Apple a anulat o investiție de 1 triliard în România pentru că nu îi place numele țării!

Cea mai stupidă știre a zilei vine din ZF:

România a pierdut în ultimii ani multe proiecte mari de investiţii din cauza infrastructurii, un exemplu fiind Apple, care a renunţat la o investiţie la Braşov după ce un vicepreşedinte al companiei a făcut 7 ore cu maşina de la Bucureşti la Braşov, a spus la ZF Live Silviu Savin, partener Ascenta Management, administrator Coresi Business Park.

Un vicepreşedinte al companiei a vrut să vină la Braşov, în perioada în care se lucra la centura Ploieşti, plus că în ziua respectivă a fost un accident pe la Câmpina. A făcut  7 ore de la aeroportul Otopeni la Braşov şi ăla a fost sfârşitul proiectului. Ar fi fost primul centrul Apple în Europa, de back-office şi suport” (sursa)

Deci ei veneau ca să ne facă nouă o mare favoare, nu pentru că suntem mai ieftini decât irlandezii, și, din cauza unui eveniment imprevizibil oriunde în lume, au renunțat. Că așa se întâmplă, vine să facă afaceri, vede un muc pe jos și pleacă și nu se mai întoarce.

Plus, vă dați seama cât de mult îi afectau că n-avem drumuri, dar avem internet și forță de muncă ieftină, iar directorul nu trebuia să mai vină niciodată la Brașov? Cam la fel cum îi afectează pe ăia de la DeBeers că au minele în zone de conflict din Africa. Dap.

Știre scrisă ca să fie.

 

macbook-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. io auzisem ca s-au ofilit ca li s-a cerut o spaga pe fata…

    00
  2. Probabil au cerut facilitati fiscale si primarul a cerut spaga.

    00
  3. N-a putut să renunțe la o mie din triliardul ăla ca să ia elicopterul ca tot omul și să ajungă într-o oră?

    00
  4. Când au deschis Apple și Dell primele sedii în Irlanda nu găseai cafea!
    Autostrăzi? Nici măcar un metru!
    Dar ZF ;)

    00
    • Mulți din americanii care lucrau la ele aveau origini irlandeze. Românii n-au norocul ăsta. Plus că Irlanda oferea și niște facilități fiscale din câte știu eu.

      00
  5. Maine ZF ne vor scrie ca Austriecii aia care tau padurile daca ar avea autostrada pana-n varful muntelui ar putea crea 100k de locruri de munca?

    00
  6. Nu au renuntat, chiar vor deschide pentru partea de software ( Cluj sau Bucuresti ) destul de curand ( cel putin asa stiu eu, nu stiu care este legatura cu Brasovul in schimb ).

    00
  7. Un pic de adevăr e totuşi şi în povestea respectivă.

    Peste tot în lume se întâmplă accidente auto neprevăzute. Nu e o noutate.

    Dar la noi, cum avem aceeaşi infrastructură de acum 50 de ani, adică 1 singură bandă pe sens, orice eveniment blochează tot.

    Când ai o autostradă poţi gestiona altfel situaţia. De ex şi în ungaria am prins accidente pe autostradă, s-a oprit traficul fix până a venit poliţia (cam 10 minute) apoi s-a circulat pe o singură bandă. Probabil am pierdut 40 minute în plus pe porţiunea respectivă.

    Comparaţi 1 oră cu 7 ore, e totuşi o diferenţă.

    00
  8. In final au ales iRaq si iRan

    00
  9. cred ca le trebuiau drumuri sau aeroport sa faca o fabrica ca alea din china in romania nu de alta :))
    ps. v-a placut finala de la Rolandu Gros?

    00
  10. Povestea unui ofitcat care nu a reusit sa-si vinda terenurile la suprapret.

    00
  11. Aeroportul din Brasov, ala pentru care nu se gasesc 30 de milioane de euro, cam cat baga altii in stadioane sau sali de sport, ar ajuta cu siguranta economia locala. Pacat ca nu se vrea si pacat ca brasovenii nu-l fac pe banii lor. Bine ca au patinoar.

    Dar povestea cu drumul de sapte ore este ceva ce doar in ZF puteam sa citim. Probabil a cerut scripcaru spaga prea mare si nu s-au inteles la suma si la alte conditii.

    00
    • Aradul are aeroport si au descoperit ca nu-i ajuta. N-au destul trafic, asa ca vin putine curse, catre cateva destinatii. Pana si aradenii prefera sa mearga la aeroportul din Budapesta, unde ai linii catre orice punct. Si nici marfa n-au destula.

      Sa ajunga mai intai Brasovul macar la dimensiunea Clujului, si poate atunci li se merita.

      00
    • 30 de milioane un aeroport?

      00
  12. Mi-e sila de tara asta frate. In fiecare zi numai lucruri negative se scrie. Nimic bun…..

    00
  13. Ar putea fi o oarecare problema, însă nu cat sa nu deschizi în România, ci cat sa nu deschizi în Brașov.

    Nu cred ca autostrada aia e punct critic pentru logistica, întrucât nu cred ca deschideau ei aci fabrica de aifoane sau laptopuri sa aibă probleme de aprovizionare. Chiar și asa chestiile astea se rezolva cu planificare și WM, dacă nu cumva ai volum foarte mare de transport, cum nu cred ca e cazul la un producator de telefoane, laptopuri și tablete.

    problema e cu capitalul uman. Dacă în Brașov nu sunt destui oameni ( potențial) cat sa deservească interesele companiei, fără sa creeze o gaura prea mare în forța de muncă, care sa crească drastic costurile cu salarizarea, te gândești ca investitor la ppsibilitatea sa atragi angajați din zone mai mult sau mai puțin adiacente.

    Iar aici e buba. Dacă un nene de la 40-50 km distanta face 1 ora++ pana la Brașov, iar unu de la 100 km face 2-3 ore, nu va veni sa muncească la tine, decât pe cine știe ce suma.

    Și nu e din cauza ca nu e autostrada, sau nu neapărat de aia. O rețea de transport în comun eficace, gen trenuri rapide, ar rezolva problema.

    Da și o autostrada ar ajuta. Dar cu ce costuri?

    00
    • la partea cu capitalul uman te inșeli. brașovul e un oraș universitar destul de mare (sigur, nu nivelul clujului sau al iașiului), dar avem destule centre de dezvoltare și callcentere aici.

  14. Mda…in alta parte scria ca acelasi oficial apple a facut distanta bucuresti-brasov in 5 ore.

    Plus de asta…si daca mergi in marche arriere tot faci mai putin de 5 ore intre otopeni si brasov…

    00
  15. Pai plm, cum sa duci zeci de basculante, pe zi, pline cu interneti pe drumurile astea de rahat?

    00
  16. Stire scrisa ca sa se insiste pe o autostrada inutila Bucuresti-Brasov cand U.E. spune clar ca nu aloca fonduri pentru asa ceva, prioritara fiind Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Arad.
    Pentru ca in Romania autostrazile sunt pentru Gigel care vrea sa mearga mai repede la munte sau la mare si nu pentru transportul rapid de marfuri.

    00
  17. Vă daţi seama cît a ţinut în el omu ăla ştirea asta de 2 lei? Că cică e din 2008-2009, că nici el nu-şi mai aminteşte exact nici anul. Şi da, pentru un centru de back-office şi suport la telefon îţi trebuie autostrăzi cu 4 benzi pe sens cel puţin.
    Eu cred că au refuzat, de ciudă, cînd a aflat cît e la noi km de autostradă. Nimic nu trebuie să fie mai scump, păstrînd proporţiile, ca un produs Apple.

    00
  18. Eu am facut si 7 zile de la Bucuresti la Brasov.

    00
  19. Perfect de acord cu Zoso. Stirea este inventata sau umflata.
    Daca venea de 3 ori si patea la fel, era o chestie. Asa…
    Apoi am vazut la ZF Live de unde provine stirea. Un tip, mare scula la cei ce detin fostul Tractorul (proiectul Coresi etc) a povestit la Zf live (interviurile alea ZF…) ca un client de-al lui i-ar fi povestit chestia asta cu ce a patit vicepresedintele Apple – insa tipul si-a luat de 2 ori rezerva ca nu o stie direct ci unul din clientii lui i-ar fi povestit-o si nu e o informatie sigura. Cei de la ZF insa nu au verificat-o si au extras apoi asta din interviu si au publicat-o pe site si apoi in ziarul tiparit. Profesionisti :-)

    00
  20. 1 triliard nu valoreaza toata compania Apple, de unde atata investitie in Romania ineptu-le, invata putina aritmetica de clasa aIV a si nu mai scrie ineptii

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube