Așteptarea ne omoară când e vorba de lucrări de infrastructură sau orice construcții

Primarul Bucureștiului a anunțat azi un proiect nou: un tunel de 7km pe sub București ca să ducă de la un punct la altul. Deja toată lumea e impotrivă: ăia din zonă că se va deranja traficul, alții că de ce o să coste atât, alții că de ce așa și nu invers. Acum puneți-vă în locul lui Oprescu: dacă demola case nu e bine, acum dacă merge pe dedesupt iar nu e bine. Nu e el prost că e singurul care vrea să facă ceva și nu lasă lucrurile așa cum sunt?

Făcând un pas în spate, toate lucrările astea au parte de câteva critici care se întâmplă la orice.

Prima critică e timpul. Orice se face prea greu, și nici un argument nu e bun. Sigur, primii 100km de Autobahn au fost făcuți în 10 ani, dar asta nu are relevanță, orice proiecte anunțat azi trebuia terminat ieri. E nasol să trăiești perioada dintre anunț și darea în folosință, mai ales în cazul unor lucrări de care ne lovim zilnic. De pildă, eu nici nu mai știu cum e pe DN1 între Bărcănești și Centură, că acum o iau pe autostradă, dar știu că mă miram mereu de ce naiba durează atât să termine autostrada.

A doua este una tipic românească. Orice lucrare anunțată era mai bine făcută pe alta rută, în alt fel, de altă companie, cu alte caracteristici. Asta nu e neapărat ceva care se aplică doar la asta, e o apucătură de-a noastră, numită popular “pus cu curul în potecă”, dar aici se manifestă mai frumos prin liota de imbecili care n-au idee de construcții sau de necesități, dar au o părere. Cum erau Hostiuc de la ZF, care se mira de ce autostrada e mai lungă decât DN-ul, sau toți reporterii de pe domeniul ăsta care erau convinși până anul trecut că autostrăzile sunt făcute pentru turism, deși eu lătram altceva de vreo 3 ani.

Da, e greu să aștepți și să vezi cât de încet se întâmplă, dar asta se va schimba.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

59 comentarii

  1. Dubioasa e lungimea: intre 7 si 14 km. Stiind care sunt capetele tunelului, lungimea poate varia atat de mult din cauza conditiilor geologice?

    00
  2. Apropos de „merge prea greu”. Tu nu ai vazut cum a durat 3 ani sa faca fundatia pasajului suspendat de la Vacaresti si inca vreo 4 luni sa il termine dupa ce s-au reapucat de treaba.

    00
  3. Oricum nu se face, dar e bine sa dezbatem, trece timpul, mai bem o bere si uite asa am mai rezovat o problema.

    00
    • Nu reuseste sa termine liniile de metrou din D. Taberei, Pantelimon/Colentina si Baneasa-Otopeni si mai crede cineva ca vor fi in stare de un tunel de Ţ km cu drum expres?

      Sa fim seriosi. O pune doar de un super-mega-hiper studiu de fezabilitate (pe care e clar ca nu-l are, din moment ce lungimea e de la simplu la dublu in aceeasi fraza…) cu proiectul aferent. Fara comisioane, of course, ca el e om onest, traieste din amintiri si din salariul de primar.
      Ca bonus, are si cu ce reincalzi ciorba in campania electorala, ca autostrada suspendata ciuciu (oricum basmul ala trecea prin alta parte).

      00
  4. mamaaa ce tun

    00
  5. Stai stai stai… prima data sa vedem multanuntatul metrou in TImisoara :))) Asta cu metroul din Timisoara mi se pare maxima anului.

    00
  6. Oprescu asta, nu mai apuca el sa faca ceva, il vor inhata la un moment guzganii.

    00
  7. Nu e el prost că e singurul care vrea să facă ceva și nu lasă lucrurile așa cum sunt?

    ești sigur că fraza de mai sus se aplică lui oprescu?

    00
  8. N-ar fi mai indicat/usor sa toarne niste asfalt pe ulite?
    Gen: https://cetin.ro/arata-strazile-pantelimon/

    00
  9. Colegii medici a lui Oprescu chiar îi dau voie să umble așa liber pe stradă?! În loc să aibă grijă ca omul să-și ia medicamentele îl lasă de capul lui să spună ce vrea. Parcă suntem la spitalul de nebuni, unde Napoleon mai face câte o autostradă suspendată, câte o autostradă, câte una alta.

    Podul de la Ciurel e de 4-5 ani în construcție și nu au terminat nici pilonii. M-am săturat de aberațiile omului. La câți bani are Primăria București și la ce oportunități sunt pentru parteneriatele publice-private, orașul asta ar fi trebuit să arate cu totul altfel.

    00
  10. „CNADNR a anuntat taxa pentru autostrada Comarnic – Brasov”. Lasand la o parte faptul ca le f. neamul in *** pentru mizeria asta (a n-spea mia oara cand ne minte cu aceeasi poveste) oamenii sunt chiar amuzanti. Adica ce conteaza ca ei nici n-au semnat contractul si ca nu se stie inca ce cost final va fi si ce obstacole vor fi descoperite pe parcurs. Ei au stabilit deja taxa, ma!
    Adaugand cele de mai sus cred ca trebuie sa aceptam realitatea ca Romania e o tara de prosti, dobitoci si incompetenti, pe langa care supravietuieste si o mica minoritate de oameni cu capul pe umeri si cu bun simt.
    Ma da nu i-o fi rusine lu’ Ponta sa apara iar la TV langa al 50-lea ministru al transporturilor si sa puna aceeasi placa cu sute si mii de km de autostrada? Asta chiar n-are un pic de bun simt? Unde e marele partid reformat care asculta la nevoile cetatenilor? Cum asculta? Venind iar cu povesti de adormit copiii?
    Eu m-as duce la asta sa-i zic una despre autostrada: prietene, presupunand prin absurd ca de data asta chiar o faci, ia apuca-te matale si planifica acum iesirile in partea dinspre orase, conexiunile cu strazile din orase, parcari in zonele unde va curge pe viitor traficul. Nu, nu… nu la final, ca te stim noi pe tine. Asa ai facut si cu Bucuresti – Ploiesti. Nu, fa-le acum! Toti presedintii aia de CJ pe care ii aveti, toti primarii… pune-i la treaba. ACUM.

    00
  11. Ma’ friend, am apucat eu sa vad podul Basarab si metroul spre Bucurestii Noi date in folosinta, nu ma mai sperie nimic:)))

    00
  12. Tunelu’ asta e pentru cei care nu vor sa foloseasca centura capitalei?

    00
  13. autostrazile se fac SI pentru turism

    00
  14. Nice trolling cu „primii 100km de Autobahn in 10 ani” :))

    1. Da, dureaza enorm orice lucrare de infrastructura. Un rahat de pod peste Dambovita (Mihai Bravu) le-a luat 4 sau 5 ani, din care 80% din timp nu s-a lucrat. Sa mai vb de Drumul Taberei, care e in santier de ceva ani (si mai au de stat ani buni) si acum au ramas si fara parc?
    2. O sa ma pun si eu cu curul in poteca si o sa zic ca cei din primarie sunt imbecili si, daca au iesit din tara asta, au facut-o degeaba. Solutiile sunt mult mai simple decat tuneluri, pasaje, bulevarde mai mari. Construiesti strazi mai mari, o sa ai si mai multe masini pe strazi, pe stil american.
      In orasele europene se incearca scoaterea traficului din oras, numai noi construim si mai multe strazi, sa aducem si traficul de pe A1 in oras. Solutiile, cum ziceam, sunt mai simple: centura in regim de autostrada, trasport in comun cu legaturi mai bune, trenuri suburbane, piste de biciclete, car-sharing (DriveNow, car2Go).

    Mie mi-ar placea sa traiesc intr-un oras in care sa nu am nevoie de masina personala. Just my 2 cents, nu detin adevarul absolut.

    00
    • Mie mi-ar placea sa traiesc intr-un oras in care sa nu am nevoie de masina personala

      Atunci inseamna ca tu cauți un orășel universitar, de tip Oxfordși trebuie să te orientezi spre o slujbă în domeniu.

      Un oraș care produce bani, din afaceri diverse: servicii, producție, comerț nu se deplasează cu transportul în comun. Cam câți clienți poți să servești într-o zi dacă mergi cu autobuzul și cam câți dacă ai o mașină? Dar marfa sau mostrele sau datele, dosarele, calculatorul etc. (orice e obiectul muncii), le car în spinare, cu tramvaiul?

      De asemenea, denotă și o neînțelegere a vieții de familie sau o lipsa a familiei. Nu poți să cari cumpărăturile cu tramvaiul, nici nu poți să iei copilul de la grădiniță cu bicicleta (fizic poți, dar dacă o faci fără să ai o constrângere financiară, atunci ești hipster).

      Scoaterea mașinilor din oraș este o utopie hipster-socialistardă. Să tinzi spre așa ceva înseamnă să nu înțelegi cum funcționează o societate dinamică, care nu e lipită de scaun de la 9 la 17. Oameni care au și alte aspirații decât un post călduț și sigur. Mașinile vor fi scoase din orașe abia atunci când se vor răspândi vehiculele de zbor personale.

      (Nu veniți exemple de un CEO care vine cu tramvaiul la servici sau de un injiner pe care îl cunoșteți voi și folosește doar bicicleta, că sunt invalide.)

      00
    • @Lucil: pan’ sa ma relochez intr-un orasel ceva mai mare decat Bucurestiul mult iubit nu prea concepeam mersul undeva (exceptand chioscul din colt pentru luat tigari & stuff) fara utilizarea auto din dotare.
      Amu’ cand am (re)dat cu nasu’ de civilizatie, desi am la dispozitie una bucata auto, nu simt nevoia sa o folosesc decat rar (cuparaturile saptamanale) si cam atat.

      Nu am relocat inca familia, dar in perioadele cand stau si ei aici am folosit masina pentru:
      – mers de la aeroport catre casa si invers;
      – mers la cumparaturi (aprox 1 data pe saptamana);
      – mers in cate o excursie la sfarsit de saptamana.

      In rest, toate cele de trebuinta sunt intr-un areal de 30′ de mers pe jos.
      Ca fapt divers imi aduc aminte de reactia pe care am avut-o cand am fost intrebat daca voi utiliza masina mai mult de 10k mile / an. A fost ceva de genul: „buey, esti prost? cum plm atat de putin?”.
      In tot acest interval (si a trecut ceva vreme) am o medie de 300 mile / luna.

      @bogdan c.: ai o gramada de optiuni, aproape oriunde pe glob.

      00
    • @Lucil: iti doresc sa traiesti intr-un oras civilizat din Europa sa vezi ca se poate. Cumparaturile le faci de la un magazin gen Lidl sau MegaImage din cartierul tau si poti sa le cari pana acasa, copii se transporta pe bicicleta fara sa fii hipster sau sarac (cand scapam de mentalitatea asta??) si cand ploua sau e frig. Intr-un oras dinamic, oricat de dinamic ar fi, 80% sunt joburi de birou, nu toata lumea face munca de teren, unde normal ca nu poti sa mergi fara masina. Fara cei care fac naveta dimineata-seara si fara traficul de tranzit iti imaginezi cum ar arata traficul din Buc? Iar daca iti arde buza dupa o masina, ai servicii de car-sharing.

      @Paul: si eu am parasit Bucurestiul pentru un orasel ceva mai mare. Sunt ok, multumesc :)

      00
    • @Paul: hai sa nu fim ipocriti. In oraselul acela „ceva mai mare”, lipsesc cumva masinile de pe strada?

      (Oare ce am scris de cei care nu vad peste lungul ocupatiei banale si repetitive pe care o au si peste programul lor 9-17?)

      00
    • @bogdan c.: Cand iti transporti copiii prin ploaie sau frig cu bicicleta, fara sa ai o constrangere financiara care sa te oblige la asta, nu esti doar hipster, ci esti hipster chinezesc.

      00
    • Hipsterii chinezesti saraci sunt de fapt nemti si folosesc ceva de genul asta sa-si transporte copii: .
      Chestia asta m-a mirat si pe mine la inceput, dar din cate am vazut nu isi trateaza copiii ca pe bibelouri. Normal, exista si oameni care isi trasporta copiii cu masina.

      00
    • Da, Bogdane. In poza ta vad un fel de seră pe roți, cateva bicielete si o mare de masini parcate.

      Ca peste tot, hipsterii sunt o specie rara, din fericire, oricata propaganda fac pe bloguri. Sunt putini oameni care si-ar pune copilul intr-o seră. Tu poti fi unul, e alegerea ta. Eu si marea majoritate, preferăm niște mijloace de transport ceva mai confortabile, ceva mai raționale și mult mai utile.

      00
    • Mută-te la Strehaia.

      00
    • @Paul:
      Citez:
      „…toate cele de trebuinta sunt intr-un areal de 30′ de mers pe jos…”

      30 feet?!? Asta e cam ceva gen 10 metri.
      Ești paznic de noapte în supermarket?

      00
  15. Vali, Oprescu este un „glumet” care costa Bucurestiul extrem de multi bani.
    Autostrada suspendata, telegondole, linii (mai multe) de metrou noi si acum tunel. Capitala nu are centura (nu, ce e acum nu e centura), se chinuie de un an sa continue segmentul din nord si asta abereaza acum cu un tunel. In conditiile in care metroul sta pe loc si absolut fiecare lucrare, de la Mihai Bravu la podul de la Pipera au avut intarzieri enorme fiindca ba au descoperit un cablu subteran, ba un stalp care nu se poate muta, etc…

    S-au inceput in orasul asta o groaza de lucrari si in marea, marea proportie sunt in continuare neterminate: Pantelimon pana la Iancului este santier, la Mihai Bravu nu a terminat bine podul ala (care nu isi avea rostul) ca a inceput la piata sudului, Titan-ul e alt santier care sta asa de vreo 2-3? ani deja, de Militari nu mai vorbesc.
    La Piata Presei alt santier si astea sunt exemplele care imi vin rapid pe baza drumurilor facute recent. Sa nu uit ca acum vrea sa betoneze Piata Romana si sa bage pietonii pe sub pamant.

    Asta e ‘doctorul’ care face lucrari scumpe, fara cap, si fara autorizatie asa cum a fost la Mihalache sau actuala strapungerea de langa bazinele cu apa(!).

    Nu e prost, e un snapan care fura in draci de atatia ani si nu dispare odata in negura istoriei.

    De povestea cu chiria primariei, consilierul prins cu spaga, pistele de biciclisti facute de pe zeci de milioane de EUR aiurea, de cainii vagabonti nu mai are

    00
    • Frate, mai ca voiam sa scriu eu toate astea, dar nu imi iesea asa bine.

      Da, asta e realitatea cu Oprescu si autostrazile lui suspendate si tunelurile subterane de 14 km care aduc traficul de pe A1 direct in piata Unirii.

      Omul e hotoman incapabil sa aiba proiecte cu scopuri clare si realizabile intr-un timp rezonabil. Pasajul basarab si stadionul era incepute cu mult inainte de mandatele lui, le-a termina cum le-a terminat, cu mari intazieri si cu dublarea sumelro alocate.

      Acum ca scoate banii din proiecte mici,, in sursele spun ca se tocmeste „la sange” si care dureaza cu anii. Il doare in basca de asta, vezi nebunia de la pasajul Mihai Bravu intinsa pe 5 ani. Apoi promite fantasmagorii inainte de alegeri.

      00
  16. Nu asteptarea ne omoara, ci costurile. Sa nu uitam, in Romania totul este mai scump decat oriunde in lume si prin asta ma refer la lucrarile de infrastructura si pe langa faptul ca mai costa o gramada mai si dureaza foarte mult iar rezultatul?! Un mic fas:
    1.Bucuresti-Constanta,cu planurile trasate ei trebuiau, doar sa asfalteze, 20 de ani a durat s-o termine. Daca a durat atata si la costurile care au fost as fi vrut sa aibe 4 benzi pe un sens de mers si sa nu stau la coada la Cernavoda atat de mult…
    2.Pasajul Basarab, inceput de base terminat de oprescu, un amarat de pod peste o linie(undeva la granita de 10 ani) si inca mai sunt probleme pe acolo.
    3.Pasajul Mihai Bravu, lejer 3 ani, pentru ceva care daca eram intr-o tara normala si nu bananiera, nu dura atat si nici asta nu e gata…

    Nu mai spun de metrou spre aeroport, sau centura, ca deja rad curcile de noi. Problema nu e asteptatul, ci rezultatul final, care cand il vezi, vi si te intrebi ce-a durat atat?

    00
  17. „nu mai are” rost sa amintesc. Apasai „enter” inainte sa termin comentariu.

    00
  18. Personal nu inteleg nebunia lui salam a celor din capitala care se duc pe v. prahovei. DAR daca ei reprezinta 10% din veniturile la buget ale tarii atunci sa faca naibii autostrada si sa plateasca faptul ca o folosesc.Cand va deveni 50 de lei dus-intors ,probabil, ca vor deveni fierti pe alte zone montane, sau se vor cupla mai multi la o masina si aglomeratia va disparea si impreuna cu aglomeratia va disparea si nevoia autostrazii spre rahatu de v. prahovei. Solutia este la indemana: taxare pe DN1, taxare pe v. prahovei, taxarea pe prostie !

    00
    • Istețul lui tata, scopul este sa-i atragi pe cei care cheltuiesc bani, nu sa-i gonesti.

      00
    • Deocamdata,daca avem de ales, hai sa facem autostrazi relevante pentru cei care produc (C-ta – Nadlac). Daca tara asta rezista la mai multe santiere de infrastructura rutiera, hai sa facem si Bucuresti – V. Prahovei – dar din cu totul alte motive decat cele isterice pe care le prezinta „turistii” de v. prahovei. Caci istericii astia nu au idee cat costa acest moft si in cat timp s-ar amortiza. Cu toata cocalareala de pe V. Prahovei si tot nu se amortizeaza :)

      00
    • Eu nu vorbesc de „sa facem”. Mie nu-mi place acest plural, cand nu am nicio implicare. Eu, in domeniul economic, subscriul mai degraba la ideea ca (autoritatile) sa nu facem. Adica sa nu facem taxe. Sa nu gonim turistii.

      00
  19. Tunelul are 7km dacă doar te duci, dacă te și întorci, are, evident, 14km. Simplu!

    00
  20. Ei nu au reusit sa faca pasajul subteran de pe Bd Uranus in ultimii 5 ani si are doar 800 metri, cam cate secole va dura constructia unui pasaj de 14 km?

    00
  21. Ca si comparatie…

    In Karlsruhe-Germania (un oras maricel insa nu asa de mare ca Bucurestiul) acum cativa ani a fost lansat un proiect care urmeaza sa redirecteze tramvaiele si traficul auto pe sub pamant prin centru. Lungimea cumulata ~3 Km, costul este ~1 Miliard Euro si dureaza 10 ani (proiectul e in derulare de cativa ani buni) insa se aude ca e deja in intarziere 1-2 ani.

    00
    • Cand sapi printre cladiri istorice, pe sub strazi cu canalizare de secol 19 si probabil bunkere naziste sau bombe neexplodate, mai trebuie sa sub-traversezi si pasaje rutiere mai recente… toate astea fara a opri circulatia normala a tramvaielor – pai ia ceva timp, zic eu. Oricum proiectul acela a fost cu scandal, cu buget construit pe promisiuni de contributii de la „land” si a fost pornit numai dupa un referendum local in care „da”-ul a fost la limita. Si nu, n-au fost estimari de 10 ani ci numai de 5 din cate stiu eu, 2012-2017.

      00
    • Cauta ‘Berlin new airport’ sa vezi acolo intarzieri si sume in plus…

      00
  22. Ce rost are sa traversezi capitala prin tunel si sa nu poti admira frumusetile marelui oras?
    Tunelul asta e dintr-un film SF. Mai mare e speranta cu autostrada suspendata!

    00
    • Stai usor bre ca nu faci nimeni nici un tunel. Tot pe Iuliu Maniu si pe Virtutii o sa ne inghesuim ca sardinele in conserva. :D

      00
  23. La mine in Targoviste s-au apucat de drum si acum arata de parca a trecut Putin cu tancurile. In unele parti sunt niste cratere de zici ca a bombardat cu Tupolev TU-95.

    00
  24. Oprescu e mai tare ca timesnewroman.
    Dupa telegondola de la Domnesti acu face tunel de 7,14 kilometri pe sub Lacul Morii.. Bineiteles e mai rentabil asa decat sa prelungeasca cu 300 de metri bd Timisoara pana la centura…

    00
  25. 4 romani, 5 pareri

    00
  26. „pe sub București ca să ducă de la un punct la altul.” imi place cand esti specific. Cu toate astea, lumea e suparata pentru ca proiectele care se fac nu numai ca dureaza mult, dar nici nu respecta termenele. Mereu sunt probleme cu finantarea, cu semnarea contractelor, cu stai ca nu am luat in considerare petrolul din subteran pe unde construim tunelul.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube