Asocierea cu brandul

Jim Norton e un chelios care face standup. Vorbind pe marginea incidentului cu Michael Richards (care s-a trezit strigând “nigger” pe scenă şi aproape a fost linşat pentru asta), Norton spune că Richards nu e o persoana care să aibă opinii demne de urmat sau de luat în seama de restul oamenilor, e un idiot care a făcut cariera pe seama lui Jerry Seinfeld şi atât. Sublinia că omul e ok, e amuzant, dar nimănui nu îi pasă de opţiunile politice ale lui Richards, de pildă.

Volvo avea o experienţă interesantă câţiva ani mai devreme. Oamenii au vrut să aibă o imagine de brand cool şi s-au asociat cu vocalistul trupei Vama Veche. Aveau să afle pe pielea lor două lucruri. Întâi, că publicul care îl adoră pe Chirila, adolescenţii rebeli şi visători nu au bani de cumpărat maşini scumpe, chiar dacă sunt trainice şi sunt conduse de idolul lor. Asta a durut, dar al doilea lucru pe care aveau să îl afle e că imaginea lor a ieşit la fel de şifonată ca a rebelului de carton, care cântă despre iubiri studenţeşti şi făcut blatul pe tren şi conducea o maşină de 30.000€. Volvo avea să îşi asocieze imaginea cu Andreea Esca şi Lucian Mândruţă, oameni mai potriviţi pentru targetul lor.

În context, mă distrează asocierea dintre un mâncător profesionist de rahat şi o maşină decentă. Producătorul japonez va afla pe pielea proprie că părerile pline de spume ale unui mascarici nu au nici un fel de greutate, mai ales când popa face altceva decât predică la biserică. E amuzant, se uită lumea, puştii se hizlesc şi îl consideră erou că înjură la tv, dar asta nu va atârna în balanţă când oamenii îşi vor achizitiona o maşină de 20.000€ (n-are rost să intrăm în discuţii adiacente de genul “câţi dintre comentatorii de pe blogul său nu pot forma două propoziţii coerente, dar au bani să îşi ia un avensis”).

Şi pentru că e frumos să dăm şi exemple, iată două. Acum câţiva ani, la lansarea noului model Audi A6, un şofer a fost prins de radar în Timişoara circulând cu 300km/h. A doua zi, poză mare pe toate ziarele cu şoferul şi cu maşina. Audi n-a recunoscut niciodată că a fost PR stunt şi n-are de ce să o facă. A doua, care implică un pic de coaie de la fabricant. Incredibil, Şpagatistul a adormit la volan, a intrat cu maşina în şanţ şi a scăpat cu viaţă. Iubita, însărcinată în luna a doua, se afla pe locul pasagerului, a scăpat fără o zgârietură, datorită airbagului. Dar, din nou, implică mult curaj.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

13 comentarii

  1. În prezent, acesta este unul din subiectele mele favorite. Însă din alt unghi.

    Eu cred că tabloidizarea aparent inevitabilă din prezent are de a face şi cu faptul că singurii vinovaţi sunt găsiţi jurnaliştii avizi de rating. Nimeni nu vorbeşte despre cei care PLĂTESC pentru vizibilitatea tv, imoral adusă de piticul, pompierul şi eleva porno, etc. Dezbaterea se menţine doar la nivelul jurnaliştilor tabloidizaţi şi aproape niciodată nu merge mai departe. Nimeni nu se uită în pauza publicitară care FINANŢEAZĂ o emisiune grotească. Asocierea cu brandul cred eu că este una din soluţiile igienizării televiziunilor româneşti. Adică: ai spot într-o emisiune cu Magda Ciumac – atunci ţi-o ASUMI. Magda Ciuma = brandul ABCD. Fără fiţe corporatiste despre valorile sociale şi etice ale companiei ABCD.

    Ce are de a face bătăuşa Nikita (o vedetă de mahala) cu campioana Nadia – un brand internaţional? Ce caută una lânga alta la distanţă de 30 de secunde? De ce atunci în loc de Nadia, Hagi şi Ilie Năstase nu se folosesc „brandurile” Naomi, Ogică sau Tolea? Emisiunile care îi introduc în sufrageriile oamenilor pe cei din urmă sunt finanţate de sponsori care chipurile au „valori” corporatiste total opuse. 100% ipocrizie corporatistă! De ce nu se duc să cumpere vizibilitate direct de la OTV? Sau mai bine, de pe canalele porno?

    În fine, pentru mai multe detalii puteţi citi despre campania CSR „Nikita trăieşte fiecare clipă!”, dacă îmi este permis linkul: sau în ultimul meu mesaj pe această temă.

    Salutări!

    00
  2. NOU
    #2

    Parerea mea personala este ca exagerezi putin zoso, exagerea la care de altfel ai dreptul.

    Nu poti in niciun caz generaliza ideea ca doar persoane cu un intelect precar se uita la emisiunile lui Badea, pentru ca asta ar insemna sa jignesti un numar mare de oameni care nu au nicio implicatie in povestea asta.

    Mie asocierea imi pare potrivita, Toyota fiind pozitionata in mintea mea ca o masina de nota 5 pe o scara de la 1 la 10, indiferent de dotari sau configuratie.

    00
    • teo, nu jignesc oamenii inteligenti care se uita la badea, tocmai aia e explicat in prima partea a articolului. oamenii se uita, rad si nu iau de bun tot ce zice el.

  3. Mi-e teamă că ai privit asocierea aceasta din perspectiva eticii şi a responsabilităţii sociale. Ceea ce este greşit. Brandurile se asociază cu ceea ce se vinde, nu cu ceea ce are relevanţă sau valoare.

    00
  4. @Robintel: de ce nu ar trebui ca brandurile sa fie asociate cu niste valori? de ce trebuie sa urmareasca numai profitul? doar pentru ca asa s-a facut pana acum? capitalismul nu mai poate fi sustinut de „mana invizibila a economiei”, si criza e primul exemplu. daca marile branduri ar fi fost responsabile cand trebuia, poate nu s-ar fi ajuns aici.

    00
  5. Zoso, cati cititori de-ai tai si-au luat 330xd sau A4 ca le-au vazut la tine pe blog? ;)

    00
  6. Ca posesor de toyota, o sa le scriu in UK sau chiar in Japonia ca au facut o alegere absolut imbecila cu MB

    00
  7. Cei de la prestigioasa marca japoneza, ar trebui sa vada cum raspunde „imaginea” lor unei doamne la el pe blog, din simplul fapt ca doamna respectiva a rugat-o pe „topmodela” sa se documenteze mai bine….

    „VITA, CRED CA NU TE-AI HOLBAT LA TELEVIZOR CU SONOR. A SPUS FIX CA SPANACUL NU ARE ATAT DE MULT FIER. DACA ESTI PROASTA, ATUNCI BINE.”

    00
  8. Alt exemplu: Florin Piersic se asociaza cu Click…

    00
  9. Imi place foarte mult de Mircea Badea este un analist de exceptie.

    00
  10. Dar cati dintre vizitatori tai au bani sa isi cumpere un BMW de peste 50.000 de euro?
    https://zoso.ro/bmw-330d-testdrive/

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile