Asuprirea românului de către politicianul pe care l-a votat ca să-l scoată din mocirlă…

Bucureștenii sunt din nou asupriți. După știrea groaznică despre noile tarife de parcare, acum și prețul la călătoria cu autobuzul este în pericol. Pentru restul tării, da, la București e în continuare 1,3 lei călătoria.

Zice la gazetă:

Directorul Societății de Transport București, Adrian Criț, a anunțat că dorește introducerea unui tarif orar pe mijloacele de transport în comun, care să fie de 3 lei, și a unui abonament anual de până la 500 de lei.

Adică 50 lei pe lună. Cât era în anii 90, când eram la liceu. Două pachete de țigări, atât costă abonamentul pe o lună la transportul în comun în cel mai bogat oraș din România. În Brașov e 2,5 lei de câțiva ani. Scrieți mai jos și alte tarife din alte orașe, să vadă opăriții care dau ora exactă unde se duc taxele pe care le plătesc ei în cel mai bogat oraș din România.

A doua știre e veche și nouă în același timp: băieții de la conducere încearcă să găsească soluții să oprească importul de rable:

„Nu este vorba încă despre taxare, este vorba despre a găsi un mecanism de a-i demotiva pe cei care aduc în România mașini poluante. Încă nu știm cum va arăta acest mecanism, dar este o asumare în acest PNRR de a avea un mecanism de a demotiva pe cei care încearcă să aducă mașini la mâna a doua în România”

Soluțiile sunt aceleași de ani de zile. Impozit mai mare pe a doua mașină, impozit mai mare pe mașina poluantă.

Interesant de aflat ce vor face vesticii dacă nu vom mai cumpăra toate rablele lor. Vor produce mai puțin? Le vor dezmembra?

 

19nf6nd9jzy61

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

171 comentarii

  1. 2 lei Timișoara.

    00
    • 2.5 lei călătoria / o oră, 66 lei abonament o linie, o lună. Verificat acum pe site, nu am mai fost nici eu de mult.

      00
    • Nu știu unde este 2 lei, și de ce vorbești dacă nu știi. Unsirb a dat răspunsul corect. O plimbare cu vaporașul pe Bega e 1 leu. Să transformăm Timișoara în Veneția.

      00
  2. partea funny e ca tocmai clovnii aia care se dau liberarli vor sa puna taxe.

    de era psd-ul chiar era ok. asta e menirea lor pe lulme.

    00
    • Ideologic (ce cuvânt mare) e fix invers, adică liberalii sunt capitaliști iar psd sunt socialiști, nu ca asta ar avea vreo legătură cu realitatea din teren.

      00
    • Wtf, daca era vorba de TVA, accize etc. poate aveai dreptate. Dar azi, mai bine bei o bere linistit.

      00
    • it-isti vor plati pretul dublu la bilet.

      00
    • Și eu îi critic pe liberali pentru că nu sunt suficient de „de dreapta” economic, dar în cazul ăsta liberalii nu „vor să pună taxe” ci să rentabilizeze transportul în comun pentru a nu mai înghiți taxele oamenilor. Învață care e care.

      00
    • @Cristi
      Ideologic e fix invers decât spui tu: socialiștii vor taxe mari și progresive (proporționale), liberalii vor taxe mici și fixe pentru toate categoriile de venit. Și da, „ideologic” e un cuvânt mare, nu-l mai folosi.

      00
    • Poate intelege si prostimea penelistă ”de dreapta”, incet, incet că PNL-ul si USR-ul nu sunt partide de dreapta conservatoare (ca de exemplu: Conservatorii in Marea Britanie, Republicanii in U.S, CDU in Germania, Partidul Popular in Spania etc) sunt partide neo-marxiste din ”noua stângă globalistă” sprijinite de ONG-urile subventionate de Soros si Fundatia Ford. Ne căcăm pe noi cu ”dreapta anticomunistă” si ei put a marxism cultural.
      In România nu există partide de ”dreapta”, există doar partide furăcioase din stânga clasică si din ”noua stângă”.

      00
    • @dinu – Corect. E unul din motivele pentru care Aur are succesul pe care il are. E prima alternativa reala, sa-i zicem asa, cel putin in ochii multor oameni.

      00
    • @nm.radu – iti recomand un colier de beton si un lac adanc. Esti mult prea prost sa intelegi vreo explicatie legata de faptul ca AUR sunt o gasca sprijinita direct de Moscova.

      00
    • Nu stiu cat de mult ati inteles din ideologiile astea, dar liberalii sunt aia care nu sunt de acord cu subventiile, care incurajeaza o economie concurentiala unde protectia sociala este cat mai mica, aproape inxistenta.
      Adica pentru un guvern condus de USR si PNL este normal sa gandeasca eliminarea subventiilor.
      Dar in acelasi timp ar trebui sa permita si concurenta pe piata, adica sa permita si accesul unor firme de transport alterniativ in Bucuresti care sa poata face concurenta directa STB-ului.

      00
    • @dragos – Da, ca eu aia am spus, ca aur sunt o alternativa buna. E de rasu-plansu cum te crezi tu destept, cand de fapt …

      00
    • Doar o mentiune din linkul de mai sus: „Tarife titluri de transport valabile din: 01 octombrie 2018”

      00
  3. Municipiu cu aprox 130.000 locuitori.
    Avem asa:
    valabil o călătorie 2,00 (s-a scos calatoria la ora in oras)
    valabil 1 zi pe toate liniile 5,00
    Zona metropolitana 4,5 – 6,5 (60 min)
    Abonament 1 luna 50/6 luni 200/ 12 luni 350

    Ps. Preturile le-am luat de pe siteul companiei de transport. Nu am mai fost cu transportul in comun de cand a inceput sa loveasca serios pandemia. In schimb am luat bilete in oras si la 2.5 lei/120 minute in 2020.

    00
    • aveti scaune capitonate? sau stati ca sardinele in bucuresti?

      00
    • Solaris la troleu si busuri Mercedes (Citano?) Plus alea lungi din 70′ toamna.

      Unele scaune sunt de plastic, unele capitonate.
      Majoritatea au si aer conditionat.

      Se poate mai bine? Da.

      00
  4. NOU
    #20

    Nu mai înțeleg nimic.
    Vrem o țară ca afară sau nu?

    00
    • Vrem cum nu vrem dar dupa chipul si asemanarea romanului.

      00
    • Vrem dar sa nu fie chiar ca afara

      00
    • Vrem dar să fie cu totul:
      – să nu mai fie oamenii care stau la stat și nu mă refer la bugetarii care muncesc, ci la cei care sunt membri în zeci de comisii dau doar cateva pe unde nu trec si care iau bani multi. Reportajele statul la stat de la digi 24 se pare ca sunt zeci de tipuri de comisii si consilii de administratie unde oamenii poae se intalnesc o data pe luna o ora doua sa mai schimbe o vorba si mai iau cateva mii de lei si unii sunt in mai multe comisii. Sunt si in primarii companii din astea neperformante. Sa faca intai curat acolo, sa nu mai sifoneze banii aiurea si dupa sa treaca la taxat populatia ca populatia nu vrea sa plateasca sa primeasca un nene 4 salarii de cate 7000 ron. Pana ce nu se face curat in primarii si nu se optimizeaza bugetul nu au dreptul sa puna taxe, pentru ca se fura mult din banii oamenilor.

      – As vrea sa nu ne mai trimita tarile alea de afara frumoase gunoiul lor cu japca si sa controleze bine sa nu se mai duca sa se arda etc. Bugetul salvat de la hotii de la punctul anterior sa fie distribuit sa se controleze mai bine, eventual mai multi politisti sau o brigada de mediu. Daca se rezolva cu abaterile astea, nu am nicio problema sa se majoreze biletele, atata timp cat banii aceia sunt folositi pentru ceva util tuturor. Orice util, poate fi orice util, dar util oamenilor nu edililor cu contracte.

      – Nu folosesc transportul in comun prefer sa merg si mult pe jos pe langa masina si nu mi se pare grav sa se majoreze in Bucuresti chiar sunt foarte mici preturile, insa in conditiile in care unii fura de zici ca mananca cu 5 guri pe banii de taxe cu toate fabricile de sifonat bani, nu vad de ce altii sa plateasca asta. Sa faca curat si dupa sa mai deschida gura cu taxele de transport in comun.
      Cu parcarile este altceva, costau putin si nu mai erau locuri, dar transportul in comun este necesitate de baza.

      00
    • @Mr._Julian, ce va mai place sa va prostiti. Da, toata lumea vrea o tara ca afara. Dar din pacate la noi se iau jumatati de masuri, adica se maresc doar taxele fara sa se modifice ceva substantial.
      Sa luam exemplul CFR-ul, ca si despre ala se spunea la fel acum cativa ani. Acum v-at plicitisit si ati trecut la transportul in comun.
      Deci, legat de CFR toata lumea urla ca preturile sunt prea mici, ca sunt subventionate si ca ar trebui sa ajunga la nivelul din Vest.
      Asta in conditiile in care nimic altceva nu era la acel nivel:
      1. Salariile erau si sunt mult mai mici.
      2. Calitatea vagoanelor este in majoritatea cazurilor mai proasta decat a celor din Vest. Desi aici s-au facut ceva schimbari in ultima perioada si s-au adus imbunatatiri considerabile.
      3. Viteza medie de deplasare este printre cele mai mici din Europa.

      Asadar, pentru ce sa platim tarife ca afara daca avem in continuare conditii ca in Romania?

      00
  5. Pai o sa ne umplem iar de rable cu numar de Bulgaria.

    00
  6. Impozitul va bloca doar rablele noi. Sunt pline drumurile și parcările de rable deja.
    ITP pe bune. N-ai DPF și EGR direct la gunoi cu cazanul, se rețin numerele și talonul și altele noi nu se mai eliberează pt. acel șasiu.
    Echipe dedicate pt. așa ceva și cu ocazia asta eviți și caracatița RAR.

    Iar ca material de meditație: ce Passat preferi să aibe vecinul tău cu 3 rable la stradă ? B5 și B6 cu 400K+ km sau B7 și B8 cu 400K km ? Poate importul are rostul lui mai ales că nu-l mai poți bloca.

    Despre propunerile tale nu cred că e nevoie să-ți spun eu cum se vor eschiva de la impozitare, știi și tu că majoritatea le țin pe numele soției, mamei, sau bunicii că ajută la RCA și pt. că e mai mic impozitul decât lor decât cel de la oraș.

    Taxa de primă înmatriculare a funcționat pt. că se aplica. Nu putea înmatricula mașina ( din afară sau din România ) dacă nu avea taxa plătită.

    Echipe de agenți în stilul ANAF pe străzi să verifice DFP-uri și EGR-uri și să publice rapoarte lunare cu automobilele radiate. După 3 ani să treacă la verificat frâne și lumini și tot așa.
    Pe Poliție și RAR nu te poți baza, sunt deja în circuit și oricum au și alte sarcini cu care se pot eschiva de la acestea noi ( radare , inspecții tehnice ).

    00
    • NOU
      #28

      Îți dau eu o soluție care funcționează 100%
      dar politicienii nu vor să o aplice: creșterea nivelului de trai. Că nimeni nu conduce o rablă de plăcere.

      00
    • Acum 10-15ani ați fi lins țevile la eșapament la un b4 dar acum va pute. Când suflați în jilglere la dacii nu mai mureati (zâmbetul lu Iliescu parca au fost primele cu injectie). Hai sa nu ne mai cacam pe noi. Suntem niște săraci cu pretenții de Europa când 50% din tara se caca în spatele curții și au golf 8 la poarta. Hai sa avem un echilibru per total și apoi sa ne mirosim prin dpf basinile.

      00
    • @bezmetique: deci să dea Cîțu o lege să se ridice nivelul de trai cu 150%, că nu e ca și cum nivelul de trai depinde de cât de tare muncim și cât de bine ne mișcăm noi economic.

      00
    • @Mezzo de ce trebuie sa suport eu basiniile de la b4 ala prin oras? Doar ca nu isu permite cineva ceva mai spalat fara dpf anulat? Adica sa accept ca esti un pericol cu slick-uri pe duba sau pe x5-ul autoutilitara pentru ca taxele e grele? In aia 10-15 ani b4 ala a devenit o bomba pe roti la cum e intretinut de multi prin RO.

      00
    • Si daca am b.5 in stare ireprosabila tb sa il vand sa iau logan nou? Sau b8 cu 400k din jermania dpf „on”?
      Poate mai facem si altceva cu vietile noastre „consumeriste” in loc sa luam ultimu model de aiphon’ de 1000e ca trebuie nu?
      Sau daca ti-asspune ca vectra b de 1.8 benzina euro 4 pe gpl polueaza mai putin ca B8-ul tau din 2021, ce ai zice? O arunc la gunoi ca…. ca – polueaza?

      00
    • Bai, @Dorine, faci pe istetul, dar demonstrezi contrariul.

      Bezmeticul are dreptate, singura solutie de a scapa de rable, e sa iesim din saracie si degeaba sunt eu om muncitor, daca la mine in sat nu ma pot angaja decat zilier la baronul local. Ca nu pleaca lumea la cules de sparanghel in germania, doar pentru a isi diversifica experientele de viata. Nici mutatul la oras nu e solutie, ca nu putem locui toti in Bucuresti, Cluj, Brasov, Timisoara si Iasi.

      Trebuie dezvoltate toate zonele tarii, investit bani, eliminat coruptie, atras fonduri si investitori, construit infrastructura. Usor, usor, se va schimba si fata zonelor respective.

      00
  7. NOU
    #34

    2 lei per călătorie la Galați

    ITP pe bune este soluția pentru rable. Eu cunosc persoane care nu au DPF la rabla demult, mașini care tremură la 60 la oră, Cielo care merge cu engine failure aprins non-stop. Se dă 50 de lei la ITP si aia e.

    ITP pe bune. În doi ani rablele ori dispar ori rămân prin parcări.

    00
  8. NOU
    #40

    2,5 lei un bilet valabil 2 ore de la compostare în Iași.

    00
  9. Vâlcea

    2,5 RON (1 călătorie)
    5 RON (2 călătorii)
    25 RON (1 săptămână – abonament)
    50 RON (2 săptămâni – abonament)
    75 RON (3 săptămâni – abonamnet)
    100 RON (1 lună – abonament)

    00
  10. NOU
    #42

    Asta cu comparatiile de pret cu alte orase e cu dus si intors.
    In alte orase nu vei schimba 2-3 mijloace ca sa ajungi undeva.
    Plus ca ora aia la 3 lei nu va fi de ajuns, si vei ajunge sa dai 6 lei.

    00
    • E vina orașelor/județelor sărăcite, nu a transportului public structurat în așa fel de conducere să vă pigulească la bani ca hoția la drumul mare, am înțeles…

      00
    • La asta mă gândeam și eu.

      Întrebarea cred că ar trebui să fie pusă la modul „câte autobuze schimbi ca să ajungi dintr-un punct al orașului în orice alt punct”. Respectiv „în cât timp”, în contextul tarifului la oră.

      În Constanța schimbi maximum 3 autobuze și ajungi cam oriunde de oriunde într-o oră. Este 1.5 lei/călătoria sau, pe toate liniile: 2 lei/60 minute, 5 lei/24h, 30 lei/7 zile.

      00
    • in londra am dat 6 lire pe metrou, ca nu stiam ca se da si la iesire. Costa, dar merge

      00
  11. citez ” Scrieți mai jos și alte tarife din alte orașe, să vadă opăriții care dau ora exactă unde se duc taxele pe care le plătesc ei în cel mai bogat oraș din România. ”
    Pai ramai bogat cand platesti putin sau deloc.

    00
  12. Focsani, 2 lei/calatorie, 50 lei/abonament 30 calatorii.

    00
  13. Oradea – 3 lei calatoria (asta daca platesti cu card in tramvai, bilete sunt doar cu 2 calatorii – 6 lei)
    http://www.otlra.ro/bileteabonamente/tarife

    00
  14. Suceava 2,5 lei călătoria, 75 lei abonament o lună toate liniile. Nu sunt ele multe linii, dar dacă vrei să ajungi într-un punct din oraș, poți ajunge, chiar dacă trebuie poate să schimbi autobuzul/microbuzul.

    00
  15. Stai ca au incrput retarzii cu „intai sa ne faca conditii si pe urma sa creasca pretul”. Probabil conditiile alea se fac cu bani de la Mos Crăciun

    00
    • Românul vrea o țară ca afară, dar în același timp e și sătul să fie luat de prost.

      – taxele și impozitele se colectează doar de la ăia prea săraci pentru a fenta sistemul

      – ăia care fentează sistemul nu pățesc nimic, nu există conseccințe

      – de taxele colectate nu vedem că se întâmplă nimic; durează câte 2-3 ani ca o primărie de oraș să astupe o nenorocită de groapă în asfalt

      – dacă ajungi la spital, de cele mai multe ori trebuie să vii cu medicamente și ustensile de acasă, deși plătești o tonă de bani la CASS

      Și la un moment ți se ia.

    • da, ti se ia, dar sa traiesti in capitala si sa platesti mai putin decat restul tarii mi se pare de rasu’plansu, deja nu mai compar cu alte capitale europene ce ne ia cacarea de la atat ras

      00
    • ” taxele și impozitele se colectează doar de la ăia prea săraci pentru a fenta sistemul ”
      In toata lumea e la fel se cheama optimizare fiscala.
      ” ăia care fentează sistemul nu pățesc nimic, nu există conseccințe ”
      Avocati procese etc timp stres
      ” de taxele colectate nu vedem că se întâmplă nimic; durează câte 2-3 ani ca o primărie de oraș să astupe o nenorocită de groapă în asfalt ”
      de multe ori trebuie ca cineva sa raporteze groapa aia.
      „dacă ajungi la spital, de cele mai multe ori trebuie să vii cu medicamente și ustensile de acasă, deși plătești o tonă de bani la CASS”
      1.338 de lei pe an ti se pare mult ?

      00
  16. De adăugat și gratuitatea pe care o au pensionarii pe STB. La orice oră. Doar cu talonul.
    Mai e un oraș la fel?

    00
    • Sper sa fii sănătos și sa prinzi pensia.
      Și sa stai în București și sa încerci sa găsești o piață.
      Cred ca nu mai sunt 10 mari în oraș.
      Și sa îți faci card la mega.. Sau mergi pe jos la supermarket.. Dacă o sa ai bani sa te duci doar o data pe săptămână.

      00
    • Și da. Mai sunt orașe la fel.
      Inclusiv alea considerate.. #fruncea😂

      00
    • Pensionarii gasesc greu piete in Bucuresti dar trebuie sa le caute zilnic intre 7 si 8:30 dimineata, dupa 9-10 dimineata probabil se muta piata?

      00
    • După 9-10 nu mai găsești în piață lucruri ok, pt că le-au luat deja pensionarii care au ajuns de dimineață 🤣

      00
    • Da. Arad de exemplu.

      00
    • Primul lucru pe care l-a facut Boc in Cluj-Napoca in 2004 cand a iesit primar a fost sa le dea gratuit la pensionari pe mijloacele de transport (asa a promis in campanie). Eram student pe vremea aia, plateam jumate din cost. Loc pe scaune nu mai era o data ce le-a dat gratuit la pensionari, a fost invazie. Inca 3 ani cand am mai locuit in Cluj am cam stat tot in picioare in mijloacele de transport in comun.
      Patru ani mai tarziu Boc devine prim-ministru si se lauda ce om politic de dreapta e el.

      Noi atat de pervertiti am fost de comunism incat si aia care zic ca-s de dreapta defapt sunt tot socialisti si populisti.

      00
  17. Stai sa vezi ca asta e doar începutul.
    Sa fac inventarul „chestiilor” care se preconizează a fi implementate „pas cu pas”?
    1. Gigacaloria. Subvenționată la maxim. Elcen/radet in faliment. Vindem terenul cer Cotroceni și mai plătim din datorii apoi tăiem socialismele.
    2. Taxele pe proprietate. Mașina (inclusiv alea „eco”), apartamente ceaușiste sau penthous-uri. Pana spre 2-3 procente din valoarea de piață a proprietății.
    3. Gunoiul. Supraselectat și plătit la gramaj. Ce era tâmpenia aia în sectorul 1 cu colectare gratis și nesortata?
    4. Taxe de moștenire. Ți-a lăsat mamaie garsoniera în bloc ceaușist? 10 % din valoarea de piață!
    Și mai sunt și alte idei
    Mai e un aspect: ce face primăria cu banii respectivi. Concerte cu bitman? Da aprobări la blocuri pe spațiul verde? Borduri noi în fiecare luna?

    PS. Prețul de 1,3 RON per călătorie era foarte mic. În plus, sistemul de taxare al uti și modul cum acționeaza controlorii e idiot complet, mai ales ca prefer plata în numerar, am mai comentat chestia pe aici.

    00
    • Da cum ar fi sa te muti tu in Rusia daca tot iti plac ideile comuniste?

      00
    • @sin
      Poate exemplifici care sunt ideile alea comuniste de crezi ca îmi plac

      00
    • NOU
      #64

      Aia cu taxă pe moștenire e…,exagerata. 10% pentru ce? Suprataxare? S-au plătit taxe pe proprietatea aia, se platesc in continuare, la revedere.
      In rest da, taxele locale în București sunt o gluma proastă.

      00
    • @radu
      Uite cam cum e la altii
      https://www.gov.uk/inheritance-tax
      Valoarea standard e 40%.
      Bineinteles ca pot exista excepții, ajustări etc.

      00
    • Bravo, fara sa vrei, ai zis bine.

      Sa speram ca 1-4 chiar se intampla daca vrem sa ne fie in sfarsit, ceva mai bine. Dar nu cred ca avem politicienii sufucuent de responsabili ca sa aduca aspectele astea in rand cu lumea civilizata.
      Nu as fi deloc prapastios sa zic ex. ca taxa pe mostenire va fi 10% dar un 2-5% ar trebui sa fie. Impozitele pe proprietate ar trebui sa fie cca 0.75-1.25% din valoarea imobilului pe an asa cum e normal sa fie. Pe masina, depinde de interesul municipalitatii: daca orasul trebuie curatat de masini si problema e la fel de grava cum era la Lindra acum 15 ani, atunci taxele vor fi ca la Londra, este absolut irelevant salariul minim si alte dume, taxa trebuie sa creasca pana descurajeaza vizibil comportamentul.
      Cu sortarea gunoiului, la fel. Pasi mici catre normalitate.

      00
    • Efectiv toate măsurile enumerate mai sus sunt standardul in acel „afara” pe care îl invocăm. Nu spun că e bine sau rău, nu spun că e de dorit sau nu, spun că ar trebui să știm despre ce vorbim. Cam ridicol să te crezi prooccidental și să habar nu ai tot ce presupune de la un capăt la altul.

      00
    • Taxele pe moștenire mi se par de un comunism feroce. Nu care cumva să îmbogățească cineva fără muncă. Nu se poate așa ceva, tovarăși!

      Taxele pe proprietate au sens până la un anumit punct. Cineva trebuie să plătescă bordurile din fața casei sau polițiștii care patrulează prin cartier. După acel punct e tot comunism.

      00
    • Vad ca am luat o grămadă de „negative” și am fost acuzat de simpatii comuniste. Pai atunci cum ar putea fi catalogat președintele biden care vrea taxa de moștenire pana la 61% (șaizeci și unu procente)
      https://www.cnbc.com/2021/05/03/wealthy-may-face-up-to-61percent-tax-rate-on-inherited-wealth-under-biden-plan.html
      O sa spuneți ca doar pentru cei „extrem” de bogați sunt alea 61%. Pai tocmai asta e esența comunismului. Și bogații trebuie sa plângă!
      Sau cine e pasionat de cultura sa meargă la muzeul Orsay și sa numere câte picturi au fost donate muzeului pentru regmementarea unor moșteniri. Asa ca asta se poarta și le la lumea occidentala.
      Ideea de a mai obține venituri din taxe noi sau crescute e foarte draga unor capi ai politicii, atât din usr, plus cat și PNL sau PSD. Problema partidelor e cum sa ambaleze aceasta creștere pentru a nu suferi politic. Usr și plus probabil ca o vor ambala cu ceva ecologie și digitalizare, PNL cu nevoia de investii (dacă ii va crede careva) iar PSD probabil va declara ca vor exista și masuri sociale de a proteja categoriile defavorizate….

      00
    • Ți-ai și găsit mare exemplu – Biden care e practic din ramura „comunistă” a politicii americane. Biden e comunistul care a câștigat în locul lui Bernie Sanders. Dacă-l dădeai exemplu pe Trump mai mergea, că ăla măcar se pretindea de dreapta. Oricum mă doare în cur de ce fac americanii, nu trebuie să facem și noi automat la fel. De altfel a fost o perioadă în SUA când dădeai statului vreo 90%. Da, nouă zeci la sută!

      Românii au trăit suficient în comunism, nu e nevoie să mai încerce încă o dată, poate de data asta iese. N-au decât s-o facă americanii sau alte popoare.

      00
  18. NOU
    #71

    În Arad e 3 lei călătoria și 90 de lei abonamentul lunar. 12 lei abonament valabil o zi.
    https://ctparad.ro/index.php/2011/10/31/tarife-servicii/

    00
  19. Transportul in comun ar trebui sa fie electric, gratuit, cu banda speciala si din 15 in 15 minute.
    In acelasi timp fiecare cm3 al unui autoturism care intra in anumite zone sa coste usturator de mult, exceptand cele ale riveranilor si nu mai mult 1/locuinta. La a 2-a sa se aplice taxare normala. Daca putem taxa si amenda la pod la Cernavoda s-ar putea face asta si in Bucuresti.

    00
  20. NOU
    #73

    Doar saraki merge cu autobuzul!

    00
    • Adevărat! Eu merg cu tramvaiul.

      00
    • Nivelul de dezvoltare al unei tari se vede la transportul in comun atunci cand oamenii il prefera, ca in alte parti, oameni care isi permit masini si elicoptere si ce vor, atunci este un oras bine gestionat/sau tara, regiune.
      Altfel, este gresit sa tot perpetuam treaba asta cu saracii merg cu transportul in comun. Am multi cunoscuti care au case deja platite, economii frumoase, excursii vacant, dar folosesc cu precadere transportul in comun. La noi este spoiala asta de ”avere” si sunt pline strazile tarii de masini ”smechere” care apartin unor oameni care platesc chirie la garsoniera si nu au bani sa intretina cum trebuie masinile, dar este mai important pentru ei sa se dea smecheri.
      Cred ca cei mai smecheri sunt cei care nu au nevoie sa demonstreze nimanui nimic referitor la cati bani au, isi vad de confortul lor si nu se lasa influentati de propaganda asta ”show off” care ii duce pe multi la sapa de lemn.
      Ca ai sau nu masina nu este important importanta este calitatea vietii cu totul si fiecare are alte nevoi.

      00
  21. Ai putea termina cu rablele urgent. Trimiti pe drum ITP mobil si cum prinzi pe unul cu ITP pe naspa suspenzi si amendezi statia respectiva de ITP. In 6 luni o sa fie nici jumate din masini pe drumuri.Nu se vrea din cauze sociale. Masiniile de 1000 de euro sunt niste mizerii dar in acelasi timp au permit si mobilitatea multor persoane mai amarate. Ganditi-va ca nu ai nici retea de trenuri/tramvaie/regio/etc nimic… e vai de capul ei. Masina aia de cu ITP pe naspa cara 4 muncitori de la tara catre oras unde lucreaza in constructii. Nu ar avea cu altceva cu ce sa vina sau le-ar fi foarte greu. Alta bomba de 500 de euro le permite unor amarati sa-si viziteze parintii la tara care sunt vai de ei.

    00
    • *Statia respectia de ITP care a dat ITP pe naspa.

      00
    • De acord in mare parte dar vezi ca o masina se mai poate strica si dupa ce face itp-ul chiar pe bune. E cam naspa sa se intample cand esti departe de casa. Mergi cu ea acasa si rezolvi in saptamana aia. Vor fi si multi care spun ca s-a stricat chiar atunci cand sunt prinsi cu toate ca era varza dinainte. Nu am o solutie pt cazul asta…

      00
    • Las-o ca nu e chiar asa. Tabla stramba, lumini varza, frane varza, DPF anulat, cauciucuri de 30 de lei second cu sarme afara si galme, suspensii, amortizoare, directie… multe au un coktail de probleme. Fix acum cand m-ati oprit s-au stricat toate domne ! :D

      00
    • @Ciocanul: de ce tabla stramba e motiv de picat ITP?

      00
    • @Marius solutia pentru cazul asta exista deja. Exista inspectori de la R.A.R. care umbla pe teren si blocheaza aleatoriu masini aflate la inspectie. Teoretic e un mecanism bun, nu stii cine va veni, cand va veni si ce masina va bloca. La 2 sau 3 greseli se suspenda licenta inspectorului I.T.P. Practic, inspectorii comunica intre ei si se anunta cand unul din ei este blocat. Asta inseamna ca restul au liber la combinatii. De asemenea, cei de la rar sunt spagari, deci o rezolvi oricum.

      00
  22. Cluj
    – 5 lei 2 calatorii ziua
    – 4 lei o calatorie noaptea
    – 70 de lei 1linie / luna sau 60 calatorii pe orice linie (valabile 1 luna)

    00
  23. 2 RON/biletul – Galati

    00
  24. Germania
    Calatoria 3.10 euro. 2.70 daca e cumparat online
    Abonament 80 euro/luna

    00
    • ai văzut ce solizi și foști luptători sunt controlorii? nu prea îți vine să te iei în gură cu ei…

    • ia spune tu ramstaine cit e salariul minim pa jarmania??

      00
    • Dacă iei salariile strict pe București sau Cluj, se apropie vertiginos de salariile germane.

      00
    • La ce a scris@Rammstein, aș adăuga faptul că e o diferență de preț nu chiar neglijabilă la prețul fizic și on-line.
      Pentru tren ruta Stuttgart-Frankfurt (Main) am plătit în gară like a boss, două persoane,105 euro.Dus. On-line erau 67.

      00
    • @Paco
      Mai e un smen in Germania: daca il cumperi pentru acea zi e mai scump, daca il cumperi azi pentru poimaine e un pret mai ieftin. Patita de mine.

      00
  25. Cel mai cinstit pret la transportul in comun mi s-a parut in Olanda: check-in la urcare in autobuz/tramvai/tren/metrou si checkout la coborare. Plateai pretul pe distanta parcursa. Iti blocau initial vreo 20 sau 30 de EUR, si dupa iti dadea inapoi diferenta intre suma blocata si cat ai mers. Imi inchipui ca si in Bucuresti ar putea pleca de la 1RON si sa ajunga pana la 5-6-10RON o calatorie sau nu stiu cat ar fi daca ai merge de la cap de linie pana la cap de linie si dupa aia iei proportional bani pe cat mergi, sau un pret cat mai apropiat de realitate.

    Cat costa in alte orase in Romania este un pic irelevant pentru ca acolo este de asteptat ca tarifele sa fie un pic mai mari pentru ca exista mai putini calatori, desi costurile fixe pentru un autobuz sunt similarea cu alea dintr-un oras mare.

    Legat de masini vechi, alea o sa dispara cand n-o sa mai fie Romania o tara de saraci. Pana atunci lumea o sa-si ia ce poate dupa posibilitati.

    00
  26. La Arad e 3 lei de ceva vreme!

    00
  27. Eu nu-mi dau seama cum nu vedeti ca scumpirea transportului sau limitarea importului de rable nu afecteaza deloc votatii coalitiei… Ba chiar replica acestora e „Sa le scumpeasca ca ne-am saturat de rable si de inghesuiala in transportul in comun. Sa mearga pe jos, da-i draq”. Oamenii fac ce trebuie pentru votantii lor. C’mon!

    00
    • E chestie strict de mentalitate, nu neaparat de bani. Cand te inveti la moca sau la 2 lei, orice ti se pare scump.

      00
  28. Bai eu am obosit cu taxele si masinile, dar am doua intrebari:
    1. Ce drac de arma e aia, ca pare incrucisarea retardata intre un ak74-u si un AR-15/M4A1 ?
    2. Cum nu intelege lumea ca intr’o lume cu multe arme respectul fata de seaman e la cote maxime?
    O avea baiatul ala tenesi de 5 lei si 4 la purtare, dar are ” trigger discipline” de nota 10. Sta aratatorul ala de parca-i apretat:)))

    00
  29. Sibiu:
    2 lei calatoria, se poate plati contactless in autobuz
    5 lei pe zi
    18 lei pe saptamana
    65 lei pe luna
    Cardul de abonament e cu poza si se se poate incarca online.

    00
  30. Zalau – 4 RON(Valabil 2 calatorii)

    00
  31. Firea a mințit în campania electorala ca va face transportul gratuit. Și n-a făcut nimic, doar laba lui Pandele.

    00
    • Bine ca nu mai e primar sa dea pomeni.. Ca se știe ca aia de merg cu autobuzul sunt monegasci😂😂😂

      00
    • Firea a mințit în campania electorala. Punct.
      Ca de altfel toti primarii de pana acum si de acum incolo……

      00
  32. S-a mai spus, dar da, Iasi-2.5 Ron/2h.
    O sa mai dureze cred pana o sa intelegem si noi ca statul nu prea produce bani, toate serviciile de care ne bucuram sunt platitie din taxe si impozite. Asistenta medicala, politie, pompieri, mentenanta drumuri si tot ce tine de mecanismul statului sunt platite din taxele si impozitele noastre. Taxe mici=servicii de kkt. Bine, aici e si un cerc vicios, pentru ca pentru ca taxele sa creasca trebuie sa creasca si nivelul de trai, care creste si printr-un stat mai eficient, si tot asa….
    Legat de rable, da, cred si eu ca o solutie eficienta ar fi ITP-ul pe bune, desi aici ar trebui intervenit treptat pentru ca o inasprire brusca ar duce la tensiuni mari in societate, din cauza numarului enorm de vehicule neconforme existente.
    O curiozitate, pentru ca nu am studiat problema, care ar fi impedimentul legal si cum ar putea fi atacata o decizie de a interzice de maine inmatricularea de vehicule mai jos de Euro4 inclusiv, de exemplu? Cele existente oricum vor iesi din circulatie in timp, dar macar sa oprim afluxul de noi masini poluante aduse din afara.

    00
  33. Aici e bineînțeles loc de o discuție mai largă cu titlul „cine pula mea a mai văzut oraș civilizat unde metroul si autobuzele sunt separate ca bilete?”. După unificarea biletului urmează întrebarea „rămânem la conceptul de călătorie, introducem zone, prepay sau postpay?” adică o regândire, desigur dacă e nevoie.

    00
    • Nu se pot unifica biletele în București deoarece metroul aparține de MT și transportul de suprafață aparține de PMB. Deci altă entitate juridică, altă administrație, alte conturi.

      00
    • Am constatat aceeasi stupizenie si in spania (valencia): metroul si tramvaiul sunt o companie, autobuzele sunt alta. Exista insa o varianta de card prepay de metrou care iti permite un transfer de la metrou/tramvai la autobuz in interval de 60 min pe aceeasi directie.
      Dar altfel umbli cu 2 carduri.
      Pe distante scurte/medii si acoperire oras busul e imbatabil.
      Se chinuie si ei sa unifice dar se naste greu.

      00
    • Da, clar nu s-a mai vazut două companii și un bilet, imposibil. SNCF și RATP in Paris nu știu de treaba asta totuși…

      00
  34. Relativ aproape de subiect, am o povestioara:
    Intreb un gabor batran aproape de pensie: domne, de ce lasati atatea rable pe drum, carute, tractoare fara semnalizari etc?
    Zice gaborul: copile, uite, eu merg si opresc un carutas pe DN, ii trag o amenda. De unde plateste prostanul ala de carutas amenda?
    Eu: nu stiu domne, de unde?
    Gaborul: pai merge si fura! Daca ar avea un amar de bani mai multi, ar umbla el cu caruta pe drumul national?
    Ei, probabil asa i si cu cazanele…
    E distractiv cum o ard unii cu dictate de genul „amenda, interzis, puscarie” mai ales pe un blog cu comentatori care, dupa cum se stie, au mii de euro salariul lunar.

    00
    • Foarte frumos zis, nea iRoade!

      Hai sa mergem cu rationamentul mai departe putintel.

      Fura, o data. Nu e prins. Fura a doua oara, iar nu e prins.
      La a 10-a amenda, cand fura e prins, munca in folosul comunitatii (100kg de deseuri stranse si sortate/zi – habar n-am daca e mult sau putin). Daca recidiveaza se dubleaza norma. Daca continua, puscarie.

      Nu-si plateste amenzile, vine Jupuitul sa-i ia boii/bmw-ul din batatura.

      O sa zici ca nu se poate, ca pana primeste pedeapsa de munca in folosul comunitatii sau puscarie, e de mult plecat pe-afara. Si asa ajungem la sistemul judiciar. Hai sa-l reparam p-asta.
      Esti prins, ai dreptul sa accepti pedeapsa minima sau sa contesti in 10 zile. Daca contesti deja mergem pe pedeapsa maxima ca pornim cu ideea ca nu iti dai seama c-ai gresit si ca nu esti pe calea cea buna de recuperare. Pedepsele sa fie in raport 1 la 10 (min vs maxim) ca sa descurajam pierderea timpului pe cauze pierdute din start.

      Hai sa mergem mai departe.
      Castigi procesul, atunci pedeapsa pentru ala care-a dat amenda: -10% din salariu la prima abatere, -20% la a doua etc. Mai punem si-un timer de reset la abateri si-am rezolvat si problema abuzurilor.

      00
    • Gogu, eu cunosc nu unul ci mai multi din astia care traiesc de pe o zi pe alta, care au zeci de amenzi neplatite, impozite, taxe neplatite. ce vorbim noi aici?
      Aia e saracie lucie. Traiesc de pe o zi pe alta unii. Si daca te duci in multe din satele romanesti, gasesti astfel de cazuri peste tot.
      Aia ce vorbesti tu si ce vorbesc altii sunt utopii in contextul in care noi avem saraci lipiti in tara. Eu cred ca voi nu realizati in ce tara traim, serios.
      Cand tu nu stii daca ai mancare pentru familie de la o zi la alta, ultima ta grija e daca te prind unii ca ai furat si ca mergi la parnaie.

      00
    • „gabor batran aproape de pensie” – asta-i oximoron

      00
    • Ii cam jignesti.Zeci de mii.

      00
  35. 2.50€ in Dublin dacă ai un card de transport, sau 3.50€ dacă n ai și plătești cash șoferului, pt distanța maximă. 1450€/an (doar autobuz, fără tramvai sau tren, unde plătești separat). De obicei vine la timp, ai aplicație și panou în fiecare stație cu timpii de așteptare. Se poate sta jos. Îți poți lăsa bagajul lângă șofer, fără sa te stresezi ca va fi furat. Câinii au covrigi în coadă

    00
    • Scumpe chiriile, Andrei? Mai scumpe ca-n Cluj? :)

      00
    • @Andrei- paranteza-hai sa nu exageram aia cu furatul! Bagajul in autobuz da, dar zi-le si cum Dublinul e cam printre putinele (daca nu singurul) orase din Europa unde trebuie sa iti legi bicicleta cu doua dispozitive, din care unul musai sa fie din ala facut din otel de-al elfilor.
      In rest, numai de bine, doar ca oriunde vrei sa mergi cu transportul in comun trebuie sa treci prin centru. Te afli in Sud si vrei sa mergi in sud-vest? Nu-i bai, iei ceva pana in centru (inspre Nord) si acolo schimbi cu ceva ce revine spre Sud, dar putin trage dreapta!

      00
  36. NOU
    #120

    In Arad 3 lei o calatorie si e valabil biletul o ora.

    00
  37. Iasi
    2,5 lei bilet cu 1 calatorie de ani de zile. dar de anu trecut cu 2,5 lei poti circula 2 ore, recte poti urca in mai multe mijloace de transport timp de 2 ore.

    Si avem cea mai scumpa apa din tara. 10 lei mc cu canalizare

    00
  38. O scumpire era oricum necesara, intr-un fel sau altul. 1.3 RON / 50RON abonamentul e clar ca nu are cum sa acopere cheltuielile STB, pe de o parte, iar pe de alta parte argumentul privind rolul subventiei de a stimula folosirea transportului in comun nu pare valid. Nu e ca si cum acum o sa zica vreun calator:nu imi mai permit 6 RON pe o calatorie dus-intors, in schimb o sa bag benzina de 50 RON si o sa platesc inca vreo 20 parcarea.

    00
  39. NOU
    #124

    La Arad si Oradea tariful e 3 lei de ceva vreme lucru confirmat si de oameni de acolo mai sus. Si acolo exista tramvaie si autobuze mult peste jafurile din Bucuresti. Vrem transport civilizat in Bucuresti dar tarife modice.
    La fiecare discutie despre impozitarea sau taxarea acces ului masinilor vechi si poluante imi aduc aminte de ce imi e scarba de tara asta. Imediat apar jegurile care conduc masini cu dpf anulat si au anvelope SH distruse si faruri US style cu bec ars pe faza de drum se stie care spun ca au dreptul si ei sa si duca rabla in centrul orasului unde sa o parcheze gratis pe trotuar in fara TNB daca se poate. Astept polticianul cu cojones tip Khan, primarul reales al Londrei care sa puna (pt noi toti cu masini noi sau vechi) o taxa de acces in zona centrala. Sa se redea strazile oamenilor sa te poti plimba fara sa simti funinginea de la Audi ul B4 tdi de care vorbea jegul de mai sus. Astept down votes de la toate jegurile care au rabla programata la RAR si spaga data pentru a trece cu frane praf si dpf scos. Stiu ca sunteti aici. Bagati o p aia cu si cei saraci au dreptul la o masina.. Da sa nu fie Logan nou ca e urat pt pedigree..

    00
  40. NOU
    #125

    Luxemburg: transportul in comun e gratuit

    00
    • În București au doar pensionarii gratuit pentru că doar ăia merg la vot.

      00
    • Și în Arad este gratuit pentru pensionarii peste 70 de ani.
      Gratuit pentru cei cu pensie sunt 1200 RON.
      50 %reducere pentru cei cu pensie peste 1200.
      Gratuit pentru donatori de sânge.

      00
    • Probabil aia de acolo la societatea lor de transport,nu factureaza un filtru de motorina de autobuz cu 1278 de euro,de aia probabil e transportul gratuit.

      00
    • Tot Luxemburg e si paradis fiscal. Ghici ce mare retailer online are sediul pe Europa acolo. Incepe cu A si se termina in mazon.

      00
  41. In Bucuresti trebuie sa dispara odata subventiile. Parcarile sunt ridicol de ieftine, apa calda la fel. Daca vrem sa nu mai fie aglomeratie si sa avem apa calda, trebuie sa platim. Eu, cu centrala, de ce trebuie sa suport subventia pentru pausal? Cat despre rable, poate e bine sa dispara și astea. Sa-si ia lumea hibride, ca e plin orasul de dieseluri puturoase. Civilizatie fara bani nu se poate, trebuie sa iesim odata din marasmul „sa se deie”.

    00
    • Pentru mine a fost și mai ieftina.. De 3 săptămâni nu am
      😂😂😂

      00
    • Pai de aia nu ai, pentru ca nu exista ieftin si bun. A tinut pacaleala asta 31 de ani, cat sa mai tina?

      00
    • În vest nu îți pui centrala ca vrei tu. E aberant, dar răspunsul cu plata e altul. Blocul nu e izolat termic între apartamente. Plătești pentru ca se poate sa ți se încălzească casa de la apartamentele învecinate, dacă ai tine centrala oprita. Nu contează ca tu ai pornit centrala. Contează ca poți sa nu o faci.

      00
  42. O mare parte din rablele auto din UE ajung in Africa, mai ales in tarile din Africa de Vest. Odata debarcate de pe nave, masinile sunt preluate relativ rapid de catre localnici-tranzactiile au loc in port sau in proximitatea portului, localnicii vin cu bidoane sau canistre in mana in port(masinile nu au benzina/diesel in rezervoare cat timp sunt pe nave), platesc si preiau masina imediat. Am vazut asta in Senegal, Coasta de Fildes, Liberia, Togo, Gabon, Ghana, Guinea Ecuatoriala, Congo(aia democrata :))) s i Gambia. In Africa de Est Kenya importa masiv masini uzate.

    UE practica treaba asta de niste decenii. In plus, UE mai face dumping in Africa de gunoaie electrocasnice, dar astea sunt ascunse frumos in containere.

    00
    • Confirm.Se puneau inAntwerpen masini la vapor la greu in 91.Mi-ai adus aminte de tinerete,primul job in Belgia.

      00
  43. Problema în București este ca și la 1,3 lei călătoria nu prea folosește nimeni transportul de suprafață cu excepția câtorva linii de tramvai care au cale de rulare independenta și sunt mai aglomerate.

    00
  44. Ca utilizator frecvent, mai ales în ultimele 12 luni, al transportului în comun bucureștean, care funcționează bine, autobuze după autobuze goale (unii par descinși din „Filantropica” când spun că este aglomerație, mai aglomerat este carosabilul cu autovehicole) , am observat cu interes. Eu validez întotdeauna călătoria dar 90%, lăsând pensionarii la o parte, merg pe blat. Se aude după țiuit. Urcă 5-6 la o stație, niciun țiuit. Și ne plângem că ar fi prea scump peste 1,30 lei? Pe bune? Am observat persoane care păreau a fi din cei cărora nu le lipsesc banii, cum cu nonșalanță blăteau pe autobuzul respectiv.

    Tariful și nivelul său, sunt o supersimplificare a problemei, evident este nevoie de un complex de abordări, tariful este doar una din variabile.

    De undeva trebuie ruptă pisica, chestia cu „Stai așa, acum nu se poate revoluție!” a arătat de-a lungul istoriei că revoluțiile, dacă ar fi fost să fie programate nu s-ar fi petrecut niciodată. Suntem prea săraci (cine, prea săraci?), acum nu este momentul (dar când?), mai întâi să ne dea parcări (cum să ne dea?), etc.???

    Din perspectiva costului de trai în Capitală, da, multe tarife sunt prea mici (parcări, transport public, acces la muzee, teatre, etc.). Surpriza mare la Londra în 1994 – călătoria cu metroul costa mai mult decât un sandviș submarin. Ceea ce m-a făcut de-a lungul anilor să compar mereu prețul standard al unui sandviș local, care în ultimii ani este între 6-13 lei/bucată (inclusiv benzinărie) cu tariful unei călătorii cu metroul, care este 2,50 lei.

    Sunt bucureștean și nu am cerut favoruri nimănui în materie de servicii publice, de la marea dramă din 1989 încoace. Costă cât costă.

    Și să nu uităm că modelul ăsta psihologic, ridicat la scară socială, se numește comportament de blatist (după A. Miroiu et alia) sau comportament free-rider. Adică toată lumea se bucură de tarife și prețuri scăzute (mă refer la acest subiect) că dacă este aproape moca, de ce să nu te bucuri. Oameni care, ca blatiști, nu vor cere niciodată creșterea tarifelor. Iar blatismul, nu numai punerea în pactică a soluțiilor complexe de transport public, ca atunci când exploatezi găina cu ouăle de aur, omoară resursa. Adică transportul public.

    Iar politicienii, ce să facă, dacă este cerere de moca, de ce nu? Implanturi, biciclete, inseminări, etc.

    00
    • Am remarcat si eu lipsa sau raritate tiuitului dupa urcarea umui numar consistent de calatori. Dar ma consolez cu gandul ca poate cei care au nevoie sa valideze cu tiuit (printre care ma numar) sunt exceptiile, restul sunt toti fie pisrsori de abonamente (care poate nu necesita validare) sau au gratuitate (pensionari, invalizi, vaduve de razboi, copii, etc). Sau ma mint frumos… 😃

      00
    • NOU
      #139

      pe mine ma enerva tiuitul ala rosu. desi aveam si abonament si bani pe card. pur si simplu nu il citea. uti ftw. de fiecare data m-am bazat pe restul calatorilor sa certifice ca am incercat sa platesc. din pacate (sau din fericicre) nu s-a intamplat niciodata sa vina controlorii cand nu a mers cacatul ala portocaliu.

      s-a intamplat insa ultima oara cand m0am urcat in ratb… venit dupa sprituzri multe, cu mahmureala de rigoare, m-am urcat cautand exact cum pot plati online. si a venit EL. „da, vad ca incercai sa platesti dar legea spune ca…”…. „ok… am gresit ia 50, da-mi chitanta”… „pai stii, e de ajuns cartonul asta fara nici un cod cu o semnatura mea ca ai voie toata ziua”… „suge-o, ti-am dat 50 de lei, da-mi chitanta, ca eu oricum cobor 3 statii mai incolo si ma duc sa dorm pana maine”… in final mi-a dat chitanta, da’ nici eu nu m-am simtit bine cu privirile gastii in spate. PS era duminica, toate gheretele erau inchise si eu oricum nu mai mersesem cu ratb-ul de cel putin un an. de altfel aveam o cartela care se dovedise a fi goala cu cateva ore inainte, sambata noapte. adica mai facusem blatul o data. un nenorocit…

      altfel spus, nu ma intereseaza ba pretul. da’ oferiti-mi ba ocazia sa platesc. ca in suceava a venit cuconita aia si cu un zambet seducator a zis ca nu e bai, e 2 lei… si eu incercam sa ajung din gara comunista in aia austriaca.

      00
  45. 3 lei două călătorii în Constanța.

    00
  46. Vali, dau 2.5 lei pe bilet in Brasov cu tot dragul. Dar, nu te supara, la halul in care arata tramvaiele, troleibuzele si autobuzele (cu unele mici exceptii), undeori ma gandesc de ce nu cer sa fiu platit sa circul cu ele. Arata absolut ingrozitor, put de iti muta nasul, vara sunt cinzeci de grade in ele, de parca umbli cu tancul prin desert, iar iarna ti se lipeste mana de bara daca nu ai manusa. Apoi, intre anumite ore, te bucuri de ocazionalul om al strazii.

    In alte orase, de asemenea, nu ai subventionare 100% pentru elevi si studenti (cei din urma, nu cred sa fie nici 5% bucuresteni) si nici pt pensionari.

    Apoi, e si aspectul blatului. Nici 30% din cei care folosesc transportul in comun nu isi platesc biletul.

    Daca tot e sa fie capitalism, pai sa fie pana la capat. Nu imi cere bani pe un serviciu mizerabil care efectiv imi pune viata in pericol. Nu mai facem discriminari pe diverse criterii sociale. Asigura-te ca toata lumea plateste pentru acel serviciu. Nu doar cativa fraieri cinstiti.

    00
  47. Vali, mai citeste odata titlul…

    00
  48. Mi se pare formidabil cum oamenii, in loc sa traga la raspundere autoritatile pentru cum sunt cheltuiti banii, pentru cum fiecare surub e trecut cu 200 de lei, vor ei sa plateasca mai mult! Zici ca e sindromul Stockholm.

    Daca ati avea idee putin despre lumea / tara / orasul in care traiti, ati sti ca SUNT bani la buget destui. Problema e ce se intampla cu ei. Tu poti sa platesti si 10.000 euro parcarea daca vrei, ca nu se face nimic cu ei, dupa cum s-a dovedit in nenumarate randuri.

    00
  49. Oare pe suedejii din Bucales ii intereseaza cat costa o calatorie sau un abonament lunar la STB?Dar pe boschetari?

    00
  50. Dupa ca ce ca e trafic de cacat in oras, daca se scumpesc si abonamentele, atunci ce motiv mai am sa merg cu transportul im comun?

    Curat nu e, liber nu e, rapid nu e. Daca nu se fac benzi speciale pentru autobuze, cresterea pretului nu va aduce nimic bun.

    00
    • Chiar si scumpit, e de cateva ori mai ieftin decat mersul cu masina (ca aia e singura alternativa reala, nu bicicleta/trotineta/mersul pe jos). Pretul asta la calatoria / abonamentul STB e efectiv de atat de mult timp neschimbat incat nu mai tin minte. Gen de cand costa 40 de bani o paine si sub 4 RON litrul de benzina desi e posibil sa fie de cand nici nu ne exprimam in RON :) Cand or sa vada bossii ca nu prea mai exista nici parcari gratuite mai ales prin centru sa vezi ce fac coada la STB, ca parca nici nu iti vine sa dai 1-2 euro/ora de parcare 8-10 ore cat stai la munca plus combustibil plus alte cacatisuri. 50 RON cat e abonamentul STB nu iti ajung nici de lichid de parbriz daca il iei din benzinarie.

      00
    • transportul actual e absolut execrabil. de ex. tramvaiele nu merita sa te urci in ele nici pe gratis. metroul, de 2 ani, e aproape la fel de aglomerat ca in coreea de sud (am vazut din ce in ce mai des oameni lesinand in metrou vara) dar in rest nici nu se compara.
      autobuzele turcesti sunt noi ce-i drept, dar inca mai circula vechituri iar astea „noi” au si ele o groaza de defecte bine cunoscute (si au luat chiar foc)

      00
  51. La multi ani, cu blogul!

    00
  52. La mine este 4 lei la microbuz sau taxi pentru 15 km dar nu este problemă pentru că am un râci de opel corsa şi loc de parcare unde vrea lula mea pe lângă bloc sau pe o rază de 50 de km. Mbine, lucrez la un patron care îmi dă decăt 1600 de lei pentru că atât se poate.

    00
  53. NOU
    #153

    Gurile rele ar putea deduce că bucureștenii sunt asistați social dar n-are cum…oh wait

    00
  54. Cum a spus si Ubercool transportul in comun e deja prost (parcul auto e vechi, tramvaie fabricate in 1997 cu ultima revizie facuta in 2008-2010), intarzie, e supraaglomerat, iar conditiile sunt de tot rahatul (cateodata literalmente).
    Tramvaiul cu care mergeam a luat efectiv foc in mijlocul verii de cel putin doua ori.

    Dar da, hai sa facem si transportul la pret demn de Vestul UE pentru ca deja la supermarket platim aceleasi preturi.

    Problema cea mai mare pe care o avem este nivelul de trai foarte slab si singura solutie reala e cresterea acestuia.

    Altfel pur si simplu incurajam formarea sau inflorirea a diverse economii subterane care odata pornite sunt foarte greu de oprit.

    00
    • Se știe că nivelul de trai se crește din pix, nu din muncă.

      00
    • NOU
      #156

      Nivelul de trai e mentinut artificial jos pentru ca suntem „vanduti” ca forta de munca ieftina.

      Relativ capabili, calitate a muncii relativ buna, dar cel mai important, ieftini si tratabili ca sclavi pe teritoriul UE (a se vedea filmul cu Eleftherios Vanellis înjurand angajații unei fabrici de confecții).

      Cat timp acceptam asta, da nu se poate ridica nivelul de trai „din pix”.

      Ce ar insemna pentru tine ridicarea nivelului de trai din munca ? Doua joburi sau chiar trei pe zi ? Mai multe haine cusute? Ce, crezi ca sunt platiti la numarul de articole confectionate ?

      Crezi ca daca stai ca IT-ist 12 ore la munca pe zi si repari de 3 ori mai multe bug-uri primesti mai mult la salariu? Sau daca adaugi capabilitati noi?
      Crezi ca daca firma mama din Ciuciunghezia patenteaza ideea ta o sa primesti ceva in plus la salariu sau un pachet de actiuni?
      Nu coaie, tu esti doar un angajat. Dreptul tau salarial e in contractul de munca si daca patronul poate scoate mai mult de aceeasi bani de la tine, o va face.

      Acuma cu IT-ul mai e cum mai e. Dar pune-o pe coana Florica de la atelierul de croitorie sa faca un credit la banca si sa-si deschida propria afacere. Mai ales cand statul îi va pune piedici la fiecare pas.

      00
    • Nivelul de trai e mentinut artificial jos pentru ca suntem “vanduti” ca forta de munca ieftina.

      Va trebui să explici cum și de ce.

      00
    • „Crezi ca daca stai ca IT-ist 12 ore la munca pe zi si repari de 3 ori mai multe bug-uri primesti mai mult la salariu? Sau daca adaugi capabilitati noi?
      Crezi ca daca firma mama din Ciuciunghezia patenteaza ideea ta o sa primesti ceva in plus la salariu sau un pachet de actiuni?”

      Cei de la Renault aveau obiective pentru angajati sa vina cu idei de reducere a costurilor. Din cauza asta au aparut multe idei tampite, gen eliminarea servetelelor de hartie de la toaleta. Succes, daca vrei sa te speli pe fata. In schimb nu au vrut niciodata sa renunte la nenorocitele alea de pahare de plastic, in detrimentul unora de sticla.

      In fine, alta era idea. Unii angajati au avut idei ce au rezultat in economii substantiale de zeci, sute de mii de euro sau chiar mai mult. Rasplata lor? O bataie pe umar si suma maxima de 4000-6000 lei sau ceva de genul asta (echivalentul unui salariu median din companie, parca). Poti aduce economii de miliarde de euro si tot suma aia o primesti. Asta da motivatie.

      Mai e si comparatia cu Franta, unde oamenii muncesc mai putin sau la fel si sunt recompensati mai bine (de ex. primesc actiuni si au reduceri mai mari la achizitii), dar acolo e un sindicat puternic, pe cand aici e o gasca de reprezentanti ai salariatilor, pupatori de gaoaze.

      00
    • @Boros
      Cauta filmul cu Eleftherios Vanellis înjurand angajații unei fabrici de confecții. Intreaba-te de ce salariul minim e de numai 1350 lei net. Cauta detalii despre privatizarea combinatelor siderurgice si a santierelor navale.
      Baietii destepti din politica s-au asigurat ca imaginea de ansamblu sa fie una complicata si greu de descurcat.
      Dar ca sa-ti raspund la intrebare: nu, n-am dovezi solide, bune de pus la dosar in instanta ca avem brand de tara cu mana de lucru ieftina.

      00
    • La împiedicarea dezvoltării micilor afaceri suntem de acord. Totuși mi se pare ironic să militezi pentru așa ceva și simultan să te plângi de valoarea salariului minim. Ori vrei stat laissez-faire, ori stat care să se implice în economie precum cele comuniste (vezi China drept exemplu contemporan).

      00
    • NOU
      #161

      @Cristian
      Mai „laissez-faire” decat ce avem acum nici nu cred ca se poate fara sa ne transformam in Venezuela.
      Daca ai pile la boierii locali te doare in pix. Sunt firme care nu platesc salariul cu lunile, fara a fi stipulata vreo clauza pentru intarzieri undeva in contractul colectiv sau individual de munca.
      Nu ca ar fi normal sa ai clauze care sa-ti permita plata angajatilor la mai mult de 4 saptamani.

      Patronii de la noi se plang ca legislatia îi favorizeaza pe angajati desi asta nu e adevarat: ne-a fost forțată de multe ori mâna de FMI si Comisia Europeană să relaxăm restricțiile de pe piața internă a muncii în schimbul unor bailout-uri grase, pentru pagube pe care tot politicienii noștri de la vremea aia le-au creat.

      Oficial o treime din forța de muncă e plătită cu minimul pe economie. Neoficial, dacă incluzi și munca la negru cam 40% din forța de muncă câștigă cel mult minimul pe economie.

      Daca piatra de temelie a ideii tale noi și revoluționare de afacere este a plăti minimul pe economie, daca se poate doar odată la doua luni, pentru că vrei să rulezi banii de salarii în alte investitii, nu este o idee chiar așa de revoluționară până la urmă.

      „Laissez faire” înseamna că dacă vrei sa vinzi prajituri sub forma de pulă, statul nu se bagă peste tine șî nu că statul acceptă un contract de sclavie, semnat de un om suficient de disperat și/sau bolnav, ca fiind legitim.

      Și nu e ca și când dacă muncitorul de rând ar câștiga un salariu din care să poată supraviețui rezultă că… gata! ne-am transformat în China! „Revine dictatura la putere, huooo comunistule!”

      Boss, E SIMPLU dacă nu-ți permiți să le asiguri un trai decent angajaților tăi, automat nu-ți permiți nici să le bagi sub nas contracte prin care, pe perioada cât spala mese în bodega ta împuțită, îți cedează drepturile de autor și toate drepturile conexe.

      Dacă ai nevoie doar de muncă part time, angajezi part time. Dacă ai nevoie de omul ăla „la comadă” 40 ore pe saptamana atunci dă-i și lui în PLM un salariu din care să nu moară de frig și de foame ca ultimul câine.

      00
    • @vosidit98 – Nu inteleg exact ce sustii sau cum vezi tu siuatia, vad doar ca salariile ar trebui sa fie mai mari. Hai sa fim realisti si seriosi – oamenii voteaza niste politicieni si acei politicieni decid pentru votanti. Dupa acest proces liber si democratic tu te plangi ca la noi e coruptie si conducatorii nostri nu sunt ca aia din Germania, Italia sau Japonia. Ghinion, astia sunt ai nostri, votati de noi, de fratii si prietenii nostri.
      Salarii mai mari? Salariul tine de cerere si oferta si tine de ce stii sa faci, concret. Atata timp cat esti muncitor necalificat poti fi schimbat oricand si salariul tau o sa fie mic. Vrei mai mult? Invata ceva de care lumea are nevoie si nu sunt chiar asa multi care stiu si pot face. La mine la tara pe timpul comunismului erau 30-40 de tractoristi din care unii lucrau si pe combine si erau doar 2 tipi care erau in stare sa lucreze pe Wola (incarcator frontal mare si vechi). Culmea, aia de pe Wola castigau mult mai bine decat simplii tractoristi si toti stiau asta, doar ca nu oricine e in stare sa lucreze cu o Wola.
      Romanii ieftini si sclavi? Nu am auzit de it-istii romani sa lucreze pe salariul minim pe economie. Nici de doctori. Nici de instalatori sau electricieni. Nici de soferi de tir (si lista poate continua). Da, am auzit de casiere si manipulanti care lucreaza pe minim. Am auzit de muncitoarele din confectii sau fabrici insa concret cata scoala si experienta iti trebuie pentru acel job?

      00
    • NOU
      #163

      @BigBear – Ar fi bine sa fie asa. Cererea pe piata fortei de munca e destul de mare dar preponderent pentru muncă multă, grea (adică obositoare fizic) și prost platită.

      Iar scuza cu „lipsa de carte” a celor care muncesc pe bani puțini e infirmată de o foarte bună parte a clasei înstărite din România. Oameni foarte „ajunși” care nu au „carte” și nici vreun talent extraordinar dar au avut nasul în fundul cui trebuia la momentul potrivit.

      Ideea că ecuația (înveți mai mult + muncești mai mult = bunăstare) e doar o poveste de adormit copii și de ținut fraierii ocupați. Cursurile de recalificare nu sunt gratuite decât pentru un număr redus de categorii sociale, pe criterii foarte specifice, care nu includ și „simpla” sărăcie. Nu în ultimul rând, faptul că o persoană nu e absolventă de studii superioare și nu are experiență nu-ți dă dreptul să-o tratezi ca pe un gunoi.

      Cum vezi tu situația unei femei care muncește la un atelier de confecții și vrea să acceadă la o carieră mai bună. Ce ar putea face un muncitor necalificat care vrea o carieră mai bună ? Ce pot face acești oameni efectiv (nu baliverne) ?

      IT-istii români lucreaza, in medie, pe salariul unui chelner în Germania.
      Medicii o duc un pic mai bine, dar tot la nivelul unui muncitor cu diploma de liceu din Vestul Europei.

      Faptul ca nu mori de foame, nu-ti ploua in casa si hainele de pe tine nu sunt rupte nu sunt luxuri, ci ar trebui sa fie starea normala a lucrurilor.

      Ca IT-istii, instalatorii si medicii nu mor de foame nu inseamna ca sunt nababi care se lăfăie în lux. Și nici nu înseamnă ca muncitorul necalificat care abia are ce mânca si ajunge acasa rupt de spate are timp si bani sa se inscrie la cursuri de recalificare (care, din nou, nu sunt gratuite pentru simplul fapt ca esti sarac).

      Nu mai vorbim de optiuni de creditare sau finantare pentru IMM-uri pentru care de multe ori abia se califica un IT-ist, cu atât mai puțin un muncitor necalificat.

      00
    • @ – vosidit98 – Strangi bani, faci cursuri si cresti incet. Stiu o tipa care a lucrat cam 7 ani la o firma de distributie la facturare (adica necalificat) apoi s-a chinuit sa faca o scoala postliceala de asistente si acum este asistenta in spital. Am un prieten care a lucrat prin constructii prin tara si strainatate necalificat pana la 35 de ani, apoi a facut un curs de sudura si acum lucreaza intr-un santier naval.
      Ce poate face un necalificat? Sa fie calificat – simplu. Nu conteaza ce fel de calificare insa sa invete un lucru si sa fie bun la acel lucru. Ca sa instalezi faianta nu trebuie sa faci scoala sau sa fii inteligent insa se castiga foarte bine in domeniu. Oricine poate sa faca un curs de electrician sau instalator ca timp si bani insa daca nu esti destul de destept ca sa inveti notiunile alea atunci invata o meserie foarte bine. Acum 50 de ani un tip facea mozaic, care inseamna piatra, ciment si apoi slefuit. Nu e mare lucru sa inveti insa iti trebuie experienta. Are sens sa iti spun ca omul facea un munte de bani pe timpul comunistilor?
      La mine la tara era un nene care stia sa faca sobe de teracota. Nu e mare inginerie sa insiri niste caramizi insa el stia sa faca asta, restul de 300 de familii nu stiau si omul era ocupat mereu cu asta. Nea Marin frizerul.. ghici ce facea la tara? Exact, era frizer si o ducea decent.
      Nu inteleg de ce vorbesti de cursuri de recalificare gratuite. Cat cost un curs, o mie de lei, 2 mii? Vad pe net un curs de electrician cu 1500 de lei, cu plata in rate. Stiu, multi nu au banii aia insa ii poti strange intr-un an, in 2, se pot imprumuta. Sunt convins ca stim oameni care au fost necalificati sau paznici de noapte o viata, daca se recalifica in 2-3 ani inca e mai bine decat niciodata.
      Asta cu IT-istul care lucreaza pe salariul unui ospatar din Grecia e o comparatie ilogica. Sunt tari diferite, nivele de trai si costuri diferite, salarii diferite. Aceeasi pozitie se plateste cu un salariu un Romania, mai mult in Grecia si mult mai mult in Elvetia.
      Problema este in mentalitate, aia saraci si necalificati nu inteleg ca pot schimba ceva asa cum aia cu BMW din 95 nu inteleg ca e pierdere de bani in loc sa aiba o masina decenta. Ambele categorii vor continua sa faca acelasi lucru in continuare.

      00
  55. @ursulet „Romanii ieftini si sclavi? Nu am auzit de it-istii romani sa lucreze pe salariul minim pe economie. Nici de doctori. Nici de instalatori sau electricieni. Nici de soferi de tir (si lista poate continua).”

    Dar de romani plecati in strainatate, care sunt platiti mai putin decat omologii lor, in conditiile in care fac acelasi lucru, ai auzit?

    00
    • @Ubercool – nu am auzit de romani plecati afara care stau intr-un loc 3-4-5 ani, devin rezidenti ai acelui loc si sunt platiti mai putin decat localnicii. Sau tu vorbesti de acei romani care se duc sa lucreze ceva fara calificare pentru 1-2 ani cat sa isi ia o masina tare sau sa repare o casa in Ro?
      Altfel vorbim despre vechime la locul de munca, in orice firma din Romania din comunism pana azi ala nou castiga mai putin decat colegul cu 10 ani de experienta desi practic fac acelasi lucru.

      00
    • @BigBear, eu am auzit destul de multe cazuri de genul acesta.

      00
    • „Altfel vorbim despre vechime la locul de munca, in orice firma din Romania din comunism pana azi ala nou castiga mai putin decat colegul cu 10 ani de experienta desi practic fac acelasi lucru.”

      Nu știu pe unde ai lucrat tu, dar pe unde am fost eu angajat e fix invers. Trebuie să fii cretin să stai 10 ani în același loc de muncă, că vine unul de pe băncile școlii, vei fi obligat să îl înveți tot ce știi și apoi afli că are și salariul mai mare ca tine, că salariul tău nu a ținut pasul nici cu inflația.

      00
  56. Craiova – 2.5 lei calatoria la toneta, 3 lei la sofer. Abonament lunar pe toate liniile 100 lei!! Cu tramvaie care se strica pe traseu si asteapta sa fie remorcate si autobuze care iau foc..

    00
    • Exact ce spuneam mai sus, cresc preturile dar nu se regasesc nicaieri in calitatea transportului.

      00
  57. Pai da, dar in Bucuresti schimbi mai multe mijloace de transport in comun ca sa ajungi la destinatie…
    Sa nu uitam si distantele sunt mai mari in Bucuresti…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube