Asistăm la o schimbare pe piața auto

Cele mai vândute mărci noi în primele trei luni au fost Dacia (3.830 unități), Ford (1.915 unități), Toyota (1.882 unități), Hyundai (1.844 unități) și Skoda (1.767 unități).

Am citit de două ori ca să mă asigur că văd bine. În 2021, în România, s-au înmatriculat mai multe Ford, Toyota și Hyundai decât Skoda.

Context: Skoda a fost în top 2 mărci preferate de români în ultimii 15 ani, pentru că Octavia era o mașină fiabilă și era mai ieftină decât Passatul (chiar dacă sunt clase/dimensiuni diferite), plus vânzările de flote, iar Ford reușește să vândă datorită schemei cu politica de prețuri (de obicei către oameni care abia așteaptă să scape de mașină). Skoda avea și marele avantaj că era produsă aproape și venea mai repede decât orice altă mașină non-Dacia.

În condițiile în care românul e convins că Passat și BMW sunt cele mai bune mașini, să vezi chinezești în top e ceva de domeniul fantasticului. Da, știu, Toyota sunt japoneze, Hyundai sunt coreene, dar românul tot chinezești le spun.

Iar, la final, buzunarul alege. Iei o mașină nouă, fiabilă, frumoasă, cu mai multe dotări incluse decât îți dă concurența.

Știu, vă așteptați să fie și Renault în top. Nu-i afectează atât scandalul cu Ghosn, cât lipsa unei minime ascultări a publicului cumpărător. “Vindem ce avem” funcționează o vreme, până îți mănâncă pâinea alții.

hyundai-tucson

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

174 comentarii

  1. Interesant ca nicio marca stellantis nu e pe aici deși la nivel european peugeot 2008 se vinde bine

    00
    • Nu exista marca Stellantis. Aia e doar combinatie intre PSA si FCA doar pe partea de finante. Si-au unit banii. Fiecare isi face in continuare produsele independent, fara sa strie unu de altu cu ce se ocupa, ce modele o sa scoata, etc. Cel mult isi cumpara unu de la altu niste componente.

      00
    • Faci pe desteptul :)) . Ce-a vrut omul sa zica e ca nici o marca din grupul Stellantis nu apare in top.

      00
    • Ca-s frantuzesti, si romanii stiu ca alea frantuzesti nu-s bune :)

      00
  2. Probabil Skoda nu se vinde pt ca au ratat putin startul la hibride. Altfel, octavia e frumoasa, superbul e super

    00
    • Sunt de aproximativ un an Octavia iV si Superb iV. Citisem si ceva de unul din “SUV”-urile lor in varianta iV, dar nu m-am interesat prea mult, cand o sa schimb masina sunt convins sa aleg una din cele doua in functie de buget(evident as merge pe Superb).

      00
    • Probabil Skoda nu se mai vinde datorita politicii de a creste constant preturile pentru Octavia, care era principalul model vandut.

      00
    • Au preturi nesimtite. Am ramas surprins cat cer pe ele versus ce gasesti la concurenta asa ca m-m indreptat spre Kia, Mazda, Hyundai.

      00
    • Kia Hyundai vand masini fiabile de obicei cu chestii full pe ele. Am avut un accent din ala model vechi avea 4 geamuri electrice stock (nu avea abs din pacate :))) asa se vindeau pe vremea aia 2005 se pare ca ii lasa UE, dar modele superioareElantra de ex, erau full, climatronice, toate geamuriel electrice etc.
      Cineva din familie si-a luat in 2017 Santa fe nou, undeva la 50k, nu mai aveai ce pune pe el. x5 pleca de la 60.

      00
    • @Alex tinand cont ca Skoda e mai scumpa cu cateva mii decat marcile asiatice cu istoric si cu oameni in service care au apucat sa puna mana pe astea hibride, eu nu as face experimente

      00
  3. La mijloc de 2019 am cautat sa cumpar o masina noua si spatioasa (2 copii pe drum).
    Dotarile obligatorii pe care le-am dorit au fost scaune incalzite fata, camera spate si sa fie pe benzina (majoritatea drumurilor le fac in oras).
    Dacia Duster – 18000 Eur / Peugeot 3008 – 24000 Eur / Skoda Karoq – 23500 Eur / Jeep Compass – 26.000 (era doar varianta automata la dealer) / Ford Kuga – 22000 Eur/ Hyundai Tucson – 19500 Eur.
    Cumva toate aveau dotari similare si se incadrau in criteriile mele (cu exceptia Duster care imi place, dar personal il consider inferior la feelingul pe care il ai in masina fata de restul marcilor din enumerare).
    Ca si putere toate ofertele se incadrau undeva la 130-150 de cai.
    Am ales Tucson pentru ca nu imi puteam justifica diferentele de pret pentru restul marcilor din lista mea. Nu am bani sa ma uit la VW/BMW/Audi/etc.
    Cred ca asta poate fi un motiv pentru care lumea prefera sa cumpere Hyunday/Kia.

    00
    • la skoda trebuie să plătești să ai prize usb in mașină. în 2021.

    • Păi Tucson și Kuga sunt mult mai mari decât Duster, Skoda aia cu nume dubios și Jeepul ăla care e de fapt Fiat?
      E cam no brainer Tucson la banii ăia, care mai și arată genial.
      Nu știu cum e cu piesele și reparații la Hyu dai Kia când ies din garanție, eu am avut și am VW ptr că găsești piese și mecanici pe toate drumurile.

      00
    • La orice VAG, da, gasesti mecanici peste tot. Ce ma retine in a cumpara un VAG ca urmatoare masina, e pretul la orice tine de cutia DSG. Ma ingrozesc de cate probleme si ce costuri de reparatie si intretinere are chestia aia. Daca ai o masina mai ieftina gen un Golf V si se duce ceva la DSG, o poti da la rabla, e deja dauna totala.

      00
    • Renault suferă de autism.
      Clienții cer chestii pe aici, iar ei nu aduc pentru că ei știu.
      M-am uitat recent pentru cineva de un Megane 4 sh benzină. Pe lângă prețuri mari și oferta mică pe piață, motoare anemice și neinteresante. Văd că și la noi paradigma se schimbă de la dizel către benzină, hibride, electrice. Oferta de mașini încă este puternic pe dizel. Probabil suntem văzuți ca o piață de papuași.

      00
    • Ce legatura are piata de masini SH cu cea de masini noi?

      00
    • Pai are legatura, ca preferintele pentru noi se cam reflecta si in SH. Costel viseaza la Passat-ul nou al vecinului dar nu are bani, asa ca gaseste unul de 5 ani cu 100.000 „km reali” adusi din Germania. Si nu-si ia o Elantra ca a auzit el la acelasi vecin ca e chinezeasca si nu e buna.

      00
    • Are legătură, pentru că uitându-ne la ce s-a cumpărat în spate, aia avem și la ora actuală în ofertele de piață pentru mașini noi. Nu e vreo diferență.
      Japonejii și coreenii au în oferta motoare pe benzină și hibride decente. Restul sunt cam meh. Probabil o să se schimbe pe viitor.

      00
    • Nu prea va inteleg.
      Vali face un articol in care spune ca preferintele romanilor in materie de masini s-au modificat fata de anii anteriori. Ionut vine si spune ca Renault sufera de autism fiindca masinile SH au motoare mici. Poate ca au motoare mici pentru ca asta s-a cerut atunci.

      Apoi Zarax imi spune ca uitandu-ne la piata SH ne dam seama de preferintele cumparatorilor pentru masini noi, astfel negand total articolul lui Vali.

      00
    • @Andrei: welcome to the autism jungle :))

      00
    • @Andrei G, ai intors cuvintele mele sa iasa cum vrei tu. Ma opresc aici, multumesc.

      00
    • @Zarax, fix asta zice și articolul, că preferințele s-au schimbat și că omul preferă o Elantra decât un Passat SH.

      Bea și tu o cafea, e devreme să comentezi pe blog.

      00
    • Am cutie DSG pe golf 6 cu 180.000 km si nu am avut nicio problema la ea. Iar uleiul i-a fost schimbat cu ulei lifetime la o actiune de service prin 2012, deci nici macar asta nu mai schimb. Nu poti sa iti cumperi masina stand cu un ochi pe forumuri, pentru ca asa nu iti mai iei nimic niciodata.

      00
    • vezi ca dsg-urile nu mia sunt science fiction, se repara sutn niste cutii amarate cu 2 ambreiaje si valve ce se fut. Se repara la fel ca orice cutie autoamta, si ca idee daca esti atat de ne-norocos sa ai o pr cu ea vezi ca in bukale doar cei din Crangasi(de langa lac) le repara cum trebuie, ca mai sunt inca vreo 3 -4 la care nu m-as duce nici daca le fac gratis.

      00
    • @Sitting Duck, vezi ca exista ulei de cutie DSG „lifetime” in adevaratul sens al cuvantului. Lifetime la VAG, la cutiile DSG e de obicei 3 ani sau x KM care, „surprinzator” e fix cat e perioada de garantie a masinii.

      @Zarax, o cutie DSG intretinuta corect, cele cu ambreiaj umed cu 6 viteze (cele cu 7 abia acum au inceput sa fie puse) nu prea se strica. Da, sunt destule relatari ale oamenilor cu probleme la ele. Dar cate din acele masini sunt corecte, nu au km dati inapoi sa apara 160k pe bord si ea sa aiba +300k si istoric de service complet?

      Sau cati din cei ce au DSG fac revizia la un service competent, ce stie ca procedura pentru schimbu de ulei implica umplerea initiala a cutiei, pornirea motorului pana uleiul din cutie ajunge pe la 40 de grade si completare cu ulei dupa?

      00
    • *Am mancat un „nu” aici: „@Sitting Duck, vezi ca nu exista ulei de cutie DSG “lifetime””

      00
    • @zarax. Toată isteria cu cutiile automate a început prin 90, cănd se aduceau mașini de afară. Și evident că fiind după Dacii, Oltcit etc nu avea nimeni habar să repare o cutie automată. Habarniștii au scos-o pe aia cu ,,cutia automată se schimbă, nu se repară,, și iată că după 30 de ani se repetă aceași placă.
      Prin anii 2000, încă nu erau reprezentanțe, dealeri, în Timișoara era un singur, unul da? nene care demonta și repara cutii automate.
      Plus că se pleacă de la prețul de achiziție al mașinii. Iei azi un Merț din 1998 cu 3000 de euro. Mașina aia a costat probabil 60.000 de mărci nouă. Peste o lună bubuie cutia. Care e prețul la care te aștepți să îți fie reparată ?50 de euro ? Cutia recondiționată și gata de montaj e vreo 2000 de euro. Merită ? Știi de ce nu merită ? Pentru că Merțul ăla de 3000 de euro trebuia să fie deja casat, nu la vănzare.
      Passat-ul ăla care te sperie pe tine a costat și el 20.000-25.000 de euro nou. De ce îți pare mult 1500 de euro o reparație la cutie ?

      00
    • românul nu vrea să audă că uleiul din cutia automată se schimbă. indiferent de câte ori îi spui asta. e mult 1.500 lei la 60.000km. foarte mult. de banii ăia merge așa și apoi vede el când s-o întâmpla cum se descurcă.

    • Bawșilor, uleiul la cutie l-am schimbat eu la epava mea de 2 ori, in 3 ani de când o am.
      Odată când i-am schimbat distribuția, odată la schimbarea ambreiajului. Și o să îl mai schimb odată la viitoarea distribuție.

      00
    • @DanL, nu am nimic cu cutia automata, chiar caut ca urmatoarea masina sa fie automata. Dar ce aud pe forumuri de DSG, nu aud la alte cutii. Si tot din citit, chiar daca dublu ambreiaj e cea mai performanta, nu e la fel de fiabila ca una clasica cu convertizor sau una DVT. De robotizata nici nu vreau sa aud.

      00
    • Am Octavia 2 cu DSG. Cumpărată în 2007, NU am avut absolut nici o problemă la cutie. Ce-i drept am respectat cu sfințenie intervalele de schimb de ulei.
      Nu aș lua mașină manuală nici să mă plătești. Și DSG e o cutie excelentă.

      00
    • @vali: 1-2 USBuri vin standard la Octavia (atat la modelul anterior, cat si la cel curent).

      Pe de alta parte, iti dau dreptate ca sunt o gramada de nimicuri care sunt bagate la optionale, desi ar fi trebuit sa fie in pachetul standard de minim 5-10 ani (in 2019 cereau 8 euro extra pentru un separator de plastic pentru laterala portbagaului).

      00
    • e posibil să fie așa la unele echipări sau la versiunea nouă. acum câteva luni nu aveau nimic standard.

    • Bai, ce ma enervati cum va pricepeti voi la toate. Cutia mea DSG e cu ambreiaj uscat. In 2012, la o actiune de service oficiala, mi-au schimbat uleiul sintetic din cutie cu unul mineral si mi-au spus ca nu se mai schimba, gata, asa moare masina. Ce sa fac, sa ma duc la VW si sa-i iau de gat sa schimbe un ulei care de fapt nu se schimba? Masina are 180.000 si e bine mersi.

      00
    • @Vali, romanul nu schimba uleiul si la cutia de viteze manuala, unde este muuult mai ieftina operatiunea.

      00
    • @zarax
      DSG Dq250 pe un B8 2016, ulei schimbat regulat, mașină întreținută, face 250.000 fără intervenții la cutie.
      De mulțumit ce sunt, de o lună am cumpărat un T-Cross nou 1.5 cu DSG uscat. Ceva îmi spune că va fi bine . E mai scump ? Da, este, dar confortul pe care ti-l oferă nu-l egalează nicio altă dotare. Prefer un logan cu automată decât un touareg cu zece mii de optionale dar manuală.

      00
    • @sitting duck nu exista ulei lifetime pt. cutii automate. Uleiul la un DSG se schimba la 50-60k iar pt. cutiile ZF au recomandari diferite de la model la model dar undeva la 80k-100k km.

      00
    • Multa lume are probleme cu Tucson-urile astea noi, cel putin prin Ro dupa ce ies din garantie, ba chiar de noi – cu ambreiaj, senzori etc de nu stiu nici cei de la reprezentanta ce sa le faca.

      00
  4. Păi grupul VAG a urcat prețurile cu un nivel mai sus decât toată lumea.
    Octavia e la preț de Golf, Seat un piculeț mai jos dar tot scump și mai ieftin, iar Golf e foarte urât ultima generație.
    Kia Hyundai în schimb rupe la raportul preț-calitate-garantie și în ultima vreme au și mașini mult mai interesante decât restul.
    Mașinile franțuzești și italiene încă au o imagine foarte proastă la noi.
    Despre Toyota nu am nici o părere.
    Totuși așa per total cred că de fapt nu mai sunt diferențe așa mari între mărci, mai ales dacă sunt din același concern e aceiași mașină sub diferite forme.
    Cred că sunt ultimii ani ai mașinilor cu motor termic și ai mașinilor cu personalitate, după ce o să se extindă electricele mașina o să devină ceva banal, ca un fel de electrocasnic, pentru că toate o să aibă un motor electric și niște baterii la care nu prea ai cu ce să ieși în evidență.

    00
    • NOU
      #40

      Volkswagen si Skoda anul asta au masini noi, modele ce duc greul in vanzari, e normal sa fie mai scumpe in primi 3 ani de viata, cat despre preturi, zilele astea am configurat un Sandero Stepway, peste 16000 de euro.

      00
    • Spre deosbire de tine eu nu vad cum ar putea, in practica, sa se treaca la 100% electrificare. In primul rand transportul de marfa va ramane mult timp diesel. Apoi, turismele: de unde retele electrice dedicate pentru toata lumea pt incarcare ? seara si noaptea toti vor dori sa-si incarce masinile – reteua electrica este mult subdimensionata pt acest varf de consum. Ce vad ca viitor pe termen mediu: dezvoltarea tehnologiei pe hydrogen verde astfel incat 1. sa fie cel putin la fel de sigur ca benzina/diesel si 2. sa fie nu mult mai scump decat acestea. Oricum, nu vad ca in 10 ani sa se intample ceva super diferit.

      00
    • Si nepoti mei vor conduce inca dizal :))

      00
    • @Catavencu, intradevar cea mai mare problema pe viitor va fi productia si transportul energiei electrice necesare pentru toate masinile:
      1. nu avem suficiente facilitati de productie; asta se vede si in zilele calduroase de vara cand uneori este necesar ca activitatea in uzine sa fie pusa pe pauza in timpul zilei, fiindca se folosesc foarte mult aparatele de aer conditionat;
      2. reteaua actuala nu face fata la un consum care ar creste de 2-3 ori in cazul in care toata lumea ar opta pentru masini electrice;

      Cred ca transportul de marfa va fi destul de simplu sa il treci pe electric in momentul in care bateriile vor deveni suficient de compacte/usoare incat sa nu cantareasca 2-3 tone pentru fiecare tir.

      In schimb tehnologia cu hidrogen a pierdut startul. In industria auto inertia este foarte mare si abia acum masinile electrice sunt pe crestere, la peste 10 ani de cand Tesla a dat startul. Nimeni nu va renunta la trendul asta pentru cel putin inca 10-15 ani si abia de atunci, daca lucrurile nu merg, este posibil sa apara vreun producator care sa inceapa usor, usor sa dezvolte motoare cu hidrogen.

      00
    • Hidrogenul a pierdut startul bine de tot, chiar și în domeniul transporturilor de bunuri unde chiar credeam ca va lua avânt. Nu e nici LNG-ul rău pentru tranziție, dar întrebarea mea e cât timp va dura această tranziție?

      00
    • am configurat acum un sandero cu toate chestiile la max plus navigare (cea mai scumpa) si mi-a iesit 15.290. ca sa ajungi la 16.000 cred ca ai pus tot ce ai prins la accesorii – umerase, aparatori noroi, cutie de sandwichuri cu logo-ul dacia :)))

      la orice marca o iei razna daca pui toate cacaturile pe ea

      00
    • La BMW de exemplu poti sa pleci de la 25.000 euro si sa ajungi la peste 50.000 euro daca pui pe ea tot ce gasesti pe acolo.

      00
    • @Andrei G exagerezi putin …
      BMW in 25k este doar 118i. Vrei sa incerci sa configurezi unul sa vezi daca poti sa treci de 35k?

      00
    • Nu exagerez deloc. Uite aici configuratia full options pentru BMW Seria 1 care are un pret de pornire de 27.727 euro.
      Am ajuns la final la valoarea de 50.838 si asta fara sa aleg versiunea M.
      https://bit.ly/3fAmLJb

      00
    • BMW Seria 1 full options (fara sa aleg versiunea M) la 50.838 euro.
      Versiunea M te duce la 60.546 euro.

      00
    • Andrei, nu asa functioneaza treaba.

      Comparatia se face intre pretul de baza si pretul cu toate optiunile posibile pentru aceeasi motorizare. E aiurea sa compari pretul de pornire pentru motorizarea de baza cu pretul maxim pentru motorizarea de top.

      00
    • Facem si ca tine, @Stefan.
      Pe varianta cea mai slaba de motorizare, adica 116i, am ajuns la pretul de 53.440 euro.
      https://bit.ly/3dtrKJ9

      Mai sus cand am facut calculul initial uitasem eu sa adaug niste optiuni.

      00
  5. in privinta culorilor, pare ca toti producatorii au vazut „Fifty shades of grey”.

    00
    • E ușor de criticat dar asta cer clienții. Era ceva documentar pe youtube care explica fenomenul.

      Lumea vrea culori neutre din 3 motive:

      1. Ca să nu iasă în evidență (e ceva adevăr în mitul că polițiștii opresc mai des culorile mai stridente)
      2. Ușor la vânzare, culorile mai stridente sunt percepute ca mai greu de vândut.
      3. Să nu de vadă mizeria așa tare pentru că nimeni nu mai spală mașinile ca în alte vremuri.

      Așa că aici suntem.

      00
    • e bine sa fie cat mai multe masini apropiate de culoarea carosabilului, sigur ajuta la prevenirea accidentelor.

      00
  6. Să înțeleg că pentru români orice mașină care nu e germană e chinezească. Și dacă nu e bavareză, nu e germană în adevăratul sens al cuvântului…

    00
  7. Nimic nu e mai chinezesc că un Volvo

    00
    • L-au cumparat Geely, cu ani in urma un coleg a cumparat ceva suv de la Geely, tot imi spunea ca are motorizare volvo si alte prostii, nu am vrut sa cred si am dat cu sapa pe gugal, avea dreptate

      00
    • Ca sa fac pe desteptu ca si mai sus….Geely doar baga bani in Volvo si „fura” tehnologie pentru Partidu Mult Iubit. In rest Volvo e lasat in pace sa-si faca treaba si ce doreste. Tehnic n-au nici o treaba cu chinezii.

      PS: lucrez cu ambele companii.

      00
    • ce prostie. Da sunt own by Geely da Volvo sunt masini premium nu chinezisme. Probabil autoru nu a vazut inca una up close, sa zic asa…

      00
    • @Octtavyan: dacă Volvo-i mașină premium, înseamnă că Mercedes-Benz, BMW și Porsche sunt OZN-uri. 🤪
      Volvo a fost un căcat suedez, care acum e chinezesc cu parfum suedez.
      Plm, mâine-poimâine o s-aud că Opel ș-alte căcaturi franțuzești sunt mărci premium.
      P.S. Ettore Bugatti o fi trăit el în Franța, da’ o fost italian get-beget. Și fără nemți, azi Bugatti era istorie, exact cum e azi industria auto britanică (nu, Bentley și RR nu intră aici). 😎

      00
    • dacă Volvo-i mașină premium, înseamnă că Mercedes-Benz, BMW și Porsche sunt OZN-uri. 🤪
      Volvo a fost un căcat suedez, care acum e chinezesc cu parfum suedez.

      zise omul care a văzut volvo doar in pozele din anii 70.

    • @zoso: o zice omul care conduce un BMW 750Ld xdrive 2017. Ăla zice. 😎
      Am văzut Volvo destule, am condus câteva. Chiar am făcut test-drive să văd de ce le laudă lumea, apoi m-am suit în OZN-ul meu ș-am râs cu lacrimi. 😉

      00
    • da, poți zice orice.

    • Vali, nu m-ai fii sarac!

      00
    • @John Temple ce relevanta are aici masina pe care o conduci tu? faptul ca ai BMW nu iti valideaza ce ai spus tu acolo.
      Chiar is curios de ce ai simtit nevoia sa ne spui asta? Nu e ca si cum esti singurul care conduce masina din 2017. Come on

      00
    • @John Temple: Am ras la „conduce un BMW 750Ld”. Ultima data cand am verificat „L” se refera la Long Wheel Base, sau altfel spus e masina d’aia pe care ti-o cumperi sa calatoresti pe locurile din spate…

      Cat despre industria auto britanica, cei aprox. 50 de producatori existenti in prezent (59 cf. Wikipedia) alaturi de cele 6 (din 10) echipe de F1 cu sediul acolo, tin sa te contrazica.

      00
    • @Cătălin C: dacă ar fi să mă iau după cum gândești ar trebui să umblu cu Dacia 500. 🤣🤣🤣

      Industria auto britanică 🤣🤣🤣
      Britanicii se pricep doar la bărci tocmai pentru femeile lor sunt urâte cu spume, proaste și bețive. Au vrut să scape de ele cât de repede.

      00
    • Te pomenesti ca faci numai afaceri de la un milion in sus din bembeul tau, in timp ce esti cu ochii numai pe blogul asta?
      Mai bine zi-ne cat mai e ajutorul de somaj. Sau pensia de handicap.

      00
    • @Andrei: io stau în Salzburg și acum îmi caut ceva în Viena, că mă mut acolo datorită serviciului. 😎
      BMW-ul l-am luat din prima anuală oferită de corporație. 😉
      Puteam să-mi fac credit ca bogații, dar am preferat să nu.
      Prin natura serviciului am timp destul să frunzăresc cele 3 bloguri pe care stau.

      00
    • Sa-ti iei o masina atat de scumpa cu cash, asta inseamna sa fii sarac.

      00
  8. Nu cred ca este nimeni care sa considere Toyota ca fiind o masina chinezeasca. Doar ca nu aveau modele care sa se muleze pe cerintele romanilor.

    00
    • între timp a apărut noul yaris, iar anul ăsta am văzut mai multe decât ever. Are și design mișto și cred că au adus și o echipare din aceea blanao, și s-au gândit să mai încerce să le și vândă, nu doar să le expună în showroom.

      00
  9. Pretul la Octavia a urcat bine de tot. Octavia 4 1.5 TSI, manuala, tractiune fata costa acuma cat a costat Octavia 3 1.8 TSI, DSG, 4×4. As zice ca asta se reflecta in vanzari.

    00
    • Pai depinde cum le compari. Octavia 3 in ultimul an pe piata cu Octavia 4 in primul an? Nu prea e acelasi lucru. Eventual astepti sa vezi cat va fi Octavia 4 inainte sa apara 5. Sau verifici cat a fost Octavia 3 la lansare, in aceeasi configuratie si tragi concluzii.

      00
    • Am observat și eu o creștere a pretului la Octavia, însă am pus asta pe seama noilor tehnologii.
      Voiam musai DSG și motor 1,5 benzina, m-a dus undeva la 28.000 cu dotarile căutate.
      Mult. DSG-ul saltă masiv prețul. Cine se limitează la o manuală, preturile sunt ok. M-am orientat spre un T-cross 1,5 dsg, cu rabla si discount dealer am ajuns la 24.000.

      Pe de altă parte, în 2006 mi-am cumpărat prima masină noua, Octavia 2, cu 17.500 euro. Era versiunea de echipare de mijloc (ambiente, parcă), motor 1.9 tdi, 105 cp, manuală. Astăzi masina aia e considerată foarte cheală (cam și pe atunci era). Nu avea climatronic, scaune încălzite sau închidere din telecomandă (avea centralizată, dar din cheie). Optionale cotiera si faruri de ceată. Fără jante Al, esp…
      Ei, acum acele optionale sunt o glumă, categoric incluse în standard încă de la versiunea de bază. Mai ai si bord digital ,jante al, etc. La urma urmelor, ajung la concluzia că majorarea de pret se cam reflectă în sporul de confort și tehnologie pe care il primesti.

      00
    • Ovidiu, Octavia ti s-a parut scumpa la 28k cu dotarile pe care ti le doreai, insa ai dat 24k pe o masina cu 2 clase mai mica cu toate reducerile si rabla inclusa. Din comparatia asta, mie VWul mi se pare cel scump.

      00
    • @Stefan
      Cam cu o clasă sub, nu aș spune cu două.
      Am reflectat o vreme și mi-am dat seama că deja am o masină mare (B8), nevoia reală e pt ceva mai compact. Când cochetam cu Octavia nu știam nimic de T-Cross, doar de tiguan și t-roc. M-am uitat la Octavia ca la una care-i si cal si măgar, plecand de la prejudecata că prețul trebuie să fie mai bun decât orice VW, că doar e Skoda.

      00
    • Corespondentul Octaviei ca dimensiuni ar fi Tiguan-ul. Un numar mai mic e T-Roc. Doua numere mai mici e T-Cross-ul. De aici si afirmatia mea. In orice caz, asta conteaza mai putin, nevoile si dorintele tale de la masina sunt cele importante.

      Remarca mea a venit in ideea in care, dintr-o comparatie strict pret/ce primesti, Octavia iese mai bine din punctul meu de vedere. Am intuit ca Octavia a iesit din calcul din alte motive, nu din cauza pretului. Pentru ca o masina comparabila de la VW ar fi fost mai scumpa.

      00
    • @Stefan

      În valori absolute este posibil să existe diferențele de mărime la care te referi, însă raportat strict la platformele pe care sunt construite Octavia este echivalentul T-Roc-ului, care T-Roc împarte platforma cu Golf.

      00
    • Da, Octavia este construita pe aceeasi platforma cu Golf si T-Roc, insa inginerii de la Skoda au ales sa puna o caroserie mult mai mare. Este o diferenta de lungime de vreo 45 de cm fata de T-Roc.

      00
  10. Sa vedem cand vor ajunge si modelele chinezesti pe piata europeana, dupa cum vad japonezele si coreenele deja sunt la greu, in curand vor aparea si Gac, Haval, Geely etc

    00
    • Unii sunt deja aici, dar de venit au venit cu electrice.

      SAIC vinde chinezării re-branduite ca MG în câteva țări precum UK sau Olanda. De exemplu Roewe Ei5 din China se vinde în Europa ca MG5.
      XPeng vinde G3 in Norvegia de câteva luni, cică vor să aducă și P7.
      BYD vinde de câțiva ani autobuze electrice prin Olanda și Suedia, au anuntaț că vor aduce și BYD Han (sedan electric).
      Polestar 2 e fabricat 100% în China, Dacia Spring la fel.

      00
    • Nu cred ca va exista piata pe care chinezi sa nu patrunda in viitor

      00
    • @keepcalm: asta pentru că UE și USA sunt conduse de niște lepre. 🤬🤬🤬

      00
  11. Am cautat o luna masina SH sau noua, sa-mi schimb cazanul. Pe scurt am ales masina noua Hyundai. Imi place la ei ca masinile au dotarile standard ,pe care la altii le gasesti ca optionale. Vad reclame cu masini de la competitori cu preturi extra-senzationale INCEPAND cu X euro, dar de fapt sunt chele si daca pun dotarile de la hyundai ajung cu cateva mii de euro mai mult. In plus, Hyundai livreaza masinile mult mai repede pentru ca toate sunt standard, poti sa schimbi doar culoarea.

    00
    • Altfel ar avea acces greu pe piata europeana care este pretentioasa din mai multe puncte de vedere decat cea asiatica

      00
    • Noul Tucson nu se face in cehia?

      00
    • @Alin, citez: „Modelele destinate pietei europene fabricate in Europa, la uzina Hyundai din Cehia”

      00
    • Asa scris gugalu ca in cehia, inca un aspect ca vor sa patrunda pe piata europeana

      “ Concentrarea productiei in Cehia subliniaza inca o data angajamentul Hyundai de a crea modele adaptate nevoilor consumatorilor europeni. ”

      00
    • Mersi, asa stiam si eu. Ne uitam la noul Tucson, plug in. Am unde incarca gratis la birou. Doar ca la dab auto ne au zis ca daca dam comanda acum o sa vina anul viitor…

      00
  12. Cresterile Ford si Toyota sunt foarte dubioase. Plus 30%, in timp ce Dacia pierde aproape 50%, iar Skoda aproape 30%. N-are sens treaba asta. Ma uit in Germania, Skoda are printre cele mai mici scaderi. Nu cred ca se pot trage concluzii atat de repede, dar e de urmarit evolutia in Q2 si Q3 pentru a vedea daca se mentine tendinta sau a fost doar o campanie de inmatriculari din partea Ford si Toyota.

    00
    • Teoria mea e asa: Germania are alta putere de cumparare si nu ii afecteaza asa tare cresterea de preturi la skoda, ei cumpara in continuare pentru ca au fost multumiti pana acum. In Romania nu e asa si Octavia incepe sa iasa din bugetul multor oameni. Iar rapid nu se mai fabrica.
      Toyota in romania are preturi destul de ok la corolla, mai ai bonus de la stat daca iei hibrid, iar masina totusi e sedan, preferata romanilor.
      Ford a tras lozul castigator cu Puma, care are vanzari bune si in plus rezoneaza cu fanii „fabricat in Romania”.
      Sunteti liberi sa ma contraziceti.

      00
    • Ford a tras lozul castigator cu Puma, care are vanzari bune si in plus rezoneaza cu fanii “fabricat in Romania”.

      nu. ford rezonează cu „dar vă dăm reducere 10% doar dacă întrebați de preț”.

    • Da, pentru ca Puma e un deal mai bun decat Duster in momentul actual.
      Duster-ul o sa-si revina cand o apara faceliftul.

      00
    • Dacia pierde pentru ca a ajuns prea scumpa. Un sandero stepway este 12-14.000 euro iar un duster 14-20.000 euro. Sunt foarte multe oferte de la concurenti la preturile astea.
      Noile dacii, lansate de 6 luni, nu exista pe piata. Eu circul zilnic in bucuresti si am vazut 3-4. In 6 luni de zile!

      La Skoda lucrurile stau cam la fel. Daca iti configurezi una sigur gasesti ceva mai misto la banii aia. Daca nu esti fan nu vad prea multe motive sa cumperi.

      00
    • Zarax, scaderile Dacia si Skoda din Germania si Romania sunt comparabile. Ford si Toyota au -40% respectiv -30% in Germania si +30% in Romania. Toate astea in Q1, cand piata a pierdut 25% in ambele tari. N-as fi zis nimic daca performau mai bine in Romania, dar nu atat de bine. Diferenta atat de mare mi se pare suspecta si din acest motiv am spus ca poate e mai bine sa asteptam Q2 si Q3 inainte sa tragem concluzii. Ca idee, Skoda a revenit pe locul 2 in luna martie in Romania.

      00
    • Inca ceva, au fost inmatriculate aproape la fel de multe Skode in decembrie 2020 ca in tot Q1 2021. Mai mult, vanzarile Skoda in 2020 au fost cu aprox. 50% mai mari decat Hyundai, Ford si Toyota. E ceva dubios la mijloc.

      00
    • Absolut din burta, fara date solide: preturile de catalog Skoda pentru modelul Octavia (obtinute din configurator, adica) au speriat cumparatorii. Pentru ca erau chiar mari. Oamenii si-au luat gandul, nici nu au mai intrebat.

      Eu stiu deja 3 cazuri de oameni care au scazut lejer pretul cu 4000-5000 de euro (reduceri + tichet rabla) la modele Skoda Octavia care erau in configurator intre 24.000 si 30.000 de euro (reprezentanta in Bucuresti). Fara macar sa se tocmeasca cine stie ce.

      Eu zic ca cei de la Skoda au aplicat politica de marketing “luare de caimac” pana acum. Dar cred ca isi vor ajusta destul de repede preturile „la prima strigare” in jos, mai ales pentru calul de povara care e Octavia, unde fac de obicei volum.

      00
    • „Noile dacii, lansate de 6 luni, nu exista pe piata. Eu circul zilnic in bucuresti si am vazut 3-4. In 6 luni de zile!”
      acum 6 luni ai văzut niște randări făcute publice. Eu circul zilnic în bucuresti si de o lună încoace văd cam una pe zi, un logan și/sau un stepway. Sandero de maroc nu am văzut.

      Văd și noile Octavia la fel de des, ce pot să zic de ele este că design-ul este mult prea avansat și simplificat și nu prea te invită să te uiți la ele, mie unul îmi displace. Din moși strămoși auzi că modelele vag sunt terne și depresive, dar noile golf și octavia întrec limitele. Coreenii la fel de tare avansează dar adaugă și acel strop de personalitate, pe când vesticii renunță la el.

      00
  13. Scaderea Skoda e data de contextul pandemiei.
    Skoda vinde Octavia ca masina de firma. De aceea si pretul e mai sus ca restul marcilor.
    Ar interesant de vazut o impartire pe clienti (privati/firme) si modalitate de finantare a achizitiei (credit/leasing/cash) pe branduri.
    Atunci putem trage concluzia ce vrea romanul si ce vrea directorul.

    00
  14. In cazul Skoda nu mai exista stocuri de masini cu dotari suplimentare in afara de volan si roti. Iar daca vrei, doamnele fereste o automata, termenul de productie este Q3 cu livrare in Q4. Asadar te duci la ceilalti dealeri de pe strada.

    00
    • Aceeași poveste la Reno.
      La începutul anului mă duc gură cască cu un cunoscut, să întrebe la un dilăr local dă Renouri.
      Bună ziua vreau Renault Megane cu următoarele dotări, x y z. Bună ziua, nu avem pe stoc așa ceva. Ok, când aduceți?
      Nu aducem, numa la comandă.
      Aha, și concret în cât timp îmi aduceți ce vă cer?
      Nu știm, trebuie să întrebăm.
      În cât timp dați răspunsul?
      Nu știm. Stocurile alocate pentru Romania cu opțiunea X s-au terminat pe 2021 încă de anul trecut.
      Ok, pa pa.
      A sărit pârleazu la KIA. Repede, dandy relaxat, dotări, motor benzină, preț bun, garanție de se plictisește, omu fericit.
      Și prin conferințe și reuniuni își plâng în pumni, că le-au scăzut vânzările și că au pierderi.

      00
    • Și prin conferințe și reuniuni își plâng în pumni, că le-au scăzut vânzările și că au pierderi.

      minciuni. au dat comunicat repede că românii sunt morți după Dacia Spring.

    • Eu din sistem, râd de mă dor fălcile.
      Văd cât de interesați sunt românii de electrice. 6000 de forașe la un parc auto de 8 milioane de mașini? Se vând mai multe drujbe decât springuri electrice in Romania, deși nu suntem o nație de drujbiști.

      00
  15. Am îngroșat și eu cifrele la Toyota anul ăsta după articolul de aici ( și nu numai ) : https://zoso.ro/toyota-corolla-touring-sports-testdrive/

    00
  16. Skoda a inceput sa fie mai scumpa, probabil d-aia. Remember OnePlus, cei care faceau telefoane ucigase de iPhone si Galaxy? Au ajuns acum sa coste la fel de mult ca ele :)

    00
    • @punKreas Skoda nu prea face fata cererii. I-a lovit si „criza semiconductorilor” asa că au decis sa crească pretul cu 2000€ pentru Octavia, Karoq si Kamiq.
      Sursa: băiatul de la vânzări care mi-a făcut 5000€ reducere in 2019.

      00
  17. Este mega interesant ceea ce se intampla si incepe sa se duca mitul masinii germane pe plaiurile mioritice cel putin. Partea si mai interesanta este ca Hyundai/Kia si Toyota, au ales strategia de vanzare care o regasesti pe piata americana. Mai precis 3-4 echipari, cu dotari mai mult decat decente pentru fiecare nivel de echipare si nu s-au complicat precum VAG.

    00
    • 3-4-5 pachete de echipari au toate asiaticele. Asa fac ei, indiferent ca sunt japonezi, chinezi sau coreeni. VAG te ademeneste initial cu o posibilitate mai mare de a configura masina dupa bunul plac, dar de fapt ajungi sa platesti orice buton si atunci realizezi ca nu esti mai castigat.

      00
    • Aici e diferența de fapt.

      Spre deosebire de nemți care aveau fabrici pe continent (știu că acuma Hyundai are in cehia ceva) coreenii și japonezii trebuiau să facă altceva ca să concureze cu timpii de livrare.

      La toyota asta face parte și din marea lor filosofie de inamici ai stocurilor de zeci de ani. Orice mașină/piesă stă pe stoc, costă bani.

      Așa că ei dintotdeauna au căutat să ofere totul cât mai standardizat. În loc să customizezi tu, îți dă 2-3 trim levels cum le zic americanii și gata.

      Asta le creează avantaje și dezavantaje. Pe de-o parte nu o poți personaliza decât la nivel de dealer (prețuri, roti de rezervă, chițibușuri) dar pe de altă parte dacă azi mergi și îți iei mașină, vii cu ea acasă. Iar la americani asta contează enorm. Vine omul, face actele, seara mașina e la el în garaj.

      Așa și pentru dealer e rentabil să le țină pe stoc, pentru că sunt versiuni fixe care oricum le vinzi, iar dacă nu le vinzi tu le dai la alt dealer și îți dă el la schimb alta și cumva tot le rezolvi.

      Și mie mi se pare penibil să aștepți 6 luni pentru o mașină cum e la noi. Japonezii îi vor face și pe europeni să se învețe ca americanii.

      Vrei santa fe diesel culoarea x? Vine din depozitul central din bucurești mâine sau săptămâna asta. Sau din Budapesta. Sau Cehia.

      Pentru că nu suntem o piață mare nu cred că vom avea niciodată stocuri la nivel de dealer ca americanii, dar tot o să fie undeva în europa mașina ce o vrei, pentru simplul motiv că în afară de culoare, motor eventual trim level nu ai nici o altă variabilă.

      00
    • Și mie mi se pare penibil să aștepți 6 luni pentru o mașină cum e la noi.

      mai ales dacă mașina aia e skoda, produsă numai pe continent.

    • @Bogdan
      Schema asta o pot înțelege pe niște mașini din segmentul premium sau lux. Iar dacă tu dai pe o mașină o căruță de bani pot înțelege ca vrei personalizări la sânge. În același timp oamenii ăștia accepta faptul ca durează x luni pana le vin mașina și nu au o problema cu asta.
      Dar când aplici aceeași filosofie pentru segmentul de masa, o sa fie doar o chestiune de timp pana când o sa vezi ca pierzi clienti.
      @manu144x
      În mare cam asa o sa fie viitorul când vine vorba de mașini și cumpărarea lor. Sigur mai sunt și anomalii în acest sistem. De exemplu la Toyota Corolla am scaune încălzite, dar nu și volan. Iar dacă vrei asta intri pe alt segment de echipare.

      00
  18. ps: skoda cere bani și pentru isofix.

  19. Legat de Renault, deşi am condus 10 ani unul şi tata şi-a luat tot Renault, pe zona de SUVuri pur şi simplu nu au nimic interesant pentru mine. Şi e o dilemă cum poţi face un Megane mişto şi apoi să nu-ţi iasă drăguţ nici Captur, nici Kadjar.

    La Skoda cred că e şi problemă de preţ. Au scos nişte SUVuri interesante, dar mi se par mai scumpe decât concurenţii din aceeaşi clasă (şi decât zona de preţ pe care o aveau ei). 23k un Karoq? Iau Tiguan de banii ăia.

    00
  20. Rant
    Am luat Reno Captur in 2019, nou(motor de ascutitoare, cum spun majoritatea). Am zis ca macar cacatu ala de polita in portbagaj, ca sa dispara load lip, il pot lua ulterior. Mumu, nu se poate.
    Navigatie de pus ulterior?
    Mumu, nu se poate.
    Dealeru care mi-a vandut-o m-a asigurat ca le pot lua ulterior. Amu nu mai lucra acolo. I-am umplut frigiderul cu carne.
    Rant off.
    In alta ordine de idei: masina ii fix ce trebuie pt nevoile mele si-i mai comoda decat Sandero. Dar mult mi-ar fi placut ca de-alde baguette si croissant sa imi permita sa ii adaug dotari ulterior, politica de cacat pe care nu o inteleg neam.

    00
    • erau in stare să-ți spună orice, numai să cumperi.

    • Daca ai luat-o noua cat te costa sa pui direct navigatia de exemplu? Eu am luat din 2015 un captur, la care mi-au zis ca atat timp cat e in garantie nu se pot face modificari ulterioare, fara sa pierd garantia. (nici chiar la ei in reprezentanta) Eu vroiam sa schimb doar boxele de pe masina. Meridian Militari.

      00
    • Nu poți adăuga dotări ulterior pentru că nu ai cum tehnic.

      Navigația aia vine cu antenă gps care are cablu ce merge prin toată mașina. Dacă o comanzi din fabrică așa acel cablu e inclus in mănunchiul de cabluri standardizat. Mai pot fi și alte cabluri la care navigația are acces din rețeaua mașinii (CAN) și trebuiesc să existe.

      00
    • Acelasi lucru pe care il spune @manu144x se aplica si pentru sistemul audio. Vrei boxe mai mari, este posibil sa nu incapa in spatiul din usa. In plus, pentru orice sistem mai puternic este nevoie de cabluri mai groase si de un amplificator mai putenic.

      00
    • @manu144x și @Andrei G, se poate, dar costă. Nu-mi spuneți că băieții care fac retrofit-uri cu instrumente originale luate ei știu cum adaugă opțiuni pe mașini doar pe hârtie, iar clienții sunt proști. La boxe nu contează doar mărimea, poate omul voia să monteze ceva pentru SQ mai bun, credeți că nu tot niște fire intră în ele? :))

      Știu niște băieți din România care au dezvoltat și produc niște device-uri care te lasă să pui navigație din generația mai nouă pe unele modele de BMW și care practic interpretează semnalul trimis de calculatorul vechi mașinii și-l „leagă” cu headunit-ul nou, iar totul merge ca de fabrică.

      De-a lungul timpului am aruncat suficienți bani pe retrofit-uri pe mașinile personale încât pot să confirm că se poate face mai mult sau mai puțin orice, iar montajul a fost făcut ca în fabrică, cu schimbat harness-uri de cabluri, piese originale etc. Nu mai spuneți că „nu se poate” să adaugi opțiuni ulterior cumpărării, e doar o chestiune de bani, dar până la urmă îți asumi când vrei să faci asta.

      00
  21. NOU
    #131

    Eu am o Skoda diesel si un Hyundai pe benzina. Imi plac amandoua ptr ca sunt foarte diferite. Ca avantaj la Skoda piese ieftine si le gasesti cam peste tot, dezavantaj la Hyundai ca nu prea gasesti piese si mecanici pe toate drumurile. Ar mai fi suspensia daca la skoda e tanc rusesc, la hyundai cand dau intr-o groapa parca imi cade motorul, cam finuta masina. A da si la fel faza cu optiunile si pretul Hyundai are volan de piele si geamuri electrice skoda nu.

    00
  22. In 2017 cand cautam masina, skoda octavia cu ceva dotari costa cu 2-3mii euro mai putin fata de un kia sportage cu o gramada de dotari. A fost simplu de ales. Referitor la skoda, am inteles ca preturile in Ro sunt mai mari fata de Belgia, Germania etc.

    00
    • Nu stiu de unde „ai inteles”, sigur nu din informarea la sursa. Tocmai ce m-am uitat la .de pe site la skoda si, la un anume model acelasi nivel de echipare, diferenta intre .ro si .de e de 3,5k euro. In plus la .de

      00
  23. Hyundai o sa rupa la vanzari cu Elantra.. uitati-va ce interior ofera pentru banii respectivi (si exteriorul arata super). Motorul e un pic lesinat, dar ca a doua masina de oras e perfecta.

    00
    • Bangle si-a varat nitel degetele si la ei dupa ce a plecat de la bmw, a fost o adevarata revolutie la hyundai dupa 2011-2012, hyundai sa schimbat total

      00
  24. Mi se pare ca preturile in general au crescut.
    Anul trecut cautam masina noua de familie, garda inalta, portbagaj grupa mare, si cel mai important, comfort.
    Pana la urma am luat Citroen C5 AirCross 1.6 (180CP) automata 8 viteze (convertizor; Aisin), am dat vreo 26.5k pe ea cu toate briz brizurile, de la faruri LED, cruise control adaptiv, lane assist, scaune incalzite etc bla bla, cam tot ce era in afara de plafon.
    Si garantie 5 ani.

    Anul asta acesta au schimbat cumva echiparile si ceva similar costa cu 2-3 mii mai mult.

    Din ce am mai dat cu ochiul e o situatie generala; ai fi zis ca vor scadea preturile in contextul pandemiei dar na…

    00
  25. Este interesant cu Reno a câștigat și câștigă mult pe piața SH în ultimii ani.
    După ce s-a umplut juma’ de Românie de Megan 3 (exagerez doar ca să subliniez ceea ce vreau sa spun, acum a venit momentul importului masiv de Megan 4, Talisman și Kadjar.
    Știu, subiectul este despre mașini noi, dar e imposibil sa nu constați cu ochiul liber ceea ce am spus mai sus.
    Așadar, BMW și Passat erau preferatele romanilor pe parte de SH, dar și acolo sunt multe schimbări în piața auto din Ro

    00
    • Baxt, că dăm amândoi cu sapa în curte la romb, Megan 4 sunt niște mașini reușite. Problema este ca momentan oferta de motoare pe benzină e mica și au niște prețuri de ți-e frică să te uiți.
      Prostia mare e că aici aduc numa bălării de motoare. Ce e frumos și mișto, aici nu ajunge din prima, ci prin importuri de mașini sh.
      Dacă îmi ies niște combinații, mă înfig la Loganu ăla nou cu Gepele. Tare fain îi.

      00
    • Megan4 e masina reusita la design; in rest mult prea multe bube.

      00
    • IonutM, Loganul ala se mai fabrica in Romania?
      Am auzit la un dealer ca la Mioveni s-ar face numai Duster si Sandero Stepway.

      00
  26. Damn, iar sunt contra curentului! In 2010 cand toata lumea isi lua dizăl, eu mi-am luat benzina. In 2014 cand lumea trecea pe benzina, eu mi-am luat diesel. Acum, cand lumea isi ia dacii si pume, eu mi-am luat skoda.

    00
  27. Acu 5 ani, am ramas fara masina (facuta praf) si am avut un accent de schimb cat cautam una noua.

    Am tot incercat eu si clase superioare si inferioare da pana al urma hyundai ala imi ramasese la inima ca avea 15 ani si mergea brici. Anu asta iese si al meu din garantie. As manca kkt sa zic ca doar ulei i-am pus. Am schimbat la el ceva pe garantie la directie (de care stiam ca e prob comuna si nu mi-am facut griji) si ceva la ambreaj (oarem comun cand freci o masina cu cuplu mic prin bucuresti zi de zi si nu dormi pe tine) da pot sa zic ca nu regret achizitia.

    Masina nou, stat chill 5 ani… 5/7 as lua tot ceva de genul.
    Trecerea a fost de la renault. Daca tot asa sunt logic ca nu se vand: piese scumpe/ electrice proaste.

    00
  28. Am precomanda la Toyota de Yaris Cross! La toamna e lansarea, mașina e hibrid cu încărcare și la priza!

    00
  29. Imi astept Hyundai-ul, in mai putin de o luna ar trebui sa ajunga si nu am auzit ca ar fi intarzieri. Deci in vreo 2 luni poate revin cu un review la noul Tucson.
    Motivul alegerii: pret / optiuni, raport incomparabil cu alternativele din aceeiasi gama.

    Dacia este prea scumpa pentru ce ofera concurenta, Renault au uitat sa-si imbunatateasca masinile dar la pret sunt la aceeiasi nivel cu Kia sau Hyundai. Doar ca cei din urma la calitate, design, optiuni sunt peste.

    Skoda, din principiu, lucrand in domeniu, le stiu motoarele si sunt orice numai fiabile sau performante nu, iar la nivel de echipare comparabil sau echivalent, Skoda este mai scumpa cu 2000 de euro in medie.

    00
    • Cum sunt negocierile la dealer? la ce scadere ma pot astepta la un Tucson.. chiar sunt curios de un pret final :)

      00
  30. Tocmai am comandat Corolla TS dynamic. Ce m-a determinat:
    – pret 18600 eur + TVA din care o sa scad voucherul rabla
    – super dotari. Dynamic e echiparea medie. Ii lipsesc doar senzorii de parcare (la sedan sunt pe toate echipările, la TS doar pe echiparea de top, o decizie ciudata) dar are camera marșarier. In rest toate dotările de safety sunt standard, scaune incalzite, cruise adaptiv etc.
    – garantie 6 ani 200000 km
    – fiabilitatea marcii
    – vine in 8 saptamani
    – portbagaj 600 l perfect pt familie cu 2 copii
    – motor hibrid perfect pt deplasarile din oras (avem o singura masina)
    – greața provocata de masinile nemtesti :) fosta masina fiind Mazda CX5

    00
    • calitate turceasca garantata :)

      00
    • NOU
      #149

      Așa-mi plac aștia cu „greață de mașinile nemțești” dar fără Karl F. Benz aveați voi pula mașini azi. V-ați fi lăudat cu „io am iapă sură, tu cal fără pulă”. 🤣🤣🤣🤣🤣

      00
  31. Că tot a pomenit careva de sh-uri am și eu o curiozitate … Am văzut recent multe Subaru foarte ieftine pe mobile.de, mai ieftine decât un Duster de exemplu, și sunt curios oare ce probleme pot avea sau pot apare?

    00
  32. In ianuarie, dupa ce am ajuns la 15.000 de euro economisiti pentru masina noua, am inceput sa ma uit pe site-urile producatorilor. In februarie am primit o oferta pentru o Skoda Scala Ambition 1.0 TSI , 95 CP, benzina, cutie manuala, 13.800 euro, cu Programul Rabla. Termen de livrare: 120 de zile. Da, 120 de zile! WTF?!?!?!
    Așa ca am zis pas. Acum astept sa vad ce mai face Dacia, si cred ca am sa iau un Logan TCE nou, pe benzina, ca sunt prea sarac sa-mi iau masina second-hand.

    00
    • Esti constient ca 15 mii economisiti nu inseamna ca iti permiti masina de 15 mii , nu?

      00
    • Andrei, omu’ a „economisit” 15 mii!
      Isi permite.

      Ce zici de aia care nu au un leu dar fac credit?

      00
    • aia fac credit. isi permit sa plateasca rate.
      ce zici de aia care iau de la camatari?

      00
    • @Andrei
      Indiferent ce crezi tu, îmi permit (sic!) să-ți spun că nu mă cunoști și, prin urmare, habar n-ai ce-mi permit eu în materie de mașini – și orice altceva, că tot veni vorba.

      00
  33. Mă tem că este prematură declarația. VAG este mai afectat de criza chipurilor din industria auto, termenele de livrare sunt 5-7 luni, față de 3-4 la Ford și Hyundai. De asemenea, au avut întârzieri la omologarea unor motoare, care au reapărut în configurator abia din martie. E bine să te uiți și la statisticile din T4 2020, când expira omologarea și au vândut la greu. În ianuarie nu cred că VAG a vândut ceva (sau mă rog, nesemnificativ), în principal datorită omologărilor. Mai e și schimbul de generație la Fabia/Polo care nu-s în configurator și sunt baza flotelor.
    Hyundai aduce un vapor de mașini, are stocuri, la fel și Ford. Toyota e acolo nu că a vândut ea prea mult, ci că au vândut alții prea puțin. Vedem după T2 care e realitatea și ce vor românii.

    00
  34. Aici te pot contrazice. La a mea am avut termen 3 luni, a venit în 2.

    00
  35. @vali, daca crezi ca romanii (inafara de astia care ti citesc blogul si inca vreo 100 in plus) stiu cine este Ghosn si ce facea el la renault, atunci ma las baut bere 1 luna :D
    chiar si daca ar sti, cati sunt aia care iau in calcul cumpararea sau nu a unui renault din cauza scandalului ghosn…traim totusi intr-o tara asa cum o stim, n-as avea pretentii prea mari :D

    00
    • chiar te rugam sa ne luminezi, cine e de vina? Ghosn, japonezii sau masonii?

      00
    • Anda, nu conteaza cine e vinovat cata vreme romanii nu prea sunt interesati de asa ceva. Cauta pe net si nu ne mai obosi pe aici.
      Parca ne-am pus de acord ca noi, romanii, suntem specialisti la masini si oricum stim noi ce masini sa ne luam.

      00
    • hai mai, nu fi rau. tu ai informatii din culise si probabil stii cum va arata viitorul auto in urmatorii 20 de ani, dar nu vrei sa ne spui? pleeease?

      00
    • Anda, ce spun eu si ce spui tu…
      bine ca nu mi-ai spus ca am puta mica. asa ceva!

      00
  36. Skoda vindea peste 90% dieseluri, la ei era cel mai mare procent diesel vs benzina. Cum tendinta e sa nu prea se mai cumpere diesel-uri era clar ca ei sa fie printre cei mai afectati, mai ales in urma unor succesuri de rasunet precum motorul 1.2 cu celebra distributie sau bolizi gen Octavia cu 75 CP :)

    00
  37. Oare sunt singurul nebun care dacă ar cumpăra masina mâine și-ar lua o Alfa Romeo?

    00
  38. În familie am achiziționat un vw tiguan hibrid, cu reducerile aferente rabla/rabla plus, promoție si discount la 31200 Eu. Singurul minus e lipsa 4×4, în rest, fiind nivel de echipare superioara, elegance pt connaisseurs , are inclusiv benzi led in nspe culori la interior si HUD peugeot style. Curios despre cei 245 cai cu care se lauda. Porniseram si noi de la T-Cross, dar intre unul la 28000 si tiguanul asta alegerea a fost relativ ușoară. Luaserăm in calcul și octavia, scumpa si sedan, plăcut surprins de Enyaq vs id4, dar prematur pt noi sa le luam in calcul. Am făcut si o aroganță luând si un suv așa-zis hibrid de la audi, insa asta nu are legatura cu alegerile raționale si educatia financiară promovate pe acest blog:))).

    00
    • e bine că măcar are cutie automată. că presimt că dacă găseai un hibrid manual 4×2 îl luai :D

    • :) CV automata era musai, mai importantă decat motorizarea (alaturi de sc încălzite si senzori de parcare), altfel puteam sa reducem discuția la propulsie hibrida 2×1, macar bicicletele au schimbător mai cool decât facaletul aferent manualelor.

      00
  39. Kia si Hyundai au cel vizibil progres tehnologic si calitativ dintre marcile mainstream. Nu mai sunt foarte ieftine ci masini fiabile cu nivel bun de calitate perceputa. Ofera mult in banii aia. Si la design merg in directia buna si la electrificare. Skoda ofera in continuare multa masina practica pentru banii aia dar sufera de problemele de calitate marca TSI si DSG si a urcat preturile periculos de mult. Reteaua de service Skoda VW e 90% praf si al naibii de scumpa. Toyota primeste in sfarsit apecierea pe care o merita si la noi datorita unui sistem hibrid rafinat si cu adevarat economic. Si da, romanul incepe sa se uite si la alte marci. Incet dar sigur.

    00
  40. Skoda culege ce a semanat. Octavia noua, cand a aparut, avea pret de Benz. Concret, in 23999 euro am luat Passat Comfortline DSG in vara lui 2020, la Skoda, in banii astia, doreau sa imi vanda Scala si Kamiq… Cu doua saptamani inaintea mea, a luat un coleg una din ultimele Octavii, modelul „vechi”, cam aceleasi dotari ca mine pe VW, 25500. Modelul care nu se mai fabrica, da? Si atunci de ce ne miram? Dacia, Ford si Hyundai ofera cea mai multa masina de banii dati. Toyota e pe aproape, plus ca are garantie buna. Asta e. Poate mai scapa dealerii de Skoda din besinile pe care le aveau de pe vremea cand faceau targetul anual in mai.

    00
  41. NOU
    #172

    Pai nu era romanul fan VW? Ma mir ca nu mai vad VW in top (bine, stiu ca skoda e tot vw)

    00
  42. NOU
    #173

    Daca cei de la Toyota vor angaja un neamt sa le faca design-ul interior, in 3-4 ani se pisa cu bolta pe toate masinile nemtesti la segmentul compacta / sedan.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.