Asistam la moartea unui brand?

Planul e al naibii de simplu. Pentru ca nu poti face fata in nici un fel cu competitia, o lovesti acolo unde doare. La inima. Asta face industria auto americana. Nu face motoare mai bune sau mai economice, sau masini mai frumoase. Ci doar le spune clientilor toyota ca s-ar putea sa moara daca mai conduc masini japoneze.

De ce Toyota si nu VW? Pentru ca nu e asa de simplu cu nemtii, ca ei chiar se pricep la masini. Nu prea ai ce sa le faci. Oamenii cumpara nemteasca intai pentru tehnica din ea si apoi pentru brand. La japoneze e exact invers. Oamenii sunt pasionati de brand.

Toyota nu isi va mai reveni prea curand in America dupa chestia asta. Chiar daca se dovedeste ca totul a fost o pacaleala sinistra, sa chemi niste milioane de masini la verificari nu poate fi trecut asa usor cu vederea de posibilii cumparatori. Si povestile despre cauzele pretului mic si succesului deja incep sa apara si acasa.

Pana la urma, e modul american de a face business. Asa inteleg ei concurenta. Le-ar face-o si nemtilor intr-o clipita, daca ar putea. Diferenta e insa ca nemtii nu i-au bombardat. Au fost ei rai, dar nu au fost atat de tupeisti. Au pierdut barbateste razboiul si dupa aia au venit sa le vanda broscute si mercedesuri. Neamt bun, japonez rau!

Bonus: si mie mi se pune covorasul peste pedala, dar nu peste acceleratie, ci peste ambreiaj. deci reno nu cheama 2 milioane de dacii la verificari…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

74 comentarii

  1. americans, the same lame shit-holes we’ve known for decades
    ce e de retinut: „totul a fost o pacaleala sinistra”

    00
  2. Numai ca mamutii auto americani nu prea stiu sa profite de criza Toyota, prin urmare vanzarile de Honda in State au crescut bine de tot.

    00
  3. De ce nu vinde Citroen masini in SUA?
    Pentru ca in anii 70 Citroen era varful de lancie a tehnologiei avangardiste in materie autosi aprodus modelul SM care a fost masina anului 1972 in SUA iar in 1974 a fosyt interzisa in tara „libertatilor” (din punctul meu de vedere cea mai comunista tara…mai comunista decat CCCP) SUA. De ce?! Pentru ca avea 6 faruri si nu 4 cum spunea reglamentul circulatiei in SUA de la acea vreme.
    Stiti banucl cu ursul si iepurasul? Ala cu de ce nu ai sapca?…se pare ca asa fac americanii afaceri.
    P.S la inceputul spre mijlocul anilor 70 a mai fost o criza ca acum, a petrolului si probabil Citroen vindea mai multe masini decat sugativele americane….multe similitudini cu Toyota si actuala criza.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_SM

    00
  4. or sa-si revina sint prea geniali

    00
  5. Nu stiu cine n-ar profita de niste probleme ale concurentei in ziua de azi. A dat-o-n bara Toyota? Da. Urat. In rest…e basm si capitalism.

    Cumperi japoneze pt brand? Eu nu sunt de acord. Cumperi pt. pretul de dumping pt. care au fost mereu cunoscute(desi acum nu mai e chiar asa). Nu cred ca brandurile japoneze sunt mai puternice decat cele germane. No fucking way. :-)))

    00
  6. Conspiraţia de joi dimineaţa :)

    00
  7. Un american suparat pe confratii lui:

    00
  8. Principalul vinovat este Toyota. Au sustinut atatia ani ca fac masini impecabile si acum s-a dovedit ca nu este asa. Desigur, americanii profita din plin de aceasta situatie, dar cine nu ar proceda la fel?
    Zici de pacaleala sinistra. Hai sa ne aducem aminte de perioada inc are Toyota sustinea ca pedalele se blocheaza dinc auza presurilor, pentru ca mai tarziu sa recunoasca o eroare de proiectare. Da, li se intampla si altora si nu sunt in acelasi rahat, dar asta nu inseamna ca Toyota a ajuns in situatia asta fara a fi vinovata.

    00
  9. Daca veni vorba de neamt bun / japonez rau, americanii s-au gandit sa dea o comanda babana de motoare BMW-ului. Uite aici: . Si este vorba de cca 240.000 de motoare (de aici: .
    Dupa ce si-au pus industria auto pe butuci (americanii) prin decizia de a-si cala productia pe SUV-uri (motivele aici: , americanii au inceput sa realizeze ca motoarele construite de ei sunt cam varza (consum, poluare, etc.).
    Sa nu uitam insa ca BMW are ceva fabrici prin state, deci comanda se va raduce in locuri de munca pentru americani (dar nu in orasul fantoma Detroit).
    Si nu cred ca atacul la Toyota are ceva cu WW II-ul.

    00
  10. neamt bun si japonez rau zici ?!
    nu conteaza faptul ca in rabla 2009 care a fost un program pt sustinerea industriei americane auto japonezii au vindut mai mult
    „At the end of the program Toyota accounted for 19.4 % of sales, followed by General Motors with 17.6 %, Ford with 14.4 %, Honda with 13.0 %, and Nissan with 8.7%.[1][12] It led to a gain in market share for Japanese and Korean manufacturers at the expense of American car makers, with only Ford not taking a significant hit”

    problema e mult mai simpla
    japonezii vind mult prea mult in US pt gusturile guvernantilor… nemtii nu

    00
  11. Si Toyota are partea ei de vina aici. VW a rezolvat problema f simplu, cu 2 cuie din cauciuc prinse de podea de care se prind covorasele.

    00
  12. @zoso : in ceea ce priveste covorasele care vin peste pedale, sa stii ca exista niste capse care se insurubeaza in podea iar in ele se prind covorasele, in cazul in care covorasele sunt originale. Cel putin asa este la vw :)

    00
    • @blink: eu le mut cu 5cm mai in fata si nu mai fac. se prind intre crampoanele ghetelor si se ridica aiurea peste pedala.

  13. ,,Oamenii cumpara nemteasca intai pentru tehnica din ea si apoi pentru brand. ” Aici cred ca le incurci, oamenii cumpara nemteasca pentru brand si japoneza pentru tehnica. Toti cocalarii cumpara pasat ca e pasat, tdi ca e tdi. Cred ca exemplu cu tdi e cel mai relevand in ceea ce zic. Vw nu mai are tdi-uri si a trecut pe commonrail pentru ca din tdi nu se mai putea scoate nimic. Cu toate acestea pe masini scrie tot tdi , tdi-ul a devenit un brand.

    00
  14. Acum o sa vedem cat de importanta e strategia de comunicare in cazul unei crize majore. Dupa cum ii stiu eu pe japonezi, ar trebui sa reuseasca sa treaca peste. Dar metodele astea de concurenta nesimtita tin mai degrama, cum spunea si ionel, de modelul sovietic!

    00
  15. Ambreiaj nu ambreaj.
    FYI

    00
  16. Trecand peste frustrarile de 2 lei cu masinile nemtesti alea cele mai bune, care totusi ies in spatele celor japoneze in toate sondajele anuale de customer satisfaction si fiabilitate, e foarte putin probabil ca Toyota sa moara de la chestia asta. Probleme sigur, moarte in niciun caz.

    A si vezi ca se scrie „ambreiaj”

    00
  17. Unul din principiile mele e ca daca cineva iti da o palma, da-i un pumn si taie-i speranta de viata, deci americanii procedeaza corect! Si nu ca as fi vreun pro-american!

    00
  18. Da ce ma tu ai covoras d-ala original cu sistem de prindere. Plm ia-ti din bazar unul de cauciuc si ai sa vezi ca neam nu mai prinde, doar ca il asezi de fiecare data cand te urci in masina :D

    00
  19. Criza a pornit de la niste accidente, vreo 50 la numar, in care au fost implicate Toyote. A zis bine la un moment dat directorul Toyota pe America, ca americanii habar n-au cum sa conduca masinile. In Romania nu s-a inregistrat nicio plangere, nu s-a rasturnat nimeni din cauza acceleratiei etc. Criza umflata cu pompa, atac neloial din partea concurentei, asta e lumea corporatista americana.

    00
  20. hai ca americanii sunt si prea prosti de au facut accidente cu toyota. se bloca acceleratia … gata, se blocau si ei, nu exista solutie in capu’ lor.

    00
  21. Pai, mai intai cel mai mare grup demografic din SUA sint germanii, nu englezii, cum s-ar crede. Pare ciudat, dar americanii sint preponderent un popor germanic, la propriu. In al doilea rand, nemtii nu numai ca nu i-au bombardat, dar i-au si dus pe luna. Si mai au si alte afinitati, comandantii americani care au avut victorii in al doilea razboi mondial, erau de fapt.. nemti (Eisenhauer etc).

    00
  22. Da, stiu cu covorasul peste ambreiaj. Dar e destul de simplu, bag mana printre picioare si trag covorasul cat mai in spate. Nici nu trebuie sa opresc ca sa fac asta (desi e preferabil) – o fi din cauza ca am mainile mai lungi…

    00
  23. exxu, nu cumva cand zici germanii de fapt vrei sa zici mexicanii (adica de fapt latinos, nu numai din mexic)?

    00
  24. Toyota cred ca o sa isi revina intr-un final… Iar scandalul asta nu va revitaliza industria auto americana, masinile lor vor fi tot mari, urate si setoase. Mai degraba vor avea de castigat brandurile nemtesti…

    00
  25. @der: exxu are dreptate. vezi ca exista o harta a reprezentarii geografice in SUA a poplatiei dupa stramosi.50% poate si mai bine din teritoriu este acoperit de oameni cu stramosi germani.

    00
  26. Cum sa dai vina pe un covoras, 3 la 10 lei.

    00
  27. Asta se numeste concurenta neloiala. Si americanii ar trebui sa-si dea seama de acest lucru, dar sunt orbiti de „democratia” din tara lor si probabil asa vor face, vor uita de toyota…

    00
  28. de acord cu tine zoso…
    ce ar fi daca ar chema toate daciile corora li se rupe cablu de la ambreiaj sau cand franezi se aprind semnalizarile :-/ si lista continua ^^

    00
  29. ar fi cam ciudat ca, intr-o economie concurentiala, o firma sau mai multe sa nu profite – pe toate caile – de greselile adversarilor

    00
  30. @ionel, tu esti domnu Oroian? Ce mai faci? :)

    00
  31. Am inteles ca si GMC retrage de pe piata un numar masiv de masini,, deci nu numai Japonezii sunt in situatia asta. Circul media american este asemenea celui romanesc, in mare, au foarte putine voci independente complet.

    00
  32. Si apropos, de modelul german de biznis, recunoscut de altfel pe langa celebra calitate a produselor in sine:

    https://www.theguardian.com/business/2010/mar/24/daimler-fine-corruption-investigation

    00
  33. Si ce faceti daca aveti probeme cu covorasul? Stati si va uitati? Mie imi intra putin pedala de acceleratie sub covoras, asa c-am luat lama si am taiat cate putintel din covoras pana ce n-a mai prins pedala.

    00
  34. Americanii nu fac decat sa profite de o greseala a celor de la Toyota pentru a incerca sa-i scoata de pe piata lor. Dar nu se stie cum vor reactiona clientii la aceasta incercare. Se schimba si modelul comportamental al clientului american in perioada asta. Asa ca e din ce in ce mai greu sa ii convingi sa-si cumpere traditionalele SUV-uri imense.

    00
  35. @der – He he :-))))) Asta urma sa o zic si eu acum. :-D Niste ingeri corecti nemtii astia.
    Americanii in schimb sunt evil, hoti, si naspa.

    00
  36. Ar fi pacat sa moara brandul asta.
    Tocmai acum cand are si Badea masina noua…

    00
  37. sistem de prindere a covoraselor in podea, pret pana in 50 de lei, plus covorase originale ~200 si aia e ! cel putin la vw :)

    00
  38. Posed o Toyota fabricata in 2007 cu „cuie” de-alea care tin covorasul in pozitie. Mare inovatie, ce sa spun…

    00
  39. nemtii… nu qai cum sa-i compari cu japonezii… si jap sunt buni, dar americanilor le e mai usor cu ei decat cu germanii… asta e

    00
  40. N-am avut probleme cu masina mea (toyota). Dar imaginea lor in romania este Mircea Badea.

    Mori Toyota!

    00
  41. Aici sunt 2 probleme: prima, subiectiva si nefondata, faptul ca o eventuala blocare a acceleratiei e periculoasa. Aici sunt americanii de vina, ca sunt prosti, cum spunea si ovidiu @14, si cum le spune si-un conational de-al lor in al treilea clip din linkul dat de razvanbb @1. A doua problema e insa obiectiva, si anume ca acceleratia se poate totusi bloca, fie din cauza unei erori de proiectare care apare la unele masini (cum spune Gollum @3), fie din cauza presului. Aici e o problema de calitate. De-asta alte branduri sunt mai de incredere, in special cele germane.

    Desigur, daca ai un nivel decent de inteligenta rezolvi problema cu presul, iar daca apare eroarea tehnica o repari la service fara sa faci vreun accident mai intai, dar nu era mai bine daca nu aparea deloc ? Asta inseamna calitatea germana, indiferent de eventuala coruptie din Daimler. Bineinteles, daca nu-ti permiti calitatea, ai nevoie de un nivel minim de IQ ca sa poti rezolva micile probleme si inconveniente pe care le au masinile mai ieftine.

    @Adrian Popa: Pai incurci cocalarii cu toti oamenii ? Excluzand segmentul de lux, oamenii normali, OK, de treaba, destepti, si nu cocalarii, isi cumpara o masina exclusiv in functie de tehnica, nu pentru brand, indiferent ca e japoneza sau germana. In unele cazuri tehnica foarte buna creeaza o imagine de brand atat de buna incat lumea confunda brandul cu tehnica. Brandul e construit pe tehnica. De-asta tu si cu Zoso aveti pareri diametral opuse.

    Ca sa ma fac inteles trebuie sa aduc in discurie branduri precum Maybach sau Bentley. In aceste cazuri se poate spune cu adevarat ca oamenii cumpara masina aia pt brand. Deoarece la un pret mai mic pot gasi aceeasi tehnica de calitate. Diferenta intervine in dotarile de lux, aici luxul creeaza imaginea brandului.

    @ipo, @ionel: din anumite puncte de vedere „democratii” din SUA practica desigur metode comuniste, ca atunci cand Citoen a fost interzis de o autoritate a statului. Dar nu amestecati lucrurile. In situatia de fata nu e implicat statul, ci doar niste corporatii private. Chiar daca ele ar folosi si metode naziste, e sector privat si asta nu inseamna ca americanii sunt nazisti. Sa fiu mai explicit, dau exemplu o situatie ipotetica: daca vreo companie de stat din Coreea de N ar putea sa foloseasca metode democratice in administratie, asta nu inseamna ca statul Coreea de N e democrat.

    00
  42. Zilele astea, in afara de Toyota, pica incet dar sigur si brandul Vatican :)
    Singura diferenta e ca popii si-o merita!

    00
    1. Sa nu uitam ca presa n-are nevoie de conspiratii ale guvernului american si/sau producatorilor americani de masini – foamea de audienta e suficienta. Si cum emisiunile/articolele panicarde si senzationaliste produc audienta mult mai mare decit cele echilibrate, e clar ca in foamea dupa bani presa va umfla pe cit posibil orice subiect. Probabil ca daca te apuci sa spargi in avion bulele de la o folie de ambalaj protector ai putea sa ajungi in ochii presei un terorist periculos care a vrut sa arunce avionul in aer cu foarte multe mini-explozii.
    2. Chiar daca problema nu e asa grava cum o umfla presa, o problema pare totusi sa existe. Nu iese (atit de mult) fum fara ceva foc.

    Motive pt a fi sceptic exista: dar se pare ca exista si ceva probleme reale: https://edition.cnn.com/videos/#/video/us/2017/02/02/tsr.wozniak.toyota.owner.cnn?iref=allsearch – nu te opri unde zice Wozniak „it’s a hoax”, pt ca mai incolo explica ca chiar are o problema la Prius, si ca poate sa o reproduca.

    Faptul ca Toyota a rechemat atitea masini – care inseamna costuri enorme si o lovitura grea in imaginea firmei – arata ca exista o problema. Nu ar fi facut asa ceva daca erau siguri ca masinile sunt ok.

    1. Acum se pare ca reprosul major care le poate fi adus celor de la Toyota e aroganta – au ignorat problema, au refuzat sa o accepte, nu s-au aratat deloc interesati in a investiga cu atentie rapoartele/plingerile primite.

    Se mai intimpla oricarui producator sa aiba un recall de produse, de la masini la telefoane mobile. Conteaza insa si cum ii tratezi pe clienti.

    1. Dintre producatorii americani se pare ca Ford se tine binisor. N-au luat ajutoare de la stat si (dupa mine) masinile produse de ei pt Europa (Mondeo, Focus etc) sunt superioare celor produse de Toyota la raportul calitate/pret. Adica nu i-as baga in aceeasi galeata cu GM – desi pe de alta parte ei ar beneficia cel mai mult de o eventuala scadere a cotei de piata a Toyota, pt ca au masini mai competitive decit GM.
  43. E discutabil daca guvernul US ar avea vreun interes sa sustina in mod special marcile americane in conditiile in care si masinile „japoneze” si „coreene” vindute in US sunt produse tot acolo. Hyundai, de ex, are o fabrica noua prin Virginia (parca). La fel cum Ford-urile vindute in Europa nu-s produse in US ci tot in Europa. Atita timp cit bunurile sunt produse local, se creaza locuri de munca la nivel local si banii ramin in economia locala, nu conteaza marca.

  44. N-as zice ca japonezii sunt mai slabi la tehnica decit nemtii. Overall Japonia si Coreea de N sunt cele mai tehnologizate societati din lume – de departe. Cele mai multe firme cunoscute de electronice din lume sunt japoneze https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Electronics_companies_of_Japan – cind te uiti pe lista, recunosti aproape jumatate dintre nume).

  45. Iar daca vorbim de cine cumpara masina pt brand, BMW-urile sunt azi vindute mai mult datorita brand-ului decit calitatii. La nivel de calitate nu-s superioare unor masini mai ieftine, sau diferentele sunt suficient de mici pt a nu justifica diferentele de pret. Nu zic ca nu-s masini bune, dar sunt over-rated. La fel ca si Mercedes si, as zice eu, Audi. Care Audi sunt in mare parte niste VW cu ceva accesorii in plus.

  46. Asa ca as zice ca argumentul tau legat de brand e in realitate exact invers – brandul favorizeaza masinile nemtesti.

    Daca e vreun motiv pt care Toyota sa fie luata in colimator e faptul ca era lider de piata in US. Cind esti primul mereu e cineva care te sapa si-ti vrea locul. Si daca chiar ai ceva probleme reale (cum se pare ca are totusi Toyota), normal ca concurenta sa incerce sa le speculeze.

    00
  • Nu inteleg problema? al doilea incident a fost doar coliva de pe tort, primul incident (o familie intreaga zbierand la telefon cand pedala de acceleratie ramane blocata, prinsa sub pres) ramane o imensa pata neagra pentru companie.

    00
  • Băi Kramer… ce să zic… ai atins culmile olimpice ale imbecilității oftopice… care or fi ele…
    (@zoso: tu lași comentarii d-astea ca să mă pedepsești?)
    :(

    00
  • Concluzia – americanii or să cumpere mai puține autoturisme Toyota, în schimb va spori vânzarea de Lexus. :)

    00
  • @Blegoo

    Nu m-am putut abtine. :)

    00
  • @Kramer: Bre… cu tot respectu’… te trec la rubrica „dușmani” în carnețelu’ meu negru…
    (oftopic: chiar m-am săturat de comentarii offtopice la zoso.ro – adică…chiar mă enervează! Înjurați nene… da’ spumegați la subiect… ce dreaq’… :( )

    00
  • @Blegoo

    Dude, incearca sa privesti lucrurile mai din avion. Au 1 punct comun, deci este offtopic dar nu asa exagerat cum zici tu…e un offtopic lite. :)

    Sunt cele mai futute-de-americani branduri ale anului 2010. Deocamdata, ca nu-i gata anul.

    00
  • Kramer… de ce să nu privim și din satelit? Ori… și mai bine… din afara sistemului solar?
    Ca să avem o viziune mai largă, nu?
    La stilul propus de tine… dacă eu mai citesc și alte topice, pe alte gloabe… le amestec, fac o ciulama la ce comentez… ce tricoiu’ meu, nu?
    Facem fiecare ce vrea alții?
    (remarc cu tristețe că sunt mai oftopic decât tine…)

    La subiect:
    Toyota n-o să moară… cel mult moare dușmanii ei… dă ciudă!
    Lexus… zic… bate la cur orice mercedes și alte zarzavaturi nemțești, cu sau fără varză acrită!

    00
  • Muoamăăă… ce scârțâială de păreri pertinente… avizate, profesioniste!
    BRE!
    Câți din voi ăștia… pricepuții – da, voi ăia care legați Toyota de Mircea Badea… ați condus un Lexus?
    Hai… curaj…
    NIMENI?
    Da’ Toyote?
    Tot nimeni?
    Eh, cum ziceam și mai demult… comentăm ca să ne vedem tipăriți; oricum habar n-avem ce vorbim… da’ trebe să ne aflăm în treabă…

    00
  • @zoso: Cum dreaq’ să se pună?!? :)
    Normal că nu… ar fi „offtopic” – și încep să te suspectez de prietenie cu Kramer…
    :(

    00
  • Vorbind serios totuși (și la subiect! – s-aude acolo în spate, bre Kramer?) tocmai am auzit o nouă teorie care se vehiculează în legătură cu Toyota și bălăriile respective: anume, că cică majoritatea problemelor s-au produs în preajma/trecerea pe sub linii de înaltă tensiune… care cică generează câmpuri magnetice, plm, chestii care cică afectează computerele mașinilor…
    Ceea ce, nu-i chiar așa de aiurea, fiindcă nimeni n-a avut un caz de Toyotă veche (fără computer) scăpată de sub control, care accelerează de capu’ ei.
    Mă rog, așa am auzit la bodegă, așa vorbește lumea, ce știu eu… :)

    00
  • congresul american, media americana, fac ceea ce trebuiau sa faca de acum 30 ani…s-ar putea ca acum , din pacate, sa fie prea tarziu.

    00
  • Zoso, blegoo are dreptate! Si probabil fiindca este un tip politicos, a vorbit la modul general, cind de fapt tu erai „adrisantul”, in special la partea cu „aflatul in treaba”. Dealtfel, tot blogul asta al tau este o uriasa „aflare in treaba”. Ce ai insailat acolo seamana cu o compunere a unui copil de clasa a cincea. Si ma refer strict la ideile ce le-ai expus acolo.
    1. E un plan al industriei auto americane sa loveasca concurenta la gioale.
    2.Cu germanii nu te joci tata, ar vrea ei americanii sa le-o traga si lor, dar nu pot, ca n-au valoarea lor. Le poarta doar pica, deh, ca „dujmanii”.
    3.Baietii priceputi ( ca tine, probabil) cumpara „germane”, iar fitosii cumpara „japoneze”.
    4.Modelul de business american este concurenta neloiala.
    5.Pe nemti ii mai iarta totusi, ca nu i-au bombardat in WW2.
    6.Brandul Toyota e pe duca, ce ne facem fetelor?
    Nu am absolut nimic de comentat la asemenea ineptii, nu vad de ce as depune vreun minim efort sa combat asa ceva. Iti „vand” un pont totusi:
    ia, gugaleste dupa „unintended acceleration audi” si vezi ce-ti da.
    Dar, Opel? Opel, zic, ce fel de brand este asta?

    00
    • @geefo: n-am apucat sa citesc si sa raspund la nici un comentariu, pentru ca zilele astea sunt prins cu diverse chestii. imi plac insa oamenii care stiu ca au dreptate.

  • Eu vreau sa inteleg o treaba…toyotele cu cutie manual fac urat sau doar cele cu cutie automata? Daca nu fac urat decat cele automate de vina este poporul american care habar nu are sa conduca si care cere tot felul de automatizari electronice care pica mai des decat cele old fashion.

    00
  • De nemti n-au cum sa se ia…Ei sunt in UE ( nu singuri ca janonezii) si treaba asta nu-i asa simpla…Nu, nu va ganditi ca americanii acum se uita la o companie din UE ca la un membru al unei gasti… Nuuu… Pur si simplu americanii au o piata de desfacere in UE, pe cand in Japonia… ma cam indoiesc ( ma refer la masini)… Adica coaiele lor stau putin in UE, la fel cum coaiele nemtilor stau si in USA…Cine ar indrazni sa miste in asa conditii?

    00
  • Eu ma bucur ca s-a intamplat chestia asta pentru ca o sa le vina mintea la cap astora de la Toyota. Mai ales ca eu am o toyota (din 2004, totusi) cu care ajung acum la 100k km si zero probleme (ba nu, s-a afumat un far!).
    As vrea tot o toyota, sau daca nu, o honda. In nici un caz ceva nemtesc. As merge si pe sud-coreean. Iar masina frantuzeasca exclus, am avut doua si sunt carutze.
    Bineinteles, e o parere personala, subiectiva.

    00
  • @ionel:

    • Toate cazurile implică mașini cu transmisie automată.
    • Nu există cazuri (raportate) de incidente în Europa, Asia, Africa, etc.
    • Majoritatea cazurilor implică branduri Toyota (Lexus, Prius, Toyota); există însă și cazuri care implică alte mărci (Honda, GM).
    • Toate cazurile implică mașini cu grad ridicat de automatizare electronic – control electronic pt. accelerație, frâne, transmisie, motor, PLUS control de croazieră electronic și alte bălării similare.
    • Chiar dacă majoritatea cazurilor implică problema cu „covorașe” – există o minoritate de cazuri inexplicabile din punct de vedere ingineresc pur.

    Revenind la subiect („…vezi blegule, cum derapezi tu cu grație? Și mai vorbești de alții…”) problema e complicată de faptul că Toyota menține un sistem relativ secret de EDR („Event Data Recorder”).
    În momentul în care un fabricant de mașini de mărimea Toyota are UN SINGUR LAPTOP în toata America de Nord care e capabil să citească datele electronice lumea se întreabă ce vor ăia să ascundă, nu?

    Ah, da… și colea:

    ••• „Să comentați bine!”™© •••

    00
  • eu am un suzuki si nu am probleme la ea… pana acum…
    am auzit insa, legat de masinile americane, ca cele produse de GM se strica in 5 ani maxim, adica dupa ce le expira garantia… americanii sunt niste cocalari imbaxiti…

    00
  • @radu: eu am un citroen c1 care are motor si cutie de toyota.Ia zi… e caruta pt ca e frantuzeazca? :))

    00
  • @ionel: da, este. parerea mea, atata tot.
    C1 e un fel de motoreta, la fel ca Aygo (sorry, dar am auzit-o de la toyota)

    00
  • @ionel: serios acum, nu ma refer la motoare sau cutii de viteza, care sunt la fel cam peste tot. Sunt toate ok si asa ar si trebui sa fie pentru ca sunt piese esentiale. Ma refer la micile chestii pe care francezii le rateaza (uneori butoanele de pe bord merg, uneori nu, becurile se aprind aiurea, geamul se inchide acum si dupa zece minute nu) si alte treburi pe care le-as putea cataloga drept „consumer satisfaction” (ca in studiile JD Power in care ieseau pe primul loc ba Toyota, ba Honda).
    La mine „consumer satisfaction” cu Renault a fost ceva execrabil, am generalizat la toate masinile frantuzesti pentru ca nu mai vreau sa-mi fac nervi (potential) testand Citroen sau Peugeot, pentru ca pretul mic de achizitie imi face mereu cu ochiul. Si atat de tare m-am enervat cu Renault incat acum consider toate masinile frantuzesti niste carutze :P Si nu-s departe de adevar, parerea mea.

    00
  • @radu:
    imi pare rau dar nu stii despre ce vorbesti. Gama C1,107, Aygo are 68 de cai putere la 1000 cm cubi, ceea ce inseamna ca am costuri de 1000 cm si putere de 1400(Loganul 1,4 are 75 de cai si vreo 300 de kile in plus)deci departe de motoreta si oricum nu cu pretentii de Lamborghini.Cat despre geamuri si alte chestii sa stii ca nu am probleme, ceea ce voiam sa iti spun este ca globalizarea a distrus mitul de brand.Sunt WV care se fac in Brazilia si Peugeot-uri cu motoare de BMW.Masina mea de ex e un brand francez cu tehnologie japoneza fabricata in Cehia.

    00
  • @ionel: sa stii ca eu am vrut sa-mi iau un aygo si cei de la toyota m-au sfatuit sa nu iau, pentru ca „e motoreta” :) M-a amuzat expresia si de aia am folosit-o.
    Ai dreptate cu globalizarea. Se spune insa ca orice masina trece printr-un proces tehnologic si un control al calitatii care difera de la producator la producator, indiferent de tara unde se fabrica. Aici s-ar putea sa se faca diferenta. Nu vreau sa ma mai repet :) , ca tot defaimez zosomobilul si cine stie ce se poate intampla, dar raman la parerea mea. Masina mea actuala e o japoneza fabricata in UK si e singura pe care am tinut-o sase ani fara sa ma gandesc sa o schimb (ma rog, si criza a jucat un rol, dar redus).

    00
  • Nu moare Toyota cu una cu doua chiar daca americanii sunt niste barbari in ale afacerilor: „.. nu faci ca noi, un vrei sa dispari…venim noi si te ciuruim, te sabotam, te nimicim… etc”.

    Si nu sunt deacord cu faptul ca Toyota este cumparata intai pentru brand. Pentru mine este invers. Din contra cred ca masinile nemtesti sunt cele prea branduite, la care s-a ajuns ca firma sa reprezinte o prea mare parte din pret. La asiatice obtii un pret mai corect pentru ceea ce ofera.

    00
  • @DanM: si Lexus nu e de la Toyota nu? :)

    00
  • @Radu:
    Ceva mai sus spui ca ai Toyota din 2004, Aygo se face din 2005, curios cum de ti-au zis cei de la Toyota in 2004 ca Aygo e motoreta desi asta se fabrica un an mai tarziu.Banuiesc ca i-ai intrebat dorind sa iti schimbi masina luata in 2004…dar tot tu zici ca nu te-ai gandit sa o schimbi vreodata. Cred ca totusi ai vrut sa iti mai iei o a doua masina la ceva timp dupa 2005… oricm ar fi cei de la Toyota din Romania au tot mentalitate de romani(daca nu are masina peste 1800 cm 3 e motoreta…dovada motorizarile Duster care sunt ok pt toata lumea mai putin pt Romania).
    P.S te-ai gandit ca cei de la Toyota poate doreau sa iti vanda un model mai scump tinand cont ca Aygo e minimul gamei ca bani?

    00
  • @ionel: mai ionel, dar nu poate omul sa-si ia doua masini?
    Salesmanul imi este amic si oricum nu vroiam ceva prea scump. De fapt, am facut greseala si am luat pana la urma un Renault Clio Bicorp deoarece nu-mi convenea pretul de la Yaris (pt ca imi iesise din cap Aygo). Am vandut Renault-ul cu BUCURIE dupa 18k km, dupa ce: iarna pornea la a zecea cheie, am avut nenumarate erori la pedala, la computer si alte chestiuni care nu mi-au placut. Tot ce mi-a placut la Reno au fost franele, inca le duc dorul.

    00
  • Io-s in NY acu’, prietenii la care stau au doua masini, un Jeep si o Toyota. El conduce Jeepu’ si ea Toyota. Motivul? Toyota are GPS (ca femeile se ratacesc mai usor…) In rest, tot aia fac amindoua masinile. Automatice, motoare mari, consum inspaimintator pentru un european. A, si amindoua sint made in USA. Asa ca chestia cu „hai sa-i futem pe japonezi” nu prea tine, ca tot americani ramin someri daca se duce dracului Toyota. Si, din ce se vede aici pe strada, brandurile japoneze sint peste tot. Masini americane noi nu prea vezi. Mert-uri, BMW-uri si VW-uri la greu. Fiindca benzina e deja peste 3 $ galonul, si la 12 mile pe galon deja rednecu’ sta sa se gindeasca daca-i mai trebuie 6000 cmc, sau 4800, si ce sa faca cu 400 cai putere daca si asa traficul e naspa si rar prinzi 80 mile la ora pe Interstate…

    00
  • FYI, istoria se repeta.

    00
  • Susținere

    Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.