Un nene a făcut 30.000km și a trebuit să schimbe 6 ambreiaje în acești kilometri. Mașina, un Nissan X-trail, e făcută pe aceeași platformă cu Megane-ul meu. Care n-a auzit de chestii din astea cu ambreiaje, și sunt destule filme pe trafictube cu cât de molcom conduc.
Revenind. Să zicem că mașina e de vină. O duci la un mecanic, înlocuiește ambreiajul, se strică iar, înlocuiești încă o dată, se strică iar. O duci la alt mecanic. O duci la un mecanic care doarme și visează X-trail. Logic, nu? Că poate mașina are probleme mai nasoale decât un ambreiaj.
Pentru că bănuiala mea e că, dacă mașina se strică de 6 ori în același loc, nu e vina mașinii. Nu de alta, dar mai știu oameni cărora li se strică ambreiajul pe 3 mașini diferite și insistă că nu sunt ei de vină.
Eu sunt Stefan Vasilachi proprietarul Nissan-ului cu ambreiajul. Ti-am citit postul si mi-ar placea sa-l modifici la partea cu banuiala ta. Sa-ti si explic de ce. Pana in acesta masina am avut altele 2(Golf, Vectra) si cu ambele am trecut peste 200k km si nu am avut nici o problema cu ambreiajul. Revenind la povestea cu Nissan-ul, eu sunt al 2-lea proprietar. Primul a schimbat motorul in garantie la Nissan Badsi, cand am cumparat masina motorul avea 5000km, masina in total 42000km, practic cumparasem o masina noua(in mintea mea). Ce a omis sa-mi spuna vanzatorul, ca dupa ce schimbase motorul i-a picat un ambreiaj in 4000km(deh! e si el om). Cumpar masina si dupa aia imi pica volante si ambreiaje cand ti-e lumea mai draga, pe la Chisinau, pe autostrada, pe Magheru… Eu toate service-urile le-am facut la Nissan Badsi(in afara de 1 volanta, 1 ambreiaj la Chisinau) pentru ca e un service bun. Dupa inca 1 volanta si 3 ambreiaje m-am decis sa-i dau in judecata pentru ca era o problema la motor si nu vroia nimeni sa faca nimic. Toata lumea de la Badsi imi sugera pe la colturi, sa o vand. Firesc, da-o dracului, sa fie problema asta a altuia. Eu nu pot sa fac magarii d-astea pentru ca ma vede Doamne-Doamne si nu e bine. Buuun, ajungandu-se la un dosar inaintat catre ei, m-au chemat cu avocat si am ajuns la o intelegere amiabila. mi-au returnat 7700ron(1 volanta, 3 ambreiaje) si mi-au pus un ambreiaj de Terrano(mult mai durabil si cica cu niste arcuri care preiau socurile). Grozav! am zis eu, crezand ca s-a rezolvat problema pentru ca au trecut 2 ani de atunci, totul pana saptamana asta cand am fost in service. Sunt anuntat cu seninatate in privire ca ar trebui sa schimb volanta si ambreiajul. Plus, cica ar trebui sa schimb distributia, care-i pe lant si ar trebui sa tina 200-300k ca popa, dar la motorul asta trebuie schimbata la 110k. Scriu un mail domnilor sefi de la Badsi intrebandu-i cum ar trebui sa procedez? Liniste… Dau un telefon sa intreb daca au primit mailul, imi confirma ca da si liniste… Asa apare inscriptia pe masina. Am fost la ei sa-mi faca un bayback si NU VOR, pentru ca masina asta are numai probleme la motor. Acestea fiind scrise, te rog sa modifici postul sa nu lasi impresia ca nu stiu sa merg cu masina. Multumesc mult, Stefan.
Ar trebui sa-i dea de gandit treaba asta. Bicicleta le trebuie la astia, dar si la aia cred ca-i rupe lantul. Cand nu-i de tine, nu-i de tine frate.
Nissanu’ meu e cea mai proastă maşină da’ să vedeţi ce şofer are!
@eftimie: zise gigi peugeot
Se pare ca nu e vina ambreiajului. Multa lume se plange de probleme cu ambreiajul, dar se pare ca in majoritatea cazurilor sunt cauzate de crankshaft care nu e aliniat corect. Problemele sunt raportate strict la masinile cu transmisie manuala. Sora mai mare a X-trail-ului, X-terra, are si ea probleme similare. Un amic a cumparat un X-terra si in mai putin de 20000 km a trebuit sa schimbe ambreiajul.
Ca să citez ce zicea un tip pe facebook: „Tu dintr-a cincea o bagi în R de la Rachetă?”
se poate sa fi platit cineva pe tipul asta ca sa scrie pe masina lui reclame naspa, sau tipu se crede un sofer super talentat si nu vrea sa-si implementeze in cap ca el e singurul vinovat.
Problema cu ambreiaj am avut si eu la Golf 4 4motion, si din cauza mea nu din cauza masinii.
Stiu sa conduc, singura problema ca stricam abreiajul era dinc auza papucilor DC (au talpa groasa), ai presimtirea ca apesi pan la capat ambreiajul dar nu e apasat si incetut iti dai seama ca nu mai merge bine (experienta mea).
Pai daca nenea se urca-n masina cu cizmele de cauciuc si da de pedala, sa ramana la caruta sa-i traga la cal pe spinare:))
E ceva dubios la faza asta. Greu de crezut ca ambreiajul se poate strica asa des. Ma gandesc ca poate au gresit cand au turnat cutia sau blocul si nu exista planeitate. Chiar daca te apuci sa mergi ca un cioban tot e greu sa distrugi ambreiajul asa repede.
@Dorin, R-ul vine de la Race Mode!
O fi din categoria aia ‘uite, maşina mea porneşte fără acceleraţie’.
Mai stiu si eu pe unul care baga in Reverse dintr-o treapta superioara-asta in timp ce masina era in miscare! Cica o bagat din greseala-cum bagi din greseala nu stiu ca trebuie sa apesi pe schimbator ca sa intre in marsarier! Tocmai de aia e asa ca sa nu bagi marsarier accidental in loc de a 5-a!
Ca cineva sa strice discul de ambreiaj si volanta motorului, cred ca-i trebuie ambitie, nu gluma, mai ales daca se intampla de 6 ori pentru ambreiaj si de 3 ori pentru volanta in mai putin de 3 ani! Ar trebui premiat omul pentru perseverenta! :)))
Sunt la stop unii inteligenti care pornesc masina ca sa o miste juma de metru. Sigur apuca sa ambreeze calumea. Sigur nu li se strica ambreajul mai repede
Daca ar fi sa socotim cele 6 kit-uri de ambreiaj, cat ii consuma masina la suta de km? :))
@raul rual: cam un sfer de ambreaj
30.000 km – 6 ambreiaje???
Nu m-as mira sa aflu ca service-ul la el inseamna vreun gugustiuc care stie sa desfaca doua suruburi.
Nissan-urile sunt foarte pacatoase si vorbesc asta in cunostinta de cauza. Sunt masini bune, dar trebuie menajate corespunzator, altfel incet incet te trezesti ca nu mai pleci din loc.
Sau poate nu are nimic masina si este doar o campanie de denigrare. Nenea lucreaza la Publicis, agentie care se ocupa de Renault din 2010 parca, si acum cand au renunta la ei Renault trebuie sa plateasca…
Cineva mi-a povestit cum un tip a dus telefonul Nokia la reprezentanta dupa doua saptamani, era defect complet asa din senin. A primit telefon nou si dupa o luna l-a adus si pe ala la service, defect total. A primit altul, dar telefonul defect a ajuns la Nokia la departamentul „Failure Analysis”, ca deja parea o problema de design. Dupa 3 saptamani de munca, adica dezasamblarea completa, analiza circuitelor integrate (totul era defect total, nimic nu mai functiona), inginerii au ajuns la o concluzie: telefonul a fost supus la un flux puternic de microunde. Cum omul era inca in viata si nu aparuse stirea ca un oman a murit incercand sa prinda semnal la 1m de antenele unui turn de GSM, intrebarea logica ar fi fost: unde gasim noi in casa omului un aparat care sa produca microunde incat sa distruga un telefon? Ati ghicit, cuptorul cu microunde. Cica tipul a fost contactat si luat la intrebari, existand dovezi de la Nokia ca telefonul a fost pus in cuptorul cu microunde. Povestea zice ca ar fi recunoscut ca l-a scapat in apa, poate in WC, si l-a pus la microunde sa-l usuce, cam vreo 10 secunde, nu mai mult. Partea incredibila e ca tipul n-a inteles ce a ucis telefoanele, scaparea in apa sau coptul la microunde. Tot tipul mi-a zis, nu am cunostinte, ca in general telefoanele scumpe au pe placa de baza cica niste mici zone cu vopsea speciala, ce se dizolva la contactul cu apa, pentru a preveni acordarea de garantie in situatii de scapare in apa.
@finch Da, din cate stiu e vorba de o hartiuta alba care in contact cu apa se face rosie. Treaba testata pe propriul telefon
tine piciorul pe ambreiaj in timpul mersului, este unica explicatie. e fricos, nu stie sa conduca si, in loc sa isi rezeme piciorul pe covoras, il tine deasupra pedalei.
@finch – din ce stiu eu, e o eticheta care infloreste imediat la contactul cu apa. chiar si de la condens sau transpiratie. Cam toate telefoanele au astfel de etichete. Cred ca 30-40% din telefoanele pierd garantia pentru apa, restul pentru socuri mecanice. Foarte putine ajung cu adevarat la garantie.
Urmează să aflăm că i s-au ovalizat discurile.
Daca ar fi fost o problema cu masina, ar fi vuit internetul si nu i s-ar fi intamplat numai astuia. Si oricum, da-o-n ma-sa, nu cred ca Nissan are ambreiaj mai prost decat ala de pe Dacia 1300.
Megane 1.9 dCI 120 CP, 2006, masina de firma – volanta si disc ambreiaj stricate in primele 6 luni de la cumparare. Dusa la service cu „nu trage, dom’ne”. Verificata si ras-verificata, gasit: fix nimic. Masina ajunge la mine: pe Splai dau a 3-a, si cand apas pe acceleratie se tureaza si incetineste.
Stat 1 luna in service pentru remediere (deh, aprobari pt garantie, etc.)
N-am mai avut asemenea problema cu nicio alta masina din cele 7-8-10 marci cu care am mai mers (Renault inclus).
Concluzia: ca tot zici ca e facuta pe aceeasi platforma: nu e chiar atat de improbabil pe cat lasi sa se inteleaga, sa fie un defect de fabricatie.
P.S. Service-urile, again: mi se aprinde becul instalatiei de pre-incalzire a motorului. Ii zic Gogului de la Cobalcescu cum ca la o Skoda cu care mai mersesem eu, cand se aprindea ala era de fapt bec ars pe spate (parca ala d ela marsarier). Ma duc sa iau masina, ii intreb ce avea si se apuca sa-mi explice ei nush ce tehnicalitati. Moment in care observ ca unul din becurile de pe spate era alb (vs. galben cand dusesem masina la ei). Ii arat gogului, imi spune ca bate soarele – penibil.
Cand o sa scrii ceva de Hyundai, o sa-ti povestesc si mai multe, daca e spatiu. Acolo sa vezi mers pe burta apropo de probleme care au afectat toate masinile unui anume model.
Eu la Opelul meu am schimbat 2 punti de diode in 90.000 km; un prieten a schimbat 7 in 210.000 km. Deci se poate si un defect de fabrica. Intra in categoria „asa face toate”, alaturi de injectoarele de pe vw passat 2006-2008, injectoarele de pe loganuri etc.
Bine … asta cu ambreiajul …
Inca o data iese in evidenta rautatea prosteasca si frustrarea unora.
Desi unii dintre voi nu stiti cum arata un ambreiaj, nu stiti cum functioneaza un ambreiaj, ce face placa de presiune, ce face volanta, poate nu aveti nici carnet dar v-ati dat cu parerea. In afara de offroad extrem facut de un nepriceput nu-mi pot da seama cum sa strici 6 kituri ambreiaj in 30.000km.
V-ati grabit sa aruncati cu cacat in om fara sa luati in vedere faptul ca poate vorbim de un defect de fabricatie, un accident ce a lasat urmari mai grave, etc.
Dar stiu, in lumea perfecta in care traiti voi nu ati intalnit produse cu defecte de fabricatie, totul e perfect.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Un prieten (eram in masina) a facut varza un ambreiaj de Passat 4Motion in 1000 km pentru ca baietii din reprezentanta erau cu cu gandul in ecler (sa nu zic altceva) si au uitat sa stranga cutia.
Drept urmare la plecarea dintr-o rampa dificila noul kit cu volanta in valoare de 1000 de euro si cutia au fost „dauna totala”. Bineinteles ca daca au fost cu capul in nori au reparat pe banii lor.
Io-s sofer incepator inca (am 6 ani de carnet, deci incepator) si caruta mea abia a intrat in 25 de mii acum 2 saptamani. Oricat de prost conduc, tot nu am reusit sa busesc nimic. Ori gagiul e chiar mai habarnist decat mine, ori e ceva putred cu masina aia …
Cica-i subdimensionat ambreiajul… acum c-o fi pe bune sau numai barfa… Taica google stie multe rezultate cand cauti „nissan x-trail clutch problem”
@Sabotor – te-ai uitat pe forumul Nissan? Poate au mai patit si altii.
Also, chiar daca e caz rar, faptul ca se remediaza doar temporar este o problema.
Poate mai mult de jumatate din posesorii de masini din Romania au patit macar o data sa se duca din nou la service pentru aceeasi problema intr-un interval de cateva zile (sau de ex in cazul meu si al altora cu aceeasi marca, a doua zi).
Cat a vuit internetul cand Hyundai Auto Romania a schimbat sute (sau mii) de coloane de volan la modelul Hyundai Accent 2006? Sau mii de amortizoare in primii 2 ani de utilizare? Ai auzit de vreun recall pe tema asta?
@cozoroc: Lucreaza la Grey
Eu am schimbat vreo 3 ambreiaje + volanta la fosta masina; ajunsesera aia de la Citroen sa ma stie aia de cal breaz; de fapt nu numai pe mine ci pe cardul de clienti care si-au facut inclusiv topic dedicat pe forum. La asta m-am chinuit mult… da’ de 5 ani incoace coafura rezista. Si rezista. Si rezista…
La masina mea ma tine benzina doar o luna si 500 km.
Trebuie sa ma duc la un service?
@midant: de ce atât de puțin? la mine ține 600+
Pe mine mă urăsc doar 10 luzeri. Pe Arhi, 36! I’m cool! Trăi-ţi-ar comentatorii, Petcule!
@m3bis Mie-mi pare o dovada de lasitate faptul ca zoso a scos posibilitatea de a se mai acorda voturi posturilor lui, but hey…
vad destui conducatori auto prin parcarea de la mall ce tureaza masina sa iasa cu spatele din parcare dar masina se misca foarte incet raportat la turatie.O tine din ambreiaj si-l lasa sa patineze.Mi se pare normal sa se uzeze mai repede.Poate daca te stii ca ai pb cu ‘simtul ambreiajului’ ar trebuii sa te gandesti serios la una cu cutie automata.Costa mai scump dar economia e considerabila.Sau vb la service sa-ti faca o oferta si la fiecare schimbare de ulei schimbi si kit-ul de ambreiaj.Asta e din ciclul boieria si prostia se plateste.Judecati voi care din ele e in cazul domnului cu x-trailul
Comentariile sunt interesante, dar am sentimentul ca nici unul dintru voi nu este inginer auto sau prin zona.
Deci, pe scurt :
– de ceva vreme, cam vreo 10 ani mai precis, sau introdus volante de motor cu masa dubla. Mai concret, ca dieselul (dar nu numai) foarte puternic sa nu mai trepideze si sa aiba zgomotul acela de tractor, s-a transferat efortul de uniformizare al socurilor si vibratiilor acetui ambreiaj cu o masa de preluare a socurilor( vezi https://youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ ).
– ca de obicei, mai ieftin nu inseamna mai bun. Nissan este in gama low, deci piesele sunt si ele tot asa. Oricum, ce spune baiatul denota :
– exploatare anormala;
– piese foarte slabe
Nu asi miza pe viciu de fabricatie, si motoarele si cutiile sunt facute pe masini automate cu comezi numerice, verificare laser, etc, deci nu au cum sa scape vicii majore.
Tampenii! am masina asta de din 2008. In aproape 5 ani de zile nu am schimbat nici macar o saiba, cat de mica… doar becuri.
Pe de alta parte, probleme grave gasesti si la Ferrary (vezi cazul lui Gabi Popescu caruia i-a luat foc masina, din senin, pe autostrada), asta nu inseamna ca toate masinile Ferrary din modelul ala sunt lafel.
Nissan-ul din imagine este dintr-o generatie mai veche. Estimez sa aiba aproximativ 10 ani. Daca articolul este de actualitate, ma intreb daca posesorul a mers mai mult de 3-4 mii de km pe an… oare cate luni a stat in parcare nemiscata? Pe de alta parte daca a luat-o la mana a doua manarita la kilometri si a fost credul… poate ca ii prinde bine experienta.
Am uitat ce e mai important. Modelul din imagine este 100% japonez, nu cu motor Renault cum este al meu. Fiabilitatea este una din calitatile lui de baza…
Draga Ionut, spui numai TAMPENII, pentru ca generalizezi ce ti s-a intamplat tie. Adica ca masina ta a mers perfect, bravo. A mea, cea din postul cu pricina are grave probleme la motor si se strica mereu ambreiajul. Daca ai rabdarea sa citesti ce a fost postat sub comentariul lui Zoso, poate iti revizuiesti cele afirmate si cu mai putina vehementa.
ok, cum spui tu. Eu iti urez sa o stapanesti sanatos si sa fie ultimul ambreiaj sau motor schimbat la aceasta masina. Chiar daca te hotarasti sa o vinzi, macar urmatorul proprietar sa fie fericit si sa aiba parte de ea.
Eu raman in continuare cu o parere excelenta visavis de modelul pe care il ai tu, mult mai buna decat hibridul meu Nissan-Renault. Doar un ghinion teribil si niste mecanici nepriceputi pot reproduce cazul tau. sper sa nu mi se intample mie :))
Ionut, sper s-o stapanesc destul de putin. Nu am cum s-o vand cuiva cu ce probleme are, ar insemna sa-mi bat joc de acel cineva. Unica optiune este s-o dau la fier vechi daca nu se trezeste Nissan Romania sa-i faca un buyback. Apropo de mecanici, service-ul l-am facut doar la Nissan Badsi care se presupune a fi un service priceput. Pur si simplu motorul are o problema care nu poate fi remediata ci doar ameliorata si care apare dupa un timp inevitabil. Iar Nissan se incapataneaza sa nu accepte acest lucru, ceea ce pentru mine se traduce prin pierdere de bani, nervi si timp. Toate cele bune.
Salut,probleme similare am si eu,ca s- a mai intamplat cu masina?
salut
confirm problemele cu nissan
am un pathfinder din 2006 luat tot de la badsi si la 110 000 km sunt deja la al doilea ambreiaj
primul a picat la 30 000
concluzie ? domne calcati prea des si prea puternic ambreiajul
al doilea ambreiaj schimbat la 72 000
concluzie ? faceti prea mult off road
inutil sa spun ca masina mea nu a vazut noroi decat in bucuresti sau alte cncluzii gen nu sti domne sa conduci
nissanurile pathfinder produse intre 2006 si 2008 au defecte de fabricatie ( pozitionare a pedalei de ambreiaj ) + materiale ecologice din care sunt fabricate angrenajele ambreiajului
singura solutie pe care eu am gasit-o : ambreiaj special de off road pt pathfinder
cumparat de pe net cu 1000 de dolari din state, transport 35 dolari, montaj in romania ( NU la badsi evident ) 1000 de lei cu tot cu „cinste la baieti”
per total in jur de 1000 de euro plus o lada de bere
sunt deja la aproape 30 000 cu el si inca rezista … americanii il garanteaza 300 000 in conditii mixte
vom vedea
Nissan x-trail,2001 ,210.000 km NICIO PIESA SCHIMBATA,TOTUL ORIGINAL!!!Neumblat la motor, absolut la nimic.Ambreiajul tine jos la podea fara nici cel mai mic semn ca ar ceda in curand.Niste masini extraordinar de bune,cu conditia sa fie japoneze.
sall am si eu o problema am un vw passat 1.9 tdi 1996 si ambreiajul ramne in podea trebuie sa o trag cu mana am schimbat pompa de ambreiaj si la fel ce ar putea fi astept raspuns ms ms ms
Nissan este ce mai neserioasa !
Este un T30. Ambreiajul este tinut de o pompa hidraulica si are autoreglaj. Daca vreun destept a umblat la garnituri si nu le-a inlocuit sau le monteaza gresit, acesta este rezultatul. Ar fi bine si sa schimbe lichidul hidraulic. In rest, machineta este extrem de fiabila, mesterii din Romania sunt natafleti!