca in democratie…Ce sa mai vorbim de linie continua, depasirea interzisa etc.

    Numai bine…

    00
    • sunt două aspecte:

      – șoferii care nu știu sa conducă și ies la plimbare fix când nu trebuie.

      un exemplu forțat sunt mașinile de școală care ies dimineața în trafic. am stat azi cred ca 5 minute in spatele unei masini de școală care nu reușea sa treacă de un giratoriu, deși timp era destul. pur și simplu fata era timorată. e vina e? nu, sigur că nu, e vina boului de instructor care o scoate la ora aia din casă.

      un alt exemplu este șoferul care n-a mai condus de mult și alege să conducă fix aiurea. ploi torențiale, ninsori, aglomerații. hai să mergem la nuntă și să bem și conduce rodica la intoarcere, chiar dacă n-a mai condus de 8 ani. și ea conduce săraca cu 50km/h și se face coadă de 50 de mașini în spatele ei.

      – șoferii cărora le sare țandăra. crede-mă, eu plec pe un drum brașov bucurești foarte calm și foarte relaxat. nevasta frumoasă, copilul deștept, salteaua bună. plec bine dispus. pe la comarnic sunt deja la al 10lea idiot care ba imi taie calea, ba frânează și apoi dă semnal că face stânga, ba frânează când e verde la semafor, ba e cu ochii in telefon și mă sperie și tot așa. îi las, îi ignor, îmi văd de ale mele, și apoi îmi sare țandăra.

      și ca mine sunt mulți. sunt momente în care merg la cruise control, pe banda 1, ascultând muzică, vorbind la handsfree, și momente în care mă grăbesc. poate imi moare pisica, poate mi-a lua luat foc casa, poate îmi naște nevasta. mi se pare lipsă de respect să nu te uiți în spate și să ocupi banda a doua pentru că mergi cu 2km/h mai tare decât cel de pe banda 1.

    • Neah, Zoso a arătat niște motive (plauzibile și ele) dar l-a ratat pe cel mai important:
      În Ro, poliția (+administratorul drumului) nu știu alceva să facă decît să impună circulația cu viteze mai mici (unele își au rostul, dar destule altele nu). Prin urmare, e absolut de înțeles că peste tot (dar peste tot!) întîlnești semne de restricționare a vitezei. Pur și simplu au devenit ubicue astfel încît mulți șoferi nici nu le mai iau în seamă.
      Sigur că există și problema nesimțirii unora care dau flash-uri (oho, și încă cum!), dar aici eu nu mă enervez deloc: dacă am unde, mă trag cît pot spre dreapta, iar dacă nu, dă-te dreacu’ că n-ai girofar albastru! Depășește-mă cum și dacă poți.

      00
  25. Vali, instrumentul de masurat catre care ai pus link este pentru presiune nu pentru masurat uzura anvelopelor.
    Asta de aici este ce trebuie. :D

    00
  26. Sa faci un drum Bucuresti-Suceava pe ploaie, e ca si cum cauti moartea cu tot dinadinsul.
    Eu le-as scoate ochii alora fara nici un bec aprins…

    00
  27. Stie cineva cum se face selectia naturala in trafic?

    00
  28. Perfect de acord cu GEORGEB. Big Like!

    00
  29. Am si eu un vecin, si-a luat o masina de vreo 20 000e in leasing, se chinuia sa plateasca leasingul luna de luna, a tinut aceleasi cauciucuri vreo 5 ani, anul trecut am vazut ca le-a schimbat. Mergea si vara si iarna cu ele. Revizii cand apuca, pierduse si garantia din cate stiu. Cu amortizoarele cazute a mers vreo 2 ani. Ce sa mai spui de cazuri de genul?

    00
    • campion cu slick-uri :)

    • Aia cu cauciucuri 5 ani e cu dus intors. Am pe a mea gume de vara de 18″ din 2012 (DOT 04/2012) si am facut pana in 15000 KM cu ele, nu s-a dus mare lucru din carne si oricum le verific la cateva luni. Consider ca Vredestein este o firma mai mult decat decenta pentru gume iar Ultrac Sessanta sunt niste asimetrice reusite. Uitandu-ma vizual la ele vizual nu pare imbatranit cauciul insa nu o sa mai circul decat maxim 1 an cu ele pentru ca PITONG (chestie de bun simt)…

      00
  30. Din câte deduc eu din ultimele tale articole despre mașini tu ai nevoie de un drum al tău, pe care să conduci numa’ tu, cum vrei… Cumpără-ți bos un drum și fă legea pe el. În ultima lună am condus de vreo 25 de ori pe Arad-Tmișoara; la fiecare drum am avut parte de tot ce descrii tu mai sus: idioți care îmi taie calea, care nu semnalizează, care frânează fără motiv etc. De ce să mă enervez? Nervi=stres=neatenție=greșeli care costă. Eu plec mereu din timp de acasă și merg pe ideea ‘unde plm atâta grabă???’

    00
    • În cazul tău (de șofer profesionist, se pare), timpul se măsoară altfel (am X timp să duc marfa din punctul A pînă în punctul B). Ești deja ”la servici”. Altfel e cînd tre’ să duci copilul la grădiniță/școală rapid, pentru că după asta tre’ s-a ajungi și TU la servici! Știu, ai să zici că n-am decît să pornesc mai devreme… dar așa ajungen în bucla aia gen ”da’ de ce nu te trezești TU mai devreme”. Cred că mulți dintre camionagii o fac.

      00
    • Sau hash, poate te muti mai aproape de serviciu, ca sa nu mai pierzi 1-2-3 ore pe zi cu asta și astfel totul devine brusc mai echitabil, nici tu nu mai „produci” atât de mult trafic, etc.

      00
    • De, catalinx, nu toti stam ca tine la cort, nici nu avem posibilitatea sa avem scoala/gradinita/casa/servici intr-o raza de 1km.

      00
  31. Sa inteleg ca in trafic, schepsisul sta in gume? Din experienta, ma indoiesc!

    00
    • sta in:

      1. starea tehnica a masinii. Ma refer la tot, de la stergatoare in sus. M-am saturat sa vad cazane pe strada care ne pun pe toti in pericol. Si nu ma refer doar la participantii la trafic ci si la pietoni. Nu odata am vazut cum se duc sanie cand franeaza, din varii motive. Itp-ul rezolva problema.
      2. starea de sanatate a sofeului. Da, conteaza. Nu vezi bine, nu conduci. Nu auzi, nu conduci. Ai diverse probleme ce iti pot impiedica abilitatea de a conduce, nu conduci. Lista poate continua. Examenul medical rezolva problema.
      3. starea drumurilor. Da, avem drumuri proaste, marcate necorespunzator si adesea idioate. Da, drumuri idioate! De ce sa facem un drum drept cand putem sa-l facem serpuit? De ce sa nu facem 2 benzi unde clar putem, mai bine ne scarpinam in fund. Lista poate continua. Un managment al CNADNR rezolva problema.
      4. calitatea soferilor. Dreptul de a conduce pe drumurile publice se acorda in urma unui examen. La noi, examenul de permis e o gluma. Nu are rost sa intru in detalii. O examinare riguroasa rezolva problema.
      5. insuficienta prezenta a politiei rutiere sau delasarea cu care isi desfasoara activitatea are o pondere importanta in western-ul pe care il vedem pe strazi.
      6. noi! da noi, noi nu facem nimic sa schimbam asta. Hint! Schimbarea vine din noi.

      00
  32. Pentru prima oara in mult timp, consider ca ai scris un articol jegos din toate punctele de vedere.. de la bucuratul ca a murit politistul pana la atitudinea asta de „mai da-va-n pendula mea de saraci, nu aveti cauciucuri de 20 de milioane ci doar de 8 milioane, atunci stati in cacat acasa si lasat-mi drumul liber sa circul eu zoso, ca eu imi permit”.. daca nu realizezi ce atitudine de cacat si insultatoare a=ai, e si mai grav.. si poate nu toti cei care de-a lungul timpului ti-au dat un click de profitshare isi permit tot timpul „cel mai cel” topor, cel mai cel cauciuc, cel mai cel telefon de ultima generatie si etc, ceea ce e pe undeva si usor ironic..

    eu in mod normal conduc infipt la acceleratii si intrec doar cu putin limitele legale, gen 65 in oras, dar pe vreme urata si foarte urata circul prudent ca am familie acasa…asa as dori sa imi intre in mana un smecheras d-asta sa-mi faca flash-uri „hai coae, calc-o, ce daca nu vezi 10 metri in fata”,.. mars pe langa mine si du-te dupa bunicu daca nu iti convine cat de repede merg

    00
    • ți se va schimba optica un pic când afli că sor-ta a fost bușită de un prost care avea slickuri, itp expirat și frâne norocoase, îți garantez asta :)

    • Nu, optica mea nu se va schimba caci nu are treaba una cu cealalata. Ce spui tu cu slick-uri si fara frane reprezinta un caz penal care n-are treaba cu cat de smechere au fost CANDVA cacuciucurile alea.

      Pe cand tu ma faci sa ma simt prost ca am tupeul sa circul cu cauciucuri de 886 lei pe acelasi drum cu tine si ca te incurc si te fac sa te simti in nesiguranta. Desi eu le verific adancimea si in niciun caz nu as ajunge sa circul cu ele lucioase lovind pe cineva din cauza asta,

      Ma rog, daca nu intelegi singur cum si de ce iti insulti inclusiv majoritatea cititorilor (daca te iei dupa distributia voturilor prin comentarii), nu voi reusi eu.. banuiesc ca si altii in trafic se uita cu mila la tine „saracul, nu are cauciucuri de 700 lei bucata ca mine, te pomenesti ca o fi si asta vreun blogger parlit, ceva”

      00
    • ai dreptate. omul convins de ceva rar își schimbă optica.

  33. Salutare oameni buni !

    in cazul in care vezi ca ai facut o sesizare si nu se intampla nimic, insisti ! Daca tot nu se misca nimic, adauga la urmatoarea sesizare un paragraf in care spui ca deja banui ca cineva are un interes ascuns sa nu se marcheze cumva pericolul si te vei adresa Parchetului sau DNA cu rugamintea sa cerceteze eventuale fapte de coruptie…
    Aceste cuvinte magice folosite in contextul actual vor avea efecte nebanuite !

    Stiu ca pare lupta cu morile de vant dar daca alta cale nu e…

    Azi i-am facut bizonului cu Tuaregul (cazul aparut saptamana trecuta de la Fantana Miorita, Bucuresti) sesizare penala la Parchet ptr tentativa de omor. Mi-a luat 5 minute sa o scriu si am trimis-o pe email. Genul asta de specimene nu trebuiesc lasate sa tina in mana volanul ptr ca sunt potentiale pericole la viata celorlalti…

    Conduc cca 230 000 km pe an, afara, si m-am saturat sa vad morti pe drum.
    Sfatul meu pentru toti cei care merg la drum lung este sa se gandeasca ca trebuie sa ajunga intregi acasa…Restul nu mai conteaza !
    Daca te simti obosit – trage pe dreapta ! nimic nu conteaza mai mult decat integritatea ta fizica si a familiei tale !

    O zi buna va doresc

    Robert

    00
    • De acord cu tot ce spui, dar totusi nu inteleg cum poti face 230.000km pe an.Daca imparti suma asta la 365 zile rezulta un numar de 630 km pe zi.In fiecare zi.Nu cumva ai gresit pe undeva?

      00
    • @Radu Sofer de microbuz pe traseul Ploiesti-Moreni
      sau Bucuresti Targu-Mures.

      00
    • Nu am gresit calculul. Am spus ca lucrez afara.
      Traseul Chicago-Houston,TX-Edmonton (Alberta,Canada)-Chicago = cca 5100 mile (~8200 km) in 8 zile.
      In 2010 am avut 176 000 mile in 309 zile de munca.
      Sosele late, 2 benzi pe sens, semnalizate corespunzator.

      00
  34. Oriunde in lume sint idioti pe sosele. Iar cind plua sint multi care chiar daca masina are cauciucuri bune si drumul e drept ei panicheaza si fac timpenii. La care se mai adauga tele celular, text, pus machiaj pe fata, mincat de cereale si altele.

    00
  35. Boss, liniste-te!

    „Nu există răzbunare mai mare decât să auzi că i-au murit rudele unui jeg”

    „Cum nu a existat bucurie mai mare pentru mine ca șofer să aud că polițistul[….] a murit în aceleași condiții”

    Sper ca scrii asta doar ca sa epatezi si sa „incurajezi postarile”. E nasol rau de tine daca asa gandesti in realitate.

    00
  36. Ieri vecinu cu golf 5 alfa, parcă așa îi zice, a fost lovit de unu cu un tuareg, ăla alerga tare pe ploaie, mașina vecinului zob. Abia adusă, 50000km,2005 f întreținută.
    Aici în pantelimon unde niciodată nu vezi gabori la treabă.
    Unde ai frică mereu când traversezi o trecere pietoni.

    00
  37. Indiferent cat de bune sau proaste sunt anvelopele, fiecare sofer este responsabil de actiunile lui. Stie cat de uzate sunt, trebuind astfel sa isi adapteze viteza la conditiile tehnice, meteo si de trafic.
    Eu sunt incepatoare. Am luat permisul acum 5 luni. Cat timp am facut scoala, am vazut atat de multe lucruri, incat incepeam sa ma gandesc daca sa o termin sau nu. Persoane care nu aveau permis, insa conduceau perfect (nu cred ca au invatat toti in catunul unde locuieste bunica), examen medical luat pe ochi frumosi etc.
    Cand mi s-a propus sa achit o taxa mica pentru a avea adeverinta medicala imediat, astfel incat sa nu mai pierd eu timpul cu controale medicale, am refuzat si am spus ca vreau sa stiu eu daca sunt apta medical. Altfel, as fi un pericol si pentru mine, si pentru ceilalti. S-au uitat crucis la mine, de parca imi crescuse un al doilea cap.
    Cate persoane mai sunt apte sa conduca din punct de vedere medical? Cate persoane i-au examenul practic corect? Cand nu stii ce reprezinta indicatorul „Stationarea interzisa”, nu ar trebui sa conduci.
    Majoritatea instructorulor auto invata cursantii sa conduca doar pentru a lua examenul. Iar cand acestia raman singuri in masina, fara o alta persoana care sa puna frana in locul lor atunci cand este nevoie, se intampla multe nenorociri.

    00
  38. Anul acesta la mare, in august, jumatate din masini aveau cauciucuri de iarna. De la jafuri de rasnite la SUV-uri de zeci de mii de euro.

    00
  39. Ce imi place mie de vanzatorii astia rahitici de pe ebay. produsul este 2Lire si transportul 11….

    Postage: £10.96 International Priority Shipping to Romania | See details
    Item location:
    SAVE ON POSTAGE SEE DETAILS , United Kingdom
    Posts to:
    United Kingdom and many other countries | See details

    Serios? Mi-l trimite cu FEDEX Express sau care e faza?

    00
  40. te radicalizezi

    00
  41. Esti frustrat rau

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.