Opel Astra J Sports Tourer 2013 review

Astra J Sports Tourer 1.7  130CP, diesel, ediție aniversară 2013.

Negru cu interior de piele cu textil, combinație de culori negru și roșu. Da, știu pe aici, inclusiv propietaru’ blogului, urâți cu spume Opel și mai ales Astra J și mai e și diesel.

Dar, după 3 ani pot să zic câte ceva de mașina asta ;)

Mașina achiziționată second hand din DE, istoric complet de service, mașina deținuta de Schenker Germania, leasing operațional, vândută la licitație, samsarul potrivit la locul potrivit, 3 zile mai târziu cumpărată la Oradea. 156.000 km la achiziție.

Dotări:

Clima „bizonică”,  asistență parcare spate, scaune și volan încălzite, start/stop, cotieră, bluetooth, comenzi pe volan, tempomat, navigație usb+aux, jante aliaj pe 17.

Mașina a fost achiziționată pentru o familie tânără cu copil mic, mașină care să facă de toate, înmormântări, nunți, concedii și să care olițe…înțelegeți voi ideea. Mașina a fost achizitionată cash, acum:

The good:

  • mașina achitată cash fără bănci, leasing-uri și ale asemenea
  • întreținere relativ ușoară, se găsesc piese pe toate gardurile, orice service mai curățel poate face intervenții pe ea
  • două reprezentante ale mărcii în oraș cu reputație decentă
  • costuri de întreținere pe care mi le pot permite fără să trebuiască să plănuiesc cash-flow-ul familiei pe 6 luni și să sughit când merg la reprezentanță
  • schimb filtre (Mann) și ulei (Liqui Moly) 5-600 lei cu tot cu manoperă
  • clapetă accelerație (cumpărată din dezmembrări) cu montaj la reprezentanța – 450 lei
  • stop pe spate complet (de asemenea din dezmembrări) – 270 lei
  • plăcuțe de frână față spate (Bosch) 240 lei + manopera 100 lei (service-ul din colț)
  • am investit în becuri cu led pe spate integral (moft) 210 lei și 3 beri băute cât le am pus
  • monitorizare becuri can-bus doar pe iluminare număr, frâne, faruri și semnalizare
  • cup-holdere bune, la îndemână, lângă schimbător, pe uși buzunare unde încape un bidon de 2 litri de apă fără să facă zgomote
  • alfabetul aferent de litere: abcdefg…nu le știu însă m-au ținut pe drum la greșeli și m-au scos de pe drum înghețat când a fost cazul, știu că au intrat în funcțiune din cauza pomului de Craciun care s-a aprins în bord și mai apoi s-au stins la revenire pe normal
  • lipsă senzori de presiune in roti, mai am în familie 2 mașini, nu-mi doresc așa ceva
  • tapițerie foarte ușor de întreținut (să vă văd cum scoateți voi iaurt din alcantara)

Alte intervenii asupra mașinii nu am, urmează distribuția și probabil un senzor de temperatură…dar rămâne să vedem la reprezentanță.

Consum extraurban 5.4% , în oraș nu am reușit niciodată să sar de 7.4%, în orice condiții am mers ( vorbim de civilizație, nu de București), km parcurși în total cu mașina 64.000 km.

The bad:

  • e Opel
  • vizibilitatea șoferului la virajele de stânga e deficitară
  • anumite plastice ar putea să fie un pic mai bune
  • capacul de plastic care acoperă microfonul din mașină intră câteodată în rezonanță și e nasol pentru interlocutor, dar se rezolvă dacă-l atingi pentru 1 secundă.
  • nu are geamurile electrice pe spate.
  • e Opel
  • nu are cutie automată
  • după ce îi faci plinul până să consumi ¼ din el se aude cum plescăie combustibilul în rezervor la manevre, până te prinzi ce se aude e horror
  • e înghesuită la schimburile de becuri, mi se pare foarte greoaie procedura
  • sunt atâtea variante de echipare pe piață încât prețul de revânzare poate fi o problemă

The ugly:

  • într-adevăr are multe butoane în habitaclu, dar e o chestie de love/hate, ori îți place, ori nu
  • are un cur de vădană din spate, zici că a obosit echipa de design la final

Impresie generală la condus, motorul este o plăcere, am talpă oricând, la orice viteza ești mai are o rezervă undeva, care te împinge și te scoate din rahat. Peste 150km/h mașina devine zgomotoasă, ar putea să fie mai bine antifonată, zgomotul motorului în general e o plăcere (dar mie îmi place în mod deosebit zgomotul de diesel) pentru altcineva poate fi un minus. O mașină încăpătoare pentru 1,85 și 80kg, în spate mai are nevoie de ceva spațiu, însă dacă sunt doar 2 adulți e ok. Portbagajul este românesc. încape porc, soacră, bagaje și pisică (concediu 4 adulți și un copil). 1.000 km îi faci confortabil în mașină, distanțele mai lungi devin obositoare fără pauza, nu e limuzină.

În loc de concluzie: prefer o mașină mai tânăra și cu dotări mai multe, dacă se poate plătită cash și care are surori mai multe în trafic din motive de mentenanță ieftină și accesibilă.

Let the hate begin!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

47 comentarii

  1. „e înghesuită la schimburile de becuri, mi se pare foarte greoaie procedura” – stai sa vezi la megane :))

    In rest, da, e o masina corecta. Are un prieten versiunea sedan si pana acum multumit. Nu e cu mult mai scumpa ca un logan de exemplu (noua zic) dar nu se compara, merita diferenta.

    00
    • La Megane 3 se scoate farul în față. Desfaci 3 șuruburi, scoți o tijă și gata, farul culisează pe șine de plastic. La fel și când schimb filtrul de motorină: desfac farul, îl scot în față, dau jos contra-aripa, scot furtunele și senzori, desfac șurubul de fixare și în 3 ore sunt gata. :)

      00
    • La Megane 2, virezi rotile in directia opusa farului, scoti capacelul de plastic din carenajul de plastic al rotii fata, bagi mana, scoti capacul infiletat de plastic, bagi mana, tragi tare de bec, sperand sa nu il spargi in far, incerci usor sa scoti becul din mufa, apoi pui altul la loc, incercand sa nu il atingi, il impingi cu forta la loc, infiletezi primul capac, apoi pui pe al doilea si ai terminat. Totul pe o gaura cat un pumn, prin care nu vezi farul, pentru ca e mai sus si mai intr-o parte fata de gaura.
      Sau dai roata jos, desfaci carenajul de tot si umbli lejer.
      Depinde cat de talentat esti cu mana.

      00
    • Ati inebunit cu totii cu schimbatul becului la Megane 2. Pe oricine aud, trebuie sa dai roata jos, sa scoti bara, sa scoti cutia de viteze.

      Procedura e pentru nepriceputi si mecanici care sa incaseze „schimbat bec”. Haideti bai baieti, nu mai exagerati asa, becul la far se schimba pe sus. Exista o mica bucata de plastic fix deasupra farului, prinsa cu clips de plastic, care se indeparteaza special pentru acest scop, sa vezi capacul de plastic din spatele farului. Daca nu ai mainile ca niste lopeti, poti lejer sa ajungi la acel capac si sa scoti becul cat se poate de elegant. Pe partea dreapta trebuie sa impingi sau sa scoti gatul rezervorului de lichid de parbriz din clema de plastic. Eu am pus pentru vreun an si becuri HID pe Megane, au incaput foarte bine droselele in spatele farului, agatate chiar pe capacul de far. In 5 minute scoteam becurile HID si puneam normale. Ba un tembel de ITP-ist m-a pus sa schimb becurile normale cu filament cu sticla albastra cu unele stock, ca i se parea ca e prea alba lumina si parea sa fie de HID in poza, sa nu retina RAR-ul masina pe stand. In fix doua minute le-am inlocuit, de s-a crucit prostul, credea ca imi trebuie juma de ora.

      Nu e cea mai grozava proiectare, dar e cat se poate de compacta. Stiu, la Skoda tragi de far afara pe sine, dar uitati-va cat loc e in spatele radiatorului, cat sa bagi o oaie de facut pastrama. Poate chiar pentru asta e locul ala.

      00
    • fanii top gear știu una și bună. a zis idolul lor că e greu de schimbat becul? E GREU DE SCHIMBAT BECUL!!!

    • Chiar Megane 2 am si schimb cum am zis. O sa verific in weekend si daca e ca tine, si e mai usor, dau o bere!
      P.S. Confirm cu spatiul de la radiator la skoda.

      00
    • sa vezi cum e la renault clio 3. trebuie fie sa ai mana de copil de 10 ani, fie iti asumi ca schimbi becul dar ramai si cu vreo 2 julituri pe degete. vizibilitate zero in locasul becurilor, mai ales la far stanga unde e si bateria. totul pe pipaite

      00
    • @ atwater: la clio 3 dai bara fata jos in 3 minute si apoi si farurile si scapi de probleme si julituri si nervi

      00
  2. cat ai dat pe ea? :)

    00
  3. Dude, ai fost foarte finut in review. Montantul ala stanga de la parbriz e chiar horror, in trafic de oras te distruge psihic. daca ar fi vorba numai de virajul la stanga, ar fi bine, dar de multe ori nu vezi pietonii pe trecere la 2 m de tine. E o greseala mare de proiectare, parerea mea.

    00
  4. am o astra g si am visat la asta de cand a aparut (dar simteam ca nu puteam trai fara sa conduc un 1.9 tdi asa caa mi-am mai luat o octavi 2 2008 – ca se stie ca incepand cu 2009 si-au batut joc de el). i love multe butoane, sunt butoman! am iubit opelul dar de cand cu psa nu-l mai iubesc. piese ieftine, manopera ieftina, (autoa.ro care au sunt specializati pe opel: 60 lei ora de manopera (uneori mai uita sa puna toate piesele la loc si a trebuit sa schimb motor din cauza ca au uitat sa pune piulita la surubul de la vibrochen dupa ce am schimbat distributia)), schimburile ti le poti face si singur daca nu-ti trebuie carte de service si motorul de 1.7 e ceva de poveste; il au din ’93 pe masini si a evoluat frumos. am prima varianta de cdti pe g-ul meu, cel de 80 cp si a mers 300 k fara probleme

    00
    • Draguta intamplare cu cei de la AutoA. Aceeasi treaba am patit dar la un alt service. Nu prea au ce cauta acolo cand schimba distributia.

      00
    • Teoretic. Practic a tinut 4 ani fara piulita aia. Am schimbat compresorul si probabil de acolo s a descentrat/detensionat.Mai aveam 2 luni si eram programat iar la schimb de distributie.

      00
  5. Nu inteleg cum unii spun ca isi permit sa intretina o masina, dar ar lua si placutele de frana din dezmembrari daca ar putea. Sau niste cauciucuri SH ca nah ce daca au 10 ani, mai au „carne” pt doua veri, nu stii tu boss.

    00
    • Boss…chiar nu stii..nu o sa dau bani pe plastic doar pt ca e nou, face acelasi lucru…poate mai bine…dar pt asta trebuie sa stii ca exista filet si pe stanga si pe dreapta, si ca placutele de frana se imperecheaza cu discul…ca altfel nu e chiar acelasi lucru…dar esti pe aproape. Bafta!

      00
    • Daca pot sa fac o economie cumparand un stop spate din dezmembrari de ce sa nu o fac? Sunt si site-uri specializate pe asa ceva. Una e sa cumperi cauciuciri, alta un stop/far/aripa/etc. In plus, recicland, salvam natura!

      00
    • De regula plasticele nu se invirt asa mult *ca cauciucurile si sint mai putin uzate… :-)

      00
    • nu luati faruri/oglinzi de la masini cu volan pe dreapta daca nu aveti masina cu volan pe dreapta. i’m just saying

      00
    • @mariux In principiu cand schimbi un far la masina il mai si reglezi, just saying.

      00
    • Farurile de la englezoaice nu se pot regla pentru drumurile noastre.

      00
    • @Xpander: E nu, de exemplu la Mondeo 4 ai un switch in interiorul farului care il comuti in functie de pozitia volanului. Si nu e singura masina la care faci asta.

      00
  6. Nu stiu de ce e atata hatereala in general cu Opel. Da, probabil sunt mai slabe calitativ fata de alte marci dar si pretul/devalorizarea e pe masura.
    Eu sunt la al 3-lea Opel, ultimul cumparat acum 3 ani, cea mai scumpa de pe piata la momentul ala. Cu banii aia puteam sa iau un Passat echivalent „recent adus” cu dublu de km pe bord si probabil de 5x in realitate, sau vreo frantuzoaica. Japoneze am cautat, dar erau mult peste buget.
    Pana acum am avut o singura problema in 60.000km, si sincer cred ca mai tine lejer 4-5 ani fara costuri majore. Pana atunci sper sa devina mai comune si accesibile hibridele sau electricele, si poate o sa avem si infrastuctura sa traversezi tara intr-o zi fara probleme de statii de incarcare.

    00
    • Am mers de curand cu clasicul Astra G. Masina lansata acum 20 de ani. Jur ca tinuta de drum era mai buna ca la un Logan, la fel si materialele la interior. Se vedea ca e masina proiectata in anii 90, dar bord cu material moale, butoane solide, scaune ok. Si la vremea respectiva era o masina de buget.

      00
    • Da, asta clar, am avut si Astra g, varianta coupe de 190 cai, dar am condus si diverse altele.
      Cele mai noi fabricate in Polonia intr-adevar sunt mai slabute dpdv al materialelor, dar as alege oricand o Astra g fata de un Logan in stare similara.

      00
  7. La acelasi model si aceeasi motorizare, in afara de stalpul care te face sa te ridici din scaun ca sa te uiti dupa colt, mai e ceva naspa: rapoartele cutiei sunt scurte si foarte aiurea in oras, la 45-60km/h in a treia e subturata, in a doua supraturata.

    00
  8. Salut. Si eu sunt detinator de Astra J-2013. Pentru mine e o masina aproape ideala. Ieftina de intretinut (520 Ron schimbul de ulei si filter originale- nu la reprezentanta; distributia 780 Ron- fara pompa apa si nu la reprezentanta). Masina are acum 199k kilometrii si nu are nici o piesa schimbata (in afara de ulei, filter, distributie, cauciucuri si placacute frana). Dar ca orice masina are si anumite probleme: montantul A impiedica vizibilitatea, zgomot de la etrierii (problema generala- solutia este inlocuirea cu noua generatie cost 2000Ron; fara impact in utilizare), scapa ulei pe la un furtun cred ca intercooler (problema generala- inlocuit in reprezentanta a tinut 1k km). Eu am modelul de 110CP- consum 6% mixt (70 extern-30 oras). Am luat-o in 2016 (3 ani vechime) la un pret de 1/3 daca era noua.
    Sper ca urmatoarea sa fie tot Astra combi, dar motor pe benzina si automata.

    00
  9. Am avut o masina dintr-asta cateva zile, inchiriata de la Hertz. Motor pe benzina (nu stiu cat de mare), cutie manuala in 5 trepte. Ori era defecta, ori era limitata de Hertz ca peste 140 (pe bord) nu urca. 2 persoane in masina, 2 rucsacuri in portbagaj, pe autostrada.
    Masina era noua, vreo 4-5000 km in bord si nu aparea niciun bec aprins

    00
  10. Aia cu geamurile electrice doar fata mi se pare horror si nu inteleg cum vreun producator poate sa considere acceptabil asa ceva la o masina care costa peste 10000 euro si e fabricata dupa 2000.

    Adica pe bune, se poate clima, bluetooth, balarii, dar 2 motoare electrice si butoane nu?

    00
    • E si cablaraie in plus. Soferul are 4 butoane ca sa poata deschide inchide si geamurile din spate. Si motorasele alea au nevoie de senzori care sa nu inchida geamul daca plodul din spate a scos mana afara. Si sa il inchida totusi daca un minoritar baga mana prin fereastra deschisa ca sa ciordeles geanta de pe bancheta din spate si tu apesi butonul frenetic ca sa il impiedici. In plus, geamul electric e foarte necesar in fata ca soferul sa nu aiba o treaba in plus cand se apropie de aparatul de bilete de parcare, de vames, intelegi ideea. Pasagerii din spate nu au problema asta.

      00
    • si manopera in plus, timp pierdut in plus pe linia de asamblare.
      gandeste-te ca la clio2 broasca si la logan1 ai butoanele pe consola centrala. altii mai zgarciti.
      nu inteleg oamenii cu logan: ai o masina cu sasiu proiectat acu’ 20 de ani, ergonomie si confort din parti. dar te bucuri ca e mai ieftin. well, guess what, francezul nu iti da nimic gratis sau mai ieftin degeaba. platesti mai putin, dar primesti putin, mai ales acolo unde conteaza

      00
  11. Am condus și eu Astra J Break Diesel, Mi s-a părut o mașină corectă, cel mai enervant la navigație trebuie să apeși pe acel inel din jurul butonului nu pe buton … și direcția foarte moale fără nici un fel de feeling .

    E interesat cineva de Review Golf 6 Variant 2012 1.6 TDI ?

    00
  12. Cineva un review la Skoda Octavia Scout 2.0 DSG?

    00
  13. 1.7 130 este o combinatie nefericita motor-cutie. Am primit un model similar in Tenerife la cererea mea explicita „vreau o masina puternica”. Am urcat si coborat muntii de pe insula si am blestemat-o la fiecare schimb de viteze. Foarte prost etajata, foarte proasta curba de cuplu a motorului, am urât-o in fiecare zi pana i s-a spart o roata. De la injuraturile mele probabil. Am dus-o inapoi la Cicar (pt cine stie) si le-am zis sa imi dea alta. Pe stoc mai aveau doar o Agila noua de 1.4 cu automata si vreo 140 de cai. Un vis comparativ cu Astra dizel cu manuala.

    00
  14. Eu nu inteleg cine bea apa la 2 litri la drum. Se face ceai intr-o ora.

    La fel cum nu inteleg ce va tot demontati singuri masinile. Sunt mecanici pentru treaba asta.
    Becul la Megane se schimba in felul urmator – te duci la service – dai 30 Ron si se schimba becul. Fara copii de 10 ani – maini julite – etc.

    1000 de km confortabil in Opel este asa … daca ai coloana din metal.

    Asta are butonul ala de Sport de muta pe Digi?

    00
    • Săracii nu au timp să piardă ca să se programeze la service, să se duca până acolo, să aștepte, să se întoarcă și asta numai ca să schimbe un amărât de bec. Ei au de mers la lucru, de luat copii de la școală, de mers la cumpărături, făcut curat, gătit etc. Sper ca ți-am deschis o fereastră spre lumea blocatarului de favelă.

      00
    • Salutare:
      1.nu are buton de sport masina nu se vrea a fi una „sport” insa are un buton „eco” ca sa intelegi ideea
      2. nu stiu cum esti tu dar mie cand imi este sete nu ma intereseaza daca e calda sau rece. La drum lung prefer sa nu dau X5 pretul la apa din benzinarie. Plus nu fii tampit nu se stie cand ramai in coloana in mijlocul campului, fara mancare rezisti mai mult ca fara apa. Sper sa nu fie nevoie niciodata sa suferi de sete
      3. sunt sarac nu am timp si bani sa ma duc la service sa schimb un bec…si fi atent o blasfemie si mai mare am facut si cateva revizii de filtre si ulei acasa. Sunt un sarac fericit ce sa fac.
      @ Jane iti doresc sa fii sarac ca mine! sa iti permiti sa le faci pe toate pa persoana fizica.

      00
  15. Revin dupa revizie de 220.000….in total 2450 lei , revizie filtre + distributie+pompa de apa+semering pompa ulei, verificari/reglare jocuri si frane + antigel+ arcurile pe spate( era rupt unul) si o bujie incandescenta. Toate la reprezentanta in Brasov.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.