am ajuns studiu de caz

Fundatia Soros interesata de bloguri. PR-ista il intreaba pe Zoso (prezent pentru prima data in public sub numele real), ce comunicate sa-i trimita si cum sa-l invite la conferinte de presa ca el chiar sa vina. De ce? Pentru ca e cel mai tare. De ce il vrea pe cel mai tare? Pentru trafic. De ce vrea trafic? Pentru ca nu stie care sunt avantajele unei stiri scrise de un blogger fata de una scrisa de un jurnalist.

Pentru cei care de-abia se familiarizeaza cu realitatea blogosferica, „Zoso asta” care e cel mai tare, in momentul in care incepe sa fie amabil cu presa si sa preia comunicate pentru o cauza nobila, inceteaza sa mai fie Zoso. In timp ce toata lumea din sala il curta si incerca sa inteleaga cam care ar fi temele de interes pentru el, toti uitasera ca Zoso nu vinde pagini din ziar, Zoso vinde opinii personale, puternice, argumentate, reale, autentice si ca tocmai de aceea posturile platite nu sunt marcate la el pe blog. Recunoscand ca nu le marcheaza ca publicitate si nici nu are de gand, a trezit o noua serie de discutii in sala despre reglemetarile publicitatii online, unde din nou mai avem de asteptat pana o sa ne bucuram de ceva rezultate concrete. Problema e ca in momentul in care o sa inceapa sa minta, o sa inceteze sa mai fie Zoso, bloggerul absolut, cetateanul revoltat, care nu se teme de nimic, cu principii solide de viata si o pornire inexpicabila impotriva jurnalistilor mult mai celebri decat el, pe care reuseste sa ii enerveze in asa hal incat acestia il mentioneaza in cadrul emisiunilor lor de la tv sau in articolele lor din publicatii respectabile, acordandu-i cele 15 minute de faima pe care le cauta de fapt.
Un punct interesant al discutiei a fost cel in care Zoso a recunoscut ca nu i se comanda post-uri pozitive, i se cer pur si simplu recenzii. Estimand ca asta o sa li se intample pe viitor mai multor bloggeri, vor alege ei sa fie amabili cu cei care ii platesc, ca sa mai primeasca bani si pe viitor, sau isi vor pastra demnitatea si opiniile?

Din hiqads

blog, idei, personal

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

10 comentarii

  1. Buna miscare. Oamenii „independenti” costa mai mult. Pt. ca „toate se platesc” inseamna ca si toate au un pret. Fiecare avem un pret. Doar suma pe care o cerem/acceptam face diferenta.

    00
  2. Cuvantul potrivit este „autenticitate”. Auzi, bre cititorule shi bloggerule de bloggeritza? AUTENTICITATE. Fii ceea ce eshti.
    .
    Nu te prefa. Nu te preface. Nu fi ipocrit. Shulfa. Fatzarnic.
    .
    Asta include faptul, printre altele, ca itzi plac anumite produse comerciale, iar altele nu. We’re speaking m,oney here, mate. Nu se egzista om pe pamantul asta (poate except innuitzii si aia din Amazon, dar si de aia ma indoiesc), care sa nu aiba preferinte la adresa unor lucruri pe bani. Auzi, tu, filozofule? BAAAANI. i-pod, for instance – (he he. just joking, mate. Shtiu ca tzie itzi place Windows-ul shi PSD-ul :p ).
    .
    Pentru ca suntem fiintze umane, cu pareri, emotzii, incapatzanari shi opinii bine conturate. Asha incat, spre deosebire de jurnalishti, care trebuie sa fie obiectivi, independentzi, non-partinici shi dreptzi (waw! ce imagine ideala. we’re speaking Romania here, mate, unde fiecare ziar are un stapan, un grup de interese shi un partid de aparat), bloggerii ishi permit sa aiba simpatii si antipatii.
    .
    Si de aia vine lumea la ei. Pentru ca nu se fac ca sunt obiectivi, ca nashparliii de ziarishti care oricum nu sunt, ci pentru ca sunt ceea ce sunt.
    .
    Eu sunt. Tu citeshti. Lui ii place. Celuilalt nu. Soros vrea shi el. Pentru ca el are bani / opinii / interese ideologice / politice, shi vrea ca acestea sa fie intarite de catre o sursa credibila prin autenticitatea ei.
    .
    Zi-le, zoso. Daca mai ai timp. Aud ca nu prea. Aud ca tzi-ai luat servici. It’s goin’ to be tough for a while, mate.
    .
    :)
    .
    :)

    00
  3. We’re not speakin’ anything… We’re TALKIN’ money and we’re TALKIN’ Romania here, mate, in rest e bine…

    00
  4. sfirsitul e aproape! marile corporatii ne dau tircoale. suntem monitorizati. ochiul lui big brother ne priveste.
    la prima miscare gresita . . .hatz!
    p.s. zoso banuiesc ca ti-ai facut cont in valuta la vreo banca din Elvetia, nu de alta dar e pacat sa tii atitia euroi la saltea.
    bafta! si nu te vinde ieftin :)

    00
  5. Hihi.. mai curand un exemplu.. adica le trebuia un nume cunoscut de blogger ca sa scrie filosofia asta simpaticuta.
    Bine scris articolul. Din nefericire am observat problema asta la unii bloggeri.
    @Turambar: bine punctat.

    @roz: Si totusi sunt si lucruri care nu se pot cumpara (pt toate celelalte… nu fac reclama dar imi statea pe limba si am zis sa o scuip).

    Blogul unii il fac cu amintirile lor, franturi din viata reala.Ar fi ca si cum s-ar vinde esenta… s-ar vinde si nu s-ar mai regasi in oglinda. Cam cum se intampla si cu unii care apar la TeVe si in final nu se mai recunosc cand se vad pe sticla. mai multe despre asta aici http://blind-girl.blogspot.com/2016/10/un-articol-interesant-din.html . primul dintr-o serie in care imi asez niste idei.

    00
  6. Vali, daca tot vorbim de conferinta, am niste intrebari la care mi-ar face placere sa raspunzi. Sunt intrebari pe care as fi vrut sa le pun in timpul, conferintei, la discutia bloggeri-PR. Ce zici?

    Aici e linkul, unde am pus deja 2 raspunsuri primite:

    00
  7. promit ca raspund azi sau maine.

  8. Nu e graba, voiam doar sa stii ca exista niste intrebari. La care mi-at face placere sa am si parerea ta.

    00
  9. Aha.. mda, scuze, se pare ca eu am privit-o ca pe o istorie imaginara. Habar n-aveam ca a avut loc o astfel de intrunire. Mai amuzant a fost sa citesc pe site despre corporate blog si alte chestii care mi-au zis clar ca eu sunt baba si nu mai tin pasul cu ce e in jur. De acum osa ma abtin de la comentarii.

    00
  10. dear god, zici ca vorbesc despre animale in captivitate. ‘acest Zoso’, care inceteaza sa mai fie Zoso… o.O

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.